Dat wachtwoord kun je zelf instellen. Ga naar 'Mijn account', 'Instellingen', 'Afstandsbediening Verificatie', 'Verander werking wachtwoord' . Daar staat ook een optie voor als je het wachtwoord bent vergeten.JIPPOOO schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 18:53:
Hoi, ik heb geprobeerd te zoeken in de app maar ik vond het niet: hoe weet ik wat het 'operationele wachtwoord’ is. (Cijfers) Los van het gewone wachtwoord? Dank!
Vraagje, hoe verwijder je de achterbank, de zit dus, ik zie van alles op het internet van andere merken, maar nog niet van de atto 3.
Ik heb een serieuze rameling achteraan rechts, en wil toch eens onder de zit gaan neuzen.
Ik heb een serieuze rameling achteraan rechts, en wil toch eens onder de zit gaan neuzen.
Is dit niet iets waarvoor je even bij de dealer langs zou kunnen rijden?patje0010 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 18:14:
Vraagje, hoe verwijder je de achterbank, de zit dus, ik zie van alles op het internet van andere merken, maar nog niet van de atto 3.
BYD Atto 3 / Comfort / Climbing Grey
Ik ben bij de garage geweest, vergeten te vragen eigenlijk over hoe je de zit verwijderd, ze hebben de ophanging nagekeken, enkel met een staaf twee punten gecontroleerd op speling, geen wiel afgenomen ofzo, snelsnel je weet hoe dat gaat, en kijkend alsof het tussen mijn oren zit. De rameling is er ook als de hoedenplank, bodemplank, rugleuningen plat liggen.Brojer schreef op zondag 4 mei 2025 @ 07:42:
[...]
Is dit niet iets waarvoor je even bij de dealer langs zou kunnen rijden?
Ik heb in de koffer gezeten tijdens rijden, kofferdeksel is het ook niet, mijn inziens komt het van onder de bodemplaat aan het wiel ergens, of net onder het zit gedeelte.
En het is enkel als je over een slechte weg rijd met putten in die klein maar heftig zijn, of een kleine stoeprand oprijdt.
Voor de rest veert de wagen zoals het hoort.
Volgens dit draadje een kwestie van een flinke ruk op de juiste plek geven. Het filmpje laat het net niet duidelijk zienpatje0010 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 18:14:
https://www.chinamobil.ru...owners&topic=32&pageid=31
Gevonden door de zoeken op Yuan Plus, wat dezelfde auto is als onze Atto 3
Daar had ik nog niet aan gedacht door op de Yuan Plus te zoeken, thx voor dat, straks uitproberen.dixet schreef op zondag 4 mei 2025 @ 10:33:
[...]
Volgens dit draadje een kwestie van een flinke ruk op de juiste plek geven. Het filmpje laat het net niet duidelijk zien
https://www.chinamobil.ru...owners&topic=32&pageid=31
Gevonden door de zoeken op Yuan Plus, wat dezelfde auto is als onze Atto 3
Ik toch nog niet.. ik zal de Engelse wel blijven gebruiken denk ik. Nadat ik thank you gezegd heb na een actie komt er een zeer schattig "your welcome" uit de speakers 😁evjo schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 10:48:
nog niemand update naar nederlandstalige bediening??
Nee. Hij zal dan maximaal 11kW pakken.taylor schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 14:52:
Kan het kwaad als ik thuis een 22kw laadpaal ga plaatsen? Omdat de atto3 geen 22kw kan laden.
Net als langs de snelweg waar je ook bij een 300kW kan laden en maximaal 90kW krijgt.
Ok bedankt,zijn er atto3 rijders die ervaring hebben met de victron ev lader?avdl72 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 15:31:
[...]
Nee. Hij zal dan maximaal 11kW pakken.
Net als langs de snelweg waar je ook bij een 300kW kan laden en maximaal 90kW krijgt.
Ik zou even kijken of je hier in de toekomst ook mee kunt koppelen met bijvoorbeeld een Tibber, Zonneplan etcetera om de schakelen op dynamische tarieven.taylor schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 22:18:
[...]
Ok bedankt,zijn er atto3 rijders die ervaring hebben met de victron ev lader?
De nieuwe update lijkt eraan te komen 😀 Ik lees al verschillende berichten dat hij voor de Atto 3 in de UK vandaag beschikbaar is.
Meer details over de update is hier te vinden: https://cdn.prod.website-...YD%20OTA_05052025_B2C.pdf
Meer details over de update is hier te vinden: https://cdn.prod.website-...YD%20OTA_05052025_B2C.pdf
Danke!avdl72 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 18:24:
De nieuwe update lijkt eraan te komen 😀 Ik lees al verschillende berichten dat hij voor de Atto 3 in de UK vandaag beschikbaar is.
.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V151 - CT003 V115 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+
Mooi, dank je voor het delen. Maar lijkt eigenlijk best wel op Duits, dat Engels uit de UK. 😅avdl72 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 18:24:
Hieronder de Nederlandse vertaling.
Overzicht ATTO 3 V1.8.2.
Nieuwe functies:
1 Nieuwe toepassingen toevoegen in de BYD Store
2. Toevoeging van drie BYD Assistant-talen
3. Toevoeging van de karaoke beoordelingsfunctie (compatibel met de nieuwe grijze BYD-microfoon)
4. Instelbare waarschuwingsgeluidsintensiteit toevoegen met drie niveaus (standaard medium)
5. Toevoeging van de Google zoekfunctie in de navigatie
Verbeteringen:
1. optimalisatie van de UI-gebruikersinterface om de gebruiksefficiëntie en het esthetische ontwerp te verbeteren.
2. optimaliseren van de interactieve ervaring van de BYD Assistant
3. optimalisatie van de Android Auto & CarPlay gebruikerservaring.
