Wat bedoel je met sg uit? K krijg mijn temp instelling niet lager dan 20 grd…. Doe ik iets fout?Whiskey48 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 00:38:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
SG uit, pomp snelheid koelen op hoog, stooklijn koelen op 17 graden op alle 3 de buitentemperaturen (wel aangelaten, nu werkt het iig).
Deltas stooklijn zoals hier boven.
Alle radiatoren open behalve in de badkamer. Op sommige wat fans geplaatst. Nul condens ergens.
Ik denk dat je bij Gebruikersbeheer als Installateur moet aanmelden met code 3225 en dan in M1 je minimale aanvoertemperatuur moet aanpassen van 20 naar 16 (oid). Vervolgens kan je dan de stooklijn setpoints of setpoint zonder koellijn aanpassen.Jwbevelander schreef op zondag 22 juni 2025 @ 07:34:
[...]
Wat bedoel je met sg uit? K krijg mijn temp instelling niet lager dan 20 grd…. Doe ik iets fout?
En SG is Smart Grid. Dat uitzetten schijnt te helpen, zie posts ☝️
[ Voor 7% gewijzigd door SiNTeK op 22-06-2025 08:31 ]
30x Denim G-G 410 Wp & Enphase IQ8M OW / Nissan Leaf ZE1 40kWh / Wallbox Quasar [V2G] / Easee Home / Itho Daalderop Amber 95 / Atlantic Explorer v4 270L [alternatieve airco]
Ik zit in t menu installateur. Alleen kan ik koellijn 1,2,3 niet aanpassen naar een temp lager dan 20 grd…. En waar kan ik de instelling van sg vinden?SiNTeK schreef op zondag 22 juni 2025 @ 08:29:
[...]
Ik denk dat je bij Gebruikersbeheer als Installateur moet aanmelden met code 3225 en dan in M1 je minimale aanvoertemperatuur moet aanpassen van 20 naar 16 (oid). Vervolgens kan je dan de stooklijn setpoints of setpoint zonder koellijn aanpassen.
En SG is Smart Grid. Dat uitzetten schijnt te helpen, zie posts ☝️
Ik hoop dat je me kan helpen hiermee. Groetjes
Ik zou wel oppassen met temperaturen onder de 18-20 graden. Komende week/vandaag heb je daarmee best kans op condensatie. Houd er rekening mee dat als koellijn(of vaste koel temp) op 18 staat met een delta van 2 hij gewoon naar 16 koelt.
Natuurlijk zullen de koppelingen je verdeler het dichtstbijzijnde bij de Amber het koudste zijn en als eerste condenseren. Houd die dus beetje in de gaten als je op de grens gaat zitten.
Heb de koellijn hier nu zo ingesteld dat ie bij 18 graden buiten warmer is dan bij 28(Amber steeds dan in de zon) bij 38 is ie ook iets warmer. Daardoor gaat ie s avonds vanzelf uit. (Ook icm stooklijn aanpassing obv kamertemp) (Mooi als ik straks niet meer mag salderen) en draait ie rustig. Gaat nog wel even door als de zon onder is. Dus zal bij hogere temperaturen iets harder koelen uitproberen, het systeem is natuurlijk traag. En loopt daardoor wat achter. Koelt mooi met 30Hz.
Natuurlijk zullen de koppelingen je verdeler het dichtstbijzijnde bij de Amber het koudste zijn en als eerste condenseren. Houd die dus beetje in de gaten als je op de grens gaat zitten.
Heb de koellijn hier nu zo ingesteld dat ie bij 18 graden buiten warmer is dan bij 28(Amber steeds dan in de zon) bij 38 is ie ook iets warmer. Daardoor gaat ie s avonds vanzelf uit. (Ook icm stooklijn aanpassing obv kamertemp) (Mooi als ik straks niet meer mag salderen) en draait ie rustig. Gaat nog wel even door als de zon onder is. Dus zal bij hogere temperaturen iets harder koelen uitproberen, het systeem is natuurlijk traag. En loopt daardoor wat achter. Koelt mooi met 30Hz.
Zou je mij jou instellingen kunnen delen? Dan kan ik even kijken of dit ook bij mij goed gaat.. Thxs alvastDegast schreef op zondag 22 juni 2025 @ 09:29:
Ik zou wel oppassen met temperaturen onder de 18-20 graden. Komende week/vandaag heb je daarmee best kans op condensatie. Houd er rekening mee dat als koellijn(of vaste koel temp) op 18 staat met een delta van 2 hij gewoon naar 16 koelt.
