Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 16:56
Kan het kwaad als ik thuis een 22kw laadpaal ga plaatsen? Omdat de atto3 geen 22kw kan laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
taylor schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 14:52:
Kan het kwaad als ik thuis een 22kw laadpaal ga plaatsen? Omdat de atto3 geen 22kw kan laden.
Nee. Hij zal dan maximaal 11kW pakken.
Net als langs de snelweg waar je ook bij een 300kW kan laden en maximaal 90kW krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
avdl72 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 15:31:
[...]

Nee. Hij zal dan maximaal 11kW pakken.
Net als langs de snelweg waar je ook bij een 300kW kan laden en maximaal 90kW krijgt.
Ok bedankt,zijn er atto3 rijders die ervaring hebben met de victron ev lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajs.rutten
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 15-05 21:34
taylor schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 22:18:
[...]

Ok bedankt,zijn er atto3 rijders die ervaring hebben met de victron ev lader?
Ik zou even kijken of je hier in de toekomst ook mee kunt koppelen met bijvoorbeeld een Tibber, Zonneplan etcetera om de schakelen op dynamische tarieven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
De nieuwe update lijkt eraan te komen 😀 Ik lees al verschillende berichten dat hij voor de Atto 3 in de UK vandaag beschikbaar is.
Meer details over de update is hier te vinden: https://cdn.prod.website-...YD%20OTA_05052025_B2C.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 22:05
avdl72 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 18:24:
De nieuwe update lijkt eraan te komen 😀 Ik lees al verschillende berichten dat hij voor de Atto 3 in de UK vandaag beschikbaar is.
Meer details over de update is hier te vinden: https://cdn.prod.website-...YD%20OTA_05052025_B2C.pdf
Danke!

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V151 - CT003 V114 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ARvanHAS
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20:32
avdl72 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 18:24:
Mooi, dank je voor het delen. Maar lijkt eigenlijk best wel op Duits, dat Engels uit de UK. 😅

Hieronder de Nederlandse vertaling.

Overzicht ATTO 3 V1.8.2.
Nieuwe functies:
1 Nieuwe toepassingen toevoegen in de BYD Store
2. Toevoeging van drie BYD Assistant-talen
3. Toevoeging van de karaoke beoordelingsfunctie (compatibel met de nieuwe grijze BYD-microfoon)
4. Instelbare waarschuwingsgeluidsintensiteit toevoegen met drie niveaus (standaard medium)
5. Toevoeging van de Google zoekfunctie in de navigatie
Verbeteringen:
1. optimalisatie van de UI-gebruikersinterface om de gebruiksefficiëntie en het esthetische ontwerp te verbeteren.
2. optimaliseren van de interactieve ervaring van de BYD Assistant
3. optimalisatie van de Android Auto & CarPlay gebruikerservaring.
4. optimalisatie van de systeemtaalvertalingen
5. optimalisatie van de ADAS-functies.
6. Optimalisatie van de helderheidsaanpassing van het instrumentenpaneel voor licht/donker-modus.
Optimalisatie van de verwarmingsprestaties in de winter.
Optimalisatie van de anticondensfunctie van de voorruit bij het parkeren.
Optimalisatie van de radarwaarschuwingsafstand na het overschakelen van "P" naar "D".
Optimalisatie van de ontdooiing voor met één druk op de knop.

[ Voor 54% gewijzigd door ARvanHAS op 15-05-2025 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pverstraeten
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-05 13:25
Ivm ATTO 3 V1.8.2. update heb ik gemerkt dat voor diegene die nog de mogelijk hebben om eigen apps te installeren zoals bvb Waze die apps geen gebruikt meer kunnen maken van het internet via de sim. Werkt enkel nog als je je eigen gsm als hotspot gebruikt.
De optie om data toe te laten voor deze apps staat na de update af en ik heb nog geen mogelijkheid gevonden om deze terug te activeren. alle andere interne apps zoals navigatie of alle apps die je kan installeren via de eigen byd store kunnen wel het internet via de sim gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:04
pverstraeten schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 16:17:
Ivm ATTO 3 V1.8.2. update heb ik gemerkt dat voor diegene die nog de mogelijk hebben om eigen apps te installeren zoals bvb Waze die apps geen gebruikt meer kunnen maken van het internet via de sim. Werkt enkel nog als je je eigen gsm als hotspot gebruikt.
De optie om data toe te laten voor deze apps staat na de update af en ik heb nog geen mogelijkheid gevonden om deze terug te activeren. alle andere interne apps zoals navigatie of alle apps die je kan installeren via de eigen byd store kunnen wel het internet via de sim gebruiken.
Heb je die update dan al? Dat zou wel balen zijn. Net overgestapt van Spotify naar Deezer en die staat niet standaard op de Atto 3. Werkt nu prima sideloaded, maar de hele tijd tethering aan hebben vind ik niet zo handig. Niet vanwege de data, wel vanwege de temperatuur die de telefoon krijgt.
Ook abrp zou ik dan lastiger kunnen gebruiken. Die zet ik nu altijd even aan op het einde van een rit zodat de SoC met home assistent wordt gesynchroniseerd.

