Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-05 23:55
bob 2.0 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:50:
[...]

De routeplanning is over het algemeen niet verkeerd. Wel de keuze van laadstations laat te wensen over. Wanneer ik een door de navigatie gepland laadstation voorbij ga omdat ik het wel red tot thuis word ik steeds teruggestuurd naar dat laadstation, ook al heb ik de bestemming bijna bereikt.

Ook de instellingen van de SOC ligt erg hoog. bij 20 % begint hij al te piepen dat ik moet gaan laden.

Dus wil ABRP gaan gebruiken voor de ritten in onbekend gebied zoals het buitenland
de weg van 20 naar nul is sneller afgelegd dan nul naar vol… je benzine tank piept tegenwoordig ook rond een kwart tank al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:16
taylor schreef op maandag 31 maart 2025 @ 07:44:
Vinden jullie de routeplanner van de atto dan zo slecht?
Ik gebruik sinds de laatste update de ingebouwde routeplanner. En de laatste 5 minuten abrp zodat de SoC in homeassistant bekend is zodat ik slim kan laden.

Ik vind de interface van de ingebouwde veel mooier en rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
bob 2.0 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:50:
[...]

De routeplanning is over het algemeen niet verkeerd. Wel de keuze van laadstations laat te wensen over. Wanneer ik een door de navigatie gepland laadstation voorbij ga omdat ik het wel red tot thuis word ik steeds teruggestuurd naar dat laadstation, ook al heb ik de bestemming bijna bereikt.

Ook de instellingen van de SOC ligt erg hoog. bij 20 % begint hij al te piepen dat ik moet gaan laden.

Dus wil ABRP gaan gebruiken voor de ritten in onbekend gebied zoals het buitenland
Die SoC kan je instellen.

Dat van die laadstations herken ik soms. Vanmiddag ging het echter weer wel goed. Ik verwijderde de geplande laadstop, hij plande direct een volgende 15km verderop in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
xanlan schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:01:

Helaas heb ik geen manier gevonden om de BYD-hotspot (of AA-Wireless) permanent uit te schakelen. Dus dit is wat ik nu doe als de Atto reeds een AA-koppeling heeft als ik in de auto stap:

1. De BYD hotspot uitschakelen via het menu: AA schakelt dan direct uit
2. Vervolgens sluit ik de telefoon bedraad aan: AA start automatisch op, maar maakt nu gebruik van de kabel

Als je deze stappen doorloopt blijft je telefoon (hopelijk) een stuk koeler. Voor mij werkt het perfect! =)

Ik deel deze informatie in de hoop dat het anderen helpt. Ik besef dat het een houtje-touwtje workaround is, maar op dit moment heb ik helaas niets beters. Als er een betere manier is om AA-Wireless uit te schakelen of altijd de kabel te prefereren hoor ik dat natuurlijk graag! ;)
Als je toch geen wireless AA wilt schakel je dat toch gewoon uit op je telefoon? De Atto opent pas een hotspot nadat AA wireless daar via bluetooth om vraagt. AA wireless uitschakelen kan inde developer options van Android Auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xanlan
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-04 11:55
@dixet

Kijk, dat wist ik niet! Super bedankt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje0010
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 08:51
Jaro Nesvadba schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:44:
[...]

Bij mij wil de Atto 3 'eigen routeplanner' me over een fietspad laten rijden ergens in de laatste 150m voordat ik thuis ben. Kort na linksaf, bij een kruispunt hier, kiest ie er niet voor me rechtdoor de weg te laten vervolgen, maar adviseert ie me meteen schuin rechts af te slaan een straat in die 'in real life' niet begaan is met de auto; enkel met de fiets kan dat.

Ik vind dat zo stom, en haalt vertrouwen weg voor andere routes (hoewel ik m nog niet ergens anders op zulke fouten heb betrapt...) Komt ook natuurlijk omdat ik ALTIJD die fout nabij huis voorgeschoteld krijg...

En nee, ik heb het natuurlijk nooit zo gedaan ;)

Welke map provider heeft de Atto 3 eigenlijk?
De routeplanner is van here, op zich een goede, vroeger altijd gebruikt.
Wat ik echter bij de atto ervaar is dat hij geen onderscheid maakt tussen veld of gewone wegen, ik bedoel daarmee ruilverkaveling wegen, dat zijn betonnen wegen tussen dorpen die enkel boeren met hun tractors mogen gebruiken naar hun velden, ze zijn ook maar zo breed als een tractor.
Nu heb ik mijn atto nog maar enkele weken, een optie om uit te zetten vind ik niet, jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonkma
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-05 18:13
Ajs.rutten schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 19:13:
[...]

Update..
Gisteren dezelfde telefoon gebruikt van mijn schoonmoeder (S21 FE) en die deed het gewoon dus zal aan mijn telefoon liggen.
Ok bedankt👍

Camber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinBMW
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:48
Brojer schreef op maandag 17 maart 2025 @ 09:10:
Eerder al eens een opmerking gemaakt over de laadsnelheid van mijn auto. Toen was het rond de 0 graden Celsius.

Op dit moment, wederom een andere Fastned en ik ben de enige die aan het laden is. 7 graden Celsius.

Hoe gaat dit momenteel bij jullie? Anders toch eens langs de dealer.

[Afbeelding]
Weet je of je de auto nog aan had staan toen je het laden startte? Ik had vanmorgen bij +2⁰C het volgende: 16km gereden, ingeplugd bij Tesla SuC bij soc van 12%, auto aan laten staan vanwege de kou. Ik kreeg niet meer dan 50kW. Bij 35% de auto uit gezet, toen klom het vermogen snel naar boven de 80kW...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brojer
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 10:33
martinBMW schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 20:04:
[...]

