Ik ben er niet blij mee als koper, in één klap is mijn Atto €4000,- minder waard!RJWN schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 11:54:
BYD verlaagt behoorlijk haar prijzen.
Bijna alle modellen duizenden euro's in prijs verlaagd.
https://www.autoweek.nl/a...aakt-in-op-prijzenoorlog/
Afgelopen zondag kon ik de auto niet meer openen met sleutel.
Met fysieke hulpsleutel opengemaakt, gaat het alarm af. Alarm uitgekregen door via de app te ontgrendelen.
Daarna start het scherm wel op, maar kan ik de auto niet meer in D of R zetten (wel in N).
ANWB gebeld (ps 00800 nummer van BYD is internationaal gratis nummer).
ANWB monteur heeft na controle maar uiteindelijk de 12V accu afgekoppeld en daarna weer aangekoppeld.
Toen werkte alles weer.
Vandaag bij BYD auto laten uitlezen. Geen bijzonderheden.
Ik hoop dat dit niet vaker voorkomt.
Heeft iemand anders al deze ervaring gehad?
Met fysieke hulpsleutel opengemaakt, gaat het alarm af. Alarm uitgekregen door via de app te ontgrendelen.
Daarna start het scherm wel op, maar kan ik de auto niet meer in D of R zetten (wel in N).
ANWB gebeld (ps 00800 nummer van BYD is internationaal gratis nummer).
ANWB monteur heeft na controle maar uiteindelijk de 12V accu afgekoppeld en daarna weer aangekoppeld.
Toen werkte alles weer.
Vandaag bij BYD auto laten uitlezen. Geen bijzonderheden.
Ik hoop dat dit niet vaker voorkomt.
Hoi, ik kreeg even klamme handjes tijdens de 1.4 software update. Deze had ik op een bepaalde tijd laten uitvoeren, echter toen ik een uur later bij de auto kwam (ruim voorbij de tijd dat de update klaar had moeten zijn) werkte de sleutels en de app niet meer. Ik gokte erop dat de software update wat vertraging had en het systeem aan het rebooten was ofzo. 10 minuten later werkte de sleutel wel weer.slimadvies schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:11:
Hallo, met mijn atto 3 is het nog niet gelukt om bij tesla superchargers (open voor niet Tesla’s) op te laden. Nu wil ik met ABRP een grote reis maken en weet iemand of ik ergens standaard tesla opladers kan vermijden? Nu op de route naar Oostenrijk geeft hij 3/4 x tesla aan, als ik 1 voor 1 een alternatief instel komt er steeds weer een tesla laadpunt elders bij. Weet iemand hoe je dit voor elkaar krijgt? En 2 of er al OBD support is voor de atto 3 in ABRP?
In de instellingen onder ‘vermijd en verkies’Guustaaf schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 19:40: weet iemand of ik ergens standaard tesla opladers kan vermijden?
:strip_exif()/f/image/aJaryqApi6ldBZJZdFj6haxl.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 24% gewijzigd door avdl72 op 29-09-2023 23:42 ]
NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's
Wat is het 00800 nummer dat je bedoelt?slimadvies schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:11:
ANWB gebeld (ps 00800 nummer van BYD is internationaal gratis nummer.
En heb je dit nummer en/of instructies gehad van de dealer?
Info en telefoonnummer voor ANWB Pechhulp staat hier te lezenTilhorn schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 00:09:
[...]
Wat is het 00800 nummer dat je bedoelt?
En heb je dit nummer en/of instructies gehad van de dealer?
https://www.bydauto.nl/pechhulp/
Contact met BYD Europe (dus via 00800) staat hier te lezen
https://www.byd.com/eu/contact-us
En dit is niet via de dealer verteld, maar zelf uitgevonden.
NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's
Fibrenl schreef op zondag 10 september 2023 @ 10:04:
[...]
Oké maar ik zie wel mobiel verbinding bij jou dus lijkt
Erop dat je wel internet hebt toch.
Als ik op update druk zegt hij niets geen
Versie komt geen popup.
Werkte bij jou de app al, ik kan me nog niet aanmelden krijg de melding mail nog niet aan autogekoppeld.
[ Voor 16% gewijzigd door Tilhorn op 01-10-2023 12:36 . Reden: Verkeerde quote erbij ]
Werkt bij jou de app en Internet inmiddels?avdl72 schreef op zondag 10 september 2023 @ 08:46:
[...]
Ik heb de mijne ook vrijdag opgehaald en jou bericht triggerde mij om even te kijken.
Blijkt dat mijn auto nog op versie 1.0 zit 😩
En een OTA update werkt niet omdat internet niet actief is. En vie een hotspot op mijn telefoon komt er ook niet.
[Afbeelding]
Uit berichtgeving kan ik opmaken dat wij op dezelfde dag bij hetzelfde filiaal onze Atto 3 hebben opgehaald.
Hey,Tilhorn schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 12:35:
[...]
Werkt bij jou de app en Internet inmiddels?
Uit berichtgeving kan ik opmaken dat wij op dezelfde dag bij hetzelfde filiaal onze Atto 3 hebben opgehaald.
Ja die werkt inmiddels ruim een week.
