dat probleem hebben wij tot nu niet,enkel dat de ruiten soms aanwasemen,maar met een beetje blazen weg.etienne1 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 12:05:
[...]
Dat de verwarming slecht werkt is toch negatief ?
Apple Watch is met 2.0 ook te koppelen. Zojuist ook de v2.1 aangeboden gekregen OTA - geen connect abonnement.Maxliping schreef op zondag 22 februari 2026 @ 01:09:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gelukkig de Bass weer terug. Top. Kachel oké, weer op comfort gezet. 50 km gereden
Widget op je Watch vraagt altijd om een tweede keer interactie, dat is wel prettig. Apple CarKey had fijner geweest maar dit is ook goed.
@R.B.Rijen mijn accu klem zat los en vanuit de dealer hebben ze een update gedaan - los van de ICE v2.0-2.1 - hier gefixt.
[ Voor 5% gewijzigd door logix147 op 22-02-2026 12:55 ]
Dit gaat waarschijnlijk je problemen oplossen. De beste manier is alles.op 100% laden. Dan 12v accu geheel, tenmiste 12u (beide polen) afkoppelen. Hiermee sluit je een eventueel lekstroom probleem uit. Dan kijken of je hoofdbatterij nog steeds op 100.% staat. 12v weer aan koppelen en kijken of het opgelost is. Bij weer problemen heb je lekstroom probleem of de 12v accu is onvoldoende. Mijn persoonlijke indruk is dat de auto een zeer stabiele 12v accu vereist met een zeer vlakke vermogesncirve anders blijft de auto de 12v constant (onnodig) opladen.R.B.Rijen schreef op zondag 22 februari 2026 @ 11:52:
Ik verlies de laatste tijd veel km als de auto stil staat, (50km per nacht) van de week een beurt gehad en dit aangegeven, heb in het verleden probleem gehad met de 12v accu x wegenwacht erbij gehad omdat de accu maar 10 volt was, ben toen opgestart door de wegenwacht, later nog een x gehad. Nu met de beurt aangegeven dat mijn 12v accu waarschijnlijk slecht was.(Zie op internet dat dit vaak aan een slechte 12v accu ligt die dan steeds op pijl gehouden word door de 60kw accu)Deze hebben ze doorgemeten en ze zeggen dat hij goed was. Heb hem toch laten vervangen, auto is van 22 dus de accu bijna 4 jaar oud. Probleem van het leeglopen van de 60kw is nog niet opgelost. Ben nu de auto een harde reset aan het geven door de 12v accu een uur los te koppelen. Hoop dat dit gaat helpen. Ik lees ook op internet dat de auto niet in slaap gaat doordat de auto wifi blijft zoeken. Ik hoop dat dit snel opgelost is. Ik laat jullie weten als en hoe dit opgelost is of gaat worden.
Ik ben nu 5kwh kwijt in vijf dagen stilstand (vakantie)
Binnenkort naar Garage voor onderhoudsbeurt en de bevindingen bespreken. Ben benieuwd of er nog andere opties zijn. Schijnt een algemeen probleem te zijn. Zou via een firmware update te.cerhelpen zijn dunk mij.
Succes
.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | Venus v1 en v2 - 5.12KWh V158 - CT003 V122 - BMS 216 - Modi:NOM | 2 MHI - CC | HA DS224+
Dan heb heb je last van een SOC drift. Lfp is daar gevoeliger voor dan andere type accu's. Geheel leeg rijden (onder de 10%) dan geheel opladen en auto 12u of langer niet gebruiken. Indien nodig dit herhalen. Laat de auto aan de oplader als dat mogelijk is. Dan gaat de battery zichzelf balanceren. Dit kan lang duren. De voltages van de cellen worden dan gelijk getrokken waardoor de software (bms) weet wanneer de batterij echt leeg en vol is.R.B.Rijen schreef op zondag 22 februari 2026 @ 19:43:
Klemmen zitten beide goed vast, heb de auto vandaag naar 8% [Afbeelding]gereden en daarna helemaal opgeladen na 100%
Het rare is alleen dat er maar 35.57KW in is gegaan om hem weer naar 100% te krijgen terwijl dit in mijn beleving ongeveer 54KW had moeten zijn. Ben benieuwd of en hoeveel er morgen uit is.
Succes
.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | Venus v1 en v2 - 5.12KWh V158 - CT003 V122 - BMS 216 - Modi:NOM | 2 MHI - CC | HA DS224+
Dan leest het dat dat (met de verwarming) niet zo is voor evjo. En ikzelf heb - na de update naar v210 - daar geen negatieve veranderingen opgemerkt. Sws had ik geen issues met de verwarming.etienne1 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 12:05:
[...]
Dat de verwarming slecht werkt is toch negatief ?
Ik denk idd wel - net als dat ik in een andere reactie hier las - dat mijn beleving van het geluid positief veranderd is. Ik heb namelijk direct de 'loudness' uitgezet na de update. Vond ik niet meer nodig...
Viggens
Probleem met lane assist is er nog steeds. Rijdt maar en paar 100 meter netjes en begint dan te zwabberen en over de lijnen heen te rijden, beetje jammer.
Ik zet max op 19 graden. Is warm genoeg.Gebruikertje10 schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 16:18:
Kachel doet het na de update goed wordt zelfs warmer dan de temperatuur die je instelt. Als dat in de zomer maar geen negatief effect heeft, omdat de airco dan niet voldoende koude lucht kan leveren om het een beetje te laten afkoelen. Stel nu 21 in, maar het wordt uiteindelijk 24 graden.
Probleem met lane assist is er nog steeds. Rijdt maar en paar 100 meter netjes en begint dan te zwabberen en over de lijnen heen te rijden, beetje jammer.
Als jij het instelt op 21° en het wordt 24° dan doet de kachel het dus niet goed he. Maar liefst 3° meer dan ingesteld.Gebruikertje10 schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 16:18:
Kachel doet het na de update goed wordt zelfs warmer dan de temperatuur die je instelt. Als dat in de zomer maar geen negatief effect heeft, omdat de airco dan niet voldoende koude lucht kan leveren om het een beetje te laten afkoelen. Stel nu 21 in, maar het wordt uiteindelijk 24 graden.
patje0010 schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 18:32:
[...]