Weet je of je de auto nog aan had staan toen je het laden startte? Ik had vanmorgen bij +2⁰C het volgende: 16km gereden, ingeplugd bij Tesla SuC bij soc van 12%, auto aan laten staan vanwege de kou. Ik kreeg niet meer dan 50kW. Bij 35% de auto uit gezet, toen klom het vermogen snel naar boven de 80kW...
Tijdens het aansluiten staat de auto altijd uit. Daarna afhankelijk of ik bij de auto blijf, temperatuur etc.

BYD Atto 3 / Comfort / Climbing Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muffs
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 13-05 08:23
Hello Friends,

I want to change my current Winter tyres (Pirelli Scorpion) to Summer tyres. I bought the car with the Winter Tyres already mounted.
Any recommended brands/model for the Atto 3? Also where to get a good deal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-05 20:12
Muffs schreef op woensdag 2 april 2025 @ 12:23:
Hello Friends,

I want to change my current Winter tyres (Pirelli Scorpion) to Summer tyres. I bought the car with the Winter Tyres already mounted.
My Atto 3 has Continental EcoContact 6Q. Dont know if you have 18 inch wheels, but 235/50/R18 cost around €170.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patje0010
Muffs schreef op woensdag 2 april 2025 @ 12:23:
Hello Friends,

I also had the winter Pirelli scorpion tires on my atto, I did a order at a french webshop to replace them with the original ECOCONTACT 6 Q 235/50 R18 101V XL EVC.
Cost is 121 euro included delivering, My local garagist gonna do the replacement for free :-) but He can have the winter pirelli tires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Sinds iOS 18.4 zou CarPlay 3 rijen van 5 iconen laten zien ipv 2 rijen.
Echter zie ik bij de Atto3 geen veranderingen.
Werkt het bij iemand anders wel?

https://www.iculture.nl/w...play-beginscherm-png.webp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muffs
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 13-05 08:23
patje0010 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:16:
[...]

I also had the winter Pirelli scorpion tires on my atto, I did a order at a french webshop to replace them with the original ECOCONTACT 6 Q 235/50 R18 101V XL EVC.
Cost is 121 euro included delivering, My local garagist gonna do the replacement for free :-) but He can have the winter pirelli tires.
Thank you for the update.
Could you please share the webshop? I am not getting them cheaper than 150 here in Netherlands.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patje0010
Muffs schreef op donderdag 3 april 2025 @ 10:32:
[...]

Thank you for the update.
Could you please share the webshop? I am not getting them cheaper than 150 here in Netherlands.
Sure: https://air-pneus.com/pne...ot2022-B4TEAN0001085.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wku
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 15:06

Wku

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patje0010
ECOCONTACT 6 ipv 6Q. Ook niet 101V. Nu weet ik niet waar die Q voor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje0010
Dash cam geïnstalleerd, voorgetrokken kabel zat er in, wel moeilijk te bereiken omdat hij tussen de opening van de verlichting en spiegelkap opening zat, zelfs de zonneklep houders moeten verwijderen om de plafond bekleding naar beneden te kunnen trekken.
Dan: geheugenkaartje geformatteerd en er in gestoken, system herstart door 5+ seconden op de aan/uit knop te drukken, systeem start op maar geen driving recorder of wat dan ook extra.
Onderaan de pedalen zit de kabel ook op zijn plaats, tweede blauwe socket, als ik het goed kan zien tenminste.
Is er nog iets te doen om het werkend te krijgen? Doe ik iets verkeerd? Als ik de online filmpjes bekijk niet.

[ Voor 9% gewijzigd door patje0010 op 04-04-2025 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetraveler
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 13:47
patje0010 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 08:41:
Dash cam geïnstalleerd, voorgetrokken kabel zat er in, wel moeilijk te bereiken omdat hij tussen de opening van de verlichting en spiegelkap opening zat, zelfs de zonneklep houders moeten verwijderen om de plafond bekleding naar beneden te kunnen trekken.
Dan: geheugenkaartje geformatteerd en er in gestoken, system herstart door 5+ seconden op de aan/uit knop te drukken, systeem start op maar geen driving recorder of wat dan ook extra.
Onderaan de pedalen zit de kabel ook op zijn plaats, tweede blauwe socket, als ik het goed kan zien tenminste.
Is er nog iets te doen om het werkend te krijgen? Doe ik iets verkeerd? Als ik de online filmpjes bekijk niet.
Resetten doe je door de volumeknop, rechts op het middenconsole, 10 seconden ingedrukt te houden.
Is al meer gezegd in dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje0010
timetraveler schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 09:01:
[...]

Resetten doe je door de volumeknop, rechts op het middenconsole, 10 seconden ingedrukt te houden.
Is al meer gezegd in dit forum.
Zoals mijn uitleg al zei is dit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
patje0010 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 08:41:
Of de herstart plaatsgevonden heeft, is niet helemaal duidelijk. Je zou iets moeten zien van BYD over het afkoelen van de aarde met 1 graad.
Als de camera daarna correct wordt herkend, zal het systeem na de herstart nog een keer willen herstarten.
Als het goed is, krijg je een extra camera-app in de lijst apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje0010
jvdmeer schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:02:
[...]

Of de herstart plaatsgevonden heeft, is niet helemaal duidelijk. Je zou iets moeten zien van BYD over het afkoelen van de aarde met 1 graad.
Als de camera daarna correct wordt herkend, zal het systeem na de herstart nog een keer willen herstarten.
Als het goed is, krijg je een extra camera-app in de lijst apps.
.