4. optimalisatie van de systeemtaalvertalingen
5. optimalisatie van de ADAS-functies.
6. Optimalisatie van de helderheidsaanpassing van het instrumentenpaneel voor licht/donker-modus.
Optimalisatie van de verwarmingsprestaties in de winter.
Optimalisatie van de anticondensfunctie van de voorruit bij het parkeren.
Optimalisatie van de radarwaarschuwingsafstand na het overschakelen van "P" naar "D".
Optimalisatie van de ontdooiing voor met één druk op de knop.
[ Voor 54% gewijzigd door ARvanHAS op 15-05-2025 22:25 ]
Ivm ATTO 3 V1.8.2. update heb ik gemerkt dat voor diegene die nog de mogelijk hebben om eigen apps te installeren zoals bvb Waze die apps geen gebruikt meer kunnen maken van het internet via de sim. Werkt enkel nog als je je eigen gsm als hotspot gebruikt.
De optie om data toe te laten voor deze apps staat na de update af en ik heb nog geen mogelijkheid gevonden om deze terug te activeren. alle andere interne apps zoals navigatie of alle apps die je kan installeren via de eigen byd store kunnen wel het internet via de sim gebruiken.
De optie om data toe te laten voor deze apps staat na de update af en ik heb nog geen mogelijkheid gevonden om deze terug te activeren. alle andere interne apps zoals navigatie of alle apps die je kan installeren via de eigen byd store kunnen wel het internet via de sim gebruiken.
Heb je die update dan al? Dat zou wel balen zijn. Net overgestapt van Spotify naar Deezer en die staat niet standaard op de Atto 3. Werkt nu prima sideloaded, maar de hele tijd tethering aan hebben vind ik niet zo handig. Niet vanwege de data, wel vanwege de temperatuur die de telefoon krijgt.pverstraeten schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 16:17:
Ivm ATTO 3 V1.8.2. update heb ik gemerkt dat voor diegene die nog de mogelijk hebben om eigen apps te installeren zoals bvb Waze die apps geen gebruikt meer kunnen maken van het internet via de sim. Werkt enkel nog als je je eigen gsm als hotspot gebruikt.
Ook abrp zou ik dan lastiger kunnen gebruiken. Die zet ik nu altijd even aan op het einde van een rit zodat de SoC met home assistent wordt gesynchroniseerd.
Maar ff afwachten, want dit is de eerste keer dat ik iemand dit hoor noemen. De meeste reacties op internet sommen alleen de officiële changes op
Bij gebruik van je hotspot van je telefoon heb ik siri opdrachten ''als telefoon auto ziet' dan hotspot starten. zo gebruik je de onbeperkte data van je iphone... en hoef je hotspot niet steeds aan te zetten. effe google. ideaal met spotify etc..waze..youtube..
Kreeg net een melding in de atto3 app 19 mei tussen 0.3.00-0.5.00 hier in spanje.dixet schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 20:36:
[...]
Heb je die update dan al? Dat zou wel balen zijn. Net overgestapt van Spotify naar Deezer en die staat niet standaard op de Atto 3. Werkt nu prima sideloaded, maar de hele tijd tethering aan hebben vind ik niet zo handig. Niet vanwege de data, wel vanwege de temperatuur die de telefoon krijgt.
Ook abrp zou ik dan lastiger kunnen gebruiken. Die zet ik nu altijd even aan op het einde van een rit zodat de SoC met home assistent wordt gesynchroniseerd.
Maar ff afwachten, want dit is de eerste keer dat ik iemand dit hoor noemen. De meeste reacties op internet sommen alleen de officiële changes op
Idem in NL, dit spreekt echter enkel over een update van de app.
:strip_exif()/f/image/rfqeLS10I8VSWk5dDddZm4zI.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door Brojer op 17-05-2025 07:26 ]
Dat heb ik op mijn Android ook zo ingesteld met Tasker. Verbinding met BT auto: hotspot aan. Geen verbinding metBT auto: hotspot uit. Handig.Maxliping schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 23:50:
Bij gebruik van je hotspot van je telefoon heb ik siri opdrachten ''als telefoon auto ziet' dan hotspot starten. zo gebruik je de onbeperkte data van je iphone... en hoef je hotspot niet steeds aan te zetten. effe google. ideaal met spotify etc..waze..youtube..
Ik heb wel wat vraagjes over het sideloaden. Ik dacht dat dit sinds 1.7 niet meer mogelijk was, klopt dat?
Hoe kun je zien welke versie je hebt? want uit de codes die het autoscherm toont haal ik nergens 1.7 of iets wat daarop lijkt. Mijn navigatie is Nederlandstalig (nou ja soort van), de onderhoudsbeurten zijn om de 30000km en de laatste update was met een aantal extra talen waar je niet zoveel aan hebt als 'ollander. Ik vermoed dus 1.8.1 of 1.8.2?
Afgelopen nacht moest er een update aankomen maar hoe kom ik daar nu achter als het ook is uitgevoerd? Hebben jullie altijd de WiFi in de auto op on of off staan bij mij staat hij vanaf fabriek op off. Als ik op upgrade druk in het systeem gebeurt er helemaal niks. Ja controleren maar daarna komt er niks uit.
update was enkel in de byd app.hier zie ik ook niets in veranderd
[ Voor 35% gewijzigd door evjo op 19-05-2025 09:04 ]
Even contact gezocht met byd het eind van de maand zal pas de grote update komen.evjo schreef op maandag 19 mei 2025 @ 09:01:
update was enkel in de byd app.hier zie ik ook niets in veranderd
Hoe kom ik af van dat constant knipperende ronde snelheidsbordje op het kleine scherm ?
