• Wku
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 19:33

Wku

Om het het opstartproces van de warmtepomp niet in de auto mee te maken is het handig om 10 min voor vertrek, middels de App, alvast de auto op koelen aan te zetten. Dan is de auto haar meeste warmte weer kwijt en blaast de airco koele lucht naar binnen en kun je zonder ergenis de rit beginnen! Dat het systeem niet vlekkeloos werkt is inmiddels een gegeven waar ik me maar heb bij neergelegd :)

• Gebruikertje10
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08-08 14:22

• Bolulla
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21:08
Ik heb meteen contact gezocht met byd madrid met de brief die ik op 30juni had gemailed naar de dealer maar daar heb ik nooit een antwoord opgehad. En ook als bijlage dat bericht wat jij net plaatste. Binnen een uur kreeg ik bericht en veegde ze het van tafel. Ik heb eind november 2024 een atto3 besteld en die werd geleverd februari 2025 maar ik heb een auto uit 2023. Ik heb daar overheen weer een reactie gestuurd met behulp van AI.

• Bolulla
Wie heeft er in 2024 een byd geleverd gekregen met alleen byd op de achterklep? En kan ook bij tesla v4 laden?

• Gebruikertje10
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08-08 14:22
Ja ze zullen het nooit toegeven natuurlijk. Maar ik blijf ik sterk het gevoel te hebben dat je wordt genaaid. Verder vindt ik ook dat wanneer je verbeterpunten off klachten hebt over het systeem dat de dealer het snel afwimpeld en zegt dat het wel met een update goed komt. Nou nu al meerdere updates gehad, zie geen verbeterpunten qua app opties en de klachten zijn nog steeds aanwezig.

• BlakeNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 03:34
Ruffian schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 20:41:
[...]

Ondanks dat het een hele mooie auto is was het wel even een domper bij het ophalen. Door een bestelfout stond er een design klaar. Ze gaan het allemaal regelen en ik mag deze zo lang hebben maar oh wat mis ik het dakraam, ik rij altijd auto’s met veel licht in de auto en ik merk dat deze nu wel erg donker is.

wat ik nu wel al raar vind, waar is de byd store app, komt die nog?

En waarom een camera links voor en bovenin, zijn die beide voor mijn ogen in de gaten te houden?
Hoe lang is de levertijd eigenlijk van de Excellence. Ik zou deze wel willen vanuit mijn werk als leaseauto. Er zijn alleen geen levertijden bekend

• dylanklokgieter
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-07 13:26
Is er iemand die Apple Carkey werkend heeft gekregen? Zou schijnbaar een "digital key" optie in de app moeten zijn maar krijg hem niet gevonden.

• martinBMW
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:28
dylanklokgieter schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 11:25:
Is er iemand die Apple Carkey werkend heeft gekregen? Zou schijnbaar een "digital key" optie in de app moeten zijn maar krijg hem niet gevonden.
Heb je een Atto3 Evo of een ouder model? Van de Evo weet ik het niet, maar het oudere model heeft geen digital key - de opmerkingen daarover in de release notes van de OTA gelden voor meerdere modellen.

• etienne1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-08 11:36
snip: AI dump

[ Voor 137% gewijzigd door We Are Borg op 25-07-2026 17:36 ]

• etienne1
Ok chatgpt kan hier niet ;(

[ Voor 13% gewijzigd door etienne1 op 25-07-2026 19:10 ]

• prijsmeister
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:39
Interessant om de airco perikelen te lezen. We zijn op vakantie in Thailand en rijden een BYD M6 Space. Na het snelladen (in de volle zon) ook geen goedwerkende airco. Wat natuurlijk erg vervelend is met 35°, ik zal eens kijken of ie op Auto staat ingesteld ipv Eco. Verder wel echt een fijne auto!

• timetraveler
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 23-08 10:19
dylanklokgieter schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 11:25:
Die vind je in de BYD app als “digitale sleutel”. ( als je een EVO hebt) Via je e-mailadres krijg je vervolgens een handleiding.