En ik kreeg net een push melding in de BYD app dat de data verhoogd is naar 1GB ipv 500MB.
Nog nie tin de auto zelf gecontroleerd.
Ik wacht dinsdag nog even af. Ik had bij aankoop toch anders verwacht maar vanaf dat moment is er veel mis gegaan. De Shell-BYD pas heb ik ook nog niet. Het ligt toch echt aan het filiaal in Eindhoven volgens BYD Europa. Niet echt reclame voor BYD zelf.avdl72 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 13:30:
[...]
Hey,
En ik kreeg net een push melding in de BYD app dat de data verhoogd is naar 1GB ipv 500MB.
Ja klopt had ik ook net 😀😀avdl72 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 13:30:
[...]
Hey,
Welke apps heb jij extra geïnstalleerd?
En welke zijn echt handig in dagelijks gebruik?
En welke zijn echt handig in dagelijks gebruik?
Ik heb ook bericht gekregen in BYD app dat ik 1GB heb gekregen. In de auto gecontroleerd:Tilhorn schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 16:53:
[...]
Ik wacht dinsdag nog even af. Ik had bij aankoop toch anders verwacht maar vanaf dat moment is er veel mis gegaan. De Shell-BYD pas heb ik ook nog niet. Het ligt toch echt aan het filiaal in Eindhoven volgens BYD Europa. Niet echt reclame voor BYD zelf.
2GB erbij
Dat is in lijn met andere landen. Dat is mooi.
Hoi,Guustaaf schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 19:40:
Hallo, met mijn atto 3 is het nog niet gelukt om bij tesla superchargers (open voor niet Tesla’s) op te laden. Nu wil ik met ABRP een grote reis maken en weet iemand of ik ergens standaard tesla opladers kan vermijden? Nu op de route naar Oostenrijk geeft hij 3/4 x tesla aan, als ik 1 voor 1 een alternatief instel komt er steeds weer een tesla laadpunt elders bij. Weet iemand hoe je dit voor elkaar krijgt? En 2 of er al OBD support is voor de atto 3 in ABRP?
ik zelf had ook het probleem bij Tesla en al een paar keer hier op het forum gevraagd of andere meer succes hebben. Het lijkt een probleem te zijn met de Tesla v3 Superchargers, welke tot 250kW werken. De V2 zou wel werken aldus de online filmpjes die gaan tot max 150kW volgens mij.
Geen idee hoe betrouwbaar deze nieuws artikelen zijn, maar kwam nu dit tegen, hopelijk is het oplosbaar:
https://www.motorblog.com...esla-superchargers/65572/
https://thedriven.io/2023...d-tesla-v3-superchargers/
nu is me auto voor de tweede keer naar de garage geweest voor dodehoek in linker spiegel die spoken ziet.
Gaat aan terwijl er niets rijdt nu, eerst hebben ze de camera opnieuw kalibreert, was niet opgelost nu camera vervangen, omdat die aangaf 465 graden afwijking. maar helaas nog niet opgelost.
Nu kreeg ik de vraag of hij het op een bepaalde weg deed ????? nee meest op snelweg omdat je dan meerdere banen hebt, ja het lijkt alsof hij de vangrail ziet ja en recht ziet toch ook vangrail beetje vaaaaage vraag. nu weer afwachten dinsdag as komt monteur auto thuis omruilen en gaan ze weer verder kijken!
Gaat aan terwijl er niets rijdt nu, eerst hebben ze de camera opnieuw kalibreert, was niet opgelost nu camera vervangen, omdat die aangaf 465 graden afwijking. maar helaas nog niet opgelost.
Nu kreeg ik de vraag of hij het op een bepaalde weg deed ????? nee meest op snelweg omdat je dan meerdere banen hebt, ja het lijkt alsof hij de vangrail ziet ja en recht ziet toch ook vangrail beetje vaaaaage vraag. nu weer afwachten dinsdag as komt monteur auto thuis omruilen en gaan ze weer verder kijken!
[ Voor 6% gewijzigd door Fibrenl op 04-10-2023 16:26 ]
Hebben jullie ook dat de verwarming niet echt heel warm wordt, wordt langzaam nu wat kouder in de ochtend, maar merk dat als ik hem
Op high zet hij niet echt heel warm wordt. Vraag me af hoe dit straks is als het echt koud wordt.
Op high zet hij niet echt heel warm wordt. Vraag me af hoe dit straks is als het echt koud wordt.
Ja dat heb ik ook. Volgende week ga ik daarvoor terug naar de garage.Fibrenl schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:07:
Hebben jullie ook dat de verwarming niet echt heel warm wordt, wordt langzaam nu wat kouder in de ochtend, maar merk dat als ik hem
Oke ben benieuwd wat ze doen en of het opgelost is. ga dinsdag wel ff meldenavdl72 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 20:05:
[...]
Ja dat heb ik ook. Volgende ga ik daarvoor terug naar de garage.
Goedemorgen,
We zijn van plan om een Atto 3 te bestellen in de komende paar dagen.
We hebben 2 proefritten gemaakt bij de dealer in Amsterdam - 1x Dolphin, 1x Atto 3 - en veel reviews gelezen en alle berichten hier ook doorgenomen.
