@TallDutch71 "Dat ontladen onder de 10% vind ik spannend. Ik heb nu 2x meegemaakt dat bij een accu lading van 7% mijn koplampen begonnen te knipperen, hield de ruitenwisser op en was mijn 12v accu leeggetrokken. Dan start de auto ook niet meer 😱"
Dat is inderdaad een risico, maar ligt niet alleen aan de 12V accu, Bij een willekeurige controle van de 12 V accu kan de uitslag nog (net) okay zijn maar dan moet de 12 V wel bijgeladen worden vanuit de High Voltage batterij en dat gebeurt dan niet omdat de lading onder de 10% is gekomen. Elke lithium batterij wil dan in de "energiezuinige modus", bij onze ATTO gaat dat net zo goed op en dan werkt er van alles niet goed meer.
Schakel in die situatie nooit de auto uit!
Rij dus altijd bij een laag percentage naar de dichtstbijzijnde laadpaal en start het opladen! Ook de communicatie nodig voor het opladen vraagt stroom van de 12V accu!
Dat is inderdaad een risico, maar ligt niet alleen aan de 12V accu, Bij een willekeurige controle van de 12 V accu kan de uitslag nog (net) okay zijn maar dan moet de 12 V wel bijgeladen worden vanuit de High Voltage batterij en dat gebeurt dan niet omdat de lading onder de 10% is gekomen. Elke lithium batterij wil dan in de "energiezuinige modus", bij onze ATTO gaat dat net zo goed op en dan werkt er van alles niet goed meer.
Schakel in die situatie nooit de auto uit!
Rij dus altijd bij een laag percentage naar de dichtstbijzijnde laadpaal en start het opladen! Ook de communicatie nodig voor het opladen vraagt stroom van de 12V accu!
:strip_exif()/f/image/vspuyDYsvIbbrG9iY4MLWv3h.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iexFFVQDuw1OGdxxwgHOebMS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/suCBP74QYTbbUDut5phID0BV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/X2PvraD5Jm5k0cgGFt05teiW.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/YwQF4C4oLCTAhhFypOgktLy0.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ik2MmPFNB6OTMPpQOh5idcRx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wCfvl1wM8yCR8f9bw3FgHHO7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wCfvl1wM8yCR8f9bw3FgHHO7.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/b318YWmFyvdr9UGvz8K3xK1x.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/z5aQqGsHjLkK2elMKFHRMoKK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Rqf4cJEnCGHP94iCZMoF0BIT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jcU3SK3WYEl0k01yBqC3pKBb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2k9UXJAOr64D4d5qIwXsLigj.jpg?f=fotoalbum_large)