Het grote BYD Atto 3 topic

Pagina: 1 ... 41 42 Laatste
Acties:

• SatScan
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 16:48
ATTO 3 EVO 2026

Is dit een facelift van de bestaande uitvoering of gewoon een compleet nieuwe auto met bijna hetzelfde koetswerk?

ofans.be/nl/nieuws/officieel/60122-byd-atto-3-evo-facelift-met-meer-accu-meer-range-en-meer-power-2026

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | Venus v1 en v2 - 5.12KWh V157.3 - CT003 V122 - BMS 216 - Modi:NOM | 2 MHI - CC | HA DS224+

• etienne1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:58
SatScan schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 13:19:
[...]
Is dat dan ook incl. pechhulp in Europa?
Dat heb ik niet gevraagd.

• awhatever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:39
Er zijn er wel een paar onder de 50k hoor, met een WLTP welke in de buurt komt van de 600km
  • ID7 Limited Edition vanaf 48.990,- WLTP 619
  • Enyak Selection 85 vanaf 45.990,- WLTP 579
  • Elroq Business Edition 85 vanaf 44.880,- WLTP 570
  • XPeng G6 extended range vanaf 48.990,- WLTP 525
  • Toyota bZ4X vanaf 44.880,- vanaf 47.995,- WLTP 516
(lees net bij het Autoweek-artikel dat het om 510 kilometer WLTP zal gaan en met 220 kW laden. In dat geval wordt de prijsstelling ten opzichte van de opties hierboven zeker belangrijk. )

Eens is geen 650km WLTP, ben benieuwd of BYD de Atto 3 EVO echt met 650WLTP in de markt gaat zetten en hoe zwaar de auto dan gaat zijn. Wegenbelasting moet tegenwoordig ook mee in de vergelijking helaas.

Bij sommige opties hierboven moet je de warmtepomp en andere opties nog aanvinken, dus laten we daarover geen discussies beginnen. Maar wat ik probeerde te zeggen, toen ik 3 jaar geleden de Atto 3 koos, was dat er binnen de 5.000 euro geen concurrentie was. Geen ander merk had een elektrische auto rond de 40.000 euro met een WLTP van rond de 400km. Nu heb je diverse opties van rond de 500 a 600km. Het gaat ook om de 10–80%-laadsnelheid voor de langeafstandsritten.

Maar goed, ik wacht de officiële persrelease met WLTP en verkoopprijs af, en ga er nog even 27maanden van dromen.

[ Voor 7% gewijzigd door awhatever op 10-02-2026 14:13 ]

• etienne1
SatScan schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 13:19:
[...]

Is dat dan ook incl. pechhulp in Europa?

Grootste verschil zit in uurloon 70 ~ 105 , dat is te verwachten.
Zeker wel. Het totale verschil is correctie 179,9€ ipv 191,9€ zoals ik eerder schreef. Bij BYD zullen de lonen hoger liggen. Goed voor die mensen daar natuurlijk. Of hun winst is hoger.

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:59
@etienne1 ik gok dat er meer operationele kosten bij een grote garage zijn dan bij Vakgarage In De Buurt die je naar de ANWB doorverwijst zodra je de straat uit bent. Ik vind het verschil wel meevallen, als je een Mercedes had gereden was verschil wel groter geweest denk ik.

• etienne1

• martinBMW
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:33
Op de europese website van BYD is meer info te vinden over de nieuwe Atto 3 evo maar geen prijzen. Op het media-deel van diezelfde website staat nog meer info, met name meer foto's maar ook hier zijn geen prijzen te vinden. Die vind ik wel bij een nederlandse dealer: volgens de ADG-groep in Zwolle/Meppel is de nieuwe atto 3 Evo er vanaf 40.990
Voor dat bedrag is het denk ik nog steeds een goede aanbieding; ik ken geen EV met 800V-architectuur die daar ook maar in de buurt komt

[ Voor 10% gewijzigd door martinBMW op 10-02-2026 21:33 ]

• Jaro Nesvadba
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23-02 12:50
Ik lees ergens hierboven:
"Dus laten we niet gaan jij bakken, daar wordt het niet gezelliger op."

Ik merk bij mezelf dat ik me steeds meer begin te storen aan de 'tone of voice' in sommige, recente posts in dit forum. En aan de zin hierboven denk ik af te lezen dat er meer leden er over denken zoals ik. Maar misschien ook niet natuurlijk...

Enniewees: ik kom hier graag voor hulp (geven en nemen), inzichten en wetenswaardigheden delen over de Atto 3; zo objectief mogelijk liefst. In ieder geval zolang het 'gezellig blijft' blijf ik hier komen en ik me niet door teksten hoef te worstelen waarin het steeds subjectiever wordt. Daar kom ik hier niet voor.

Dus: doe lief! Daar komen we het verst mee, denk ik...

Viggens

• evjo
  • Laatst online: 18:38
na 2 jaar, krijg ik géén maandelijks data méér. géén navigatie,spotify
betekent dat ook dat ik géén o.t.a. updates meer krijg,??

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-02 12:51
evjo schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 18:27:
na 2 jaar, krijg ik géén maandelijks data méér. géén navigatie,spotify
betekent dat ook dat ik géén o.t.a. updates meer krijg,??
OTA updates blijf je gewoon krijgen, alleen zou je met internet thuis moeten connecten of hotspot aanzetten op je telefoon. App kun je ook verder gewoon gebruiken. Het is echt alleen data in auto voor navi, spotify etc..

• etienne1
SnowBigQ schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 19:09:
[...]

OTA updates blijf je gewoon krijgen, alleen zou je met internet thuis moeten connecten of hotspot aanzetten op je telefoon. App kun je ook verder gewoon gebruiken. Het is echt alleen data in auto voor navi, spotify etc..
CarPlay of Android Auto is een optie.

• SnowBigQ
etienne1 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 19:22:
[...]

CarPlay of Android Auto is een optie.
Klopt inderdaad, gebruik allen maar AA. Standard navi in Atto vind ik helemaal niks aan. Navigeer zelf met ABRP.