We gaan voor de Atto ipv de Dolphin omdat voor ons gevoel is er teveel hard plastic in de interieur vd Dolphin en ook omdat het glazen dak niet opengaat.
Ik heb een paar vragen voor jullie:
Wat zijn de grootste minpunten/wat zou je veranderen aan de Atto?
Hebben jullie de banden vervangen? Als wel, dan welke banden heb je gekozen? Ik lees elders dat de Atto beter en stiller rijdt met andere banden, vooral als het nat is.
We gaan vragen dat alle updates uitgevoerd (en getest) worden voordat we de auto ophalen. Zijn er andere dingen die we in de gaten moeten houden/controleren?
Dank alvast voor het meedenken en het delen van jullie ervaringen.
We hebben 2 proefritten gemaakt bij de dealer in Amsterdam - 1x Dolphin, 1x Atto 3 - en veel reviews gelezen en alle berichten hier ook doorgenomen.
We gaan voor de Atto ipv de Dolphin omdat voor ons gevoel is er teveel hard plastic in de interieur vd Dolphin en ook omdat het glazen dak niet opengaat.
Hebben jullie de banden vervangen? Als wel, dan welke banden heb je gekozen? Ik lees elders dat de Atto beter en stiller rijdt met andere banden, vooral als het nat is.
We gaan vragen dat alle updates uitgevoerd (en getest) worden voordat we de auto ophalen. Zijn er andere dingen die we in de gaten moeten houden/controleren?
@AttoMaybe Wat zijn de grootste minpunten/wat zou je veranderen aan de Atto?
- Software een ratjetoe, elke update hopen dat ze iets toevoegen, maar blijft behelpen voor zo'n hoge prijs.
- Koeling bij snelladen gaat veel te laat aan, daardoor een throttle laadsnelheid en geen platte laadcurve, per charging stop minimaal +5 minuten, onnodig.
- Slecht weggedrag, slechte schokdempers/afvering, slechte grip voorbanden.
- Geen frunk, terwijl er voldoende ruimte is voorin.
- ADAS systemen van niveau tsjiiina, piepen over een verkeersbord dat er helemaal niet stond, moet je op een autoweg 30 gaan rijden volgens de auto.
- Uitschakelen van acc gaat met klein piepje en gebeurt al als de bocht te scherp is, zwaar onveilig
- Ventilatie/verwarming echt niet een auto van 40k waard, temperaturen komen totaal niet overeen, zit je altijd mee te klooien en zit niet makkelijk onder de knoppen, dus meerdere momenten met ogen niet op de weg.
Redelijk goed punt: verlichting.
Voor de verlaagde prijs koop je een voorraad ID3 met meer ruimte, betere zithouding, completere uitrusting, betere software en stukken betere wegligging.
- Software een ratjetoe, elke update hopen dat ze iets toevoegen, maar blijft behelpen voor zo'n hoge prijs.
- Koeling bij snelladen gaat veel te laat aan, daardoor een throttle laadsnelheid en geen platte laadcurve, per charging stop minimaal +5 minuten, onnodig.
- ADAS systemen van niveau tsjiiina, piepen over een verkeersbord dat er helemaal niet stond, moet je op een autoweg 30 gaan rijden volgens de auto.
- Uitschakelen van acc gaat met klein piepje en gebeurt al als de bocht te scherp is, zwaar onveilig
- Ventilatie/verwarming echt niet een auto van 40k waard, temperaturen komen totaal niet overeen, zit je altijd mee te klooien en zit niet makkelijk onder de knoppen, dus meerdere momenten met ogen niet op de weg.
Voor de verlaagde prijs koop je een voorraad ID3 met meer ruimte, betere zithouding, completere uitrusting, betere software en stukken betere wegligging.
[ Voor 7% gewijzigd door nannoe op 05-10-2023 12:41 ]
Koop je hem in Eindhoven wees dan allert. Ik heb ondanks herhaaldelijk bellen nog geen account voor de app en werkend Internet. Iemand die op dezelfde dag ook zijn Atto3 heeft opgehaald heeft al twee weken toegang. En ook nog steeds geen Shell-pas. Advies is om dit vast te leggen in het koopcontract.AttoMaybe schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 09:57:
Goedemorgen,
Dat is elke auto zodra je die start… ik ben er wel blij mee, maandlast is minder :-)EVMars schreef op donderdag 28 september 2023 @ 21:20:
[...]
Ik ben er niet blij mee als koper, in één klap is mijn Atto €4000,- minder waard!
Van die ID3 word ik nou ook niet echt warm. Dan zou ik eerder gaan voor een MG4 Electric XPOWER veel meer fun.nannoe schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 12:39:
@AttoMaybe Wat zijn de grootste minpunten/wat zou je veranderen aan de Atto?
We rijden de Atto nu 3 weken en bevalt eigenlijk prima tegen een laag maandbedrag. Enige irritatie is dat harde geluid onder de 30km voor voetgangers.
De Atto 3 bevalt mij prima. En ik heb hem privé gekocht. @AttoMaybe
Goed rijgedrag dat afgestemd is op comfort. En geen last van banden geluid met de standaard Continental banden.
