• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:46

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

mellowpimp schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 08:58:
iemand al een goede case tegengekomen voor de xbox ally?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Heb nog even afgewacht om die officiele te kopen omdat soms er 3rd party producten worden gemaakt die een stukje beter zijn.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• mellowpimp
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 09:47:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Heb nog even afgewacht om die officiele te kopen omdat soms er 3rd party producten worden gemaakt die een stukje beter zijn.
ja same. tot nu toe alleen dbrand gezien maar vind het ontwerp niet mooi en veel te duur. zullen vast nog wel andere volgen maar zal wel even tijd nodig hebben denk ik.

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:29
Reinier83 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 16:22:
Hoi laatste tijd zit ik mij te verdiepen in deze handhelds, will ik (mocht ik gaan voor zo ROG Ally X) SteamOS installeren, aangezien dat ik alleen steam heb. Wat ik gezien heb op YT schrijnt dat nog beter te draaien.
Maar heeft iemand hier daar ervaring mee?
Werken dat alle knoppen en de RGB leds?
Ik weet natuurlijk niet wat je erop wilt gaan spelen maar als je toch voor SteamOS wilt gaan wou ik een steamdeck OLED nemen . Een mooiere groter scherm dan de Ally en out of the box SteamOS zonder installeren of problemen die je kan tegen komen . Voor de allerlaatste aaa games zit er wel verschil in kwa performance maar daar kan je eventueel geforceenow voor gebruiken. Kijk anders even op yt voor de spellen die wilt spelen en hoe ze het doen op de deck .
Let niet op video’s waar je lossless scaling gebruiken of bij Windows machines frame gen. Die verzieken en vele gevallen de gamenplay ervaring . En Windows op een handheld zou ik zeker ontwijken was bij mij alleen maar ellende .. nooit een keer gewoon lekker pakken en spelen maar er was altijd wel iets . Succes met je zoektocht

Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

• joukedevries
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-11 15:29
mellowpimp schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 08:58:
iemand al een goede case tegengekomen voor de xbox ally?
Tot vorige week kwam ik alleen de DBrand en wat Chinese meuk tegen, maar heb afgelopen vrijdag deze case van Jsaux besteld. Net prijsje en ziet er (op de plaatjes) degelijk uit.
Heb hem alleen nog niet binnen, dus geen idee hoe die bevalt :)

En zie nu net dat deze ook uitverkocht is, in ieder geval op jsaux.com...

• Reinier83
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-10 19:36
mellowpimp schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 09:01:
[...]

denk dat je steamos prima kan installeren. weet niet of de buttons en leds gaan werken want die worden geconfigureerd via armory crate en ik zie daar geen linux versie van. wellicht dat je die in proton kan draaien maar geen ervaring mee.

ik zou lekker gewoon windows er op laten. kan je ook de games spelen die niet linux compatibel zijn. hoewel dat tegenwoordig vrij weinig zijn.
Ik heb even verder gekeken, je kan via Decky Loader plugin's installeren om bv RGB werkend te krijgen.
https://rogallylife.com/2...steamos-plugins-rog-ally/

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13:49
Cyberw00d schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 10:22:
[...]
Ik weet natuurlijk niet wat je erop wilt gaan spelen maar als je toch voor SteamOS wilt gaan wou ik een steamdeck OLED nemen . Een mooiere groter scherm dan de Ally en out of the box SteamOS zonder installeren of problemen die je kan tegen komen.
Ik heb met de Deck best veel problemen ervaren. Games die niet lekker draaien, Steamos dat vastloopt. Ik zou die niet perse aanraden aan iemand die nu een Ally zoekt.

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Reinier83 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 20:53:
[...]

Ik heb even verder gekeken, je kan via Decky Loader plugin's installeren om bv RGB werkend te krijgen.
https://rogallylife.com/2...steamos-plugins-rog-ally/
Op Bazzite werkt dit gewoon out of the box, heb Steam OS zelf nog niet geprobeerd.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

• Reinier83
Cyberw00d schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 10:22:
[...]