Ja BYD koelt de aarde met een graad af gezien, na die opstart dus niks van icoon of nogmaals willen opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Na de herstart zou je de melding moeten krijgen dat hij iets nieuws heeft gevonden en dan weer automatisch herstart. Ik weet niet meer precies wat de exacte melding was. Dan krijg je automatisch de recorder app erbij.
Ik zou adviseren om de bekabeling bij de dashcam en computer te controleren of die wel goed zit. Het zijn lastige stekkers dus goed aandrukken enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 14:15
Ik krijg met geen mogelijkheid mijn ingestelde route van de byd routeplanner gestopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
taylor schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 15:17:
Ik krijg met geen mogelijkheid mijn ingestelde route van de byd routeplanner gestopt.
Op "einde" drukken? (staat onderin de card met de volgende afslag, linksboven).
Of gewoon naar je bestemming rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
dixet schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 21:51:
[...]

Op "einde" drukken? (staat onderin de card met de volgende afslag, linksboven).
Of gewoon naar je bestemming rijden ;)
Dat geeft hij dus niet meer aan ook als ik op de bestemming ben krijg ik hem niet eruit. Splitsingen,afritten geeft hij ook niet neer aan apart in het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
taylor schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 07:10:
[...]

Dat geeft hij dus niet meer aan ook als ik op de bestemming ben krijg ik hem niet eruit. Splitsingen,afritten geeft hij ook niet neer aan apart in het scherm.
Heb je hem per ongeluk op route-overzicht gezet? Dan toont hij de hele kaart van de Route in plaats van navigatie-instructies.
Onderin zit de knop waarmee je tussen die weergaven schakelt.

En in he uiterste geval, je console resetten door de volumeknop op het middenconsole een paar seconden ingedrukt te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
Ok bedankt maar ik reset dan niet al mijn instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 12:28
taylor schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 11:18:
Nee het een "zachte reset"

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V151 - CT003 V114 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
taylor schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 11:18:
Het is eigenlijk niet resetten zo als aangegeven in reacties, maar re-starten. Als je volume knop x aantal seconden ingedrukt houdt dan re-start systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajs.rutten
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 07:02
Ajs.rutten schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 19:13:
[...]

Update..
Gisteren dezelfde telefoon gebruikt van mijn schoonmoeder (S21 FE) en die deed het gewoon dus zal aan mijn telefoon liggen.
Update 2:
Probleem gevonden dankzij Google. Er zit iets los in mijn telefoon, bij sommige helpt het als je de telefoon kantelt maar bij mijn S21 FE moet ik hem buigen en dan doet het geluid het in ene. Als je hem weer loslaat is het geluid weer weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ARvanHAS
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-05 18:46
patje0010 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:28:
[...]
.

Ja BYD koelt de aarde met een graad af gezien, na die opstart dus niks van icoon of nogmaals willen opstarten.
Hallo Patje, is het jou al gelukt? Bij mij zat er zelfs geen kabel in, dus nabesteld. Maar helaas. Kan opstarten wat ik wil er wordt ook bij mij niets gemeld over een nieuw appaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
ARvanHAS schreef op donderdag 10 april 2025 @ 19:54:
[...]

Hallo Patje, is het jou al gelukt? Bij mij zat er zelfs geen kabel in, dus nabesteld. Maar helaas. Kan opstarten wat ik wil er wordt ook bij mij niets gemeld over een nieuw appaat.
Het kan zijn dat je kabel niet goed is. Wellicht woon je in de buurt van iemand hier dat je die kan testen? Eerste wat ik deed was de set testen zonder te monteren. Ik had na de herstart een melding en een nieuwe app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje0010
logix147 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 09:54:
[...]

Het kan zijn dat je kabel niet goed is. Wellicht woon je in de buurt van iemand hier dat je die kan testen? Eerste wat ik deed was de set testen zonder te monteren. Ik had na de herstart een melding en een nieuwe app.
Neen niet gelukt.. de kabel lijkt ok, zat beneden ingeplugd en bovenaan zat hij goed verstopt.
Onderaan nog eens extra goed gekeken, zit op de tweede blauwe aansluiting. Zie foto's.
Ik heb contact met de verkoper, hij vroeg foto's van de aansluitingen, benieuwd wat daar gaat van komen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KD9f6T-aHfn_4wPG-0TAv7xbw9U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K6fEA2p2NUtIQKtnlCLvIDzK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aT0zhkPoIj_NwsocC-SeA4vTDUY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BwAXS5m9rQa12Ptjt0kNGjAK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje0010
ARvanHAS schreef op donderdag 10 april 2025 @ 19:54:
[...]

Mischien moet er nog iets anders worden ingesteld ofzo mischien eens aan een dealer gaan vragen, ik kan de camera nog altijd terug naar ali sturen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koevoets
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 13-05 22:47
eravenzw schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:31:
Heb ook problemen met de 12volt accu. Opeens leeg en niets werkt meer. Is afgesleept door anwb. Byd meppel kwam snel met diagnose, 12 volt accu vervangen en heeft de omvormer een laatste update gegeven. Zou nu weer goed moeten zijn.
Zelfde verhaal hier helaas afgelopen weekend. Ongeveer 1,5 jaar mee gereden nu met de teller op 23000 km en met de laatste update geïnstalleerd. Auto was niet meer rolbaar en is ook afgesleept naar BYD Rotterdam.
Schijnt inmiddels een bekend probleem te zijn bij de eerste Atto’s uit 2022. Ligt aan de originele BYD 12v accu en die gaan maar 1,5 a 2 jaar mee. Begrepen dat deze nu door de garage is vervangen door een ander merk accu.
Op die 12v accu’s geven ze blijkbaar 1 jaar of 20.000 km garantie. Vind dit eigenlijk maar een hele korte garantie, maar kosten zijn bij ons voor de leasemaatschappij.
Dit euvel zullen we hier nog wel vaker gaan tegenkomen op dit forum verwacht ik dan ook.
Wellicht is het zelfs handig om deze accu preventief te laten vervangen, zodat je niet op een ongewenst moment hiermee wordt geconfronteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ARvanHAS
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-05 18:46
patje0010 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 15:59:
[...]