Het geluid tot 30km voor voetgangers is luid. Maar volgens mij verplicht, want ik hoor andere merken net zo luid zijn.
De software is een beetje buggy, maar niet zo erg dat het niet werkt. En ze werken er wel actief aan om het te verbeteren. In elk geval niet zo erg als bij de ID3 in het begin.
Het duurde ruim 2 weken voordat bij mij de app en internet werkte.
En ik ervaar ook het issue met de temperatuur die je hoog moet instellen om het aangenaam te hebben. Moet daarvoor volgende terug en kijken of ze het kunnen verhelpen.
Verder erg tevreden over het Level 2 autonoom rijden.
Maar dat levert inderdaad ook weer piepjes op. Net als bij andere merken, want is verplicht om de bestuurder te waarschuwen.
Ik heb hem gekocht vanwege de hogere zit en dat bevalt prima. Ook de ID3 overwogen, maar die zit veel lager en is krapper. En wil je dezelfde opties dan wordt hij erg duur. En in de MG ZS kan het stuur niet in diepte verstellen, en zit je standaard schuin achter.
Dus binnen het budget wat ik wilde uitgeven was dit de beste optie.
Goed rijgedrag dat afgestemd is op comfort. En geen last van banden geluid met de standaard Continental banden.
Het geluid tot 30km voor voetgangers is luid. Maar volgens mij verplicht, want ik hoor andere merken net zo luid zijn.
De software is een beetje buggy, maar niet zo erg dat het niet werkt. En ze werken er wel actief aan om het te verbeteren. In elk geval niet zo erg als bij de ID3 in het begin.
Het duurde ruim 2 weken voordat bij mij de app en internet werkte.
En ik ervaar ook het issue met de temperatuur die je hoog moet instellen om het aangenaam te hebben. Moet daarvoor volgende terug en kijken of ze het kunnen verhelpen.
Verder erg tevreden over het Level 2 autonoom rijden.
Maar dat levert inderdaad ook weer piepjes op. Net als bij andere merken, want is verplicht om de bestuurder te waarschuwen.
Ik heb hem gekocht vanwege de hogere zit en dat bevalt prima. Ook de ID3 overwogen, maar die zit veel lager en is krapper. En wil je dezelfde opties dan wordt hij erg duur. En in de MG ZS kan het stuur niet in diepte verstellen, en zit je standaard schuin achter.
Dus binnen het budget wat ik wilde uitgeven was dit de beste optie.
Mij bevalt de Atto 3 prima, heb hem als private lease. Zijn er dingen die beter kunnen, zeker.AttoMaybe schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 09:57:
Goedemorgen,
De ACC van mijn vorige ford focus werkte beter in de bochten en wat soepeler. Maar ik heb onlangs ook in een gloed nieuwe huur auto gereden waarbij de ACC veel slechter werkte (kan mij de merken zo even niet herinneren).
De ventilatie / verwarming, die verbeterd voor mij persoonlijk per software update, maar is inderdaad niet helemaal goed door dacht. Nu met software v1.4 heb ik geen beslagen ramen meer, en is de temperatuur tot dusverre prima geweest bij een instelling van 22..24 graden. Dat is ook zoiets bij de Volvo of Ford hoefde ik nooit de temperatuur aan te passen. 20,5 was prima, of heel soms 21 graden. De Atto 3 moet ik soms een beetje helpen... niet nodig lijkt mij, maar ook geen showstopper.
Met de Continental banden een heerlijke stille auto. Tot 110km/u in mijn beleving stiller dan een Ford Focus station en een Volvo V40. Daarna neemt het windgeruis over en is het denk ik vergelijkbaar.
Hiervoor had ik dus een Ford Focus station en een Volvo V40, rijdt dat beter, ja zeker. Rijdt dit heel veel slechter, wat mij betreft niet. Weg ligging is voor mijn gebruik meer dan prima. Wil je met 80 over kronkelige landweggetjes blazen, dan is de Atto 3 absoluut niet geschikt. Het is een soepele reis auto.
Wat mij betreft loopt de Atto 3 overal een beetje gemiddeld mee in kwaliteit van de opties en gadgets. Het is niet perfect, maar het is zeker ook niet slecht.
Een Ford Focus Station, Corolla Touring Sports en zo nog wat meer modellen met opties waren allemaal 150 tot 200 euro per maand duurder. Als je dan verder gaat kijken naar een polestar 2, XC40 of bmw i4, die zijn met wat opties 300 tot 400 euro per maand duurder bij 20k km/jr.
Voor mij wegen tot dusverre alle nadelen op tegen het prijs verschil in de private lease. Ik ga gratis op zomer vakantie. Dat is ook wat waard. Tot dusverre maakt die “gratis” zomervakantie alle nadelen goed. Maar dat is met private lease, ik denk als je 40k euro gaat uitgeven aan een nieuwe auto er ook leuke 2e hands opties zijn en dan veranderd die balans wel.
Ben nu wel benieuwd naar de koudere dagen en de winter.
[ Voor 3% gewijzigd door awhatever op 06-10-2023 09:52 ]
Dank jullie wel voor alle reacties.
We gaan het doen! Ik zal jullie op de hoogte houden.
