Ik heb een Barcoil Air 160mm die kan direct in een 160mm kanaal, ik hem wel op het inblaaskanaal na de WTW gezet ipv op de aanvoer van buiten. Die kan met niet-condenserend koelen ongeveer de lucht 4 graden laten zakken, ik overweeg om er een 2e achter te plaatsen. Een grotere nemen kan uiteraard wat meer capaciteit geven. De WTW maakt van 33 graden -> 28gr en dan de kanaalkoeler maakt er weer 24 van.
/f/image/LAJbguE8PST7OCdlBoQf0oBd.png?f=fotoalbum_large)
Verder koel ik alles met de vloerkoelin. Ik zit zelf te kijken om boven nog een plafond fancoil te plaatsen om wat meer koelcapaciteit toe te voegen. Echter vraag ik me af hoe veel nut dat heeft met niet-condenserend koelen.
Wat zijn de mogelijkheiden om een 2-zone systeem in te richten met 1 zone naar de fancoil zodat die condenserend kan koelen, is dat haalbaar? Hebben beide circuits dan een eigen pomp nodig?
/f/image/LAJbguE8PST7OCdlBoQf0oBd.png?f=fotoalbum_large)
Verder koel ik alles met de vloerkoelin. Ik zit zelf te kijken om boven nog een plafond fancoil te plaatsen om wat meer koelcapaciteit toe te voegen. Echter vraag ik me af hoe veel nut dat heeft met niet-condenserend koelen.
Wat zijn de mogelijkheiden om een 2-zone systeem in te richten met 1 zone naar de fancoil zodat die condenserend kan koelen, is dat haalbaar? Hebben beide circuits dan een eigen pomp nodig?
Amber 95 Warmtepomp; Solax x3 5040Wp Z, Hoymiles 5520Wp O-W, Hoymiles 5040Wp O-W