[ Voor 3% gewijzigd door timetraveler op 27-07-2026 12:50 ]

• Ruffian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08 14:32
BlakeNL schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 18:18:
[...]

Hoe lang is de levertijd eigenlijk van de Excellence. Ik zou deze wel willen vanuit mijn werk als leaseauto. Er zijn alleen geen levertijden bekend
Ik heb geen idee, door de vakantie periode ligt het allemaal stil dus ik weet ook niet wanneer ik hem mag omruilen.

A life? Where can I download it??

• timetraveler
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 23-08 10:19
Ruffian schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 08:53:
[...]

Ik heb geen idee, door de vakantie periode ligt het allemaal stil dus ik weet ook niet wanneer ik hem mag omruilen.
De afgelopen dagen heeft er een BYD schip in Zeebrugge weer een lading auto’s afgeleverd bestemd voor België en Nederland. De boot is nu onderweg naar Wilhelmshaven voor Duitsland.

Dus ligt het zeker niet allemaal stil!

• ACoolDude
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-08 20:53
Ik heb een leen byd atto 3 '24. De ergonomie is belachelijk, althans voor mijn lengte van 1.93m. de airco doet maar wat ie wil, dan weer heet en weer koud, hard blazen. De automatische lichten is niets automatisch aan, in de tunnels gebeurd er echt niets. Grote Scherm wordt wel donker kleine niet en na de tunnel moet ik de verlichting op 0 zetten om het weer helder te krijgen. De controle leds van de diverse functies op de middenconsole zijn niet af te lezen, je moet je hand erboven houden om iets te zien. Geen automatische regensensor, enorme blindspot bij het invoegen. Acc en lane centering is eem rollercoaster. De ramen lijken niet bewerkt met een uvfilter. Klein beetje zon op mijn arm en het wordt snel onprettig.

Wel een onderstel dat vertrouwen wekt.auto rolt wel in sherpere bochten maar geeft geen krimp.

Ik zou deze auto persoonlijk niet kiezen maar voor nu kon het echt niet anders.het is een flinke ervaring.

Linux is like a wigwam - no windows, no gates, apache inside!

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16:15
ACoolDude schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 18:00:
Ik heb een leen byd atto 3 '24. De ergonomie is belachelijk, althans voor mijn lengte van 1.93m. de airco doet maar wat ie wil, dan weer heet en weer koud, hard blazen. De automatische lichten is niets automatisch aan, in de tunnels gebeurd er echt niets. Grote Scherm wordt wel donker kleine niet en na de tunnel moet ik de verlichting op 0 zetten om het weer helder te krijgen. De controle leds van de diverse functies op de middenconsole zijn niet af te lezen, je moet je hand erboven houden om iets te zien. Geen automatische regensensor, enorme blindspot bij het invoegen. Acc en lane centering is eem rollercoaster. De ramen lijken niet bewerkt met een uvfilter. Klein beetje zon op mijn arm en het wordt snel onprettig.

Wel een onderstel dat vertrouwen wekt.auto rolt wel in sherpere bochten maar geeft geen krimp.

Ik zou deze auto persoonlijk niet kiezen maar voor nu kon het echt niet anders.het is een flinke ervaring.
Wij hebben ook een van 2024, juni was het 2 jaar.

Ik en me vrouw zijn wel wat kleiner 182 en 180. We ervaren helemaal geen problemen.

Wat betreft airco, het werkt zonder problemen. Enige is dat zodra die aangaat bij 18 graden duurt paar tellen voordat koude lucht komt. Maar zo als al vermeld hier komt het door wp die op gang moet komen. Nu in Bosnië met 38 graden helemaal geen problemen.