We gaan het doen! Ik zal jullie op de hoogte houden.
https://eur-lex.europa.eu...14R0540&qid=1696587562795Koevoets schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 23:05:
[...]
Enige irritatie is dat harde geluid onder de 30km voor voetgangers.
Pagina 45
VAS is helaas verplicht en moet bij starten van de auto altijd aanstaan.
Dit is met name bedoelt voor de blinde gemeenschap, die hebben hier best hard voor “gevochten” - is mede ook uit de VS over komen waaien omdat je een EV die stapvoets rijdt eigenlijk niet hoort, zeker als je stadslawaai erbij mixt.
Annoying? Moah - tik de radio een tandje hoger en je hoort hem niet echt meer.
Dat klopt en begrijp ik en is prima voor de veiligheid, maar het is wel een stuk luider als de Lynk die we hiervoor reden of gewoon een andere toon. We zetten de radio inderdaad wat harder👍🏻logix147 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:25:
[...]
https://eur-lex.europa.eu...14R0540&qid=1696587562795
Pagina 45
VAS is helaas verplicht en moet bij starten van de auto altijd aanstaan.
Dit is met name bedoelt voor de blinde gemeenschap, die hebben hier best hard voor “gevochten” - is mede ook uit de VS over komen waaien omdat je een EV die stapvoets rijdt eigenlijk niet hoort, zeker als je stadslawaai erbij mixt.
Annoying? Moah - tik de radio een tandje hoger en je hoort hem niet echt meer.
Ja maar je vergelijkt een plug-in hybrid met een volle elektrische auto. Volgens mij is het bij de Lynk niet verplicht. Had ik ook de LynkKoevoets schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:47:
[...]
Dat klopt en begrijp ik en is prima voor de veiligheid, maar het is wel een stuk luider als de Lynk die we hiervoor reden of gewoon een andere toon. We zetten de radio inderdaad wat harder👍🏻
Heeft iemand Google Maps geïnstalleerd?
En hoe heb je dat dan gedaan? Want ik krijg GBox al niet geïnstalleerd.
[ Voor 3% gewijzigd door avdl72 op 08-10-2023 17:07 ]
Ik rijd sinds enkele weken met een Atto 3. Zeer tevreden tot nu toe.
Vanmiddag probeerde ik een dashcam te installeren.
Maar het beeld dat ik krijg is helaas niet wat ik verwachtte:
:strip_exif()/f/image/D7dDFOjAIkm7k5xid8UI6Rh2.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik de lens bedek wordt het wel donkerder, als ik er mee naar het raam wijs wordt het lichter, maar ik krijg toch enkel ruis te zien. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Of is de naar mij verzonden camera gewoon defect?
:strip_exif()/f/image/D7dDFOjAIkm7k5xid8UI6Rh2.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik de lens bedek wordt het wel donkerder, als ik er mee naar het raam wijs wordt het lichter, maar ik krijg toch enkel ruis te zien. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Lijkt erop dat de sensor defect is. De installatie lijkt goed te zijn, omdat je wel verschil in licht en donker ziet.JorisZw schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:27:
[Afbeelding]
Edit: of wellicht de kabel controleren of er geen scherpe knik inzit ofzo.
[ Voor 4% gewijzigd door avdl72 op 08-10-2023 21:14 ]
Was jij al terug geweest voor verwarming?avdl72 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 20:05:
[...]
Ja dat heb ik ook. Volgende week ga ik daarvoor terug naar de garage.
Ik heb ne een week de atto 3 design. Daarvoor 5 jaar de Hyundai Kona. De kona voorspelling is 5 jaar lang spot on geweest, kon er gewoon vanuit gaan dat wat de kona aangaf ik ook haalde en in 140.000km nooit een moment gehad van hellup. De atto 3 moet echt nog veel verbeteren, heel veranderlijk en eigenlijk op accu, cruisontrol, acc (die was zoveel beter en soepeler, bijna autopilot) etc een achteruitgang en dat had ik niet verwacht.avdl72 schreef op maandag 25 september 2023 @ 06:57:
Ach ja. Gewoon het percentage in de gaten houden.
Bij brandstof auto’s was die voorspelling ook nooit goed, maar uiteindelijk wist je wel hoever je nog kon met een kwart tank bijvoorbeeld.
Zal hier met elektrisch ook even gewoon gewenning zijn.
Maar goed, pas een week dus wie weet..
Vanmorgen bevestiging gekregen dat die van mij in de haven staat.... nu is het wachten op de papierwinkel die BV Nederland heet.
Ja vandaag.
Ze kunnen niets doen aan de temperatuur instellingen. Ik kreeg als advies om de Auto schakelaar in de middenconsole uit te zetten en de temperatuur op te hogen.
Dit heb ik geprobeerd en scheelt inderdaad wel, en werd warmer dan met de Auto stand aan.
Ze gaven aan dat het een bekend probleem is en nagenoeg bij allemaal voorkomt. De Auto stand stuurt blijkbaar alleen de airco aan, en niet de warmtepomp. Binnenkort komt er een update beschikbaar en mogelijk zit er dan al een update voor in.
Edit:
De volgende ochtend nog een keer getest en het was nu met 26 graden en de Automatische stand uit goed vertoeven in de auto.