• awhatever
awhatever schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 14:07:
Er zijn er wel een paar onder de 50k hoor, met een WLTP welke in de buurt komt van de 600km
  • ID7 Limited Edition vanaf 48.990,- WLTP 619
  • Enyak Selection 85 vanaf 45.990,- WLTP 579
  • Elroq Business Edition 85 vanaf 44.880,- WLTP 570
  • XPeng G6 extended range vanaf 48.990,- WLTP 525
  • Toyota bZ4X vanaf 44.880,- vanaf 47.995,- WLTP 516
(lees net bij het Autoweek-artikel dat het om 510 kilometer WLTP zal gaan en met 220 kW laden. In dat geval wordt de prijsstelling ten opzichte van de opties hierboven zeker belangrijk. )
Om op mijzelf terug te komen...

De Atto 3 EVO Design met achterwielaandrijving heeft een consumentenprijs van €40.990, de krachtigere EVO Excellence-versie met All Wheel Drive (AWD) wordt aangeboden voor een prijs van €43.990. Bovendien biedt BYD een fabrieksgarantie van zes jaar op het voertuig en hanteert de fabrikant een garantie van 250.000km of 8 jaar op de tractiebatterij. De nieuwe SUV staat dit voorjaar al in de BYD-showroom te stralen.

Wederom interessant dus om op je short list te zetten… De (voorlopige) prijs is zeker weer competitief.

• awhatever
nope, gisteren nog geprobeerd te updaten, via hotspot en de simkaart in de auto. Twee keer de melding dat v2.0.0 de laatste versie is.

v2.0.0 duurde bij mij de vorige keer ook zeker 3 a 4 weken na de eerste berichten hier op tweakers.

• v.rij
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 24-02 15:00
Een vraag voor particulier (niet lease) rijders:

Maken jullie je geen zorgen of de fikse waardedaling van de Atto3? Ik schrok zelf erg van wat een Atto3 occasion waard is (circa €24.000) terwijll wij nog geen 3 jaar geleden voor ons showroom model €34.000 hebben afgetikt. Dit is €10.000 verdampt in minder dan 3 jaar.

Hoe denken jullie hierover? Beter om snel in te ruilen of juist te blijven rijden aangezien de waarde afschrijving nu toch al flink is. Natuurlijk heeft de politiek nog veel in te brengen als ze weer eens elektrisch rijden gaan steunen. Op dit moment geen subsidies en maar een kleine korting op de wegenbelasting.

• Brojer
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 21:24
v.rij schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 10:59:

Maken jullie je geen zorgen of de fikse waardedaling van de Atto3? Ik schrok zelf erg van wat een Atto3 occasion waard is (circa €24.000) terwijll wij nog geen 3 jaar geleden voor ons showroom model €34.000 hebben afgetikt. Dit is €10.000 verdampt in minder dan 3 jaar.

Hoe denken jullie hierover? Beter om snel in te ruilen of juist te blijven rijden aangezien de waarde afschrijving nu toch al flink is. Natuurlijk heeft de politiek nog veel in te brengen als ze weer eens elektrisch rijden gaan steunen. Op dit moment geen subsidies en maar een kleine korting op de wegenbelasting.
Allereerst, ik ben een lease rijder. Dus heb hier zelf minder last van.

Misschien zit ik ernaast, maar €10.000 afschrijving in bijna 3 jaar op een auto van €34.000 komt neer op zo’n 29% waardeverlies. Dat is, naar mijn weten, lager dan gemiddeld, want veel EV’s (en ook benzineauto’s) verliezen in die periode vaak rond de 40–50%.

De grootste klap heb je dan eigenlijk al gehad. De eerste kilometers schrijf je nu eenmaal het meeste af.

BYD Atto 3 / Comfort / Climbing Grey

• taylor
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 19-02 12:42

Mijn zoon rijd de toyoto cross toevallig geïnformeerd bij de toyota om in te ruilen op een nieuwe chr+. Hij is 1,5 jaar oud moest 11.900 bij betalen een afschrijving van dik 10.000€ in 1,5 jaar. Dus zeg het maar?

• etienne1

Het aantal gereden km zijn hierbij ook bepalend denk ik alsook de algemene toestand van de auto.

• taylor
etienne1 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 13:06:
[...]

Het aantal gereden km zijn hierbij ook bepalend denk ik alsook de algemene toestand van de auto.
Voor Nederlandse begrippen geen slechte deal.

• iSchel
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21:23
Sinds gisteren heb ik last van een haperend display achter het stuur.

Alles (cruise control etc) werkt gewoon, net als grote scherm in het midden (inclusief carplay) maar het display achter het stuur loopt dus regelmatig vast en start dan opnieuw op. Meer mensen hier last van? Het is best vervelend, want je ziet je snelheid dan niet meer. De auto rijdt verder gewoon prima, ook tijdens het vastlopen en opnieuw starten van het scherm.

• logix147
iSchel schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 14:05:
Sinds gisteren heb ik last van een haperend display achter het stuur.

Alles (cruise control etc) werkt gewoon, net als grote scherm in het midden (inclusief carplay) maar het display achter het stuur loopt dus regelmatig vast en start dan opnieuw op. Meer mensen hier last van? Het is best vervelend, want je ziet je snelheid dan niet meer. De auto rijdt verder gewoon prima, ook tijdens het vastlopen en opnieuw starten van het scherm.
Als je de stuurkolom verzet, wordt het dan erger/minder? Dat zou dan een los contactje zijn als beweging het beïnvloedt, maar haperingen is vaak weer software of een zekering wellicht die eigenlijk niet door de kwaliteitscontrole heen had mogen komen? Ik denk niet dat de volume knop de aansturing van dit kleine schermpje doet, aangezien deze niet herstart als je deze even indrukt en het hoofdscherm herstart. Ik ben bang dat je hiervoor langs de dealer kan.

