Toon posts:

Het grote BYD Atto 3 topic

Pagina: 1
Acties:

• EVBert
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 12:46
Gisteren mijn Atto 3 opgehaald, ben benieuwd naar de ervaringen van andere Atto 3 eigenaren.
Het is een superfijne auto met heel veel gadgets en lijkt hij redelijk zuinig met energie om te springen.

Verbeterpuntjes wat mij betreft op dit moment:
1. Cruise control kan alleen worden uitgeschakeld dmv rempedaal in te drukken. Handiger zou zijn met knopje op stuur.
2. Aantal malen knipperen van de richtingaanwijzer niet instelbaar bij pulsgebruik.
3. Verkeersbordherkenning vaak fout en daar door steeds meldingen te snel rijden. Is uit te schakelen via menu maar bij volgende keer starten staat het weer aan.
4. Elektronisch rijgeluid irritant maar begint al te wennen. Is niet uitschakelbaar.

Het kan zijn dat sommige klachten niet relevant zijn en wel oplosbaar maar ik heb nog te weinig ervaring met deze auto. Hopelijk kunnen een aantal van deze klachten worden verholpen via Over The Air updates.
Ik begreep dat de Nederlandse versie van het infotainmentsysteem er binnenkort aan komt.

Kom maar op met jullie ervaringen.

[Voor 3% gewijzigd door EVBert op 30-03-2023 18:24]

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • +1Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 02:09

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Ik rijd de Atto 3 al sinds 15 maart.

Het rijdt super heerlijk.

1. Cruise control knopje zit er idd niet op. Zal wel een veiligheidsmaatregel zijn in het achterhoofd omdat het een EV is en bij high Regen breaks actief remt het best snel af.

2. Niet opgevallen of het te kort is bij baantje wisselen. Zal dat wel goed checken vandaag.

3. Ondanks bord herkenning grijpt het systeem (ACC / ICC) niet in door langzamer te rijden. 130KM p/u na 19:00 herkent het ACC systeem (nog) niet.

4. Ik was er direct aan gewend en het geeft mij aan dat de elektro motor aan is en gebruikt wordt.

Wat nog komt is Android Auto.
Louwman BYD was in gesprek met de Product Designers/Owners om te kijken of en wanneer Streamingdiensten op het systeem komen alsmede ook het side loaden van Apps.

Puntje van zware aandacht is het Airco systeem wat niet goed werkt of tenminste niet zoals je een ander airco systeem van een auto zou gebruiken.
Ontwazen van de voorkant van de auto is zowel voor als de zijruiten niet bijzonder snel en ook beslaan de ruiten snel.
Hiervoor gebruik ik altijd de Auto airco functie met een temp van 21 tot 27 graden.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:50

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hey @EVBert, misschien ook leuk om bij een "het grote" topic ook een uitgebreide topicstart te maken :)

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

• EVBert
1. Ik reed hiervoor een Hyundai Ioniq 38kWh deze had een knopje op het stuur om de CC te stoppen, reuze handig. Ik ben bang dat de remlichten oplichten als ik het rempedaal even aantik en daarmee de bestuurder achter mij laat schrikken.

2. Ik heb ontdekt dat bij even aantikken van de richtingaanwijzer hij drie keer knippert, bij wat langer aanhouden maar niet doorduwen knippert hij net zo lang totdat de schakelaar wordt losgelaten.

3. Verkeersbordherkenning is waardeloos in de stad, geeft altijd 30km aan. De Ioniq haalde de snelheid uit de navigatiekaart en was altijd correct. Maar die deed daar verder niets mee.

4. Rijgeluid zou wat mij betreft wat zachter mogen en uitschakelbaar. Mijn vrouw zei laatst dat het wel leek of er een stofzuiger parkeerde voor het huis.

BYD Atto 3 Skiwhite

• EVBert
Heb nu voor de eerste keer geladen en daarna geeft de auto een bereik van 420km aan. Is dit altijd 420km of past hij het aan op verbruik in het verleden?

BYD Atto 3 Skiwhite

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

EVBert schreef op maandag 3 april 2023 @ 16:30:
1. Ik reed hiervoor een Hyundai Ioniq 38kWh deze had een knopje op het stuur om de CC te stoppen, reuze handig. Ik ben bang dat de remlichten oplichten als ik het rempedaal even aantik en daarmee de bestuurder achter mij laat schrikken.

2. Ik heb ontdekt dat bij even aantikken van de richtingaanwijzer hij drie keer knippert, bij wat langer aanhouden maar niet doorduwen knippert hij net zo lang totdat de schakelaar wordt losgelaten.

3. Verkeersbordherkenning is waardeloos in de stad, geeft altijd 30km aan. De Ioniq haalde de snelheid uit de navigatiekaart en was altijd correct. Maar die deed daar verder niets mee.

4. Rijgeluid zou wat mij betreft wat zachter mogen en uitschakelbaar. Mijn vrouw zei laatst dat het wel leek of er een stofzuiger parkeerde voor het huis.
2. Zal ik straks checken.
3. Navi kaart is niet up to date.
EVBert schreef op maandag 3 april 2023 @ 16:35:
Heb nu voor de eerste keer geladen en daarna geeft de auto een bereik van 420km aan. Is dit altijd 420km of past hij het aan op verbruik in het verleden?
kan ik niet checken voor je aangezien ik ook 130 rijd in de avond en de batterij dan sneller leeg is.
Volgens mij standaard 420KM.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-05 22:53
Gelukkig dat de Atto 3 een LFP batterij heeft, maar de rest tsja. Airbags die niet afgaan in de BYD etc?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• EVBert
EVBert schreef op maandag 3 april 2023 @ 16:35:
Het is toch mogelijk de actieradius te zien naar gebruik in het verleden:

Actieradiusscherm
• Om uw ervaring te verbeteren beschikt het voertuig over een functie om de "Actieradius schermmodus" te selecteren die normaal "Standaard" is.
• Stel de modus in op → New Energy → Energy Management → Driving Range Display Mode".
• Standaardmodus: De actieradius wordt afgebeeld op grond van het resultaat van de uitgebreide functionele conditietest.
Dynamische modus: De geschatte actieradius wordt afgebeeld op grond van het beschikbare accuvermogen en het huidige gemiddelde vermogensverbruik.