[ Voor 8% gewijzigd door avdl72 op 12-10-2023 08:00 ]
Oké top nou maar wachten op de update, die het dan misschien beter maakt. Die van mij staat weer bij hun kunnen het niet vinden dus zijn druk opzoek.avdl72 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 19:28:
[...]
Ja vandaag.
Ze kunnen niets doen aan de temperatuur instellingen. Ik kreeg als advies om de Auto schakelaar in de middenconsole uit te zetten en de temperatuur op te hogen.
Dit heb ik geprobeerd en scheelt inderdaad wel, en werd warmer dan met de Auto stand aan.
Ze gaven aan dat het een bekend probleem is en nagenoeg bij allemaal voorkomt. De Auto stand stuurt blijkbaar alleen de airco aan, en niet de warmtepomp. Binnenkort komt er een update beschikbaar en mogelijk zit er dan al een update voor in.
In België is er vanaf 1 januari 2024 een premie van 5000€ voor electrische auto’s onder 40000€
Wanneer ik de Atto 3 Disign neem lees ik dat die 39990€ + 750€ bezorgkosten kost.
Met bezorgkosten komt hij dus op 40740€
Net boven de 40000€ dus.
Nu vraag ik mij af of de bezorgkosten worden meegerekend om de premie al dan niet te krijgen.
De Atto 3 Comfort kost 2000€ minder maar dan heb je geen groot scherm en automatische kofferklep. Ook geen luchtverversing.
Wanneer ik de Atto 3 Disign neem lees ik dat die 39990€ + 750€ bezorgkosten kost.
Net boven de 40000€ dus.
Nu vraag ik mij af of de bezorgkosten worden meegerekend om de premie al dan niet te krijgen.
De Atto 3 Comfort kost 2000€ minder maar dan heb je geen groot scherm en automatische kofferklep. Ook geen luchtverversing.
In Nederland kijkt men naar de catalogusprijs en dat is dus zonder afleverkosten.etienne1 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:10:
In België is er vanaf 1 januari 2024 een premie van 5000€ voor electrische auto’s onder 40000€
Net boven de 40000€ dus.
Nou ze hebben ook de sensor in me bumper achter links vervangen en nu lijkt het opgelost te zijn.
Fibrenl schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 16:18:
nu is me auto voor de tweede keer naar de garage geweest voor dodehoek in linker spiegel die spoken ziet.
Bedoel je hiermee dat de sensor in de spiegel alleen zichzelf meldde of dat de auto ook een stuurcorrectie deed? Dat laatste lijkt me nogal link.Fibrenl schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 16:48:
Nou ze hebben ook de sensor in me bumper achter links vervangen en nu lijkt het opgelost te zijn.
Wel fijn dat het opgelost lijkt.
Ik heb het nog maar 1x meegemaakt. Er was niet en bij inhalen een abrupte stuurcorrectie.
Je schrikt je inderdaad lam, want het is dan een flinke ruk aan het stuur naar rechts.
Ik reed toen op ACC en ik vermoed dat mijn knipperlicht weer uit was (na 3x knipperen) en een valse detectie van linksachter zag ik toen ook in de spiegel.
Daarna niet meer meegemaakt.
Je schrikt je inderdaad lam, want het is dan een flinke ruk aan het stuur naar rechts.
Ik reed toen op ACC en ik vermoed dat mijn knipperlicht weer uit was (na 3x knipperen) en een valse detectie van linksachter zag ik toen ook in de spiegel.
Daarna niet meer meegemaakt.
[ Voor 4% gewijzigd door avdl72 op 13-10-2023 12:00 ]
Wat is de generieke consensus hier over de Atto 3? Ik wil kijk huidige HEV vervangen voor een EV. De Atto 3 lijkt mij een goede aanbieding, zeker na de prijsverlaging van medio september.
Ik twijfel nog wat over de kwaliteit van de Atto 3 en hoop dat de twijfels hier wat kunnen worden weggenomen. Een andere optie voor mij is een gebruikte EV (bijvoorbeeld de Niro van de vorige generatie). De Atto 3 lijkt mij echter een beter aanbod dan een gebruikte Niro.
Wat zijn jullie gedachten hierover?
Ik twijfel nog wat over de kwaliteit van de Atto 3 en hoop dat de twijfels hier wat kunnen worden weggenomen. Een andere optie voor mij is een gebruikte EV (bijvoorbeeld de Niro van de vorige generatie). De Atto 3 lijkt mij echter een beter aanbod dan een gebruikte Niro.
Het laatste soms dacht hij dus dat er een auto naast me zat en dan vervolgens een stuur correctie deed. Was inderdaad erg link. Maar zowel camera in spiegel vervangen als de sensor in bumper nu nergens last meer van.logix147 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:43:
[...]
[...]
Bedoel je hiermee dat de sensor in de spiegel alleen zichzelf meldde of dat de auto ook een stuurcorrectie deed? Dat laatste lijkt me nogal link.
Wel fijn dat het opgelost lijkt.