Snelheid aanhouden die aangegeven wordt of herkenning van verkeersborden uitzetten.etienne1 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 20:20:
Hoe kom ik af van dat constant knipperende ronde snelheidsbordje op het kleine scherm ?
Hier is de update aangekomen::strip_exif()/f/image/ec4gkqqVAEvljZgGpc7mAhB5.jpg?f=fotoalbum_large)
De auto is alleen met mijn partner mee, dus ik weet wat de verschillen in de auto zijn. Maar de uitrol is dus duidelijk begonnen in Nederland.
:strip_exif()/f/image/ec4gkqqVAEvljZgGpc7mAhB5.jpg?f=fotoalbum_large)
De auto is alleen met mijn partner mee, dus ik weet wat de verschillen in de auto zijn. Maar de uitrol is dus duidelijk begonnen in Nederland.
[ Voor 15% gewijzigd door jvdmeer op 20-05-2025 08:35 ]
Hoe zie je dit via app? Heb ik iets gemist?jvdmeer schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 08:34:
Hier is de update aangekomen:[Afbeelding]
Ik kreeg dit bij het opstarten van de app. Ik weet niet of je in de auto ook nog wat moet doen. Mijn vrouw heeft 'm mee en die vertelde alleen dat ze een update kreeg.
Word geleidelijk uitgerold is mijn aanname. Hier ook nog geen update.
Ik draai nog op de “oudere” versie hiervoor, kijk wel even nog mee of ik deze update installeer. Mis voor m’n gevoel nog niets.
Ik vind het nu al een fijne update. Als Android Auto actief is, kan je de temperatuur, ventilatie stroomt enz... gewoon nog steeds aanpassen.logix147 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 18:06:
Ik draai nog op de “oudere” versie hiervoor, kijk wel even nog mee of ik deze update installeer. Mis voor m’n gevoel nog niets.
Dus je hoeft niet meer helemaal uit Android Auto.
Dat kon toch al met 3 vingers van boven naar beneden en van links naar rechts? Of is de balk onderin nu blijvend zichtbaar ofzo?jvdmeer schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 19:03:
[...]
Ik vind het nu al een fijne update. Als Android Auto actief is, kan je de temperatuur, ventilatie stroomt enz... gewoon nog steeds aanpassen.
Dus je hoeft niet meer helemaal uit Android Auto.
De balk is nu blijvend zichtbaar.Brojer schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 19:11:
[...]
Dat kon toch al met 3 vingers van boven naar beneden en van links naar rechts? Of is de balk onderin nu blijvend zichtbaar ofzo?
En die drievingerbeweging is me maar een keer gelukt, dus dit is een verademing.
Oké nice, dat is wel een mooie toevoeging!jvdmeer schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 20:48:
[...]
De balk is nu blijvend zichtbaar.
En die drievingerbeweging is me maar een keer gelukt, dus dit is een verademing.
Verder nog iets wat er uit springt?
Ik doe constant die drievingerbeweging op elk scherm, nog niet eenmaal mislukt en supersnel.jvdmeer schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 20:48:
[...]
De balk is nu blijvend zichtbaar.
Ik merk nu wat je bedoeld. De enige keer dat het mij lukte, kreeg ik een menu met allerlei knoppen.patje0010 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 21:41:
[...]
Ik doe constant die drievingerbeweging op elk scherm, nog niet eenmaal mislukt en supersnel.
Maar ik merk nu dat je de temperatuur en ventilatie zo kan doen.
Dit is nu de standaard balk onderin:
:strip_exif()/f/image/KeaQVBMJLle36MJ505lNvo0C.jpg?f=fotoalbum_large)
En als je een knop ingedrukt houdt, kan je de balk naar eigen wens aanpassen:
:strip_exif()/f/image/nFX7EfEgSe7S5ECScPMnSzKC.jpg?f=fotoalbum_large)
Jammer dat je het dak daar weer niet kan toevoegen.
Voor de rest valt het natuurlijk op dat je Nederlands kan instellen voor de assistent:
:strip_exif()/f/image/AGwtqJR6xyaIJT9lxKpgcmfQ.jpg?f=fotoalbum_large)
En ze lijkt erg goed te luisteren. Commando's worden erg goed herkend.
Thx voor de foto updates. Ja gewoon drie vingers waar ook op het scherm, omhoog laag temp op of neer, links of rechts de fan. Wat jij deed was dan van bovenaf swipen zoals met een phone.jvdmeer schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 22:11:
[...]
Ik merk nu wat je bedoeld. De enige keer dat het mij lukte, kreeg ik een menu met allerlei knoppen.
Maar ik merk nu dat je de temperatuur en ventilatie zo kan doen.
Dit is nu de standaard balk onderin:
[Afbeelding]
En als je een knop ingedrukt houdt, kan je de balk naar eigen wens aanpassen:
[Afbeelding]
Jammer dat je het dak daar weer niet kan toevoegen.
Voor de rest valt het natuurlijk op dat je Nederlands kan instellen voor de assistent:
[Afbeelding]
En ze lijkt erg goed te luisteren. Commando's worden erg goed herkend.
Als je de gesture midden op het scherm doet dan werkt die gewoon zowel in als buiten Android Auto/CarPlay
Ik zou persoonlijk die controle balk opt in/out willen zien. Ik red mezelf prima met gestures/engelse commando’s.
Is het nog zo dat zelf ingeinstalleerde apps geen internet van de auto krijgen maar alleen vanuit de hotspot van je mobiel?
Ik zou persoonlijk die controle balk opt in/out willen zien. Ik red mezelf prima met gestures/engelse commando’s.
Is het nog zo dat zelf ingeinstalleerde apps geen internet van de auto krijgen maar alleen vanuit de hotspot van je mobiel?
