Aha dat helpt al; instelling M1.01 is dus setpoint TC plus die instelling, als de WP daar boven komt gaat hij uit. Ik dacht dat het delta T aanvoer en retour was.argafal schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:43:
[...]
Zonder thermostaat schakelt Amber niet automatisch uit. De enige uitzondering is als uw afgiftesysteem de warmtevermogen die het ontvangt niet kwijt kan. Dan zal de aanvoertempertuur uiteindelijk boven het setpoint Tc + instelling M1.01 komen en gaat Amber uit. Maar dit is geen gewenste toestand.
Naar mijn mening heb je twee mogelijkheden: koop een thermostaat of verlaag de stooklijn iteratief totdat je huis op de gewenste temperatuur blijft terwijl Amber continu loopt.
Ta is de ambient (buiten) temperatuur. Tr is de ruimtetemperatuur, als deze sensor is aangesloten. Tc is aanvoertempertuur. Staat in de handleidning
Ik begrijp uw hydraulisch schema voor het aansluiten van de sww niet. Misschien kan je een schets maken of wat foto's toevoegen?
hetzelfde geld voor M1.02 dan neem ik aan alleen dan bij een temperatuur onder TC dus TC min instelling M1.02 is aanslaan van de WP.
Ik weet dat geen thermostaat geen wenselijke situatie is maar ik weet ook niet waarom het aan/uit contact van de HCE20 niet door de Amber wordt herkend. Dat was mijn tijdelijke oplossing, nu dat niet werkt moet het even zo totdat ik daar iets voor heb bedacht wat slim is. Dat kost mij moeite, want ESPHome, Shelly en dat soort dingen vliegen hier over het forum als de normaalste zaak van de wereld ;-)
Wat betreft hydraulisch schema, ik zal het een keer posten maar is minder spannend of ingewikkeld dan het klinkt alleen wat afwijkend van wat de meesten hebben.
:strip_exif()/f/image/WhrHadaHhfAamTgK0TfsXQ3L.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/bcgz2agyJB7ppUUBiAHUjrQm.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Tm2cqtZJUrYjsvFUFvRe4knx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AnmpzkWZvZ6aRhs2ItIxcthx.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/l92Ez9FyXIcuxK7QNgP4xyB4.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jDxPjvovhCeQhgklOj7T12EB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/93JvHPnUVy7qjoS2QHhgpkp4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uL9zE7by3ghO7neRFnhZqhag.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lcndY3Eahm6tl7K9NmCoiyAn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xxAEzhFZ2ksM2yoPY6NZg0Jh.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/DuaAWFbr6E4EAMAJmK68EMhD.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CuPvzAGFdEtnIXOPldQOD0i9.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/py4jUUVq7rwU8Lf3jYpwzGcS.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BmHq8ObfTAHEcn9JD5xTEMj4.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/58xX0Gjuxa7N8hGHBWrUWBBt.jpg?f=fotoalbum_large)