Maar ff afwachten, want dit is de eerste keer dat ik iemand dit hoor noemen. De meeste reacties op internet sommen alleen de officiële changes op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maxliping
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 16-05 23:50
Bij gebruik van je hotspot van je telefoon heb ik siri opdrachten ''als telefoon auto ziet' dan hotspot starten. zo gebruik je de onbeperkte data van je iphone... en hoef je hotspot niet steeds aan te zetten. effe google. ideaal met spotify etc..waze..youtube..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
dixet schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 20:36:
[...]

Heb je die update dan al? Dat zou wel balen zijn. Net overgestapt van Spotify naar Deezer en die staat niet standaard op de Atto 3. Werkt nu prima sideloaded, maar de hele tijd tethering aan hebben vind ik niet zo handig. Niet vanwege de data, wel vanwege de temperatuur die de telefoon krijgt.
Ook abrp zou ik dan lastiger kunnen gebruiken. Die zet ik nu altijd even aan op het einde van een rit zodat de SoC met home assistent wordt gesynchroniseerd.

Maar ff afwachten, want dit is de eerste keer dat ik iemand dit hoor noemen. De meeste reacties op internet sommen alleen de officiële changes op
Kreeg net een melding in de atto3 app 19 mei tussen 0.3.00-0.5.00 hier in spanje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brojer
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 21:31
Idem in NL, dit spreekt echter enkel over een update van de app.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u8VVJqBCpvmHQVwIR9M5fO39DLo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rfqeLS10I8VSWk5dDddZm4zI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Brojer op 17-05-2025 07:26 ]

BYD Atto 3 / Comfort / Climbing Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ARvanHAS
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20:32
Maxliping schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 23:50:
Bij gebruik van je hotspot van je telefoon heb ik siri opdrachten ''als telefoon auto ziet' dan hotspot starten. zo gebruik je de onbeperkte data van je iphone... en hoef je hotspot niet steeds aan te zetten. effe google. ideaal met spotify etc..waze..youtube..
Dat heb ik op mijn Android ook zo ingesteld met Tasker. Verbinding met BT auto: hotspot aan. Geen verbinding metBT auto: hotspot uit. Handig.

Ik heb wel wat vraagjes over het sideloaden. Ik dacht dat dit sinds 1.7 niet meer mogelijk was, klopt dat?
Hoe kun je zien welke versie je hebt? want uit de codes die het autoscherm toont haal ik nergens 1.7 of iets wat daarop lijkt. Mijn navigatie is Nederlandstalig (nou ja soort van), de onderhoudsbeurten zijn om de 30000km en de laatste update was met een aantal extra talen waar je niet zoveel aan hebt als 'ollander. Ik vermoed dus 1.8.1 of 1.8.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
Afgelopen nacht moest er een update aankomen maar hoe kom ik daar nu achter als het ook is uitgevoerd? Hebben jullie altijd de WiFi in de auto op on of off staan bij mij staat hij vanaf fabriek op off. Als ik op upgrade druk in het systeem gebeurt er helemaal niks. Ja controleren maar daarna komt er niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evjo
  • Laatst online: 17:09
update was enkel in de byd app.hier zie ik ook niets in veranderd

[ Voor 35% gewijzigd door evjo op 19-05-2025 09:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taylor
evjo schreef op maandag 19 mei 2025 @ 09:01:
update was enkel in de byd app.hier zie ik ook niets in veranderd
Even contact gezocht met byd het eind van de maand zal pas de grote update komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:42
Hoe kom ik af van dat constant knipperende ronde snelheidsbordje op het kleine scherm ? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07:18
etienne1 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 20:20:
Hoe kom ik af van dat constant knipperende ronde snelheidsbordje op het kleine scherm ? _/-\o_
Snelheid aanhouden die aangegeven wordt of herkenning van verkeersborden uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:38
Hier is de update aangekomen:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/edCjKXG8trKHTShkMVWonCY5Qko=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ec4gkqqVAEvljZgGpc7mAhB5.jpg?f=fotoalbum_large

De auto is alleen met mijn partner mee, dus ik weet wat de verschillen in de auto zijn. Maar de uitrol is dus duidelijk begonnen in Nederland.