Heb mijn atto3 net bij Byd Rotterdam opgehaald. Na een zeer vriendelijke instructie van afleverspecialist Zoë weer naar Zeeland teruggereden. We hebben 4 jaar een Kia Niro hybrid dynamicline gereden met veel genoegen. De Byd is weer een stap hogerop wat mij betreft. Het veercomfort is beter en de adaptieve cruisecontrol na gewenning veel subtieler. De geluidsinstallatie veel beter in te stellen en erg mooi van geluid. De komende tijd nog ff wennen aan alle functies, maar eerste rit was prima!Scanno schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 14:16:
Wat is de generieke consensus hier over de Atto 3? Ik wil kijk huidige HEV vervangen voor een EV. De Atto 3 lijkt mij een goede aanbieding, zeker na de prijsverlaging van medio september.
Gefeliciteerd 🥳Wku schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 17:09:
[...]
Heb mijn atto3 net bij Byd Rotterdam opgehaald. Na een zeer vriendelijke instructie van afleverspecialist Zoë weer naar Zeeland teruggereden.
En goed om te horen dat jij positief bent over de aflevering.
Ik vond het in Eindhoven tegenvallen. Daar was ik na een kwartier buiten. Inclusief overschrijving inruilauto en overdrachtspapieren nieuwe auto. En geen uitleg. Moest zelf vragen waar de handleiding en onderhoudsboekje was, maar die zit er niet bij dus.
Wat jammer, zo'n aflevering moet toch een leuk moment zijn. Ik zie helaas meer minder goede commentaren over vestiging Eindhoven......
Used vs new zeker met auto’s is een no brainer natuurlijk…Scanno schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 14:16:
De atto heeft een 5 sterren ncap dus kwaliteit en veiligheid zit wel in orde alleen merk je wel dat het een Chinees merk is op basis van de instelling.
Mijn advies: maak een gratis proefrit en vraag daarna even om punten waar je vragen over hebt. Wij zijn jou niet.
Ik heb er denk ik nu 3,5 uur mee gereden tot heden. 1 uur in een Dolphin en een uurtje in een han en tang (was voor de leuk maar dat zijn tankers op wielen)
Ik Amsterdam niets anders dan lof namen ruim de tijd denk wel een uur. Was erg leukWku schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 19:09:
Wat jammer, zo'n aflevering moet toch een leuk moment zijn. Ik zie helaas meer minder goede commentaren over vestiging Eindhoven......
Aflevermoment in Rotterdam is top! Luuk, heeft ons prima geholpen.
Hij is sowieso een relaxte verkoper.
Hij is sowieso een relaxte verkoper.
Vandaag een proefrit gemaakt in de Atto 3. Ik moet zeggen dat het erg lekker rijdt en de stoelen zitten erg goed.logix147 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 21:54:
[...]
Used vs new zeker met auto’s is een no brainer natuurlijk…
De atto heeft een 5 sterren ncap dus kwaliteit en veiligheid zit wel in orde alleen merk je wel dat het een Chinees merk is op basis van de instelling.
Mijn advies: maak een gratis proefrit en vraag daarna even om punten waar je vragen over hebt. Wij zijn jou niet.
Ik heb er denk ik nu 3,5 uur mee gereden tot heden. 1 uur in een Dolphin en een uurtje in een han en tang (was voor de leuk maar dat zijn tankers op wielen)
Stuurt wel erg licht en dat is wel wennen. Audio is wel OK, maar kan niet tippen aan de JBL die ik nu in de auto heb.
Al met al een positieve indruk.
Stuur kan je zwaarder zetten in de settings.Scanno schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:59:
[...]
Vandaag een proefrit gemaakt in de Atto 3. Ik moet zeggen dat het erg lekker rijdt en de stoelen zitten erg goed.
Stuurt wel erg licht en dat is wel wennen. Audio is wel OK, maar kan niet tippen aan de JBL die ik nu in de auto heb.
Al met al een positieve indruk.
Verkeerde ingang camera kabel. 3 is vrij maar kabel moet in 2 😀JorisZw schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:27:
[Afbeelding]
Gbox.apk zoeken op google, een paar proberen. Dan werkt maps en kom je ook in appstore voor alles… bij mij werkt whatsapp volledig, maps, google fotos, youtube.. alles ook tijdens rijden..avdl72 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 13:45:
Heeft iemand Google Maps geïnstalleerd?
Hoe is het bereik bij jullie nu dat het wat kouder word, ik merk wel heel erg verschil, normaal haal ik wel 400 km met snelweg en wat 80 km wegen nu niet eens 320 en is niet eens echt koud, hou me hart vast als het straks -6 ofzo is
dat is wel een heel groot verschil 😳Fibrenl schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 18:08:
Hoe is het bereik bij jullie nu dat het wat kouder word, ik merk wel heel erg verschil, normaal haal ik wel 400 km met snelweg en wat 80 km wegen nu niet eens 320 en is niet eens echt koud, hou me hart vast als het straks -6 ofzo is
Is dat bij iedereen zo met een EV ?
[ Voor 4% gewijzigd door etienne1 op 15-10-2023 18:47 ]
Als ik filmpjes zie en forums lees, dan heeft iedereen het erover dat ze 400KM of dicht in de buurt hiervan halen.Fibrenl schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 18:08:
Mijn beste actieradius is 320KM.