Als jij het instelt op 21° en het wordt 24° dan doet de kachel het dus niet goed he. Maar liefst 3° meer dan ingesteld.
Van je lane assist zwabberen heb ik geen last.
Klein vraagje. Ik wens een lakstiftje te kopen voor de herstelling van een klein krasje in het koetswerk van mijn Atto 3, kleur Climbing Grey (aangekocht in België). Maar wat is de kleurcode van dit kleur ? Nergens kan ik de code terugvinden, noch op de deurstijl noch onder de motorkap of in het onderhoudsboekje.
Kan iemand mij helpen ? En het VIN-plaatje, waar kan ik dat terugvinden ?
Dank voor een reactie.
GRBELGIE schreef op zondag 1 maart 2026 @ 17:51:
Beste Atto 3-vrienden,
Klein vraagje. Ik wens een lakstiftje te kopen voor de herstelling van een klein krasje in het koetswerk van mijn Atto 3, kleur Climbing Grey (aangekocht in België). Maar wat is de kleurcode van dit kleur ? Nergens kan ik de code terugvinden, noch op de deurstijl noch onder de motorkap of in het onderhoudsboekje.
Kan iemand mij helpen ? En het VIN-plaatje, waar kan ik dat terugvinden ?
Dank voor een reactie.
The BYD Atto 3 color code HAN corresponds to Boulder Grey (also commonly referred to as Time Grey, Urban Grey, or Climbing Grey). This is a popular grey metallic, or solid grey, shade available for the 2022-2025 model years. It is often sold in touch-up kits alongside codes like HA4.
Color N Drive
Color N Drive
+4
Color Code: HAN
Color Name: Boulder Grey / Urban Grey / Time Grey
Compatible Models: BYD Atto 3 (2022-2024), also used on Dolphin/Seal
Finish: Base Coat/Metallic
eBay UK
eBay UK
+3
Where to find the paint code: The code is typically located on a sticker in the driver’s side door jamb.
Chipex EU
Chipex EU
Common Names/Aliases for HAN:
Boulder Grey
Urban Grey
Time Grey Metallic
Climbing Grey
Pan Yan Hui
Cinza Boulder Gray
eBay UK
eBay UK
+3
For paint repairs, HAN is often used interchangeably with HA4 for "Time Grey" on some lists, but HAN is the specific identifier for the Urban/Boulder Grey shade.
(of bestellen van Alie: https://www.aliexpress.com/item/1005006065724896.html)
Ik heb begrepen dat je geen dongel meer nodig hebt. Vanaf laatste update zou zonder moeten kunnen. Zoek even terug in de forum is over gesproken .Bolulla schreef op zondag 1 maart 2026 @ 21:58:
Goedenavond, wat is de beste dongel om abrp te gebruiken? En is dit een verbetering tov de byd routeplanner.
Ja klopt via enode?? Weet totaal niet wat het inhoud wat ik gelezen heb is via een nieuw account.Fibrenl schreef op maandag 2 maart 2026 @ 09:05:
[...]
Ik heb begrepen dat je geen dongel meer nodig hebt. Vanaf laatste update zou zonder moeten kunnen. Zoek even terug in de forum is over gesproken .
Voorheen gaf abrp op hun eigen site advies over werkende dongles. Nu helaas niet meer, maar iedere BLE OBD2 dongle zou moeten werken. Ik gebruik 1 van de dongles die ze voorheen adviseerden, de OBDLink CX.Bolulla schreef op maandag 2 maart 2026 @ 09:51:
[...]
Ja klopt via enode?? Weet totaal niet wat het inhoud wat ik gelezen heb is via een nieuw account.
Om het via Enode te laten werken moet je in de BYD app een tweede account autoriseren en gebruiken in de Enode verbinding in ABRP. Je kan met 1 account maar 1x tegelijk verbinding hebben, daarom moet je een nieuw account autoriseren. Als je het zelfde account gebruikt wordt je uitgelogd in de app zodra je met enode connect.
Met een OBD dongle kan je zonder abonnement op ABRP live gegevens zien, om Enode te gebruiken heb je ABRP Premium nodig.
Dat is een kwestie van smaak. Bij mij in de wijk snapt de ingebouwde navigatie het nog steeds niet (met kaartupdate 2025Q4), wat mij weinig vertrouwen geeft voor plekken waar ik de weg niet ken. Aan de andere kant heeft ook abrp zo z'n nukken (de mooiste: hij stelt soms alternatieve routes voor, net als maps en waze. Alleen bij abrp is zo'n alternatief: sla hier af, maak een 180 graden rondje bij de volgende rontonde en kom terug op de weg waar je al reedBolulla schreef op zondag 1 maart 2026 @ 21:58:
Goedenavond, wat is de beste dongel om abrp te gebruiken? En is dit een verbetering tov de byd routeplanner.
Als je nog gratis data bij je auto hebt, heb je ook live verkeersinformatie in de ingebouwde navigatie. Als dat na twee jaar dat ophoudt moet je daarvoor een (duur) data-abonnement nemen. Bij abrp zit live verkeersinformatie ook alleen in de premium versie.
Ik rijd zelf weinig lange ritten met meerdere laadstops, maar daarin vindt ik abrp wel beter. De ingebouwde navigatie is nogal "dom" en plant gewoon blind op 20% acculading stops in. Abrp leert van je rijgedrag en maakt slimmere keuzes (bijvoorbeeld met de melding "als je max. 90 blijft rijden kom je zonder extra laadstop op je bestemming" - waarmee je waarschijnlijk sneller thuis bent dan met een extra stop). Als je een premium abonnement hebt houdt hij ook nog eens rekening de drukte bij de laadgelegenheden.
[ Voor 49% gewijzigd door dixet op 02-03-2026 11:11 ]
Ok bedankt dus zonder een abonnement kan ik abrp gewoon installeren zonder de rest met al die poespas. En dan functioneert gewoon goed? Ik heb altijd tomtom gehad maar als ik daar de route had aangehouden die hij mij gaf reed ik nu nog steeds door de binnenlanden van Frankrijk. Dus ze zijn niet allemaal optimaal ook googlemaps heeft zijn nukken.dixet schreef op maandag 2 maart 2026 @ 10:48:
[...]