Verlichting staat bij ons altijd op automatisch, en werkt zonder problemen. Scherm dimt ook als er wat schaduw is, en bij zon weer vel. Oostenrijk heeft heel veel tunnels op onze route en verlichting had geen problemen met aan en uitgaan. Zelfde geldt voor rest van verlichting in auto, werkt goed en goed zichtbaar.

Acc werkt hier ook zonder problemen, en wat betreft lane keeping moet ik wel toegeven dat die soms raar doet.

Ik denk persoonlijk dat auto die je hebt gekregen niet up-to date is of gewoon gebreken heeft door slechte onderhoud.

• ACoolDude
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-08 20:53
Laten we het daar op houden. Ik ken inderdaad de historie niet en dit is uiteindelijk niet mijn dagelijkse auto.

Linux is like a wigwam - no windows, no gates, apache inside!

• Bolulla

Volgens mij staan al je instellingen verkeerd om te beginnen met je airco.

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 00:50

100 % mee eens alles wat je oproep hebben we ook last van airco ook een ramp of ijskoud of bloed heet alles boven lo is warm en lo is vrieskist. Ik moet nog 8 maanden en is hij weg. Heb wel begrepen dat de nieuwe evo versie 100x beter is en al deze dingen weg zouden moeten zijn.

• etienne1
Heel deze zomer is de airco ok. Maar het is anders geweest de vorige maanden. Als het warm is +25 graden doet hij het prima.

• patje0010
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 23-08 09:39
Fibrenl schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 19:10:
[...]

100 % mee eens alles wat je oproep hebben we ook last van airco ook een ramp of ijskoud of bloed heet alles boven lo is warm en lo is vrieskist. Ik moet nog 8 maanden en is hij weg. Heb wel begrepen dat de nieuwe evo versie 100x beter is en al deze dingen weg zouden moeten zijn.
Ik heb van niks last van wat je quote "oproep" bv: Waarom alles boven low warm, en waarom onder low vrieskist? Zet gewoon op automatisch 22gr bv, instelling op comfort. Doet prefect zijn ding.. Het ligt niet altijd aan de auto he.

Bedenk dat wanneer het tussen binnen en buiten temp minimaal verschil is, het van koelen naar verwarmen overschakelen best enkele minuten kan duren, de warmtepomp heeft namelijk wat tijd nodig om van koelen naar verwarmen en visa versa over te schakelen.

Mischien de wagen ook eens updaten als dat het geval nog niet geweest is?

• Bolulla
Heeft iemand de obdlink cx in gebruik.

• Brojer
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 23-08 12:16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QvdPE76efHONVH5gYB9YbfzJ4Hw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wCfvl1wM8yCR8f9bw3FgHHO7.jpg?f=fotoalbum_large

Meer mensen hier last van? Bekleding van zowel de versnellingspook (of hoe dat ook genoemd word) en het stuur begint te scheuren. Auto is van december 2024.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oF0LFZzKm29eHPmW83Waq_gEbHE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wCfvl1wM8yCR8f9bw3FgHHO7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sXM9F-yMmh9Tb7uRRTkXPq62dxI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b318YWmFyvdr9UGvz8K3xK1x.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 43% gewijzigd door Brojer op 09-08-2026 20:32 ]

BYD Atto 3 / Comfort / Climbing Grey

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:24
Bolulla schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 19:34:
Heeft iemand de obdlink cx in gebruik.
Ja
Brojer schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 20:11:
[Afbeelding]

Meer mensen hier last van? Bekleding van zowel de versnellingspook (of hoe dat ook genoemd word) en het stuur begint te scheuren. Auto is van december 2024.
Oei, dat ziet er niet goed uit de mijne is ook uit december 2024, maar dit heb ik gelukkig niet. Staat je auto vaak in de volle zon? Ik heb het idee dat de Atto 3 op mijn parkeerplaats warmer wordt van binnen dan m'n vorige auto.

In ieder geval mee naar de dealer gaan, garantie geballetj lijkt me

[ Voor 72% gewijzigd door dixet op 09-08-2026 20:30 ]

• etienne1
[Afbeelding]

WTF is dit. Garantie aanspreken zou ik zeggen.