[ Voor 15% gewijzigd door jvdmeer op 20-05-2025 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21-05 05:04
jvdmeer schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 08:34:
Hier is de update aangekomen:[Afbeelding]

De auto is alleen met mijn partner mee, dus ik weet wat de verschillen in de auto zijn. Maar de uitrol is dus duidelijk begonnen in Nederland.
Hoe zie je dit via app? Heb ik iets gemist? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdmeer
SnowBigQ schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 09:56:
[...]

Ik kreeg dit bij het opstarten van de app. Ik weet niet of je in de auto ook nog wat moet doen. Mijn vrouw heeft 'm mee en die vertelde alleen dat ze een update kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brojer
SnowBigQ schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 09:56:
[...]

Word geleidelijk uitgerold is mijn aanname. Hier ook nog geen update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
Ik draai nog op de “oudere” versie hiervoor, kijk wel even nog mee of ik deze update installeer. Mis voor m’n gevoel nog niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdennis
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 12:20
Update net binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdmeer
logix147 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 18:06:
Ik draai nog op de “oudere” versie hiervoor, kijk wel even nog mee of ik deze update installeer. Mis voor m’n gevoel nog niets.
Ik vind het nu al een fijne update. Als Android Auto actief is, kan je de temperatuur, ventilatie stroomt enz... gewoon nog steeds aanpassen.
Dus je hoeft niet meer helemaal uit Android Auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brojer
jvdmeer schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 19:03:
[...]

Ik vind het nu al een fijne update. Als Android Auto actief is, kan je de temperatuur, ventilatie stroomt enz... gewoon nog steeds aanpassen.
Dus je hoeft niet meer helemaal uit Android Auto.
Dat kon toch al met 3 vingers van boven naar beneden en van links naar rechts? Of is de balk onderin nu blijvend zichtbaar ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdmeer
Brojer schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 19:11:
[...]

Dat kon toch al met 3 vingers van boven naar beneden en van links naar rechts? Of is de balk onderin nu blijvend zichtbaar ofzo?
De balk is nu blijvend zichtbaar.

En die drievingerbeweging is me maar een keer gelukt, dus dit is een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brojer
jvdmeer schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 20:48:
[...]

En die drievingerbeweging is me maar een keer gelukt, dus dit is een verademing.
Oké nice, dat is wel een mooie toevoeging!
Verder nog iets wat er uit springt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patje0010
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 21:26
jvdmeer schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 20:48:
[...]

Ik doe constant die drievingerbeweging op elk scherm, nog niet eenmaal mislukt en supersnel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvdmeer
patje0010 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 21:41:
[...]

Ik doe constant die drievingerbeweging op elk scherm, nog niet eenmaal mislukt en supersnel.
Ik merk nu wat je bedoeld. De enige keer dat het mij lukte, kreeg ik een menu met allerlei knoppen.
Maar ik merk nu dat je de temperatuur en ventilatie zo kan doen.
Dit is nu de standaard balk onderin:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uHLxa8Cqzw5HgqAsP2cjUX684j0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KeaQVBMJLle36MJ505lNvo0C.jpg?f=fotoalbum_large

En als je een knop ingedrukt houdt, kan je de balk naar eigen wens aanpassen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0CW8LMC_GlrVKEj_Jw4rF_h7esg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nFX7EfEgSe7S5ECScPMnSzKC.jpg?f=fotoalbum_large

Jammer dat je het dak daar weer niet kan toevoegen.

Voor de rest valt het natuurlijk op dat je Nederlands kan instellen voor de assistent:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VVcLskLGpHq3n4T2M1FFgt0l3jY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AGwtqJR6xyaIJT9lxKpgcmfQ.jpg?f=fotoalbum_large

En ze lijkt erg goed te luisteren. Commando's worden erg goed herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje0010
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 21:26
jvdmeer schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 22:11:
[...]

Ik merk nu wat je bedoeld. De enige keer dat het mij lukte, kreeg ik een menu met allerlei knoppen.
Maar ik merk nu dat je de temperatuur en ventilatie zo kan doen.
Dit is nu de standaard balk onderin:
[Afbeelding]

En als je een knop ingedrukt houdt, kan je de balk naar eigen wens aanpassen:
[Afbeelding]

Jammer dat je het dak daar weer niet kan toevoegen.