Ja, je moet wel iets van een dauwpunt beveiliging hebben. Ik doe dat met 11 Zigbee luchtvochtigheid + temperatuur sensoren. Die hangen overal in huis. In Home Assistant wordt in een template het hoogste dauwpunt gekozen van die sensoren en stelt het setpoint van de Amber 3 graden boven dat dauwpunt in. Daarmee zit het allemaal wel goed. 🙂Degast schreef op zondag 22 juni 2025 @ 09:29:
Ik zou wel oppassen met temperaturen onder de 18-20 graden. Komende week/vandaag heb je daarmee best kans op condensatie.
En dat ziet er dan zo uit:
:strip_exif()/f/image/QZiHhflQ5fgqHA6QIOYJ0T9U.jpg?f=fotoalbum_large)
(er staat twee keer een knop om de Amber in/uit te schakelen, I know.. haha! Moet er nog één weghalen.
[ Voor 30% gewijzigd door SiNTeK op 22-06-2025 10:29 . Reden: Plaatje ]
30x Denim G-G 410 Wp & Enphase IQ8M OW / Nissan Leaf ZE1 40kWh / Wallbox Quasar [V2G] / Easee Home / Itho Daalderop Amber 95 / Atlantic Explorer v4 270L [alternatieve airco]
Jwbevelander schreef op zondag 22 juni 2025 @ 09:41:
[...]
Zou je mij jou instellingen kunnen delen? Dan kan ik even kijken of dit ook bij mij goed gaat.. Thxs alvast
:strip_exif()/f/image/7pUXkFDLpwIjmH1HMx8C4phf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/X3trUOmvJRF1waAV8IbblNf2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mSGDcpQyP7jNw0UgnyEhXSbb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bWIkkvd6GX9kwpxq53PUyPYN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jsXKsrUNP8ncXc4gSiB9xlPn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZA5BCPrpw9kAhLDC4qvfW9Te.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8CxU2IMTUMAcUUG3J2pCMsyv.jpg?f=fotoalbum_large)
Waarop staat je minimale temperatuur? Ik heb dan wel een HP-S en geen Amber, maar veel menu’s zijn gelijk. Ik heb die instelling bij Temperatuur zone 1 zittenJwbevelander schreef op zondag 22 juni 2025 @ 09:00:
[...]
Ik zit in t menu installateur. Alleen kan ik koellijn 1,2,3 niet aanpassen naar een temp lager dan 20 grd…. En waar kan ik de instelling van sg vinden?
:strip_exif()/f/image/eItT6AWZ4d1yzitNyEsKoqKA.jpg?f=fotoalbum_large)
👨🚒 spuitgast | ☀️ 8000Wp oost/west, 4425Wp zuid | Ontwikkelaar van Itho Daalderop Warmtepomp ESPHome control module
Dus icm met gewoon een schakel contact tbv koelen. (Iets slimmers komt ooit wel). (Oud lampen knopje doorgelust) Om koelen aan en uit te kunnen zetten. Op de TK en com.
Had deze even gemist. Je meldt je aan als Installateur bij Gebruikersbeheer. Dan ga je naar het eerste menu (M1 dusJwbevelander schreef op zondag 22 juni 2025 @ 09:00:
[...]
Ik zit in t menu installateur. Alleen kan ik koellijn 1,2,3 niet aanpassen naar een temp lager dan 20 grd…. En waar kan ik de instelling van sg vinden?