Ik kreeg zojuist deze melding, 2e foto is het scherm nadat ik op het versie nummer drukte..
Dit heeft dus aan dat ik over ben naar 1.7.1? Met NULL aanpassingen? Heb de daadwerkelijke update nog niet gehad.
![]() | ![]() |
Dit heeft dus aan dat ik over ben naar 1.7.1? Met NULL aanpassingen? Heb de daadwerkelijke update nog niet gehad.
[ Voor 6% gewijzigd door Brojer op 21-05-2025 11:17 ]
Ik heb hetzelfde, lijkt mij dat de update nog moet komen, want dat is 1.8.2 versieBrojer schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 07:02:
Ik kreeg zojuist deze melding, 2e foto is het scherm nadat ik op het versie nummer drukte..
[Afbeelding] [Afbeelding]
Heb ook zojuist de update 1.8.2 gehad . Fijn de uitgebreide systeem balk!
Zijn er atto3 rijders met problemen bij het laden van tesla.laadpalen? Ik heb er nu 3 geprobeerd maar bij géén van alle kon ik laden.
Off topic:taylor schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 09:14:
Zijn er atto3 rijders met problemen bij het laden van tesla.laadpalen? Ik heb er nu 3 geprobeerd maar bij géén van alle kon ik laden.
Persoonlijk ken ik geen Atto 3 rijders die nog maar iets te maken willen hebben met Tesla
Nu wil ik ook de update!! LOL
Vooralsnog krijg ik enkel (en opnieuw) de bevestiging van de al lang geleden binnengehaalde update naar v171. De details ervan kan ik lezen (geen NULL waarden hier).
Maar nu wil ik ook v182. Wat zou toch de OTA uitrol-volgorde zijn, die BYD hanteert, vraag ik jullie af? ;-)
Vooralsnog krijg ik enkel (en opnieuw) de bevestiging van de al lang geleden binnengehaalde update naar v171. De details ervan kan ik lezen (geen NULL waarden hier).
Maar nu wil ik ook v182. Wat zou toch de OTA uitrol-volgorde zijn, die BYD hanteert, vraag ik jullie af? ;-)
Viggens
Ik kijk er ook naar uit moet ik zeggen, die balk in AA lijkt me ideaal. Moet je voor de update in bij de auto zijn of krijg je een app melding en kan je vanuit de app starten?Jaro Nesvadba schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 11:50:
Nu wil ik ook de update!! LOL
Zoals eerder gemeld in dit topic: de Atto3 kan alleen overweg met versie 2 laadpalen van de Tesla Supercharger, te herkennen aan de aanwezigheid van 2 verschillende kabels per paal: één met een kleine stekker voor de oorspronkelijke model S en model X en daarboven de CCS2 stekker voor nieuwere Tesla's en de meeste andere EV'staylor schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 09:14:
Je trapt dus ook in het narratief,kuddegedrag als ze allemaal het water inspringen dan spring je mee. Ik had geen genoeg geld anders had ik de Y gekocht.timetraveler schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 10:10:
[...]
Off topic:
Persoonlijk ken ik geen Atto 3 rijders die nog maar iets te maken willen hebben met Tesla
😶taylor schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 13:26:
[...]
Je trapt dus ook in het narratief,kuddegedrag als ze allemaal het water inspringen dan spring je mee. Ik had geen genoeg geld anders had ik de Y gekocht.
Misschien flauw.. meer een stickertje van 0,1euro doet wonderen...etienne1 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 20:20:
.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V151 - CT003 V115 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+
Ja daarom kopen we een BYD en geen BMW/Audi/VAGtaylor schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 13:26:
[...]
Je trapt dus ook in het narratief,kuddegedrag als ze allemaal het water inspringen dan spring je mee. Ik had geen genoeg geld anders had ik de Y gekocht.
Tot v2 werkt het, erboven niet.taylor schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 09:14:
Kun je hier uitfilteren
Gisteren mijn atto tot vol geladen, alle zoveel tijd volgens de richtlijnen moet je dat doen, van onder de 10% tot 100%. Was gewoon via het stopcontact rond de 1.8KW ladend. Rond de 70 a 80% en nog vele uren te laden volgens de app en de wagen display gaat het plots naar 100% vol en range te rijden is 420km; Nog iemand dit tegen gekomen? Verder is de batterij ok, ik rij de km's wat aangegeven worden, gemiddeld tussen de 11.5Kw en 14Kw verbruik/100km.
Ik las op de Facebookpagina van de Engelse groep dat ze de update al hebben, maar nu problemen ondervinden om de auto goed koel te krijgen. Ik snap echt niet waarom er bij elke update weer een nieuw probleem opduikt – eerst de verwarming, en nu dit weer. Ben benieuwd naar jullie ervaringen als de update hier beschikbaar is. Ik wacht voorlopig nog even met installeren.
Ik heb de update ongeveer 2 weken nu (België) en merk inderdaad ook dat alles erop vooruit is gegaan behalve de airco. Koelen kan alleen op Lo, 18 of 19°C, alles daarboven en de auto gaat over naar verwarmen. Ook al is het in de kabine 30°C.
Verder merk ik ook een geurtje aan de airco dat er voordien niet was. Maar kan ook een ander probleem zijn.
Verder merk ik ook een geurtje aan de airco dat er voordien niet was. Maar kan ook een ander probleem zijn.
Ik wacht altijd met de update, sterker nog ik heb de “vorige” nog niet eens geïnstalleerd… lijkt net een videogame er moet altijd een patch overheen omdat het buiten Azië niet lekker lijkt te werken.Fibrenl schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 08:31:
Ik las op de Facebookpagina van de Engelse groep dat ze de update al hebben, maar nu problemen ondervinden om de auto goed koel te krijgen. Ik snap echt niet waarom er bij elke update weer een nieuw probleem opduikt – eerst de verwarming, en nu dit weer. Ben benieuwd naar jullie ervaringen als de update hier beschikbaar is. Ik wacht voorlopig nog even met installeren.