Voorheen gaf abrp op hun eigen site advies over werkende dongles. Nu helaas niet meer, maar iedere BLE OBD2 dongle zou moeten werken. Ik gebruik 1 van de dongles die ze voorheen adviseerden, de OBDLink CX.
Om het via Enode te laten werken moet je in de BYD app een tweede account autoriseren en gebruiken in de Enode verbinding in ABRP. Je kan met 1 account maar 1x tegelijk verbinding hebben, daarom moet je een nieuw account autoriseren. Als je het zelfde account gebruikt wordt je uitgelogd in de app zodra je met enode connect.
Met een OBD dongle kan je zonder abonnement op ABRP live gegevens zien, om Enode te gebruiken heb je ABRP Premium nodig.
[...]
Dat is een kwestie van smaak. Bij mij in de wijk snapt de ingebouwde navigatie het nog steeds niet (met kaartupdate 2025Q4), wat mij weinig vertrouwen geeft voor plekken waar ik de weg niet ken. Aan de andere kant heeft ook abrp zo z'n nukken (de mooiste: hij stelt soms alternatieve routes voor, net als maps en waze. Alleen bij abrp is zo'n alternatief: sla hier af, maak een 180 graden rondje bij de volgende rontonde en kom terug op de weg waar je al reed)
Als je nog gratis data bij je auto hebt, heb je ook live verkeersinformatie in de ingebouwde navigatie. Als dat na twee jaar dat ophoudt moet je daarvoor een (duur) data-abonnement nemen. Bij abrp zit live verkeersinformatie ook alleen in de premium versie.
Ik rijd zelf weinig lange ritten met meerdere laadstops, maar daarin vindt ik abrp wel beter. De ingebouwde navigatie is nogal "dom" en plant gewoon blind op 20% acculading stops in. Abrp leert van je rijgedrag en maakt slimmere keuzes (bijvoorbeeld met de melding "als je max. 90 blijft rijden kom je zonder extra laadstop op je bestemming" - waarmee je waarschijnlijk sneller thuis bent dan met een extra stop). Als je een premium abonnement hebt houdt hij ook nog eens rekening de drukte bij de laadgelegenheden.
Ik gebruik hem inderdaad via enode, zonder dongle en dat werkt eigenlijk prima!Bolulla schreef op maandag 2 maart 2026 @ 11:29:
[...]
Ok bedankt dus zonder een abonnement kan ik abrp gewoon installeren zonder de rest met al die poespas. En dan functioneert gewoon goed? Ik heb altijd tomtom gehad maar als ik daar de route had aangehouden die hij mij gaf reed ik nu nog steeds door de binnenlanden van Frankrijk. Dus ze zijn niet allemaal optimaal ook googlemaps heeft zijn nukken.
Heb jij er geen last van dat deze connectie ervoor zorgt dat je SoC afneemt? Ik heb de koppeling ook aangezet, en zie dat ik in 1 nacht 3% verlies. Op een hele dag zou dat 6%-8% zijn.Toinie schreef op maandag 2 maart 2026 @ 16:29:
[...]Ik gebruik hem inderdaad via enode, zonder dongle en dat werkt eigenlijk prima!
Nog niet echt opgevallen! Zal er eens even goed naar kijken de komende dagen!dixet schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 09:25:
[...]
Heb jij er geen last van dat deze connectie ervoor zorgt dat je SoC afneemt? Ik heb de koppeling ook aangezet, en zie dat ik in 1 nacht 3% verlies. Op een hele dag zou dat 6%-8% zijn.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/MzsWzvfDvOrin66xHTpgN3wq.jpg?f=fotoalbum_large)
De knop springt steeds terug op 0. Ze blijft niet op mistlicht staan. Wat doe ik mis ?
[ Voor 16% gewijzigd door etienne1 op 04-03-2026 10:30 ]
is inmiddels opgelost.etienne1 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 10:28:
[Afbeelding]
De knop springt steeds terug op 0. Ze blijft niet op mistlicht staan. Wat doe ik mis ?
Boulder Grey / Urban Grey / Time Grey is veel donkerder dan Climbing Grey van de Atto 3.
Heeft er al eens iemand een lakstifje aangekocht om een krasje te herstellen op het koetswerk ?
En was die dan ook tevreden over de geleverde kleur HAN / HA4 ? Ik kocht die kleur bij een bekend Nederlands bedrijf. En de geleverde kleur was totaal fout. Maar dat was niet de schuld van het bedrijf, want de kleur HAN en HA4 (beiden dezelfde) staat ook officieel bekend als Climbing Grey. De fout moet dus bij BYD liggen. De Belgische invoerder reageert niet op mijn mail. De kleurcode is absoluut niet terug te vinden in de wagen (VIN-plaatje trouwens ook niet).
Ik zou de kleur van mijn wagen graag willen laten scannen bij de firma in Nederland. Maar van mijn woonplaats in België is het 163 km. enkel ...
Ik heb een lakstiftje gekocht voor mijn climbling grey Atto 3. Echter ben ik vergeten van waar het kwam, ben aan het zoeken geweest, kwam van China dat weet ik nog 😁 en de kleur was exact hetzelfde.GRBELGIE schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 18:48:
Dank voor de reactie.
Boulder Grey / Urban Grey / Time Grey is veel donkerder dan Climbing Grey van de Atto 3.
Heeft er al eens iemand een lakstifje aangekocht om een krasje te herstellen op het koetswerk ?
En was die dan ook tevreden over de geleverde kleur HAN / HA4 ? Ik kocht die kleur bij een bekend Nederlands bedrijf. En de geleverde kleur was totaal fout. Maar dat was niet de schuld van het bedrijf, want de kleur HAN en HA4 (beiden dezelfde) staat ook officieel bekend als Climbing Grey. De fout moet dus bij BYD liggen. De Belgische invoerder reageert niet op mijn mail. De kleurcode is absoluut niet terug te vinden in de wagen (VIN-plaatje trouwens ook niet).
Ik zou de kleur van mijn wagen graag willen laten scannen bij de firma in Nederland. Maar van mijn woonplaats in België is het 163 km. enkel ...
waarmee lees je die gegevens uit?SatScan schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 19:24:
Omdat ik vandaag voor onderhoud van de auto naar de garage moest en erop heb gewacht de tijd benut om een dashboardje te maken van de auto... moet zich nog verder gaan vullen met data de komende uren/dagen...