• Als de "Dynamische" actieradius schermmodus wordt ingesteld:
» De afgebeelde actieradius als de vermogensaccu volledig opgeladen is, varieert op grond van het
» energieverbruik van de vorige trip.
De weergegeven actieradius zal worden aangepast op grond van
de airconditioningstatus van het voertuig, de geselecteerde rijmodus (ECO, NORMAL, SPORT, etc.), en de rijgewoonten van de bestuurder, om aan te sluiten bij de actieradius van het voertuig.

BYD Atto 3 Skiwhite

• EVBert
Immutable schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 00:11:
Gelukkig dat de Atto 3 een LFP batterij heeft, maar de rest tsja. Airbags die niet afgaan in de BYD etc?
[YouTube: Hidden - China's Flagship EVs are Exploding in Huge Numbers]
Stemmingmakerij, in China rijden zoveel EV’s en BYD’s, daar zijn dus in verhouding ook meer problemen mee.
Tesla kan overigens ook van problemen meepraten, is daarom elke Tesla slecht?

Graag weer door met interessante nieuwtjes en gebruikerservaringen.

BYD Atto 3 Skiwhite

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11:42
Immutable schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 00:11:
[YouTube: Hidden - China's Flagship EVs are Exploding in Huge Numbers]
Op het einde van de clip ontbrand de presentator spontaan.

• EVBert
oldie127 schreef op maandag 10 april 2023 @ 12:48:
[...]

Op het einde van de clip ontbrand de presentator spontaan.
Daar heb je het al, zelfs presentators gaan in vlammen op :)

BYD Atto 3 Skiwhite

• EVBert
De Atto 3 heeft optische verkeersbordherkenning dmv camera achter de voorruit, ik had liever gezien dat de max snelheid uit de navigatie werd gehaald.

BYD Atto 3 Skiwhite

• EVJack
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 10:33
EVBert schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 16:39:
Gisteren mijn Atto 3 opgehaald, ben benieuwd naar de ervaringen van andere Atto 3 eigenaren.
Het is een superfijne auto met heel veel gadgets en lijkt hij redelijk zuinig met energie om te springen.

Verbeterpuntjes wat mij betreft op dit moment:
1. Cruise control kan alleen worden uitgeschakeld dmv rempedaal in te drukken. Handiger zou zijn met knopje op stuur.
2. Aantal malen knipperen van de richtingaanwijzer niet instelbaar bij pulsgebruik.
3. Verkeersbordherkenning vaak fout en daar door steeds meldingen te snel rijden. Is uit te schakelen via menu maar bij volgende keer starten staat het weer aan.
4. Elektronisch rijgeluid irritant maar begint al te wennen. Is niet uitschakelbaar.

Het kan zijn dat sommige klachten niet relevant zijn en wel oplosbaar maar ik heb nog te weinig ervaring met deze auto. Hopelijk kunnen een aantal van deze klachten worden verholpen via Over The Air updates.
Ik begreep dat de Nederlandse versie van het infotainmentsysteem er binnenkort aan komt.

Kom maar op met jullie ervaringen.
Hi Bert,

Sinds kort ben ik ook een Atto 3 rijder.

De cruise control kun je afzetten door nogmaals op de “RES” knop de drukken.

Verder heb ik navigatie volume altijd uit staan dus de meldingen dat te hard wordt gereden is dan niet meer van toepassing.

Gr Jack

• EVJack
crzyhiphopazn schreef op maandag 3 april 2023 @ 14:02:

1. Cruise control knopje zit er idd niet op. Zal wel een veiligheidsmaatregel zijn in het achterhoofd omdat het een EV is en bij high Regen breaks actief remt het best snel af.

2. Niet opgevallen of het te kort is bij baantje wisselen. Zal dat wel goed checken vandaag.

3. Ondanks bord herkenning grijpt het systeem (ACC / ICC) niet in door langzamer te rijden. 130KM p/u na 19:00 herkent het ACC systeem (nog) niet.

4. Ik was er direct aan gewend en het geeft mij aan dat de elektro motor aan is en gebruikt wordt.

Louwman BYD was in gesprek met de Product Designers/Owners om te kijken of en wanneer Streamingdiensten op het systeem komen alsmede ook het side loaden van Apps.

Puntje van zware aandacht is het Airco systeem wat niet goed werkt of tenminste niet zoals je een ander airco systeem van een auto zou gebruiken.
Ontwazen van de voorkant van de auto is zowel voor als de zijruiten niet bijzonder snel en ook beslaan de ruiten snel.
Hiervoor gebruik ik altijd de Auto airco functie met een temp van 21 tot 27 graden.
Hi crzy,

Apple CarPlay is toegevoegd na de laatste update.

Het airco systeem is inderdaad even wennen. Bij mij werkte het volgende goed en sindsdien heb ik er geen last meer van:
1. Zorg dat alle roosters open staan en degene aan de raam kant, richten op de ramen.
2. Optie voor “luchtstroom van buitenaf” aanzetten.
3. Ventilatie op “Auto”

Mocht je snel willen ontwazen, zet ik de optie ventilatie op Max in combinatie met de voorruit functie.

Een tip: op de sleutel heb je een knop zitten (onderste). Als je deze een paar seconden ingedrukt houdt, dan start de auto (blijft nog wel op slot dus niemand kan er in) en start ook de airco/temperatuur regeling. Dit is met name handig voor sochtends of straks in de zomer als het warm is buiten.

Zelf heb ik de temperatuur op 24/25 graden staan gedurende een rit. Dit geeft bij mij het comfortabele gevoel van 21 graden bij een ander merk auto. Wellicht dat dit nog in de toekomst gefinetuned kan worden.

Gr Jack

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EVBert
EVJack schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 22:00:
[...]

Hi Bert,

Sinds kort ben ik ook een Atto 3 rijder.

De cruise control kun je afzetten door nogmaals op de “RES” knop de drukken.