BYD al vaker voorzien van feedback om die updates ook hier te testen ipv uit te rollen en rollbacks zou veel makkelijker moeten kunnen. Nu bij de garage kijken ze me aan alsof er ineens benzine nodig is. Maja helaas
Geurtje heb ik ook, nog niet update maar pas voor onderhoud geweest, lijkt een beetje om muf geurtje dus denk dat filter niet vervangen is.SamVervoort schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 13:12:
Ik heb de update ongeveer 2 weken nu (België) en merk inderdaad ook dat alles erop vooruit is gegaan behalve de airco. Koelen kan alleen op Lo, 18 of 19°C, alles daarboven en de auto gaat over naar verwarmen. Ook al is het in de kabine 30°C.
Ik heb gisteren de update naar v182 in goede orde ontvangen! Korte (kleine?) blik geworpen op de UI veranderingen. Nog niet met de auto gereden.
Zonder te willen zeuren, want het lijkt me puur een kwestie van persoonlijke smaak en voorkeur:
Om te eindigen met een positieve noot: het lijkt me dat de werking van (het switchen tussen) donkere en lichte modus beter werkt. Hopellijk ook in de (rij) praktijk. Vast!
Zonder te willen zeuren, want het lijkt me puur een kwestie van persoonlijke smaak en voorkeur:
- ik mis nu de icoontjes om direct vanaf hoofdpagina de stoelverwarming per stoel te kunnen regelen; dat gaat nu via een iets andere (om)weg
- Ik vind 't jammer dat Android Auto nu in een 'windowed' scherm geplaatst is; scheelt wat schermruimte en ik vind het persoonlijk minder strak/geïntegreerd ogen daardoor. Voor mij was het voldoende geweest als alleen de 'menubalk onder' er was geweest
- Sommige vertalingen naar het Nederlands blijven opmerkelijk in het menu (bijvoorbeeld het item 'audioweergave' in combinatie met de onderliggende menuopties. Waar kunnen we ons aanmelden voor suggesties en hulp bij het vertalen!?
Om te eindigen met een positieve noot: het lijkt me dat de werking van (het switchen tussen) donkere en lichte modus beter werkt. Hopellijk ook in de (rij) praktijk. Vast!
Viggens
Ik heb helaas de update nog niet ontvangen. Heb je een foto van wat je bedoelt met windowed?Jaro Nesvadba schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 09:22:
Ik heb gisteren de update naar v182 in goede orde ontvangen! Korte (kleine?) blik geworpen op de UI veranderingen. Nog niet met de auto gereden.
Zonder te willen zeuren, want het lijkt me puur een kwestie van persoonlijke smaak en voorkeur:Nogmaals: kleinigheidjes en kwestie van smaak. Doet niets af verder aan de prima auto ;-) Waarom meld ik het dan eigenlijk hier?!
- ik mis nu de icoontjes om direct vanaf hoofdpagina de stoelverwarming per stoel te kunnen regelen; dat gaat nu via een iets andere (om)weg
- Ik vind 't jammer dat Android Auto nu in een 'windowed' scherm geplaatst is; scheelt wat schermruimte en ik vind het persoonlijk minder strak/geïntegreerd ogen daardoor. Voor mij was het voldoende geweest als alleen de 'menubalk onder' er was geweest
- Sommige vertalingen naar het Nederlands blijven opmerkelijk in het menu (bijvoorbeeld het item 'audioweergave' in combinatie met de onderliggende menuopties. Waar kunnen we ons aanmelden voor suggesties en hulp bij het vertalen!?
Foto maken lukt nu even niet. Alvast: ik zie 'tijdens' Android Auto de balken boven (status/notoficatie) en onder (menu), en niet meer AA in full screen modus. Ik wilde het vergelijken met een Windows scherm in de browser, gemaximaliseerd en niet full screen (F11). Mss is windowed niet de juiste term idd!Brojer schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 09:33:
[...]
Heb je een foto van wat je bedoelt met windowed?
Viggens
Zojuist ook de update gehad en zie wat je bedoeld.Jaro Nesvadba schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 12:10:
[...]
Foto maken lukt nu even niet. Alvast: ik zie 'tijdens' Android Auto de balken boven (status/notoficatie) en onder (menu), en niet meer AA in full screen modus. Ik wilde het vergelijken met een Windows scherm in de browser, gemaximaliseerd en niet full screen (F11). Mss is windowed niet de juiste term idd!
In donkere systeem modus is het minder storend..
:strip_exif()/f/image/qbHdYJ2IYgUD2wHqhRYL5feP.jpg?f=fotoalbum_large)
Zover ik weet kan je als je op hoofdscherm icon inhoud kan je zelf bepalen welke je waar wilt hebben, weet niet of dit bij deze is.Jaro Nesvadba schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 09:22:
Zonder te willen zeuren, want het lijkt me puur een kwestie van persoonlijke smaak en voorkeur:Nogmaals: kleinigheidjes en kwestie van smaak. Doet niets af verder aan de prima auto ;-) Waarom meld ik het dan eigenlijk hier?!
Het auto level symbool helemaal rechts boven staat er nog steeds zie ik, kan er mij iemand zeggen waarom dat er is? Ik zie er geen enkel nut in, beter de buitentemperatuur daar gezet voor de passagier 😁Brojer schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 13:32:
[...]
Zojuist ook de update gehad en zie wat je bedoeld.
In donkere systeem modus is het minder storend..
[Afbeelding]
Wellicht voor andere landen waar hellingen wel een issue kunnen zijn? Geen idee eigenlijk.patje0010 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 16:08:
[...]
