Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunoa
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 25-01 17:13
EVHenk schreef op zondag 11 juni 2023 @ 12:56:
[...]

Goedemiddag allemaal, ik heb sinds 30 mei mijn Atto 3 design in skying white. Heerlijke auto.

Om gebruik te maken van je functies in het besturingssysteem moet je binnen android auto op het BYD app logo tikken dan ben je terug in het home screen. Zelf heb ik de update ook gehad en uitgevoerd maar in tegenstelling tot andere vermeldingen is bij de versie 1.3 het al niet meer mogelijk om third party apps te instaleren omdat het wachtwoord niet meer werkt, denk hierover na voor dat je update en je wel andere apps wil instaleren. voor mij te laat :'(
Thanks voor je tip!
Wat ik inmiddels als werkwijze heb gevonden is een voice command geven; "back to home screen", of iets in die trant. Dat werkt voor mij het makkelijkst en snelst.

Die tip van het sideloaden is inderdaad ook goed om rekening mee te houden ;)

En veel plezier met je nieuwe auto!

PV: 5x APsystems DS3-L; 10x415Wp ONO/WZW 12°; Totaal 4150 Wp /// BEV: BYD Atto 3 Design Skiing White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan Rab
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 30-03-2024
Hallo allemaal,

Sinds 3 maart ook Atto 3 eigenaar.

Als je android auto gebruikt en je wilt terug naar het byd hoofdmenu dan kun je ook op de camera knop op het stuur klikken en dan home de home pagina of airco knop oid. Dat vind ik de makkelijkste manier zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan_H
  • Laatst online: 27-06-2023
EVHenk schreef op zondag 11 juni 2023 @ 12:56:
[...]

Goedemiddag allemaal, ik heb sinds 30 mei mijn Atto 3 design in skying white. Heerlijke auto.

Om gebruik te maken van je functies in het besturingssysteem moet je binnen android auto op het BYD app logo tikken dan ben je terug in het home screen. Zelf heb ik de update ook gehad en uitgevoerd maar in tegenstelling tot andere vermeldingen is bij de versie 1.3 het al niet meer mogelijk om third party apps te instaleren omdat het wachtwoord niet meer werkt, denk hierover na voor dat je update en je wel andere apps wil instaleren. voor mij te laat :'(
Ik kwam wat berichten tegen dat het sideloaden nog steeds mogelijk is met het nieuwe wachtwoord.
Dat is: BYD6125F

Aangezien mijn Atto 3 nog onderweg is heb ik het niet kunnen testen.
Hoor graag of het werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVHenk
  • Laatst online: 02-09-2024
Stefan_H schreef op zondag 11 juni 2023 @ 15:56:
[...]

Ik kwam wat berichten tegen dat het sideloaden nog steeds mogelijk is met het nieuwe wachtwoord.
Dat is: BYD6125F

Aangezien mijn Atto 3 nog onderweg is heb ik het niet kunnen testen.
Hoor graag of het werkt.
Dank je Stefan, ga ik straks of morgen direct proberen. Laat hier wel weten of het werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RJWN
  • Laatst online: 20:20
Goedendag allemaal,

Sinds vorige week rijden wij ook de Atto 3 (skiing white).
Wat een fijne auto. Nog steeds van alles aan het ontdekken en uitproberen. We waren al electrisch gewend (Nissan Leaf 40 Kwh) maar dit is toch echt een stapje hoger.
Wat mij opviel zijn de 10 LED-jes op rij onder de kentekenplaat achter. Althans volgens mij zijn het LED's. Het is niet het achteruitrijlicht want die zitten gewoon in de lichtunits.
Iemand een idee waarvoor ze dienen?

***UPDATE***
Navraag gedaan bij BYD Asd.
LED- lampjes staan geschakeld aan de achteruitrijcamera. Zodra deze ingeschakeld wordt gaat de LED strip branden om de zichtbaarheid voor de camera kort achter de auto te verbeteren.

Gr. Ronald

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x9kKL4mlm40EdqmvYSsAPt15nXM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OoVqiBXa8h7skcZ0RFqEP3V4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door RJWN op 22-06-2023 11:24 . Reden: Update ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:03
RJWN schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:59:
Goedendag allemaal,

Sinds vorige week rijden wij ook de Atto 3 (skiing white).
Wat een fijne auto. Nog steeds van alles aan het ontdekken en uitproberen. We waren al electrisch gewend (Nissan Leaf 40 Kwh) maar dit is toch echt een stapje hoger.
Wat mij opviel zijn de 10 LED-jes op rij onder de kentekenplaat achter. Althans volgens mij zijn het LED's. Het is niet het achteruitrijlicht want die zitten gewoon in de lichtunits.

Gr. Ronald[Afbeelding]
Heb je de Knight rider knop nog niet gevonden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecn1985
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 05-04 14:55
Wij zijn inmiddels ook in het bezit van een grijze Atto 3 middels private lease. 3 weken geleden aangevraagd en afgelopen vrijdag geleverd.
De eerste kilometers zitten erop en wat een genot om in de auto te rijden.
Vraagje over het in de app starten van de airco, hierbij start ook de radio / muziek, is dit aan te passen? Kijkt een beetje raar op een parkeerplaats als er muziek uit een geparkeerde auto komt.

Iemand hiermee ervaring?

Pana WH-MDC09J3E5 | 32 x 400wp Risen Solar | Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVBert
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 03-05 14:59
ecn1985 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 15:03:
Wij zijn inmiddels ook in het bezit van een grijze Atto 3 middels private lease. 3 weken geleden aangevraagd en afgelopen vrijdag geleverd.
Vraagje over het in de app starten van de airco, hierbij start ook de radio / muziek, is dit aan te passen? Kijkt een beetje raar op een parkeerplaats als er muziek uit een geparkeerde auto komt.

Iemand hiermee ervaring?
Radio staat altijd uit als je de atto start, ook als hij aan was bij het uitschakelen.

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVBert
ecn1985 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 15:03:

Iemand hiermee ervaring?
Radio staat altijd uit als je de atto start, ook als hij aan was bij het uitschakelen, althans bij mij.

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecn1985
Heb het zojuist getest en nu staat inderdaad de radio / muziek uit.
Wellicht verwar ik iets, het is nog allemaal nieuw zullen we maar zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• awhatever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18:21
Hoi, inmiddels de eerste 1200km in de Atto 3 gereden. Bevalt uitstekend op een paar kleine dingentjes na. Tot dusverre is het mij nog altijd de aanschaf prijs / kwaliteit verhouding meer dan waard.

Bij het ophalen sloot het dak niet helemaal netjes aan, maar dat is keurig verholpen door BYD, en sluit nu prima aan.

Het rijgedrag is duidelijk afgestemd op comfort. Ik had hiervoor een Volvo V40 en 2x een Ford focus, daarmee ga je heel wat vlotter door de bocht en is het sturen leuker. Maar de Atto 3 rijdt veruit het comfortabelst van alle 3 de auto’s op de wat slechtere wegen in België waar ik regelmatig kom. Hij haalt de oneven in de weg er prima uit, ik vindt het persoonlijk een meer dan prima reis auto.

De stoelen zitten goed en comfortabel, maar ik kan mij voorstellen dat voor hele brede schouders ze wat smal zijn.

Kwa rijbereik met lange afstanden snelweg met 100 a 115 km/u in het Nederlandse verkeer, rij ik rond de 18kw/100km. Als ik wat meer binnendoor wegen erbij pak, zakt het verbruik. Als je continue 125km/u of harder gaat rijden, stijgt het verbruik wel flink.

Het grootste nadeel welke ik tot dusverre ervaren heb is de automatische lichtsensor. Hebben jullie daar ook last van? Mijn lampen gaan bij de helft van de viaducten al aan. Geen grote tunnels, maar gewoon een snelweg viaduct. Dat is op zich niet zo erg, zonde van de lampen, maar het scherm / Apple carplay gaat dan ook op nacht/dark-modus, wat nogal irritant is met je zonnebril op hebt bij 30 graden en een vel zonnetje buiten. Oplossing is de lampen handmatig uitzetten, maar ja er zit niet voor niets een auto licht functie op. Hebben jullie ook een over gevoelige lichtsensor en deze ervaring op zonnige dagen?

De DAB+ radio. Die staat elke keer uit bij de auto starten. Het ontvangst van de DAB+ is ook niet al te best, VRT Studio Brussel kon ik in mijn Ford luisteren tot voorbij Eindhoven. In de Atto 3, heeft hij zelfs al in België langs de grens moeite met de zender stabiel te ontvangen. Het vervelende is dat DAB+ app crashed /uitvalt bij het wegvallen van de zender, en je handmatig de app moet openen en de zender opnieuw moet selecteren. Heb dit alleen ervaren met VRT Studio Brussel, 3FM en QMusic werken bijvoorbeeld wel prima. Hebben jullie deze ervaring ook met de DAB+ app?