Voor de rest valt het natuurlijk op dat je Nederlands kan instellen voor de assistent:
[Afbeelding]

En ze lijkt erg goed te luisteren. Commando's worden erg goed herkend.
Thx voor de foto updates. Ja gewoon drie vingers waar ook op het scherm, omhoog laag temp op of neer, links of rechts de fan. Wat jij deed was dan van bovenaf swipen zoals met een phone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• logix147
Als je de gesture midden op het scherm doet dan werkt die gewoon zowel in als buiten Android Auto/CarPlay

Ik zou persoonlijk die controle balk opt in/out willen zien. Ik red mezelf prima met gestures/engelse commando’s.

Is het nog zo dat zelf ingeinstalleerde apps geen internet van de auto krijgen maar alleen vanuit de hotspot van je mobiel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brojer
Ik kreeg zojuist deze melding, 2e foto is het scherm nadat ik op het versie nummer drukte..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wwlj11pEN6FvvlLa2Did8F63Low=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OjmFSqUJ5lax7ywMWWyFuc5f.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nOlwOJpbhAzr1bPXjYjwoFC_se4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XJhX9D6DtfPeHgdn1x6VrFKU.jpg?f=fotoalbum_tile

Dit heeft dus aan dat ik over ben naar 1.7.1? Met NULL aanpassingen? Heb de daadwerkelijke update nog niet gehad.

[ Voor 6% gewijzigd door Brojer op 21-05-2025 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:11
Brojer schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 07:02:
Ik kreeg zojuist deze melding, 2e foto is het scherm nadat ik op het versie nummer drukte..
[Afbeelding][Afbeelding]

Dit heeft dus aan dat ik over ben naar 1.7.1? Met NULL aanpassingen? Heb de daadwerkelijke update nog niet gehad.
Ik heb hetzelfde, lijkt mij dat de update nog moet komen, want dat is 1.8.2 versie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eravenzw
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21-05 17:17
Heb ook zojuist de update 1.8.2 gehad . Fijn de uitgebreide systeem balk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
Zijn er atto3 rijders met problemen bij het laden van tesla.laadpalen? Ik heb er nu 3 geprobeerd maar bij géén van alle kon ik laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetraveler
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21:17
taylor schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 09:14:
Zijn er atto3 rijders met problemen bij het laden van tesla.laadpalen? Ik heb er nu 3 geprobeerd maar bij géén van alle kon ik laden.
Off topic:
Persoonlijk ken ik geen Atto 3 rijders die nog maar iets te maken willen hebben met Tesla :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaro Nesvadba
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22:04
Nu wil ik ook de update!! LOL

Vooralsnog krijg ik enkel (en opnieuw) de bevestiging van de al lang geleden binnengehaalde update naar v171. De details ervan kan ik lezen (geen NULL waarden hier).

Maar nu wil ik ook v182. Wat zou toch de OTA uitrol-volgorde zijn, die BYD hanteert, vraag ik jullie af? ;-)

Viggens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brojer
Jaro Nesvadba schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 11:50:
Nu wil ik ook de update!! LOL

Vooralsnog krijg ik enkel (en opnieuw) de bevestiging van de al lang geleden binnengehaalde update naar v171. De details ervan kan ik lezen (geen NULL waarden hier).

Maar nu wil ik ook v182. Wat zou toch de OTA uitrol-volgorde zijn, die BYD hanteert, vraag ik jullie af? ;-)
Ik kijk er ook naar uit moet ik zeggen, die balk in AA lijkt me ideaal. Moet je voor de update in bij de auto zijn of krijg je een app melding en kan je vanuit de app starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinBMW
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:36
Zoals eerder gemeld in dit topic: de Atto3 kan alleen overweg met versie 2 laadpalen van de Tesla Supercharger, te herkennen aan de aanwezigheid van 2 verschillende kabels per paal: één met een kleine stekker voor de oorspronkelijke model S en model X en daarboven de CCS2 stekker voor nieuwere Tesla's en de meeste andere EV's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
timetraveler schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 10:10:
[...]

Off topic:
Persoonlijk ken ik geen Atto 3 rijders die nog maar iets te maken willen hebben met Tesla :(
Je trapt dus ook in het narratief,kuddegedrag als ze allemaal het water inspringen dan spring je mee. Ik had geen genoeg geld anders had ik de Y gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetraveler
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21:17
taylor schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 13:26:
[...]

Je trapt dus ook in het narratief,kuddegedrag als ze allemaal het water inspringen dan spring je mee. Ik had geen genoeg geld anders had ik de Y gekocht.
😶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
etienne1 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 20:20:
Misschien flauw.. meer een stickertje van 0,1euro doet wonderen...

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V151 - CT003 V114 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
taylor schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 13:26:
[...]

Ja daarom kopen we een BYD en geen BMW/Audi/VAG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
Tot v2 werkt het, erboven niet.

Kun je hier uitfilteren

Pagina: 1 ... 30 31 Laatste