Het auto level symbool helemaal rechts boven staat er nog steeds zie ik, kan er mij iemand zeggen waarom dat er is? Ik zie er geen enkel nut in, beter de buitentemperatuur daar gezet voor de passagier 😁
Hier ook nu de nieuwe update geïnstalleerd.
Wat mij opvalt is dat het juist niet warm wordt bij ons als ik de kachel hoger instel.
Verwarmen jullie met of zonder airco aan?
Nederlandse spraak assistent werkt erg goed trouwens
Wat mij opvalt is dat het juist niet warm wordt bij ons als ik de kachel hoger instel.
Verwarmen jullie met of zonder airco aan?
Nederlandse spraak assistent werkt erg goed trouwens
Ik heb de 1.8.2 update vandaag ook uitgevoerd, nu al spijt van. Hadden we afgelopen winter het probleem dat de auto niet warm genoeg werd in de cabine, hebben we nu inderdaad het probleem dat het bijna niet koel te krijgen is. De airco lijkt alleen te koelen op stand “Lo”. (te zien aan een sneeuwvlok symbooltje naast het A/C tabje.SamVervoort schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 13:12:
Bij alles vanaf stand 18 graden staat naast het A/C tabje een verwarmen symbooltje (3 pijlen omhoog) en voel je warme lucht uitstromen in plaats van koude. En dat terwijl het ongeveer 26 graden was in de cabine.
Bijkomend nadeel van de “Lo” stand is dat de fan voluit gaat blazen en alle geluidssignalen daardoor automatisch omhoog gaan in volume (geluid richtingaanwijzer, melding gordel niet om, geluid parkeersensoren/ achteruitrij camera, enz.)
lijkt me simpel gevalletje thermometer in de auto gooien en kijken wat er gebeurd - ik zou als dat niet klopt wel even jezelf bij de dealer melden. Ik kijk het weer even aan.
Ships dat ze de verwarming/airco alweer verprutsen… ik weiger de update nog eventjes tenzij mensen hier wel positieve airco ervaringen hebben?
Toen ik een tijdje terug deze aankondiging las in het Duits werd ik al nerveus.
En ja hoor ze verkloten weer de airco. Lijkt wel dat ze gewoon de temperatuur meter een offset hebben gegeven om in de winter niet te hoeven instellen op 24 graden voor een beetje warmte. Hopelijk komt er snel een fix voor.
En ja hoor ze verkloten weer de airco. Lijkt wel dat ze gewoon de temperatuur meter een offset hebben gegeven om in de winter niet te hoeven instellen op 24 graden voor een beetje warmte. Hopelijk komt er snel een fix voor.
:strip_exif()/f/image/dk2SH3VI1jFYCuCd8SedAqfH.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoals gezegd: meten = weten, thermometertje van het tuincentrum in je auto gooien en bij foute waarden naar de dealer, rollback kunnen ze wel uitvoeren. De temperatuur meten doe ik standaard als ik de auto voor airco onderhoud laat gaan. Leuk dat men zegt dat die 4 graden onder de buiten temperatuur komt, maar ik check dat toch zelf wel even. Klopt wel 99% van de tijd, maar ik heb ooit een keer gehad dat die dus niet koelde omdat er iets niet op druk meer was, was iets losgekomen, wat kan.
Dat plaatje lijkt me meer toeval, BYD weet ook wel dat de standaard temperatuur in de EU nogal flink kan verschillen. Noorwegen en Spanje hebben een heel ander klimaat.
Wel jammer dat er toch steeds aan die instellingen wordt gerommeld. op v8 zou je verwachten dat men het wel doorheeft.
Dat plaatje lijkt me meer toeval, BYD weet ook wel dat de standaard temperatuur in de EU nogal flink kan verschillen. Noorwegen en Spanje hebben een heel ander klimaat.
Wel jammer dat er toch steeds aan die instellingen wordt gerommeld. op v8 zou je verwachten dat men het wel doorheeft.
Gisteren een goeie 250km gereden 'met de v182 update'. Met zijn vieren in de auto. Ik heb gisteren geen issues gehad met de temperatuur (koelen/verwarmen). Op en af zon, en buiten rond de 18 graden. Geen extremen, idd... Afwachten...
Wat me verder opviel was de bediening van het volume van (in dit geval) Spotify; deze kon in het begin niet voldoende 'hard'. En ik zag ook dat de titel van het volume-niveau-metertje op het display 'stem' liet zien (en nog niet 'media'). Lang verhaal kort: even de stembediening aan en uit (met de toets op het stuur) en daarna kon ik me de volume-bedienings-wieltjes in de auto wél het volume van 'media' naar tevredenheid bedienen. Raar..?
Wat me verder opviel was de bediening van het volume van (in dit geval) Spotify; deze kon in het begin niet voldoende 'hard'. En ik zag ook dat de titel van het volume-niveau-metertje op het display 'stem' liet zien (en nog niet 'media'). Lang verhaal kort: even de stembediening aan en uit (met de toets op het stuur) en daarna kon ik me de volume-bedienings-wieltjes in de auto wél het volume van 'media' naar tevredenheid bedienen. Raar..?
Viggens
De temperatuur is bij mij helaas wel een dingetje. Alles boven LO word er warme lucht de auto in geblazen. Hopen dat hier snel een oplossing voor is. Ben deze week nog wel in de buurt van de dealer, dus rijd nog wel even langs.Jaro Nesvadba schreef op maandag 26 mei 2025 @ 09:01:
Gisteren een goeie 250km gereden 'met de v182 update'. Met zijn vieren in de auto. Ik heb gisteren geen issues gehad met de temperatuur (koelen/verwarmen). Op en af zon, en buiten rond de 18 graden. Geen extremen, idd... Afwachten...