Al met al nog erg blij met de auto, als dit de grootste kritiek puntjes blijken te zijn :)

Ohja, ik heb deze telefoonhouder gekocht, en ook de bakjes om de grote compartimenten wat op te delen. Bevalt mij prima:
https://www.topbyd.com/pr...tto-3-mobile-phone-holder
https://www.topbyd.com/pr...ay?variant=44158042145044
https://www.topbyd.com/pr...-under-the-center-console

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunoa
awhatever schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 10:42:
Hoi, inmiddels de eerste 1200km in de Atto 3 gereden. Bevalt uitstekend op een paar kleine dingentjes na. Tot dusverre is het mij nog altijd de aanschaf prijs / kwaliteit verhouding meer dan waard.

Bij het ophalen sloot het dak niet helemaal netjes aan, maar dat is keurig verholpen door BYD, en sluit nu prima aan.

Het rijgedrag is duidelijk afgestemd op comfort. Ik had hiervoor een Volvo V40 en 2x een Ford focus, daarmee ga je heel wat vlotter door de bocht en is het sturen leuker. Maar de Atto 3 rijdt veruit het comfortabelst van alle 3 de auto’s op de wat slechtere wegen in België waar ik regelmatig kom. Hij haalt de oneven in de weg er prima uit, ik vindt het persoonlijk een meer dan prima reis auto.

De stoelen zitten goed en comfortabel, maar ik kan mij voorstellen dat voor hele brede schouders ze wat smal zijn.

Kwa rijbereik met lange afstanden snelweg met 100 a 115 km/u in het Nederlandse verkeer, rij ik rond de 18kw/100km. Als ik wat meer binnendoor wegen erbij pak, zakt het verbruik. Als je continue 125km/u of harder gaat rijden, stijgt het verbruik wel flink.

Het grootste nadeel welke ik tot dusverre ervaren heb is de automatische lichtsensor. Hebben jullie daar ook last van? Mijn lampen gaan bij de helft van de viaducten al aan. Geen grote tunnels, maar gewoon een snelweg viaduct. Dat is op zich niet zo erg, zonde van de lampen, maar het scherm / Apple carplay gaat dan ook op nacht/dark-modus, wat nogal irritant is met je zonnebril op hebt bij 30 graden en een vel zonnetje buiten. Oplossing is de lampen handmatig uitzetten, maar ja er zit niet voor niets een auto licht functie op. Hebben jullie ook een over gevoelige lichtsensor en deze ervaring op zonnige dagen?

De DAB+ radio. Die staat elke keer uit bij de auto starten. Het ontvangst van de DAB+ is ook niet al te best, VRT Studio Brussel kon ik in mijn Ford luisteren tot voorbij Eindhoven. In de Atto 3, heeft hij zelfs al in België langs de grens moeite met de zender stabiel te ontvangen. Het vervelende is dat DAB+ app crashed /uitvalt bij het wegvallen van de zender, en je handmatig de app moet openen en de zender opnieuw moet selecteren. Heb dit alleen ervaren met VRT Studio Brussel, 3FM en QMusic werken bijvoorbeeld wel prima. Hebben jullie deze ervaring ook met de DAB+ app?

Al met al nog erg blij met de auto, als dit de grootste kritiek puntjes blijken te zijn :)

Ohja, ik heb deze telefoonhouder gekocht, en ook de bakjes om de grote compartimenten wat op te delen. Bevalt mij prima:
https://www.topbyd.com/pr...tto-3-mobile-phone-holder
https://www.topbyd.com/pr...ay?variant=44158042145044
https://www.topbyd.com/pr...-under-the-center-console
toon volledige bericht
Lichtsensor is inderdaad wat sensitief; verlichting schakelt wanneer ik onder een viaduct of onder een dichte rij bomen doorrijd. Voor mij is het overigens niet storend.

Goeie tip wat betreft die website.
Heb je voor de items nog importheffingen/-belastingen moeten betalen?

PV: 5x APsystems DS3-L; 10x415Wp ONO/WZW 12°; Totaal 4150 Wp /// BEV: BYD Atto 3 Design Skiing White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
Lunoa schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 21:59:
Nee, heb niks extra's hoeven betalen (taxes staan als $0.00 op de factuur), en heb geen naheffing gehad. Betaling gaat via PayPal. Het kwam wel van ver weg, maar het arriveerde uiteindelijk met DHL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
Lichtsensor is inderdaad wat sensitief; verlichting schakelt wanneer ik onder een viaduct of onder een dichte rij bomen doorrijd. Voor mij is het overigens niet storend.
Het deel wat mij vooral als vervelend overkomt is als ik apple carplay gebruik, gaat deze ook naar nachtmodus. Dus google maps gaat dan telkens naar darkmode en weer terug naar dagmodus 15 seconden later. Dat zit blijkbaar via de interface aan de verlichting geschakeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asvdveen
  • Laatst online: 30-04 14:13
En we hebben een prijs voor de BYD Dolphin! 29,999 :)
Beste BYD-liefhebber,

Yes, we hebben weer nieuws over de BYD DOLPHIN! Niet zo lang geleden stuurden we je al een overzicht van de overweldigende media-aandacht voor de DOLPHIN. In alle artikelen die tot nu toe verschenen is al veel gezegd over het mogelijke prijskaartje van onze nieuwste EV. Nu is het moment dat we de Nederlandse prijs voor de DOLPHIN kunnen onthullen.

Vier uitvoeringen
De DOLPHIN is straks beschikbaar in vier uitvoeringen, namelijk de Active, Boost, Comfort en Design. Wat betekent dit nou eigenlijk? De Active en de Boost uitvoering worden geleverd met een 44,9 kWh LFP Blade Battery. De actieradius van de Active uitvoering komt hiermee op 340 km (WLTP) en voor de Boost op 310 km (WLTP). De Comfort & Design uitvoering worden geleverd met een 60,4 kWh LFP Blade Battery met een actieradius van 427 km (WLTP).

Maar wat is dan de prijs?
Je kunt straks al rijden in een BYD DOLPHIN voor € 29.990,-! Dat betekent dat je vanaf € 143,- per maand aan bijtelling betaalt.
Private lease is ook mogelijk. Je rijdt al volledig ontzorgd in de nieuwe DOLPHIN vanaf € 445,- per maand*. En voor het tarief van de BOOST krijg je tijdelijk een upgrade naar de COMFORT uitvoering.

Wil je alles weten over de uitvoeringen, prijzen en private lease tarieven? Ontdek het en bekijk de brochure online.

Ontdek de DOLPHIN

Save the date
Houd je agenda vrij op zaterdag 8 juli (locatie Amsterdam) of zaterdag 15 juli (locatie Rotterdam). Want dan zal de DOLPHIN voor het eerst in Nederland te bewonderen zijn. Een exclusieve uitnodiging volgt.

Met vriendelijke groet,
Louwman BYD
toon volledige bericht
Bekijk hier de uitvoeringen en prijzen.

[ Voor 3% gewijzigd door asvdveen op 22-06-2023 13:21 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan_H
  • Laatst online: 27-06-2023
[...]

Die website ziet er goed uit!
Ik ben ook aan het kijken voor een geschikte telefoonhouder.
Heb jij een comfort of een design versie?
Zit de telefoonhouder niet in de weg tijdens het draaien van het scherm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• awhatever
Stefan_H schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 14:24:
[...]
Zit de telefoonhouder niet in de weg tijdens het draaien van het scherm?
Past alleen bij het kleine scherm, staat ergens op de website erbij.

Ik heb dus de comfort versie, en het scherm moet in landscape mode staan. Met het kleine scherm kun je nog roteren, maar dan zit je telefoon er dus voor. Het grote scherm kan volgens mij ook niet meer roteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CFIfoYoLk9GXk8f9AETnGX77-jM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a5PQiGElMv65Th44cXuYu6Bt.jpg?f=fotoalbum_large

Ook maar gelijk een foto van het bakje in het middenconsole
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IoGTuWgFNDhVy_2Kmokk-bkOLW8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3OUg6QewDrD5Aige0Z2nRg4G.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door awhatever op 22-06-2023 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby001
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-07-2024
Effe een vraagje,is er voor de atto 3 een trekhaak beschikbaar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• awhatever
RJWN schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:59:
Het is niet het achteruitrijlicht want die zitten gewoon in de lichtunits.

***UPDATE***
Navraag gedaan bij BYD Asd.
LED- lampjes staan geschakeld aan de achteruitrijcamera. Zodra deze ingeschakeld wordt gaat de LED strip branden om de zichtbaarheid voor de camera kort achter de auto te verbeteren.

