Hyundai KONA Premium Serenity White TT
evdennis schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 07:29:
[...]
ben benieuwd welke nieuwe functies er allemaal opzitten.
:strip_exif()/f/image/XEF6eBVfZwfnfnoJhew7s32S.jpg?f=fotoalbum_large)
Ben ook net aan het updaten. Eindelijk een Nederlandse versie?
Sinds vorige week rijden wij ook de Atto 3 (skiing white).
Wat een fijne auto. Nog steeds van alles aan het ontdekken en uitproberen. We waren al electrisch gewend (Nissan Leaf 40 Kwh) maar dit is toch echt een stapje hoger.
Wat mij opviel zijn de 10 LED-jes op rij onder de kentekenplaat achter. Althans volgens mij zijn het LED's. Het is niet het achteruitrijlicht want die zitten gewoon in de lichtunits.
Iemand een idee waarvoor ze dienen?
***UPDATE***
Navraag gedaan bij BYD Asd.
LED- lampjes staan geschakeld aan de achteruitrijcamera. Zodra deze ingeschakeld wordt gaat de LED strip branden om de zichtbaarheid voor de camera kort achter de auto te verbeteren.
Gr. Ronald
[ Voor 39% gewijzigd door RJWN op 22-06-2023 11:24 . Reden: Update ]
Past alleen bij het kleine scherm, staat ergens op de website erbij.Stefan_H schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 14:24:
[...]
Zit de telefoonhouder niet in de weg tijdens het draaien van het scherm?
Ik heb dus de comfort versie, en het scherm moet in landscape mode staan. Met het kleine scherm kun je nog roteren, maar dan zit je telefoon er dus voor. Het grote scherm kan volgens mij ook niet meer roteren.
:strip_exif()/f/image/a5PQiGElMv65Th44cXuYu6Bt.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook maar gelijk een foto van het bakje in het middenconsole
[ Voor 5% gewijzigd door awhatever op 22-06-2023 14:58 ]
App werkt perfect! Inderdaad super fijn dat je op afstand kunt zien of de batterij vol is. Daarvan stuurt de app je ook een push-melding (kun je uiteraard uitzetten).Rdvr schreef op zondag 25 juni 2023 @ 12:47:
Ik heb na een proefrit besloten om te bestellen. Zonder meer een geweldige auto! Ik ben gegaan voor de design uitvoering. Goed dat er inmiddels Apple/Android ondersteuning is en dat de navigatie Nederlands babbelt. Ben alvast even door de handleiding aan het bladeren geweest, het viel mij op dat hierin niet gesproken wordt over de BYD app voor de smartphone. Op het internet gezien dat dergelijke app bestaat (YouTube: Can the BYD app do it all?), dus even in de Play Store gekeken en daarin staat inderdaad een BYD app. App is met name handig om remote te kunnen zien hoe het opladen van de batterij vordert. Heeft iemand hier ervaring mee?
En met kleine kinderen vind ik het heel fijn dat je de airco op afstand aan kunt zetten.
PV: 5x APsystems DS3-L; 10x415Wp ONO/WZW 12°; Totaal 4150 Wp /// BEV: BYD Atto 3 Design Skiing White
Van buiten hele mooie strakke auto, mooier dan ik had verwacht eigenlijk. Buitenkant valt echt niks slechts aan te zien.
Binnenkant indrukwekkend. Je vindt het mooi of niet denk niet dat er een tussenweg in zit haha.
Interieur echt heel goed afgewerkt, niks voelt plastic of slecht aan. Stoelen zitten goed. Wat nog meeste opviel was wel de ruime voorin en achterin. Voor deze klasse is dat echt flink. Wij hadden onze zoon mee in de maxicosi, deze kon ruim achter mij staan zonder dat ik mijn stoel naar voren moest doen. (Wat in onze t-roc niet kan).
Rijervaring voor dat korte stukje ook gewoon goed. Mss wat saai maar het rijd heel prettig, zeker in de stad. Merkte wel dat nu alles via het scherm gaat het wel beetje afleidend is. Airco aanpassen tijdens het rijden voelt toch niet heel veilig.
Al met al echt heel positief over de auto, zeker voor dit bedrag is het echt een aanwinst. Zeker als je het vergelijkt met concurrenten.
:strip_exif()/f/image/lfBZK1WfWCTuAceTHJaEJ0sT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/79a3Qpz5W4AJWtcYG00APPFf.jpg?f=fotoalbum_large)
Ps. Zag ook veel mensen al proefrit maken in de TANG en HAN
Ik kan nergens een Europese onderhoudskosten overzicht vinden, maar AutoWeek geeft dit aan.Tilhorn schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 14:08:
- Hoeveel kost een onderhoudsbeurt voor de Atto 3? De verkoper zei dat er drie uur mee gemoeid is maar dat lijkt mij overdreven tov benzinemotoren.
- De Atto 3 Design kan stroom leveren. Maar kan hij deze ook terug aan de huisinstallatie leveren bij geen opbrengst PV-panelen? Al is het maar het sluipverbruik 's nachts.
:strip_exif()/f/image/JEoBH7L0LoeYIYC7MQ3K1krl.jpg?f=fotoalbum_small)
Deze kosten komen overigens overeen met de Kia Niro EV en Volkswagen ID3.
En Vehicle2Grid is niet mogelijk. Dus je kan je Atto 3 niet als accu pack gebruiken voor je huis.
[ Voor 3% gewijzigd door avdl72 op 23-07-2023 13:00 . Reden: Vergelijk met Kia en VW. ]
Sinds vorige week ben ik eigenaar van een Atto 3.