@Jwbevelander Nog even in plaatjes:
Als Gebruikersbeheer op Gebruiker is ingesteld, kun je de minimale aanvoer temperatuur niet instellen (pagina 4/6):
:strip_exif()/f/image/0pYcjXifGM9IGecxGtuAzO1q.jpg?f=fotoalbum_large)
Stel in Gebruikersbeheer Gebruiker in op Installateur (code 3225). Ga daarna terug naar eerste menu, en temperatuur is WEL instelbaar (pagina 4/6):
Druk er op en je krijgt:
Als Gebruikersbeheer op Gebruiker is ingesteld, kun je de minimale aanvoer temperatuur niet instellen (pagina 4/6):
:strip_exif()/f/image/0pYcjXifGM9IGecxGtuAzO1q.jpg?f=fotoalbum_large)
Stel in Gebruikersbeheer Gebruiker in op Installateur (code 3225). Ga daarna terug naar eerste menu, en temperatuur is WEL instelbaar (pagina 4/6):
:strip_exif()/f/image/INHHJE2DCldkQQVdALAGmfVd.jpg?f=fotoalbum_large)
Druk er op en je krijgt:
:strip_exif()/f/image/3En12meUTlui8GoBTwxqq51v.jpg?f=fotoalbum_large)
Die gaat nooit koelen zo, die setting moet op onWiedeWagen schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 15:05:
Hoop dat iemand hier mij verder kan helpen:
In ons nieuwe huis is een Amber warmtepomp aangesloten, met een honeywell HCC100 controler die de temperatuurvraag moet regelen. Nu hebben we vorrige week de thermostaat omgezet naar koelen, maar viel het ons op dat er verdacht weinig gebeurd.
Vandaag alle instellingen van de warmtepomp langsgelopen en ik zie dat in de systeemconfiguratie koelen uit staat (M9.03 uit). Volgens mij moet deze gewoon aan staan, anders kan de warmtepomp nooit koelen. Klopt dat? Of kan het dat de installateur deze uit heeft gezet omdat het schakelen tussen koelen/verwarmen via de thermostaat moet gaan?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Solar Edge 9800WP O/W - Itho Amber 95 | Systeem integrator meet en regeltechniek & KNX | projecterings deskundige CCTV & Inbraaksignalering systemen
darkfujita schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 16:18:
[...]
Net gechecked. Blijft redelijk constant en maakt nu runs van telkens minimaal 50 minuten. De laatste was net zelfs 70 minuten. Vervolgens 10~15 minuten niks.
Neem aan dat dat oke is toch? Of kan dat nog beter denk je?
/f/image/8unUcmywed7oVdoIXTwlyUoC.png?f=fotoalbum_large)
Gisteren van 11:30 tot vannacht 2:15.
50min aan en dan 10min uit is opzich niet echt pendelen, maar het kan wel beter.
maar ik denk dat je dat alleen voor elkaar gaat krijjgen met een grotere inhoud.
Solar Edge 9800WP O/W - Itho Amber 95 | Systeem integrator meet en regeltechniek & KNX | projecterings deskundige CCTV & Inbraaksignalering systemen
Minimum aanvoer temperatuur instelling verlagen.Jwbevelander schreef op zondag 22 juni 2025 @ 00:25:
Ik probeer de aanvoer temp onder de 20 gr in te stellen voor koelen maar ik krijg hem niet lager dan 20…. Doe ik nou iets verkeerd?
Ik had hem eerst op de koellijn lopen alleen bleef mijn aanvoer temp 8 gr…. Nu zonder koellijn aan t proberen maar dan moet wel mijn in te stellen temp lager kunnen dan 20 grd.
Heb zo juist de v1.2.0 van de Home assistant integratie gereleased.
✨ What's Changed
✅ Added delta-T sensors for water inlet (TUI) and water outlet (TUO) to improve thermal monitoring.
🔧 Updated code to prepare for removal of BinaryPayloadDecoder and BinaryPayloadEncoder in pymodbus v3.9.0.
🛡️ Implemented error handling in the hub coordinator to enhance system robustness.
🚀 Bumped pymodbus to version 3.9.0 to align with upcoming protocol requirements.
🏠 Set minimum Home Assistant version to 2025.6.0 to ensure compatibility with new features.
🧠 The current working mode sensor now returns only the active mode instead of an array of all enabled
modes, making automation configuration simpler and more intuitive.
✨ What's Changed
✅ Added delta-T sensors for water inlet (TUI) and water outlet (TUO) to improve thermal monitoring.
🔧 Updated code to prepare for removal of BinaryPayloadDecoder and BinaryPayloadEncoder in pymodbus v3.9.0.
🛡️ Implemented error handling in the hub coordinator to enhance system robustness.
🚀 Bumped pymodbus to version 3.9.0 to align with upcoming protocol requirements.
🏠 Set minimum Home Assistant version to 2025.6.0 to ensure compatibility with new features.
🧠 The current working mode sensor now returns only the active mode instead of an array of all enabled
modes, making automation configuration simpler and more intuitive.