• Brojer
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 23-08 12:16
[...]
Oei, dat ziet er niet goed uit de mijne is ook uit december 2024, maar dit heb ik gelukkig niet. Staat je auto vaak in de volle zon? Ik heb het idee dat de Atto 3 op mijn parkeerplaats warmer wordt van binnen dan m'n vorige auto.

Wat is vaak? Hij staat 99% van de tijd buiten, heb geen garage/ carport. Of die daadwerkelijk warmer word dan mijn vorige auto durf ik niet te zeggen.

Zal is contact opnemen met lease maatschappij/ dealer.

BYD Atto 3 / Comfort / Climbing Grey

• Bolulla
Brojer schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 21:36:
[...]

[...]

[...]

Wat is vaak? Hij staat 99% van de tijd buiten, heb geen garage/ carport. Of die daadwerkelijk warmer word dan mijn vorige auto durf ik niet te zeggen.

Zal is contact opnemen met lease maatschappij/ dealer.
Hou ons op de hoogte aub.

• Bolulla
dixet schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 20:25:
[...]

Ja

[...]

En bevalt het?

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:24
Ik kan wel weer met "ja" antwoorden op deze gesloten vraag, maar waarschijnlijk wil je meer weten?

Ik gebruik hem icm abrp (geïnstalleerd op de byd) zodat abrp tijdens het rijden netjes de actuele SoC weet. Dat werkt probleemloos en snel. Itt mijn vorige dongle, de VGate iCar pro. Die laatste wisselt als "beveiliging" bij iedere start van MAC adres. Maar daardoor koppelt hij niet automatisch meer. De obdlink doet dat niet en verbind automatisch, geen omkijken naar.

Ik gebruik hem verder niet voor diagnostische doelen. Misschien dat ik dat bij een storing nog wel zou doen (bij mijn vorige auto resette ik periodiek een motorstoring, aangezien dat ook het enige was wat de garage met die storing deed).

• Bolulla
dixet schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 09:32:
[...]

Ik kan wel weer met "ja" antwoorden op deze gesloten vraag, maar waarschijnlijk wil je meer weten?

Ik gebruik hem icm abrp (geïnstalleerd op de byd) zodat abrp tijdens het rijden netjes de actuele SoC weet. Dat werkt probleemloos en snel. Itt mijn vorige dongle, de VGate iCar pro. Die laatste wisselt als "beveiliging" bij iedere start van MAC adres. Maar daardoor koppelt hij niet automatisch meer. De obdlink doet dat niet en verbind automatisch, geen omkijken naar.

Ik gebruik hem verder niet voor diagnostische doelen. Misschien dat ik dat bij een storing nog wel zou doen (bij mijn vorige auto resette ik periodiek een motorstoring, aangezien dat ook het enige was wat de garage met die storing deed).

Ik heb pas aangeschaft de obdlink cx ik ga hem gebruiken met abrp premium. Bv de byd atto3 routeplanner stuurt je gewoon de tol op als he tolwegen vermijden hebt ingeschakel. Ben benieuwd mijn eerste rit is costa blanca naar Rotterdam.

• SnowBigQ
[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
Dit valt allemaal binnen garantie, mijn stuur is vorig jaar na zomervakantie vervangen. Binnen een week kon ik terugkomen voor montage.

• Fibrenl
patje0010 schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 10:48:
[...]

Ik heb van niks last van wat je quote "oproep" bv: Waarom alles boven low warm, en waarom onder low vrieskist? Zet gewoon op automatisch 22gr bv, instelling op comfort. Doet prefect zijn ding.. Het ligt niet altijd aan de auto he.

Bedenk dat wanneer het tussen binnen en buiten temp minimaal verschil is, het van koelen naar verwarmen overschakelen best enkele minuten kan duren, de warmtepomp heeft namelijk wat tijd nodig om van koelen naar verwarmen en visa versa over te schakelen.

Mischien de wagen ook eens updaten als dat het geval nog niet geweest is?
Helaas werkt de airconditioning hier gewoon niet, vandaag ook weer. Ik denk dat het probleem is dat hij de buitentemperatuur meet in plaats van de binnentemperatuur. Het is buiten 22 graden, maar als ik de temperatuur binnen op 22 graden zet, voelt het koud aan gewoon als LO. Als ik het op 23 graden zet, voelt het nog steeds koud aan. Maar als ik het op 24 graden zet, is er een verschil van 2 graden en voelt het bloedheet aan niet iets warme nee gewoon stand 32 graden.

• Fibrenl
[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
Ja ook op het stuur na 3 jaar en 3 maanden. Lijkt wel of het los laat

• Bolulla
Fibrenl schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 16:47:
[...]

Ja ook op het stuur na 3 jaar en 3 maanden. Lijkt wel of het los laat
En vergoed?

• Fibrenl
Moet er nog voor terug maar is lease auto

• evjo
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 23-08 10:08
[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
hier ook ,is van ring aan de ringvinger :)

• patje0010
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 23-08 09:39
Heeft er al iemand het probleem gehad dat de hoofdbatterij enkele procenten per nacht verliest, ongeveer 4% per dag?

De 12V batterij is een 1,5 jaar geleden vervangen door een VARTA-batterij.

Het probleem is dat er continu een gezoem te horen is vanuit het motorcompartiment, zelfs wanneer de 12V-batterij is afgekoppeld. Dat zou betekenen dat de auto continu actief blijft of “wakker” is en dus stroom verbruikt van de hoofdbatterij.

Mogelijke oorzaken zouden bijvoorbeeld kunnen zijn dat de hoogspanningsrelais niet openen wanneer de auto wordt uitgeschakeld. Een probleem met het BMS zou volgens ChatGPT ook een mogelijke oorzaak kunnen zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand wat dit kan veroorzaken?

• janjanssenenzo
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 17:11
Hallo allemaal,

Gisteren hebben wij onze gebruikte Atto 3 mogen ontvangen. Wagen is uit 2023.

We moesten en flink stuk rijden en een laad stop was dus wel noodzakelijk. Ik meende dat de standaard navigatie inmiddels wel EV planning had maar het systeem had nergens een laadstok ingepland. De software versie van het totale systeem is up to date volgens her scherm (versie 2.2.0)

Moeten er nog andere dingen geüpdatet worden om EV planning actief te krijgen? Of is een online abbonement noodzakelijk voor deze optie? Momenteel heb ik het systeem gekoppeld aan mijn hotspot van mijn telefoon voor internet toegang.

Mbt de airco ervaar ik trouwens exact hetzelfde. Heb een beetje moeten spelen met de ventilatieroosters om de temperaruur te beheersen. Tevens raar dat als je de airco op 'Auto' zet alleen de roosters in het midden aan gaan. Wil je de ventilatie op de voeten aanzetten dan schakelde de auto functie zich af....

Voor de rest overigens een fijne Auto om in te rijden. Kom af van een Volvo uit 2007 dus is wel een flinke sprong 🤣

Full Electric Household 😇. Duo Quatt V2, Jaga DBH radiatoren, LG Warmtepompboiler, Solis S6 Hybrid omvormer, 32 KWH batterij, 22 zonnepanelen, BYD Atto 3

• SnowBigQ
@janjanssenenzo abonnement op connected services zo als navi zijn verlopen. Deze kun je aanschaffen via BYD app als je die gekoppeld hebt. Kosten hiervoor zijn €99,99 per jaar. Hierbij krijg je dan ook data in auto.

Zelf gebruik ik veel maps en ABRP via Android Auto. Heb dan ook abonnement in auto verlengd, maar eigen simkaart ingedaan voor data.
Pagina: 1 ... 44 45 Laatste