Het geluid had ik gisteren inderdaad ook, lijkt vandaag weer prima te zijn.
Het zoeken in de ingebouwde navigatie lijkt ook echt een stuk beter te werken, gisteren hier ook een stuk mee gereden. Avoorkeur qua begeleiding gaat echter nog steeds naar Google Maps en AA.
Wat ik (ook) 'stom' vind: boven een bepaalde snelheid (ik weet niet precies welke) vertikt 'het systeem' het om het dak open te kantelen (spreek(t) uit: kantéélen), ook al zou ik het willen.
Nog een 'stomme': de Nederlandse vertaling van 'mute'. Hoe moeilijk kan het zijn..?
Nog een 'stomme': de Nederlandse vertaling van 'mute'. Hoe moeilijk kan het zijn..?
Viggens
Hier in spanje 25gr airco op 18gr en koelt goed alleen het rare is nu,mijn reikwijdte daalt als een gek in een klim maar mijn batterij percentage daar in tegen juist niet.
Is 1,5 jaar geleden aangepast, nu kan je hem open doen tot 80km/u daar boven niet.Jaro Nesvadba schreef op maandag 26 mei 2025 @ 11:07:
Wat ik (ook) 'stom' vind: boven een bepaalde snelheid (ik weet niet precies welke) vertikt 'het systeem' het om het dak open te kantelen (spreek(t) uit: kantéélen), ook al zou ik het willen.
Dat lijkt mij ook logisch. De reikwijdte is een berekening op basis van het actuele verbruik en beschikbare capaciteit in de accu. Het percentage is een actuele status.taylor schreef op maandag 26 mei 2025 @ 12:08:
Hier in spanje 25gr airco op 18gr en koelt goed alleen het rare is nu,mijn reikwijdte daalt als een gek in een klim maar mijn batterij percentage daar in tegen juist niet.
Dus zet je de airco aan dan verbruik je per direct meer stroom wat impact heeft op je bereik.
Vandaag leek het een stuk beter, behoordelijk wat kilometers gemaakt en bleef koel op 18 graden.Brojer schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:05:
[...]
De temperatuur is bij mij helaas wel een dingetje. Alles boven LO word er warme lucht de auto in geblazen. Hopen dat hier snel een oplossing voor is. Ben deze week nog wel in de buurt van de dealer, dus rijd nog wel even langs.
Edit: dit was zonder tussenkomst van de dealer, daar ben ik niet (meer) geweest.
[ Voor 8% gewijzigd door Brojer op 26-05-2025 19:01 ]
Om de 20seconde ging er een km vanaf dit had ik nog nooit meegemaakt. En het is een vaste route naar mijn huis. Ik dacht dat het aan de update lag.avdl72 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 18:55:
[...]
Dat lijkt mij ook logisch. De reikwijdte is een berekening op basis van het actuele verbruik en beschikbare capaciteit in de accu. Het percentage is een actuele status.
Dus zet je de airco aan dan verbruik je per direct meer stroom wat impact heeft op je bereik.
Heeft iemand al eens contact opgenomen met BYD/Louwman?
Ik lees al langere tijd dat er problemen zijn met de airco na de update, maar verder wordt er niets gedeeld. Zelf heb ik de update nog niet en kan er niet over oordelen verder.
Ik lees al langere tijd dat er problemen zijn met de airco na de update, maar verder wordt er niets gedeeld. Zelf heb ik de update nog niet en kan er niet over oordelen verder.
Dit zojuist uitgetest in een kort rondje (ca. 20km) en lijkt te werken. Morgen weer meer kilometers in de planning.Lunoa schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 18:19:
Hier ook de update gehad en ook problemen met de airco; veel te warm in de auto.
Althans, wanneer de airco in de Comfort stand staat. In ECO lijkt de airco het WEL goed te doen.
[Afbeelding]
Met deze update nog niet gedaan en ook nog geen tijd gehad. De vorige keer dat er problemen waren heb ik het wel aangekaart. Verder dan 'bekend probleem', 'word aan gewerkt' en 'met een volgende update word het opgelost' kwam ik toen niet.avdl72 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 20:35:
[ Voor 32% gewijzigd door Brojer op 27-05-2025 21:16 ]
Ik heb Louwman én BYD zelf eergisteren gemaild, maar nog geen reactie ontvangen.avdl72 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 20:35:
ik geloof dat er zo’n 35 a 40.000 redenen zijn om een rollback te “verzoeken” - beetje apart dat we ons door de dealer laten vertellen, wacht maar tot China een update uitbrengt terwijl ze als dit zo klopt ze dit eenvoudig kunnen fixen door de software te downgraden. BYD kan dat vast makkelijker dan wijzelf dit kunnen. Dat is namelijk zeker een optie. Ikzelf heb de update niet, omdat de huidige voor mij prima werkt en ik wil dat gedoe niet - een auto behoort gewoon te functioneren, zeker in het geval wat BYD wil uitstralen.Brojer schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 21:14:
[...]
Dit zojuist uitgetest in een kort rondje (ca. 20km) en lijkt te werken. Morgen weer meer kilometers in de planning.
[...]
Met deze update nog niet gedaan en ook nog geen tijd gehad. De vorige keer dat er problemen waren heb ik het wel aangekaart. Verder dan 'bekend probleem', 'word aan gewerkt' en 'met een volgende update word het opgelost' kwam ik toen niet.
Ik heb zojuist de update gedraaid, maar de spraak assistent is nog in het engels. Zie niet zo gauw waar ik dat kan veranderen bij de systeeminstellingen.