Maar.. door even onder het setpoint te duiken wordt toch niet meteen je hele vloer 16oC?Degast schreef op zondag 22 juni 2025 @ 09:29:
'Meteen' niet, maar uiteindelijk zakt de temperatuur natuurlijk wel hoe langer dat duurt. Hangt er een beetje vanaf wat 'even' is. Hier duurt even vaak erg lang (uren?). Bij setpoint 18 eigenlijk structureel outlet 17, etc.tonwes99 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 12:12:
[...]
Maar.. door even onder het setpoint te duiken wordt toch niet meteen je hele vloer 16oC?
Nieuwe versie van het dashboard met de berekende
Amber ΔT (Delta T) water outlet (Tuo) - water inlet (Tui) sensor
staat ook online
Amber ΔT (Delta T) water outlet (Tuo) - water inlet (Tui) sensor
staat ook online
Nee, zeker niet.tonwes99 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 12:12:
[...]
Maar.. door even onder het setpoint te duiken wordt toch niet meteen je hele vloer 16oC?
Maar in mijn geval wel natte verdeler bij weer als vandaag en 16 graden, vloer kom ik pas achter als te laat 🙃.
Onder de 16 doet ie sowieso niet? (Is minimale setting beveiliging)
Verschilt per huis, ja.
Vraag; ik heb koelen nu perfect werkend.
Ik zet dit aan in het menu door de temperatuur aan te passen vanaf welke buitentemperatuur hij mag koelen.
Heeft iemand een tip hoe ik dit het makkelijkste kan instellen dat mijn vrouw dit makkelijk aan/uit kan zetten?
Ik dacht aan een iets lagere temperatuur van waar hij aan slaat ... En dan met een knopje verbonden aan de droogcontacten voor koelen oid??
Ik zet dit aan in het menu door de temperatuur aan te passen vanaf welke buitentemperatuur hij mag koelen.
Heeft iemand een tip hoe ik dit het makkelijkste kan instellen dat mijn vrouw dit makkelijk aan/uit kan zetten?
Ik dacht aan een iets lagere temperatuur van waar hij aan slaat ... En dan met een knopje verbonden aan de droogcontacten voor koelen oid??
Waarom start je het koelen niet met een thermostaat op basis van de binnentemperatuur? Dat doe je met verwarmen toch ook?Whiskey48 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 17:32:
Vraag; ik heb koelen nu perfect werkend.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Thxs idd nu kan t wel maar wel tot max 18 grd. Ik heb hem nu aan t koelen en eerst zonder Stooklijn maar nu toch even met gedaan. Hij start nu op en schiet snel naar de 70hz en draait dan 1 min en dan stopt hij weer omdat de gewenst aanvoer temp is bereikt( 18 grd). Maar hij moet veel langer draaien om een goede afgifte te krijgen de vloerkoeling.SiNTeK schreef op zondag 22 juni 2025 @ 10:17:
@Jwbevelander Nog even in plaatjes:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Druk er op en je krijgt:
[Afbeelding]
Mijn Netatmo kan volgens mij niet koelen.Andrehj schreef op zondag 22 juni 2025 @ 18:23:
[...]
Waarom start je het koelen niet met een thermostaat op basis van de binnentemperatuur? Dat doe je met verwarmen toch ook?
... Maar goede, denk dat ik dan toch die PNI CT40 Pro ga halen!
Iets hogere koel temperatuur? Vanuit 19 graden omlaag kijken wat hij doet? Wat is je systeem inhoud? Ik heb m'n radiatoren open gezet, dat scheelde wel. SG gebruikte ik even niet, die zette de setpoint 6 graden omlaag voor koelen oid (moet ik ook nog even uitzoeken hoe dit zit)Jwbevelander schreef op zondag 22 juni 2025 @ 18:55:
[...]
Thxs idd nu kan t wel maar wel tot max 18 grd. Ik heb hem nu aan t koelen en eerst zonder Stooklijn maar nu toch even met gedaan. Hij start nu op en schiet snel naar de 70hz en draait dan 1 min en dan stopt hij weer omdat de gewenst aanvoer temp is bereikt( 18 grd). Maar hij moet veel langer draaien om een goede afgifte te krijgen de vloerkoeling.
[ Voor 8% gewijzigd door Whiskey48 op 22-06-2025 19:58 ]
In het Mitsubishi topic wordt dat toch wel veel gedaan, door een trucje, iets met polariteit omdraaien oid.Whiskey48 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 19:54:
Mijn Netatmo kan volgens mij niet koelen.
Mijn eigen simpele thermostaat (wordt verkocht door Panasonic, (als PAW-A2W-RTWIRED) maar ook door diverse andere merken) kan ik eenvoudig omschakelen van verwarmen naar koelen.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Mijn systeem inhoud is ca 90 liter en heb een amber 65. Ik heb hem nu op 18 grd staan maar in de ruimte is t nu nog 24.4 graden… en die sg waar kan ik die vinden?Whiskey48 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 19:57:
[...]
Iets hogere koel temperatuur? Vanuit 19 graden omlaag kijken wat hij doet? Wat is je systeem inhoud? Ik heb m'n radiatoren open gezet, dat scheelde wel. SG gebruikte ik even niet, die zette de setpoint 6 graden omlaag voor koelen oid (moet ik ook nog even uitzoeken hoe dit zit)
Thxs
Ik had begin dit weekend een link gedeeld, met informatie over koelen, gewenste debiet en inhoud van het systeem.
Kennelijk heeft niemand de moeite genomen dit eens te lezen, gezien de reacties hier de rest van het weekend over koelen.
Ipv de 90L heb je wel 200L inhoud nodig voor het koelen. En dat is dan buikbare inhoud.
Ga je radiatoren dichtzetten en alleen je vloer beneden gebruiken. dan kom je nog meer te kort.
Je zult een bepaald temperatuur verschil nodig hebben om warmte te verplaatsen, houd je de aanvoer te hoog, dan bereik je niets. Behalve dat je energie aan het verbranden bent.
Eerst zorgen dat de basis goed is (voldoende inhoud o.a) dan kun je settings gaan tweaken.
Kennelijk heeft niemand de moeite genomen dit eens te lezen, gezien de reacties hier de rest van het weekend over koelen.
Ipv de 90L heb je wel 200L inhoud nodig voor het koelen. En dat is dan buikbare inhoud.
Ga je radiatoren dichtzetten en alleen je vloer beneden gebruiken. dan kom je nog meer te kort.
Je zult een bepaald temperatuur verschil nodig hebben om warmte te verplaatsen, houd je de aanvoer te hoog, dan bereik je niets. Behalve dat je energie aan het verbranden bent.
Eerst zorgen dat de basis goed is (voldoende inhoud o.a) dan kun je settings gaan tweaken.
Gelezen hoorbommer schreef op zondag 22 juni 2025 @ 20:50:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ngE93p0aWMSpskf4IMixYwa2.jpg?f=user_large)
Maar ik kan mij voorstellen dat wanneer dit niet het geval is, het een stuk lastiger is. Ik vond het zelf al lastig dit zo ingeregeld te krijgen tbh.
Is er ook bekend wat het minimale koelvermogen is van de Amber? Ik vindt alleen het maximale, dat is A35W18 7,7. Om uit rekenen hoeveel de minimaal inhoud is om te koelen, heb je de minimale waarde nodig.
[ Voor 5% gewijzigd door bighead op 22-06-2025 21:27 ]
https://chatgpt.com/s/t_6858590bb2988191834f3537bd7cfec0 Dit?bighead schreef op zondag 22 juni 2025 @ 21:25:
Is er ook bekend wat het minimale koelvermogen is van de Amber? Ik vindt alleen het maximale, dat is A35W18 7,7. Om uit rekenen hoeveel minimaal inhoud nodig, heb je de minimale waarde nodig.
En als ik dan reken met COP 7,5 (dat is wat mijn COP sensor aangeeft) dan kom ik op 455W x 7,5 = 3.412,5W aan koelvermogen op dit moment.
[ Voor 16% gewijzigd door SiNTeK op 22-06-2025 21:31 . Reden: Koelvermogen toegevoegd ]
Bedankt! Dan heb je deze inhouden dus nodig:SiNTeK schreef op zondag 22 juni 2025 @ 21:27:
[...]
https://chatgpt.com/s/t_6858590bb2988191834f3537bd7cfec0 Dit?
En als ik dan reken met COP 7,5 (dat is wat mijn COP sensor aangeeft) dan kom ik op 455W x 7,5 = 3.412,5W aan koelvermogen op dit moment.
Amber 65: 1900W (1.9kW) / 20 watt per m2= 95m2 vloerverwarming
Amber 95: 2800W (2.8kW) / 20 watt per m2= 140m2 vloerverwarming
Amber 120: 4200W (4.2kW) / 20 watt per m2= 210m2 vloerverwarming
Als de informatie in de link gelezen had, weet je dat deze waarde gelden voor verwarmen en niet koelen.bighead schreef op zondag 22 juni 2025 @ 21:34:
[...]
Bedankt! Dan heb je deze inhouden dus nodig:
Amber 65: 1900W (1.9kW) / 20 watt per m2= 95m2 vloerverwarming
Amber 95: 2800W (2.8kW) / 20 watt per m2= 140m2 vloerverwarming
Amber 120: 4200W (4.2kW) / 20 watt per m2= 210m2 vloerverwarming
Voor koelen 145L per Kw dus;
Amber 65 1,9 x 145 = 276L
Amber 95 2,8 x 145 = 406L
Amber 120 4,2 x 145 = 609L
@bighead Of dus meer afgifte middels radiatoren/convectoren, eventueel met ventilatoren.
@Whiskey48 dit truukje: Carboy54 in "Itho Daalderop Amber"Andrehj schreef op zondag 22 juni 2025 @ 20:22:
[...]
In het Mitsubishi topic wordt dat toch wel veel gedaan, door een trucje, iets met polariteit omdraaien oid.
Mijn eigen simpele thermostaat (wordt verkocht door Panasonic, (als PAW-A2W-RTWIRED) maar ook door diverse andere merken) kan ik eenvoudig omschakelen van verwarmen naar koelen.
Dat heb ik gedaan, en dan kom ik toch echt op een ander getal uit. In mijn geval:bommer schreef op zondag 22 juni 2025 @ 21:40:
[...]
Als de informatie in de link gelezen had, weet je dat deze waarde gelden voor verwarmen en niet koelen.
72m2 vloerverwarming
2800 (2.8kW)/20 watt per m2=140m2 vloerverwarming nodig. Ik kom dan: 140 - 72 =68 m2 te weinig om energie te onttrekken.
68m2 x 20 watt per m2=1360 watt
Stukje naar beneden op jou link komt dsn de berekening voor het resterend vermogen:
Resterend vermogen in kW x 145 = buffer inhoud
1,36 kW x 145 =197,2 L buffer nodig.
Dat is dan flink minder dan 406L (72m2 x 1,1L =79,2L + 197,2L =276,4L
Zo klopt mijn berekening toch?
Ik zit hier totaal niet aan, (Amber 95 met ik denk 120 liter systeem inhoud ), maar na het snappen/vinden van wat de instellingen betekenen (grofweg) en dan gaan uitproberen ... draai ik zonder problemen op 30hz koelen met 17 graden.bommer schreef op zondag 22 juni 2025 @ 21:40:
[...]
Als de informatie in de link gelezen had, weet je dat deze waarde gelden voor verwarmen en niet koelen.
Wel heb ik naast de vloerkoeling
Ook uitstekend kort en dik hoofdleiding netwerk naar alle verdelers.
[ Voor 10% gewijzigd door Whiskey48 op 22-06-2025 22:13 ]
Dat klinkt positief! Ik kan denk ik nog wel een buffervat van 50L en heel misschien nog wel een 100L buffervat kwijt. Wat zijn de voor- en nadelen van een buffervat met verwarmen eigenlijk?
Nee niet aanzetten bedoel ik meer, sorry ik was niet duidelijkJwbevelander schreef op zondag 22 juni 2025 @ 20:28:
[...]
Mijn systeem inhoud is ca 90 liter en heb een amber 65. Ik heb hem nu op 18 grd staan maar in de ruimte is t nu nog 24.4 graden… en die sg waar kan ik die vinden?
Thxs
(Ik heb die dagelijks aan in de ochtend voor 65 graden sanitairwater)
Ah thx ik zal eens kijken. De polariteit kan je in de app aanpassen. Thx ik ga eens kijken.Andrehj schreef op zondag 22 juni 2025 @ 20:22:
[...]
In het Mitsubishi topic wordt dat toch wel veel gedaan, door een trucje, iets met polariteit omdraaien oid.