[Afbeelding]
Test maar eens met waterflesje in je stuur en dan zie je hoe strak hij rijdt. In Seal update zag ik wel dat lane assist voor extra brede lanen, hebben wij niet. Auto openen met horloge en overzicht. Maar vooral dat batterij 0% verlies geeft haal ik zoveel rust en km uit. Als je accu leeg loopt blijft je batterij deze laden om te voorkomen dat deze niet meer kan starten. Voor mij weer top. Voor nacht donkere achtergrond…
:strip_exif()/f/image/Aos9x68Qjv1kWfFo1FKUeldL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TdYRSkaweaUbeWdNLPAvvVqq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/M8Q52c6AqIXW1J6TBYaeguzB.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/y5FE51E3dlI5UPWgWbmTPdFq.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qiRLHcpl0m8s64JnM8zqU1Vc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PFEiHSMGWWXghv9URJ9cVetq.jpg?f=fotoalbum_large)
Toch wel apart hoe verschillende mensen (of auto's) de releases ervaren. Bij de 2.0 zag je dat ook al.Maxliping schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 07:30:
Update2.1 Atto 3 2023. Ben weer blij. Accu vervangen met Varta 44ah en geen batterij verlies meer. Net voor de update vervangen. Nu 2 weken verder alles goed. Geluid weer met Bass, Kachel warm en ramen beslaan niet meer in comfort, lane assist werk goed.
Bij mij is de verwarming in 2.1 nog slechter geworden dan in 2.0 (op comfort wordt hij eers veel te warm, zelfs met de verwarming op 19), om vervolgens spontaan koude lucht te gaan blazen (in 2.0 bleeft hij warm).
Lane assist is bij mij ook verslechterd. In 2.0 bleef hij strak tussen de lijnen, nu merk ik dat hij zonder ingrijpen vaak over de rechterstreep gaat, om vervolgens sterk te corrigeren.
Ik heb juist het idee dat de Atto 3 uitgaat van bredere banen dan we hier over het algemeen hebben. Op het bestuurdersdisplay die ik bijna altijd twee oranje lijnen naast de auto. Een heel enkele keer worden die groen bij wegen met heel brede banen. Ik dacht tot voor kort dat de standaard kleur gewoon oranje was, tot ze onlangs een keer spontaan groen werdenIn Seal update zag ik wel dat lane assist voor extra brede lanen, hebben wij niet.
Tof! Waarmee is dit gemaakt?SatScan schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 19:24:
Omdat ik vandaag voor onderhoud van de auto naar de garage moest en erop heb gewacht de tijd benut om een dashboardje te maken van de auto... moet zich nog verder gaan vullen met data de komende uren/dagen...
Electro-car voor dataoverdracht MQTT sensoren en de rest in Home Assist
Bij interesse wil ik setup wel delen.
Dank voor uw antwoord.patje0010 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 20:20:
[...]
Ik heb een lakstiftje gekocht voor mijn climbling grey Atto 3. Echter ben ik vergeten van waar het kwam, ben aan het zoeken geweest, kwam van China dat weet ik nog 😁 en de kleur was exact hetzelfde.
[Afbeelding]
De vraag natuurlijk waar werd het besteld ?
Iemand anders ?
https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nldpatje0010 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 20:20:
[...]
Ik heb een lakstiftje gekocht voor mijn climbling grey Atto 3. Echter ben ik vergeten van waar het kwam, ben aan het zoeken geweest, kwam van China dat weet ik nog 😁 en de kleur was exact hetzelfde.
[Afbeelding]
Dit kun je vinden als je op afbeelding zoekt, maar ik weet dan ook niet welke kleur het zou moeten zijn.
Bedoel je met Electro-car de electro-app? Als ik zoek op electro-car vind ik alleen een autofabrikant.SatScan schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 09:00:
[...]
Electro-car voor dataoverdracht MQTT sensoren en de rest in Home Assist
Bij interesse wil ik setup wel delen.
En met Home Assist bedoel je denk ik Home Assistant?
Sorry, ik had wat zorgvuldiger moeten zijn:dixet schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 12:57:
[...]
Bedoel je met Electro-car de electro-app? Als ik zoek op electro-car vind ik alleen een autofabrikant.
En met Home Assist bedoel je denk ik Home Assistant?
https://electro.app.br/
Home Assistant
En bekijk deze ook eens... https://github.com/jkaberg/hass-byd-vehicle
[ Voor 12% gewijzigd door SatScan op 05-03-2026 15:06 ]
Idd appart.. lane assist is nu nog smooter geworden bij mij, voorheen ook geen probleem echter.. ik heb nooit geen problemen gehad met verwarming, direct warmte afgevend, nu komt hij langzamer opgang, meer de trend van een verbrandingsmotor, echter nadien steeds goed met op temperatuur houden, beetje meer, beetje minder, zonder op te vallen..dixet schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 08:54:
[...]
Toch wel apart hoe verschillende mensen (of auto's) de releases ervaren. Bij de 2.0 zag je dat ook al.
Bij mij is de verwarming in 2.1 nog slechter geworden dan in 2.0 (op comfort wordt hij eers veel te warm, zelfs met de verwarming op 19), om vervolgens spontaan koude lucht te gaan blazen (in 2.0 bleeft hij warm).
Lane assist is bij mij ook verslechterd. In 2.0 bleef hij strak tussen de lijnen, nu merk ik dat hij zonder ingrijpen vaak over de rechterstreep gaat, om vervolgens sterk te corrigeren.
[...]
Ik heb juist het idee dat de Atto 3 uitgaat van bredere banen dan we hier over het algemeen hebben. Op het bestuurdersdisplay die ik bijna altijd twee oranje lijnen naast de auto. Een heel enkele keer worden die groen bij wegen met heel brede banen. Ik dacht tot voor kort dat de standaard kleur gewoon oranje was, tot ze onlangs een keer spontaan groen werden
Mijn wagen komt oorspronkelijk van Duitsland, zou daar de verklaring kunnen zitten?
patje0010 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 16:01:
[...]