Jammer genoeg moet ik nu al vaststellen dat een (onvoorzichtige) passagier op de achterbank voor schade heeft gezorgd.
Er zit namelijk een grote kras in het in de rugleuning van de middenstoel. Hoogstwaarschijnlijk ten gevolge van een handtas.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft en een oplossing kan bieden om dit weg te werken?
Alle tips zijn welkom!
Groet,
Sam
:strip_exif()/f/image/ngmlAlrd4mOy0CbojQWf0Zwt.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb hetzelfde idd opgemerkt tijdens het laden op vakantie.Immutable schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 11:44:
Komt dit overeen met jullie ervaring?
[YouTube: BYD Atto 3 60 kWh 1000 km challenge]
Zie foto van een snellader in Duitsland.
Zelf hebben wij er geen problemen mee. Tijdens de laadsessies gaan wij een koffie oid drinken bij het servicestation.
Denk wel dat BYD dit dmv een update kan oplossen door de batterijkoeling eerder te beginnen.
:strip_exif()/f/image/xBSssORkfShOxGLfKoDth1h9.jpg?f=fotoalbum_large)
Even een aanvulling wat betreft het snel (DC) laden betreft.
Ik ben inmiddels twee weken in Italië en de temperaturen zijn hier redelijk hoog maar normaal voor de regio, 34°....38°, wat resulteert in een hoge auto, lees batterij, temperatuur > 40°.
Het gevolg hiervan is dat het snelladen met 87 kW nagenoeg onmogelijk is.
Nu al meerdere malen meegemaakt dat de laadsnelheid niet boven de 40..50 kW uitkomt.
De warmtepomp kan de batterij niet genoeg koelen om sneller laden mogelijk te maken.
Mijn advies is om de auto in de vroege ochtend aan een snellader te zetten als je daar de kans voor hebt, anders moet je gewoon wat meer geduld hebben.
[ Voor 25% gewijzigd door Westfries op 25-08-2023 13:00 . Reden: Nieuw inzicht wat betreft snelladen bij hoge omgevingstemperatuur ]
Maar ik merk dat internet niet verbonden is. Hierdoor werkt Spotify niet en kan de navigatie niet alles vinden waar hij data voor nodig heeft.
Ook krijg ik de BYD app op de telefoon niet aangemeld en komt de melding dat er geen voertuig geregistreerd is aan het e-mail adres.
Iemand de soortgelijke ervaringen?
En wat staat er bij jullie als connectie (4GR) en in de dataverbruik app?
![]() | ![]() |
Ik heb de mijne ook vrijdag opgehaald en jou bericht triggerde mij om even te kijken.Fibrenl schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 21:08:
Ik heb begrepen dat iedereen voor 11-9 de update moet ontvangen van 1.6.1. Ik heb gisteren mijn auto opgehaald en de verkoper zij ja u heeft de laatste update. Waar kan ik dit zien want volgens mij is dit niet het geval want ik mis de optie dynamic range.
Blijkt dat mijn auto nog op versie 1.0 zit 😩
En een OTA update werkt niet omdat internet niet actief is. En vie een hotspot op mijn telefoon komt er ook niet.
Meteen geïnstalleerd maar nog steeds geen internet in de auto.
@Fibrenl
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Hier de veranderingen van versie 1.4:awhatever schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 20:55:
Zojuist v1.4 kunnen installeren, nog niet kunnen ontdekken wat deze update nou brengt.
Iemand meer info over v1.4? Google geeft vooral hits op v1.5 en v1.6
Met de beperkte ervaringen die ik heb lijkt mij dit inderdaad een verbetering.awhatever schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:30:
- Dymisch rijbereik indicatie is echt fijn, en kun je goed rekening mee houden
Vanochtend voor het eerst bijna leeg gereden en was wel ff spannend
avdl72 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 13:04:
[...]
Zou je een foto willen delen van deze instellingen?
Volgens mij heb die ook zo ingesteld staan.
:strip_exif()/f/image/K5rSdiwzcf0As9mDXx0L3S5n.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit bedoel ik.
Dank je.
En hoe staan deze instellingen bij jou?
En dan met name de “Automatische A/C modus”.
[ Voor 3% gewijzigd door avdl72 op 22-09-2023 13:03 ]
Ik heb alleen gekeken voor een “Upgrade” door erop te klikken en daarna kreeg ik een melding om bij te werken toen ik de auto opnieuw had opgestart:VoorbergRene schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 15:20:
[Afbeelding]
Ik neem aan dat ik hier versie 13.1 heb.
Wellicht gekke vraag, maar hoe krijg ik versie 14?
:strip_exif()/f/image/DmSuPThmfJhRKAQUbtI9gwDh.jpg?f=fotoalbum_large)
En heb nu deze versie:
[ Voor 31% gewijzigd door Koevoets op 22-09-2023 21:17 ]
Ik heb het vannacht ook bijgehouden en ik verlies niets.Fibrenl schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:51:
Viel me vanmorgen op gisteren auto weg gezet met 388km range nog zag in de app dat dit na 3 uur 385km was, dacht kan misschien nog koeling van accu ofzo. Vanmorgen stapte ik in nog 355km dat vind ik best veel in 1 nacht -33km.
Zal aankomende dagen eens bijhouden.
Iemand anders die dit ook heeft.
In de screenshot is 2KM verschil te zien, maar dat komt denk ik doordat ik wat heb zitten proberen in de auto die middag.