Mischien moet er nog iets anders worden ingesteld ofzo mischien eens aan een dealer gaan vragen, ik kan de camera nog altijd terug naar ali sturen natuurlijk.
Mij is het zojuist gelukt! Maar niet vanzelf...
Stekkers opnieuw eruit en erin gestoken. Auto gestart, mediascherm herstart, niets. Nog een keer, niets. Shit. Stekker eruit, de auto nog aangelaten, stekker erin, niets. Herstart auto en gelijkertijd knop mediascherm ingedrukt gehouden, mediascherm herstart, dat duurde vrij lang deze keer, eej vwahlaa! Er verscheen gelijk een popup met een mededeling dat er binnen 30 seconden herstart wordt, na herstart nog een keertje en na de volgende herstart is de recorder aanwezig en heeft de auto een dashcam! Nu nog een SDcard. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iVfIdRm9KfQtwH9K1-d0Of1OIyw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ifMChaV9ONytQKLq5GuXCTIz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y6H4ax4t38UMRJ_fbI2P5RdNrek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TJEoqKzEAFsCmTvouN19q5md.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje0010
ARvanHAS schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 19:48:
[...]

Stekkers opnieuw eruit en erin gestoken. Auto gestart, mediascherm herstart, niets. Nog een keer, niets. Shit. Stekker eruit, de auto nog aangelaten, stekker erin, niets. Herstart auto en gelijkertijd knop mediascherm ingedrukt gehouden, mediascherm herstart, dat duurde vrij lang deze keer, eej vwahlaa! Er verscheen gelijk een popup met een mededeling dat er binnen 30 seconden herstart wordt, na herstart nog een keertje en na de volgende herstart is de recorder aanwezig en heeft de auto een dashcam! Nu nog een SDcard. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Net geprobeerd wat je beschrijft, niets.. Wel de stekker beneden nog niet eens uitgetrokken en terug ingestoken, straks eens proberen.
Maar goed voor jou :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje0010
Koevoets schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 16:20:
[...]

Zelfde verhaal hier helaas afgelopen weekend. Ongeveer 1,5 jaar mee gereden nu met de teller op 23000 km en met de laatste update geïnstalleerd. Auto was niet meer rolbaar en is ook afgesleept naar BYD Rotterdam.
Schijnt inmiddels een bekend probleem te zijn bij de eerste Atto’s uit 2022. Ligt aan de originele BYD 12v accu en die gaan maar 1,5 a 2 jaar mee. Begrepen dat deze nu door de garage is vervangen door een ander merk accu.
Op die 12v accu’s geven ze blijkbaar 1 jaar of 20.000 km garantie. Vind dit eigenlijk maar een hele korte garantie, maar kosten zijn bij ons voor de leasemaatschappij.
Dit euvel zullen we hier nog wel vaker gaan tegenkomen op dit forum verwacht ik dan ook.
Wellicht is het zelfs handig om deze accu preventief te laten vervangen, zodat je niet op een ongewenst moment hiermee wordt geconfronteerd.
Wat is de originele 12v accu? ik heb een varta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koevoets
patje0010 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 08:00:
[...]

Wat is de originele 12v accu? ik heb een varta.
Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar dacht dat ze aangaven van BYD zelf en dat deze nu is vervangen door iets van Landman ofzo.
Moet de auto vandaag weer ophalen en dan kan ik denk ik zien wat er nu in zit.

[ Voor 11% gewijzigd door Koevoets op 12-04-2025 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Wel apart dat die accu zo snel stuk gaat.
Zou je de auto weer kunnen starten door gebruik te maken van een acculader aangesloten op de 230v stekkerblok van de laadpoort 🤔

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• patje0010
avdl72 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 11:58:
Wel apart dat die accu zo snel stuk gaat.
Zou je de auto weer kunnen starten door gebruik te maken van een acculader aangesloten op de 230v stekkerblok van de laadpoort 🤔
Een interessant gegeven in deze video. De 12v batterij kan je laden als je gewoon een V2L stekker in je oplaadpoort steekt.
YouTube: Is there a better 12V Battery for the BYD Atto 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
Ik ben wat laadpassen aan het bestellen voor mijn atto3 maar ik lees veel negatieve reacties op chargepoint. Hebben byd rijders negatieve ervaringen met chargepoint?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinBMW
taylor schreef op zondag 13 april 2025 @ 10:53:
Ik ben wat laadpassen aan het bestellen voor mijn atto3 maar ik lees veel negatieve reacties op chargepoint. Hebben byd rijders negatieve ervaringen met chargepoint?
Die vraag kun je beter stellen in het forum -topic
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2144286

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje0010
ARvanHAS schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 19:48:
[...]

Stekkers opnieuw eruit en erin gestoken. Auto gestart, mediascherm herstart, niets. Nog een keer, niets. Shit. Stekker eruit, de auto nog aangelaten, stekker erin, niets. Herstart auto en gelijkertijd knop mediascherm ingedrukt gehouden, mediascherm herstart, dat duurde vrij lang deze keer, eej vwahlaa! Er verscheen gelijk een popup met een mededeling dat er binnen 30 seconden herstart wordt, na herstart nog een keertje en na de volgende herstart is de recorder aanwezig en heeft de auto een dashcam! Nu nog een SDcard. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Verleden week dus van alles gedaan om de cam werkend te krijgen zoals jij gedaan hebt, niets..
Dan gisteren plots op een parking na verschillende dagelijkse ritten toen ik de startknop indrukte, de mededeling dat het systeem terug moest opgestart, na opstart zowaar de driver recorder! Maar.. Het beeld was slecht, een flikkering en geen beeld eigenlijk.
Auto uit en terug gestart toen had ik wel beeld, wel wat donker en een beetje dubbel. Terug systeem herstart en wederom geen maar wel flikkerbeeld. Een vriend zei dat ik het hele systeem eens moest resetten naar fabrieksinstellingen, dat gedaan, wederom geen detectie van camera of driver recorder.
Hier wordt ik dus horendol van 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinBMW
patje0010 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 08:41:
[...]