Idd appart.. lane assist is nu nog smooter geworden bij mij, voorheen ook geen probleem echter.. ik heb nooit geen problemen gehad met verwarming, direct warmte afgevend, nu komt hij langzamer opgang, meer de trend van een verbrandingsmotor, echter nadien steeds goed met op temperatuur houden, beetje meer, beetje minder, zonder op te vallen..
Mijn wagen komt oorspronkelijk van Duitsland, zou daar de verklaring kunnen zitten?
Nee dan zou het een ander hardware platform moeten zijn... het is meer een belevng en hoe heb je alles hebt ingesteld.
Maakt dit nog wat uit als je het met een 11kw of een snellader doet?SatScan schreef op zondag 22 februari 2026 @ 20:20:
[...]
Dan heb heb je last van een SOC drift. Lfp is daar gevoeliger voor dan andere type accu's. Geheel leeg rijden (onder de 10%) dan geheel opladen en auto 12u of langer niet gebruiken. Indien nodig dit herhalen. Laat de auto aan de oplader als dat mogelijk is. Dan gaat de battery zichzelf balanceren. Dit kan lang duren. De voltages van de cellen worden dan gelijk getrokken waardoor de software (bms) weet wanneer de batterij echt leeg en vol is.
Succes
Ja (liefst) geen snellader!Bolulla schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 08:48:
[...]
Maakt dit nog wat uit als je het met een 11kw of een snellader doet?
Ok bedankt ik zie nml dat mijn reikwijdte na twee dagen stilstaan met een paar km is gedaald. Batterij percentage is het zelfde gebleven.
Dit is geen drift dat zijn afrondingsverschillen. Een drift als je bijvoorbeeld tijdens laden van 80% binnen enkele minuten naar 100% gaat of tijdens rijden van 20% in korte tijd naar 5%. Bij stilstand dat je in 12u tijd >5% vermogen kwijtraakt, terwijl je 12v batterij goed is.Bolulla schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 09:07:
[...]
Ok bedankt ik zie nml dat mijn reikwijdte na twee dagen stilstaan met een paar km is gedaald. Batterij percentage is het zelfde gebleven.
Ik had hem van de week geladen van 30 naar 100% op een 11kw lader normaal was mijn dynamisch bereik 435km en standaard 420 maar mijn dynamisch bereik zat op de 410km en standaard 418 dacht ik. Misschien is het mieren neuken ik weet het niet.SatScan schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 09:12:
[...]
Dit is geen drift dat zijn afrondingsverschillen. Een drift als je bijvoorbeeld tijdens laden van 80% binnen enkele minuten naar 100% gaat of tijdens rijden van 20% in korte tijd naar 5%. Bij stilstand dat je in 12u tijd >5% vermogen kwijtraakt, terwijl je 12v batterij goed is.
Hier kunnen we een hele boom over opzetten... het is erg verschillend qua rijstijl en instellingen (veel stops of juist zo min mogelijk etc.) en hoe goed is de kalibratie van abrp op dit moment enz enz...Bolulla schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 16:39:
Mijn zoon heeft de smart #3 met een wlpt van 450. Hij gaat naar Spanje en rijd van Rotterdam naar Altea. De berekening van abrp moet hij 10 stops maken met mijn atto3 19 stops toch wel een bizar verschil.
Eerste verschil ontdekt in abrp stomd die van mij in optimaal laden en bij mijn zoon op minst. Het verschil is nu 3X meer laden.SatScan schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 17:36:
[...]
Hier kunnen we een hele boom over opzetten... het is erg verschillend qua rijstijl en instellingen (veel stops of juist zo min mogelijk etc.) en hoe goed is de kalibratie van abrp op dit moment enz enz...
Wat is je REF verbruik? Bij staat die op 5.95 km/kWh en ik rij meer dan helft van de km's met 2 fietsen achterop... a/c op comfort 21c en vent op 2 of stand 3Bolulla schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 06:28:
[...]
Eerste verschil ontdekt in abrp stomd die van mij in optimaal laden en bij mijn zoon op minst. Het verschil is nu 3X meer laden.
Kan ik dit terughalen in het menu van de atto. Ik rij veel berg op en berg af en glooiend.SatScan schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 17:32:
[...]
Wat is je REF verbruik? Bij staat die op 5.95 km/kWh en ik rij meer dan helft van de km's met 2 fietsen achterop... a/c op comfort 21c en vent op 2 of stand 3
Dat kun je zien in ABRP die gebruikt dat getal voor de berekeningen.Bolulla schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 18:14:
[...]
Kan ik dit terughalen in het menu van de atto. Ik rij veel berg op en berg af en glooiend.
Die electro-app heb ik nu ook geïnstalleerd. werkt mooi. Alleen jammer dat mijn gratis data-abonnement van BYD is afgelopen, dus ik heb er nu alleen wat aan als ik rij (en m'n hotspot is verbonden).SatScan schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 14:05:
[...]
Sorry, ik had wat zorgvuldiger moeten zijn:
https://electro.app.br/
Mooie bijkomstigheid van die app is dat hij je toegang geeft tot wireless adb. Die optie was sinds OTA 1.x niet meer toegankelijk, maar vanuit deze app kan je toch bij dat instellingenscherm komen. Ik heb gelijk van de mogelijkheid gebruik gemaakt om éindelijk tomtom fullscreen te kunnen gebruiken (voorheen draaide tomtom wel fullscreen, maar bleef de instellingenbalk van de auto over dat scherm heen liggen, waardoor niet alle info zichtbaar was). Nu verdwijnt netjes de instellingenbalk van de auto als ik tomtom start en kan ik hem met een swipe omhoog weer tevoorschijn toveren.
Die ziet er ook veelbelovend uit! Gebruikt denk ik dezelfde methode als Enode en Smartcar, dus risico op impact op de SoC. Maar aangezien je in home assistant zelf kan bepalen hoe vaak en wanneer sensoren kunnen worden geüpdated ga ik deze zeker proberen. Idee nu: tijdens laden (dat weet ik via m'n laadpaal) of als ik rij (m'n telefoon is verbonden met de auto) dan iedere minuut bijwerken. Anders 1x per uur.En bekijk deze ook eens... https://github.com/jkaberg/hass-byd-vehicle
Eens kijken hoe dat gaat met de SoC als ik stilsta.
Gewoon omdat het kan, zet ik het ook maar gelijk in een dashboardje in home assistant:
Er zit toch geen conventionele airco in, enkel maar een warmtepomp in de atto? Niet?Bolulla schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 19:10:
De climate control gaat nu via de warmtepomp als ik het goed heb. Ik denk dat daar het verschil inzit tussen een conventionele airco of via een warmtepomp.
Een airco is een lucht-lucht warmtepomp. En dat is wat in de Atto 3 zit. Ander naampje voor het zelfde beestje.patje0010 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 15:04:
[...]
Er zit toch geen conventionele airco in, enkel maar een warmtepomp in de atto? Niet?
Ja dat dacht ik al.. Ik heb nooit problemen gehad met de temp regeling, wel merk ik nu dat het interieur langzamer op temperatuur komt, ook ruik ik steeds de airco als ik instap. Ook eergisteren de ramen vooraan aan het bedampen bij het starten, was wel snel weg. Iets is er toch verander bij de laatste update, voorheen nooit aan de hand gehad.dixet schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 20:14:
[...]
Een airco is een lucht-lucht warmtepomp. En dat is wat in de Atto 3 zit. Ander naampje voor het zelfde beestje.
Hoe kom je van de airco-geur in de auto af?patje0010 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 09:08:
[...]
Ja dat dacht ik al.. Ik heb nooit problemen gehad met de temp regeling, wel merk ik nu dat het interieur langzamer op temperatuur komt, ook ruik ik steeds de airco als ik instap. Ook eergisteren de ramen vooraan aan het bedampen bij het starten, was wel snel weg. Iets is er toch verander bij de laatste update, voorheen nooit aan de hand gehad.
Gebruik reinigingsmiddelen voor auto-airconditioning
Desinfecterende sprays voor airconditioners bieden een snelle en gemakkelijke oplossing. Spuit ze in de verdamperbehuizing en de luchtkanalen om schimmel te doden en geuren te neutraliseren.
Maar dat is natuurlijk slechts symptoombestrijding!
De oorzaak is dat de verdamperbehuizing onvoldoende geventileerd wordt omdat die ventilatie na de rit niet benut wordt maar uitgeschakeld door de hier vaak geadviseerde maatregel.
Er wordt hier vaak het advies gegeven dat als je auto ventileert bij het parkeren en vochtige ramen achterlaat, je dit kan 'uitzetten' door het proces te onderbreken. Maar dit lost het probleem zoals @timetraveler aangeeft niet op.
Wat je eigenlijk dan zou moeten doen is achterhalen waar dit vocht vandaan komt - ik heb er geen last van, woon in een stad en ik heb een Atto uit 2023 en die gaat einde van dit jaar de deur uit, waarschijnlijk voor een sealion... als dat thuis past.
Enige wat ik gedaan heb is de auto goed vochtvrij gemaakt toen ik hem kreeg; ik heb silica in de auto liggen en wat vochtvreters die ik normaliter in de garage heb staan tijdens mijn eerste vakantie gewoon in de kofferbak gezet, die 2 bakjes zaten goed vol toen ik na een week terugkwam. Sindsdien eigenlijk buiten de 'foutief' ingesteld verhitting geen last gehad en ik kan de stadse vuil filtering wel waarderen. Diezelfde silica gebruik ik in mijn 3D printer en ter indicatie: ik heb mijn p2s sinds november, vocht zat in mijn AMS unit op 20% - ik heb de silica vervangen afgelopen weekend en momenteel staat het op 5%
Nu is silica te klein voor een Atto3- bij mij dient het meer als indicator - echter als je de auto lang stil hebt staan, dan is een vochtvreter en wat geurzakjes van Robijn de tip om een frisse/vochtvrije auto te genieten.
Feit is wel dat ik direct na de update deze geur en langere opwarming ervaar. De nadraaitijd is dezelfde gebleven, wil zeggen na de deuren te sluiten dat de ventilator nog straf na draait om de airco te "drogen"logix147 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 10:13:
Aircos zouden ook gewoon gevuld en schoongemaakt moeten worden eens in de zoveel tijd. Dit is ook afhankelijk van de omgeving waar je woont/rijdt; jouw filters zullen in de dagelijkse file wel ietsje sneller vies zijn dan als je bijvoorbeeld in de groene streek woont. Als je er last van hebt: 1x per jaar schoonmaken eens in de 2-3 jaar bijvullen - afhankelijk van je gebruik.
Er wordt hier vaak het advies gegeven dat als je auto ventileert bij het parkeren en vochtige ramen achterlaat, je dit kan 'uitzetten' door het proces te onderbreken. Maar dit lost het probleem zoals @timetraveler aangeeft niet op.
Wat je eigenlijk dan zou moeten doen is achterhalen waar dit vocht vandaan komt - ik heb er geen last van, woon in een stad en ik heb een Atto uit 2023 en die gaat einde van dit jaar de deur uit, waarschijnlijk voor een sealion... als dat thuis past.
Enige wat ik gedaan heb is de auto goed vochtvrij gemaakt toen ik hem kreeg; ik heb silica in de auto liggen en wat vochtvreters die ik normaliter in de garage heb staan tijdens mijn eerste vakantie gewoon in de kofferbak gezet, die 2 bakjes zaten goed vol toen ik na een week terugkwam. Sindsdien eigenlijk buiten de 'foutief' ingesteld verhitting geen last gehad en ik kan de stadse vuil filtering wel waarderen. Diezelfde silica gebruik ik in mijn 3D printer en ter indicatie: ik heb mijn p2s sinds november, vocht zat in mijn AMS unit op 20% - ik heb de silica vervangen afgelopen weekend en momenteel staat het op 5%
Nu is silica te klein voor een Atto3- bij mij dient het meer als indicator - echter als je de auto lang stil hebt staan, dan is een vochtvreter en wat geurzakjes van Robijn de tip om een frisse/vochtvrije auto te genieten.
De instellingen ivm de verwarming zijn gelijk gebleven.
Langere opwarming kan zijn door software-matig tweaken van de aansturing.patje0010 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 10:40:
[...]
Feit is wel dat ik direct na de update deze geur en langere opwarming ervaar. De nadraaitijd is dezelfde gebleven, wil zeggen na de deuren te sluiten dat de ventilator nog straf na draait om de airco te "drogen"
De instellingen ivm de verwarming zijn gelijk gebleven.