Verder heb ik navigatie volume altijd uit staan dus de meldingen dat te hard wordt gereden is dan niet meer van toepassing.

Gr Jack
Bedankt voor je bericht Jack.

Door de RES knop in te drukken zet je de ACC uit en ben je de laatst ingestelde snelheid kwijt. Door de rem even aan te raken gebeurt dit niet en komt de ACC in een standby mode. De ACC kan uit de standby worden gehaald door de middelste schakelaar naar boven (laatst ingestelde snelheid wordt weer actief) of naar onder (nieuwe ingestelde snelheid) te bewegen. Ik zou graag zien dat je de ACC op standby zou kunnen zetten met een toets op het stuur i.p.v. de rem even in te drukken en de remlichten te laten oplichten.

BYD Atto 3 Skiwhite

• EVBert
EVJack schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 22:11:
[...]

Een tip: op de sleutel heb je een knop zitten (onderste). Als je deze een paar seconden ingedrukt houdt, dan start de auto (blijft nog wel op slot dus niemand kan er in) en start ook de airco/temperatuur regeling. Dit is met name handig voor sochtends of straks in de zomer als het warm is buiten.
Is wel handig inderdaad maar niet voor mensen zoals ik die zo zuinig mogelijk willen rijden ;(
Ik kan helaas niet aan huis laden en zodoende ook niet de auto op temperatuur brengen aan de kabel.

BYD Atto 3 Skiwhite

• EVBert
EVBert schreef op maandag 10 april 2023 @ 11:52:
[...]

Het is toch mogelijk de actieradius te zien naar gebruik in het verleden:

Actieradiusscherm
• Om uw ervaring te verbeteren beschikt het voertuig over een functie om de "Actieradius schermmodus" te selecteren die normaal "Standaard" is.
• Stel de modus in op → New Energy → Energy Management → Driving Range Display Mode".
• Standaardmodus: De actieradius wordt afgebeeld op grond van het resultaat van de uitgebreide functionele conditietest.
Dynamische modus: De geschatte actieradius wordt afgebeeld op grond van het beschikbare accuvermogen en het huidige gemiddelde vermogensverbruik.

• Als de "Dynamische" actieradius schermmodus wordt ingesteld:
» De afgebeelde actieradius als de vermogensaccu volledig opgeladen is, varieert op grond van het
» energieverbruik van de vorige trip.
De weergegeven actieradius zal worden aangepast op grond van
de airconditioningstatus van het voertuig, de geselecteerde rijmodus (ECO, NORMAL, SPORT, etc.), en de rijgewoonten van de bestuurder, om aan te sluiten bij de actieradius van het voertuig.
Lekker dan, blijkt deze optie zoals beschreven in de handleiding niet meer te bestaan. Kan het ook nergens anders vinden :-(

BYD Atto 3 Skiwhite

• EVJack
EVBert schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 23:19:
[...]

Bedankt voor je bericht Jack.

Door de RES knop in te drukken zet je de ACC uit en ben je de laatst ingestelde snelheid kwijt. Door de rem even aan te raken gebeurt dit niet en komt de ACC in een standby mode. De ACC kan uit de standby worden gehaald door de middelste schakelaar naar boven (laatst ingestelde snelheid wordt weer actief) of naar onder (nieuwe ingestelde snelheid) te bewegen. Ik zou graag zien dat je de ACC op standby zou kunnen zetten met een toets op het stuur i.p.v. de rem even in te drukken en de remlichten te laten oplichten.
Hi Bert,

Ik heb het vandaag geprobeerd en de auto onthoudt de laatst ingestelde snelheid. Het enige wat je moet doen is het “balletje” een keer omhoog duwen nadat je op RES hebt gedrukt. Dan hervat de auto de ACC op de snelheid hoe die was ingesteld dus:

Stel ACC in op gewenste snelheid > druk op RES om ACC uit te zetten > druk wederom op RES en druk eenmaal omhoog middels balletje om ACC te hervatten op eerder ingestelde snelheid.

Hiermee hervat je dus de ACC zonder de rem te hoeven gebruiken.

• EVBert
EVJack schreef op woensdag 12 april 2023 @ 22:30:
[...]

Hi Bert,

Ik heb het vandaag geprobeerd en de auto onthoudt de laatst ingestelde snelheid. Het enige wat je moet doen is het “balletje” een keer omhoog duwen nadat je op RES hebt gedrukt. Dan hervat de auto de ACC op de snelheid hoe die was ingesteld dus:

Stel ACC in op gewenste snelheid > druk op RES om ACC uit te zetten > druk wederom op RES en druk eenmaal omhoog middels balletje om ACC te hervatten op eerder ingestelde snelheid.

Hiermee hervat je dus de ACC zonder de rem te hoeven gebruiken.
Bedankt, ik ga het vandaag proberen. Ben benieuwd, zou geweldig zijn.

BYD Atto 3 Skiwhite

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Mijn vriendin heeft ook een BYD Atto 3 genomen maar dan in het wit.
Bij de uitlevering aangegeven over het beslaan van de ramen.

Er werd ons uitgelegd dat het te maken heeft met de ingebouwde warmtepomp.
na het rijden zal de warmtepomp zijn warmte kwijt moeten en dat doet het met het naar binnen blazen van alle warmte.

Nu snap ik waarom het airco systeem standaard de airco functie aan heeft zodra je je ventilatie aan zet

Ze gaven ook aan dat de ideale temp 21 graden is en dan blower sowieso boven en op voeten is.
Blowen boven dat klopt omdat je dan de front window en sides meepakt.

Dinsdag ramen donker laten tinten en kijken hoe dat er dan uit ziet.
Boulder Grey en Ski White met donkere ramen

Op FB heeft iemand die in Australie is een filmpje gepost dat Netflix op hun systeem daar is uitgerold. :9~ _/-\o_
https://m.facebook.com/gr...96903/?sfnsn=wa&ref=share

[Voor 13% gewijzigd door crzyhiphopazn op 13-04-2023 15:54]

• EVBert

Zojuist softwareversie 1.2 geïnstalleerd, zie vooralsnog geen verschillen. Ook geen Nederlandse update.