• taylor
Zijn er eigenaren met een atto3 vanaf bouwjaar 2023 die kunnen laden bij tesla bij V3,V4 laadstations.

• iSchel
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21:23
logix147 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 14:52:
[...]

Als je de stuurkolom verzet, wordt het dan erger/minder? Dat zou dan een los contactje zijn als beweging het beïnvloedt, maar haperingen is vaak weer software of een zekering wellicht die eigenlijk niet door de kwaliteitscontrole heen had mogen komen? Ik denk niet dat de volume knop de aansturing van dit kleine schermpje doet, aangezien deze niet herstart als je deze even indrukt en het hoofdscherm herstart. Ik ben bang dat je hiervoor langs de dealer kan.
Dank, ik ga eens kijken of het spelen met de stuurkolom helpt. En anders inderdaad naar de dealer. Volumeknop doet enkel iets met het grote scherm inderdaad, die had ik al geprobeerd.

• SnowBigQ
taylor schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 06:13:
Zijn er eigenaren met een atto3 vanaf bouwjaar 2023 die kunnen laden bij tesla bij V3,V4 laadstations.
Denk niet dat je die zult vinden in Europa, hier van 2024 en laadt alleen aan V2.

Vind het persoonlijk best erg van BYD dan ze in Europa de nodige kabeltje niet willen monteren met bijbehorende software update.

• logix147
@SnowBigQ Is jouw atto niet uit built before 2024 batch dan? Ik meen mezelf te herinneren dat ergens in 2024 een productie versie wel geschikt was voor alle Tesla laders, kan het artikel alleen zo 1,2,3 niet vinden. Ik heb ooit 1x een Tesla paal gebruikt, 90% snelladen doe ik bij FastNed - dekt ruim en zit vaak op de max snelheid. In Nederland hebben we een best luxe snellaad netwerk

• SnowBigQ
@logix147 Kan best zijn dat onze Atto voor 2024 gebouwd is. Wij hebben hem sinds juni 2024, wanneer die precies geproduceerd is en naar NL gekomen weet ik niet. We hebben hem ook pas later opgehaald ivm lopend lease van andere auto.

Zelf probeer ik altijd bij Tesla te laden indien het kan, FastNed vind ik prijzig en abonement nemen voor af en toe is niet waard. Maar in Nederland kunnen we vaak overal wel komen met laden aan openbare laadpalen. Laden voornamelijk thuis verder.

• taylor
Bij de v2 laders van tesla doen de atto's het wel maar in mijn situatie kan ik v3 en v4 vergeten.

• logix147
@SnowBigQ in de app staat je VIN, is character 10 een p > 2023, r > 2024 en vanaf 2025 > S zou je als het goed is bij alle Tesla’s kunnen laden.

In Australië kan je de aftermarket upgrade kopen bij de dealer. Misschien dat het ook naar Europa komt bij genoeg vraag, alleen onze laad infra is volgens mij erg versplinterd in de EU.
Ik moet zeggen dat ik niet zo op de kosten let met snelladen omdat dit vaak maar 15 minuten en door, restant laad ik altijd op een 11kwh paal: openbaar of bij vrienden.

• taylor
logix147 schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 11:12:
@SnowBigQ in de app staat je VIN, is character 10 een p > 2023, r > 2024 en vanaf 2025 > S zou je als het goed is bij alle Tesla’s kunnen laden.

In Australië kan je de aftermarket upgrade kopen bij de dealer. Misschien dat het ook naar Europa komt bij genoeg vraag, alleen onze laad infra is volgens mij erg versplinterd in de EU.
Ik moet zeggen dat ik niet zo op de kosten let met snelladen omdat dit vaak maar 15 minuten en door, restant laad ik altijd op een 11kwh paal: openbaar of bij vrienden.
Ik heb een 22 in de VIN staan ook vreemd dit houd in modeljaar 22 en de auto is afgeleverd 2025.

• etienne1
taylor schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 11:24:
[...]

Ik heb een 22 in de VIN staan ook vreemd dit houd in modeljaar 22 en de auto is afgeleverd 2025.
Bij mij is het 10de 'karakter' een N :?

• Ajs.rutten
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 18:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/enySnvlNtIhJa13l6xNu8ZZ5oGE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kUB9iyzGLBQzhaWdkwfrjLFc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G-t0h0TeBsPJTzPPt2kPgn4-QT8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lyh1cwW5CnF8nkTJtPsQd6Lw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P4BHrpEr03Yqb4csP7tGrIKSSY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xfDN0pQGMjlMsTPtgdgxFh8L.jpg?f=fotoalbum_large

• Ajs.rutten
Hij is nu aan het upgraden, ben benieuwd of het de problemen oplost.

• etienne1
Ajs.rutten schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 12:06:
Hij is nu aan het upgraden, ben benieuwd of het de problemen oplost.
Ben benieuwd.

• evjo
wat betekent dit in mensentaal? Hier ookupdate vandaag

• SnowBigQ
Heb net ge-update maar verder geen tijd om alles te checken. Morgen als het lukt ff alles nakijken en taal updaten.

@logix147 Die van ons is inderdaad 2023, zit een p in.

En het zou wel fijn zijn als oplossing hier ook aangeboden wordt voor Tesla superchargers, nu is het vaak goed van route af wil je een V2 pakken.

[ Voor 49% gewijzigd door SnowBigQ op 14-02-2026 13:23 ]

• martinBMW
SnowBigQ schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 19:11:
[...]

Denk niet dat je die zult vinden in Europa, hier van 2024 en laadt alleen aan V2.

Vind het persoonlijk best erg van BYD dan ze in Europa de nodige kabeltje niet willen monteren met bijbehorende software update.
Ik heb dit laatst bij de dealer in Breda aangekaart - in Australië zou dat naar verluidt ca AUD 250 kosten, omgerekend €150 en voor die prijs zou ik dat zeker laten doen. Tesla vervangt hier en daar al de V2 chargers voor nieuwere versies, inmiddels kan ik niet meer opladen in Assen.
De dealer zou het navragen bij de importeur maar verwacht dat daar nog wel tijd overheen gaat.

