• Xan-NL
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 20:40
Ik mag 19 mei de EVO op gaan halen.
Een paar weken terug heb ik een proefritje gemaakt en ik vond het toen opvallend dat het best koud was in de auto ook al stond de temperatuur op 20/21 graden. Ik had dit ook doorgegeven aan de verkoper maar die gaf aan dat je de temperatuur standaard wat hoger moet zetten dan ik gewend was. Ben er verder niet meer op doorgegaan, niet wetende dat dit een bekend probleem was.
Nu ik de klachten lees hierover, vrees ik dat het met de EVO nog steeds niet is opgelost.
Maar goed, ik laat me verassen.
Voor de rest was de proefrit mij heel goed bevallen en kan niet wachten om mijn Renault Megane E Tech in te ruilen. De actieradius van EV40 in vergelijking met de Atto 3 EVO is echt om te huilen…

• Bolulla
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22:51
Xan-NL schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 13:35:
Ik mag 19 mei de EVO op gaan halen.
Een paar weken terug heb ik een proefritje gemaakt en ik vond het toen opvallend dat het best koud was in de auto ook al stond de temperatuur op 20/21 graden. Ik had dit ook doorgegeven aan de verkoper maar die gaf aan dat je de temperatuur standaard wat hoger moet zetten dan ik gewend was. Ben er verder niet meer op doorgegaan, niet wetende dat dit een bekend probleem was.
Nu ik de klachten lees hierover, vrees ik dat het met de EVO nog steeds niet is opgelost.
Maar goed, ik laat me verassen.
Voor de rest was de proefrit mij heel goed bevallen en kan niet wachten om mijn Renault Megane E Tech in te ruilen. De actieradius van EV40 in vergelijking met de Atto 3 EVO is echt om te huilen…
Ik heb geen klachten en je hebt een mooie auto gekocht qua specificaties en totaal vernieuwd tenopzichte van de oude atto. Heeft niks meer met het vorige model te maken.

• Fableonian
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 16:08
Meer mensen die last hebben van de melding in de app
"Zwak netwerksignaal"
Heb hierover al meerdere contact gehad met de BYD Garage.
Oplossing is herstarten van het infotainment systeem. Helaas is dit iedere keer maar tijdelijk.
De melding blijft terugkomen, soms is het een aantal dagen wel dan weer aantal dagen niet heel wisselend.
Het vervelende is dat je dus niks kunt op afstand, je weet je lading niet, je kunt geen airco aanzetten, status van laden word niet weergegeven etc

Meer mensen hier last van en hoe heb je dit opgelost?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0J9G-E7gT-T9SX20VkS-ueHLzvg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0cGb5pEPmcXRdMHyXgWV7fwN.jpg?f=fotoalbum_large

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 11:36
Fableonian schreef op maandag 4 mei 2026 @ 09:58:
"Zwak netwerksignaal"
Oplossing is herstarten van het infotainment systeem. Helaas is dit iedere keer maar tijdelijk.
De melding blijft terugkomen, soms is het een aantal dagen wel dan weer aantal dagen niet heel wisselend.
Het vervelende is dat je dus niks kunt op afstand, je weet je lading niet, je kunt geen airco aanzetten, status van laden word niet weergegeven etc

[Afbeelding]
Ja, heel herkenbaar. Heb er ook continue last van. En de herstarts helpen ook vaak niet. En als je dan even in Duitsland bent, dan werkt het direct en zonder problemen.

Wilde er inderdaad nog contact over opnemen, maar door drukte eigenlijk geen tijd gemaakt daarvoor.

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:56
Batch met slechte simkaarten of simkaarten van een andere provider? Dealer kan een andere simkaart bestellen, die van mij werkte in het begin niet. Ik heb een BYD Dolphin, maar neem aan dat het hetzelfde systeem is.

iRacing Profiel

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-05 22:13
MartijnA3 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 12:09:
Batch met slechte simkaarten of simkaarten van een andere provider? Dealer kan een andere simkaart bestellen, die van mij werkte in het begin niet. Ik heb een BYD Dolphin, maar neem aan dat het hetzelfde systeem is.
Het zal eerder aan de backend liggen dan aan de simkaart zelf. Ze komen van Orange af de meeste en dat is een groot zakelijk IOT sim leverancier, vermoed eerder dat men wat routes niet goed heeft lopen als er in Duitsland direct connectie is

Dat zal dan eerder ergens in de contractuele backend zitten of de NL hub zit iets niet goed in.

Zover mij bekend moet uiteindelijk alles naar Frankrijk en daar gaat er weer wat data naa China.

• RubRest
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 10-05 11:58
Heb sinds kort enorm last van ghost braking: bij het inhalen van vrachtwagens gaat de BYD vol in de ankers. Levensgevaarlijk! Gebeurt als de vrachtwagen al bijna is ingehaald. Is daar een oplossing voor?

• Koevoets
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 21:31
RubRest schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 19:17:
Heb sinds kort enorm last van ghost braking: bij het inhalen van vrachtwagens gaat de BYD vol in de ankers. Levensgevaarlijk! Gebeurt als de vrachtwagen al bijna is ingehaald. Is daar een oplossing voor?
Als het levensgevaarlijk is, gelijk contact opnemen met de dealer lijkt mij.

Wellicht nog even checken of de camera’s schoon zijn, maar ik heb dit in 2,5 jaar nog niet meegemaakt.

• SatScan
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 17:34
Fableonian schreef op maandag 4 mei 2026 @ 09:58:
"Zwak netwerksignaal"

[Afbeelding]
Dit is best een lastige vraag om eenduidig en accuraat te beantwoorden. Wat ik weet uit ervaring;
  • Als je derden apps installeert kan het zijn dat die gebruikmaken van dezelfde verbinding. Dan krijg je deze melding/error. Oplossing kijk in menu van de auto of die uitgevinkt zijn.
  • Eke 24u zal het media/UI gedeelte automatisch herstarten. Controleer of het zich na 24 weer oplost of juist voordoet!
  • Hou de mediaknop >10s ingedrukt voor een herstart. Gelijk de auto uitzetten uitstappen en deuren op slot. Controleer of het zich dan voordoet. Zo ja, controleer welke apps er automatisch worden opgestart en schakel die uit... controleer weer enz enz...
  • Sluit niet uit dat netwerk signaal gewoon onvoldoende is zo nu en dan....

m2c

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | Venus v1 en v2 - 5.12kWh V158 - CT003 V122 - BMS 216 - Modi:NOM | HBC 49x | 2 MHI - CC | HA DS224+

• SatScan
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 17:34
RubRest schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 19:17:
Naast de camera's ook dat kleine egale zwarte vlak op je voorbumper schoonmaken!

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | Venus v1 en v2 - 5.12kWh V158 - CT003 V122 - BMS 216 - Modi:NOM | HBC 49x | 2 MHI - CC | HA DS224+

• eravenzw
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14-05 20:11
Op terug Italië en zeer tevreden over de byd navigatie icm de byd shell pas. Als voorkeur snelladen met shell aangegeven en wordt zeer netjes geleid naar de shell snelladers, zeker in Duitsland. Op een na waren deze echt ok en goedkoop, de goedkoopste was voor voor 36 kw 7,39 euro. Veelal net even van de snelweg. Had aangegeven in de navigatie 15 procent voor laadstations onderweg en 0 procent aankomst. En dat doet ie het prima.
Pagina: 1 ... 43 44 Laatste