BYD Atto 3 Skiwhite

• EVJack
crzyhiphopazn schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:53:
Mijn vriendin heeft ook een BYD Atto 3 genomen maar dan in het wit.
Bij de uitlevering aangegeven over het beslaan van de ramen.

Er werd ons uitgelegd dat het te maken heeft met de ingebouwde warmtepomp.
na het rijden zal de warmtepomp zijn warmte kwijt moeten en dat doet het met het naar binnen blazen van alle warmte.

Nu snap ik waarom het airco systeem standaard de airco functie aan heeft zodra je je ventilatie aan zet

Ze gaven ook aan dat de ideale temp 21 graden is en dan blower sowieso boven en op voeten is.
Blowen boven dat klopt omdat je dan de front window en sides meepakt.

Dinsdag ramen donker laten tinten en kijken hoe dat er dan uit ziet.
Boulder Grey en Ski White met donkere ramen

Op FB heeft iemand die in Australie is een filmpje gepost dat Netflix op hun systeem daar is uitgerold. :9~ _/-\o_
https://m.facebook.com/gr...96903/?sfnsn=wa&ref=share
Aha ja dat klopt dat na het rijden de ruiten beslaan ivm het blazen van de lucht naar binnen.

Ik ben erg benieuwd naar de getinte ramen. Dat zal er vast strak uitzien. Mooi duo in die kleurstellingen. d:)b

Netflix zou echt super gaaf zijn als dat er komt. Dan hebben we wat te doen tijdens het snel laden :)

[Voor 3% gewijzigd door EVJack op 13-04-2023 19:23]

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

EVJack schreef op donderdag 13 april 2023 @ 19:23:
[...]

Aha ja dat klopt dat na het rijden de ruiten beslaan ivm het blazen van de lucht naar binnen.

Ik ben erg benieuwd naar de getinte ramen. Dat zal er vast strak uitzien. Mooi duo in die kleurstellingen. d:)b

Netflix zou echt super gaaf zijn als dat er komt. Dan hebben we wat te doen tijdens het snel laden :)
Ik zal een foto posten zodra het getint is en ik een goede foto kan maken.
Ramen mogen volgens mij 2 dagen niet open.
Gaat nog wat worden met de hitte van de warmtepomp

Precies kom maar op met die streamingdienst als in-app tijdens het laden relaxed werken of film/serie kijken.

• EVBert
EVBert schreef op donderdag 13 april 2023 @ 10:47:
[...]

Bedankt, ik ga het vandaag proberen. Ben benieuwd, zou geweldig zijn.
Werkt inderdaad zoals je omschreef maar je moet wel twee keer klikken om ACC weer aan te zetten. In ieder geval beter dan rem indrukken.

BYD Atto 3 Skiwhite

• EVMars
  • Laatst online: 24-05 13:28
Ik rijd Atto Ski White sinds half januari.

Tot nu toe wel tevreden op het ventilatiesysteem na. Het werkt niet goed in koude weersomstandigheden, dan beslaan alle ramen heel snel, zeker als je met meer personen in de auto zit.
De ventilator zet ik dan op standje orkaan/geluidsoverlast maar dan nog zijn de ramen nauwelijks droog te krijgen. Het is me ook opgevallen dat er bijna geen lucht uit de ventlatieroosters voor de achter passagiers komt.

Als de Atto nog weinig actieradius heeft en in energiezuinige modus gaat zet hij de airco/warmtepomp uit en beslaan in een mum van tijd de ramen rondom en ontneemt je al het zicht!
Dit is me op de snelweg overkomen.

Inmiddels heb ik alle mogelijke instellingen geprobeerd maar het wordt eigenlijk niet beter en ik ben bang dat er in de Atto iets niet goed zit.

Als dit het geval is verwacht ik dat BYD dit gaat oplossen met een modificatie of software update.

Verder heb ik ook de achterruiten laten blinderen wat de Atto goed heeft gedaan.

• EVMars
EVBert schreef op donderdag 13 april 2023 @ 17:05:
[Afbeelding]
Zojuist softwareversie 1.2 geïnstalleerd, zie vooralsnog geen verschillen. Ook geen Nederlandse update.
Voordat je een software update uitvoerd kan je kijken wat de wijzigingen zijn.

De laatste versie betrof ‘Charge Performance’.

• EVBert
Vond op de volgende informatie over OTA’s in Nieuw Zeeland. De versienummering is nogal verwarrend.

We are contacting you to provide an update regarding the Over The Air (OTA) software package updates for your BYD ATTO 3.

Due to the timing of release of each update, the correct order of our OTA updates is V1.3, V1.4, V1.1 and V1.2 respectfully.

To ensure you are aware of the purpose of each update, we have provided a brief description of each update below:

V1.3 is designed to optimize user experience and improve driving comfort.
V1.4 features the release of Apple CarPlay (activated via your phone using the USB port).
V1.1is designed to optimize user experience, VTOL and AC charging.
V1.2 will enhance user experience, by improving the DC charging experience and upgrading the button to start the intelligent voice function.
Please be aware that V1.3, V1.4 and V1.1 have been released, and we anticipate the V1.2 update to be finished by the end of this month.

Each update is a standalone software package for a separate vehicle module and will not interfere with any previous versions.

Note, the release of Android Auto will be communicated in the following months.

BYD Atto 3 Skiwhite

• EVBert
Gisteren 323 km voornamelijk op de snelweg gereden op een lading. Daarna na nog 6% SOC (27 km) over. Dit zou neerkomen op 17,5 kWh/100km. Temperatuur 11 tot 14 graden.
Onderweg regen en files gehad. Op snelweg cruise control op 100 km/u.
Valt me niet tegen…

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Immutable
Toch blijft het absurd dat er zoveel BYD auto's in de fik gaan in China. En tegenwoordig veel minder Tesla's qua verhouding. (Er zijn veel meer Tesla's verkocht.)
Lease, zonder kinderen OK. Maar met kinderen, ik zou het niet doen persoonlijk:

• EVBert
Immutable schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 22:01:
Toch blijft het absurd dat er zoveel BYD auto's in de fik gaan in China. En tegenwoordig veel minder Tesla's qua verhouding. (Er zijn veel meer Tesla's verkocht.)
[YouTube: Covered Up! - China's Electric Car Safety - You're Being Sold a Lie!]
Ik begrijp dat je binnenkort ook een BYD gaat bestellen?