Verleden week dus van alles gedaan om de cam werkend te krijgen zoals jij gedaan hebt, niets..
Dan gisteren plots op een parking na verschillende dagelijkse ritten toen ik de startknop indrukte, de mededeling dat het systeem terug moest opgestart, na opstart zowaar de driver recorder! Maar.. Het beeld was slecht, een flikkering en geen beeld eigenlijk.
Auto uit en terug gestart toen had ik wel beeld, wel wat donker en een beetje dubbel. Terug systeem herstart en wederom geen maar wel flikkerbeeld. Een vriend zei dat ik het hele systeem eens moest resetten naar fabrieksinstellingen, dat gedaan, wederom geen detectie van camera of driver recorder.
Hier wordt ik dus horendol van 8)7
Het klinkt een beetje alsof de verbinding tussen camera en systeem niet helemaal lekker is. Zitten de stekkertjes er aan beide kanten goed in? Als ik het me goed herinner moet er een klein klikje zijn, je kunt de stekker er niet zomaar weer uit trekken.
Ik weet niet meer of jij zelf een kabel hebt gelegd maar als dat het geval is: zou het kunnen zijn dat er een knikje in de kabel is gekomen? Het coax-deel van de kabel kan daar niet zo goed tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje0010
martinBMW schreef op woensdag 16 april 2025 @ 09:18:
[...]

Het klinkt een beetje alsof de verbinding tussen camera en systeem niet helemaal lekker is. Zitten de stekkertjes er aan beide kanten goed in? Als ik het me goed herinner moet er een klein klikje zijn, je kunt de stekker er niet zomaar weer uit trekken.
Ik weet niet meer of jij zelf een kabel hebt gelegd maar als dat het geval is: zou het kunnen zijn dat er een knikje in de kabel is gekomen? Het coax-deel van de kabel kan daar niet zo goed tegen...
De kabel was reeds voorgetrokken, stak beneden aan de voeten module reeds in, ook dat uitgetrokken en terug gestoken, en was alreeds vast geklikt, ook opgelet verleden week dat hij goed terug er in klikte.
Ook aan de cam zelf nogmaals uit getrokken en terug ingestoken tot klik.
De kabel zat wel volledig in tape gewikkeld tussen de opening van de spiegelbak en verlichting, half plafond voorkant moeten afbreken om er aan te kunnen. Er zat wel een draai in de ingepakte kabel, zonder evenwel een knik te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinBMW
@patje0010 misschien toch maar even naast een andere auto met werkende dashcam zetten en dan cameras wisselen? Ik woon in Tilburg, @jonkma geloof ik in Zeist en er zijn er zeker nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-04 20:40
ralphkeb schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 17:45:
2 weken geleden aangevraagd en vandaag de BYD-shell Laadpas al ontvangen!
Ik heb de shell laadpas willen aanvragen maar België staat niet in de lijst op het invulformulier ? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
etienne1 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 14:03:
[...]

Ik heb de shell laadpas willen aanvragen maar België staat niet in de lijst op het invulformulier ? :F
Spanje ook niet,ik krijg een melding dat ik met mijn creditcard kan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
martinBMW schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:34:
@patje0010 misschien toch maar even naast een andere auto met werkende dashcam zetten en dan cameras wisselen? Ik woon in Tilburg, @jonkma geloof ik in Zeist en er zijn er zeker nog meer.
Aangezien de dealer officieel gezien niets met de camera doet vermoedde ik al dat dit je enige optie rest - zoals ik al eerder aanhaalde. Ik ben bang dat je draad niet compatibel is met de camera unit. Maar die heb je zo getest met 1 van de reeds werkende auto’s.

Hooguit dat ze softwarematig iets willen installeren voor je maar de camera is, helaas, niet te koop bij Louwman - BYD zelf zegt dat dit puur privacy gebaseerde redenen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatTrmnt
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 12-05 09:56
Brojer schreef op zondag 2 februari 2025 @ 07:41:
[...]

Hoe lang duurt zoiets normaliter van aankondiging tot uitrol?
Ik vermoed dat ze aan het wachten zijn op de publicatie van het nieuwe " Woordenboek der Nederlandse taal "
Het is gewoon schandalig ! OTA 1.8 aangekondigd begin 2025 .... Uitrol tot op heden : NADA ! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajs.rutten
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 07:02
PatTrmnt schreef op woensdag 16 april 2025 @ 21:56:
[...]

Ik vermoed dat ze aan het wachten zijn op de publicatie van het nieuwe " Woordenboek der Nederlandse taal "
Het is gewoon schandalig ! OTA 1.8 aangekondigd begin 2025 .... Uitrol tot op heden : NADA ! :(
Deze week bij de banden wissel hebben ze 16 updates gedraaid, een aantal voor het snellader zei hij. Ook dat er binnen 1 maand de update verwacht wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
Ajs.rutten schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 08:37:
[...]

Deze week bij de banden wissel hebben ze 16 updates gedraaid, een aantal voor het snellader zei hij. Ook dat er binnen 1 maand de update verwacht wordt
Nu de hamvraag: heb je wat mogelijkheden verloren om apps te installeren oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyack
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 30-04 08:58
Koevoets schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 16:20:
[...]

Vanochtend een onderhoudbeurt gehad. Ze waren nou niet helemaal transparant wat ze hebben gedaan bij de onderhoudsbeurt voor €460 (wel dat er een wasbeurt in zat en vervolgens de auto nog nog vies aanleveren bij de achterkant was na de wasbeurt 😅). Wat wel transparant was is dat de accu (uit 2022) niet in orde was en aan vervanging toe was voor €223.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
Hyack schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 12:26:
[...]