Gr. Ronald

[Afbeelding]
Bij mij is het dan ook het mist achterlicht... ze lichten keurig rood op als je de mistlamp aanzet. Achteruit rijden niet getest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdvr
  • Laatst online: 22-07-2023
Ik heb na een proefrit besloten om te bestellen. Zonder meer een geweldige auto! Ik ben gegaan voor de design uitvoering. Goed dat er inmiddels Apple/Android ondersteuning is en dat de navigatie Nederlands babbelt. Ben alvast even door de handleiding aan het bladeren geweest, het viel mij op dat hierin niet gesproken wordt over de BYD app voor de smartphone. Op het internet gezien dat dergelijke app bestaat (YouTube: Can the BYD app do it all?), dus even in de Play Store gekeken en daarin staat inderdaad een BYD app. App is met name handig om remote te kunnen zien hoe het opladen van de batterij vordert. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunoa
Rdvr schreef op zondag 25 juni 2023 @ 12:47:
Ik heb na een proefrit besloten om te bestellen. Zonder meer een geweldige auto! Ik ben gegaan voor de design uitvoering. Goed dat er inmiddels Apple/Android ondersteuning is en dat de navigatie Nederlands babbelt. Ben alvast even door de handleiding aan het bladeren geweest, het viel mij op dat hierin niet gesproken wordt over de BYD app voor de smartphone. Op het internet gezien dat dergelijke app bestaat (YouTube: Can the BYD app do it all?), dus even in de Play Store gekeken en daarin staat inderdaad een BYD app. App is met name handig om remote te kunnen zien hoe het opladen van de batterij vordert. Heeft iemand hier ervaring mee?
App werkt perfect! Inderdaad super fijn dat je op afstand kunt zien of de batterij vol is. Daarvan stuurt de app je ook een push-melding (kun je uiteraard uitzetten).
En met kleine kinderen vind ik het heel fijn dat je de airco op afstand aan kunt zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uJ_wakiiR588vX9YGzrXhrvSeos=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wzVzhwcwGgCnkug8qqafOBy6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-05 19:54
Voor wie het leuk vindt, was vanmiddag even bij de buren van BYD in Ams op bezoek en voor mij reed een trailer met daarop een Seal. Volgens mij zal dit een van de eerste in NL zijn. Helaas geen foto gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Leuk om al jullie ervaringen te lezen.

Ik overweeg om er ook een te gaan bestellen, maar twijfel nog.

Kan iemand ook vertellen hoe Apple CarPlay bevalt?
Ook las ik dat er 1Gb databundel voor 4G beschikbaar. Wat als je daar overheen komt?
En hoe werken de standaard apps zoals Spotify bijvoorbeeld?

[ Voor 12% gewijzigd door avdl72 op 04-07-2023 06:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
avdl72 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 06:52:
Werkt prima met snoertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
Hoi,

Iemand de ATTO 3 al succesvol kunnen laden aan een TESLA snellader ?

Volgens youtube zou het moeten kunnen, dus ik de Tesla app maar eens geinstalleerd.
https://www.youtube.com/watch?v=ks5MgCM_3VE

Tot dusverre 2 keer in Belgie geprobeerd zonder succes. De auto en de lader herkennnen elkaar niet en het laden begint niet. Geprobeerd met de auto aan, uit, opslot, er gebeurt niks. De Tesla App zegt geen auto gevonden.

Iemand betere ervaringen?

Reden; Tesla is vaak goedkoper dan snelladers langs de snelweg :)

[ Voor 5% gewijzigd door awhatever op 04-07-2023 08:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lunoa
avdl72 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 06:52:
Leuk om al jullie ervaringen te lezen.

Ik overweeg om er ook een te gaan bestellen, maar twijfel nog.

Ook las ik dat er 1Gb databundel voor 4G beschikbaar. Wat als je daar overheen komt?
En hoe werken de standaard apps zoals Spotify bijvoorbeeld?
Apple CarPlay werkt perfect, voor mij beter dan draadloos Android Auto; daarvan raakt mijn Android toestel oververhit. Ik weet eigenlijk niet of dat bekabeld zou werken?

Als je de datalimiet bereikt hebt, verlies je alle connecticiteit en kun je bijvoorbeeld geen updates meer downloaden. Daarom werd mij aangeraden om Spotify via Android Auto of Carplay te luisteren (of via de Bluetooth connectiviteit). De pre-installed app heb ik daarom nooit gebruikt.

Mocht je de datalimiet overschreden hebben, kun je de auto wel aan een WiFi netwerk koppelen (dus bijvoorbeeld ook een mobiele hotspot), om eventueel wel die update te kunnen downloaden. Dit heb ik overigens zelf nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Lunoa schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 22:15:
[...]
Mocht je de datalimiet overschreden hebben, kun je de auto wel aan een WiFi netwerk koppelen (dus bijvoorbeeld ook een mobiele hotspot), om eventueel wel die update te kunnen downloaden. Dit heb ik overigens zelf nog niet geprobeerd.
Aha dus blijkbaar bieden ze geen optionele data bundels aan, want kreeg het ook nergens gevonden. Ik zag wel een filmpje dat de SIM kaart vervangen kan worden, maar geen idee of hij dan nog OTA’s ontvangt.

Bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVBert
Vond op een Australisch ATTO3 forum nieuws over een op handen zijnde Over The Air update.

• Improved ventilation function after Air Compressor shut off to prevent fogging after shut-off in cooler temperatures.
• Optimization of user experience, improvement of driving comfort.
• Optimization of DC charging power, extend high-power charging duration.
• Improved DC charging gun locking communication.
• Improved compatibility of wireless charging function.
• Added Dynamic range estimation function, in addition to NEDC (in DiLink vehicle settings) to reflect real time range based on current use.

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMKHendriks
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 07-10-2023
Graag zou ik een frunk willen hebben maar moet het allemaal van ver komen. Wanneer zijn zulke accessoires in Nederland te krijgen.
Heeft iemand de dashcam werkend gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RJWN
EMKHendriks schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 21:21:
Graag zou ik een frunk willen hebben maar moet het allemaal van ver komen. Wanneer zijn zulke accessoires in Nederland te krijgen.
Heeft iemand de dashcam werkend gekregen?
Ik ben ook al een tijdje op zoek naar de manier om de dashcam werkend te krijgen, maar helaas nog zonder resultaat. De manier om de schermrotatieknop op het stuur een aantal seconden ingedrukt te houden werkt bij mij in elk geval niet.
Volgens BYD Asd zou de dashcam wel geactiveerd moeten kunnen worden, maar 'ze mogen daar niet actief aan mee werken'.
Ik vind het zonde om een aparte dashcam te installeren als er een goede werkende dashcam in de auto aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRC
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-04 17:08

KRC

Heeft er al iemand ervaring met after sales / problemen waarvoor men reparatie moest laten uitvoeren?

Hoor bij veel nieuwe merken op de markt (Lynck) dat dit vaak nog een beetje een rommeltje is?
Of is dat hier niet geval door de samenwerking met Louwman?

En missen jullie de regensensor?
EVMars schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 18:06:
Ik rijd Atto Ski White sinds half januari.

Tot nu toe wel tevreden op het ventilatiesysteem na. Het werkt niet goed in koude weersomstandigheden, dan beslaan alle ramen heel snel, zeker als je met meer personen in de auto zit.
De ventilator zet ik dan op standje orkaan/geluidsoverlast maar dan nog zijn de ramen nauwelijks droog te krijgen. Het is me ook opgevallen dat er bijna geen lucht uit de ventlatieroosters voor de achter passagiers komt.

Als de Atto nog weinig actieradius heeft en in energiezuinige modus gaat zet hij de airco/warmtepomp uit en beslaan in een mum van tijd de ramen rondom en ontneemt je al het zicht!
Dit is me op de snelweg overkomen.

Inmiddels heb ik alle mogelijke instellingen geprobeerd maar het wordt eigenlijk niet beter en ik ben bang dat er in de Atto iets niet goed zit.

Als dit het geval is verwacht ik dat BYD dit gaat oplossen met een modificatie of software update.

Verder heb ik ook de achterruiten laten blinderen wat de Atto goed heeft gedaan.
toon volledige bericht
Mag ik vragen waar je hem hebt laten blinderen? En dan is de auto eigendom gok ik of PL?

[ Voor 71% gewijzigd door KRC op 12-07-2023 13:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
KRC schreef op maandag 10 juli 2023 @ 09:26:
Mag ik vragen waar je hem hebt laten blinderen? En dan is de auto eigendom gok ik of PL?
Vandaag mijn Atto 3 besteld bij een filiaal, en daar heb ik meteen de optie genomen om te laten blinderen voor €459. Dit doet Louwman dus zelf. Althans zo bieden ze het aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRC

KRC

Ik ga maandag proefrijden, heel benieuwd hoe die bevalt en zich staande houdt tegen bijv een Kia Niro EV.

Al moet ik zeggen, veel mensen zeggen dat Kia veel beter is, maar Kia is echt heel stuk duurder…

Zal maandag verslag doen van mijn bevindingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roydorenbos1995
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 12-01 22:31
Hoi hoi,

Ik heb sinds 1,5 week het genoegen om te rijden in een atto 3. Deze rij ik via mijn werk. Nu wil ik graag de byd app gebruiken, maar dan heb je een email adres nodig. Weet iemand hoe je dan de app aan de praat krijgt?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVBert
roydorenbos1995 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 00:30:
Hoi hoi,

Ik heb sinds 1,5 week het genoegen om te rijden in een atto 3. Deze rij ik via mijn werk. Nu wil ik graag de byd app gebruiken, maar dan heb je een email adres nodig. Weet iemand hoe je dan de app aan de praat krijgt?

Alvast bedankt!
Wat ik er nog van weet is dat de in de BYD app het voertuig kunt aanmelden met je kentekennummer. Bij mij was de auto al aangemeld door de dealer en werkte het daarna.

Heb ik ook nog een vraag: heb je bij ontvangst van de auto ook je grannyloader (thuislader) er bij gekregen? Die van mij staat nog steeds in backorder volgens de dealer en dat is al vanaf eind maart.

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRC

KRC

Hoe ervaren de gebruikers het gemist van de regensensor? Storend of totaal niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EVBert
KRC schreef op zondag 16 juli 2023 @ 10:55:
Hoe ervaren de gebruikers het gemist van de regensensor? Storend of totaal niet?
Mijn vorige auto had wel een regensensor. Is mis het wel af en toe. Storend is het niet echt.

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecn1985
Zijn er inmiddels al mensen die de BYD hebben opgeladen bij een Tesla Charger. Heb het zelf nog niet geprobeerd maar wil deze optie graag gebruiken tijdens de vakantie.

Ga het binnenkort maar eens testen bij een Tesla charger in de buurt, ben benieuwd naar de ervaringen van anderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RJWN
Ik vind dit echt wel een misser van BYD. Zo compleet en dan geen regensensor.
Natuurlijk kan je zonder, maar eerlijk gezegd als je een auto met regensensor gewend bent mis ik hem wel. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
ecn1985 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 16:27:
Zijn er inmiddels al mensen die de BYD hebben opgeladen bij een Tesla Charger. Heb het zelf nog niet geprobeerd maar wil deze optie graag gebruiken tijdens de vakantie.

Ga het binnenkort maar eens testen bij een Tesla charger in de buurt, ben benieuwd naar de ervaringen van anderen.
Ben benieuwd naar je ervaring, bij mij werkte het in Belgie helaas niet, zie een paar berichten terug,. Jammer want bij Tesla is het laden vaak goedkoper... Wilde het ook nog elders testen, maar tot dusverre niet aan toe gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KRC

KRC

Gisteren proefrit gemaakt in de Atto 3.

Van buiten hele mooie strakke auto, mooier dan ik had verwacht eigenlijk. Buitenkant valt echt niks slechts aan te zien.

Binnenkant indrukwekkend. Je vindt het mooi of niet denk niet dat er een tussenweg in zit haha.
Interieur echt heel goed afgewerkt, niks voelt plastic of slecht aan. Stoelen zitten goed. Wat nog meeste opviel was wel de ruime voorin en achterin. Voor deze klasse is dat echt flink. Wij hadden onze zoon mee in de maxicosi, deze kon ruim achter mij staan zonder dat ik mijn stoel naar voren moest doen. (Wat in onze t-roc niet kan).

Rijervaring voor dat korte stukje ook gewoon goed. Mss wat saai maar het rijd heel prettig, zeker in de stad. Merkte wel dat nu alles via het scherm gaat het wel beetje afleidend is. Airco aanpassen tijdens het rijden voelt toch niet heel veilig.

Al met al echt heel positief over de auto, zeker voor dit bedrag is het echt een aanwinst. Zeker als je het vergelijkt met concurrenten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W3mT22bsKkuFHVUsfprrUkADQkw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lfBZK1WfWCTuAceTHJaEJ0sT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-qBeLejGsaoYFyqmfXtqFRPne2A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/79a3Qpz5W4AJWtcYG00APPFf.jpg?f=fotoalbum_large

Ps. Zag ook veel mensen al proefrit maken in de TANG en HAN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toby001
KRC schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:52:
Gisteren proefrit gemaakt in de Atto 3.

Van buiten hele mooie strakke auto, mooier dan ik had verwacht eigenlijk. Buitenkant valt echt niks slechts aan te zien.

Binnenkant indrukwekkend. Je vindt het mooi of niet denk niet dat er een tussenweg in zit haha.
Interieur echt heel goed afgewerkt, niks voelt plastic of slecht aan. Stoelen zitten goed. Wat nog meeste opviel was wel de ruime voorin en achterin. Voor deze klasse is dat echt flink. Wij hadden onze zoon mee in de maxicosi, deze kon ruim achter mij staan zonder dat ik mijn stoel naar voren moest doen. (Wat in onze t-roc niet kan).

Rijervaring voor dat korte stukje ook gewoon goed. Mss wat saai maar het rijd heel prettig, zeker in de stad. Merkte wel dat nu alles via het scherm gaat het wel beetje afleidend is. Airco aanpassen tijdens het rijden voelt toch niet heel veilig.

Al met al echt heel positief over de auto, zeker voor dit bedrag is het echt een aanwinst. Zeker als je het vergelijkt met concurrenten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ps. Zag iook veel mensen al proefrit maken in de TANG en HAN
toon volledige bericht
Hé fijn dat het testrijden is meegevallen.
Zelf heb ik voor het eerst kennisgemaakt met de Atto 3 op het autosalon in Brussel.
En ja hoor bij mij en mijn vrouw kwam er spontaan een lach op het gezicht , ja zoals met alles het klikte direct en sins dien hou ik alles wat met de Atto te maken heeft in de gaten.
Momenteel rijdt ik een Kia Niro Hybrid ook een fantastische auto niks op aan te merken maar hij gaat stilaan vervangen worden dus begin ik weer terug wat meer naar de BYD te kijken.
Ik vindt het nog steeds een mooie wagen zeker voor de prijs,als je kijkt naar een plug in hybrid ofzo met dezelfde toeters en bellen kom je al vaker duurder uit .
Waarover twijfel ik dan nog het volledig elektrisch rijden ,ik heb namelijk nog geen zonnepanelen heb en het feit dat BYD toch nieuw is er nog niet veel over geweten is want ik moet hem als particulier aankopen.
Ik kan niet leasen via mijn werk en private lease zou veel te duur zijn daar ik zo’n 35000 KM per jaar rijdt.
Maar zijn er hier Atto 3 rijders die weten of er een trekhaak op de wagen mag niet voor een caravan maar een fietsendrager wandt wij zijn fervente fietsers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Toby001 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 22:22:
[...]
Maar zijn er hier Atto 3 rijders die weten of er een trekhaak op de wagen mag niet voor een caravan maar een fietsendrager wandt wij zijn fervente fietsers.
Toen ik vorige week mijn Atto 3 kocht heb ik die vraag gesteld. BYD leverd geen trekhaken, maar ik kreeg wel de tip om bij Burghof te kijken aangezien die speciale trekhaken leveren voor fietsendragers en geschikt zijn voor de Atto 3.
https://www.burghoftrekha...eciaal-voor-fietsendrager

[ Voor 6% gewijzigd door avdl72 op 19-07-2023 06:29 . Reden: Link aangepast. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:03
BYD is een wereldspeler en Lauwman een respectabele importeur, zou me daar absoluut geen zorgen om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdvr
Naast de bouwkwaliteit ook nog een perfect accupakket. Het wordt zelfs aanbevolen om met grote regelmaat (eens per week) op te laden tot 100% en periodiek (eens in 3 maanden) leeg te rijden tot een paar procentjes. Bij een lithion-ion batterij wordt aanbevolen de lading tussen 20% en 80% te houden, hetgeen natuurlijk grote gevolgen heeft voor de actieradius. Zeer tevreden met de auto.

Wel twee vragen, wie-o-wie kan helpen:

1. Wanneer ik DAB+ aanzet en vervolgens de auto uit- en aanzet, dan springt hij weer terug op FM in plaats van DAB+. Iemand een idee?

2. De navigatie stuurt mij steeds van de snelweg af alsof ik een toeristische route wil, weet iemand hoe je de navigatie kan instellen op de snelste route?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:12

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Rdvr schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 15:52:
Naast de bouwkwaliteit ook nog een perfect accupakket. Het wordt zelfs aanbevolen om met grote regelmaat (eens per week) op te laden tot 100% en periodiek (eens in 3 maanden) leeg te rijden tot een paar procentjes. Bij een lithion-ion batterij wordt aanbevolen de lading tussen 20% en 80% te houden, hetgeen natuurlijk grote gevolgen heeft voor de actieradius. Zeer tevreden met de auto.

Wel twee vragen, wie-o-wie kan helpen:

1. Wanneer ik DAB+ aanzet en vervolgens de auto uit- en aanzet, dan springt hij weer terug op FM in plaats van DAB+. Iemand een idee?

2. De navigatie stuurt mij steeds van de snelweg af alsof ik een toeristische route wil, weet iemand hoe je de navigatie kan instellen op de snelste route?
Punt 2 moet je in de instellingen van de Navi aangeven dat je bepaalde wegen niet wilt gebruiken.
Nadat je een Destination hebt gekozen als ik mij goed herinner.
kan ook zijn die je allene in de navi app hoeft te kijken in de instellingen

[ Voor 5% gewijzigd door crzyhiphopazn op 20-07-2023 18:27 ]

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdvr
Klopt inderdaad crzyhiphopazn. Mijn dank. Kennelijk heb ik tijdens het spelen met instellingen 'snelwegen' uitgezet bij de navigatie instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilhorn
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-05 13:22
Beste gebruikers,

Wij overwegen de aanschaf van de BYD Atto 3 Design. Een paar vragen waar de verkoper geen direct antwoord op kon geven.

- Hoeveel kost een onderhoudsbeurt voor de Atto 3? De verkoper zei dat er drie uur mee gemoeid is maar dat lijkt mij overdreven tov benzinemotoren.

- De Atto 3 Design kan stroom leveren. Maar kan hij deze ook terug aan de huisinstallatie leveren bij geen opbrengst PV-panelen? Al is het maar het sluipverbruik 's nachts.

- Welke laadmodule raden jullie aan? Ik kan makkelijk overdekt een wallbox laten plaatsen tegen een muur.

Alvast dank voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRC

KRC

Tilhorn schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 14:08:
Beste gebruikers,

Wij overwegen de aanschaf van de BYD Atto 3 Design. Een paar vragen waar de verkoper geen direct antwoord op kon geven.

- Hoeveel kost een onderhoudsbeurt voor de Atto 3? De verkoper zei dat er drie uur mee gemoeid is maar dat lijkt mij overdreven tov benzinemotoren.

- De Atto 3 Design kan stroom leveren. Maar kan hij deze ook terug aan de huisinstallatie leveren bij geen opbrengst PV-panelen? Al is het maar het sluipverbruik 's nachts.

- Welke laadmodule raden jullie aan? Ik kan makkelijk overdekt een wallbox laten plaatsen tegen een muur.

Alvast dank voor jullie reacties.
Punt 2 is niet mogelijk. Daar is een andere techniek voor nodig. V2G ipv V2L

Even van internet gehaald

Het verschil tussen Vehicle-to-Load en Vehicle-to-Grid
Een term die u mogelijk eerder voorbij heeft zien komen en op het eerste oog veel overlap lijkt te hebben met V2L, is Vehicle-to-Grid. Deze techniek, ook wel V2G genoemd, zorgt ervoor dat elektrische voertuigen niet alleen gebruikt kunnen worden als vervoersmiddel, maar ook als middel om elektriciteit op te kunnen slaan. Door middel van een bidirectionele lader kan de opgeslagen energie worden teruggestuurd en kan de elektriciteit worden gebruikt om andere apparatuur van stroom te voorzien. Kort gezegd maakt V2G het mogelijk om stroom vanuit een elektrisch voertuig weer terug te leveren aan het elektriciteitsnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Tilhorn schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 14:08:

Ik kan nergens een Europese onderhoudskosten overzicht vinden, maar AutoWeek geeft dit aan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/couhIUannzrnPCiaAQD0ISQMYk0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JEoBH7L0LoeYIYC7MQ3K1krl.jpg?f=fotoalbum_small

Deze kosten komen overigens overeen met de Kia Niro EV en Volkswagen ID3.

En Vehicle2Grid is niet mogelijk. Dus je kan je Atto 3 niet als accu pack gebruiken voor je huis.

[ Voor 3% gewijzigd door avdl72 op 23-07-2023 13:00 . Reden: Vergelijk met Kia en VW. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby001
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HhjIZ9f9snX-AAlst-tdfZfNle0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/us8qSAJxWbVdrWsrfMuZCTpL.png?f=fotoalbum_large

Ze hebben vertrouwen in hun product das goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRC

KRC

Voor de Atto 3 rijders.
Tijdens mijn proefrit werkte de “auto stop” vaker niet dan wel. Pakte hem vaak niet op en bij in parkeren achteruit helemaal niet.

Andere die dit ook ervaren of heb ik mijn rempedaal niet goed ingedrukt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVBert
Toby001 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 08:41:
[Afbeelding]

Ze hebben vertrouwen in hun product das goed.
In België hebben ze blijkbaar wat meer vertrouwen ;)

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVBert
KRC schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 17:40:
Voor de Atto 3 rijders.
Tijdens mijn proefrit werkte de “auto stop” vaker niet dan wel. Pakte hem vaak niet op en bij in parkeren achteruit helemaal niet.

Andere die dit ook ervaren of heb ik mijn rempedaal niet goed ingedrukt…
Misschien iets langer het rempedaal ingetrapt houden. Als de auto stop aan is zwijgt op dat moment ook de vehicle sound.
Bij inparkeren moet de auto stop niet meteen activeren, dat is niet handig bij heen en weer manouvreren.

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby001
EVBert schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 17:53:
[...]

In België hebben ze blijkbaar wat meer vertrouwen ;)
Is dit in Nederland niet het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVBert
Toby001 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 18:11:
[...]

Is dit in Nederland niet het geval?
Ik zie hier nog steeds vier jaar garantie op de BYD site.

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRC

KRC

EVBert schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 17:58:
[...]

Misschien iets langer het rempedaal ingetrapt houden. Als de auto stop aan is zwijgt op dat moment ook de vehicle sound.
Bij inparkeren moet de auto stop niet meteen activeren, dat is niet handig bij heen en weer manouvreren.
Klopt maar na stukje achteruit rijden wilde ik even stilstaan zonder de rem ingedrukt te blijven houden maar dat lukte niet echt. Zal het in toekomst nog keer testen dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby001
Ik lees ook veel over de ruiten die beslagen tijdens het rijden (zal nu wel geen probleem zijn in de zomer)en soms een lege 12 volt accu .
Zijn die problemen al opgelost met een update?

[ Voor 13% gewijzigd door Toby001 op 27-07-2023 23:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVBert
Toby001 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 23:13:
Ik lees ook veel over de ruiten die beslagen tijdens het rijden (zal nu wel geen probleem zijn in de zomer)en soms een lege 12 volt accu .
Zijn die problemen al opgelost met een update?
Met de laatste update moeten beide problemen opgelost zijn. Van beslagen ruiten heb ik in ieder geval geen last meer gehad en de software voor het opladen van de 12 Volt accu uit de HV batterij is al eerder aangepast. 12 Volt accuproblemen komen overigens bij heel veel merken EV’s voor.

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tilhorn
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-05 13:22
Vandaag ben ik gebeld door Louman Rotterdam.

Een jaarlijkse onderhoudsbeurt kost €305,00. Persoonlijk vind ik dit nogal prijzig voor deze auto als je dit vergelijkt met bijv onderhoudsprijzen van Renault. Ik betaald recentelijk €149,00 en dat voor een benzinemodel.

De inspectiebeurt bij 5000 km of drie maanden (wat als eerste komt) is komen te vervallen, De eerste beurt is bij 20000km of één jaar (wat als eerste komt).

De garantieperiode is opgetrokken naar 6 jaar of 150000km (wat als eerste komt). Ook voor al verkochte auto's.

Verder de deskundige ook voorgelegd wat het probleem is met de aangeslagen ruiten. Dit wordt naar zijn zeggen met de volgende software update opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecn1985
Gister geprobeerd om te laden bij een Tesla charger helaas niet gelukt, de auto maakt geen connectie met de charger helaas. Iemand een idee waarom dit niet mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
ecn1985 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 12:48:
Gister geprobeerd om te laden bij een Tesla charger helaas niet gelukt, de auto maakt geen connectie met de charger helaas. Iemand een idee waarom dit niet mogelijk is?
Ik kan er helaas nog niet over meepraten omdat ik wacht op de levering van mijn Atto 3.
Maar ik zag wel in dit filmpje dat je waarschijnlijk eerst de laadpaal moet activeren en dan pas de stekker in de auto plaatsen.

Zodra ik mijn auto geleverd heb gekregen ga ik het ook proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Heeft er iemand ervaring met de frunk optie die op internet wordt aangeboden?
https://www.topbyd.com/pr...front-trunk-organizer-box

Ik ben benieuwd hoe deze bak gevoelig is voor stof en water? Aangezien er geen rubberen afdichting is zoals bij andere merken die af fabriek een frunk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
ecn1985 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 12:48:
Had het in Belgie bij Tesla geprobeerd, helaas zonder succes.

In sommige filmpjes laten ze de auto aan staan, en dan werkt het wel. Maar bij mij helaas dus niet.
Het was wel een Tesla Type K, maar volgens mij is dat gewoon compatible met een Type L. Type K is dacht ik een oudere generatie CCS (lagere spanning) maar wellicht ging het daarop bij mij mis.

Hoor graag wat de truc is, als iemand het wel gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb vandaag even proefgereden in de Atto3.

Qua ruimte vind ik het een fijne auto. De zit is goed en achterin is het ook wel prima eigenlijk. Het interieur moet je van houden, maar kon mij niet echt bekoren. Het past ook niet bij de buitenkant die ik eigenlijk helemaal prima vind.

De stoel vond ik vervelend. Op een of andere manier zat de hoofdsteun niet lekker. Hij drukte te veel in mijn nek, terwijl ik met 1,88 niet idioot lang ben.

Er waren ook wel een serie aan onhebbelijkheden:

- het geluid als je langzaam rijdt
- geen autohold (dealer gaat dat nog uitzoeken). Dus voor een stoplicht je voet op de rem of de parkeerrem erop. Maar dan kun je niet wegrijden door gas te geven, je moet dan de auto weer in D zetten.
- Raar werkende cruise control. Ik wil graag knopje --> huidige snelheid vasthouden, maar hij begint dan bij 30 km/h :?
- Lane assist is wel heel nukkig. Zo slecht reed ik nou ook weer niet, maar ik kreeg regelmatig stoten in het stuur
- Navigatie werkte niet vanwege 'onstabiel netwerk'.
- Scherm vond ik met licht aan (kan dat niet automatisch, dealer zoekt dat uit) slecht afleesbaar. Ook met maximale lichtsterkte
- Toen ik even stevig gas gaf leek het alsof ik de controle zou verliezen. De auto slipte. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt in een elektrische auto

De prijs in combinatie met de ruimte is wel interessant, maar ik ben nog niet overtuigd.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lunoa
P_de_B schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:22:
Ik heb vandaag even proefgereden in de Atto3.

Qua ruimte vind ik het een fijne auto. De zit is goed en achterin is het ook wel prima eigenlijk. Het interieur moet je van houden, maar kon mij niet echt bekoren. Het past ook niet bij de buitenkant die ik eigenlijk helemaal prima vind.

De stoel vond ik vervelend. Op een of andere manier zat de hoofdsteun niet lekker. Hij drukte te veel in mijn nek, terwijl ik met 1,88 niet idioot lang ben.

Er waren ook wel een serie aan onhebbelijkheden:

- het geluid als je langzaam rijdt
- geen autohold (dealer gaat dat nog uitzoeken). Dus voor een stoplicht je voet op de rem of de parkeerrem erop. Maar dan kun je niet wegrijden door gas te geven, je moet dan de auto weer in D zetten.
- Raar werkende cruise control. Ik wil graag knopje --> huidige snelheid vasthouden, maar hij begint dan bij 30 km/h :?
- Lane assist is wel heel nukkig. Zo slecht reed ik nou ook weer niet, maar ik kreeg regelmatig stoten in het stuur
- Navigatie werkte niet vanwege 'onstabiel netwerk'.
- Scherm vond ik met licht aan (kan dat niet automatisch, dealer zoekt dat uit) slecht afleesbaar. Ook met maximale lichtsterkte
- Toen ik even stevig gas gaf leek het alsof ik de controle zou verliezen. De auto slipte. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt in een elektrische auto

De prijs in combinatie met de ruimte is wel interessant, maar ik ben nog niet overtuigd.
toon volledige bericht
Geen idee bij welke dealer jij was, maar hij kent de auto niet zo goed...

Paar opmerkingen a.d.h.v. de jouwe:

- Speaker van het wegrijgeluid kun je ontkoppelen onder de motorkap, niet echt een charmante oplossing, maar dan is het geluid weg zonder dat dit verdere storingen geeft.
- Autohold zit er gewoon op, er zit zelfs een fysieke knop voor bij de versnellingselector (met een "A" erop)
- Wanneer je op "set" drukt (palletje naar beneden drukken) neemt de cruisecontrol gewoon je huidige snelheid over. Als je op "Res" drukt (palletje naar boven drukken) begint ie inderdaad op 30 (wanneer er geen oude snelheid in het geheugen staat).
- Lane assist vergt inderdaad wat gewenning. Je kunt hem ook uitzetten met een knop op het stuur.
- Standaard navigatie gebruik ik niet.
- Scherm kan inderdaad lastig afleesbaar zijn met verlichting aan, dus de verlichting kun je het best in de automatische stand laten staan (die er dus gewoon op zit, verlichtingsknop twee standen terugdraaien, staat ook een A-tje bij), zodat de verlichting niet aan gaat wanneer het buiten te licht is. Verder is er niks aan de helderheid te doen met verlichting aan.
- De auto heeft voorwielaandrijving, waar veel andere elektrische auto's achterwielaandrijving hebben. Dat vraagt om een iets andere rijstijl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Lunoa schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:22:
[...]

Ik kreeg die indruk ook al. Daarom gaan ze nog wat zaken uitzoeken. Ik zie aan je reactie al wel dat een aantal zaken wel gewoon beschikbaar zijn.
- Lane assist vergt inderdaad wat gewenning. Je kunt hem ook uitzetten met een knop op het stuur.
Ik dacht dat het knopje op het stuur de auto tussen de lijnen houdt, dus de lane assist zoals ik het ken. Echter als dat knopje uit staat trilt (bonkt?) het stuur ook als ik dicht bij een lijn kom
Nee, ik denk dat ik ook wel Android auto ga gebruiken
- De auto heeft voorwielaandrijving, waar veel andere elektrische auto's achterwielaandrijving hebben. Dat vraagt om een iets andere rijstijl ;)
Ja, dat zal zeker hoor. Schrok er gewoon van. Ik ga met mijn huidige ook wel eens flink op het gas, maar dit voelde niet fijn.

Dank voor je reactie!

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamVervoort
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 29-04 15:51
Hoi allemaal,

Sinds vorige week ben ik eigenaar van een Atto 3.

Jammer genoeg moet ik nu al vaststellen dat een (onvoorzichtige) passagier op de achterbank voor schade heeft gezorgd.

Er zit namelijk een grote kras in het in de rugleuning van de middenstoel. Hoogstwaarschijnlijk ten gevolge van een handtas.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft en een oplossing kan bieden om dit weg te werken?

Alle tips zijn welkom!

Groet,

SamAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FQqYeKExSCHCrJ6F4-V-RMi7gf4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ngmlAlrd4mOy0CbojQWf0Zwt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IFoxxoRsjp9mPLdy9Bnxpk9Uu6s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MZx8Pl6HjJx2TiMb0aGfvjnI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy_BYD_att03
  • Laatst online: 18-12-2024
Lunoa schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:22:
[...]

Paar opmerkingen a.d.h.v. de jouwe:

- Speaker van het wegrijgeluid kun je ontkoppelen onder de motorkap, niet echt een charmante oplossing, maar dan is het geluid weg zonder dat dit verdere storingen geeft.
- Autohold zit er gewoon op, er zit zelfs een fysieke knop voor bij de versnellingselector (met een "A" erop)
- Wanneer je op "set" drukt (palletje naar beneden drukken) neemt de cruisecontrol gewoon je huidige snelheid over. Als je op "Res" drukt (palletje naar boven drukken) begint ie inderdaad op 30 (wanneer er geen oude snelheid in het geheugen staat).
- Scherm kan inderdaad lastig afleesbaar zijn met verlichting aan, dus de verlichting kun je het best in de automatische stand laten staan (die er dus gewoon op zit, verlichtingsknop twee standen terugdraaien, staat ook een A-tje bij), zodat de verlichting niet aan gaat wanneer het buiten te licht is. Verder is er niks aan de helderheid te doen met verlichting aan.
toon volledige bericht
Speaker van het wegrijgeluid kun je ontkoppelen onder de motorkap.

Waar zit deze precies. Kun je een foto posten? (Ik vind het zelf een erg irritant geluid namelijk 😉)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy_BYD_att03
  • Laatst online: 18-12-2024
Weet iemand of het mogelijk is om de vering strakker/stugger af te stellen? Ik vind mijn Atto3 heerlijk rijden, maar soms iets te soepel in de vering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVMars
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 31-03 17:53
Vandaag dit mailtje gekregen.
Zeer goed nieuws!

Namens Louwman BYD willen wij jou graag informeren dat de garantie van jouw BYD is verlengd. BYD heeft het streven naar perfectie hoog in het vaandel staan en dit vertaalt zich dan ook in een hoog kwaliteitsniveau voor alle modellen. Om dat kracht bij te zetten, verlengt BYD de garantievoorwaarden van alle huidige én nieuwe modellen. Hiermee krijgt zorgeloos genieten met jouw elektrische auto een hele nieuwe dimensie. Kortom goed nieuws!

Zes, acht en twaalf jaar
Alle BYD-personenautomodellen hebben vanaf nu zes jaar volledige fabrieksgarantie (dit was vier of vijf jaar) of een maximum kilometrage van 150.000 (dit was 120.000 of 100.000). De elektromotor en de aansturing ervan zijn nu gedurende acht jaar, met een maximum van 150.000 km gegarandeerd (was vijf jaar of 100.000 km voor bepaalde modellen). De carrosseriegarantie strekt zich vanaf nu uit over een periode van twaalf jaar.

Heb je vragen of wil je meer informatie over de verlengde garantie? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via 020 219 2016 of via info@louwman-byd.nl.

Met vriendelijke groet,
Louwman BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Happy_BYD_att03 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 15:41:
[...]

Waar zit deze precies. Kun je een foto posten? (Ik vind het zelf een erg irritant geluid namelijk 😉)
Dit helpt YouTube: BYD Atto3 Space Ship Sound? How to delete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:23
Hallo,

Ik heb een vraag, als je de navigatie gebruikt, houdt hij dan rekening met de % in de accu en stuurt hij je via oplaad punten in de route. Of moet je dit zelf instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 03-05 12:35
EVBert schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:15:
[...]

Met de laatste update moeten beide problemen opgelost zijn. Van beslagen ruiten heb ik in ieder geval geen last meer gehad en de software voor het opladen van de 12 Volt accu uit de HV batterij is al eerder aangepast. 12 Volt accuproblemen komen overigens bij heel veel merken EV’s voor.
Klopt, het probleem is een loodaccu, wat eigenlijk een verkeerde type batterij is. Want je hebt niet hoge piekstroom nodig zoals bij het starten van een motor. Probleem is, autofabrikanten blijven vaak een beetje op OEM onderdelen plakken. Tesla heeft dit opgelost door een eigen echte LFP lithium batterij te maken van 16v die de hele levensduur van de auto mee moet gaan. Bij Tesla is het probleem zeg maar al een tijdje "solved". Nu de rest nog, heb je een loodaccu nog steeds? Blijf je het probleem houden. De enige oplossing is de oplossing die Tesla heeft. Een software update gaat dit niet oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

SamVervoort schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:32:
Hoi allemaal,

Sinds vorige week ben ik eigenaar van een Atto 3.

Jammer genoeg moet ik nu al vaststellen dat een (onvoorzichtige) passagier op de achterbank voor schade heeft gezorgd.

Er zit namelijk een grote kras in het in de rugleuning van de middenstoel. Hoogstwaarschijnlijk ten gevolge van een handtas.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft en een oplossing kan bieden om dit weg te werken?

Alle tips zijn welkom!

Groet,

Sam[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Heel zuur, dat is inderdaad een lelijke kras. Die poets je er niet uit; dit is een fysieke beschadiging en moet professioneel hersteld worden. In de detailing groepen waar ik in zit is Rob Oomen de go-to guy voor dit soort klusjes, zie: https://www.leatherrepairnld.com . Op zijn Facebook pagina staan veel herstelwerkzaamheden die hij heeft gedaan. Een echte kunstenaar.
Happy_BYD_att03 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 15:41:

Pas daarmee op... Het Acoustic Vehicle Alerting System (AVAS) is sinds 2019 binnen de EU verplicht voor alle nieuwe elektrische auto's. Ik weet niet hoe het verzekeringstechnisch zit als je op lage snelheid een voetganger aanrijdt terwijl je opzettelijk je AVAS speaker ontkoppeld hebt en hij/zij claimt dat 'ie je niet heeft horen aankomen....

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EVBert
Freekers schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 23:01:
Pas daarmee op... Het Acoustic Vehicle Alerting System (AVAS) is sinds 2019 binnen de EU verplicht voor alle nieuwe elektrische auto's. Ik weet niet hoe het verzekeringstechnisch zit als je op lage snelheid een voetganger aanrijdt terwijl je opzettelijk je AVAS speaker ontkoppeld hebt en hij/zij claimt dat 'ie je niet heeft horen aankomen....
Een betere optie is de luidspreker af te plakken met duct tape o.i.d. en zo het volume wat te dempen.

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:23
Beste mensen, wij denken ik na over de byd atto 3 maar zou graag wat meer horen over het verbruik en vooral in wat kouder en slecht weer. En zijn er al mensen die er mee op vakantie zijn geweest en hou zijn de ervaringen dan met het verbruik. Sta je elke 200 km aan een lastpost of valt het wel mee in de zomer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordykeus
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-06-2024
Net akkoord gegeven op een mooie private lease offerte van Justlease. Ben benieuwd wanneer hij geleverd wordt! Een grijze voor mij😃 ik heb het topic inmiddels doorgelezen en er staan handige tips in! Bedankt allen. De chinese brand filmpjes baren mij ergens wat zorgen…zal ze maar niet aan de vrouw laten zien…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koevoets
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 02-05 16:05
jordykeus schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 22:34:
Net akkoord gegeven op een mooie private lease offerte van Justlease. Ben benieuwd wanneer hij geleverd wordt! Een grijze voor mij😃 ik heb het topic inmiddels doorgelezen en er staan handige tips in! Bedankt allen. De chinese brand filmpjes baren mij ergens wat zorgen…zal ze maar niet aan de vrouw laten zien…
Je post hier heeft mij ook getriggerd Jordy. Alvast veel succes met je Atto 3.
Zie nu inderdaad dat het maandtarief ongeveer 100 Euro per maand is gedaald t.o.v. voorheen bij hen waardoor dit zeker een interessantere optie is geworden met de nog te verkrijgen SEPP subsidie en de kleine meerprijs om een 4 i.p.v. 5-jarig contract af te sluiten.
Ben me nu even verder aan het oriënteren op de verschillen tussen de 2 aangeboden versies.

De “Comfort” versie lijkt mij al vrij compleet en dan is het voor mij de vraag of de 43 Euro extra per maand voor de “Design” versie zoveel meer gaat brengen. Dan ga ik denk liever voor een hogere km bundel met eventueel de 4 seizoenen banden erbij.

Welke versie heb je gekozen en waarom? En wat betaal je per meer of minder gereden kilometer als ik vragen mag?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRC

KRC

jordykeus schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 22:34:
Zit die subsidie verwerkt in maand bedrag wat ze tonen of niet? Krijg dat niet helemaal helder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koevoets
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 02-05 16:05
KRC schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 12:16:
[...]

Zit die subsidie verwerkt in maand bedrag wat ze tonen of niet? Krijg dat niet helemaal helder
Nee, de subsidie dien je persoonlijk aan te vragen. Zie https://www.rvo.nl/subsid...epp/subsidie-lease-nieuwe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordykeus
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-06-2024
Koevoets schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 12:08:
[...]

Je post hier heeft mij ook getriggerd Jordy. Alvast veel succes met je Atto 3.
Zie nu inderdaad dat het maandtarief ongeveer 100 Euro per maand is gedaald t.o.v. voorheen bij hen waardoor dit zeker een interessantere optie is geworden met de nog te verkrijgen SEPP subsidie en de kleine meerprijs om een 4 i.p.v. 5-jarig contract af te sluiten.
Ben me nu even verder aan het oriënteren op de verschillen tussen de 2 aangeboden versies.

De “Comfort” versie lijkt mij al vrij compleet en dan is het voor mij de vraag of de 43 Euro extra per maand voor de “Design” versie zoveel meer gaat brengen. Dan ga ik denk liever voor een hogere km bundel met eventueel de 4 seizoenen banden erbij.

Welke versie heb je gekozen en waarom? En wat betaal je per meer of minder gereden kilometer als ik vragen mag?
Alvast bedankt.
Ja die prijs was voor mij ook erg interessant. De extra’s bij de design versie vond ik de pak ‘m beet €2500 extra niet waard (no offense voor diegene met de design versie). Je kan bij justlease per maand de km bundel aanpassen dus dat is interessant. Begin gewoon met 12k per jaar en heb inderdaad all season banden erbij genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan_vL
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-11-2023
Ook net via Justlease een offerte aangevraagd. Scheelt behoorlijk veel met de aanbieding van Go private lease (Louwman).

Vraagje; lees veel verschillende meningen over all season banden. Overweeg ze wel omdat ik mogelijk nog wel eens naar Duitsland ga (al zal dat echt maar 1x per jaar zijn in de winter) en het me veiliger lijkt tijdens de winter/regen. Maak redelijk wat kilometers (20.000) waarvan een groot deel de all seasons dus niet echt nodig zijn. Vraag me af hierdoor af of ik dan niet teveel inlever op rijgenot en bereik met de all season banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel Duin
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-01 13:49
Ik rij sinds afgelopen week een Atto 3 naar volle tevredenheid! 1 Punt is wel de app, die kan ik niet activeren. De leasemaatschappij kan mij niet helpen en ik heb BYD nl gemaild en gebeld maar kwam er telefonisch niet doorheen. Ook geen reactie op mijn mails van maandag. Het mailadres van mij is niet gekoppeld aan de auto want ik heb niet besteld maar de leasemaatschappij.. Heeft iemand soortgelijke ervaringen en de mogelijke oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRC

KRC

Daniel Duin schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 08:11:
Ik rij sinds afgelopen week een Atto 3 naar volle tevredenheid! 1 Punt is wel de app, die kan ik niet activeren. De leasemaatschappij kan mij niet helpen en ik heb BYD nl gemaild en gebeld maar kwam er telefonisch niet doorheen. Ook geen reactie op mijn mails van maandag. Het mailadres van mij is niet gekoppeld aan de auto want ik heb niet besteld maar de leasemaatschappij.. Heeft iemand soortgelijke ervaringen en de mogelijke oplossing?
Via welke lease maatschappij heb je de auto? Zouden zij niet de auto kunnen aanmelden met uw e-mail adres?

Volgens mij zijn zij wel verantwoordelijk ervoor dat alles werkt maar snap dat het lastig is als je nergens geholpen word.

[ Voor 8% gewijzigd door KRC op 09-08-2023 08:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel Duin
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-01 13:49
KRC schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 08:31:
[...]

Via welke lease maatschappij heb je de auto? Zouden zij niet de auto kunnen aanmelden met uw e-mail adres?

Volgens mij zijn zij wel verantwoordelijk ervoor dat alles werkt maar snap dat het lastig is als je nergens geholpen word.
Ja Drama dus. Leasemaatschappij zegt dat ze geen mailadres doorgeven van de inkoopafdeling en ik moet naar BYD of een dealer alleen heb ik niets besteld :)

Ik wacht wel op reactie van BYD maar dat gaat niet bepaald snel (60 uur wachten nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 03-05 12:35
Komt dit overeen met jullie ervaring?

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
BYD Atto 3 60 kWh 1000 km challenge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arodin
  • Laatst online: 17-12-2023
awhatever schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:48:
[...]

Had het in Belgie bij Tesla geprobeerd, helaas zonder succes.

In sommige filmpjes laten ze de auto aan staan, en dan werkt het wel. Maar bij mij helaas dus niet.
Het was wel een Tesla Type K, maar volgens mij is dat gewoon compatible met een Type L. Type K is dacht ik een oudere generatie CCS (lagere spanning) maar wellicht ging het daarop bij mij mis.

Hoor graag wat de truc is, als iemand het wel gelukt is.
Ik heb in Duitsland gewoon bij Tesla geladen met de Tesla app, ging prima. Het was wel zo'n station met dubbele stekker, dus een aparte voor anders dan Tesla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arodin
Fibrenl schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 21:29:
Beste mensen, wij denken ik na over de byd atto 3 maar zou graag wat meer horen over het verbruik en vooral in wat kouder en slecht weer. En zijn er al mensen die er mee op vakantie zijn geweest en hou zijn de ervaringen dan met het verbruik. Sta je elke 200 km aan een lastpost of valt het wel mee in de zomer.
Deze zomer voor het eerst op vakantie naar Italië met de Atto. Beviel prima, je moet je alleen op een hele andere manier van reizen instellen: Plusminus elke 300km een goeie plek gezocht (Met ABRP app kun je aangeven of er een restaurant of bar in de buurt moet zijn), dus altijd relaxed iets gegeten of gedronken. Een keer in Zwitserland zelfs een wandeltocht gemaakt (Konden zo vanaf het laadstation een natuurgebied in). Je bent dan 40 minuten bezig. In Italië zelf een keer laadstress gehad, daar is het m.n. als je de kleine bergweggetjes berijd best een uitdaging om een snellader te vinden. Langs de snelwegen gaat het prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVMars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arodin
Ik heb eigenlijk altijd slechte ervaring gehad met regensensors, m.n. in Franse auto's ging het ding in standje oorlog als er één druppeltje dichtbij de sensor kwam en soms een complete regenbui waarbij ik 'm zelf maar moest aanslingeren. Ik mis dat totaal niet.

Het interval is heel goed in te stellen via de draaiknop op de pook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arodin
Ik heb nu (14000 Km's, 4,5 maand) wat problemen met de afstandsbediening. De "open" knop (nr.2 van boven) werkt steeds vaker niet dan wel. Dan maar op het knopje van de deurklink drukken, maar best onhandig.

Iemand hier al ervaring mee en evt een oplossing? Anders ga ik maar even langs de dealer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVBert
Arodin schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 17:46:
Ik heb nu (14000 Km's, 4,5 maand) wat problemen met de afstandsbediening. De "open" knop (nr.2 van boven) werkt steeds vaker niet dan wel. Dan maar op het knopje van de deurklink drukken, maar best onhandig.

Iemand hier al ervaring mee en evt een oplossing? Anders ga ik maar even langs de dealer...
Smaken verschillen blijkbaar, ik vind het juist handig om op het knopje van de deurgreep te drukken, hoef ik de afstandsbediening niet uit mijn zak te halen.
Ik maak ook veel gebruik van de nfc-kaart, lekker plat in mijn zak en alleen even tegen de zijspiegel aanhouden.

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arodin
EVBert schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 10:08:
[...]

Smaken verschillen blijkbaar, ik vind het juist handig om op het knopje van de deurgreep te drukken, hoef ik de afstandsbediening niet uit mijn zak te halen.
Ik maak ook veel gebruik van de nfc-kaart, lekker plat in mijn zak en alleen even tegen de zijspiegel aanhouden.
M.n. omdat ik altijd naar de linkerkant v.d. auto moet lopen. T.o.v. mijn laadpaal is het gewoon makkelijker om dingen uit de rechterkant te halen of in te laden. Het is een kleinigheid en ik kom zelf n.b. nog uit de tijd van een sleuteltje in een slot en dan de rest van binnenuit openen, dus meer uit luiigheid en een gevoel van "ja maar het mot toch gewoon werreku?"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arodin
Hebben jullie dit testfilmpje al bekeken? YouTube: BYD Atto 3 60 kWh 1000 km challenge

Waarschijnlijk voor ons NL'ers minder interessant omdat je hier nooit meer dan 400km rijdt en over het algemeen niet harder dan 110km/u... Maar ben toch erg benieuwd of de nieuwe softwareupdate iets gaat fiksen.

De beslagen ruitjes waren mij ook al opgevallen maar een minuutje of 3 met fullpower vent doet voor mij "the trick"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJWN
RJWN schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 22:03:
[...]

Ik ben ook al een tijdje op zoek naar de manier om de dashcam werkend te krijgen, maar helaas nog zonder resultaat. De manier om de schermrotatieknop op het stuur een aantal seconden ingedrukt te houden werkt bij mij in elk geval niet.
Volgens BYD Asd zou de dashcam wel geactiveerd moeten kunnen worden, maar 'ze mogen daar niet actief aan mee werken'.

Ik vind het zonde om een aparte dashcam te installeren als er een goede werkende dashcam in de auto aanwezig is.
Als ik dit filmpje op YouTube bekijk zou er in de raamunit achter de binnenspiegel nog geen dashcam aanwezig zijn. Alleen een soort afdeklensje. Maar er schijnt dus wel een specifieke BYD dashcam in gemonteerd te kunnen worden en aangesloten op een bestaande aansluiting achter de middenconsole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Ik kan niet wachten tot ik mijn Atto 3 in ontvangst mag nemen.
Merk wel dat de geadverteerde levertijd op de website van 2-4 weken, en de verkoper ook noemde, niet gehaald gaat worden. Ik krijg nu te horen waarschijnlijk eind augustus. Dat is dus ruim 6 weken van bestellen tot leveren. Eigenlijk nog niet slecht, maar adverteer er dan niet mee zou ik zeggen.

Wat is jullie ervaring met de levertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVBert
avdl72 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 11:39:
Ik kan niet wachten tot ik mijn Atto 3 in ontvangst mag nemen.
Merk wel dat de geadverteerde levertijd op de website van 2-4 weken, en de verkoper ook noemde, niet gehaald gaat worden. Ik krijg nu te horen waarschijnlijk eind augustus. Dat is dus ruim 6 weken van bestellen tot leveren. Eigenlijk nog niet slecht, maar adverteer er dan niet mee zou ik zeggen.

Wat is jullie ervaring met de levertijd?
Ik had hem na twee weken maar dat was in maart toen ze nog uit voorraad leverbaar waren.

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVMars
Arodin schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 17:46:

Nieuwe batterij al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik ben erg geinteresseerd in de Atto 3, nu mijn Lynk&Co binnenkort waarschijnlijk duurder gaat worden.
Het gemis van een regensensor vind ik echter vervelend, en ik lees een praktijk verbruik van +-250KM in de winter met snelweg kilometers. Dat lijkt wat tegen te vallen, of verwacht ik nu te veel?
Enneuhh.... Klinkt het geluidssysteem een beetje?

[ Voor 7% gewijzigd door Gumball op 14-08-2023 13:18 ]

Pagina: 1 2 ... 30 Laatste