BYD Atto 3 Skiwhite

• EVMars
Heeft iemand al een 5000km. onderhoudsbeurt laten uitvoeren?

• Immutable
EVBert schreef op woensdag 26 april 2023 @ 17:03:
[...]

Ik begrijp dat je binnenkort ook een BYD gaat bestellen?
Wie weet als de quality control beter zal worden, en misschien als de BYD Blade batterij wel betrouwbaar is? Want dat is wel een LFP batterij.

• awhatever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:53
Zojuist de BYD Atto 3 Ski White private lease besteld. Blijft een beetje een gok, zo'n onbekend merk, maar het prijs voordeel en online toch behoorlijk positieve video reviews, vond ik het de gok waard.

Betreffende het prijsvoordeel, bij private lease heb je na 5 jaar bij 20k km/j bij veel merken welke ik overwoog de auto nieuw waarde of zelfs meer betaald aan leasetarief. De de Atto 3 in private lease zit je daar ruim onder, en je krijgt ook nog eens de 2950,- SEPP subsidie terug. Hopelijk weegt het prijsvoordeel op tegen de paar tekortkomingen welke ik ongetwijfeld ga tegen komen, en hier al over geschreven wordt.

Dus ik ga het topic zeker mee volgen, en zodra ik hem in ontvangst genomen heb zal ik mijn ervaringen delen.

• EVBert
EVMars schreef op donderdag 27 april 2023 @ 17:24:
Heeft iemand al een 5000km. onderhoudsbeurt laten uitvoeren?
5000km? Toch gewoon na een jaar of mis ik wat?

BYD Atto 3 Skiwhite

• EV FransHx
  • Laatst online: 29-04 00:03
crzyhiphopazn schreef op maandag 3 april 2023 @ 14:02:

Het Side Loaden van apps is heel eenvoudig. Maak op een USB stick een map met de naam "third party apps". Download APK's van de apps die wil installeren van het internet en zet ze in de map. (goede site is https://www.androidapksbox.com/ ). Stop de USB stick in de poort en start de ATTO 3. Wachtwoord is 20211231. Zet een vinkje voor de app en install. Zo heb ik Adobe Reader geïnstalleerd en de manual naar de Atto 3 gekopieerd en heb ik altijd de manual aan boord.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:40

Yucon

*broem*

Immutable schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 22:01:
[YouTube: Covered Up! - China's Electric Car Safety - You're Being Sold a Lie!]
Ik heb verder niets met die auto's, maar dit Serpentza die z'n broodwinning ervan gemaakt heeft om china af te zeiken. Dit is ongeveer even neutraal als <insert wappie expert over vaccins>

• EVMars
EVBert schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 20:08:
[...]

5000km? Toch gewoon na een jaar of mis ik wat?
In de handleiding staat dat er na 5000km. of 3 maanden een inspectie moet plaatsvinden.

• sue18
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 27-05 22:54
Hallo, kan iemand mij vertellen wat de levertijd is van een byd atto 3 comfort blauw. Op de site staat direct leverbaar.

Ik zit op dit moment al 15 maanden te wachten op een zs ev en overweeg over te stappen. Terwijl de verwachte levertijd bij bestellen 3 tot max 6 maanden was.

Om nu maar een verkeerde gok te voorkomen even checken hier bij de praktijk specialisten 💪

[Voor 28% gewijzigd door sue18 op 29-04-2023 18:31]

• EVBert
sue18 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 18:29:
Hallo, kan iemand mij vertellen wat de levertijd is van een byd atto 3 comfort blauw. Op de site staat direct leverbaar.

Ik zit op dit moment al 15 maanden te wachten op een zs ev en overweeg over te stappen. Terwijl de verwachte levertijd bij bestellen 3 tot max 6 maanden was.

Om nu maar een verkeerde gok te voorkomen even checken hier bij de praktijk specialisten 💪
Ik heb mijn witte Atto comfort nu een maand en de levertijd was toen twee weken. Voor meer duidelijkheid zou ik BYD Amsterdam even bellen of mailen.

BYD Atto 3 Skiwhite

• EVMars
Ik had twee weken levertijd voor een witte Comfort.

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Waarom hebben jullie voor de comfort gekozen en niet voor de Design?

Verschil is 2K wat verwaarsloosbaar is met de extra opties.

• EVBert
crzyhiphopazn schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 23:04:

De comfort was snel leverbaar en ik vond tweeduizend Euro verschil wat veel voor een groter scherm en automatische achterklep. Luchtfiltersysteem en 230 Volt aansluiting vind ik niet interessant.

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • +1Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

EVMars schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 07:47:
[...]

In de handleiding staat dat er na 5000km. of 3 maanden een inspectie moet plaatsvinden.
Onderhoud is of 20.000 KM of na 1 jaar welke je eerder aantikt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EVBert
Hoe voorkom je beslagen ramen na uitschakelen van je Atto3: YouTube: Resolve Windshield Fogging Issue | BYD ATTO 3
Komt erop neer dat voordat je je auto uitschakeld eerst de airco uitzet en daarna recirculatie uit.

[Voor 4% gewijzigd door EVBert op 30-04-2023 22:37]

BYD Atto 3 Skiwhite

• EVMars

Het enige wat ik interessant vond aan die extra’s was de elektrische achterklep en dan is 2K wel veel.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Immutable
Yucon schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 07:24:
[...]

Ik heb verder niets met die auto's, maar dit Serpentza die z'n broodwinning ervan gemaakt heeft om china af te zeiken. Dit is ongeveer even neutraal als <insert wappie expert over vaccins>
Ok en dit dan?
https://www.autoevolution...t-crash-test-166253.html#
Zogenaamd veilig toch de LFP? Heb ik ook een LFP, maar blijkbaar toch krijgen ze het voor elkaar voor een batterij die echt heel robust is. Volgens hun bewezen testen in de oven, en puncture testen. Het uiteindelijke product vat gewoon vlam.