• SnowBigQ
martinBMW schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 14:29:
[...]

Ik heb dit laatst bij de dealer in Breda aangekaart - in Australië zou dat naar verluidt ca AUD 250 kosten, omgerekend €150 en voor die prijs zou ik dat zeker laten doen. Tesla vervangt hier en daar al de V2 chargers voor nieuwere versies, inmiddels kan ik niet meer opladen in Assen.
De dealer zou het navragen bij de importeur maar verwacht dat daar nog wel tijd overheen gaat.
Geen V2 supercharger meer in Assen?

Heb zelf nog niet bij dealer nagevraagd of over gehad, maar misschien kunnen we iets regelen dat we met veel aanvraag doen. Misschien dat ze dan over streep komen.

• eravenzw
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23-02 21:08
SnowBigQ schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 14:51:
[...]

Heb zelf nog niet bij dealer nagevraagd of over gehad, maar misschien kunnen we iets regelen dat we met veel aanvraag doen. Misschien dat ze dan over streep komen.
Byd Groningen navraag gedaan, antwoord was: niet mogelijk om mijn atto 3 2023 geschikt te maken voor v3/v4 laders.

• Ajs.rutten
Klimaat, als het tegen vriespunt is of heel erg warm dan heb ik er minder last van maar met temperaturen rond de 10 graden is het of te warm of veel te koud

• martinBMW
SnowBigQ schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 14:51:
[...]

Mijn bron is supercharge.info:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rUU1m77yGXKf6si8HcxfnWRAu3Q=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/s3qidRLJBulIemQMZdNKscGl.png?f=user_large
Het lijkt er op dat de 4 V2 chargers vervangen zijn door V4

• taylor
martinBMW schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 16:31:
[...]

[Afbeelding]
Het is geen ramp maar vind het gewoon super irritant dat het niet functioneert.

• SnowBigQ
martinBMW schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 16:31:
[...]

[Afbeelding]
Ben blij dat je het ff hebt gemeld, ik kijk eigenlijk niet vaak hiernaar. Morgen moet ik naar Assen en auto staat nu op 49%, dus dacht pak mooi supercharger daar. Heb toch maar ff weer gekeken op supercharge.info :9 Denk dat het handig is om wat vaker in gaten te houden.

• etienne1
Ik ben via vin code/chassisnr te weten gekomen dat mijn in januari 2024 geleverde ATTO 3 van 2022 is.
In de vin staat op plaats 10 de letter N. Dat zou gaan om een ATTO van bouwjaar 2022. De auto is verkocht als nieuw. Zo stond het op de factuur. Is dit juridisch dan geen stockwagen ? Moet dit niet worden gemeld op de offerte en factuur ? De auto heeft dus meer dan 1 jaar stilgestaan...ergens. Zou ik hier een compensatie voor kunnen eisen ? Zaak aanspannen via consumentenbond België ?

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:38
etienne1 schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 18:24:
Ik ben via vin code/chassisnr te weten gekomen dat mijn in januari 2024 geleverde ATTO 3 van 2022 is.
In de vin staat op plaats 10 de letter N. Dat zou gaan om een ATTO van bouwjaar 2022. De auto is verkocht als nieuw. Zo stond het op de factuur. Is dit juridisch dan geen stockwagen ? Moet dit niet worden gemeld op de offerte en factuur ? De auto heeft dus meer dan 1 jaar stilgestaan...ergens. Zou ik hier een compensatie voor kunnen eisen ? Zaak aanspannen via consumentenbond België ?
Wat is de datum 1e registratie? Als dat 2022 is heb je een punt omdat zaken als garantie en APK vanaf dan gaan lopen. Als hij gewoon in 2024 is geregistreerd telt het m.i. gewoon als nieuwe auto

• etienne1
dixet schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 20:09:
[...]

Wat is de datum 1e registratie? Als dat 2022 is heb je een punt omdat zaken als garantie en APK vanaf dan gaan lopen. Als hij gewoon in 2024 is geregistreerd telt het m.i. gewoon als nieuwe auto
Ingeschreven 16 januari 2024. Volgens chatgpt is dit geen nieuwe maar stockwagen zou zo ook moeten worden vermeld op offerte en factuur. Maar ja chatgpt kan ook mis zijn natuurlijk.

• taylor
etienne1 schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 20:25:
[...]

Ingeschreven 16 januari 2024. Volgens chatgpt is dit geen nieuwe maar stockwagen zou zo ook moeten worden vermeld op offerte en factuur. Maar ja chatgpt kan ook mis zijn natuurlijk.
Registratie datum is de ingangsdatum van je garantie en er is geen verschil van een 2022 of een 2024 model.

• taylor
Wat is het geluid als je de auto afsluit hoor je dan de warmtepomp aanslaan klopt dit?

• logix147
etienne1 schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 18:24:
Zelfs in België kan ik je al vertellen dat het 0 kans heeft. Dit gaat met auto’s al sinds de invoering van het VIN al zo en kan goed zijn dat jouw body uit 2022 komt alleen dat de afbouw bijv pas later is uitgevoerd. Datum van eerste toelating is daarop bepalend, niet hoe oud je frame is.

@taylor ook voor jou geldt ook bovenstaand: ID3 van VW hebben bijna een jaar stil gestaan op een terrein in Duitsland:
https://www.autogids.be/autonieuws/industrie-en-economie/problemen-volkswagen-vw-id3.html

Men moest toen handmatig die ID3s updaten want OTA kon toen nog niet in 2020. Die zijn overal ook als nieuw verkocht.

DAF slaat in regio Eindhoven hier bij Son enkele honderden vrachtwagens op en die staan daar ook praktisch een jaar voordat die een eigenaar krijgen. Ik loop er zelf vaak genoeg langs.

Volgens mij staan er in de Rotterdamse haven ook genoeg auto’s te wachten op hun nieuwe baasjes.

[ Voor 28% gewijzigd door logix147 op 14-02-2026 21:43 ]

• SnowBigQ
@taylor Het is inderdaad WP die uitblaast. Dit kan ook condens veroorzaken in auto.
Auto van slot en weer op slot stopt het.

• taylor
SnowBigQ schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 23:10:
@taylor Het is inderdaad WP die uitblaast. Dit kan ook condens veroorzaken in auto.
Ok bedankt.

• josje60
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 22:31
SnowBigQ schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 23:10:
Mijn ervaring is lekker even laten 'blazen' dan raak je je vocht uit de auto kwijt (=minder condens en ijs aan de binnenkant van de ruiten) en je wp vriest niet kapot doordat er vocht achterblijft
(over mij: woon in noorwegen en het is hier al meer dan een maand under de -10....)

• SnowBigQ
josje60 schreef op zondag 15 februari 2026 @ 14:39:
[...]

Mijn ervaring is lekker even laten 'blazen' dan raak je je vocht uit de auto kwijt (=minder condens en ijs aan de binnenkant van de ruiten) en je wp vriest niet kapot doordat er vocht achterblijft
(over mij: woon in noorwegen en het is hier al meer dan een maand under de -10....)
Heb aantal keer goed beslagen ruiten gehad van binnen, kreeg toen tip van aantal eigenaren van Atto 3 om dit doen wat ik heb beschreven. En sinds toen geen beslagen ruiten meer.

Moest eerst ruiten gaan schoonmaken met doeken voordat ik weg kon.

En vocht uit WP stroomt onder de auto weg, net als bij traditionele airco in ICE wagens. Condens gaat altijd naar beneden, en niet door de leidingen heen.

[ Voor 10% gewijzigd door SnowBigQ op 15-02-2026 21:08 ]

• evjo
wat is er nu precies veranderd,met de laatste update?

• Edwin1972
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 23-02 07:49
Is het al mogelijk om de auto toe te voegen aan je wallet, zodat je de auto kunt openen met de
NFC van de telefoon?
Openen met app op de Apple watch kan wel.

• dixet
evjo schreef op maandag 16 februari 2026 @ 08:41:
wat is er nu precies veranderd,met de laatste update?
Zie Ajs.rutten in "Het grote BYD Atto 3 topic"

Ik hoop dat iemand de auto in het engels heeft staan en screenshots kan plaatsen, want hier worden we ook niet wijzer van. Met als allerbeste
2. Optimaliseer het systeemmultimalese vertaal
|:(

• josje60
dixet schreef op maandag 16 februari 2026 @ 10:28:
[...]

Zie Ajs.rutten in "Het grote BYD Atto 3 topic"

Ik hoop dat iemand de auto in het engels heeft staan en screenshots kan plaatsen, want hier worden we ook niet wijzer van. Met als allerbeste

[...]
|:(
Hier in het duits (oostenrijk)
https://cdn.prod.website-...495390_ATTO3%20V2.1.0.pdf

• dixet
Dat is een stuk duidelijker!
Schijnbaar zijn de updates niet in ieder land het zelfde want deze
  • Neue Funktion zur Analyse des Energieverbrauchs
staat er bij ons niet tussen.

• josje60
dixet schreef op maandag 16 februari 2026 @ 11:32:
[...]

Zit dit niet op de (nieuwste) app ?

• dixet
josje60 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 13:08:
[...]

Zit dit niet op de (nieuwste) app ?
Het plaatje in de PDF is het scherm van de auto. Bij mij ziet dat scherm er met de 2.1 update nog steeds zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J6bRfA0kGFP3AOYJYCaK-zkKetE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CY92r3ug0Mm3xfhSqAMPhPni.jpg?f=fotoalbum_large

• ecn1985
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:57
Ik ben onlangs bij de 50K bij de BYD dealer geweest voor 2 nieuwe voorbanden en ze hebben direct de accu doorgemeten en de ruitenwissers voor vervangen. De 12v accu bleek nog in prima staat.
Kan helaas niet zien welke prijs hiervoor wordt gefactureerd ivm private lease. Moet zeggen dat ik het bijzonder lang vond duren ben ongeveer 2 uur binnen geweest, volgens de monteur kwam dit door een update die bleef hangen en 2x uitgevoerd moest worden?
Verder weinig op te merken aan het tussentijdse onderhoud.

Pana WH-MDC09J3E5 | 32 x 400wp Risen Solar | Byd Atto 3 | Balans energie 48,2kWh batterij

• SatScan
dixet schreef op maandag 16 februari 2026 @ 11:32:
[...]

Bij mij ook niet met v2.10.

Rijd wel weer een stukje soepeler, acc etc.

Omdat ik morgen op vakantie ga. Gisteren overleg gehad over het hoofdaccuverlies bij stilstand van de auto. Kon gelijk langskomen, hebben alles nagekeken, getest. Opnieuw vastgezet en meer dan vijf modules updates uitgevoerd.

Thuisgekomen auto weer tot 100% geladen, en dat ging beter dan ooit! Geen pauzes of dergelijke, gelijk zonder enige hapering de accu in één keer volgeladen.
Nu 18 uur later staat de accu, inclusief kort rijtje, nog steeds op 100%

Topservice van BYD Eindhoven. So far so good!

PS
Nu ik toch bezig was, heb ik de cijfers erbij genomen en gekeken wat het daadwerkelijke verbruik van de Atto 3 is bij thuisladen. Daaruit blijkt dat er ongeveer 8% laadverlies optreedt. Met andere woorden: je moet rekenen op ongeveer 8% extra kWh ten opzichte van wat de auto zelf als verbruik rapporteert om het werkelijk uit het net opgenomen energieverbruik te krijgen.

[ Voor 57% gewijzigd door SatScan op 17-02-2026 14:01 ]

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | Venus v1 en v2 - 5.12KWh V157.3 - CT003 V122 - BMS 216 - Modi:NOM | 2 MHI - CC | HA DS224+

• evjo
SatScan schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 08:50:
[...]

Bij mij ook niet met v2.10.

Rijd wel weer een stukje soepeler, acc etc.
toevoegen van de functie bestuurders schakelknop als het scherm uit is ??? :? :?

• dixet
evjo schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 12:46:
[...]

toevoegen van de functie bestuurders schakelknop als het scherm uit is ??? :? :?
Dat staat er niet hè ;)
Toevoegen van de functionaliteit om de stemassistent te activeren door de bestuurderschakelknop in te drukken als het scherm uit is
Hoewel ik ook hier de Duitse vertaling beter begrijp (en ik had een 1 op Duits...)
Möglichkeit, den Sprachassistenten über die Lenkradtaste zu aktivieren, auch wenn der Bildschirm ausgeschaltet ist

• evjo
dixet schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 13:12:
[...]

Dat staat er niet hè ;)

[...]

Hoewel ik ook hier de Duitse vertaling beter begrijp (en ik had een 1 op Duits...)

[...]Wanneer is het beeldscherm uitgeschakeld?? Dan is toch ook de auto uitgeschakeld :F

• taylor
dixet schreef op maandag 16 februari 2026 @ 16:28:
[...]

Het plaatje in de PDF is het scherm van de auto. Bij mij ziet dat scherm er met de 2.1 update nog steeds zo uit:
[Afbeelding]
Bij mij in spanje hetzelfde.

• logix147
Ik heb momenteel niet eens de 2.1 update aangeboden gekregen, ik denk dat men nog wel met van alles bezig is. Als ik handmatig check dan kom ik op 2.0 uit.

• evjo
[...]Wanneer is het beeldscherm uitgeschakeld?? Dan is toch ook de auto uitgeschakeld :F

• josje60
evjo schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 16:15:
het is mogelijk om je scherm 'op zwart te zetten' swipe van boven naar beneden op je scherm daar vind je die keuze

• Pascal77
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 19-02 23:36
Onlangs de OTA update van 2.0.0 naar 2.1.0 gedaan in mijn Atto3.
Maar verwarming is weer netjes gezegd van slag.
Rit van 60 minuten, eerste 30 minuten lijkt hij te werken (24 graden, automatische regeling, instelling comfort) en is het behagelijk. Maar daarna koude lucht. Zelfs op 28 graden koude lucht. Bij thuiskomst in parkeerstand een actueel verbruik van 0 KW. Op Hi schommelt het verbruik tussen 0 en 2 KW.
Lijkt wel of ie bevriest of uitvalt met buitentemperaturen rond de 2 a 3 graden.

Iemand deze ervaring ook? En eventueel oplossing?

• etienne1
Je zou bang worden om naar die update te gaan als ik dit lees.

• dixet
Pascal77 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 15:10:
Onlangs de OTA update van 2.0.0 naar 2.1.0 gedaan in mijn Atto3.
Maar verwarming is weer netjes gezegd van slag.
Rit van 60 minuten, eerste 30 minuten lijkt hij te werken (24 graden, automatische regeling, instelling comfort) en is het behagelijk. Maar daarna koude lucht. Zelfs op 28 graden koude lucht. Bij thuiskomst in parkeerstand een actueel verbruik van 0 KW. Op Hi schommelt het verbruik tussen 0 en 2 KW.
Lijkt wel of ie bevriest of uitvalt met buitentemperaturen rond de 2 a 3 graden.

Iemand deze ervaring ook? En eventueel oplossing?
Maandag en woensdag met deze update gereden en nergens last van.
Vandaag had ik precies het zelfde als jij: 22 graden, automatische regeling, comfort. Eerste 20 minuten prima temperatuur. Daarna ineens koude lucht ook als ik hem op 28 zette. Na weer een kwartier kreeg ik weer (te) warme lucht. Dat heeft zich meerdere keren herhaald.

Ik heb geen idee wat het verschil tussen maandag/woensdag en vandaag was waardoor hij vandaag plotseling koud ging blazen.

Wat climate control betreft lijkt deze update dus wéér een verslechtering.

• logix147
Wow verschillende ervaringen hier - ik dacht met 2.0 dat alleen met gemiddeld Europees weer rond de 20 graden dat je dan een probleem had. In de winter met -5/-10 tot aan 15 graden doet 2.0 het prima naar mijn idee op gebied van verwarming.
Ik krijg alleen de v2.1 niet aangeboden, als ik connect met wifi dan lijkt 2.0 de laatste versie en via de simkaart doet die weinig. Ik gebruik de ICE van BYD niet genoeg om daar 99,00 per jaar voor te gaan te betalen. Ik lijk echter nog niets te missen op 2.1 als ik dit zo lees.

• etienne1
logix147 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 16:57:
Wow verschillende ervaringen hier - ik dacht met 2.0 dat alleen met gemiddeld Europees weer rond de 20 graden dat je dan een probleem had. In de winter met -5/-10 tot aan 15 graden doet 2.0 het prima naar mijn idee op gebied van verwarming.
Ik krijg alleen de v2.1 niet aangeboden, als ik connect met wifi dan lijkt 2.0 de laatste versie en via de simkaart doet die weinig. Ik gebruik de ICE van BYD niet genoeg om daar 99,00 per jaar voor te gaan te betalen. Ik lijk echter nog niets te missen op 2.1 als ik dit zo lees.
Krijg je geen updates meer indien je het abo van 99€ niet neemt ?

• patje0010
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 19:21
dixet schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 15:54:
[...]

Maandag en woensdag met deze update gereden en nergens last van.
Vandaag had ik precies het zelfde als jij: 22 graden, automatische regeling, comfort. Eerste 20 minuten prima temperatuur. Daarna ineens koude lucht ook als ik hem op 28 zette. Na weer een kwartier kreeg ik weer (te) warme lucht. Dat heeft zich meerdere keren herhaald.

Ik heb geen idee wat het verschil tussen maandag/woensdag en vandaag was waardoor hij vandaag plotseling koud ging blazen.

Wat climate control betreft lijkt deze update dus wéér een verslechtering.
Geen problemen met v2.1 hier, maar had ik ook niet met v2.0. Zet de automatische regeling eens af, enkel ventilator hoger of lager zetten en binnen temp op 23° ook boven, midden en onder vents open.
Ik doe dit omdat op automatisch je de ventilator toch redelijk hoort, ook op lage snelheid.

• patje0010
logix147 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 16:57:
Je zal die wel krijgen, ik krijg hem ook altijd een week of drie later aangeboden dan de eerste.

• patje0010
etienne1 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 17:21:
[...]

Krijg je geen updates meer indien je het abo van 99€ niet neemt ?
Jawel, heeft niets met dat abbo van 99 euro te maken.

• logix147
@etienne1 Updates staan net zoals de overige functionaliteiten niet in het connect stukje gemeld. BYD snapt zelf heel goed dat mensen geen 99 euro gaan betalen voor wat je met de app kan doen. Plus die data die de auto genereert is voor hun ook meer dan genoeg waard, want die Orange simkaart betalen ze echt niet meer dan een paar cent voor. Als ons “kleine” zakelijke it bedrijf iot kaarten voor 5 ct per maand kan inkopen dan moet een BYD Europe dat ook (beter) kunnen.

• awhatever
Ik wacht ook nog op de v2.1 update. Bij mij kwam v2.0 ook 3 a 4 weken later dan de eerste berichten erover op Tweakers. Heb via de hotspot etc. en in België geprobeerd te updaten. Maar helaas geen succes, we moeten blijkbaar nog even op onze beurt wachten…

• etienne1
Wat is een goede reden om de update te doen naar v2.1 ? Blijkbaar is er dan een probleem met de verwarming.

• evjo
etienne1 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 21:09:
Wat is een goede reden om de update te doen naar v2.1 ? Blijkbaar is er dan een probleem met de verwarming.
ik kan niet zeggen,dat er iets in positieve of negatieve zin is veranderd

• etienne1
evjo schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 11:08:
[...]

ik kan niet zeggen,dat er iets in positieve of negatieve zin is veranderd
Dat de verwarming slecht werkt is toch negatief ?

• ozzykillbirdy
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-02 12:49
Bij de update is de audio verbeterd.
Er is terug bas aanwezig.

• etienne1
ozzykillbirdy schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 19:45:
Bij de update is de audio verbeterd.
Er is terug bas aanwezig.
En de verwarming ?

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17:48

• awhatever
Met de v2.0 is het bij de temperaturen van deze week ook ruk. Vandaag bij 11 graden werd het direct weer een sauna in de auto tijdens een lange rit. Was het even vergeten rond de 0 graden was de verwarming prima de afgelopen weken…

Vanmiddag v2.1 gekregen, had toch gehoopt op een verbetering. Zal het volgende week mee maken.

• Maxliping
  • Laatst online: 23-02 05:35
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E4tkOkwh6Jq-eUB3DwiTPERW8e4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/297B3zbDlAQlqQtYDaxzCeIb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WAWLe0GD3oBa_HWpI5EZB94c2Nc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rOR2ObkFOCZ9zSQz2wwL9ad5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gtSY-p272io_A7jzqiFFB35979o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BsNkj514jS8KjxRdzBB4LbzM.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fr8isIfwNiqZgFd08abbl6mBm84=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IKBHrBPEms4HMNPvJkLx3OIA.png?f=fotoalbum_large
Gelukkig de Bass weer terug. Top. Kachel oké, weer op comfort gezet. 50 km gereden en alles oké. Temp goed. Gisteren geladen en nog 100% accu.. morgen verder testen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fkZiJ8Csd4mLdqZCkHdzQn-ABIs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B12pNLPVqqFGt2f7X55DobZ6.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Maxliping op 22-02-2026 22:37 ]

• Maxliping
  • Laatst online: 23-02 05:35
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Of8qmO6hMvqJ6iB-jNu0KcNXBVE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0o8sv1kbO475ZC6nCMWdfQpn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4z9nUOuBEXlLAJ9kl9qtY5R6QAA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PFEiHSMGWWXghv9URJ9cVetq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r3U28ur1boI3aXyiXO5zXZ0Jnd0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PpFg7GVD6yYQ4qIaPtll1FsZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4BGeIZmIKkoQLA-KHkExmu9EHa8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qiRLHcpl0m8s64JnM8zqU1Vc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nO4LTs2evUIFGFpaY9hOauBZkis=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xrwX2I5uPdPwH84xIM0ni8ga.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RhX89ZcDNJqJlcxsMSAW4PGGUpQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Aos9x68Qjv1kWfFo1FKUeldL.jpg?f=fotoalbum_large

Na update 2.1 optie om met je horloge je auto te vergrendelen etc. Top ook kofferbak. IWatch ultra 2

• evjo
etienne1 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 12:05:
[...]

dat probleem hebben wij tot nu niet,enkel dat de ruiten soms aanwasemen,maar met een beetje blazen weg.

• R.B.Rijen
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 21:40
Ik verlies de laatste tijd veel km als de auto stil staat, (50km per nacht) van de week een beurt gehad en dit aangegeven, heb in het verleden probleem gehad met de 12v accu x wegenwacht erbij gehad omdat de accu maar 10 volt was, ben toen opgestart door de wegenwacht, later nog een x gehad. Nu met de beurt aangegeven dat mijn 12v accu waarschijnlijk slecht was.(Zie op internet dat dit vaak aan een slechte 12v accu ligt die dan steeds op pijl gehouden word door de 60kw accu)Deze hebben ze doorgemeten en ze zeggen dat hij goed was. Heb hem toch laten vervangen, auto is van 22 dus de accu bijna 4 jaar oud. Probleem van het leeglopen van de 60kw is nog niet opgelost. Ben nu de auto een harde reset aan het geven door de 12v accu een uur los te koppelen. Hoop dat dit gaat helpen. Ik lees ook op internet dat de auto niet in slaap gaat doordat de auto wifi blijft zoeken. Ik hoop dat dit snel opgelost is. Ik laat jullie weten als en hoe dit opgelost is of gaat worden.

• logix147
Maxliping schreef op zondag 22 februari 2026 @ 01:09:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gelukkig de Bass weer terug. Top. Kachel oké, weer op comfort gezet. 50 km gereden
Apple Watch is met 2.0 ook te koppelen. Zojuist ook de v2.1 aangeboden gekregen OTA - geen connect abonnement.

Widget op je Watch vraagt altijd om een tweede keer interactie, dat is wel prettig. Apple CarKey had fijner geweest maar dit is ook goed.

@R.B.Rijen mijn accu klem zat los en vanuit de dealer hebben ze een update gedaan - los van de ICE v2.0-2.1 - hier gefixt.

[ Voor 5% gewijzigd door logix147 op 22-02-2026 12:55 ]

• SatScan
R.B.Rijen schreef op zondag 22 februari 2026 @ 11:52:
Ik verlies de laatste tijd veel km als de auto stil staat, (50km per nacht) van de week een beurt gehad en dit aangegeven, heb in het verleden probleem gehad met de 12v accu x wegenwacht erbij gehad omdat de accu maar 10 volt was, ben toen opgestart door de wegenwacht, later nog een x gehad. Nu met de beurt aangegeven dat mijn 12v accu waarschijnlijk slecht was.(Zie op internet dat dit vaak aan een slechte 12v accu ligt die dan steeds op pijl gehouden word door de 60kw accu)Deze hebben ze doorgemeten en ze zeggen dat hij goed was. Heb hem toch laten vervangen, auto is van 22 dus de accu bijna 4 jaar oud. Probleem van het leeglopen van de 60kw is nog niet opgelost. Ben nu de auto een harde reset aan het geven door de 12v accu een uur los te koppelen. Hoop dat dit gaat helpen. Ik lees ook op internet dat de auto niet in slaap gaat doordat de auto wifi blijft zoeken. Ik hoop dat dit snel opgelost is. Ik laat jullie weten als en hoe dit opgelost is of gaat worden.
Dit gaat waarschijnlijk je problemen oplossen. De beste manier is alles.op 100% laden. Dan 12v accu geheel, tenmiste 12u (beide polen) afkoppelen. Hiermee sluit je een eventueel lekstroom probleem uit. Dan kijken of je hoofdbatterij nog steeds op 100.% staat. 12v weer aan koppelen en kijken of het opgelost is. Bij weer problemen heb je lekstroom probleem of de 12v accu is onvoldoende. Mijn persoonlijke indruk is dat de auto een zeer stabiele 12v accu vereist met een zeer vlakke vermogesncirve anders blijft de auto de 12v constant (onnodig) opladen.

Ik ben nu 5kwh kwijt in vijf dagen stilstand (vakantie)

Binnenkort naar Garage voor onderhoudsbeurt en de bevindingen bespreken. Ben benieuwd of er nog andere opties zijn. Schijnt een algemeen probleem te zijn. Zou via een firmware update te.cerhelpen zijn dunk mij.

Succes

• R.B.Rijen
Ok hoop het, accu zou het niet meer moeten kunnen zijn want die is vervangen door een betere nieuwe dan die byd er standaard in heeft zitten. Volgend louwman zelf dan.

• logix147
Automatische updates connectie zoeken lijkt me overigens niet het probleem want als ik de auto op openbaar net heb hangen krijg ik geen start met laden notificatie. Dat krijg ik wel als ik pre heat/cool - dan start de auto na 15 minuten wel weer met opladen. Ik gok dat in mijn geval het een stukje firmware en klem was.

• R.B.Rijen
Klemmen zitten beide goed vast, heb de auto vandaag naar 8% gereden en ben nu aan het laden naar 100% morgen weet ik meer..

• R.B.Rijen
Klemmen zitten beide goed vast, heb de auto vandaag naar 8% Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fXTFl7rckymeO16iIokYqWK8gto=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g5gfDHYUJgWqd1ehNr7JSylW.jpg?f=fotoalbum_largegereden en daarna helemaal opgeladen na 100%
Het rare is alleen dat er maar 35.57KW in is gegaan om hem weer naar 100% te krijgen terwijl dit in mijn beleving ongeveer 54KW had moeten zijn. Ben benieuwd of en hoeveel er morgen uit is.

• SatScan
R.B.Rijen schreef op zondag 22 februari 2026 @ 19:43:
Klemmen zitten beide goed vast, heb de auto vandaag naar 8% [Afbeelding]gereden en daarna helemaal opgeladen na 100%
Het rare is alleen dat er maar 35.57KW in is gegaan om hem weer naar 100% te krijgen terwijl dit in mijn beleving ongeveer 54KW had moeten zijn. Ben benieuwd of en hoeveel er morgen uit is.
Dan heb heb je last van een SOC drift. Lfp is daar gevoeliger voor dan andere type accu's. Geheel leeg rijden (onder de 10%) dan geheel opladen en auto 12u of langer niet gebruiken. Indien nodig dit herhalen. Laat de auto aan de oplader als dat mogelijk is. Dan gaat de battery zichzelf balanceren. Dit kan lang duren. De voltages van de cellen worden dan gelijk getrokken waardoor de software (bms) weet wanneer de batterij echt leeg en vol is.

Succes

• Jaro Nesvadba
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23-02 12:50
etienne1 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 12:05:
[...]

Dan leest het dat dat (met de verwarming) niet zo is voor evjo. En ikzelf heb - na de update naar v210 - daar geen negatieve veranderingen opgemerkt. Sws had ik geen issues met de verwarming.

Ik denk idd wel - net als dat ik in een andere reactie hier las - dat mijn beleving van het geluid positief veranderd is. Ik heb namelijk direct de 'loudness' uitgezet na de update. Vond ik niet meer nodig...

Viggens

• R.B.Rijen
Probleem is weg, de auto geeft weer de juiste waardes aan en loopt niet meer leeg was idd SOC drift. Gelukkig.
Pagina: 1 ... 41 42 Laatste