Geur is echter geen gevolg van een software-update, zeker niet als de "droogtijden" hetzelfde zijn gebleven. Je kan natuurlijk even de instellingen opnieuw opslaan, wellicht loopt daar iets niet lekker, zou niet mogen natuurlijk, maar het is en blijft software. Daarvoor geldt gewoon hetgeen wat ik al eerder zei; schoonmaken;bijvullen en vocht de auto uittrekken indien van toepassing.
Met een verkeerde programmering ook de bas ineens om zeep helpen, maar die is na de update beter dan ooit. Bijna gelijkwaardig aan de Seal U op maximale uitvoering.
reboot holding the volume rocker right side of the Gear selector - keep holding till it reboots. Then try again. If that doesn't work, sign out of the app and get back in. If that doesn't work, I would get in touch with BYD Europe to check if you sim is still connected right.Muffs schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 14:39:
Hello Friends,
From yesterday I cannot connect to car remotely.
I cannot read the soc/km , lock/unlock absolutely nothing.
Anyone faced such an issue before?
The last update is today morning at 4:30.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Tried all of the above. I think the Sim is not working. As it tells me my services have expired.logix147 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 14:45:
[...]
reboot holding the volume rocker right side of the Gear selector - keep holding till it reboots. Then try again. If that doesn't work, sign out of the app and get back in. If that doesn't work, I would get in touch with BYD Europe to check if you sim is still connected right.
But I thought it was only related to the entertainment and navigation package .
Hahaha, and just like that it has started working now.
[ Voor 4% gewijzigd door Muffs op 11-03-2026 14:55 ]
Mostly you have to give it some time to have it resolved after doing that reset. BYD servers work differently I guess; safe drivingMuffs schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 14:53:
[...]
Tried all of the above. I think the Sim is not working. As it tells me my services have expired.
But I thought it was only related to the entertainment and navigation package .
Hahaha, and just like that it has started working now.
Geen atto evo? (hier in Noorwegen is de opvolger med 4wd grotere batterij en sneller laden goedkoper dan de 'oude' Atto en zeker een stuk goedkoper dan de Sealion)logix147 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 10:13:
Yes, I think that was the case.logix147 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 17:27:
[...]
Mostly you have to give it some time to have it resolved after doing that reset. BYD servers work differently I guess; safe driving
Thank you for your suggestions, i am just relieved it is working fine now.
hier ook, 180km nog maar 20% over, wel grote delen 130 gereden...Armageddon_2k schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 13:46:
Hoeveel kilometer halen jullie met deze temperaturen? Vandaag een 170km gereden en ik had 32% over. Dit resulteert in een range van 250km, voelt wat laag.
Maandag weer de zomerbanden eronder, dat gaat zeker 10% a 15% uitmaken is mijn ervaring. Nog net wat warmer en ik heb weer 40% over op de zelfde rit met 130km/u.
Hier 152km gereden, batterij 60% en kan nog 247km gaan.Armageddon_2k schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 13:46:
Hoeveel kilometer halen jullie met deze temperaturen? Vandaag een 170km gereden en ik had 32% over. Dit resulteert in een range van 250km, voelt wat laag.
Aanrader? Ik zou de volgende keer wel even 15% bijladen op de snelweg, vond onder de 10% rijden met deze toch niet zo lekker; liep voor m’n gevoel snel leeg.
Dat kan ik iedereen aanbevelen die van een goed geluid in de auto houdt.
Misschien later nog een versterker er tussen zetten
Wellicht een beetje te vroeg met de laatste update klinkt die beter dan toen ik de auto kreeg, versie 2.1+ die hiervoor was dramatisch.Eric Amst schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 13:36:
Helemaal zat bedoel ik
De ingebouwde speakers produceren geluid, geen muziek. En de kwaliteit is heel afhankelijk van de kwaliteit van de betreffende radiozender. Ook met die nieuwe speakers trouwens hoewel die duidelijk beter klinken. Ik hoor het nog even 2 weken aan zodat die speakers goed ingespeeld zijn. Ik heb toch sterk het idee dat een klasse D car amplifier hier veel goeds kan doen door de ingebouwde versterker van de standaard audio set te passeren in combinatie met dat setje nieuwe speakers.
Ff gerekend: 2% op 18 uur hier!dixet schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 09:25:
[...]
Heb jij er geen last van dat deze connectie ervoor zorgt dat je SoC afneemt? Ik heb de koppeling ook aangezet, en zie dat ik in 1 nacht 3% verlies. Op een hele dag zou dat 6%-8% zijn.
[Afbeelding]
Kun je uitleggen wat je bedoelt want ik merk dat de laatste paar weken mijn km en laadpercentage afneemt bij stilstaan. Nooit last van gehad.
Mijn berekening slaat op het gebruik van enode/ABRP bij stilstand van de auto. het openhouden van de api. Ik was overigens niet degene die bovenstaande opmerking maakte.Bolulla schreef op zondag 15 maart 2026 @ 12:16:
[...]
Kun je uitleggen wat je bedoelt want ik merk dat de laatste paar weken mijn km en laadpercentage afneemt bij stilstaan. Nooit last van gehad.
Ok bedanktToinie schreef op zondag 15 maart 2026 @ 12:27:
[...]
Mijn berekening slaat op het gebruik van enode/ABRP bij stilstand van de auto. het openhouden van de api. Ik was overigens niet degene die bovenstaande opmerking maakte.
Pana WH-MDC09J3E5 | 32 x 400wp Risen Solar | Byd Atto 3 | Balans energie 48,2kWh batterij
Ik gebruik geen enode maar bij gebeurt precies hetzelfde ik ben benieuwd als andere niet enode gebruikers er ook last van hebben.
Als dat het geval is zit het in de 2.0.1 software. ik zal enode eens uitzetten en kijken of dat verschil maaktBolulla schreef op maandag 16 maart 2026 @ 09:11:
[...]
Ik gebruik geen enode maar bij gebeurt precies hetzelfde ik ben benieuwd als andere niet enode gebruikers er ook last van hebben.
Graag laat het even weten want dan weet ik dat ik kan stoppen met zoeken naar het euvel.Toinie schreef op maandag 16 maart 2026 @ 09:19:
[...]