Ik weet natuurlijk niet wat je erop wilt gaan spelen maar als je toch voor SteamOS wilt gaan wou ik een steamdeck OLED nemen . Een mooiere groter scherm dan de Ally en out of the box SteamOS zonder installeren of problemen die je kan tegen komen . Voor de allerlaatste aaa games zit er wel verschil in kwa performance maar daar kan je eventueel geforceenow voor gebruiken. Kijk anders even op yt voor de spellen die wilt spelen en hoe ze het doen op de deck .
Let niet op video’s waar je lossless scaling gebruiken of bij Windows machines frame gen. Die verzieken en vele gevallen de gamenplay ervaring . En Windows op een handheld zou ik zeker ontwijken was bij mij alleen maar ellende .. nooit een keer gewoon lekker pakken en spelen maar er was altijd wel iets . Succes met je zoektocht
Nja wat AAA spellen en natuurlijk wat oudere spellen.
Bedankt voor je tip over lossless scaling.

• Reinier83
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 20:58:
[...]

Op Bazzite werkt dit gewoon out of the box, heb Steam OS zelf nog niet geprobeerd.
Nice, bedankt voor de bevestiging.

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:29
Timothy3000 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 20:58:
[...]

Ik heb met de Deck best veel problemen ervaren. Games die niet lekker draaien, Steamos dat vastloopt. Ik zou die niet perse aanraden aan iemand die nu een Ally zoekt.
Ook ik heb zeker wel eens een keer een vastloper ervaren maar dat is in 2 jaar tijd op 1 hand te tellen en bij mijn rog Ally was dat per week wel een stuk of 5 keer … naar een maand wou ik er niet meer op spelen hierdoor toen een maand laten liggen om vervolgens een schone installatie te doen en weer een maand te ergeren . Nog peentjes lopen zweten bij de verkoop . Liep die weer vast natuurlijk tijdens de uitleg … de games die ik speel draaien juist beter op SteamOS dan Windows , op YouTube staan er genoeg vergelijkings video’s . Maar goed aan het eind van de dag moet ieder doen waar ze zich goed bij voelen . Ik probeer iniedergeval mensen dezelfde teleurstelling te voorkomen ( of juist hoge verwachtingen?)
Was er destijds bazzite geweest of SteamOS had ik waarschijnlijk nog steeds de rog Ally gehad en lopen preken voor Asus . Het hardware is dikke prima namelijk .

[ Voor 7% gewijzigd door Cyberw00d op 21-10-2025 21:49 ]

Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

• mellowpimp
  • Niet online
joukedevries schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 13:07:
[...]

Tot vorige week kwam ik alleen de DBrand en wat Chinese meuk tegen, maar heb afgelopen vrijdag deze case van Jsaux besteld. Net prijsje en ziet er (op de plaatjes) degelijk uit.

nice thanks. had gisteren gekeken op hun site maak kon niet vinden, maar dat is nu wel logisch als ie uitverkocht is. iig goed om te weten dat ze een maken.

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-10 20:30
Het valt me op dat de XBOX Ally X alleen wordt getest tegen over de STEAMDECK of de standaard ASUS X ally met teksten als : "en de winnaar is" of "Xbox Ally X does it crushed de ally X" Tuurlijk is de Z2 extreme beter dan de Z1 extreme, waarom dan zoveel vergelijkingen.

Dit is al twee weken zo en bijna geen enkele keer met de MSI claw 8ai+ en de vergelijkingen daarmee zijn op één hand te tellen. zo heb je twee games op 900P 25W ,waarbij de MSI meer frames haalt, maar er ook eentje met battlefield waarbij de MSI op 28W met 900P en de Xbox Ally op 35W en 720P en dan vertellen ze erbij dat er meer frames worden gehaald dan bij de MSI?! Een ander is call of duty black ops 1200P low/medium en 59 frames voor de MSI en zelfde instellingen voor de xbox ally X 54 frames gemiddeld.

Het lijkt erop of ik krijg het gevoel dat men reviewers die het product mochten testen en reviewen het niet mogen afzetten tegen de MSI claw 8Ai+ , maar wel tegen de ouderere versies van Asus en Steamdeck en dat allemaal om een hype te generen naar mijn idee of ze wachten nog op betere updates voor de GPU

Wat denken jullie is Asus deze handheld aan het hypen en is deze daadwerkelijk beter dan de MSI Claw 8 series.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:21
@Noresponse En 8 inch scherm van MSI Claw :) veel fijner.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Lincor
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:04
@Noresponse Wellicht dat ook niet iedereen de MSI Claw 8ai+ beschikbaar heeft om te testen? Van wat ik begreep is de Claw ook pas gaandeweg beter geworden, dus wellicht dat mensen die er één hadden hem ook van de hand hebben gedaan.

• Noresponse
Lincor schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 21:07:
@Noresponse Wellicht dat ook niet iedereen de MSI Claw 8ai+ beschikbaar heeft om te testen? Van wat ik begreep is de Claw ook pas gaandeweg beter geworden, dus wellicht dat mensen die er één hadden hem ook van de hand hebben gedaan.
Een terecht punt, maar weet dat bepaalde reviews meerdere handheld hebben en die hebben ook meerdere keren de msi claw 8ai+ opnieuw getest met nieuwe update's. Ik vermoed inderdaad wel dat de Z2 extreme wel beter gaat worden dan de intel arc. Dit zie je ook bij de Z1 extreme die 5-12% beter is geworden in games qua framerates.

• Lincor
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:04
Noresponse schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 21:28:
[...]

Een terecht punt, maar weet dat bepaalde reviews meerdere handheld hebben en die hebben ook meerdere keren de msi claw 8ai+ opnieuw getest met nieuwe update's. Ik vermoed inderdaad wel dat de Z2 extreme wel beter gaat worden dan de intel arc. Dit zie je ook bij de Z1 extreme die 5-12% beter is geworden in games qua framerates.
Dat die verbetering er ook voor de Z2E komt moeten we nog meer even afwachten. Het is nu ook weer niet dat het een compleet andere architecture is. Dat er nog verbetering komt dat geloof ik wel, maar of die zo veel als bij de Z1E wordt is nog maar even afwachten.

• Robertus78
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:15
Ik heb de vraag ook al eerder in een ander topic gesteld maar zie nu pas dat deze er is (dom).

Gekke vraag misschien maar heeft iemand al Cities Skylines 2 geprobeerd en is die een beetje te doen op de nieuwe xbox ally x? Als dat zo is heb ik namelijk heel weinig argumenten meer nodig om bij de bank thuis de 999 euro te verantwoorden. Ik kan het in ieder (nog) nergens vinden.

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:16
Robertus78 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 07:56:
Ik heb de vraag ook al eerder in een ander topic gesteld maar zie nu pas dat deze er is (dom).

Gekke vraag misschien maar heeft iemand al Cities Skylines 2 geprobeerd en is die een beetje te doen op de nieuwe xbox ally x? Als dat zo is heb ik namelijk heel weinig argumenten meer nodig om bij de bank thuis de 999 euro te verantwoorden. Ik kan het in ieder (nog) nergens vinden.
Als je stad maar groot genoeg is kan geen enkele unit het nog aan volgens mij. Hier is een filmpje van de game op de vorige versie van de Ally:[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=o60Mu6AS8-8]Het draait, maar niet met imposante framerate. Uiteraard zal de nieuwere Z2 Extreme wel wat sneller zijn.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:43
The Outer Worlds 2 draait op de Asus ROG Xbox Ally X zonder problemen, met dank aan de black magic van Lossless Scaling. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z_9dy3qDDobz_y8ENaqfRWn5H6Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/91cUoaSlMaXDNayhsPnxKvQd.jpg?f=fotoalbum_large

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-10 10:40

CerandoX.nl

Vides

joukedevries schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 13:07:
[...]

Jsaux is ook Chinees…

• Noresponse
Legion GO 2 was ook bizar tidens twee testen met de xbox ally X deze is 1-2 frames sneller bij elke game met dezelfde instellingen van 17W tot 35W, wat nog wel het verschil zou kunnen zijn is de 32 RAM geheugen voor de Lenovo. prijsverschil 300-400 euro met wel oled scherm en 8,8 inch scherm.

Hieronder nog eentje en hier is het om en om op 20 Watt

[ Voor 66% gewijzigd door Noresponse op 27-10-2025 20:30 ]

• BurrowedLurker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:01
Ik ben echt heel blij met mijn Steam Deck, maar de 2x hogere performance is wel erg aantrekkelijk. Dat maakt toch weer wat meer spellen speelbaar (althans nog steeds met FSR en low settings).

Ik zou het OLED scherm wel erg missen.

Anyway de XBOX ALLY X lijkt toch nergens leverbaar te zijn, dus in die zin toch een theoretische vraag.
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste