Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Westfries
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07-11-2023
Ik heb hetzelfde idd opgemerkt tijdens het laden op vakantie.
Zie foto van een snellader in Duitsland.
Zelf hebben wij er geen problemen mee. Tijdens de laadsessies gaan wij een koffie oid drinken bij het servicestation.
Denk wel dat BYD dit dmv een update kan oplossen door de batterijkoeling eerder te beginnen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J3Mi4_IvUXgObMbYNXi4Crcl6Ws=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xBSssORkfShOxGLfKoDth1h9.jpg?f=fotoalbum_large

Even een aanvulling wat betreft het snel (DC) laden betreft.
Ik ben inmiddels twee weken in Italië en de temperaturen zijn hier redelijk hoog maar normaal voor de regio, 34°....38°, wat resulteert in een hoge auto, lees batterij, temperatuur > 40°.
Het gevolg hiervan is dat het snelladen met 87 kW nagenoeg onmogelijk is.
Nu al meerdere malen meegemaakt dat de laadsnelheid niet boven de 40..50 kW uitkomt.
De warmtepomp kan de batterij niet genoeg koelen om sneller laden mogelijk te maken.
Mijn advies is om de auto in de vroege ochtend aan een snellader te zetten als je daar de kans voor hebt, anders moet je gewoon wat meer geduld hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door Westfries op 25-08-2023 13:00 . Reden: Nieuw inzicht wat betreft snelladen bij hoge omgevingstemperatuur ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rob SOS
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:29
Gumball schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 13:08:
Ik ben erg geinteresseerd in de Atto 3, nu mijn Lynk&Co binnenkort waarschijnlijk duurder gaat worden.
Het gemis van een regensensor vind ik echter vervelend, en ik lees een praktijk verbruik van +-250KM in de winter met snelweg kilometers. Dat lijkt wat tegen te vallen, of verwacht ik nu te veel?
Enneuhh.... Klinkt het geluidssysteem een beetje?
Kom echt exact uit hetzelfde schuitje, Lynk&Co 01 is een top auto maar de kosten en voorwaarden zijn verschrikkelijk, en hetzelfde geldt voor de service schijnt...

Dus van het weekend bij BYD Rotterdam wezen kijken en ben wel overtuigd van de auto. Ga hem bestellen bij Justlease.

De regensensor maakt me niet heel veel uit, is een vingerbeweging om de ruitenwissers aan te zetten. Maar het geluidssysteem viel me wel tegen. Die van de Lynk&Co 01 is ook wel heel erg goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09:13
Westfries schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 10:38:
[...]

Ik heb hetzelfde idd opgemerkt tijdens het laden op vakantie.
Zie foto van een snellader in Duitsland.
Zelf hebben wij er geen problemen mee. Tijdens de laadsessies gaan wij een koffie oid drinken bij het servicestation.
Denk wel dat BYD dit dmv een update kan oplossen door de batterijkoeling eerder te beginnen.
[Afbeelding]
Bjorn heeft een re-test gedaan van de 1k - heel kort door de bocht zou BYD een update kunnen uitbrengen waarbij ze vanaf eerder beginnen te koelen. Nu duurt dat proces een minuut of 4 voordat die max koeling a 5 kWh begint te doen en dat kost je warmte = hitte beveiliging = trager laden.
Eigenlijk zou gewoon zodra er een snellaadkabel in gaat het systeem full blast moeten gaan koelen.

Dit is volgens mij al zelfs een keer bijgesteld tussen de 1.0 en 1.5/6 software versie dus ik verwacht dat n.a.v. Aussie feedback BYD wel e.e.a. gaat updaten, daar gaat die auto veel en snel over de toonbank zo lijkt het aangezien gros van de info die ik momenteel heb toch van Aus/NZ fora af komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koevoets
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 24-06 22:52
Rob SOS schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 13:49:
[...]

Kom echt exact uit hetzelfde schuitje, Lynk&Co 01 is een top auto maar de kosten en voorwaarden zijn verschrikkelijk, en hetzelfde geldt voor de service schijnt...

Dus van het weekend bij BYD Rotterdam wezen kijken en ben wel overtuigd van de auto. Ga hem bestellen bij Justlease.

De regensensor maakt me niet heel veel uit, is een vingerbeweging om de ruitenwissers aan te zetten. Maar het geluidssysteem viel me wel tegen. Die van de Lynk&Co 01 is ook wel heel erg goed.
We zijn vorige week ook overgestapt op de private lease aanbieding bij JustLease van de BYD Atto 3 met een levertijd van ongeveer 6 weken op een voorraad model.
Betaal dan 421 per maand voor 4 jaar met de SEPP subsidie eraf. Scheelt ons ongeveer 125 Euro per maand t.o.v. de Lynk&Co 01. Wat best een aanzienlijke besparing is. Voor onderhoud kun je terecht bij elke Bosch garage.

Verder heel erg tevreden over de 01, maar we merken dat we toch vooral elektrisch rijden en met inmiddels genoeg stroom over van zonnepanelen is de extra range wel fijn en kunnen we zowat altijd gratis thuis laden.

Mede omdat ik ook steeds meer negatieve verhalen hoor/lees over de service bij schades bij een 01.

We kijken dan over 4 jaar verder als de nieuwe solid state batterijen wat meer gemeen goed worden in auto’s en bekend is wat de wegenbelasting voor elektrische auto’s gaat doen.

Ik heb de Atto 3 zonder proefrit besteld, maar denk dat de Atto net wat kleiner is als de 01 van binnen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilhorn
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-06 17:15
avdl72 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 11:39:
Ik kan niet wachten tot ik mijn Atto 3 in ontvangst mag nemen.
Merk wel dat de geadverteerde levertijd op de website van 2-4 weken, en de verkoper ook noemde, niet gehaald gaat worden. Ik krijg nu te horen waarschijnlijk eind augustus. Dat is dus ruim 6 weken van bestellen tot leveren. Eigenlijk nog niet slecht, maar adverteer er dan niet mee zou ik zeggen.

Wat is jullie ervaring met de levertijd?
Levertijd zou volgens verkoper (bij proefrit een week voor koop) 2-4 weken zijn. Bij koop op 27 juli werd dit 4-6 weken. Ook wij kunnen niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-04 18:44
Hey allemaal,

Ik heb gisteren een Atto 3 ontvangen via Athlon Flex. Zit geen thuislader bij helaas.... Heb een Tesla thuislader geleend, maar hij laad niet. Ik krijg enkel het rode kabelicoontje te zien. Iemand enig idee hoe dit kan? Ik gok zelf omdat deze kabel 32a kan laden en mijn stopcontact én de auto niet? (met een Kia eniro nooit problemen gehad en stopcontact is qua bedrading op fase 3 voorbereid als ik ook een wall mount zou Willen (Wil ik nu niet))
Tevens geen NFC kaart gekregen en kan de app niet activeren omdat mijn emailadres niet bekend is.
Volgens mij alle 3 standaarduitrusting toch? Thuislader, NFC kaart en gebruik van de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
Ben1987 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 20:01:
Hey allemaal,

Ik heb gisteren een Atto 3 ontvangen via Athlon Flex. Zit geen thuislader bij helaas...
Hier had je dus op moeten zeggen: auto = incompleet tot later. Je hebt nu een beetje een laptop geaccepteerd zonder oplader. Bij lease mag je verwachten dat zaken tot in detail goed geregeld zijn.

Dat van de app komt vaker voor, zou een easy fix moeten zijn. Ik zou adviseren morgen even in de telefoon te klimmen en zorgen dat ze dit (en de hardware) naleveren.

Ik moet nog wat dingen voor mijn auto regelen, voeg dit even aan het rijtje toe. Ik ben echter wel met Louwman zelf in gesprek dus verwacht dat dit een stuk beter gaat aangezien dat de importeur zelf is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob SOS
Koevoets schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 22:01:
[...]

We zijn vorige week ook overgestapt op de private lease aanbieding bij JustLease van de BYD Atto 3 met een levertijd van ongeveer 6 weken op een voorraad model.
Betaal dan 421 per maand voor 4 jaar met de SEPP subsidie eraf. Scheelt ons ongeveer 125 Euro per maand t.o.v. de Lynk&Co 01. Wat best een aanzienlijke besparing is. Voor onderhoud kun je terecht bij elke Bosch garage.

Ik heb de Atto 3 zonder proefrit besteld, maar denk dat de Atto net wat kleiner is als de 01 van binnen toch?
Ik zelf voor 502 euro met de SEPP subsidie eraf voor 502 helaas vanwege de schadevrije jaren, maar wel 18k km en goud verzekering pakket. Direct vervangend vervoer is wel handig en uitebreide verzekeringen is een moetje van mijn Vriendin die werkt in die branche. O-)

Hij is inderdaad wat kleiner, maar de kindjes achterin gehad de Atto en die waren direct verkocht

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EVBert
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 24-06 21:39
Rob SOS schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 12:00:
Hij is inderdaad wat kleiner, maar de kindjes achterin gehad de Atto en die waren direct verkocht
Toen ze de gitaren ontdekten zeker? :)

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scotchrr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-11-2024
Rob SOS schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 12:00:
[...]

Ik zelf voor 502 euro met de SEPP subsidie eraf voor 502 helaas vanwege de schadevrije jaren, maar wel 18k km en goud verzekering pakket. Direct vervangend vervoer is wel handig en uitebreide verzekeringen is een moetje van mijn Vriendin die werkt in die branche. O-)

Houd er wel rekening mee dat vanaf 1 januari 2025 de korting op de wegenbelasting voor EV’s door de overheid voor 25% wordt afgeschaft. En per 1 januari 2026 voor 100%. Dat betekent dat de private leasemaatschappij dit mag/gaat doorberekenen aan de betreffende klanten, waardoor je maandbedrag dan dus (fors) hoger zal worden.

[ Voor 0% gewijzigd door scotchrr op 18-08-2023 10:11 . Reden: Correctie van percentage vanaf 1 januari 2025 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Dit maakt toch niet uit. Want hetzelfde geldt ook wanneer je hem koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:12
scotchrr schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 08:14:
[...]

Houd er wel rekening mee dat vanaf 1 januari 2025 de korting op de wegenbelasting voor EV’s door de overheid voor 50%wordt afgeschaft. En per 1 januari 2026 voor 100%. Dat betekent dat de private leasemaatschappij dit mag/gaat doorberekenen aan de betreffende klanten, waardoor je maandbedrag dan dus (fors) hoger zal worden.
In 2025 krijgt een EV 75% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob SOS
scotchrr schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 08:14:
[...]

En per 1 januari 2026 voor 100%. Dat betekent dat de private leasemaatschappij dit mag/gaat doorberekenen aan de betreffende klanten, waardoor je maandbedrag dan dus (fors) hoger zal worden.
Was ik eerlijk gezegd inderdaad vergeten, na een snelle berekening komt er ~ 90,- euro bij per maand. Valt mee, alsnog minder dan de Lynk&Co 01 na hun absurde prijs verhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arodin
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 17-12-2023
EVMars schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 21:20:
[...]

Nieuwe batterij al geprobeerd?
Nee, da's een goeie!
Maar omdat de andere knoppen het wel prima doen verwacht ik niet dat dit het probleem is...
Nochtans, ik ga kijken wat en nieuwe batterij oplevert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scotchrr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-11-2024
schumi1986 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 09:47:
[...]

In 2025 krijgt een EV 75% korting.
Je hebt gelijk: post aangepast ✅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRC
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-06 08:46

KRC

Daniel Duin schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 08:11:
Ik rij sinds afgelopen week een Atto 3 naar volle tevredenheid! 1 Punt is wel de app, die kan ik niet activeren. De leasemaatschappij kan mij niet helpen en ik heb BYD nl gemaild en gebeld maar kwam er telefonisch niet doorheen. Ook geen reactie op mijn mails van maandag. Het mailadres van mij is niet gekoppeld aan de auto want ik heb niet besteld maar de leasemaatschappij.. Heeft iemand soortgelijke ervaringen en de mogelijke oplossing?
Is dit nu opgelost? Ben wel nieuwsgierig, de app is toch wel belangrijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RJWN
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 24-06 21:19
BYD verlaagt behoorlijk haar prijzen.
Bijna alle modellen duizenden euro's in prijs verlaagd.

https://www.autoweek.nl/a...aakt-in-op-prijzenoorlog/

[ Voor 15% gewijzigd door RJWN op 24-08-2023 11:55 ]

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@cRzYHipHopAzN Wat zijn jouw ervaringen ondertussen met de Atto en het vocht/fog probleem? |Ikzt heel erg twijfelen om mijn offerte van Justlease alsnog groen licht te geven...

• Koevoets
Ben1987 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 20:01:
Hey allemaal,

Ik heb gisteren een Atto 3 ontvangen via Athlon Flex. Zit geen thuislader bij helaas.... Heb een Tesla thuislader geleend, maar hij laad niet. Ik krijg enkel het rode kabelicoontje te zien. Iemand enig idee hoe dit kan? Ik gok zelf omdat deze kabel 32a kan laden en mijn stopcontact én de auto niet? (met een Kia eniro nooit problemen gehad en stopcontact is qua bedrading op fase 3 voorbereid als ik ook een wall mount zou Willen (Wil ik nu niet))
Tevens geen NFC kaart gekregen en kan de app niet activeren omdat mijn emailadres niet bekend is.
Volgens mij alle 3 standaarduitrusting toch? Thuislader, NFC kaart en gebruik van de app?
Vandaag de BYD dealer gesproken uit Rotterdam en de levering voor half september bevestigd.
Specifiek gevraagd of er 2 laadkabels bij zitten en dit zou het geval zijn. Niet specifiek om die NFC kaart en app gevraagd, maar zal ze morgen nog even bellen hierover voor de zekerheid.

• EVJack
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 20-05-2024
Gumball schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 16:55:
@cRzYHipHopAzN Wat zijn jouw ervaringen ondertussen met de Atto en het vocht/fog probleem? |Ikzt heel erg twijfelen om mijn offerte van Justlease alsnog groen licht te geven...
Ik heb nu ongeveer 6 maanden de Atto en ervaar geen enkel probleem met vocht/fog. Ik zou hem daar niet op laten staan mocht dat het enige zijn waarover je twijfelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koevoets
Gumball schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 16:55:
Ik dacht gelezen te hebben dat die problemen inmiddels opgelost zijn met een van de laatste software updates.
Verder even de vraag hoeveel de leaseprijs nog goedkoper gaat worden met de verlaging van de verkoopprijs van vandaag.
Verwacht echter niet dat hij weer zo zal dalen als de eerdere actie bij Just Lease, want toen was de Atto goedkoper als de Dolphin. Wat natuurlijk een beetje vreemd is als de Dolphin een lagere verkoopprijs heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-06 19:50
Koevoets schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 22:18:
[...]

Ik dacht gelezen te hebben dat die problemen inmiddels opgelost zijn met een van de laatste software updates.
Verder even de vraag hoeveel de leaseprijs nog goedkoper gaat worden met de verlaging van de verkoopprijs van vandaag.
Verwacht echter niet dat hij weer zo zal dalen als de eerdere actie bij Just Lease, want toen was de Atto goedkoper als de Dolphin. Wat natuurlijk een beetje vreemd is als de Dolphin een lagere verkoopprijs heeft.
Ik heb de vraag bij Justlease al neer gelegd heb net contact getekend, en nu twee weken geleden prijs verlaging. Importeur geeft aan dit al eerder aan Justlease aangegeven te hebben. Dus wacht ff af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koevoets
Koevoets schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 18:46:
[...]

Vandaag de BYD dealer gesproken uit Rotterdam en de levering voor half september bevestigd.
Specifiek gevraagd of er 2 laadkabels bij zitten en dit zou het geval zijn. Niet specifiek om die NFC kaart en app gevraagd, maar zal ze morgen nog even bellen hierover voor de zekerheid.
Dealer net gesproken en NFC kaart, zit er standaard bij als 3e sleutel. De app wordt geregeld op basis van mijn bekende e-mail adres bij in dit geval Just Lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
RJWN schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 11:54:
BYD verlaagt behoorlijk haar prijzen.
Bijna alle modellen duizenden euro's in prijs verlaagd.

https://www.autoweek.nl/a...aakt-in-op-prijzenoorlog/
Ai 😩
Die van mij (koop) wordt volgende week geleverd en zal nog wel voor de oude prijs zijn.
Ik hoop dat ze coulant zijn, maar ze zullen wel vasthouden aan de offerteprijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nannoe
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

nannoe

Killswitch is missing

avdl72 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 11:39:
[...]

Ai 😩
Die van mij (koop) wordt volgende week geleverd en zal nog wel voor de oude prijs zijn.
Als je het online hebt besteld en geen proefrit hebt gedaan, kan je je op particulieren herroepingsrecht beroepen. Koop annuleren, direct teruggeven en nieuwe bestellen met 4000 euro korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilhorn
avdl72 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 11:39:
[...]

Ai 😩
Laten we hopen dat Louwman zich van zijn beste kant laat zien en hierin coulant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koevoets
Tilhorn schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 18:08:
[...]

Laten we hopen dat Louwman zich van zijn beste kant laat zien en hierin coulant is.
Dat zou mooi zijn inderdaad, maar op de site van BYD staat ook nog steeds de oude prijs.
Benieuwd wanneer deze dan ook wordt aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nannoe
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

nannoe

Killswitch is missing

Koevoets schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 21:51:
[...]

Dat zou mooi zijn inderdaad, maar op de site van BYD staat ook nog steeds de oude prijs.
Benieuwd wanneer deze dan ook wordt aangepast.
Laat mij eens gokken: precies als het herroepingsrecht vervalt en ze nemen even geen orders aan tot dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miani
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 12:53
Zullen de private lease prijzen ook iets dalen nu de prijzen zo zijn verlaagd? Wat zijn de beste deals te vinden? Ik was eigenlijk van plan een Lynk & Co te nemen maar die prijs is bizar veel hoger geworden, nu plan b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tilhorn
Alle lof naar de verkoper in Eindhoven, Louwman en natuurlijk BYD. De levering wordt volgende week geleverd tegen de dan geldende (lagere) prijs. Heel netjes hoe ze omgaan met klanten.

En natuurlijk BYD dat eerst de garantietermijn al optrok voor ook al gekochte BYD's. Gebaren dat BYD zeer goed bezig is en in deze betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 24-06 20:43

Tunnelplan

Gas- en olieloos tunnelplan.nl

Enig idee wat de privat lease prijs wordt voor de design uitvoering, 10000 km, 48 mnd en trekhaak voor E-bikes? Dan nog steeds € 2950 subsidie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Tilhorn schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 18:20:
Alle lof naar de verkoper in Eindhoven, Louwman en natuurlijk BYD. De levering wordt volgende week geleverd tegen de dan geldende (lagere) prijs. Heel netjes hoe ze omgaan met klanten.
Inderdaad. Dit aanbod heb ik ook gehad. Hij belde mij netjes op om het uit te leggen.
Complimenten voor de verkoper van Louwman Eindhoven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• logix147
nannoe schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:23:
[...]

Laat mij eens gokken: precies als het herroepingsrecht vervalt en ze nemen even geen orders aan tot dat moment.
Ik heb momenteel een aanvraag en ik ben gewoon netjes gebeld dat het voor een lagere prijs geleverd gaat worden.

BYD laat heel duidelijk merken dat zij aan hun merk reputatie willen bouwen en de Louwman groep als importeur is beter dan Pon bijvoorbeeld. Toen mijn Polo teruggeroepen was, kwam ik daar zelf achter omdat ik mezelf had aangemeld op een website die terugroepacties bijhoudt - weet zo even niet meer welke - en toen ik bij de dealer ernaar vroeg: Nee, meneer, die auto is helemaal tip-top in orde - weekje later viel er een brief op de mat dat die toch snel langs moest vanwege een issue met de rem. Men nam de moeite niet eens om te kijken. Dat dit pakweg 9 jaar geleden was, staat imho hier los van. 20.000 euro was toen ook veel geld, net zoals nu.

Nu heb ik aanvraag voor het 'duurdere' bedrag gedaan en ik word gebeld of ik pak em beet 4.000 euro minder wil betalen. Nu weet ik niet wat een gemiddelde tweaker verdiend, maar ik denk dat voor veel mensen dit minimaal een maandsalaris is - wat me door een simpel telefoontje 'kwijtgeschonden' wordt.

Ik heb gewoon nieuwe papieren ontvangen met daarop een aangepaste prijs. Ik mag als het goed is binnen een maandje rijden -aangezien er nog wat dingen besteld worden voor me.

• Eric02
  • Laatst online: 31-08-2023
Knip

[ Voor 98% gewijzigd door Notna op 31-08-2023 17:10 . Reden: Dit is niets anders dan een flame, en dat is niet gewenst ]

• Toby001
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-07-2024
Hier in België is de prijs verlaging nu ook officieel de Design uitvoering van 46740 euro naar 40740 euro maar liefst 6000 euro eraf .
Das natuurlijk goed voor de mensen die nu een Atto willen kopen maar o zo sneu voor wie zijn Atto juist geleverd is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
De website in NL is nu ook aangepastAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0zP_kf1g1gwVvQhIRl74Nbq0f10=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GwuizAyozK4dOPaN3y5PdqCT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMKHendriks
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 07-10-2023
Hoi, er is al over geschreven. Beslagen ramen aan de binnen zijde is echt een probleem aan het worden. Heb dit zo erg nog nooit meegemaakt. Maar ook de condens aan de buitenkant. Je mag verwachten dat wanneer je de ramen open en sluit dit weg is maar niet dus. Iemand hier ervaring mee en wat er aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-11-2024
Maakt hier niemand in dit forum geen zorgen over hun eigen privacy (en andere) als je bezitter ben van zo'n mooie auto?
Elke E-auto communiceert volgens mij informatie via het internet, dus ook een Chinese auto.
Deze communicatie is vooral bedoeld voor updates, maar kan ook gebruikt worden om informatie binnen te krijgen via de camera's en microfoons en andere (onbekende) sensoren.
We maken ons allemaal druk over het regime van China en weren de beste telefoons en bijbehorende technieken, maar als we het over Chinese auto's is iedereen dat vergeten
Kortom is een (Chinese) auto is een stofzuiger op data gebied, en moeten we hier niet beter over nadenken?
Je kan tenslotte alles met een e-car ALLES op afstand regelen en laten doen wat je maar kan bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilhorn
mongkut schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:35:
Maakt hier niemand in dit forum geen zorgen over hun eigen privacy (en andere) als je bezitter ben van zo'n mooie auto?
Elke E-auto communiceert volgens mij informatie via het internet, dus ook een Chinese auto.
Deze communicatie is vooral bedoeld voor updates, maar kan ook gebruikt worden om informatie binnen te krijgen via de camera's en microfoons en andere (onbekende) sensoren.
We maken ons allemaal druk over het regime van China en weren de beste telefoons en bijbehorende technieken, maar als we het over Chinese auto's is iedereen dat vergeten
Kortom is een (Chinese) auto is een stofzuiger op data gebied, en moeten we hier niet beter over nadenken?
Je kan tenslotte alles met een e-car ALLES op afstand regelen en laten doen wat je maar kan bedenken.
Je kunt je heel veel zorgen maken. Gaat het niet om data verzamelen dan wel om te hacken produkten.

BYD heeft in zijn handleiding een heel stuk over data opgenomen. Ze zullen zich er terdege van bewust zijn dat als ze het één en ander schenden ze een grote markt verliezen.

Mocht je zelf daar geen goed gevoel bij hebben dan moet je niet gaan voor dit merk. Maar wees bewust dat er ook heel veel produkten zijn waar ook techniek in zit die data verzamelen en waar we vraagtekens bij kunnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
Tilhorn schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:35:
[...]

BYD heeft in zijn handleiding een heel stuk over data opgenomen. Ze zullen zich er terdege van bewust zijn dat als ze het één en ander schenden ze een grote markt verliezen.
Hadden we dat dan niet bij Huawei?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fibrenl
EMKHendriks schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:11:
Hoi, er is al over geschreven. Beslagen ramen aan de binnen zijde is echt een probleem aan het worden. Heb dit zo erg nog nooit meegemaakt. Maar ook de condens aan de buitenkant. Je mag verwachten dat wanneer je de ramen open en sluit dit weg is maar niet dus. Iemand hier ervaring mee en wat er aan te doen?
Als het goed is moet dit met update 1.6.1 opgelost zijn. Hoor ik op andere forums

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Maar in alle auto’s zitten onderdelen uit China, hoe wil je dat oplossen dan. Mij maakt het geen zak uit ik heb niets te verbergen, en de overheden weten toch al veel meer van ons dan we denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Nee dan kan je beter met Tesla en Elon Musk in zee gaan gezien dit artikel 8)7 https://nos.nl/l/2488806

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilhorn
Weet iemand of het scherm van de Atto 3 een video-ingang heeft om bijv een dashcam zonder display af te kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japres
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 10-11-2023
Hallo,
Ik heb de standaard BYD dashcam (gekocht via AliExpress) geïnstalleerd en werkt prima.
Na opnieuw opstarten wordt de dashcam gelijk zichtbaar in het menu.
Even een Micro sd kaartje plaatsen en klaar.
Knop op stuur is dan ook gelijk in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuppie1959
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 23-06 12:45
Japres schreef op zondag 3 september 2023 @ 01:53:
Hallo,
Ik heb de standaard BYD dashcam (gekocht via AliExpress) geïnstalleerd en werkt prima.
Mag ik vragen hoe je de kabel hebt weggewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japres
Kabel heb ik vanaf de dashcam naar rechts boven de voorruit laten lopen en dan naar beneden via voorstijl en vervolgens achter mat/handschoenenvak naar de midden console

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tilhorn
Japres schreef op zondag 3 september 2023 @ 10:10:
Kabel heb ik vanaf de dashcam naar rechts boven de voorruit laten lopen en dan naar beneden via voorstijl en vervolgens achter mat/handschoenenvak naar de midden console
Is betreffende dashcam op Ali makkelijk te vinden? Heeft deze dashcam ook een rear-camera? En hoe moet ik de aansluiting naar het infosysteem zien. Is daar een aansluiting voor vrij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Hallo,
Heb je een url?
Want als ik zoek bij Ali dan krijg ik er van €38 tot €170 en alles er tussenin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japres
Alles is in onderstaande video te vinden
Bij de url onder de video even een spatie weghalen

YouTube: BYD ATTO 3 - DIY Install of the Official BYD Dash Cam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rob SOS
https://topgear.nl/autoni...hinese-automerken-satire/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamVervoort
  • Laatst online: 23-06 13:21
Hoi,

Zijn er nog eigenaars die last hebben van een trillend onderdeel in het deurpaneel dat voor een zeer storend geluid zorgt? Het zijn niet de snaren maar eerder een onderdeel binnenin dat (volgens mij) wat los zit en daarom meetrilt op de frequentie van het asfalt of muziek.

Ervaringen of oplossingen mogen gedeeld worden!

Thx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mongkut
idd het hele verhaal was ironisch bedoeld :+
We geven en verbieden (overheden) veel producten uit China en wijzen veel naar de foute cultuur/regime daar, maar als het om een product met "veel product voor je geld" gaat, dan zijn we die kritiek op hun regime en en spionage snel vergeten O-)
Dat er een grapjas wegens een handels oorlog of een militaire conflict of iets anders, zo een knop om kunnen draaien via een gepushte update je auto tegen een boom kunnen parkeren met je geliefde erin, nemen we maar voor lief onder het moto "ze waren de goedkoopste" |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wku
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 19-06 20:55

Wku

Beste Rob, dit is een auto topic, geen politiek opinieplatform. Laat het alsjeblieft ook zo blijven en zoek andere fora om je politiek ongenoegen te ventileren, dan genieten en leren wij gewoon van elkaars atto 3 ervaringen.......

• avdl72
  • Niet online
Vraagje voor wie de auto al heeft:

Krijg je er een Shell ReCharge laadpas bij?
Dit artikel suggereert dat namelijk:
https://www.byd.com/eu/ne...ic_Vehicle_Customers.html

[ Voor 8% gewijzigd door avdl72 op 07-09-2023 09:38 ]

• EVBert
avdl72 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 09:37:

Ik destijds in maart wel. Met €100 laadtegoed erop.

BYD Atto 3 Skiwhite

• awhatever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09:59

Heb ik er destijds niet bijgekregen, private lease via BYD -> Louwman -> Go Lease.

Gebruik zelf e-flux (nu e-flux by road), werkt tot dusverre prima. Maar een shell pas erbij zou wel handig zijn voor de korting langs de snelweg die erbij hoort.

[ Voor 16% gewijzigd door awhatever op 07-09-2023 11:37 ]

• Rsport40
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-06 21:06
miani schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:35:
Zullen de private lease prijzen ook iets dalen nu de prijzen zo zijn verlaagd? Wat zijn de beste deals te vinden? Ik was eigenlijk van plan een Lynk & Co te nemen maar die prijs is bizar veel hoger geworden, nu plan b
Als ik op de website kijk niet en is de private lease prijs duurder per maand. (lijkt goedkoper omdat ze het nu standaard op 72 maanden en 5000 km/j hebben gezet i.p.v. eerder op 60 maanden met 10000 km/j). Wel bizar, €4000 goedkoper, maar de leaseprijs per maand omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob SOS

Ligt eraan waar je hem leased denk ik...

Ikzelf bij Justlease VandeBron laadpas erbij gekregen met 100 euro tegoed erop. Gelijk mijn eflux de deur uit gedaan want die was wel aardig wat duurder dan vandeBron en Vattenfall Incharge, voornamelijk met het uur en parkeer tarief bij laadpalen van ParkNCharge. Deze zitten veel bij mij in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Gisteren mijn Atto 3 (koop) opgehaald en tevreden hoe hij rijdt.
Maar ik merk dat internet niet verbonden is. Hierdoor werkt Spotify niet en kan de navigatie niet alles vinden waar hij data voor nodig heeft.
Ook krijg ik de BYD app op de telefoon niet aangemeld en komt de melding dat er geen voertuig geregistreerd is aan het e-mail adres.

Iemand de soortgelijke ervaringen?
En wat staat er bij jullie als connectie (4GR) en in de dataverbruik app?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dV8pu-EVI6ylCfxj1Hm5nk0w2hM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KpqHon3tOcCvdo4RNM894gTg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jx0tWZ6QJymAPVNTZPKNsFCsWVY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cic0Z2hQNRoTky9pFhh2k8ns.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Ik heb begrepen dat iedereen voor 11-9 de update moet ontvangen van 1.6.1. Ik heb gisteren mijn auto opgehaald en de verkoper zij ja u heeft de laatste update. Waar kan ik dit zien want volgens mij is dit niet het geval want ik mis de optie dynamic range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Fibrenl schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 21:08:
Ik heb begrepen dat iedereen voor 11-9 de update moet ontvangen van 1.6.1. Ik heb gisteren mijn auto opgehaald en de verkoper zij ja u heeft de laatste update. Waar kan ik dit zien want volgens mij is dit niet het geval want ik mis de optie dynamic range.
Ik heb de mijne ook vrijdag opgehaald en jou bericht triggerde mij om even te kijken.
Blijkt dat mijn auto nog op versie 1.0 zit 😩
En een OTA update werkt niet omdat internet niet actief is. En vie een hotspot op mijn telefoon komt er ook niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ScnNJzOIhrDXg5cZlY-SDbfLTrU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6U6kDn22qELpt2XqoGhux4rY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
avdl72 schreef op zondag 10 september 2023 @ 08:46:
[...]

Ik heb de mijne ook vrijdag opgehaald en jou bericht triggerde mij om even te kijken.
En een OTA update werkt niet omdat internet niet actief is. En vie een hotspot op mijn telefoon komt er ook niet.
[Afbeelding]
Oké maar ik zie wel mobiel verbinding bij jou dus lijkt
Erop dat je wel internet hebt toch.

Als ik op update druk zegt hij niets geen
Versie komt geen popup.

Werkte bij jou de app al, ik kan me nog niet aanmelden krijg de melding mail nog niet aan autogekoppeld.

[ Voor 10% gewijzigd door Fibrenl op 10-09-2023 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westfries

Ik kreeg de laadpas opgestuurd nadat onze verkoper van Louwman Amsterdam mij gebeld had met de vraag of ik €100 laadtegoed bij ShellRecharge zou willen krijgen d:)b

Later volgde het bericht dat je met dezelfde laadpas nu een stuk voordeliger, €0,49/kW, bij ShellRecharge oplaad.
Tijdens onze afgelopen vakantie hebben wij daar dan ook veelvuldig gebruik van gemaakt in Duitsland en Oostenrijk. Ter vergelijking Ionity doet €0.59/kW met een maandelijks abonnement van €12. Rekensommetje was snel gemaakt en een dikke pluim _/-\o_ voor BYD Louwman en ShellRecharge dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilhorn

Afgelopen vrijdag er niet bij gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westfries
Tilhorn schreef op zondag 10 september 2023 @ 11:15:
[...]

Afgelopen vrijdag er niet bij gekregen.
Ik zou even een belletje doen met Louwman als ik jou was. Moet volgens mij niets meer zijn dan een stukje registratie richting ShellRecharge om de pas te kunnen aanmaken en op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
[...]

[Afbeelding]
Net ook ff getest inderdaad geen internet want kan niet op de auto met sporify inloggen. Zal maandag wel ff bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Fibrenl schreef op zondag 10 september 2023 @ 12:26:
[...]

Net ook ff getest inderdaad geen internet want kan niet op de auto met sporify inloggen. Zal maandag wel ff bellen.
Dat heb ik ook inderdaad. En rechtsboven heb jij wel 4G staan zeker, net als in mijn screenshot?
En de app op de telefoon geeft bij mij dezelfde melding als jij krijgt.

Bij welk filiaal heb jij hem opgehaald? Ik Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
avdl72 schreef op zondag 10 september 2023 @ 12:49:
[...]

Dat heb ik ook inderdaad. En rechtsboven heb jij wel 4G staan zeker, net als in mijn screenshot?
En de app op de telefoon geeft bij mij dezelfde melding als jij krijgt.

Bij welk filiaal heb jij hem opgehaald? Ik Eindhoven.
Zelfde inderdaad, ik in Amsterdam ga morgen wel ff bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Fibrenl schreef op zondag 10 september 2023 @ 14:07:
[...]

Zelfde inderdaad, ik in Amsterdam ga morgen wel ff bellen.
Ik heb net BYD Europe gebeld en die geven aan dat er een probleem is in de software waar meer klanten last van hebben.
Woensdag wordt er een nieuwe software update uitgevoerd naar alle Atto 3 auto's wereldwijd die dit zou moeten verhelpen.
Daarna worden alle klanten die dit issue gemeld hebben door BYD Europe teruggebeld om te controleren of het probleem met de internet connectiviteit en de app registratie verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
avdl72 schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:41:
[...]

Ik heb net BYD Europe gebeld en die geven aan dat er een probleem is in de software waar meer klanten last van hebben.
Woensdag wordt er een nieuwe software update uitgevoerd naar alle Atto 3 auto's wereldwijd die dit zou moeten verhelpen.
Daarna worden alle klanten die dit issue gemeld hebben door BYD Europe teruggebeld om te controleren of het probleem met de internet connectiviteit en de app registratie verholpen is.
Oh oké nou ff afwachten dan, kan inderdaad nog niet registeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:19

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Fibrenl schreef op zondag 10 september 2023 @ 12:26:
[...]

is je auto software fully up to date?

Na het updaten auto uit zetten aanzetten en je telefoon als hotspot gebruiken.
Evt die simkaart uitzetten van je Atto.
Dubbel checken of de software up to date is??

Bij mij moest v1.3 2x of 3x zelfs geinstalleerd worden.
Duurde wel ongeveerd 30 min bij mij per keer.

Hoe probeer je Spotify in te loggen?
[...]

[Afbeelding]
Wat de monteur mij aangaf toen hij met zijn tablet alles kwam controleren toen mijn 12V batterij het neit deed is dat de software versie nummers verschillend kunnen zijn omdat dit per onderdeel wordt weer gegeven.

In het menu van de gebruiker vind ik dat onoverzichtelijk vermeld staan heb ik gezegd.
Hij zag namelijk dat ik 2 updates niet had die liever niet OTA konden.
hij heeft het wel gedaan vanwege een hardnekkige 12V batterij issue, maar je ziet als gebruiker dus niet alles en dat heb ik als opmerking gegeven dat ze dat met China moeten overleggen.
Voor ons gebruiker is het totaal niet overzichtelijk welk onderdeel op welk versie nr zit.
Je krijgt die OTA te zien en moet er dan op vertrouwen dat als het systeem zegt het is up to date dat het dan ook zo is.

[ Voor 53% gewijzigd door crzyhiphopazn op 12-09-2023 13:17 ]

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

• Fibrenl
avdl72 schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:41:
[...]

En jij al wat gemerkt ? Of gehoord.

• avdl72
  • Niet online
Fibrenl schreef op woensdag 13 september 2023 @ 13:51:
[...]

En jij al wat gemerkt ? Of gehoord.
Nee helemaal niets.
Ik krijg nog steeds even dit scherm en dan gaat die weg en gebeurd er niets meer.
Ben benieuwd of anderen, die wel een internet connectie hebben, de update wel ontvangen hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9WH-brGDHe5OxPiye3nRjDHfXGs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J7kasZh5WAoyJOXhH6JbCB5g.jpg?f=fotoalbum_large

• Fibrenl
avdl72 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 19:54:
[...]

Nee helemaal niets.
Ik krijg nog steeds even dit scherm en dan gaat die weg en gebeurd er niets meer.
Ben benieuwd of anderen, die wel een internet connectie hebben, de update wel ontvangen hebben.

[Afbeelding]
Krijg het zelfde als jij, ik las ergens vandaag dat ze weer problemen hebben, update 1.6.1 bestond uit twee versies hebben ze nu 1 van gemaakt. Maar met die lijkt er nu weer wat te zijn en vertraging van 2 weken.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

Nee helemaal niets.

[Afbeelding]
Wat bedoelen ze met "warme tip"? Is dat beter dan een normale tip?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Lunoa
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 24-06 06:53
[...]

Nee helemaal niets.

[Afbeelding]
Ik moet altijd een paar keer achter elkaar op 'upgrade' drukken voordat hij aangeeft dat ook mijn auto op versie V1.0 draait.
Maar volgens mij kan dat sowieso niet kloppen, want in update V1.3 zaten bijvoorbeeld Android Auto en Nederlandse tekst voor het user menu, en dat heb ik gewoon nog :?

PV: 5x APsystems DS3-L; 10x415Wp ONO/WZW 12°; Totaal 4150 Wp /// BEV: BYD Atto 3 Design Skiing White

• avdl72
  • Niet online
Fibrenl schreef op woensdag 13 september 2023 @ 22:06:
[...]

Krijg het zelfde als jij, ik las ergens vandaag dat ze weer problemen hebben, update 1.6.1 bestond uit twee versies hebben ze nu 1 van gemaakt. Maar met die lijkt er nu weer wat te zijn en vertraging van 2 weken.
Waar heb je dat gelezen?
Want ik krijg maar weinig gevonden op internet hierover.

• Fibrenl
avdl72 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 04:36:
[...]

Waar heb je dat gelezen?
Want ik krijg maar weinig gevonden op internet hierover.
In een Facebook groep vraag met niet welke ben lid van 10 hahaha

• avdl72
  • Niet online
Ik ben zojuist teruggebeld door BYD Europe.

De medewerker gaf aan dat woensdag de nieuwe update is gepushed naar alle auto's wereldwijd.
Ik heb gemeld dat ik geen update heb ontvangen, en kreeg het advies om naar de dealer te gaan voor de update.

• Fibrenl
avdl72 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 12:53:

De medewerker gaf aan dat woensdag de nieuwe update is gepushed naar alle auto's wereldwijd.
Ik heb gemeld dat ik geen update heb ontvangen, en kreeg het advies om naar de dealer te gaan voor de update.
Ohh oké schiet lekker op. Heb app contact met Byd medewerker die heb ik net even jou bericht doorgestuurd wacht ff op wat hun zeggen. Welk nummer belde jij voor Byd europe.

Wekte jou app wel al of ook niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Fibrenl op 14-09-2023 13:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• awhatever
Hallo,
Japres schreef op zondag 3 september 2023 @ 14:42:
Alles is in onderstaande video te vinden
Bij de url onder de video even een spatie weghalen

YouTube: BYD ATTO 3 - DIY Install of the Official BYD Dash Cam
Vorige week dinsdag besteld met kabel, gisteren geleverd gekregen, vandaag in 1,5 uur geïnstalleerd.

Werkt perfect, en wordt direct herkend na een reboot van het entertainment systeem. De video is een perfecte handleiding, enigste wat even zoeken was hoe het entertainment systeem een reboot te geven, maar daar zijn ook filmpjes van te vinden en blijkt de aan/uit knop lang ingedrukt houden te zijn.

Dank voor de tip _/-\o_ !

[ Voor 35% gewijzigd door awhatever op 14-09-2023 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Ik start vanavond de auto en meteen een prompt dat er een nieuwe update is 🤔
Meteen geïnstalleerd maar nog steeds geen internet in de auto.
@Fibrenl
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gr-ZStDtLTqMSoomRq_GsFiSd_M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AZi8qntiE1dUGC8GeR9SnLI8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/APyTKxqz59Cgn-hVyyjV4volxR0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GzTYsLzdhHzM8n3D1DM79GFD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SXnBooaZJA7LaVlw12q1SQAZ0uo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tmfDWvZUysnAuEhChcP3jIj7.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wrh9nibAPQjfBSt0R__pHKLAUb4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u3iTvOhy66nhpHCjEZwKOHzK.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
Zojuist v1.4 kunnen installeren, nog niet kunnen ontdekken wat deze update nou brengt.

Iemand meer info over v1.4? Google geeft vooral hits op v1.5 en v1.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
avdl72 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 20:17:
@Fibrenl
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Oh oké nou ga zo FFF kijken hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVBert
awhatever schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 20:55:
Zojuist v1.4 kunnen installeren, nog niet kunnen ontdekken wat deze update nou brengt.

Iemand meer info over v1.4? Google geeft vooral hits op v1.5 en v1.6
Hier de veranderingen van versie 1.4:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wRcdZMcfSvpLAcOUYB2NNwMYQ70=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pp3I9ULiV8qoo30ublFPXPh5.jpg?f=fotoalbum_large

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
avdl72 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 20:17:
@Fibrenl
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Hier ook bezig met update 1.4 denk dat 1.6 in buitenland is en 1.4 Europees omdat de inhoud het zelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Fibrenl schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 23:07:
[...]

Hier ook bezig met update 1.4 denk dat 1.6 in buitenland is en 1.4 Europees omdat de inhoud het zelfde is.
Ik ben benieuwd of jij na de update ook nog steeds geen internet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
avdl72 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 23:42:
[...]

Ik ben benieuwd of jij na de update ook nog steeds geen internet hebt.
Ja klopt geen internet denk dat het pas werkt na activatie van de app.

Keek ff naar die dynamic range daar snap ik niet echt de meerwaarde van, zet hem erop en bereik is gelijk 10km minder hahaha

[ Voor 19% gewijzigd door Fibrenl op 15-09-2023 23:49 ]

• avdl72
  • Niet online
Fibrenl schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 23:43:
[...]
Keek ff naar die dynamic range daar snap ik niet echt de meerwaarde van, zet hem erop en bereik is gelijk 10km minder hahaha
Eerst gaf hij steeds 420km bij een volle lading, en dat is niet realistisch natuurlijk. Wat ik begrijp moet deze opties dus meer een realistischere bereik aangeven.

• Fibrenl
avdl72 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 07:20:
[...]

Eerst gaf hij steeds 420km bij een volle lading, en dat is niet realistisch natuurlijk. Wat ik begrijp moet deze opties dus meer een realistischere bereik aangeven.
Oké top we gaan het zien, nu app en internet nog. Ik ga dinsdag wel terug naar garage lijkt iets niet goed met linker camera in spiegel. dodehoekherkenning lijkt niet goed te zijn, gaat af als er geen auto rijdt, en als ik van baan wissel netjes met knipper trekt hij soms auto hard terug naar rechts je schrikt je kapot.

• Fibrenl
Wat ik wel raar vond is je dak niet meer open kan doen boven de 80. Maak ik zelf toch wel uit snap dat het voor je bereik niet ideaal is.

• EVBert
Fibrenl schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 23:43:
[...]
Dynamic range schat het bereik in rekening houdend met het verbruik in het verleden. Als je zuinig hebt gereden wordt je bereik na laden groter. 420 km is overigens voor mij goed haalbaar.

BYD Atto 3 Skiwhite

• Fibrenl
EVBert schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 12:45:
[...]

Dynamic range schat het bereik in rekening houdend met het verbruik in het verleden. Als je zuinig hebt gereden wordt je bereik na laden groter. 420 km is overigens voor mij goed haalbaar.
Oké maar rij je dan voornamelijk binnen wegen, wij rijden denk ik 70% snelweg en 30% binnen wegen dus FFF kijken hoe en wat.

• EVBert
Fibrenl schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 13:53:
[...]

Oké maar rij je dan voornamelijk binnen wegen, wij rijden denk ik 70% snelweg en 30% binnen wegen dus FFF kijken hoe en wat.
Inderdaad rijd ik veel stadsverkeer en 80km wegen. Op de snelweg niet harder dan 100.

BYD Atto 3 Skiwhite

• Tilhorn
Gisteren veel gereden maar geen update.
Hier vandaag de update naar 1.4 gehad en geïnstalleerd. Ging in één keer goed hoewel de tijdsindicatie niet klopte. Ik kwam na timer van 30 min terug. Hij zou nog 4 min moeten gaan volgens de info maar was al klaar.

Ook nog steeds geen Internet en/of werkende app na een week.

Merkte wel vandaag (na update) dat de blind spot (driehoek) niet werkt in de rechter buitenspiegel als er een licht gekleurde vrachtwagen rechts rijd. Ook niet als er twee licht gekleurde achter elkaar rijden springt hij niet aan bij inhalen van deze vrachtwagens. Bij donker gekleurde vrachtwagens geen probleem. Je kunt er dus niet op vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Fibrenl schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:44:
[...]
Ik ga dinsdag wel terug naar garage lijkt iets niet goed met linker camera in spiegel. dodehoekherkenning lijkt niet goed te zijn, gaat af als er geen auto rijdt, en als ik van baan wissel netjes met knipper trekt hij soms auto hard terug naar rechts je schrikt je kapot.
Klinkt bekend. Ik heb hetzelfde ervaren.
ik hoor graag wat ze eraan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Iemand een idee of Byd navigatie, ook een update gaat krijgen dat hij net als tesla je route bepaald aan de hand van je accu en dan gelijk route
Langs laadstations maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
avdl72 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 12:53:

Ja al verder met je internet en de app ik heb nog steeds geen van beide, belachelijk toch waar heb je het over email koppelen aan auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koevoets
We hebben de auto vrijdag afgeleverd gekregen en ziet er prima uit. Nog even wennen aan alle instellingen nu.
Dit weekend een beetje opgeladen met de granny lader, maar viel mij op dat hij niet boven de 1,7 kw uit kwam.
Onze vorige auto haalde 2,2 volgens mij. Is dat bij jullie ook zo? Ik ging hem laden vanaf 72%.

De app werkte eerst niet, maar heb deze sinds vandaag ook kunnen activeren.
Viel mij ook op dat CarPlay niet werkte via de usb-c aansluiting, maar dat kan wellicht aan het kabeltje liggen. Is dat bij jullie ook?
Via de usb-poort ernaast weer wel.
Inmiddels ook de update naar 1.4 gedaan en daarna niet meer getest.

Wel vind ik dat geluid voor de voetgangers wel overdreven hard. Kun je dat volume wellicht aanpassen?
Ik hoor het graag.
Alvast bedankt.
Pagina: 1 ... 3 ... 33 Laatste