![]() | ![]() |
Dat heb ik vanochtend ook geconstateerd. Vreemd. En is mij eerder niet opgevallen. Een verschil van 18km met de dag ervoor.Fibrenl schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 10:31:
[...]
Oké maar bij mij zit er ook verschil tussen de app en de auto, ik hou het even een weekje bij, moet 1 oktober weer terug voor doodehoek laatste keer niet geholpen na gerage bezoek. Ze willen hem nu een weekje hebben krijg netjes een week een andere.
Vandaag nog maar eens getest en dynamisch bereik instelling werkt best wel aardig en wijk een paar kilometer af.Fibrenl schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:08:
[...]
Ja doe ik ook maar je wilt in het begin kijken of je een beetje in buurt kan komen van de km die ze zeggen
![]() | ![]() |
In de instellingen onder ‘vermijd en verkies’Guustaaf schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 19:40: weet iemand of ik ergens standaard tesla opladers kan vermijden?
[ Voor 24% gewijzigd door avdl72 op 29-09-2023 23:42 ]
Vanmiddag probeerde ik een dashcam te installeren.
Maar het beeld dat ik krijg is helaas niet wat ik verwachtte:
:strip_exif()/f/image/D7dDFOjAIkm7k5xid8UI6Rh2.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik de lens bedek wordt het wel donkerder, als ik er mee naar het raam wijs wordt het lichter, maar ik krijg toch enkel ruis te zien. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Of is de naar mij verzonden camera gewoon defect?
Ik ervaar het niet.Willy aliazTaz schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:04:
Hebben jullie geluid met de navigatie?
Bezit nu 1 week een Atto3 maar het lukt me niet om spraakgestuurde instructies te krijgen.
Geluid staat gewoon aan.
Is dit herkenbaar en weet iemand de oplossing?
Maar je stelt het volume voor navigatie in via de prompt slider
@crzyhiphopazn ik ben wel benieuwd naar die zwarte zijpanelen.
In de app zie je erbij staan
V2 – "150kW max"
V3 – "250kW max"
Volgens mij zijn de v2 en v3 chargers trouwens nagenoeg identiek, en niet makkelijk visueel te herkennen.
Youtube uitleg:
V2 is dikke kabel, V3 is dunne kabel.
:fill(white):strip_exif()/f/image/i17zHK02cUiOGiezjPs4g5ij.png?f=user_large)
Helaas zijn er nou juist in Nederland veel grote V3 stations gebouwd, tenminste rond mijn huis en werk bestemmingen is het bijna allemaal V3.
[ Voor 4% gewijzigd door awhatever op 17-11-2023 10:36 ]
Ik wil van der Valk in Best nog gaan proberen als ik er in de buurt kom. Dit is wel de nieuwe v4 Super Charger.
[ Voor 5% gewijzigd door avdl72 op 17-11-2023 13:05 ]
Wku schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:13:
Binnen 2 weken. App opstarten en je bij de Byd opgegeven emailadres invoeren. Wachtwoord aanmaken en via toegezonden mail van byd inloggen. Niet wachten tot je bericht krijgt dus!
SUCCES!
/f/image/zNkXcJSY1bjeWuJ6Vn7cYLce.png?f=fotoalbum_large)
Na 1 maand nogsteeds dit. Email pas doorgegeven bij ontvangst wagen...
Ik heb deze video als voorbeeld gebruikt. YouTube: BYD ATTO 3 - DIY Install of the Official BYD Dash CamSems20 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 19:36:
[...]
Was het moeilijk om de kabel te verbergen? Ik ben ook van plan om de dashcam te kopen van Ali, maar vind geen tutorials die het duidelijk stap per stap uitleggen. Enkel 1 video waarin er veel wordt geskipt.
Echter is dit een auto met het stuur rechts. Dus het wegwerken van de kabel achter het dashboardkastje werkt niet.
Ik zal wat foto’s nemen van mijn auto waar ik de kabel langs laat lopen, maar uiteindelijk is het niet moeilijk.
Hieronder de foto’s.
Het kapje losmaken gaat het beste door in deze hoek te beginnen. De kabel voer ik door de rand bij het glas en het plafond. Bij de A stijl is het even wrikken om de kabel voldoende ver achter het plastic te krijgen, zodat het weer netjes aansluit en niet open blijft staan.
Vervolgens voer ik het achter het deurrubber naar beneden. Want ik durf niet te veel aan deze plastic kap te doen omdat er ook een airbag achter zit.
In filmpjes zie je dat ze de kabel achter het dashboardkastje doorvoeren. Dit is mij niet gelukt, dus ik ga verder naar beneden en ga onderdoor.
Hier is het ook even wrikken om ruimte te krijgen dat de kabel onder het dashboard komt.
Daarna kan je het tussen de vloerbedekking en onderkant van het dashboard duwen. Tot ongeveer in het midden van de voetruimte. Dan ben ik onder de vloerbedekking doorgegaan tot aan het middenconsole.
Aansluiten doe je aan de bestuurderskant van de middenconsole. Je ziet een zwarte stekker en daarnaast een blauwe en witte aansluiting, en je moet de blauwe hebben.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
[ Voor 76% gewijzigd door avdl72 op 25-11-2023 13:05 . Reden: Foto’s en uitleg toegevoegd. ]
Heel apart ik kwam vannacht niet hoger dan 41 kw snap er niets van. En 15 min later nog zelfde, vorige week haalde ik makkelijk ook 89kw.avdl72 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 16:19:
Afgelopen nacht voor het eerst met de BYD Shell ReCharge geladen, en ging best snel 😉[Afbeelding]
Gisteren (maandag 27 nov) 100km gereden in de stromende regen en geen enkele last van beslagen ramen. Met de airco op manueel, 26 graden en uitstroom op alle 3 niveaus en fan op 4.