Vanochtend een onderhoudbeurt gehad. Ze waren nou niet helemaal transparant wat ze hebben gedaan bij de onderhoudsbeurt voor €460 (wel dat er een wasbeurt in zat en vervolgens de auto nog nog vies aanleveren bij de achterkant was na de wasbeurt 😅). Wat wel transparant was is dat de accu (uit 2022) niet in orde was en aan vervanging toe was voor €223.
Was die accu niet in garantie dan ? Normaal 8 jaar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinBMW
etienne1 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 12:30:
[...]

Gezien de prijs zal het om de loodzuur startaccu gaan, en daarvoor geldt volgens https://www.bydauto.nl/co...-garantie-NL-092024-1.pdf
een garantie van één jaar / 20.000 km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
martinBMW schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 13:14:
[...]

Gezien de prijs zal het om de loodzuur startaccu gaan, en daarvoor geldt volgens https://www.bydauto.nl/co...-garantie-NL-092024-1.pdf
een garantie van één jaar / 20.000 km
Dan lees je in grote letters 8 jaar garantie op batterij :(
En blijkbaar geldt de garantie van 6 jaar ook niet op alles :(

[ Voor 7% gewijzigd door etienne1 op 22-04-2025 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
Nieuwe stijl van de app is wel mooi en de binnen temperatuur is meteen zichtbaar. Ik ben alleen bang dat Apple Car Key er niet in zit voor de atto 3 ; maar men kan hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
[...]

Pffff €460 8)7
Afgelopen september heb ik nog €300 betaald voor de beurt. Nu hebben ze die verlengd naar 30000km of 2 jaar en blijkbaar doorgevoerd in de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koevoets
[...]

Goed dat ze je 12v accu in elk geval preventief hebben vervangen en je niet zomaar stil komt te staan op een willekeurige locatie. Was dat ook bij een BYD garage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyack
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 30-04 08:58
avdl72 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 20:34:
[...]

Pffff €460 8)7
Afgelopen september heb ik nog €300 betaald voor de beurt. Nu hebben ze die verlengd naar 30000km of 2 jaar en blijkbaar doorgevoerd in de prijs.
Nou mij zien ze ieder geval niet meer terug voor de komende 30.000 km / 2 jaar ☠️
Koevoets schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 21:26:
[...]

Goed dat ze je 12v accu in elk geval preventief hebben vervangen en je niet zomaar stil komt te staan op een willekeurige locatie. Was dat ook bij een BYD garage?
Dat was inderdaad de BYD garage van Louwman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
Weet iemand als er ooit een update is geweest dat je ook bij de nieuwste laadpalen kan laden de V4 van tesla?

[ Voor 4% gewijzigd door taylor op 23-04-2025 08:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• logix147
@taylor volgens mij is dat alleen met de oudere laadpalen: YouTube: Confirmation that 2024 BYD Atto 3 can utilise V4 Tesla Supercharger ... - deze Atto is 2024 model

Ikzelf sta eigenlijk altijd bij andere merken (vooral nu dat met dat Amerika gedoe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
logix147 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 13:15:
@taylor volgens mij is dat alleen met de oudere laadpalen: YouTube: Confirmation that 2024 BYD Atto 3 can utilise V4 Tesla Supercharger ... - deze Atto is 2024 model

Ikzelf sta eigenlijk altijd bij andere merken (vooral nu dat met dat Amerika gedoe)
Gisteren nml geprobeerd naar deed het niet verscheidene geprobeerd. Mijn atto is van 2025.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eravenzw
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12-05 13:26
etienne1 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 12:30:
[...]

Bij mij is de accu na diagnose van anderhalve week gratis vervangen. Auto was 14 maande oud en had 30.000 km gereden. Klacht ingediend bij adg groep, maar niet echt serieuze reactie gehad over de lange afhandeltijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
taylor schreef op woensdag 23 april 2025 @ 07:11:
Weet iemand als er ooit een update is geweest dat je ook bij de nieuwste laadpalen kan laden de V4 van tesla?
Kan helaas niet met alleen een firmware update, er moet ook een kabel(tje) vervangen worden.
En zou ergens einde 2025 beschikbaar komen voor NL

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V151 - CT003 V114 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
SatScan schreef op woensdag 23 april 2025 @ 16:05:
[...]

Kan helaas niet met alleen een firmware update, er moet ook een kabel(tje) vervangen worden.
Jammer afwachten dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
SatScan schreef op woensdag 23 april 2025 @ 16:05:
[...]

Bron van dit? Voor zover mij bekend gaan ze in EU niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVBert
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11:38
etienne1 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 13:53:
[...]

Dan lees je in grote letters 8 jaar garantie op batterij :(
En blijkbaar geldt de garantie van 6 jaar ook niet op alles :(
Staat gewoon bij de garantievoorwaarden hoor!

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje0010
Lebydon schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 16:56:
[...]

Ik heb ook die V2L stekker bestelt via Ali, maar hij lijkt niet te werken, moet je nog iets speciaals doen? Heb het geprobeerd met de auto aan en uit, maar mijn mixer werkte niet :)

Iemand een tip?
Heb je je stekker werkend gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
EVBert schreef op donderdag 24 april 2025 @ 16:52:
[...]

Staat gewoon bij de garantievoorwaarden hoor!
Klopt maar op de vitrine van de showroom in grote letters ... 8 jaar garantie op batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
etienne1 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 15:43:
[...]

Klopt maar op de vitrine van de showroom in grote letters ... 8 jaar garantie op batterij.
Ja dat klopt ook want die ligt ONDER de auto niet onder de motorkap. Bij andere merken staat ook niets over loodaccu’s aka startaccu.