Hetzelfde is als je samples uit China aanvraagd, je krijgt top kwaliteit. Ga je er 100 bestellen krijg je ineens troep.

https://www.youtube.com/watch?v=cMAkwsr7Yg4
Het gaat hier niet om die Serpentza, ja die is tegen de dictator Xi JInping en voor het Chinese volk. Dat is net zoiets zeggen als ik ben tegen Mark Rutte en dus tegen Nederlanders dat is erg krom toch?

Ik bedoel BYD heeft in China mainland al een bijnaam: Burn Your Dreams

Statistisch heb je gewoon de meeste kan op vuur en vlam als je een BYD rijdt in China. Mag hopen dat de versies voor EU van betere kwaliteit zijn dan. We gaan het meemaken toch. Hoop van niet.

[Voor 7% gewijzigd door Immutable op 01-05-2023 12:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EVBert
Immutable schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:22:
[...]

Ok en dit dan?
https://www.autoevolution...t-crash-test-166253.html#
Zogenaamd veilig toch de LFP? Heb ik ook een LFP, maar blijkbaar toch krijgen ze het voor elkaar voor een batterij die echt heel robust is. Volgens hun bewezen testen in de oven, en puncture testen. Het uiteindelijke product vat gewoon vlam.

Hetzelfde is als je samples uit China aanvraagd, je krijgt top kwaliteit. Ga je er 100 bestellen krijg je ineens troep.

https://www.youtube.com/watch?v=cMAkwsr7Yg4
Het gaat hier niet om die Serpentza, ja die is tegen de dictator Xi JInping en voor het Chinese volk. Dat is net zoiets zeggen als ik ben tegen Mark Rutte en dus tegen Nederlanders dat is erg krom toch?

Ik bedoel BYD heeft in China mainland al een bijnaam: Burn Your Dreams

Statistisch heb je gewoon de meeste kan op vuur en vlam als je een BYD rijdt in China. Mag hopen dat de versies voor EU van betere kwaliteit zijn dan. We gaan het meemaken toch. Hoop van niet.
Ik geloof niet dat uw betoog veel toevoegd aan dit forum. Gaarne voor eigen parochie preken!

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • 0Henk 'm!

• awhatever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:53

Bij private lease betaal je over 5 jaar meer dan 2k extra voor de Design versie. Verder vond ik de extra's niet echt interessant voor mijn gebruik behalve dat het luchtfilter wel tof is. Dus ik ga voor de 2k+ extra kosten liever een keertje extra op vakantie :)

[Voor 3% gewijzigd door awhatever op 01-05-2023 16:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EVBert
ik heb mijn Atto 3 zonder de tekst “BUILD YOUR DREAMS” op de achterklep laten afleveren. Ik vond het nogal kinderachtig overkomen. Zijn er meer die dit hebben laten verwijderen?
Verder hoorde ik bij aflevering dat een aantal auto’s met een “ATTO 3” badge op de achterklep worden geleverd en andere weer niet. Hebben jullie zo’n ATTO 3 badge? Ik niet.

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EVMars
In het begin wilde ik ook geen “BUILD YOUR DREAMS” op de achterklep maar mijn vrouw vond het wel leuk dus….
Nu vind ik het eigenlijk ook wel prima.
Er staat bij mij geen “ATTO 3” op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EVBert
EV FransHx schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 00:01:
[...]

Het Side Loaden van apps is heel eenvoudig. Maak op een USB stick een map met de naam "third party apps". Download APK's van de apps die wil installeren van het internet en zet ze in de map. (goede site is https://www.androidapksbox.com/ ). Stop de USB stick in de poort en start de ATTO 3. Wachtwoord is 20211231. Zet een vinkje voor de app en install. Zo heb ik Adobe Reader geïnstalleerd en de manual naar de Atto 3 gekopieerd en heb ik altijd de manual aan boord.
Werkt perfect Frans! Dank je wel voor je bijdrage.

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-05 21:48
EVBert schreef op zondag 30 april 2023 @ 20:25:
Hoe voorkom je beslagen ramen na uitschakelen van je Atto3: YouTube: Resolve Windshield Fogging Issue | BYD ATTO 3
Komt erop neer dat voordat je je auto uitschakeld eerst de airco uitzet en daarna recirculatie uit.
Recirculatie is soweiso een boosdoener met betrekking tot beslagen ramen, ongeacht welke auto.
Je blijft dan namelijk de lucht in je auto opnieuw door het systeem duwen. Recirculatie moet je altijd maar heel kort gebruiken of als je een lange tunnel in rijdt ofzo.

Eigenlijk zou je airco voldoende moeten zijn om lucht uit de uit te onttrekken.

[Voor 6% gewijzigd door DonJunior op 02-05-2023 11:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pverstraeten
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:38
Hoe zit het eigenlijk met de V2L kabel, wordt die meegeleverd bij de design versie ?
In Australië zit die er blijkbaar standaard bij

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EVBert
pverstraeten schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 18:57:
Hoe zit het eigenlijk met de V2L kabel, wordt die meegeleverd bij de design versie ?
Dat lijkt mij wel, wat heb je er anders aan. Is ook niet als accessoire te koop.

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lunoa
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 09:45
Leuk dat er een topic gewijd is aan de Atto 3!

Ik mocht zelf voor het eerst een leaseauto uitkiezen van mijn werkgever, en de keuze is gevallen op de Atto 3 Design in de kleur Skiing White. Hopelijk wordt ie snel geleverd :*)

Wat ik zelf nog niet wist; hij heeft blijkbaar ook een drag race mode. Geinig 8)
Is dit ook op jullie auto's aanwezig?

Nog een vraag: is er onlangs een OTA update uitgerold die Android Auto beschikbaar maakt?
Onderstaand advertentie-artikel doet namelijk vermoeden dat dit inmiddels uitgerold is.
advhttps://androidworld.nl/a...n-een-roterend-scherm-adv

[Voor 23% gewijzigd door Lunoa op 03-05-2023 23:05]

PV: 5x APsystems DS3-L; 10x415Wp ONO/WZW 12°; Totaal 4150 Wp /// BEV: BYD Atto 3 Design Skiing White

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

EVBert schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 11:51:
[...]