Terugreis ging hetzelfde, totdat ik onderweg gestopt ben om te eten. Toen ik de reis vervolgde besloegen de ramen enorm. Alleen stand F kan dit nog verhelpen, en resulteerde in koude voeten.
Zodra ik het systeem in een andere stand zette besloeg alles binnen een halve minuut en was er geen zicht meer. Levens gevaarlijk.
Vandaag wederom hetzelfde. Echter is het nu een droge dag, maar wel koud.
Diverse instellingen geprobeerd maar niets zorgt voor een rit met onbeslagen ramen.
In de AUTO stand had ik zelf schone ramen, en plots veranderd er iets en is alles in 10 seconden beslagen. Zo erg dat ook de ACC meteen uitschakelt en de camera een melding geeft van slecht zicht.
Hieronder een foto van de F instellingen die de voorruit redelijk schoon hield. Maar de andere foto is gelijk qua instellingen maar dan manueel, voeten uitstroom erbij en fan 1 stand hoger ter compensatie, en hielp niet tegen beslagen ramen. En de derde foto is een beslagen raam. Wel wat moeilijk te zien, maar als je goed kijkt zie je het wel.
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 6% gewijzigd door avdl72 op 28-11-2023 20:19 ]
-
Klopt, dat is wel vreemd. Staat er allebei op hier:Fibrenl schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:18:
[...]
Apart dat ze onder elke weer andere banden monteren
Bij ons goodyear vector 4 seasons gen - 3 suv maar ja let op alleen met m+S en sneeuw vlok logo. Deze banden mag je in de winter rijden in Duitsland tot 30-09-2024 dan niet meer daarna alleen nog met 3PMSF banden. Dus wordt ff Justlease bellen 🤣🤣🤣🤣🤣
Vanaf half september in gebruik met veelal de eco rijstand:HenkG schreef op donderdag 14 december 2023 @ 21:46:
[...]
been benieuwd, wat doen die met het verbruik? enig idee?
:strip_exif()/f/image/bLZ32Oy0WPlcd4D2akKOKRv9.jpg?f=fotoalbum_large)
Nieuwe update gedaan nog niet getest straks ff doen. Maar Byd store staat er op maar alle side loades apps ook gewoon nog. Werd gezegd dat die weg zouden zijn.
Wat ik merk is dat alle geluidjes zijn aangepast, van achteruit rijden, over de lijn gaan. En het irritante geluid van als je de handen niet aan het stuur hebt is zachter, en hij is minder streng lijkt wel alsof dat nu stuk beter werkt, normaal ging hij bij mij steeds af nu niet meer.
Byd store slaat nergens op 3 apps Amazon Music, karaoke app, en browser. Misschien komt dit nog.
Stuur hulp kan je niet meer aanpassen onder het rijden, kon eerst wel nu niet meer.
Motor geluid bij langzaam rijden lijkt stuk zachter te zijn.
En de optie met licht op geluid gaat ofzo met meer opties. Maar volgens mij werk het nog steeds niet.
Wat ik ook merk is als ik acc aan hebt dat als hij iets af moet remmen voor voorganger de rem lichten gaan veel vaker aan nu. Zelfs als hij iets afremt omdat je op de snelweg van een heuvel afgaat gaan rem lichten ook veel snellen aan dan voorheen.
Ons verbruik vanaf augustus.
[ Voor 57% gewijzigd door Fibrenl op 15-12-2023 23:48 ]
Ik heb deze net laten plaatsen.RoPiVu schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 09:33:
Hi, weten jullie aan welke specificaties een thuislader voor de BYD ATTO moet voldoen? Ik heb 3 fase in huis en zonnepanelen, maar hoor ook zaken als DC Teruggave, load balancing. Voor mij allemaal abracadabra!
Load balancing laat toe dat de woning steeds voorrang krijgt bij laden van de auto. De wasmachine, droogkast etc…
Maar bij 3 fase is load balancing minder belangrijk omdat je kan gaan tot 22000watt totaal belasting van uw net. Zo kan je wassen, koken, strijken zonder de zekering te laten springen. Bij 1 fase gat dat niet lukken.
Fibrenl schreef op zondag 17 december 2023 @ 23:56:
[...]
Maar je kan de Lynk ook niet met de atto vergelijken vind ik
Ik volg jullie deels, maar ik vind toch de vergelijking wel te rechtvaardige. Qua doelgroep, formaat en zelfs qua prijs maken ze namelijk amper verschil van elkaar. Het enige waar iets van te zeggen is is dat de Lynk & Co 01 een Middenklasser genoemd kan worden terwijl de BYD Atto 3 in de compacte middenklasse gestopt wordt.logix147 schreef op maandag 18 december 2023 @ 18:18:
Je moet onder aan de streep wel Appels met Appels blijven vergelijken en je krijgt best veel auto voor relatief weinig als je het maandbedrag wat je wilt uitgeven 1:1 bij andere merken neerlegt. Het kan idd altijd luxer, maar wordt dan vaak ook duurder.
Maar ze zijn beide Chinees en als ik ze op dit moment de keuze zou maken ze te willen leasen kosten ze ook ongeveer hetzelfde. De BYD is zelfs duurder (nu de justlease deal niet meer te krijgen is als je geen offerte hebt).
Ok, de BYD is volledig elektrisch, en de nieuwprijs van de Atto 3 is recent omlaag gegaan waardoor die nu €4000,- scheelt. En dan krijg je ook nog eens subsidie. Maar dit verschil was initieel een stuk kleiner.
Ik was afgelopen zaterdag overigens een stuk negatiever dan ik nu ben over de auto. Dit kwam simpelweg doordat ik me een week lang verlekkerd heb en gewoon meer verwacht had van de auto.
Toen ik alles nog eens op een rijtje gezet heb en gisteren opnieuw een korte proefrit maakte kon ik alles beter plaatsen. En ik kon mezelf ook in de auto beter plaatsen, want ik zat er lekkerder in en de audio leek beter te klinken. Ook dat vervelende < 30km geluid was ook een stukje aangenamer na de update. 😅
Ik ben gisteren dus terug gegaan naar BYD om te checken of onze kinderwagen er makkelijk in past. Zoals gezegd; rijden nu ook de Lynk & Co en een van de wensen voor ons was wel dat de kinderwagen (en die van is best groot) goed in de achterklep past. Dit gaat goed. In de Lynk past hij er qua lengte in, hier moest ie schuin. Maar nog steeds voldoende ruimte voor tassen en andere spullen erbij.iSchel schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:39:
[...]
Dank voor je feedback! En qua kofferruimte? Ik weet dat die van BYD wat kleiner is, maar vraag me af of je dat feitelijk echt merkt.
:strip_exif()/f/image/iJMj2tnBpxWbPBjbKP1ItEnA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TwbDhH3045ORL9OEA1pzbGfz.jpg?f=fotoalbum_large)
Het grote voordeel van deze achterklep is dat de plank naar beneden verplaatst kan worden. Je kofferruimte wordt hierdoor dieper. Je moet dan alleen wel een plek vinden voor de laadkabel aan de bovenkant van de plank. Als je de plank op gelijke hoogte legt heb je geen verdieping en kan dit soort spul eronder.
Warmtepomp, door het proces om te draaien kan deze koelen of verwarmen. De compressor draait de ene of de andere kant op.
Op de terugweg nog een keer getest, en met deze instelling (AC uit) heb ik koude lucht.Fibrenl schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 17:20:
[...]
Zal ik even doen als me vrouw er mee thuis is.
Vanuit huis de verwarming alvast aanzetten lukt helaas ook niet. Tot mijn verrassing kon ik bij de dealer meteen de app installeren en inloggen. Maar op een of andere manier heeft hij geen verbinding met de auto. De verversdatum staat op 4 januari en veranderd ook niet. Straks maar ff bellen met de klantenservice, want met deze temperatuur is het toch wel erg fijn om de auto alvast te laten voorverwarmen.
Zijn er mensen die een vergelijkbaar issue hebben gehad en weten hoe je dat zelf eventueel kan oplossen? De auto heeft wel een dataverbinding, dus daar ligt het niet aan
[ Voor 20% gewijzigd door Fibrenl op 19-01-2024 13:25 ]
[ Voor 22% gewijzigd door Edwin1972 op 22-01-2024 07:55 ]
hebben jullie dit ook: bij mij werkt de ventilatie achterin alleen als "ventilatie only" instelling 12 aan hebt.
Als ik de instelling 5, 7 en 11 (zie afbeelding) aan heb staan dan doet de ventilatie achter het niet. Ook niet als je standje 6 aan doet.
Dit zou betekenen dat je voor de passagiers achterin geen warmte of kou achter kan instellen. Lijkt me niet kloppen toch?
Maar misschien doe ik wat verkeerd hoor hahahaha.
Ik heb het ook gemerkt.Fibrenl schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 19:02:
Vandaag toch weer ff getest met verwarming zonder warmtepomp (airco) en gewoon warme lucht. Ik las op Facebook meer mensen waar het ook bij werkt weer. Dit is was de instelling net en gewoon warme lucht. Vorige week werkte het niet zonder airco en nu wel weer. Snap er geen …… van [Afbeelding]
En de betekenis van die rij knoppen blijft mij onduidelijk, en de handleiding geeft er ook geen antwoord op.
Sterker nog. Als je leest waar A/C voor dient dan lees je verderop weer een andere betekenis ervan
Dus wat is nu de airco-verwarmen knop? Aangezien ze alleen een airco-koelen knop beschrijven.
Wat is de compressor-knop, en hoe weet ik dat ik in de verwarmingsmodus zit?
En hoe schakel ik de airco-ventilatie in, met welke knop?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/B6XAMfCI7dnzV1PeX8fEeI92.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sfLmdiY1IRzpW0Zlcm8kQv5a.jpg?f=user_large)
In de auto vind ik nergens op het scherm een QR code.
Ik rij met de Atto 3 sinds een week.
In versie 4.7.3 is de Atto 3 OBD connectie toegevoegddixet schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:56:
Ik kreeg net een fijn mailtje van ABRP dat ze zijn begonnen aan het inbouwen van Atto3 OBD2 support (https://abrp.upvoty.com/b...bd-support-for-byd-atto3/).
Weet iemand of je een sideloaded app ook kan verbinden met een OBD2 dongel? Zou wel cool zijn om "native" navigatie te hebben die rekening houdt met je actuele verbruik en acculading
Zojuist getest en zowel op de telefoon als op de gesideloadde variant lijkt het te werken. ABRP ziet netjes de dongel en toont dezelfde accustatus als de auto.
Nog geen ritje mee gemaakt, maar dat ga ik morgen even doen!
:strip_exif()/f/image/xOE9mEdmBMOVuirceS3MZEZc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/N1AtBAFfKo1yuE4INgnsLkIW.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit lijkt me echt perfect voor de langere ritten (al zou de ingebouwde navigatie die natuurlijk out-of-the-box al moeten bieden)
Zal ik morgen even doen. Maar hij is best makkelijk te vinden en zit niet eens achter een klepje.Fibrenl schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 17:49:
[...]
Zou je foto kunnen maken waar de aansluiting zit voor de dongel 😀😀😀 deze moet ook goed zijn Veepeak OBDCheck BLE Bluetooth 4.0 OBD II
Als je de hendel voor het openen van de motorkap weet te vinden ben je er al bijna. Daarvandaan met je hand naar beneden tot je de rand van de plastic afdekking voelt, daar zit hij direct achter. Niet afgedekt, dus je voelt de vorm en de pinnen wel zitten waardoor je makkelijk op gevoel de dongel kan plaatsen.
:strip_exif()/f/image/zVd6cFETgpcDEUKvWrSdOIlW.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier zie je de dongel zitten, rechts achter de hendel voor de motorkap
[ Voor 25% gewijzigd door dixet op 01-02-2024 07:44 . Reden: Foto toegevoegd ]
Birdie1904 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:32:
ie instelling zit bij Nieuwe Energie.
Let wel op dat deze instelling alleen in de auto zichtbaar is. De app zal steeds het statische bereik aangeven en dus niet overeenkomen met het dynamische bereik in de auto.
Persoonlijk vindt ik dynamisch prettiger, want 420km haal je met deze kou echt niet.
Dank voor dat antwoord. Maar waar in de instelling Nieuwe energie kan het wijzigen?
Vreemd, bij mij is de blauwe lijn gewoon zichtbaar boven de snelweg. Misschien omdat ik een andere kaart heb gekozen? (abrp in plaats van standard)Fableonian schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 16:30:
Het is inderdaad fijn dat de Atto 3 eindelijk ondersteund word in de ABRP app met de live data functionaliteit.
Wat ik alleen nog steeds jammer vind aan de ABRP app is de navigatie.
Als je route over de snelweg gaat dan is de blauwe route lijn onder de snelweg en dus slecht zichtbaar.
Voor de rest werkt de koppeling goed en is de berekening voor en tijdens rijden prima.
:strip_exif()/f/image/GUPj4AfutGxbCH3bFHlC1MvT.jpg?f=fotoalbum_large)
Je ziet hier wel een ander issue dat ik heb met een negatieve reisduur, die heb ik gemeld bij abrp.
Dit keer langs de A27 bij Meerkerk, maar helaas lukte het daar ook niet.
Heeft iemand deze locatie al eens geprobeerd?
- Ik zou graag willen weten waar je wel bij Tesla hebt kunnen laden?
- Maar zeker ook waar niet, en waarom het niet lukte?
![]() | ![]() |
[ Voor 12% gewijzigd door avdl72 op 18-02-2024 18:08 ]
Dat de Chinese elektrische auto de Europese markt betreedt, was gisteren duidelijk zichtbaar in Vlissingen. Daar meerde het eerste megaschip van BYD met 5000 auto's aan, om vervolgens door te varen naar het Duitse Bremerhaven.
/f/image/GgeI1RVwU6BAXHoub3tm2prr.png?f=fotoalbum_large)
https://nos.nl/l/2509905
De vraag is ook hoeveel verlies de onboard charger van de Atto heeft. Want die moet toch AC omzetten naar DC.
:strip_exif()/f/image/8A1c0PhWCJVnfavkbQitpQZU.jpg?f=fotoalbum_large)
Wellicht is dit filmpje ook interessant YouTube: Aliexpress 32A (7kW) portable EV chargers ( EVSE ) Zencar, Khons
[ Voor 54% gewijzigd door avdl72 op 14-03-2024 09:14 ]
Das een flink verschil. Gelukkig kreeg ik deze optie er gratis bijEdwin1972 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 08:12:
Ik weet niet wat Louman rekent voor het blinderen, maar ik heb het laten doen voor € 250,00 met 10 jaar garantie.
Bij de laatste 2 auto's die ik geleaset heb zijn de ramen ook achteraf geblindeerd, heb ik bij inleveren niets van gehoord.
www.kies-je-favo-chinese-winkel.com
Check op je radio - deze aansluiting vind je op het EU-model naast je rechtervoet, dat paneel kan je loshalen en succes met je mobiel als snakecam. Hard trekken, kan niet stuk.

Je mag bovenstaande stap overslaan:
Koop dit:
Trim removal kit
Dashcam EL-3776900 (Atto 3) + kabel

Na montage even de volume wheel indrukken tot je scherm herstart - dan krijg je vanzelf de app op je scherm erbij. De kabel kan je het beste vanaf de dashcam naar beneden beginnen te werken. Via de bestuurderskant. Onder bij je radio heb je een zee van ruimte waar je de restant kwijt kan. Boven onder de kap waarmee je de spiegel behuizing vastmaakt kan ook, maar dat is meh lastiger dan beneden in erbij proppen. Met die trimremoval kits breek je eerder de tool, dan je trim. Geduld en voorzichtig krachtzetten kom je een eind mee. Ik had achteraf gezien met die trimtools veel makkelijker de stijlen losgekregen, ik heb dat nu met een ifixit laptop kitje gedaan, geen aanrader.
Je dient ook nog een SD kaartje te kopen - let op - goedkoop = duurkoop met beeldmateriaal, dus die adviseer ik niet van je favo chinese winkel te halen.
Eventuele montage door mijzelf is mogelijk op locatie - zag dat je in Spanje woont, ik declareer wel reiskosten bij je ;-)
Ik zie duidelijk staan dat er is geupdatet naar versie 1.5 (zie figuur) maar:
Ik kan nog steeds sideloaden
Ik zie geen keuze voor dynamisch rijbereik
Ik zie geen browser of appstore
Klopt dit of is er nog een andere 1.5 versie
heb reeds herstart maar bleef hetzelfde. Ik vermoed idd een andere built. Heb zeker geen sideload maatregelen genomen. Maar goed er dan toch wel enkele apps opgezet terwijl het nog kan.logix147 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 14:31:
@Hive je echte versie nummer staat onder je pop-up. Je hebt net zoals in iOS 17.XYZ - je zal dus op v1.5 zitten alleen misschien een eerdere built? Vermoed ik..
Of je moet al anti sideload maatregelen genomen hebben. Zoals een unlocked versie ervan installeren. Dan werkt het uiteraard. Alleen dan zou je wel de apps moeten zien. Systeem herstarten met je volume knop zoals ik hierboven omschrijf… anders wachten tot 1.6/7
t zal wachten zijn op een volgende update zeker.
Wat bedoel je met onder de popup? Ik heb ook dit nummer gevonden:
[ Voor 22% gewijzigd door Hive op 24-03-2024 14:38 ]
Rdvr schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 15:52:
...
Wel twee vragen, wie-o-wie kan helpen:
1. Wanneer ik DAB+ aanzet en vervolgens de auto uit- en aanzet, dan springt hij weer terug op FM in plaats van DAB+. Iemand een idee?
:strip_exif()/f/image/eoubZw1iGzfBItPj4IM8ogvv.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij de systeeminstellingen vind je in het tabblad "Meer" het item "Geheugen afspelen". Volgens de online-hulp gaat het systeem dan verder met afspelen van digitale media (bluetooth, USB, SD-kaart) waar hij voor het uitschakelen gebleven was, in de praktijk zorgt het er ook voor dat DAB+ bij starten van de auto vanzelf weer aan gaat.
[ Voor 23% gewijzigd door martinBMW op 28-03-2024 11:13 . Reden: afbeelding toegevoegd ]
Een grijze ford kuga, reed de adaptieve cruise control dwars door heen... meerdere keren getest en ging elke keer mis. Jullie dat ook al eens gehad.?
Andere auto's ging 2 uur lang goed, ook direct de volgende auto ging goed. Alleen deze auto werd door de camera blijkbaar genegeerd, ik dacht dat het een radar AC systeem is. Maar in dit geval kan het volgens mij alleen een camera fout zijn.
Nu 16k km gereden, en dit pas 1 keer meegemaakt. Hebben jullie zoiets al eens meegemaakt?
- Alle icoontjes groen
- text: "Acc activated"
- verschillende distances geprobeerd
- geen "auto" icoontje in het scherm
de software ziet deze auto gewoon niet.
Heb het wel 8x getest, elke keer mis. Letterlijk de volgende auto 1 minuut later werkte alles wel weer normaal.
/f/image/kA9NJ0Zc06uzAQpYVFgpRX3c.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door awhatever op 25-04-2024 22:33 ]
Deze kreeg ik netAttoMaybe schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 17:16:
[...]
Dankjewel voor de snelle reactie. Ik heb ook geen melding ontvangen (ik krijg nooit meldingen via de BYD app, misschien moet ik iets instellen?).
De klantenservice vertegenwoordiger was zó stellig dat het onmogelijk was dat we ooit een 2 GB data pack hadden dat ik ging twijfelen ook weet ik zeker dat we gewoon elke maand 2 GB kregen. Zucht.
Mapje hupprogramma's en dan datastromen controlerenetienne1 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 18:53:
Hoe kom je op dit scherm?
:strip_exif()/f/image/a6vQnmBFCVVAjDDIQRrPatOR.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat kan doen door de optie Multimedia helderheid link uit te schakelen.Johnvh schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 22:22:
Weet iemand of en hoe je het dimmen van het scherm als je onder een viaduct / tunnel rijdt kunt instellen / verminderen? Bij een tunnel is het nog wel ok, maar dat scherm gaat ongeveer uit als je onder een viaduct doorrijdt. Dat mag best wat meer aanblijven
Nadeel is wel dat dit ook voor de avond van toepassing is.
Daarnaast zou je de helderheid in de nachtstand kunnen verhogen.
Wat ik meestal doe is overdag (bij veel licht) de lichtschakelaar helemaal uitzetten.
[ Voor 9% gewijzigd door avdl72 op 09-05-2024 15:28 ]
etienne1 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 13:04:
[...]
Dat is dan ongeveer 400 km tot 0% als ik kan rekenen 😉
:strip_exif()/f/image/Dnq5xSA7e8YSjz76BT07AxjF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8DsfGSaPU1JyYfVeFq8OvLOt.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja je rekensom klopt volgens mij ;-)
.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | Venus v1 en v2 - 5.12kWh V158 - CT003 V122 - BMS 216 - Modi:NOM | 2 MHI - CC | HA DS224+
Heb je de motorkap gevoelt? Dan weet je dat het geen aluminium is.dixet schreef op zondag 12 mei 2024 @ 21:57:
[...]
Is de carrosserie van de Atto 3 niet van aluminium? Ik dacht dat veel EV's een aluminium carrosserie hadden vanwege het gewicht. En aluminium is een veel zachter metaal dan staal, dus dat zou zomaar gevoeliger kunnen zijn.
Volgens mij zegt dit onderdeel in de handleiding voldoende:
[ Voor 23% gewijzigd door avdl72 op 13-05-2024 11:03 . Reden: Screenshot uit handleiding toegevoegd. ]
:fill(white):strip_exif()/f/image/MD7RBMRKJxnUEzCrPSJFyJzG.png?f=user_large)
Helaas ontsluit BYD geen informatie via een API of zo, maar met een beetje trucen kan je dit dus voor elkaar krijgen.
Wat ik hier doe is
- In mijn auto gebruik ik een OBDII dongle die verbonden is met ABRP
- Via de ABRP API lees ik de real-time telemetrie uit, waar de SoC in zit. Hiermee heb ik tijdens het rijden dus de werkelijke SoC
- Mijn laadpaal is aan home assistant is gekoppeld. Ik weet daarmee hoeveel stroom ik lever aan de auto
- Ik gebruik de laatst bekende SoC vanuit ABRP gecombineerd met het aantal kWh geleverd om een schatting van de actuele SoC te maken
Als ik publiek laad heb ik geen actuele SoC, maar dat is ook minder relevant omdat ik die laadsessies toch niet via home assistant kan beïnvloeden.
Nu alleen nog even beter monitoren wat het laadverlies is om de schatting nog beter te maken
:strip_exif()/f/image/sMJdzCoasTfkh49mUynlRzwq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/udP7NkedDPI7Dspo7rrGJLoS.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/us8qSAJxWbVdrWsrfMuZCTpL.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GwuizAyozK4dOPaN3y5PdqCT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KpqHon3tOcCvdo4RNM894gTg.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/cic0Z2hQNRoTky9pFhh2k8ns.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/J7kasZh5WAoyJOXhH6JbCB5g.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AZi8qntiE1dUGC8GeR9SnLI8.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/GzTYsLzdhHzM8n3D1DM79GFD.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/tmfDWvZUysnAuEhChcP3jIj7.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/u3iTvOhy66nhpHCjEZwKOHzK.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/dEhRPQw7zxZwmiLNPFFnl9yR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xeGB22kN8CQQ9G6gsf63Yjos.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UHuNauuKSFLYAjud7zUFnZan.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Jwd77qX3B9oqr4Pw86c0V3aJ.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/0xvfP4fleyKShuMzYZOPoPVW.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/9yNLmGAqVAXbiwBOTmdjBxdV.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/HyTStaO4WQcjDtHuDbJEji4v.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fEHfIMf2Im3T4GfisRb3row9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2xrLj0NQisI6weF2vwplVLgW.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/Gw4lNnRIBcL7CoHzEzZr29nj.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tAlizDDzOiIquJj4kaPj6PkM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2CAf2Me9bTeHHbr26iC0gFH8.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/v4eMZWcXEFHEzPCs1poo7aDI.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/DztkNwY1FjOcCqctlE0pP0xb.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/UhpXq7NvlYjkg8YGU7qRfyfI.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/nKBh8Pw2h7xiWRBOs5pR2ZWr.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/X889jzbY10Mgbr02lTn36zuu.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/tGUJNItIHCB8e7dtrM81FvM0.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/YB2ATooWbo0b4TIP4XNHvBEc.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/F1eDevuDZPFd4b4NenzzCFQ1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ORYUuLx7yi17pN1nwcyb3noC.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/W2ZjRLqphSQYmMELOGwcN1xv.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/xxKTGd9Z9tZzHUBmOfR7hyMs.jpg?f=fotoalbum_tile)
/f/image/IXGLDU67HW9NnBs8gQ8HOqzk.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4ZJZqdiwRLyuexQcQQgGhebi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3nmIHed7lojcp6QvKlUScT56.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oMiRZDn8VahxjuxGAY6RxnM0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OzL49ZTworxI3wKZvO4nYqFt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/S4sW9Fv1zJBCN1Kw2nnDXdxF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4WpQvxZN1f9DRcXqNaghGmRZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nFoM0pvswiK0m0gotxyNoifA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uexB8vmJNLLuM0KIAPF0eKGu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6pqnMoPIdWY1Vzd09J4ENLhB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pzGhphL2ECDJpuznhUJHKvwN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uX76ECWkdM3AibRjKF9nlIo3.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/wPhc8CWzISItR4pAsX2T0H5q.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/kydf9yhF1Xodf2bCYPp8t5Vv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mfCrk3NwbEXikEUrBE4ndVK4.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/oiaGUVwxH9PmLcpTA6QXsbz3.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/5WifqGfZBnm6WkjKIrnSziO1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NQNvWPX85YVCEKUMtPxIP3lM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/s0bWSA2JsbEozQO1IaCjtw8Q.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/0gRyQkYFCZZVsWyjwujWkTFd.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/rPLuDgAlCIxE8H6grtTH1Xhe.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/A6hatWtmHUIY363BL4qeiCFk.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/ma7Nk7hTRFygTODeHobLSLNW.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/A5UHBG3s5J1FCUVgcbClUiOz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Tdkrct1JtEG6Jl0exRRqBVro.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XPmiYMBEDK4YjSSHjhWr73wp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vd6F1l4BBPZaqcwmxgh00U6u.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4YtCpFLj7KVHi8QlirHbBtQV.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/wB1cgRgunurgr2B65LzuP8fb.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/OzYWWkpY81gQvw9iSUOfM9l3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dSmaPqRtw1RVpyTHzv6a56JR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fWJQgR4asbfD5zUmfDzWAFlz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/o8EGQwRH18aX8CNJHLrMw0By.jpg?f=fotoalbum_large)