Dat je een andere interpretatie van batterij hebt ligt niet aan de voorwaarden of die stickers op de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
Is er een BYD model dat automatisch parkeert en zou dat ooit mogelijk kunnen worden bij de Atto 3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Ik ervaar dat het interieurluchtfilter de buitenlucht niet neutraliseert. Vaak ruik je uitlaatgassen van oudere auto's en vrachtwagens in de auto erg. Bij mijn vorige auto was dat niet en zat er een koolstof HEPA interieurfilter in.
Ervaren jullie dit ook?
En weet iemand of er een koolstof/HEPA interieurfilter voor de Atto 3 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
@etienne1 Zeker alleen de huidige Atto3s missen extra sensoren daarvoor.

In China hebben ze meer modellen op de markt en daar zitten er diverse al bij die dat zelf kunnen. Zelfs “recht fileparken” dus dat de wielen 90 graden indraaien. Dat zal niet op alle modellen komen, het automatisch parkeren wel, ik verwacht dat dit op de Seal en hoger wel zal komen t.z.t.

Of dit naar Europa komt - privacy wetgeving dus verwacht een uitgeklede versie ervan. Maar net zoals met Sentry mode kun je dat wel “hacken/tweaken” dat het aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
Lebydon schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 16:56:
[...]

Ik heb ook die V2L stekker bestelt via Ali, maar hij lijkt niet te werken, moet je nog iets speciaals doen? Heb het geprobeerd met de auto aan en uit, maar mijn mixer werkte niet :)

Iemand een tip?
Nee er zit misschien een aan/uit knopje (voorzijde) op maar verder hoef je niets te doen.
Je ziet als je de auto aanzet een gele gloed om de contouren van de auto.

Ik heb deze en die werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
SnowBigQ schreef op woensdag 23 april 2025 @ 21:32:
[...]

Bron van dit? Voor zover mij bekend gaan ze in EU niks aan doen.
Dat weet ik niet meer.. is ondertussen al bijna een jaar geleden dat dit voor het eerst speelde.
Ik heb toen begrepen dat je dit tzt optioneel, als after sales, kan laten doen bij je auto.

Vraag het eens aan de BYD helplijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
Ik ben nu 1,5 maand in het bezit van de atto maar tot nu toe geen enkele update gehad,klopt dit. Of gaat dit automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brojer
taylor schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 21:51:
Ik ben nu 1,5 maand in het bezit van de atto maar tot nu toe geen enkele update gehad,klopt dit. Of gaat dit automatisch?
Ik heb sinds eind december slechts 1 "update" gehad. Een aantal dagen nadat ik de auto gehaald had waren er updates voor een aantal talen. (geen nieuwe talen, enkel updates van Engels, Chinees en...?).

Als er een update is zal hiervan een melding moeten komen die je zelf kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
Brojer schreef op zondag 27 april 2025 @ 07:06:
[...]

Ik heb sinds eind december slechts 1 "update" gehad. Een aantal dagen nadat ik de auto gehaald had waren er updates voor een aantal talen. (geen nieuwe talen, enkel updates van Engels, Chinees en...?).

Als er een update is zal hiervan een melding moeten komen die je zelf kan installeren.
Bedankt voor de reactie,weet u toevallig als de atto2 dezelfde routeplanner heeft als de atto3? Of is die van de 2 geavanceerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brojer
taylor schreef op zondag 27 april 2025 @ 09:06:
[...]

Bedankt voor de reactie,weet u toevallig als de atto2 dezelfde routeplanner heeft als de atto3? Of is die van de 2 geavanceerder?
Van wat ik tot nu toe gezien heb van de Atto2 lijkt de software hetzelfde als de Atto3. Ik heb begrepen dat de zoekfunctie van de navigatie bij de aankomende update beter word. Ik rijd om eerlijk te zijn tegenwoordig uitsluitend met Google Maps via AA.

De ingebouwde navigatie wilt me te vaak via twijfelachtige wegen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Een interessante video over een lege 12v accu en starten met een jumpstarter.
Wellicht handig om zo’n ding te hebben en voorkomen dat je auto afgesleept moet worden zoals eens eerder door iemand hier

How to: Jump Start an EV!

Dead EV 12v battery

[ Voor 40% gewijzigd door avdl72 op 27-04-2025 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
In mijn geval zal die gewoon afgesleept moeten worden(want lease)

Je kan ook ervoor kiezen om zelf een nieuwe accu erin te zetten preventief als je het niet vertrouwd of net zoals ik een meter ertussen zetten zodat je dat ook nog voor kan zijn. Ik kan gewoon op m’n app zien hoe vol m’n 12v accu is. Dat heb ik al sinds m’n Leaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
Brojer schreef op zondag 27 april 2025 @ 10:19:
[...]

Van wat ik tot nu toe gezien heb van de Atto2 lijkt de software hetzelfde als de Atto3. Ik heb begrepen dat de zoekfunctie van de navigatie bij de aankomende update beter word. Ik rijd om eerlijk te zijn tegenwoordig uitsluitend met Google Maps via AA.

De ingebouwde navigatie wilt me te vaak via twijfelachtige wegen sturen.
Ja klopt afwachten dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinBMW
taylor schreef op zondag 27 april 2025 @ 09:06:
[...]

Ik heb toevallig vanmiddag de Atto 2 in een YouTube filmpje van InstaAutoVlog gezien. De navigatie ziet er net zo uit als die in de Atto3 maar kan (nog?) geen laad stops zelf inplannen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
martinBMW schreef op zondag 27 april 2025 @ 20:06:
[...]

Ik heb toevallig vanmiddag de Atto 2 in een YouTube filmpje van InstaAutoVlog gezien. De navigatie ziet er net zo uit als die in de Atto3 maar kan (nog?) geen laad stops zelf inplannen
Ja klopt die had ik gisteren gezien maar vroeg het mij af als ze het zelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
martinBMW schreef op zondag 27 april 2025 @ 20:06:
[...]

Kan zijn dat die gewoon achterloopt, verwacht weinig verschil tussen de atto2/3 - de Seal heeft weer extra opties die een atto niet heeft, dus logisch dat die ICE anders is… iets of wat -lijkt me voor byd onwerkbaar om per auto een os te onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brojer
logix147 schreef op zondag 27 april 2025 @ 21:36:
[...]

Kan zijn dat die gewoon achterloopt, verwacht weinig verschil tussen de atto2/3 - de Seal heeft weer extra opties die een atto niet heeft, dus logisch dat die ICE anders is… iets of wat -lijkt me voor byd onwerkbaar om per auto een os te onderhouden.
Volgends mij zijn er 2 systemen, 1 voor de Dolphin, Atto etc. En 1 voor de 'hogere klasse' zoals de Sealion.
Ik kan me wel voorstellen dat ze binnen een systeem onderdelen kunnen uitschakelen (zoals routeplanning) om deze als optie te verkopen of ivm de rekenkracht van het betreffende systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
Brojer schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 08:12:
[...]

Volgends mij zijn er 2 systemen, 1 voor de Dolphin, Atto etc. En 1 voor de 'hogere klasse' zoals de Sealion.
Ik kan me wel voorstellen dat ze binnen een systeem onderdelen kunnen uitschakelen (zoals routeplanning) om deze als optie te verkopen of ivm de rekenkracht van het betreffende systeem.
BYD gebruikt BYD Intelligent Cockpit System - oftewel 1 shell en daarachter zit gewoon je model + mogelijkheden.

OS technisch is het ook onlogisch om voor heel je fleet verschillende main OS-en te draaien. Het is gewoon een Android versie die op basis van het model dat je rijdt de 'juiste functies' vertoond

Dat geeft BYD zelf ook aan via: https://www.byd.com/sg/support/dilink

Je ziet ook de overlap in de reviews dat heel veel op elkaar lijkt. Ikzelf zit bij een groep die o.a. de sentry naar Engels aan het omzetten is en daar zitten ook verschillende model eigenaren in die wel dezelfde software kunnen installeren.

Enige wat beetje jammer is dat er geen global release is en dat echt alle coole functies in China zitten en achter een privacy wall die Europese Unie heet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JIPPOOO
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 08-05 20:01
Hoi, ik heb geprobeerd te zoeken in de app maar ik vond het niet: hoe weet ik wat het 'operationele wachtwoord’ is. (Cijfers) Los van het gewone wachtwoord? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinBMW
JIPPOOO schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 18:53:
Hoi, ik heb geprobeerd te zoeken in de app maar ik vond het niet: hoe weet ik wat het 'operationele wachtwoord’ is. (Cijfers) Los van het gewone wachtwoord? Dank!
Dat wachtwoord kun je zelf instellen. Ga naar 'Mijn account', 'Instellingen', 'Afstandsbediening Verificatie', 'Verander werking wachtwoord' . Daar staat ook een optie voor als je het wachtwoord bent vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JIPPOOO
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 08-05 20:01
Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje0010
Vraagje, hoe verwijder je de achterbank, de zit dus, ik zie van alles op het internet van andere merken, maar nog niet van de atto 3.
Ik heb een serieuze rameling achteraan rechts, en wil toch eens onder de zit gaan neuzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brojer
patje0010 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 18:14:
Vraagje, hoe verwijder je de achterbank, de zit dus, ik zie van alles op het internet van andere merken, maar nog niet van de atto 3.
Ik heb een serieuze rameling achteraan rechts, en wil toch eens onder de zit gaan neuzen.
Is dit niet iets waarvoor je even bij de dealer langs zou kunnen rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje0010
Brojer schreef op zondag 4 mei 2025 @ 07:42:
[...]

Is dit niet iets waarvoor je even bij de dealer langs zou kunnen rijden?
Ik ben bij de garage geweest, vergeten te vragen eigenlijk over hoe je de zit verwijderd, ze hebben de ophanging nagekeken, enkel met een staaf twee punten gecontroleerd op speling, geen wiel afgenomen ofzo, snelsnel je weet hoe dat gaat, en kijkend alsof het tussen mijn oren zit. De rameling is er ook als de hoedenplank, bodemplank, rugleuningen plat liggen.
Ik heb in de koffer gezeten tijdens rijden, kofferdeksel is het ook niet, mijn inziens komt het van onder de bodemplaat aan het wiel ergens, of net onder het zit gedeelte.
En het is enkel als je over een slechte weg rijd met putten in die klein maar heftig zijn, of een kleine stoeprand oprijdt.
Voor de rest veert de wagen zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
patje0010 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 18:14:
Volgens dit draadje een kwestie van een flinke ruk op de juiste plek geven. Het filmpje laat het net niet duidelijk zien
https://www.chinamobil.ru...owners&topic=32&pageid=31

Gevonden door de zoeken op Yuan Plus, wat dezelfde auto is als onze Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje0010
dixet schreef op zondag 4 mei 2025 @ 10:33:
[...]

Volgens dit draadje een kwestie van een flinke ruk op de juiste plek geven. Het filmpje laat het net niet duidelijk zien
https://www.chinamobil.ru...owners&topic=32&pageid=31

Gevonden door de zoeken op Yuan Plus, wat dezelfde auto is als onze Atto 3
Daar had ik nog niet aan gedacht door op de Yuan Plus te zoeken, thx voor dat, straks uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evjo
  • Laatst online: 11-05 13:38
nog niemand update naar nederlandstalige bediening??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje0010
evjo schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 10:48:
nog niemand update naar nederlandstalige bediening??
Ik toch nog niet.. ik zal de Engelse wel blijven gebruiken denk ik. Nadat ik thank you gezegd heb na een actie komt er een zeer schattig "your welcome" uit de speakers 😁
Pagina: 1 ... 30 31 Laatste