Werkt perfect Frans! Dank je wel voor je bijdrage.
Moet de USB Stick in FAT32 geformatteerd zijn?

Ik heb een NTFS USB stick gebruikt en mijn tablet spacet direct en herstart zichzelf tot soms wel 5x achter elkaar.
Dan ga ik snel naar file manager en dan naar USB stick waar het vervolgens ook vaak vastloopt en zichzelf herstart.
Na een tijd dan lukt het soms wel om een app te installeren.
Disney+ geprobeerd, maar krijg geen videobeeld, maar wel audio er over heen.

Moet dit vanavond maar verder onderzoeken.

Ik d/l de apps ook van APKmirror
pverstraeten schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 18:57:
Ja alleen staan die in back order.
Mijn vriendin en ik moeten er allebei nog 1 krijgen.
Ik wacht sinds 15 maart en mijn vriendin sinds 11 April

[Voor 46% gewijzigd door crzyhiphopazn op 04-05-2023 12:47]

• EVBert
crzyhiphopazn schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 12:42:
[...]

Moet de USB Stick in FAT32 geformatteerd zijn?
Ja!

BYD Atto 3 Skiwhite

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Thanks dan ga ik dat nog proberen.
Had die van mij op NTFS staan.
Hopen dat het systeem dan niet meer tript met sideloaden

• EVBert
crzyhiphopazn schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 12:42:
[...]
Ja alleen staan die in back order.
Mijn vriendin en ik moeten er allebei nog 1 krijgen.
Ik wacht sinds 15 maart en mijn vriendin sinds 11 April
Hetzelfde geldt voor de granny loader kabel, die staan ook in backorder. Die van mij moet ik ook nog steeds krijgen. Is niet zo erg, gebruik hem toch eigenlijk nooit.

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • 0Henk 'm!

• evdennis
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 26-05 18:59
Ik mag deze week mijn Atto3 ophalen. na een proefrit was ik verkocht. ben benieuwd hoe hij me gaat bevallen.
Wat ik zo verder allemaal lees, is iedereen wel positief.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EVMars
Die Atto3 gaat je wel bevallen denk ik.
Als je hem straks wat langer hebt en je er helemaal aan gewend bent is het een heerlijk karretje is mijn ervaring.
Laat je bevindingen maar horen hier!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• evdennis
Iemand nog tips voor mij voor in het begin en waar ik op moet letten ?

• EVBert
evdennis schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 07:11:
Iemand nog tips voor mij voor in het begin en waar ik op moet letten ?
Je niet storen aan het vrij harde engine sound systeem, dat went wel. Ook aan de grote hoeveelheid waarschuwingsgeluiden moest ik erg wennen. Als je zuinig wilt rijden de ECO stand gebruiken en regeneratie op HIGH. De airco gebruikt m.i. veel stroom en gebruik ik daarom met mate.

BYD Atto 3 Skiwhite

• ecn1985
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 27-05 22:57
Hoi,

Wij gaan morgen proefrijden in een atto3 en mocht dit bevallen gaan we deze private leasen. Zijn er mensen die bij een andere partij leasen als Louwman? Bij Justleae staan ze ook op de site maar niets over de levertijden?
Ik ben in elk geval benieuwd naar de Atto3 en bij een positieve ervaring morgen ben ik hier vaker te vinden.

Gr. Erwin

Pana WH-MDC09J3E5 | 26 x 400wp Risen Solar

• Lunoa
ecn1985 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 19:34:
Hoi,

Wij gaan morgen proefrijden in een atto3 en mocht dit bevallen gaan we deze private leasen. Zijn er mensen die bij een andere partij leasen als Louwman? Bij Justleae staan ze ook op de site maar niets over de levertijden?
Ik ben in elk geval benieuwd naar de Atto3 en bij een positieve ervaring morgen ben ik hier vaker te vinden.

Gr. Erwin
Ik ga leasen via Leaseplan.

14-04 orderbevestiging verstuurd en de levering staat gepland voor 30-05, deze week bevestigd door Louwman. De levering was nog wat eerder geweest als Hemelvaart en Pinksteren er niet tussen hadden gezeten.

Dus alsnog een snelle levering, ondanks dat er een tussenpartij in het proces toegevoegd is.

PV: 5x APsystems DS3-L; 10x415Wp ONO/WZW 12°; Totaal 4150 Wp /// BEV: BYD Atto 3 Design Skiing White

• ecn1985
Lunoa schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 23:03:
[...]

Ik ga leasen via Leaseplan.

14-04 orderbevestiging verstuurd en de levering staat gepland voor 30-05, deze week bevestigd door Louwman. De levering was nog wat eerder geweest als Hemelvaart en Pinksteren er niet tussen hadden gezeten.

Dus alsnog een snelle levering, ondanks dat er een tussenpartij in het proces toegevoegd is.
Bedankt voor de reactie. 6 weken levertijd is niet gek zeker niet met de vakantiedagen die er tussen hebben gezeten.

Zal morgen een update geven betreffende de ervaring na de proefrit en de mogelijke levertijd op dit moment.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• evdennis
EVBert schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 17:27:
[...]

Je niet storen aan het vrij harde engine sound systeem, dat went wel. Ook aan de grote hoeveelheid waarschuwingsgeluiden moest ik erg wennen. Als je zuinig wilt rijden de ECO stand gebruiken en regeneratie op HIGH. De airco gebruikt m.i. veel stroom en gebruik ik daarom met mate.
oke bedankt voor de reactie, ik ben benieuwd.
ik wil er ook nog google chrome op zetten, weet iemand zo of dit geen problemen geeft ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ecn1985
Vandaag proefrit gemaakt in de Atto3. Zeer goed bevallen, vallue for money zelfs in het comfort model is super.
Na overleg met de adviseur een order geplaatst voor een grijze Atto3 volgens de verkoper was deze op ‘voorraad’ in elk geval binnen 6 weken leverbaar waarschijnlijk al sneller.

Kijk nu al enorm uit naar het moment van afleveren, nog steeds onder de indruk van de proefrit😁.

• EVBert
In Thailand is software versie 1.5 uitgekomen. O.a. Met Android Auto en betere en instelbare laadmogelijkheden. Sideloading van apps schijnt niet meer te kunnen…

BYD Atto 3 Skiwhite

• Lunoa
EVBert schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 13:12:
In Thailand is software versie 1.5 uitgekomen. O.a. Met Android Auto en betere en instelbare laadmogelijkheden. Sideloading van apps schijnt niet meer te kunnen…
Nice!
Wat wordt er verstaan onder betere en instelbare laadmogelijkeden? Of weet jij dat ook niet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EVBert
Lunoa schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 20:26:
[...]

Nice!
Wat wordt er verstaan onder betere en instelbare laadmogelijkeden? Of weet jij dat ook niet?
Er wordt geschreven dat er meer controle komt over het laden inclusief instellen van de laadsnelheid. Verder weet ik het ook niet.
In versie 1.5 wordt ook het sideloaden van apps uitgeschakeld, hierbij is het password wat nodig is om apps vanaf een usb-stick in te laden veranderd en wordt niet meer openbaar gemaakt.

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EVBert
Een vraagje aan andere Atto 3 rijders: mij is opgevallen dat de ledring rond de luidsprekers en leeslampjes altijd blauw licht geven en niet mee veranderen met de ambient light instelling.
Ik weet zeker dat ik ooit een filmpje heb gezien waarbij deze verlichting wel instelbaar is.
Hebben jullie dit ook?

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wuppie1959
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-05 07:49
Hoi,

De LED ring rond de speakers is bij de Comfort standaard blauw en bij de Design is deze multicolor instelbaar.
Dit volgens de brochure(zie onderstaande link)

https://www.bydauto.nl/ap...per-1-april-2023-V1.0.pdf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Noorderling
  • Laatst online: 23-05 14:39
EVBert schreef op maandag 1 mei 2023 @ 17:34:
ik heb mijn Atto 3 zonder de tekst “BUILD YOUR DREAMS” op de achterklep laten afleveren. Ik vond het nogal kinderachtig overkomen. Zijn er meer die dit hebben laten verwijderen?
Verder hoorde ik bij aflevering dat een aantal auto’s met een “ATTO 3” badge op de achterklep worden geleverd en andere weer niet. Hebben jullie zo’n ATTO 3 badge? Ik niet.
Misschien is het ook een cultuurverschil tussen Azie en de Westerse wereld. Ik wist niet dat het voluit werd geschreven, oogt zeer vreemd vind ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Noorderling
  • Laatst online: 23-05 14:39
EVMars schreef op maandag 1 mei 2023 @ 18:27:
In het begin wilde ik ook geen “BUILD YOUR DREAMS” op de achterklep maar mijn vrouw vond het wel leuk dus….
Nu vind ik het eigenlijk ook wel prima.
Er staat bij mij geen “ATTO 3” op.
Bayerische Motoren Werke staat nooit voluit geschreven dacht ik. Opvallend dat BYD dat dus wel doet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EV Master
  • Laatst online: 26-05 13:32
Als mijn Atto3 even in het zonnetje heeft gestaan of rijd in het zonnetje dan begint het stuur spontaan te kraken. Zowel bij draaien van het stuur als ook bij optrekken of afremmen. Het lijkt alsof door de hogere temperatuur er iets uitzet dat voor hinderlijk kraken zorgt. Meer mensen met een dergelijk probleem? En wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EVBert
Wuppie1959 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 06:56:
Hoi,

De LED ring rond de speakers is bij de Comfort standaard blauw en bij de Design is deze multicolor instelbaar.
Dit volgens de brochure(zie onderstaande link)

https://www.bydauto.nl/ap...per-1-april-2023-V1.0.pdf
Verdorie, had ik toch maar de Design uitvoering genomen ;)

BYD Atto 3 Skiwhite

• EMKHendriks
  • Laatst online: 26-05 09:19
Hoi, deze week de atto3 design bolder grey ontvangen. De ramen achter de b stijl laten blinderen. De tint gelijk aan het zonnedak. We zijn zeer tevreden en we zijn alles aan het ontdekken wat er op zit. Tot nu toe heb ik de dashcam niet werkend gekregen. Heeft iemand hier ervaring mee?

• EVBert
EMKHendriks schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:13:
Hoi, deze week de atto3 design bolder grey ontvangen. De ramen achter de b stijl laten blinderen. De tint gelijk aan het zonnedak. We zijn zeer tevreden en we zijn alles aan het ontdekken wat er op zit. Tot nu toe heb ik de dashcam niet werkend gekregen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Werkt bij mij ook niet. Ik denk dat deze optie niet in de Nederlandse Atto 3’s zit. Volgens Youtube filmpjes zou je opnames kunnen maken door de rotate screen knop op het stuur langer dan vijf seconden ingedrukt te houden. Je krijgt dan de keuze om met de rotate screen knop te kunnen filmen, een foto te maken of als rotate screen te laten werken. Bij mijn Comfort uitvoering lukt dit niet.

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EMKHendriks
  • Laatst online: 26-05 09:19
Van Byd Rotterdam bericht gehad dat deze cam er niet inzit ivm de privacywetgeving in Nederland. Nog meer landen in Europa maar vraag mij niet welke. Gelijk gevraagd om deze achteraf in te laten bouwen. Nog geen reactie gehad. Ik kom er op terug!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EV Master
  • Laatst online: 26-05 13:32
EMKHendriks schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:19:
Van Byd Rotterdam bericht gehad dat deze cam er niet inzit ivm de privacywetgeving in Nederland. Nog meer landen in Europa maar vraag mij niet welke. Gelijk gevraagd om deze achteraf in te laten bouwen. Nog geen reactie gehad. Ik kom er op terug!
Zitten de camera’s er niet in? Of zijn ze niet geactiveerd? Een update in de toekomst zal het waarschijnlijk mogelijk maken. Tegen mij zeiden ze het laatste namelijk.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee