Het grote BYD Atto 3 topic

Pagina: 1 ... 32 33 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVBert
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20-06 20:47
avdl72 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 13:04:
[...]

Deze waarden die BYD hier laat zien neem ik met een korreltje zout.
Je zou eens zelf moeten meten. Volladen dan tripmeter op 0 zetten en rijden maar. Dan weer volladen en kijken wat dan je verbruik is door het geladen kWh met de gereden kilometers te berekenen. Dan komt er heel wat anders uit. Maar wel een realistischer verbruik.
Berekening: (geladen kWh / gereden km) * 100 = kWh per 100km
Maar dan neem je wel de laadverliezen mee in je berekening. Je stopt meer in je batterij dan je er uit haalt.

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
EVBert schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 18:28:
[...]

Maar dan neem je wel de laadverliezen mee in je berekening. Je stopt meer in je batterij dan je er uit haalt.
Dat klopt. En daarom vindt ik dat realistischer omdat dat de rekening bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 06:42
Maar bergop 30kw bij 60km per uur stijgen is dat een normaal verbruik met airco aan en 28gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-06 14:05
taylor schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 22:08:
Maar bergop 30kw bij 60km per uur stijgen is dat een normaal verbruik met airco aan en 28gr.
Ja dat zou je met bergaf weer deels terugwinnen. Auto’s met andere voortstuwing verbruiken dan ook meer. Als jij op de fiets zit lever je ook meer inspanning bergop dan bergaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 08:57
taylor schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 10:24:
Het gaat mij om de bovenste foto
Nee hoor dit zijn prima cijfers! Ik had bij precies een jaar en 12.000kw 16.7kw verbruik.
Mijn snelheid is normaal 100km en als het mag de 120km.

Wat aardig aantik zijn de fietsen achterop 65% van de tijd en de wintermaanden waarbij we de auto vaker gebruiken dan in de zomer.

Als ik zie hoeveel km ik uit een lading haal ben ik zeer tevreden! Ik denk dat menig automerk/model deze cijfers niet halen!

m2c

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V151 - CT003 V115 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taylor
SatScan schreef op zondag 1 juni 2025 @ 10:15:
[...]

Nee hoor dit zijn prima cijfers! Ik had bij precies een jaar en 12.000kw 16.7kw verbruik.
Mijn snelheid is normaal 100km en als het mag de 120km.

Wat aardig aantik zijn de fietsen achterop 65% van de tijd en de wintermaanden waarbij we de auto vaker gebruiken dan in de zomer.

Als ik zie hoeveel km ik uit een lading haal ben ik zeer tevreden! Ik denk dat menig automerk/model deze cijfers niet halen!

m2c
Ok bedankt ik schrok van hoeveel km hij verbruikte bij bergop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jemboy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06 13:14
Ongeveer 1 week geleden de update gedaan. En wat ik heel positief vind is dat je nu de temperatuur en fan kan verlagen en verhogen met alleen de linker en rechter pijltjes. Voor deze update kwam er een soort slider omhoog, wat onder het rijden ruk was om te bedienen.

Ik heb ook het idee dat de airco meer gekalibreerd is met de temperatuur.
Afgelopen zomer moest ik de airco vaak op minimaal 23 graden zetten om niet in een koelkast te zitten.

Verder heb ik sinds de update nog niet gehad dat ik de auto uitzette en de glazen dan helemaal besloegen (afkloppen).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QQIcoSJwTDQsVTQiy0ep3Ei-e-0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jozml6JFIrUdxuQXzrei7pQ5.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Jemboy op 02-06-2025 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaro Nesvadba
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18-06 21:08
Jemboy schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:13:
Voor deze update kwam er een soort slider omhoog, wat onder het rijden ruk was om te bedienen.
Ik weet niet of ik het dan nu over hetzelfde heb, maar als je - met v182 - de temp of fan 'swipet' op de 'onderste balk' dan komt die slider in beeld. Vind ik soms handig!

Viggens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jemboy
@Jaro Nesvadba Ik denk het wel dat we hetzelfde bedoelen, maar die slider is juist vervelend omdat ik hem zelf niet intuïtief vind werken. En tijdens het rijden is de Atto 3 niet 100% rustig op de weg, waardoor je heel goed moet mikken :-)
Nu ik niet de slider krijgt, hoef ik alleen < of > te drukken. Door bv. heel snel 2x op > te drukken gaat hij meteen 2 graden omhoog.
Je kan natuurlijk ook de auto vragen om de airco 2 graden omhoog te zetten (nu in het Nederlands)

Hoop sowieso dat de airco temperatuur beter gaat matchen met wat je instelt, dan hoef ik eigenlijk helemaal niet elke de temperatuur van de airco te veranderen.

[ Voor 14% gewijzigd door Jemboy op 02-06-2025 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Normaal gaat overdag onder een viaduct de verlichting steeds aan en het scherm dimde als die im de automatische stand staat. Als je de verlichting helemaal uit deed had je dit niet.
Na de update gaat het scherm steeds dimmen onder een viaduct terwijl de verlichting toch uit staat. Erg vervelend is dit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• logix147
Jemboy schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:25:
@Jaro Nesvadba Ik denk het wel dat we hetzelfde bedoelen, maar die slider is juist vervelend omdat ik hem zelf niet intuïtief vind werken. En tijdens het rijden is de Atto 3 niet 100% rustig op de weg, waardoor je heel goed moet mikken :-)
Nu ik niet de slider krijgt, hoef ik alleen < of > te drukken. Door bv. heel snel 2x op > te drukken gaat hij meteen 2 graden omhoog.
Je kan natuurlijk ook de auto vragen om de airco 2 graden omhoog te zetten (nu in het Nederlands)

Hoop sowieso dat de airco temperatuur beter gaat matchen met wat je instelt, dan hoef ik eigenlijk helemaal niet elke de temperatuur van de airco te veranderen.
Daarom hebben ze de 3 vinger swipe ingevoerd, dat werkt altijd. Links < > Rechts en Boven Beneden, iets anders gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dédé_85
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-06 11:40
Sinds kort (al voor de laatste update) heb ik vaak dat mijn open dak automatisch sluit terwijl ik hier niet om vraag. Meestal gebeurt dit op lage snelheid, bijvoorbeeld als ik op een parkeerplaats rij of stop voor een verkeerslicht.

Is dit ergens een instelling en zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
@Dédé_85 Je dak zit ook gelinkt aan de ventilatie, op slot staat van de auto en klimaat controle. Als je bijvoorbeeld de ventilatie “dicht” zet dan sluit die ook het dak.

Het kan dus diverse redenen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaro Nesvadba
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18-06 21:08
avdl72 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:26:
Normaal gaat overdag onder een viaduct de verlichting steeds aan en het scherm dimde als die im de automatische stand staat. Als je de verlichting helemaal uit deed had je dit niet.
Na de update gaat het scherm steeds dimmen onder een viaduct terwijl de verlichting toch uit staat. Erg vervelend is dit.
Ikzelf vind het dan nu juist weer fijner! Mede omdat Android Auto daardoor (dimlicht blijft uit) minder switcht tussen licht/donker (vooral duidelijk met AA Maps). Dat het scherm even kort minder fel is vind ik geen issue.

In het verlengde hiervan: ik heb de Atto op thema donker staan (vind ik mooier, en voor mij (50+) is de afleesbaarheid van het schermpje achter het stuur daarmee beter), maar ik heb nog niet uitgevonden of de Atto kaart (navigatie) alsnog de lichte kaart kan tonen; ik denk van niet zelfs...

Viggens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20-06 08:37
In het begin waren er een aantal negatieve ervaringen met de verwarming / airco en de laatste OTA update. Airco werkte alleen op 18 graden / low.

Nu lees ik hier weinig meer over in de meeste recente discussies, iedereen tevreden met de airco en het warmere weer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
awhatever schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 09:25:
In het begin waren er een aantal negatieve ervaringen met de verwarming / airco en de laatste OTA update. Airco werkte alleen op 18 graden / low.

Nu lees ik hier weinig meer over in de meeste recente discussies, iedereen tevreden met de airco en het warmere weer ?
Werkt prima! Heb ondertussen wel rondom de ramen laten blinderen met extra warmte werende folie.

Deze update is een grote verbetering van alle systemen!
Rijd heerlijk met ACC - Lane-assist en geen vreemd gedrag meer bij hobbels etc.
Je moet wel alle instellingen even nalopen en aanpassen naar je persoonlijke wensen.
Veel van wat ik nu lees kun je zelf aanpassen en vergeet niet onderweg de stemcommando's te gebruiken dat werkt super!

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V151 - CT003 V115 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
Jaro Nesvadba schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 08:32:
[...]

Ikzelf vind het dan nu juist weer fijner! Mede omdat Android Auto daardoor (dimlicht blijft uit) minder switcht tussen licht/donker (vooral duidelijk met AA Maps). Dat het scherm even kort minder fel is vind ik geen issue.

In het verlengde hiervan: ik heb de Atto op thema donker staan (vind ik mooier, en voor mij (50+) is de afleesbaarheid van het schermpje achter het stuur daarmee beter), maar ik heb nog niet uitgevonden of de Atto kaart (navigatie) alsnog de lichte kaart kan tonen; ik denk van niet zelfs...
Hier hetzelfde, zal er eens naar op zoek gaan of dat idd kan. Zou superfijn zijn, is nu de reden dat ik de interne navigatie niet gebruik.

Gezocht en gezocht... volgens mij helaas niet mogelijk om alleen de kaartweergave modi licht/donker aan te passen.

[ Voor 6% gewijzigd door SatScan op 04-06-2025 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
awhatever schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 09:25:

Klimaatbeheersing is wat mij betreft geen vooruitgang. Im de Comfort stand geen koeling. En in de Eco stand geen verwarming. Dus het is of te koud of te warm.

Verder wel redelijk tevreden over de update als op ACC enz aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal77
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 10:26
Hier nog steeds geen update naar 1.8.2 op mijn Atto3.

Kan je deze ook handmatig installeren? Of gewoon geduld hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• logix147
@Pascal77 Geduld hebben, ik heb wel 1.8.2 klaarstaan - hij slaat dus de v1.7.x over aangezien ik deze nog niet actief heb.

Verder zou ik denken dat temperatuur problemen gewoon simpel opgelost moeten kunnen worden door even uit de schaduw een temperatuurmeter in je auto te werpen, koelt die niet, dan naar de dealer. Simpeler kan het naar mijn inziens niet, wellicht handig als er via een google doc ofzo men wel even kan starten met temperatuur en welke versie je op de auto hebt, lijkt me toch HEEL vreemd dat van de XX Atto3's ze allemaal enorm verschillende resultaten hebben - maar dat is mijn 2cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
logix147 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 14:13:
@Pascal77 Geduld hebben, ik heb wel 1.8.2 klaarstaan - hij slaat dus de v1.7.x over aangezien ik deze nog niet actief heb.

Verder zou ik denken dat temperatuur problemen gewoon simpel opgelost moeten kunnen worden door even uit de schaduw een temperatuurmeter in je auto te werpen, koelt die niet, dan naar de dealer. Simpeler kan het naar mijn inziens niet, wellicht handig als er via een google doc ofzo men wel even kan starten met temperatuur en welke versie je op de auto hebt, lijkt me toch HEEL vreemd dat van de XX Atto3's ze allemaal enorm verschillende resultaten hebben - maar dat is mijn 2cent.
Alweer zo’n reactie van je. Ik zou zeggen update zelf eerst en deel dan jouw ervaringen. Pas dan kan je conclusies trekken nadat jezelf met thermometertjes aan de gang ben geweest. En Louwman doet hier niets aan want het is een software bug en daar kunnen ze niets mee. Al vaak genoeg als reactie gehad van ze.
Je suggereert steeds dat het aan de gebruikers ligt die hier, maar ook op andere kanalen als Reddit enzo, hun ervaring melden. Het is gewoon een feit dat de airco niet goed werkt, dit is geen incident maar een probleem bij veel gebruikers wereldwijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
avdl72 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 18:24:
[...]

Alweer zo’n reactie van je. Ik zou zeggen update zelf eerst en deel dan jouw ervaringen. Pas dan kan je conclusies trekken nadat jezelf met thermometertjes aan de gang ben geweest. En Louwman doet hier niets aan want het is een software bug en daar kunnen ze niets mee. Al vaak genoeg als reactie gehad van ze.
Je suggereert steeds dat het aan de gebruikers ligt die hier, maar ook op andere kanalen als Reddit enzo, hun ervaring melden. Het is gewoon een feit dat de airco niet goed werkt, dit is geen incident maar een probleem bij veel gebruikers wereldwijd.
Hier in spanje 30gr en ik kan niet anders zeggen de airco werkt super.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videaux
  • Laatst online: 10:51
Airco en kachel werken perfekt. Koelt goed.
Hier geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• logix147
[...]

ik heb via Louwman 1.7 > 1.6 laten zetten want ik vond het irritant dat m’n ramen steeds beslagen waren. Ja dat wilde men niet van harte doen, maar goed ik heb prima betaald voor de auto dus men fixt m’n probleem maar - daar zijn ze dealer voor.

Daarna heeft de auto een keer toch de update zelf gedaan, want hij stond weer na een week terug op .7 dus heb ik omdat het weekend was op internet gelezen dat je dit zelf kon downgraden. Worst case scenario hier was dat die naar de garage gesleept moest worden als die niet meer startte dus ben ik maar “begonnen”. Verder is downgraden niet zo makkelijk dus ik ga daar ook niets over posten. Wil je info; google staat er vol mee als je beetje technisch bent kom je er wel aan uit.

Ik ben verder prima tevreden over 1.6 en lees dat diverse mensen hier verschillende ervaringen hebben met de huidige update. Omdat ik er op dit moment weinig zin in heb om weer een uur in de auto te zitten om te testen of de huidige “release” notes voor mij niets toevoegen laat ik het zo.

Als ze car key toevoegen dan heb ik daar wel een uurtje tijd voor over, scheelt m’n fob meenemen. (hoop er niet te hard op want dat is volgens mij echt hardware matig en die zal gok ik niet inactief in elke auto zitten)

Het is ook een feit dat de auto 40.000 kost - het is geen Cyberpunk2077 met een slechte release waar we het hier over hebben, dus imho zijn slechte updates op “grote” getallen not done.

Ik zie ook alweer 2 reacties die er blij mee zijn dus het schommelt weer eens… en dan denk ik nu: functies wegen niet op tegen de eventuele downgrade+tijd die erin gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
[...]

Wat ik merkte is dat als je de ventilatiestromen op alle drie heb staan (beneden-midden-voorruit) de voorruit luchtstroom beperkt werkt. Ik heb de luchtstromen op alleen beneden en voorruit staan en geen problemen met warmte of kou.

Op handmatig en vent. snelheid op 3.
Stand Comfort en Airco aan en Recirculatie uit. Temp op 20 of 21c staan.
Instellingen voor bij parkeren etc. allemaal op uit staan.

m2cAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wTO_5ZrWf_Dmy1mLUXSd_bzIqU0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6HdGKeOpo2TlqOVnuFqSCpf9.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iTDb0R8zKeCRpXliAx7SswQHjlo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pUfCORmBUdz3EGFbO39IroLy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door SatScan op 04-06-2025 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudleest
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 04-06 13:57
Heb problemen met het openen van het laadklepje ,enkel met een stevige tik erop gaat het nog open . Hebben anderen ook dit probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
Ruudleest schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 13:23:
Heb problemen met het openen van het laadklepje ,enkel met een stevige tik erop gaat het nog open . Hebben anderen ook dit probleem
Nee gewoon indrukken werkt hier goed mits de portieren zijn ontgrendeld ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
@Ruudleest goed indrukken inderdaad en als dat niet helpt even ontgrendelen via de fob en herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AshAtto3
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 15-06 14:46
Sinds de 1.8.2. Update stoor ik mij aan het luide volume van de parkeersensoren. Heeft iemand al gevonden of en zo ja, hoe je deze kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evjo
  • Laatst online: 11-06 21:25
Ruudleest schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 13:23:
vooral aan de bovenkant drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
AshAtto3 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 15:30:
Sinds de 1.8.2. Update stoor ik mij aan het luide volume van de parkeersensoren. Heeft iemand al gevonden of en zo ja, hoe je deze kan instellen?
Ja kun je in drie verschillende standen zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-06 20:01
Update 1.8 : Ik mis nog automatisch parkeren maar waarschijnlijk heeft de Atto 3 te weinig sensoren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AshAtto3
  • Laatst online: 15-06 14:46
SatScan schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 18:28:
[...]

Ja kun je in drie verschillende standen zetten...
Bedoel je deze? Want die werkt bij mij voor alle geluiden (richtingaanwijzers etc) behalve de parkeersensoren.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_6O-ZUHuCAa20RcZryXlEWo3_jM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ddifZZnbrMhomvfyPtov2yIx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SatScan
AshAtto3 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 09:02:
[...]

Bedoel je deze? Want die werkt bij mij voor alle geluiden (richtingaanwijzers etc) behalve de parkeersensoren.[Afbeelding]
Ja die bedoelde ik... jammer werkt dus niet, sorry.

PS zal zelf ook nog even uittesten en resultaat in dit bericht melden.

[ Voor 6% gewijzigd door SatScan op 05-06-2025 09:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoPiVu
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 10:24
Hier helaas na de update naar versie 1.8.2 is het of te warm of te koud. Airco in de Comfort stand zorgt ervoor dat bij alle temperaturen boven LO, de verwarming aangaat. In de ECO stand vooral koude lucht.

Vandaag Louwman BYD gebeld. Probleem is onderkent en men wacht op een update. Je kenteken komt op de lijst en men informeert wanneer er een oplossing is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
AshAtto3 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 09:02:
[...]

Bedoel je deze? Want die werkt bij mij voor alle geluiden (richtingaanwijzers etc) behalve de parkeersensoren.[Afbeelding]
Die werkt bij mij ook voor de parkeersensoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
RoPiVu schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 16:00:
Hier helaas na de update naar versie 1.8.2 is het of te warm of te koud. Airco in de Comfort stand zorgt ervoor dat bij alle temperaturen boven LO, de verwarming aangaat. In de ECO stand vooral koude lucht.

Vandaag Louwman BYD gebeld. Probleem is onderkent en men wacht op een update. Je kenteken komt op de lijst en men informeert wanneer er een oplossing is.
Goed bezig! En bedankt voor het delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob SOS
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-06 09:22
RoPiVu schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 16:00:

Zelfde issue hier, de temperatuur is opnieuw gecalibreerd, en zodra het buiten 17C of kouder is doet de 18C airco niets meer en zal hij op LOW moeten wil je niet gebarbecued worden. Kreeg afgelopen zaterdag een mini update en hoopte dat dit de fix al was, maar helaas.

Overigens heeft de laatste update de optie het motor geluid simulatie uit te zetten verwijderd. Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JIPPOOO
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 17-06 20:03
Rolt die update vanzelf uit? Ik heb er nog geen...wel voor de talen, maar daar zit Nederlands niet bij. Iemand enig idee? Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Vandaag de auto uitgelezen.
Charge times: 296
Accumulated charge energy: 6814 kWh
State of Health: 96%
Totaal gereden: 30400 km
Verbruik in totaal: 22,4 kWh/100km
Best interessant om eens te doen.
En toch niet zo zuinig als ik zelf verwacht had op basis van de onboard informatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeffreyb84
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-06 17:17
Rob SOS schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 09:48:
[...]

Zelfde issue hier, de temperatuur is opnieuw gecalibreerd, en zodra het buiten 17C of kouder is doet de 18C airco niets meer en zal hij op LOW moeten wil je niet gebarbecued worden. Kreeg afgelopen zaterdag een mini update en hoopte dat dit de fix al was, maar helaas.

Overigens heeft de laatste update de optie het motor geluid simulatie uit te zetten verwijderd. Jammer!
De temperatuur problemen vielen mij ook op sinds de laatste update. Hopelijk komt er binnenkort een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
Goedemiddag,

Ik heb nu ook hetzelfde temp. probleem... warme lucht terwijl het al warm in de auto is.
Op LO alleen koude lucht... niet erg aangenaam dit, snelle fix zou welkom zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeffreyb84
SatScan schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 13:46:
Goedemiddag,

Ik heb nu ook hetzelfde temp. probleem... warme lucht terwijl het al warm in de auto is.
Zeker met de temperatuur die ze deze week verwachten. Persoonlijk baal ik wel van de zoveelste update waar problemen mbt de kachel in zitten. De afgelopen winter hebben we daar ook al veel problemen mee gehad. Fatsoenlijk door testen is toch niet zo moeilijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wi_t4HaFJNohyQiAdS6nxGXAK0I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k3p84BcOTJ4NbbcCaGu3JlkF.jpg?f=fotoalbum_large
Wat stelt dat finnetje voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Dat de app data aan het ophalen is van je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
avdl72 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 09:44:
[...]

Dat de app data aan het ophalen is van je auto.
Ok bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedDevilHG
  • Laatst online: 11-06 16:58
Goedemiddag,

jeffreyb84 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 17:16:
[...]

Zeker met de temperatuur die ze deze week verwachten. Persoonlijk baal ik wel van de zoveelste update waar problemen mbt de kachel in zitten. De afgelopen winter hebben we daar ook al veel problemen mee gehad. Fatsoenlijk door testen is toch niet zo moeilijk?
Het helpt om in de instelling bij "voertuig" de airco in de ECO modus te zetten. Dan komt er bij temperaturen anders dan LO ook koude lucht uit de ventilatie. Gezien de temperaturen deze week denk ik een welkome tip.

Desondanks inderdaad erg vervelend dat er weer problemen met de airco/kachel zijn. Het lijkt wel alsof ze steeds van het ene uiterste in het andere schieten. Afgelopen winter klaagde we massaal dat het niet warm genoeg werd, nu is het juist weer niet koud te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoPiVu
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 10:24
Vraagje over jullie ervaring met Apple CarPlay en Bluetooth:

Met enige regelmaat maakt mijn Atto3 geen verbinding meer met mijn iPhone en moet ik Bluetooth opnieuw koppelen. Daarna werkt het de eerste tijd zowel draadloos en via de kabel en na een aantal dagen alleen nog maar via de kabel. Daarna weer helemaal niet en begint het pairen we opnieuw etc. etc. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee en heb je nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob 2.0
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 20-06 21:46
RoPiVu schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 16:42:

Met enige regelmaat maakt mijn Atto3 geen verbinding meer met mijn iPhone en moet ik Bluetooth opnieuw koppelen. Daarna werkt het de eerste tijd zowel draadloos en via de kabel en na een aantal dagen alleen nog maar via de kabel. Daarna weer helemaal niet en begint het pairen we opnieuw etc. etc. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee en heb je nog tips?
Daar heb ik ook last van. Heb de iPhone altijd draadloos aangesloten, met draad nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online

Geen last van. Altijd zonder problemen draadloze connectie met CarPlay.
Ik heb een iPhone 13 Pro met iOS 18.5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• logix147

Verwijder de koppeling op je auto en op de telefoon.
soft reset je auto radio, > stroom erop, volume scroller rechts van de versnellingsbak indrukken tot die uitgaat.
optioneel: herstart je iphone
koppel opnieuw

tot heden, lijkt dit voor gros van de mensen te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
Mijn atto3 staat nu 4dagen stil volop in de zon en er stond 351km reikwijdte op toen ik hem parkeerde. Nu 349Km is dit normaal dat je 2a3km minder hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
taylor schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 06:37:
Mijn atto3 staat nu 4dagen stil volop in de zon en er stond 351km reikwijdte op toen ik hem parkeerde. Nu 349Km is dit normaal dat je 2a3km minder hebt?
Dat kan, is meer een 'afronding' verschil vermoed ik. Heel soms heb ik dat ook.
Over het algemeen zie ik de km's niet zakken als de auto enkele dagen niet gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
SatScan schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:10:
[...]

Dat kan, is meer een 'afronding' verschil vermoed ik. Heel soms heb ik dat ook.
Over het algemeen zie ik de km's niet zakken als de auto enkele dagen niet gebruikt wordt.
Ok bedankt want de batterij percentage blijft het zelfde. Ik vind het wel een dingetje die auto volop in de zon met dik 30gr en een binnentemperatuur van 48gr. Met mijn ,,gewone" auto maakte ik me daar nooit druk over. Ik denk dat ik maar een schaduwdoek ga installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
De OTA update gisteren toch geïnstalleerd, deze ochtend met buiten 12 graden en een lekker zonnetje erbij toch direct een teleurstellende airco ervaring.
De auto blijft maar verwarmen, en moest hem inderdaad op low zetten om naar koelen te laten overstappen. ECO stand leek inderdaad het iets beter te maken, maar nog altijd slechter als voor de update.

Wat een ramp… hopelijk vanmiddag met warme buitenlucht een betere ervaring.

Update, met warme buitenlucht lijkt de airco wel goed/beter te werken... blijkbaar kijkt de warmtepomp nu weer te veel naar de buiten temperatuur sensor, en blijft hij daarom in de ochtend op verwarmen staan, terwijl de zon het interieur al lang (te) warm gestookt heeft en de auto eigenlijk gekoelt zou moeten worden... zucht...

[ Voor 27% gewijzigd door awhatever op 11-06-2025 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pverstraeten
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-06 14:45
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kjpzxfxt_6G3FtSC2NN04icJAkE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/EX5pa4emHkBOtyxeVCrbKzXQ.jpg?f=user_large

Deze morgen volgende melding gekregen ivm update naar 1.8.3 (zelf heb ik al 1.8.2), maar had geen tijd om verder te kijken wat er nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffreyb84
Goedemiddag,

Eergisteren hebben wij onze Byd naar de garage gebracht bij BYD Apeldoorn. In eerste instantie gaf men aan niet op de hoogte te zijn van dit probleem. Netjes een andere Atto 3 meegekregen tijdelijk ter vervanging. Vanochtend werden we gebeld door de garage dat BYD dit probleem heeft erkend en dat er een software update volgt waar men met spoed aan werkt. (Termijn uiteraard niet bekend) Een tijdelijke workaround is de airco handmatig op LO zetten. Dan werkt deze wel. Voor de mensen die de update nog niet geinstalleerd hebben, ik zou nog even wachten.

[ Voor 5% gewijzigd door jeffreyb84 op 12-06-2025 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• logix147
@jeffreyb84 Heb jij de post van @pverstraeten gezien, ik gok dit de hotfix is.

@pverstraeten zou jij tijd hebben om die blauwe link aan te tikken, daar staan de 'patchnotes'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-06 20:01
De stembediening voor openen Car Play werkt niet meer na de update 1.8
Daarvoor geen probleem. Stem zegt CarPlay is not connected. Manueel op het scherm opent car play en Waze wel. Wat kan de reden zijn vermits het altijd goed heeft gewerkt ? Wel gaat swiypen op het scherm van rechts naar links moeizaam. Moet steeds verschillende keren proberen.

[ Voor 17% gewijzigd door etienne1 op 12-06-2025 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-06 17:26
jeffreyb84 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:42:
[...]
Voor de mensen die de update nog niet geinstalleerd hebben, ik zou nog even wachten.
Ik wacht idd nog wel even. Volgende week mag die van mij naar Louwman voor onderhoud, maar ik ga ze zeker zeggen dat ze deze update niet voor me moeten installeren. Ik ben bang dat ze dit anders uit zichzelf gaan doen als "service"...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• logix147
dixet schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 13:55:
[...]

Ik wacht idd nog wel even. Volgende week mag die van mij naar Louwman voor onderhoud, maar ik ga ze zeker zeggen dat ze deze update niet voor me moeten installeren. Ik ben bang dat ze dit anders uit zichzelf gaan doen als "service"...
Bij mijn onderhoud had ik er een post-it op geplakt - met de tekst: graag geen update uitvoeren, zie klantkaart.

Die van mij is tot heden nog niet bijgewerkt en geziene de issues en weer ga ik niet gokken of zelf weer klooien met downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20-06 20:20
Update net gedaan, stond inderdaad iets met laden maar denk dat het toch de airco fix/verwarming is. Als ik nu geen airco aan heb 18 graden comfort blijft hij gewoon redelijk koel. Kan misschien komen omdat het nu warm buiten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pverstraeten
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-06 14:45
logix147 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 12:19:

@pverstraeten zou jij tijd hebben om die blauwe link aan te tikken, daar staan de 'patchnotes'.
Had daarstraks de update 1.8.3 uitgevoerd. Er kwam niet veel uitleg alleen iets van fix ac als ik mij nog goed herinner. Had mijn gsm niet bij om foto van screen te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
Ik duim maar dat dit de airco issues oplost. Morgen ochtend wellicht nieuws tijdens een korte rit naar kantoor.

Tekst bij de kleine update bevat geen nuttige info.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eQAQ1Xd-17rOEqZoGQqnJ2djGw4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VAB8C3cIDnhG8o4ghWcwkqir.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M3rQPP77rNdYSfbKhTpoAK08nDs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IyM8z5KSRaVbxgsJMKoNwRcT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-06 22:39
awhatever schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 18:28:
Ik duim maar dat dit de airco issues oplost. Morgen ochtend wellicht nieuws tijdens een korte rit naar kantoor.

Tekst bij de kleine update bevat geen nuttige info.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit zijn screenshots van de 1.8.2 update niet de laatste 1.8.3 die de airco issues zou moeten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajs.rutten
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 19-06 07:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NuK2WZeo3o8NXwta0lu0gVgyCeA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XLSnlG0zHHxr1y2o0cZ2DRY5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
Interssant, maandag is mijn auto ge-update naar een versie, weet even niet welke. Wel iets met 1.8.x Die installatie duurde meer dan 20minuten en daarna had ik de nieuwe airco knoppen enzo.

Vandaag heb ik handmatig naar updates gezocht en kreeg ik de versie 1.8.2 hierboven welke in 5 minuten installeerde. Geen idee wat of waarom de vorige installatie nog een keer uitgevoerd is.

Maar het is inderdaad niet 1.8.3 met die omschrijving. Morgen eens kijken of de airco beter werkt en anders nog een naar updates laten zoeken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
Goedemiddag,

Waarschijnlijk toeval of door de hoge temperatuur buiten.,
Ik had last dat de airco warme lucht gaf ipv koude zoals vele andere hier.

In de BYD app stond de temp op 26c en deze heb ik vandaag op 20c gezet en geen last meer.
Temperatuur werd binnen 20c zoals ingesteld. Geen warme lucht.

Wil iemand dat ook eens nakijken/testen... wie weet?

Kort en goed kijk in BYD app naar de temp instelling zet die eens op 20c en merk of er geen warme lucht geblazen wordt.

fingers crossed!

PS zal morgen zelf ook nog eens testen met temp 26 in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnoize
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-06 23:13
Heb sinds vandaag ineens een krakende wielophanging/sturing. Warmtegerelateerd ?
Zijn er meer die dit hebben ? Ik heb er ooit iets over gelezen in een ander forum, maar kan het niet meer terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eravenzw
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18-06 16:18
Snelle reactie van byd met de1.8.3 airco update. Had we zelf niet zo een last van, had m in de eco stand ataan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
dnoize schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 18:22:
Heb sinds vandaag ineens een krakende wielophanging/sturing. Warmtegerelateerd ?
Zijn er meer die dit hebben ? Ik heb er ooit iets over gelezen in een ander forum, maar kan het niet meer terugvinden.
Ik had dit pas ook tijdens een warme dag. En het was alleen als ik langzaam reed en het stuur iets draaide. In stilstand niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnoize
Gisteren had ik het ook alleen als ik het stuur draaide en verdween het na een stukje rijden. Vandaag veel harder en ook bij veerbewegingen en bij stilstand. Het lijkt van een paar rubbers onder de motorkap te komen. Vandaag echt veel luider en erg storend. Eens kijken hoe het morgen is als het afgekoeld is en anders maandag naar de BYD dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-06 19:53
SatScan schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 17:59:
Goedemiddag,

Waarschijnlijk toeval of door de hoge temperatuur buiten.,
Ik had last dat de airco warme lucht gaf ipv koude zoals vele andere hier.

In de BYD app stond de temp op 26c en deze heb ik vandaag op 20c gezet en geen last meer.
Temperatuur werd binnen 20c zoals ingesteld. Geen warme lucht.

Wil iemand dat ook eens nakijken/testen... wie weet?

Kort en goed kijk in BYD app naar de temp instelling zet die eens op 20c en merk of er geen warme lucht geblazen wordt.

fingers crossed!

PS zal morgen zelf ook nog eens testen met temp 26 in de app.
App instellingen hebben niks met instellingen van auto te maken die je aanpast. App instellingen zijn alleen in app opgeslagen voor als je via app aan wilt zetten. App stuurt dan de door jou opgegeven instellingen door naar auto.

Wat je daarna met instellingen in auto doet heeft geen invloed op app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecn1985
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16-06 21:32
avdl72 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 19:10:
[...]

Ik had dit pas ook tijdens een warme dag. En het was alleen als ik langzaam reed en het stuur iets draaide. In stilstand niet.
Ik heb gister exact hetzelfde probleem gehad, wat ik hier vreemd aan vind is dat ik al ruim 40k km heb gereden en dus ook met warme dagen, ook vakantie in Italie (3 weken) en dit nog niet eerder heb meegemaakt.
Vooral raar dat meerdere mensen hetzelfde probleem ervaren op hetzelfde moment?

Pana WH-MDC09J3E5 | 32 x 400wp Risen Solar | Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
SnowBigQ schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 10:18:
[...]

App instellingen hebben niks met instellingen van auto te maken die je aanpast. App instellingen zijn alleen in app opgeslagen voor als je via app aan wilt zetten. App stuurt dan de door jou opgegeven instellingen door naar auto.

Lijkt mij ook en je heb het getest?
Wat het ook was, de airco werkt nu prima, geen warme lucht meer.
Of de buitentemp ipv binnentemp moet invloed hebben op de werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetraveler
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 08:49
SnowBigQ schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 10:18:
[...]

Klopt, maar als de app klaar is met de opdracht en je daarna de auto opstart begint de airco met de standen zoals doorgegeven vanuit de app.
Dus bv: AUTO/AC* LO en VENTILATIE = 7

Bij gebruik van de app werd gisteren een temperatuur van ongeveer 50 C binnen 10’ verlaagd naar 37 C.

[ Voor 8% gewijzigd door timetraveler op 14-06-2025 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koevoets
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20-06 21:23
dnoize schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 18:22:
Ik had het eind gisteren middag ook voor de eerste keer en was echt irritant. Vandaag was het weer weg. Zal maandag de garage ook eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecn1985
Koevoets schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 17:25:
[...]

Ik had het eind gisteren middag ook voor de eerste keer en was echt irritant. Vandaag was het weer weg. Zal maandag de garage ook eens bellen.
Hier hetzelfde vandaag ook niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v.rij
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 19-06 21:12
Het krakende geluid van het stuur hebben wij ook vorige zomer gehad. We hebben dit gefilmd en gedeelt met BYD. Dit ligt aan de stuurkogel gaven ze aan. Die moet vervangen worden. Wij gaan dat deze zomer laten doen (hopelijk binnen de garantie). Het speelt alleen tijdens een warme periode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecn1985
v.rij schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 20:44:
Het krakende geluid van het stuur hebben wij ook vorige zomer gehad. We hebben dit gefilmd en gedeelt met BYD. Dit ligt aan de stuurkogel gaven ze aan. Die moet vervangen worden. Wij gaan dat deze zomer laten doen (hopelijk binnen de garantie). Het speelt alleen tijdens een warme periode
Ik weet niet hoelang je de auto hebt en de km stand maar die van ons is 2 jaar oud met 40k km dat lijkt me wat snel voor een stuurkogel? Wij rijden private lease mocht dit het probleem zijn dan natuurlijk geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajs.rutten
Ik heb de 1.8.3 update geïnstalleerd. Gisteren van Limburg naar Noord Holland en weer terug met de airco op Auto en 22 graden en voor het eerst sinds ik de auto heb de hele rit een prettig klimaat gehad..

Ook de acc werkt nog fijner dan deze al deed. De reactie bij een hobbel is er nog maar een stuk minder.

Snelheid blijft nog een dingetje.. acc ingesteld op 105 en dan rijd de auto 103 of 104 maar zelden 105.

Merk sinds de 1.8.2 update dat ik meer op de navigatie van de auto rijd en niet meer met Android Auto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-06 19:53
SatScan schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 12:33:
[...]

Lijkt mij ook en je heb het getest?
Wat het ook was, de airco werkt nu prima, geen warme lucht meer.
Of de buitentemp ipv binnentemp moet invloed hebben op de werking.
Nee niet getest, aangezien ik app alleen gebruik om auto van tevoren te verwarmen of te koelen. Zodra ik in auto zit verander ik toch temperatuur weer.
timetraveler schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 14:06:
[...]

Klopt, maar als de app klaar is met de opdracht en je daarna de auto opstart begint de airco met de standen zoals doorgegeven vanuit de app.
Dus bv: AUTO/AC* LO en VENTILATIE = 7

Bij gebruik van de app werd gisteren een temperatuur van ongeveer 50 C binnen 10’ verlaagd naar 37 C.
Klopt helemaal, maar bij mij niet aangezien ik altijd weer verander als ik in auto stap. App gebruik ik alleen of ff te koelen of verwarem.
Ajs.rutten schreef op zondag 15 juni 2025 @ 11:14:
Ik heb de 1.8.3 update geïnstalleerd. Gisteren van Limburg naar Noord Holland en weer terug met de airco op Auto en 22 graden en voor het eerst sinds ik de auto heb de hele rit een prettig klimaat gehad..

Ook de acc werkt nog fijner dan deze al deed. De reactie bij een hobbel is er nog maar een stuk minder.

Snelheid blijft nog een dingetje.. acc ingesteld op 105 en dan rijd de auto 103 of 104 maar zelden 105.

Merk sinds de 1.8.2 update dat ik meer op de navigatie van de auto rijd en niet meer met Android Auto..
Hoe staat je climate control verder ingesteld? Eco of Comfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
SnowBigQ schreef op zondag 15 juni 2025 @ 13:44:
[...]

Nee niet getest, aangezien ik app alleen gebruik om auto van tevoren te verwarmen of te koelen. Zodra ik in auto zit verander ik toch temperatuur weer.
Vandaag getest en helaas er is geen relatie tussen de app instellingen en de warme lucht.
Het is dus wachten op de update 1.83 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajs.rutten
SnowBigQ schreef op zondag 15 juni 2025 @ 13:44:
[...]

[...]

Klopt helemaal, maar bij mij niet aangezien ik altijd weer verander als ik in auto stap. App gebruik ik alleen of ff te koelen of verwarem.

[...]

Hoe staat je climate control verder ingesteld? Eco of Comfort?
Deze staat op Comfort ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnoize
Koevoets schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 17:25:
[...]

Inmiddels hier ook weer weg, maar wel 2 dagen last van gehad. Bijzonder: heb de auto 16 maanden en bijna 20.000 kilometer. Toch wel eerder warme dagen gehad, maar dit nog nooit meegemaakt.
Verder superfijne auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SatScan
Officiële dealers release notes v1.8.3

Charging stability Fixed loss of OBC communication with VCU on unstable 220-240V networks
Work on weak networks Improved stability of OBC operation when the voltage drops to 207-210V
Charging restart Recovers faster after a network failure without a complete system reboot
EVSE interoperability Improved compatibility with some European EVSE models (Keba, Wallbox Pulsar, Webasto Pure)
Work in hot climates Optimized temperature control - OBC reduces power more smoothly when heated, preventing abrupt charging interruptions
CP Loss Error Fixed false CP (Control Pilot) signal loss errors when charging with a small current (6-8 A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
SatScan schreef op maandag 16 juni 2025 @ 10:34:
Officiële dealers release notes v1.8.3

Charging stability Fixed loss of OBC communication with VCU on unstable 220-240V networks
Work on weak networks Improved stability of OBC operation when the voltage drops to 207-210V
Charging restart Recovers faster after a network failure without a complete system reboot
EVSE interoperability Improved compatibility with some European EVSE models (Keba, Wallbox Pulsar, Webasto Pure)
Work in hot climates Optimized temperature control - OBC reduces power more smoothly when heated, preventing abrupt charging interruptions
CP Loss Error Fixed false CP (Control Pilot) signal loss errors when charging with a small current (6-8 A)
Thx 👍🏻
Dus 1.8.3 heeft geen updates voor de klimaatcontrole van het interieur, als ik het goed lees. Maar alleen optimalisaties voor het laden.

Komt overeen met het plaatje van deze post https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/82669730

[ Voor 5% gewijzigd door avdl72 op 16-06-2025 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
avdl72 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 10:56:
[...]

Thx 👍🏻
Dus 1.8.3 heeft geen updates voor de klimaatcontrole van het interieur, als ik het goed lees. Maar alleen optimalisaties voor het laden.

Komt overeen met het plaatje van deze post https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/82669730
Klopt, maar ik vermoed dat het wel die update voor de airco is gezien de ervaringen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
SatScan schreef op maandag 16 juni 2025 @ 13:46:
[...]

Klopt, maar ik vermoed dat het wel die update voor de airco is gezien de ervaringen hier.
DIt klinkt als Airco gerelateerd en zou ook beetje in lijn met de andere 2 ervaringen zijn:

Work in hot climates Optimized temperature control

Nu zitten we niet echt in een heet klimaat en de vertaling is nu niet zo geweldig vanuit BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
logix147 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 13:54:
[...]

DIt klinkt als Airco gerelateerd en zou ook beetje in lijn met de andere 2 ervaringen zijn:

Work in hot climates Optimized temperature control

Nu zitten we niet echt in een heet klimaat en de vertaling is nu niet zo geweldig vanuit BYD
Euhm 🤨 hoe verklaar je het tweede deel van die zin dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• logix147
@avdl72
Ik gok ongelukkige plaatsing van de tekst?

Er zal vermoedelijk ook wat met de Airco gedaan zijn want 2 andere mensen brengen wél weer positieve resultaten zoals @SatScan ook al aanhaalt en die rijden met v1.8.3

Ik geloof ook niet dat ze alles in de release notes zetten anders zou er ook wel iets over het sideloaden in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
Hier nu 37gr in spanje de airco werkt supergoed. Ingesteld ol 19gr lekker koel in de wagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
logix147 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 23:07:
@avdl72

[...]

Ik gok ongelukkige plaatsing van de tekst?

Er zal vermoedelijk ook wat met de Airco gedaan zijn want 2 andere mensen brengen wél weer positieve resultaten zoals @SatScan ook al aanhaalt en die rijden met v1.8.3

Ik geloof ook niet dat ze alles in de release notes zetten anders zou er ook wel iets over het sideloaden in staan.
Ik ervaar zonder versie 1.8.3 ook goede resultaten met de airco op comfort tijdens deze warme dagen. Daarmee ben ik van mening dat de release notes wel kloppen, en het dus alleen laad issues verhelpt.
Maar we wachten rustig af, de tijd zal het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
De airco werkte vooral niet goed op koude, zonnige ochtenden. Dat soort weer hebben we nu niet meer, dus ik kan nog niet beoordelen of de update het probleem heeft opgelost.

Het issue trad op bij buitentemperaturen rond de <12 °C met zon: de auto bleef dan in verwarmingsmodus hangen, ook al liep de binnentemperatuur op tot 25 °C en stelde ik 19 °C in. De regeling schakelde niet over naar airco. (het is nu in de ochtend veel warmer)

Met versie 1.8.2 lijkt de warmtepomp bij hogere buitentemperaturen, zoals nu het geval is, ook in de ochtend, wél direct over te schakelen naar de airco-modus bij het instappen.

Dus wat mij (persoonlijke ervaring) betreft weten we pas of het verholpen is als het in de nacht onder <12 graden is afgekoeld en de zon schijnt.

vreemd genoeg kon ik gisteren nog altijd niet upgraden naar 1.8.3, en heb ik dus nog altijd 1.8.2. Welke wel 2x geinstalleerd is, 1x in Nederland en 1x in Belgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20-06 20:20
avdl72 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 07:27:
[...]

Ik ervaar zonder versie 1.8.3 ook goede resultaten met de airco op comfort tijdens deze warme dagen. Daarmee ben ik van mening dat de release notes wel kloppen, en het dus alleen laad issues verhelpt.
Maar we wachten rustig af, de tijd zal het leren.
Probleem was toch ook niet dat hij niet koud werd, maar juist boven low erg warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
Fibrenl schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 16:26:
[...]

Probleem was toch ook niet dat hij niet koud werd, maar juist boven low erg warm.
8)7 Zoiets probeerde ik te schrijven :)

Maar dat trede op bij lage buiten temperaturen en opwarming binnen door de zon, dan snapte die het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxliping
  • Laatst online: 19-06 17:44
Hi, ik heb nog 1.8.2 en airco is goed. Na update je systeem resetten met power volume knop. Met 20 graden nu gewoon koude lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jemboy
Maxliping schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 17:44:
Hi, ik heb nog 1.8.2 en airco is goed. Na update je systeem resetten met power volume knop. Met 20 graden nu gewoon koude lucht.
Kan je me uitleggen hoe je de door jou aangegeven "systeem reset" doet ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SatScan
Jemboy schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 17:55:
[...]

Kan je me uitleggen hoe je de door jou aangegeven "systeem reset" doet ?
10sec power volume knop op middenconsole ingedrukt houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v.rij
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 19-06 21:12
ecn1985 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 21:04:
[...]

Ik weet niet hoelang je de auto hebt en de km stand maar die van ons is 2 jaar oud met 40k km dat lijkt me wat snel voor een stuurkogel? Wij rijden private lease mocht dit het probleem zijn dan natuurlijk geen probleem.
Wij 2 jaar in oktober en 36K KM stand
Pagina: 1 ... 32 33 Laatste