Als dat het geval is zit het in de 2.0.1 software. ik zal enode eens uitzetten en kijken of dat verschil maakt
Als je even terug zoekt in dit topic zie je dat meer gebruikers daar last van hebben. Als je zonder connecties zoals Enode last hebt van het teruglopen van je SoC kan het zijn dat je 12V accu niet helemaal goed meer is. Die wordt dan bijgeladen vanuit de grote accu.Bolulla schreef op maandag 16 maart 2026 @ 09:11:
[...]
Bij mij maakt dat iig wel verschil. Iedere connectie die ik heb getest die gebruik maakt van de standaard BYD API (Smartcar, Enode, home assistant integratie) geeft in meerdere of mindere mate een leegloop van m'n accu.Toinie schreef op maandag 16 maart 2026 @ 09:19:
[...]
Als dat het geval is zit het in de 2.0.1 software. ik zal enode eens uitzetten en kijken of dat verschil maakt
Ik vraag me wel af of dit niet samenhangt met de staat van de 12V accu. Ik heb begrepen dat de onboard systemen gebruik maken van de 12V accu. Veelvuldig gebruik van de API zal die de 12V accu belasten, waarna hij wordt bijgeladen vanuit de grote accu. Afhankelijk van de kwaliteit van de 12V accu zal dat een grotere of kleinere impact op de SoC hebben.
Jouw verloop bij gebruik van Enode lijkt kleiner dan die van mij. Wellicht is mijn 12V accu wat verder gedegradeerd (ik gebruik nog de originele 12V accu die bij veel bestuurders problemen gaf).
Ik heb nu 15000km gereden en de Atto is nu exact 1jaar oud.dixet schreef op maandag 16 maart 2026 @ 10:24:
[...]
Als je even terug zoekt in dit topic zie je dat meer gebruikers daar last van hebben. Als je zonder connecties zoals Enode last hebt van het teruglopen van je SoC kan het zijn dat je 12V accu niet helemaal goed meer is. Die wordt dan bijgeladen vanuit de grote accu.
[...]
Bij mij maakt dat iig wel verschil. Iedere connectie die ik heb getest die gebruik maakt van de standaard BYD API (Smartcar, Enode, home assistant integratie) geeft in meerdere of mindere mate een leegloop van m'n accu.
Ik vraag me wel af of dit niet samenhangt met de staat van de 12V accu. Ik heb begrepen dat de onboard systemen gebruik maken van de 12V accu. Veelvuldig gebruik van de API zal die de 12V accu belasten, waarna hij wordt bijgeladen vanuit de grote accu. Afhankelijk van de kwaliteit van de 12V accu zal dat een grotere of kleinere impact op de SoC hebben.
Jouw verloop bij gebruik van Enode lijkt kleiner dan die van mij. Wellicht is mijn 12V accu wat verder gedegradeerd (ik gebruik nog de originele 12V accu die bij veel bestuurders problemen gaf).
Mijn 12V is inderdaad wel vrij nieuw (paar maanden nu!) Maar ik ga enode even ontkoppelen de komende dagen en laat wat weten!dixet schreef op maandag 16 maart 2026 @ 10:24:
[...]
Als je even terug zoekt in dit topic zie je dat meer gebruikers daar last van hebben. Als je zonder connecties zoals Enode last hebt van het teruglopen van je SoC kan het zijn dat je 12V accu niet helemaal goed meer is. Die wordt dan bijgeladen vanuit de grote accu.
[...]
Nee dat is niet automatisch. In het menu vind je de mogelijkheid om de hoogte te verstellen.ecn1985 schreef op maandag 16 maart 2026 @ 08:05:
Weet iemand toevallig of de verlichting automatisch wordt bijgesteld? Dus als ik 3 volwassenen achterin meeneem past de verlichting dan zelf de hoogte aan?
Oke bedankt, ga ik even uitzoeken, heb het idee dat het nu net op het randje staat, als ik er 1 of 2 volwassenen achterin heb dan beginnen mensen te seinen.martinBMW schreef op maandag 16 maart 2026 @ 13:21:
[...]
Nee dat is niet automatisch. In het menu vind je de mogelijkheid om de hoogte te verstellen.
Pana WH-MDC09J3E5 | 32 x 400wp Risen Solar | Byd Atto 3 | Balans energie 48,2kWh batterij
In de handleiding kan ik er niets over vinden, in dit forum ook niet.
Waarschijnlijk is er iets met een van de knipperlichten, ofwel een kortsluiting ofwel een onderbreking dan wel een lamp die stuk is. De Atto3 heeft voor en achter LEDs maar van de spiegel weet ik het zo niet. Zet de knippers aan en loop om de auto heen, waarschijnlijk knippert niet alles meer.bob 2.0 schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 22:16:
Van het ene op het andere moment knippert het rechter knipperlicht snel, zowel geluid als licht. Links heeft dit probleem niet. De auto uit en weer aanzetten helpt niet het probleem op te lossen.
O en als je een trekhaak hebt kan het daar ook aan liggen...
Ik heb exact hetzelfde, een tijd gelden heb ik dit ook gehad toen is dit vanzelf weer weggegaan. Nu ben ik laatst bij de garage geweest daar is niet geconstateerd, helaas is het afgelopen week weer terug gekomen.bob 2.0 schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 22:16:
Van het ene op het andere moment knippert het rechter knipperlicht snel, zowel geluid als licht. Links heeft dit probleem niet. De auto uit en weer aanzetten helpt niet het probleem op te lossen.
Ik heb geen trekhak oid?
Toen ik dit een tijd terug had, gaf de verlichting van het knipperlicht niet meer de vloeiende beweging van links naar rechts. Hoe het er nu uitziet heb ik nog niet bekeken. Lijkt iets van een slechte aansluiting? Binnenkort maar weer terug naar de garage..
:strip_exif()/f/image/PpFg7GVD6yYQ4qIaPtll1FsZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xrwX2I5uPdPwH84xIM0ni8ga.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/g5gfDHYUJgWqd1ehNr7JSylW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mngBnwmLmvBHnabvc2yozFPl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zOi5m38vZr0okFmN9Ai7tXb7.jpg?f=fotoalbum_large)