Hoorde wel dat ze wat achterstand hebben bij het koppelen van de e-mailadressen in China door personeelstekort toen ik contact opnam en verwerking kan tot 3 weken duren.Fibrenl schreef op maandag 18 september 2023 @ 14:47:
[...]
Ja al verder met je internet en de app ik heb nog steeds geen van beide, belachelijk toch waar heb je het over email koppelen aan auto
ja maar dan wel raar jij haalt hem later op en kan eerder de app gebruiken toch! waar heb jij hem opgehaald als ik vragen magKoevoets schreef op maandag 18 september 2023 @ 14:50:
We hebben de auto vrijdag afgeleverd gekregen en ziet er prima uit. Nog even wennen aan alle instellingen nu.
Dit weekend een beetje opgeladen met de granny lader, maar viel mij op dat hij niet boven de 1,7 kw uit kwam.
Onze vorige auto haalde 2,2 volgens mij. Is dat bij jullie ook zo? Ik ging hem laden vanaf 72%.
De app werkte eerst niet, maar heb deze sinds vandaag ook kunnen activeren.
Viel mij ook op dat CarPlay niet werkte via de usb-c aansluiting, maar dat kan wellicht aan het kabeltje liggen. Is dat bij jullie ook?
Via de usb-poort ernaast weer wel.
Inmiddels ook de update naar 1.4 gedaan en daarna niet meer getest.
Wel vind ik dat geluid voor de voetgangers wel overdreven hard. Kun je dat volume wellicht aanpassen?
Ik hoor het graag.
Alvast bedankt.
Vehicle engine sound is niet in volume te regelen. Ik ergerde me er in het begin ook aan maar het went.Koevoets schreef op maandag 18 september 2023 @ 14:50:
Wel vind ik dat geluid voor de voetgangers wel overdreven hard. Kun je dat volume wellicht aanpassen?
Ik hoor het graag.
Alvast bedankt.
Oplossingen variëren van stekker uit de luidspreker trekken, luidspreker afplakken met duc tape tot weerstand in de bedrading.
BYD Atto 3 Skiwhite
Alleen kan je daar een mooie boete voor krijgen omdat het wettelijk verplicht is in Nederland en de EU, je kan wel het geluid aanpassen naar iets ander geluid. je zal gewoon moeten wennen.EVBert schreef op maandag 18 september 2023 @ 16:22:
[...]
Vehicle engine sound is niet in volume te regelen. Ik ergerde me er in het begin ook aan maar het went.
Oplossingen variëren van stekker uit de luidspreker trekken, luidspreker afplakken met duc tape tot weerstand in de bedrading.
Ze hebben hem afgeleverd vanuit vestiging Rotterdam bij ons, maar mijn e-mail is al wel een aantal weken geleden doorgegeven gaven ze aan.Fibrenl schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:00:
[...]
ja maar dan wel raar jij haalt hem later op en kan eerder de app gebruiken toch! waar heb jij hem opgehaald als ik vragen mag
Ja en het is niet mijn eigen auto helaas.Fibrenl schreef op maandag 18 september 2023 @ 16:25:
[...]
Alleen kan je daar een mooie boete voor krijgen omdat het wettelijk verplicht is in Nederland en de EU, je kan wel het geluid aanpassen naar iets ander geluid. je zal gewoon moeten wennen.
Bedankt, zal eens in het menu zoeken naar dat andere geluid. Wellicht is dat wat minder storend.
Dat is nog erger!!!Koevoets schreef op maandag 18 september 2023 @ 16:33:
[...]
Ja en het is niet mijn eigen auto helaas.
Bedankt, zal eens in het menu zoeken naar dat andere geluid. Wellicht is dat wat minder storend.
BYD Atto 3 Skiwhite
Gefeliciteerd en goed te horen dat de app bij jou wel werkt.Koevoets schreef op maandag 18 september 2023 @ 14:50:
We hebben de auto vrijdag afgeleverd gekregen en ziet er prima uit. Nog even wennen aan alle instellingen nu.
Dit weekend een beetje opgeladen met de granny lader, maar viel mij op dat hij niet boven de 1,7 kw uit kwam.
Onze vorige auto haalde 2,2 volgens mij. Is dat bij jullie ook zo? Ik ging hem laden vanaf 72%.
De app werkte eerst niet, maar heb deze sinds vandaag ook kunnen activeren.
Viel mij ook op dat CarPlay niet werkte via de usb-c aansluiting, maar dat kan wellicht aan het kabeltje liggen. Is dat bij jullie ook?
Via de usb-poort ernaast weer wel.
Inmiddels ook de update naar 1.4 gedaan en daarna niet meer getest.
Ik hoor het graag.
Alvast bedankt.
CarPlay werkt inderdaad alleen via de USB-A poort, zoals ook in de handleiding staat. USB-C zijn alleen stroomvoorzieningen.
Het volume voor het geluid voor de voetgangers is niet aan te passen of uit te zetten. Op YouTube zijn filmpjes hoe je hem kan loskoppelen of afplakken.
De grannycharger heb ik wel getest, maar niet op gelet met welke snelheid hij laad.
NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's
Nog steeds hetzelfde hier.Fibrenl schreef op maandag 18 september 2023 @ 14:47:
[...]
Ja al verder met je internet en de app ik heb nog steeds geen van beide, belachelijk toch waar heb je het over email koppelen aan auto
Ik ga morgen weer eens met BYD Europe bellen.
NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's
Volgens mij ligt het aan de vestiging waar je hem ophaalt. Die moeten het doorgeven. Koppelen kan pas als je betaald hebt en het kenteken aan chassisnummer is gekoppeld.Koevoets schreef op maandag 18 september 2023 @ 16:30:
[...]
Ze hebben hem afgeleverd vanuit vestiging Rotterdam bij ons, maar mijn e-mail is al wel een aantal weken geleden doorgegeven gaven ze aan.
De mijne komt uit Eindhoven.
Oké ik ga woensdag naar gerage voor de spiegel dan vraag ik het gelijk na.avdl72 schreef op maandag 18 september 2023 @ 20:33:
[...]
Nog steeds hetzelfde hier.
Kan dat niet liggen aan de instelling in het voertuig systeem LSS? Mogelijk staat dat op 'preventie'.Fibrenl schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:44:
[...]
Oké top we gaan het zien, nu app en internet nog. Ik ga dinsdag wel terug naar garage lijkt iets niet goed met linker camera in spiegel. dodehoekherkenning lijkt niet goed te zijn, gaat af als er geen auto rijdt, en als ik van baan wissel netjes met knipper trekt hij soms auto hard terug naar rechts je schrikt je kapot.
Nee want hij werkt niet goed met de dodehoek en hij denk soms dat er een auto naast me zit terwijl die er niet is. en trekt hij aan je stuur auto naar rechts. aan de rechterkant werkt het wel goed.
Ik ben me aan het oriënteren voor een nieuwe EV en afgelopen zondag een proefrit gemaakt in de Atto 3.
Ik ben positief verrast,
Nu even de plus en min punten aan het bekijken.
Het eerste wat mij opviel is dat de Atto 3 geen regensensor heeft, terwijl die verder helemaal afgeladen zit met hulpsystemen etc. Vreemde keuze van BYD, maar ik denk dat ik er wel overheen kom.
Die 3D camera view is echt 🤩
Afin, ik ga nog even dit topic een beetje doorspitten en heb nog concurenten op het oog.
Maar de prijs is echt wel goed voor hetgeen je ervoor krijgt.
Zijn er Atto 3 rijders hier die wat plus en min punten willen delen?
Alvast bedankt!
Ik ben positief verrast,
Het eerste wat mij opviel is dat de Atto 3 geen regensensor heeft, terwijl die verder helemaal afgeladen zit met hulpsystemen etc. Vreemde keuze van BYD, maar ik denk dat ik er wel overheen kom.
Afin, ik ga nog even dit topic een beetje doorspitten en heb nog concurenten op het oog.
Alvast bedankt!
Had ik ook, camera’s alles zit er maar goed, vaak vond ik ze toch niet altijd goed werken nu 2 weken verder al weer gewend.hvwees schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 19:29:
Ik ben me aan het oriënteren voor een nieuwe EV en afgelopen zondag een proefrit gemaakt in de Atto 3.
Ik ben positief verrast,
Alvast bedankt!
Zeker wil ik dat:hvwees schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 19:29:
Alvast bedankt!
Plus
Veel opties en veiligheidssystemen
Goede actieradius (gemiddeld 380/400 km)
Voldoende vermogen/koppel
Rijd super fijn
Level 2 autonoom rijden (met name in file)
Ruitenwisserinterval is in stappen in te stellen
360 graden camera
Min
Klimaatregeling (instellen op 30 graden is best aangenaam 🤪)
Regensensor (maar ben er nu al aan gewend en de interval is met stappen in te stellen)
Integratie van het navigatiesysteem
Bedraad Apple CarPlay
Vertaling van de handleiding
Ben nu bij de garage al vanaf 08:30 😀😀 zijn nog bezig met me camera enz.avdl72 schreef op maandag 18 september 2023 @ 20:33:
[...]
Nog steeds hetzelfde hier.
Medewerker gesproken over de app er was 1 persoon die alle aanmeldingen doet voor eu. Deze persoon is weg en zijn er 4 voor terug. Dus verwachten dat het binnen twee weken voor iedereen moet werken.
Tevens komt er een update dat ze bij opleveren auto, een QR code kunnen scannen in de auto waardoor het koppelen automatisch gaat. Verwacht binnen 2 maanden een update voor te komen via OTA
Heeft iemand een idee hoe ik de DAB radio opnieuw zenders kan laten zoeken? Ik vind nergens de mogelijk om dit te doen. Ik heb de laatste tijd slechte ontvangst en vraag me af of dat helpt.
BYD Atto 3 Skiwhite
Gewoon vraag hoeveel km halen jullie nou een beetje met de auto. Ik heb gemiddeld verbruik totaal 15,6 kw/per 100 km. Maar heb het gevoel dat ik rond de 380/400 km haal 70% snelweg maar rij vaak max 95 en 30% 50/80 wegen.
Nu het buiten kouder is zet ik de temperatuur hoger om het aangenaam te hebben in de auto. Ik merk dat de ingestelde 31 graden niet echt warm aanvoelt.
Wat is jullie ervaring met verwarmen?
Nou had ik net ook, als ik hem hoger zet blijft het koud tot 29/30 en dan wordt het heeeeel warm zet ik hem iets lager 28 wordt het weer erg koud. Erg apart hoop dat ze dit met een update kunnen fixen nog nooit een auto verwarming op 30 of hoger hoeven zetten.avdl72 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 22:13:
Nu het buiten kouder is zet ik de temperatuur hoger om het aangenaam te hebben in de auto. Ik merk dat de ingestelde 31 graden niet echt warm aanvoelt.
Op YouTube zag ik ook dat het verbruik meten in de auto niet juist is.Fibrenl schreef op woensdag 20 september 2023 @ 22:02:
Gewoon vraag hoeveel km halen jullie nou een beetje met de auto. Ik heb gemiddeld verbruik totaal 15,6 kw/per 100 km. Maar heb het gevoel dat ik rond de 380/400 km haal 70% snelweg maar rij vaak max 95 en 30% 50/80 wegen.
Ik zie 15,2kw/100km maar rij 350km en dan nog 8-10% resterend.
Binnenkort maar een flow maken op de iPhone om dit goed te kunnen gaan registreren.
Benieuwd hoe je dat dan doet op je iPhoneavdl72 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 22:24:
[...]
Op YouTube zag ik ook dat het verbruik meten in de auto niet juist is.
Ik zie 15,2kw/100km maar rij 350km en dan nog 8-10% resterend.
Binnenkort maar een flow maken op de iPhone om dit goed te kunnen gaan registreren.
Heb je AC wel op auto staan en ventilatie aan? Ik heb mijn instelling nog nooit boven de 22 graden gehad.Fibrenl schreef op woensdag 20 september 2023 @ 22:19:
[...]
Nou had ik net ook, als ik hem hoger zet blijft het koud tot 29/30 en dan wordt het heeeeel warm zet ik hem iets lager 28 wordt het weer erg koud. Erg apart hoop dat ze dit met een update kunnen fixen nog nooit een auto verwarming op 30 of hoger hoeven zetten.
BYD Atto 3 Skiwhite
Mijn totaal gemiddelde is 14.0 kw/100 km. 430 km is gewoon haalbaar. Weinig snelweg voor mij en nooit veel harder dan 100 km.Fibrenl schreef op woensdag 20 september 2023 @ 22:02:
ECO stand, regen op High, veel CC gebruiken en auto laten uitrollen als het kan.
[ Voor 8% gewijzigd door EVBert op 21-09-2023 08:27 ]
BYD Atto 3 Skiwhite
Volgens mij kan de warmte pomp kan koelen of verwarmen... Afhankelijk van de buiten temperatuur zit je soms net op een grensgeval van wat je nodig hebt.Fibrenl schreef op woensdag 20 september 2023 @ 22:19:
[...]
Nou had ik net ook, als ik hem hoger zet blijft het koud tot 29/30 en dan wordt het heeeeel warm zet ik hem iets lager 28 wordt het weer erg koud. Erg apart hoop dat ze dit met een update kunnen fixen nog nooit een auto verwarming op 30 of hoger hoeven zetten.
Ik zelf vindt het bij 22 / 23 / 24 graden comfortabel in de auto, afhankelijk van de buiten temperatuur en zon. (voorgaande auto was het altijd 20,5 graden, ongeacht wat er buiten gebeurde, BYD moet je een beetje meer helpen). Maar heb ook gemerkt dat het of verwarmen of koelen is. Al heb er zelf geen last van gehad zoals jullie hier beschrijven, in de meeste gevallen kiest de software het juiste standje op de juiste ventilator stand na een paar minuten rijden. Staat de installatie wel met de AC aan en op auto?
Als je echt naar 28 of 30 graden moet gaan, zou ik toch eens bij de dealer navraag gaan doen.
[ Voor 10% gewijzigd door awhatever op 21-09-2023 11:12 ]
Ik haal zelf zo'n 380km bij lange ritten (85% snelweg en 15% binnenwegen), waarbij ik vlot met het verkeer mee rij (zodra het kan: 110 / 115 op de ACC).
Laatst een keer 180km vanuit Belgie terug gereden in de nacht met vaak 130 / 135km/u op de ACC... oeff dan slurpt ie wel hard hoor, had het voorzien en opgeladen in Belgie, anders was ik niet thuis geraakt (gestart met 94% na 180km 30% en 125km bereik).
Normaal lukt 2x 180km wel (in de zomer) bij de 110 / 115 km/u op 1x laden met dan nog 30..50km resterend bereik. Ben benieuwd wat strakjes de wat koudere winter temperaturen gaan doen met het bereik.
Laatst een keer 180km vanuit Belgie terug gereden in de nacht met vaak 130 / 135km/u op de ACC... oeff dan slurpt ie wel hard hoor, had het voorzien en opgeladen in Belgie, anders was ik niet thuis geraakt (gestart met 94% na 180km 30% en 125km bereik).
Normaal lukt 2x 180km wel (in de zomer) bij de 110 / 115 km/u op 1x laden met dan nog 30..50km resterend bereik. Ben benieuwd wat strakjes de wat koudere winter temperaturen gaan doen met het bereik.
[ Voor 8% gewijzigd door awhatever op 21-09-2023 11:22 ]
Wat mij opvalt bij software update 1.4
- Navigatie loopt weer soepel, beeld refresh was hakkelig na sw update 1.3
(niet dat ik die vaak gebruik, altijd google of waze, BYD gaf 10 werkzaamheden op de A12, er waren er 0...)
- Dymisch rijbereik indicatie is echt fijn, en kun je goed rekening mee houden
- Ramen zijn (tot dusverre) niet meer beslagen, had ik na 1.3 nog wel vaak last van.
- DC laden lijkt idd. vlotter te gaan, maar is heb geen echte metingen ofzo.
- Helaas werkte het laden bij een Tesla charger (Type K) in Belgie nog altijd niet, had ik eerder ook al getest bij het zelfde laadstation, maar ik hoopte dat het nu met 1.4 wel zou werken. Moet nog een keer andere Tesla chargers testen. Maakt geen connectie met de auto, en de Tesla APP geeft na 2 min een error.
- Navigatie loopt weer soepel, beeld refresh was hakkelig na sw update 1.3
(niet dat ik die vaak gebruik, altijd google of waze, BYD gaf 10 werkzaamheden op de A12, er waren er 0...)
- Ramen zijn (tot dusverre) niet meer beslagen, had ik na 1.3 nog wel vaak last van.
- DC laden lijkt idd. vlotter te gaan, maar is heb geen echte metingen ofzo.
- Helaas werkte het laden bij een Tesla charger (Type K) in Belgie nog altijd niet, had ik eerder ook al getest bij het zelfde laadstation, maar ik hoopte dat het nu met 1.4 wel zou werken. Moet nog een keer andere Tesla chargers testen. Maakt geen connectie met de auto, en de Tesla APP geeft na 2 min een error.
[ Voor 3% gewijzigd door awhatever op 21-09-2023 11:31 ]
Zou je een foto willen delen van deze instellingen?EVBert schreef op donderdag 21 september 2023 @ 08:20:
[...]
Heb je AC wel op auto staan en ventilatie aan? Ik heb mijn instelling nog nooit boven de 22 graden gehad.
Volgens mij heb die ook zo ingesteld staan.
Met de beperkte ervaringen die ik heb lijkt mij dit inderdaad een verbetering.awhatever schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:30:
Vanochtend voor het eerst bijna leeg gereden en was wel ff spannend
:strip_exif()/f/image/AQPkItOdWdM9ykL5C5Q7r4d0.jpg?f=fotoalbum_large)
Oké spannend, ik laad altijd bij 20% heb meer mensen gezien die 20% hadden doorreden en plots stond hij op0% en stond men stil.avdl72 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 13:07:
[...]
Met de beperkte ervaringen die ik heb lijkt mij dit inderdaad een verbetering.
Vanochtend voor het eerst bijna leeg gereden en was wel ff spannend [Afbeelding]
App werkt trouwens nu bij mij probeerde het net en kon inloggen.
Even andere vraag, ik heb altijd me hotspot op iPhone aanstaan. Auto ook verbonden maar maakt niet elke keer automatisch verbinding met hotspot moet elke keer op iPhone hotspot uit en weer aan zetten, dan ziet de auto hem weer en dan verbind hij wel is er een manier dat hij dit automatische doet.
Ik lees op internet wifi uitzetten in auto en via Bluetooth internet gebruiken van je telefoon weet iemand of dat werkt?
Ik lees op internet wifi uitzetten in auto en via Bluetooth internet gebruiken van je telefoon weet iemand of dat werkt?
[ Voor 17% gewijzigd door Fibrenl op 21-09-2023 16:53 ]
avdl72 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 13:04:
[...]
Zou je een foto willen delen van deze instellingen?
Volgens mij heb die ook zo ingesteld staan.
:strip_exif()/f/image/K5rSdiwzcf0As9mDXx0L3S5n.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit bedoel ik.
BYD Atto 3 Skiwhite
wat ik wel heb met de app dat hij na 2 uur geen refresh meer doet al zeg je dat hij het moet doen. en in 2 uur in app 4 % accu weg moren eens in auto kijken
.
[/quote]
Bij mij werkt de app en internet nu ook. Sinds vanmiddag.
Geen idee of het geholpen heeft dat ik BYD Europe en de dealer erachteraan heb gezet. Maar ik vermoed van niet, omdat jij hem nu ook hebt en ze wellicht nu bij zijn met de registraties.
[/quote]
Bij mij werkt de app en internet nu ook. Sinds vanmiddag.
Geen idee of het geholpen heeft dat ik BYD Europe en de dealer erachteraan heb gezet. Maar ik vermoed van niet, omdat jij hem nu ook hebt en ze wellicht nu bij zijn met de registraties.
Ik heb een Shortcut/Opdracht gemaakt waarbij ik de kilometerstand en de geladen kWh opgeef. Die slaat deze dan op in je iCloud en kan je later via b.v. Excel verder berekenen wat het gebruik per rit is.Fibrenl schreef op woensdag 20 september 2023 @ 22:50:
[...]
Benieuwd hoe je dat dan doet op je iPhone
Dit is de Shortcut https://www.icloud.com/shortcuts/468291c8486b4e6cab974700efd02a8f
Oké benieuwd,avdl72 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 21:28:
[...]
Ik heb een Shortcut/Opdracht gemaakt waarbij ik de kilometerstand en de geladen kWh opgeef. Die slaat deze dan op in je iCloud en kan je later via b.v. Excel verder berekenen wat het gebruik per rit is.
Dit is de Shortcut https://www.icloud.com/shortcuts/468291c8486b4e6cab974700efd02a8f
Dus geladen dan die kw invullen en dan de kilometerstand thats it
[ Voor 6% gewijzigd door Fibrenl op 21-09-2023 21:52 ]
Goedemorgen,
Nieuw hier dus, hallo! Ik rij de Atto 3 sinds mei '23. Inmiddels 8000 km op de tellen. 97% tevredenheid dus geen verkeerde score.
Vanmorgen stond de range voor het eerst op 415KM, tempratuur die lager wordt gaat dus invloed hebben op de range.
Verder rij ik veel korte stukken, en heb net maar een vochtvanger in de auto gezet, want dat is echt wel een minpuntje, die beslagen ramen aan de binnen zijde.
Nieuw hier dus, hallo! Ik rij de Atto 3 sinds mei '23. Inmiddels 8000 km op de tellen. 97% tevredenheid dus geen verkeerde score.
Vanmorgen stond de range voor het eerst op 415KM, tempratuur die lager wordt gaat dus invloed hebben op de range.
Verder rij ik veel korte stukken, en heb net maar een vochtvanger in de auto gezet, want dat is echt wel een minpuntje, die beslagen ramen aan de binnen zijde.
Gelukkig heb je nog ook nog een telefoon beschikbaar hiervoor😉avdl72 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 21:21:
Dat wordt weinig Spotify luisteren met maar 500MB data 🙈 [Afbeelding]
We rijden ook sinds een week, maar is mij niet echt opgevallen. Heb je de 1.4 update al geïnstalleerd? Die zou dat issue moeten fixen namelijk.VoorbergRene schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 07:49:
Goedemorgen,
Vanmorgen stond het range voor het eerst op 415KM, tempratuur die lager wordt gaat dus invloed hebben op de range.
Bij korte ritten had ik er ook last van met software versie 1.2 en 1.3, nu met software versie 1.4 lijkt het een stuk beter te zijn (altans dat is mijn gevoel deze week). Heb je sw 1.4 al kunnen installeren?VoorbergRene schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 07:49:
Viel me vanmorgen op gisteren auto weg gezet met 388km range nog zag in de app dat dit na 3 uur 385km was, dacht kan misschien nog koeling van accu ofzo. Vanmorgen stapte ik in nog 355km dat vind ik best veel in 1 nacht -33km.
Zal aankomende dagen eens bijhouden.
Iemand anders die dit ook heeft.
Reactie van de dealer gehad dat de databundel niet uit te breiden is.avdl72 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 21:21:
Dat wordt weinig Spotify luisteren met maar 500MB data 🙈 [Afbeelding]
Gelukkig er is de mogelijkheid om mijn iPhone als hotspot te gebruiken. Maar wel jammer en niet echt van deze tijd.
Weet iemand of het systeem een andere SIM kaart accepteert?
Ik heb wel filmpjes gezien dat hij eenvoudig te vervangen is.
Ik weet dat ze de bundel na 2 maanden automatisch verhogen naar 1 gb. Maar hotspot beteravdl72 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 10:09:
[...]
Reactie van de dealer gehad dat de databundel niet uit te breiden is.
Gelukkig er is de mogelijkheid om mijn iPhone als hotspot te gebruiken. Maar wel jammer en niet echt van deze tijd.
Weet iemand of het systeem een andere SIM kaart accepteert?
Ik heb wel filmpjes gezien dat hij eenvoudig te vervangen is.
Goedemorgen,
Ik heb de Atto 3 Design nog geen week, maar Andriod systeem is al 3x gecrashed (beeld staat bevroren, ook na auto uitzetten). Heb al 3x moeten resetten door de volumeknop (rechts naast schakelpook) 10sec ingedrukt te houden.
Iemand daar ook last van?
Heb de laatste update begin deze week uitgevoerd. Blijft vastlopen:1x bij navigatie opstarten, blijf hangen bij kaart laden, 2x bij DAB+ opstarten
Verder rijdt de auto heerlijk. Gelukkig crasht alleen de infotainment scherm en niet het rijscherm
Ik heb de Atto 3 Design nog geen week, maar Andriod systeem is al 3x gecrashed (beeld staat bevroren, ook na auto uitzetten). Heb al 3x moeten resetten door de volumeknop (rechts naast schakelpook) 10sec ingedrukt te houden.
Heb de laatste update begin deze week uitgevoerd. Blijft vastlopen:1x bij navigatie opstarten, blijf hangen bij kaart laden, 2x bij DAB+ opstarten
Verder rijdt de auto heerlijk. Gelukkig crasht alleen de infotainment scherm en niet het rijscherm
Probeer het eens met ene usb kabel, hoor vaak dat het Android auto zelf is wat hangt soms ligt het niet aan de auto.slimadvies schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 10:23:
Goedemorgen,
Android Auto was op dat moment NIET aangesloten en ook niet opgestart. De infotainmentsysteem zelf van de auto crasht. Het scherm is bevroren. (Infotainmentsysteem draait zelf ook op Android)Fibrenl schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 10:44:
[...]
Probeer het eens met ene usb kabel, hoor vaak dat het Android auto zelf is wat hangt soms ligt het niet aan de auto.
Kan evt te maken hebben met:slimadvies schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 10:23:
Goedemorgen,
- De 12v Batterij die niet lekker goed is opgeladen. (Batterij liefst 100% vol geladen en dan een lange rit maken zodat de 12v Batterij door de grote batterij van je auto geladen kan worden.
- SOftware update van de auto die niet goed is verlopen -> check voro software updates. (Auto zo vol mogelijk geladen habben van te voren.)
Heb zelf in het verleden een aantal keer gehad dat dit bij mij voorkwam.
Maar al maanden gelukkig niet meer gehad.
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
Dank je.
En hoe staan deze instellingen bij jou?
En dan met name de “Automatische A/C modus”.
:strip_exif()/f/image/xW8fBmDNv97INcm53P6qhUCM.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door avdl72 op 22-09-2023 13:03 ]
Ik heb alleen gekeken voor een “Upgrade” door erop te klikken en daarna kreeg ik een melding om bij te werken toen ik de auto opnieuw had opgestart:VoorbergRene schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 15:20:
[Afbeelding]
Ik neem aan dat ik hier versie 13.1 heb.
Wellicht gekke vraag, maar hoe krijg ik versie 14?
:strip_exif()/f/image/DmSuPThmfJhRKAQUbtI9gwDh.jpg?f=fotoalbum_large)
En heb nu deze versie:
:strip_exif()/f/image/oWL51YD3WLtwuZauScphBif3.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 31% gewijzigd door Koevoets op 22-09-2023 21:17 ]
Voor de mensen die bang zijn dat je de Atto3 leeg rijdt @avdl72
YouTube: I drove BYD Atto 3 until the battery died
Je kan best vaak en langdurig opnieuw starten en kruipen naar een laadpaal dus zolang je dit niet op de snelweg doet, kom je een aardig eind zonder spierkracht.
Ik ben er met de dealer uit inmiddels en nu is het wachten tot die afgeleverd wordt medio oktober.
YouTube: I drove BYD Atto 3 until the battery died
Je kan best vaak en langdurig opnieuw starten en kruipen naar een laadpaal dus zolang je dit niet op de snelweg doet, kom je een aardig eind zonder spierkracht.
Ik ben er met de dealer uit inmiddels en nu is het wachten tot die afgeleverd wordt medio oktober.
Ik heb het vannacht ook bijgehouden en ik verlies niets.Fibrenl schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:51:
Viel me vanmorgen op gisteren auto weg gezet met 388km range nog zag in de app dat dit na 3 uur 385km was, dacht kan misschien nog koeling van accu ofzo. Vanmorgen stapte ik in nog 355km dat vind ik best veel in 1 nacht -33km.
In de screenshot is 2KM verschil te zien, maar dat komt denk ik doordat ik wat heb zitten proberen in de auto die middag.
![]() | ![]() |
Oké maar bij mij zit er ook verschil tussen de app en de auto, ik hou het even een weekje bij, moet 1 oktober weer terug voor doodehoek laatste keer niet geholpen na gerage bezoek. Ze willen hem nu een weekje hebben krijg netjes een week een andere.avdl72 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 08:12:
[...]
Ik heb het vannacht ook bijgehouden en ik verlies niets.
In de screenshot is 2KM verschil te zien, maar dat komt denk ik doordat ik wat heb zitten proberen in de auto die middag.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Dat heb ik vanochtend ook geconstateerd. Vreemd. En is mij eerder niet opgevallen. Een verschil van 18km met de dag ervoor.Fibrenl schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 10:31:
[...]
Oké maar bij mij zit er ook verschil tussen de app en de auto, ik hou het even een weekje bij, moet 1 oktober weer terug voor doodehoek laatste keer niet geholpen na gerage bezoek. Ze willen hem nu een weekje hebben krijg netjes een week een andere.
:strip_exif()/f/image/PvcJrUfzIyENb42sFgzutzY8.jpg?f=fotoalbum_large)
Kijk dat bedoel ik stel dat het elke dag is vind ik erg veel. Heb gelezen dat hij eigenlijk niets hoort te verliezen in de nacht.avdl72 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 11:38:
[...]
Dat heb ik vanochtend ook geconstateerd. Vreemd. En is mij eerder niet opgevallen. Een verschil van 18km met de dag ervoor.
[Afbeelding]
Geen idee ik kijk straks weer. Maar temp zou niets uit moeten maken is nog niet heel koud.hvwees schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 13:37:
Maar het percentage blijft wel gelijk ?
Wordt er rekening gehouden met de temperatuur ofzo ?
Vandaag -5km en -1% accu minder dan gisteren.
[ Voor 32% gewijzigd door Fibrenl op 23-09-2023 14:56 ]
Volgens mij is dit begonnen met de nieuwste update waarin dynamic range wordt weergegeven. Ik zie af en toe ook spontane veranderingen in het geschatte bereik.Fibrenl schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 14:55:
Vandaag -5km en -1% accu minder dan gisteren.
BYD Atto 3 Skiwhite
Exact hetzelfde bij mij.avdl72 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 13:02:
[...]
Dank je.
En hoe staan deze instellingen bij jou?
En dan met name de “Automatische A/C modus”.
[Afbeelding]
BYD Atto 3 Skiwhite
Iemand een idee wat nieuwe wachtwoord is na update 1.4 voor install apps oude werkt niet meer helaas
Werkt BYD6125F niet meer?Fibrenl schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 19:20:
Iemand een idee wat nieuwe wachtwoord is na update 1.4 voor install apps oude werkt niet meer helaas
Vanmorgen Rotterdam - Eindhoven airport gereden.
Afstand: 107 KM
Beginstand range: 420 KM
Eindstand range: 227 KM
Temperatuur buiten: 10/13 graden
Snelheid: 100 km p/u (cruisecontrol)
193 KM eraf.
Ik vind dit best schokkend. 😮
193 KM eraf.
Nope na nieuwe update niet meer helaas
Ja ik vind na de laatste update alsof het echt niet beter is geworden.VoorbergRene schreef op zondag 24 september 2023 @ 07:04:
Vanmorgen Rotterdam - Eindhoven airport gereden.
193 KM eraf.
Hoi even korte vraag maakt hij na de eerste keer direct een cvs bestand aan in je iCloud want zie hemavdl72 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 21:28:
[...]
Ik heb een Shortcut/Opdracht gemaakt waarbij ik de kilometerstand en de geladen kWh opgeef. Die slaat deze dan op in je iCloud en kan je later via b.v. Excel verder berekenen wat het gebruik per rit is.
Niet.
Al gevonden tyFibrenl schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:29:
[...]
Hoi even korte vraag maakt hij na de eerste keer direct een cvs bestand aan in je iCloud want zie hem
Niet.
Ik vraag het hier maar voor de zekerheid maar ik denk niet dat het mogelijk is: kun je de kleur van de kleine cijfers van de CruiseControl op het stuurdisplay op één of andere manier aanpassen? Deze zijn nu slecht leesbaar bij invallend zonlicht. Een zwarte border rond de cijfers zou al helpen of het kiezen van een donkere achtergrond.
Nee alleen donker modes dat zou je dan kunnen doen.Tilhorn schreef op zondag 24 september 2023 @ 10:27:
Ik vraag het hier maar voor de zekerheid maar ik denk niet dat het mogelijk is: kun je de kleur van de kleine cijfers van de CruiseControl op het stuurdisplay op één of andere manier aanpassen? Deze zijn nu slecht leesbaar bij invallend zonlicht. Een zwarte border rond de cijfers zou al helpen of het kiezen van een donkere achtergrond.
Ja hij maakt standaard in de map Shortcuts de file BYD Atto 3.txt aan.Fibrenl schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:29:
[...]
Hoi even korte vraag maakt hij na de eerste keer direct een cvs bestand aan in je iCloud want zie hem
Niet.
Weet iemand hoe ik het volume van de ping geluiden voor b.v. activeren en uitschakelen cruise control kan aanpassen?
Ik vindt ze nu enorm zacht klinken, en met muziek aan niet te horen.
Ik vindt ze nu enorm zacht klinken, en met muziek aan niet te horen.
Bij mij is er vannacht 1km bijgekomenFibrenl schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:01:
[...]
Ja ik vind na de laatste update alsof het echt niet beter is geworden.
Lijkt toch dat de laatste update met dynamisch bereik er rekening mee houdt wat de temperatuur is.
[ Voor 3% gewijzigd door avdl72 op 24-09-2023 14:12 ]
Heb dynamisch lekker uitgezet werd er gek van, rij altijd zelfde altijd rond de 15/17 kw rond de 95-100 km per uur en elke dag is het anders. soms rit van 50 km en dan is het verbruik 85km.
[ Voor 24% gewijzigd door Fibrenl op 24-09-2023 22:12 ]
Ach ja. Gewoon het percentage in de gaten houden.
Bij brandstof auto’s was die voorspelling ook nooit goed, maar uiteindelijk wist je wel hoever je nog kon met een kwart tank bijvoorbeeld.
Zal hier met elektrisch ook even gewoon gewenning zijn.
Bij brandstof auto’s was die voorspelling ook nooit goed, maar uiteindelijk wist je wel hoever je nog kon met een kwart tank bijvoorbeeld.
Ja doe ik ook maar je wilt in het begin kijken of je een beetje in buurt kan komen van de km die ze zeggenavdl72 schreef op maandag 25 september 2023 @ 06:57:
Ach ja. Gewoon het percentage in de gaten houden.
Ik kom hier even wat mosterd na de maaltijd halen: er is vrij onlangs een mooie actie geweest via Justlease.
Is die nog actief? Ik geloof het niet?
is nu iets duurder dan hij was, wat ik hem voor de desgine 48 maanden 24k kilomters met all season banden €603 nu €671 gaat nog wel de €61,95 subsidie vanaf.jeweetzelluf schreef op maandag 25 september 2023 @ 11:33:
Ik kom hier even wat mosterd na de maaltijd halen: er is vrij onlangs een mooie actie geweest via Justlease.
Zijn er nog meer BYD-eigenaren die de auto langer dan drie weken in hun bezit hebben en nog geen account kunnen aanmaken? En waar uiteraard de simkaart ook nog niet werkt voor apps.
Vandaag contact gehad met BYD Europa en om een lang verhaal kort te houden: de dealers moeten de koppeling in gang zetten. Sommigen zijn daar schijnbaar een beetje laks in, ofwel slechte after-sales.
Vandaag contact gehad met BYD Europa en om een lang verhaal kort te houden: de dealers moeten de koppeling in gang zetten. Sommigen zijn daar schijnbaar een beetje laks in, ofwel slechte after-sales.
Klopt. Ik kreeg van BYD Europe ook dat antwoord.Tilhorn schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:15:
Zijn er nog meer BYD-eigenaren die de auto langer dan drie weken in hun bezit hebben en nog geen account kunnen aanmaken? En waar uiteraard de simkaart ook nog niet werkt voor apps.
Daarna heb ik actief de dealer benaderd om het in orde te maken. En inmiddels werkt het nu allemaal.
Vandaag belde BYD Europe me netjes terug of het met de app en internet inmiddels verholpen was.
Ik heb meteen gevraagd waarom er 500Mb data per maand beschikbaar is, terwijl andere landen bijvoorbeeld 2Gb hebben. Het blijkt dat dit een afspraak is met de importeur, Louwman dus, en dat BYD daar geen actieve rol in speelt. Ik heb ook gezien dat er een Franse sim kaart inzit en ik denk dat ze roaming kosten willen voorkomen. In elk geval wel jammer.
Ik heb meteen gevraagd waarom er 500Mb data per maand beschikbaar is, terwijl andere landen bijvoorbeeld 2Gb hebben. Het blijkt dat dit een afspraak is met de importeur, Louwman dus, en dat BYD daar geen actieve rol in speelt. Ik heb ook gezien dat er een Franse sim kaart inzit en ik denk dat ze roaming kosten willen voorkomen. In elk geval wel jammer.
Vandaag nog maar eens getest en dynamisch bereik instelling werkt best wel aardig en wijk een paar kilometer af.Fibrenl schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:08:
[...]
Ja doe ik ook maar je wilt in het begin kijken of je een beetje in buurt kan komen van de km die ze zeggen
![]() | ![]() |
Ja moet me gewoon niet zo blind staren ik laad meestal bij 20% dat hou ik gewoon aanavdl72 schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:12:
[...]
Vandaag nog maar eens getest en dynamisch bereik instelling werkt best wel aardig en wijk een paar kilometer af.
en wat was een beetje je snelheid.avdl72 schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:12:
[...]
Vandaag nog maar eens getest en dynamisch bereik instelling werkt best wel aardig en wijk een paar kilometer af.
Hoi iedereen, ik ben van plan om een BYD atto 3 uit Duitsland te halen.
Zou geen probleem moeten zijn met de garantie omdat die Europees geregeld is. Heeft iemand hier ervaring mee? Ook ivm het koppelen van de app enz.
Ik hoor het graag.
Zou geen probleem moeten zijn met de garantie omdat die Europees geregeld is. Heeft iemand hier ervaring mee? Ook ivm het koppelen van de app enz.
Ik hoor het graag.
Dynamisch bereik is wel heel letterlijk genomen. Ik reed net weg met volgens de app een bereik van 402 km. Toen ik de auto startte was het bereik opeens nog maar 385 km. Na een korte rit door de stad was het 383 km en na uitschakelen van de auto en inloggen in de app weer 393 km!
De Chinezen hebben nog wat te doen …
Update: even later opeens 396 km!?
Update: even later opeens 396 km!?
[ Voor 5% gewijzigd door EVBert op 27-09-2023 11:06 ]
BYD Atto 3 Skiwhite
Daarom zet ik het lekker uit, en let op de km in app klopt soms niet me auto.EVBert schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:00:
Dynamisch bereik is wel heel letterlijk genomen. Ik reed net weg met volgens de app een bereik van 402 km. Toen ik de auto startte was het bereik opeens nog maar 385 km. Na een korte rit door de stad was het 383 km en na uitschakelen van de auto en inloggen in de app weer 393 km!
Hoe is dat bij andere merken, weet iemand dat toevallig?
Dit is mijn eerste EV en heb dus geen ervaringen.
[ Voor 31% gewijzigd door avdl72 op 27-09-2023 11:03 ]
Als je dynamisch bereik bedoelt, ik had hiervoor een Hyundai Ioniq 38kWH. Daarbij werkte dynamisch bereik perfect.avdl72 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:03:
BYD Atto 3 Skiwhite
Nou ik denk dat andere merken gewoon standaard doen zoals je benzine auto dat is altijd dynamisch toch.avdl72 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:03:
Had hiervoor een lynk&co plug-in die benzine dynamische was ook drama. Gebruiken denkt ik de zelfde sensor hahahaha
[ Voor 15% gewijzigd door Fibrenl op 27-09-2023 11:10 ]
Vraag aan de ATTO 3 bezitters:
Zit er ook een laadtimer in de Atto 3?
Oftewel kan je bepalen dat de auto alleen tussen bepaalde tijden mag laden?
en/of kan je ook een max. vermogen/amperage instellen?
Ik verneem het graag.
Ik verneem het graag.
Ja kan je instellen tussen welke tijden hij laadhvwees schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:50:
Vraag aan de ATTO 3 bezitters:
Ik verneem het graag.
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier en op zoek naar een nieuwe lease auto. Key voor mij is een schuifdak en zou heel graag een echte ( rijd nu al ruim 4 jaar naar volle tevredenheid een Kona waar officieel alleen een fietsendrager op mag ) trekhaak er op hebben.Fibrenl schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 11:25:
Wat ik wel raar vond is je dak niet meer open kan doen boven de 80. Maak ik zelf toch wel uit snap dat het voor je bereik niet ideaal is.
Ik heb contact gehad met BYD en ze verwachten met 2 maanden een type goedkeuring voor een trekhaak met max 750kg trekgewicht.
Maar, ik hoorde bij een bezoek aan BYD Rotterdam al dat er een software update aan zat te komen dat het schuifdak vana 80kmh automatisch zou sluiten. Ik lees hier dat dit nu ook zo is? Meer Atto 3 rijders dat al ervaren en is dat eventueel uit te schakelen?
Ik rijd heel vaak met m'n schuifdakje open, ook op de snelweg, zou voor mij hoe veel potentie de Atto 3 ook heeft wel een mogelijke dealbreaker zijn.
Alvast dank, Christiaan
Je kan nu al een trekhaak speciaal voor een fietsendrager laten monteren. Staat niet in de optielijst van Louwman maar kan je bij verschillende trekhaak specialisten laten uitvoeren.A-Manta schreef op woensdag 27 september 2023 @ 22:46:
[...]
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier en op zoek naar een nieuwe lease auto. Key voor mij is een schuifdak en zou heel graag een echte ( rijd nu al ruim 4 jaar naar volle tevredenheid een Kona waar officieel alleen een fietsendrager op mag ) trekhaak er op hebben.
Ik heb contact gehad met BYD en ze verwachten met 2 maanden een type goedkeuring voor een trekhaak met max 750kg trekgewicht.
Maar, ik hoorde bij een bezoek aan BYD Rotterdam al dat er een software update aan zat te komen dat het schuifdak vana 80kmh automatisch zou sluiten. Ik lees hier dat dit nu ook zo is? Meer Atto 3 rijders dat al ervaren en is dat eventueel uit te schakelen?
Ik rijd heel vaak met m'n schuifdakje open, ook op de snelweg, zou voor mij hoe veel potentie de Atto 3 ook heeft wel een mogelijke dealbreaker zijn.
Alvast dank, Christiaan
En inderdaad gaat het schijfdak niet open boven de 80km/h. Maar als hij daarvoor open staat gaat ie niet automatisch dicht als ja boven de 80 komt.
Thanks voor je berichtje.avdl72 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 08:32:
[...]
Je kan nu al een trekhaak speciaal voor een fietsendrager laten monteren. Staat niet in de optielijst van Louwman maar kan je bij verschillende trekhaak specialisten laten uitvoeren.
En inderdaad gaat het schijfdak niet open boven de 80km/h. Maar als hij daarvoor open staat gaat ie niet automatisch dicht als ja boven de 80 komt.
Ik wacht even af tot er ook een typegoedkeuring is vanuit BYD, ik weet dat roepen ze al maanden.
Dat dak, ik las het later ook in een facebook groep, echt heel raar dat een automerk achteraf bepaald dat een schuifdak vanaf een bepaalde snelheid niet meer open mag...
Ik heb nog tot Juli volgend jaar, dan loopt mijn huidige lease contract van de Kona af.
Stof tot nadenken in ieder geval ;-)
[ Voor 5% gewijzigd door A-Manta op 28-09-2023 20:30 ]