Hier het zelfde, alleen de 95. Tapwater gaat in een boiler met extra groot spiraal (snellere opwarming)
Zoals het er nu naar uit ziet zijn we voor volgend stookseizoen van het gas af!
Dat is ook mijn bedoeling, nu maar hopen dat ik voor eind november ook de gasmeter heb kunnen laten verwijderen.
Ben momenteel druk om een installateur voor de elektra en convectoren te vinden. Ik volg dit topic dus nauwlettend tbv de elektra. Twijfel zelf nog over plaatsing werkschakelaar, mijn buitenunit komt ongeveer 3 meter uit de gevel en vind het een lelijk ding om in het zicht te hebben. Neig nu naar plaatsing in de meterkast. (ook al is dit niet helemaal conform richtlijnen) De aardlekautomaten wil ik net als anderen gaan combineren met HomeWizard kWh meters. Wat mij niet helemaal duidelijk is, is of een 3 fase meter ook de drie fases los kan meten. Zou namelijk wel graag apart inzicht willen hebben in zowel verbruik van de compressor als verbruik van het backup element.
Als de werkschakelaar dan toch in de meterkast wil plaatsen, laat hem dan weg. Hij heeft daar geen enkele toegevoegde waarde. De werkschakelaar is bedoeld om, veilig
niet elektrotechnische werkzaamheden te verrichten. de automaat(en) moeten uit voor elektrotechnische werkzaamheden.
Overigens als je 2 aparte groepen en kabels gebruikt, moet je 2 werkschakelaars gebruiken. Je mag namelijk geen 2 aparte groepen hebben in een lasdoos of schakelaar.
zo te zien op de foto van @
Carboy54 is het 1 aansluit blok.
Geen probleem dus voor een 5 aderige kabel, alleen ff een brug maken voor de nul. Aarde hoeft niet die is intern door verbonden.
Een 3 fase meter meet de 3 fase apart.
@
Carboy54 Ik ben benieuwd, de meegeleverde warmte linten, worden die gevoed uit de unit?
Solar Edge 9800WP O/W - Itho Amber 95 | Systeem integrator meet en regeltechniek & KNX | projecterings deskundige CCTV & Inbraaksignalering systemen