Als je boven in je scherm naar klokje kijkt en erop druk zie je daar taal pakket kan je hem downloaden en installeer hem directbob 2.0 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 17:34:
Ik heb zojuist de update gedraaid, maar de spraak assistent is nog in het engels. Zie niet zo gauw waar ik dat kan veranderen bij de systeeminstellingen.
Vind update tot nu toe prima, navigatie lijkt wat beter te werken, scherm Apple CarPlay vind ik niet mooi omdat balk onder en boven zichtbaar blijven van Byd, als ze alleen onder hadden laten staan en boven weg veel beter. Verwarming wel wat warmer bij 18 maar zet hem nu lekker op low, dan is het in winter wel beter denk ik nu.
Over het hoofd gezien, maar gelukt. Dank!Fibrenl schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 18:17:
[...]
Als je boven in je scherm naar klokje kijkt en erop druk zie je daar taal pakket kan je hem downloaden en installeer hem direct
Het helpt enorm als je in de instellingen de verwarming op eco ipv comfort zet!Fibrenl schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 18:19:
Vind update tot nu toe prima, navigatie lijkt wat beter te werken, scherm Apple CarPlay vind ik niet mooi omdat balk onder en boven zichtbaar blijven van Byd, als ze alleen onder hadden laten staan en boven weg veel beter. Verwarming wel wat warmer bij 18 maar zet hem nu lekker op low, dan is het in winter wel beter denk ik nu.
Vandaag de update geïnstalleerd.
Ging uiteraard zonder problemen en daarna het een en ander aan het uitproberen geweest...
De werking van de warmtepomp(aico) is in de bediening flink veranderd maar de basis is uiteraard nog hetzelfde. Kan ook niet anders de hardware is the same ;-)
Als je de auto de eerste keer opnieuw opstart staat de ventilatie etc anders dan voor de update.
Deze heb ik gelijk weer goed gezet, auto stand uit en op comfort en temp op 21c en roosters boven en onder open. Toen een stukje gaan rijden en de temp bleef goed.
Da ADAS is weer verder verfijnd en werkt wat subtieler is mijn ervaring na een paar km rijden. Nu nog een keer file happen kijken of dat beter werkt, dat de ACC wat soepeler je voorganger volgt bij optrekken en afremmen...
De navigatie en de verlichting zijn hier ook al eerder vermeld en werken nu 'slimmer'
De NL ondersteuning is uitstekend ik heb diverse verdraaide NL commando's gegeven die toch weer correct werden uitgevoerd...
(te)
Lang op moeten wachten maar zeker de moeite waard!
PS eigen apps werken nog steeds!
Ging uiteraard zonder problemen en daarna het een en ander aan het uitproberen geweest...
De werking van de warmtepomp(aico) is in de bediening flink veranderd maar de basis is uiteraard nog hetzelfde. Kan ook niet anders de hardware is the same ;-)
Als je de auto de eerste keer opnieuw opstart staat de ventilatie etc anders dan voor de update.
Deze heb ik gelijk weer goed gezet, auto stand uit en op comfort en temp op 21c en roosters boven en onder open. Toen een stukje gaan rijden en de temp bleef goed.
Da ADAS is weer verder verfijnd en werkt wat subtieler is mijn ervaring na een paar km rijden. Nu nog een keer file happen kijken of dat beter werkt, dat de ACC wat soepeler je voorganger volgt bij optrekken en afremmen...
De navigatie en de verlichting zijn hier ook al eerder vermeld en werken nu 'slimmer'
De NL ondersteuning is uitstekend ik heb diverse verdraaide NL commando's gegeven die toch weer correct werden uitgevoerd...
(te)
Lang op moeten wachten maar zeker de moeite waard!
Zijn de vertalingen bij de spraakbesturing beter dan die in de app? Kwam daarstraks dit juweeltje tegen

/f/image/zdlSqPQRCWEhOaSEASbZ3uRO.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door dixet op 30-05-2025 08:21 ]
Je bedoelt hiermee dus dat ook het internet van de auto nog 'werkt' voor die apps?SatScan schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 21:47:
Vandaag de update geïnstalleerd.
Nog niet geprobeerd. Alleen sommige opgestart, filemanager etclogix147 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 07:22:
[...]
Je bedoelt hiermee dus dat ook het internet van de auto nog 'werkt' voor die apps?
Hier gisteren ook update,mij lijkt alles naar behoren te werken.
Wat mij opviel is dat de schermrotatie niet werkt bij android auto,ook niet met het fysieke
knopje aan het stuur.
Wat mij opviel is dat de schermrotatie niet werkt bij android auto,ook niet met het fysieke
knopje aan het stuur.
Werkte dat eerst wel? Bij apple carplay in ieder geval niet.evjo schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 09:29:
Hier gisteren ook update,mij lijkt alles naar behoren te werken.
knopje aan het stuur.
Nee, is nooit ondersteund. Kan enkel in de 'standaard software'.SatScan schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 09:33:
[...]
Werkte dat eerst wel? Bij apple carplay in ieder geval niet.
Ik vind - bij de muziek-instellingen - de mogelijkheid om 'Rots' toe te kunnen passen ook kostelijk!dixet schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 22:02:
Zijn de vertalingen bij de spraakbesturing beter dan die in de app? Kwam daarstraks dit juweeltje tegen
Viggens
Dat “kan” alleen via tooling/derden software en dan werkt het nog steeds niet optimaal.Brojer schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 10:23:
[...]
Nee, is nooit ondersteund. Kan enkel in de 'standaard software'.
Eigen apps hebben geen mogelijkheid meer om internet van de auto te gebruiken.logix147 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 07:22:
[...]
Je bedoelt hiermee dus dat ook het internet van de auto nog 'werkt' voor die apps?
Ik heb diverse apps geprobeerd. Enige optie is nog om je telefoon als hotspot te gebruiken.