Voorheen gaf abrp op
hun eigen site advies over werkende dongles. Nu helaas niet meer, maar iedere BLE OBD2 dongle zou moeten werken. Ik gebruik 1 van de dongles die ze voorheen adviseerden, de OBDLink CX.
Om het via Enode te laten werken moet je in de BYD app een tweede account autoriseren en gebruiken in de Enode verbinding in ABRP. Je kan met 1 account maar 1x tegelijk verbinding hebben, daarom moet je een nieuw account autoriseren. Als je het zelfde account gebruikt wordt je uitgelogd in de app zodra je met enode connect.
Met een OBD dongle kan je zonder abonnement op ABRP live gegevens zien, om Enode te gebruiken heb je ABRP Premium nodig.
Dat is een kwestie van smaak. Bij mij in de wijk snapt de ingebouwde navigatie het nog steeds niet (met kaartupdate 2025Q4), wat mij weinig vertrouwen geeft voor plekken waar ik de weg niet ken. Aan de andere kant heeft ook abrp zo z'n nukken (de mooiste: hij stelt soms alternatieve routes voor, net als maps en waze. Alleen bij abrp is zo'n alternatief: sla hier af, maak een 180 graden rondje bij de volgende rontonde en kom terug op de weg waar je al reed

)
Als je nog gratis data bij je auto hebt, heb je ook live verkeersinformatie in de ingebouwde navigatie. Als dat na twee jaar dat ophoudt moet je daarvoor een (duur) data-abonnement nemen. Bij abrp zit live verkeersinformatie ook alleen in de premium versie.
Ik rijd zelf weinig lange ritten met meerdere laadstops, maar daarin vindt ik abrp wel beter. De ingebouwde navigatie is nogal "dom" en plant gewoon blind op 20% acculading stops in. Abrp leert van je rijgedrag en maakt slimmere keuzes (bijvoorbeeld met de melding "als je max. 90 blijft rijden kom je zonder extra laadstop op je bestemming" - waarmee je waarschijnlijk sneller thuis bent dan met een extra stop). Als je een premium abonnement hebt houdt hij ook nog eens rekening de drukte bij de laadgelegenheden.
[
Voor 49% gewijzigd door
dixet op 02-03-2026 11:11
]