Ik rijd mijn atto vanaf April, ik rijd ook snelweg en 80km waarbij ik denk ongeveer 70 a 80% snelweg.
Snelweg heb ik vaak file en geeft mijn gemiddelde verbruik tussen de 14 a 15 kwh/100km aan.
Van de snelweg af trekt dat later wel bij naar 16.
Ik snap echt niet hoe mensen die 400 halen.
Heeft er iemand een werkende netflix gesideloaded? ik heb nu meerdere versies geprobeerd (rechtstreeks gesideloaded) of via appmanager zoals Gbox/APKpure, allen zonder resultaat. Een van de meldingen van Netflix is de foutmelding: 'Netflix geeft de melding 'Apparaatstoring opgetreden. (501.-1006)'. Op de website van Netflix blijkt dat de android software van de auto geupdate moet worden. Danwel dat deze op een oudere versie van Android draait (lijkt me ook wel logisch dat dit niet elke week geupdate kan worden). Volgens mij moet ik zoeken naar een versie (.apk) behorende bij een oudere versie android (welke dit van de atto 3 v1.4 is, is mij onbekend).
Heeft iemand een idee, danwel een werkende versie gevonden?
Alleen een oude versie van Netflix werkt namelijk 4.8.3.Guustaaf schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:39:
Heeft er iemand een werkende netflix gesideloaded? ik heb nu meerdere versies geprobeerd (rechtstreeks gesideloaded) of via appmanager zoals Gbox/APKpure, allen zonder resultaat. Een van de meldingen van Netflix is de foutmelding: 'Netflix geeft de melding 'Apparaatstoring opgetreden. (501.-1006)'. Op de website van Netflix blijkt dat de android software van de auto geupdate moet worden. Danwel dat deze op een oudere versie van Android draait (lijkt me ook wel logisch dat dit niet elke week geupdate kan worden). Volgens mij moet ik zoeken naar een versie (.apk) behorende bij een oudere versie android (welke dit van de atto 3 v1.4 is, is mij onbekend).
https://tinyurl.com/HURAPK kan je die downloaden
[ Voor 9% gewijzigd door avdl72 op 17-10-2023 13:18 ]
Weet je misschien welke videoland app werkt?
Iemand ervaring met het installeren/updaten naar een nieuwe Spotify versie?
Over het algemeen geldt: Reken standaard op ongeveer 3/5e van de opgegeven WLTP range. Een WLTP range van 400 Km geeft in de praktijk tussen de 260 (winter en flink koud en redelijk doorrijden) tot 400 Km bij optimale temperatuur van 15 tot 20 graden zonder airco of klimatisering aan en rustig rijden.etienne1 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 18:45:
[...]
dat is wel een heel groot verschil 😳
Is dat bij iedereen zo met een EV ?
En daarbij geldt ook: de verwarming van het interieur kost veel actieradius, dus een EV kan je het beste klimatiseren terwijl deze nog aan de laadpaal staat. Dan ontdooit deze je voorruit ook alvast. En daarna verwarmen van je stuur en stoel en minder warmte uit je ventilatie/kachel proberen te halen daarmee.
De range is niet alleen minder door het kachel gebruik, maar ook doordat koude batterijen minder vermogen leveren. En je accupakket wordt bij flinke kou ook geklimatiseerd om beter te kunnen presteren en schade aan accu cellen te voorkomen. Wat energie kost.
Hier exact hetzelfde. Ook binnen no time buiten in Eindhoven. In het voortraject ging al veel mis, daarna ook. Als je (meerdere keren) belt weten ze van niets, beloven van alles en komen niets na.avdl72 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 18:42:
[...]
Gefeliciteerd 🥳
En goed om te horen dat jij positief bent over de aflevering.
Ik vond het in Eindhoven tegenvallen. Daar was ik na een kwartier buiten. Inclusief overschrijving inruilauto en overdrachtspapieren nieuwe auto. En geen uitleg. Moest zelf vragen waar de handleiding en onderhoudsboekje was, maar die zit er niet bij dus.
Bijna zes weken heeft het bij ons geduurd voor de app en Internet werkt! Dankzij een lid van een ander forum hebben wij een contactadres gekregen van iemand bij Louwman-BYD die wel hard voor de zaak heeft.
Gisterenavond contact gezocht en binnen een halve dag is de app en Internet nu sinds vanmiddag (17-10-23) actief. Nu nog even wachten op de beloofde laadpas.
Ronduit een blamage voor de vestiging Louwman Eindhoven die heel laks zijn.
Is jou een laadpas toegezegd dan?Tilhorn schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:31:
[...]
Gisterenavond contact gezocht en binnen een halve dag is de app en Internet nu sinds vanmiddag (17-10-23) actief. Nu nog even wachten op de beloofde laadpas.
Want volgens mij heeft nog niemand een Shell pas ontvangen zoals in een persbericht vermeld is.
Wat rij jijzelf voor auto?ucsdcom schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:58:
[...]
Over het algemeen geldt: Reken standaard op ongeveer 3/5e van de opgegeven WLTP range. Een WLTP range van 400 Km geeft in de praktijk tussen de 260 (winter en flink koud en redelijk doorrijden) tot 400 Km bij optimale temperatuur van 15 tot 20 graden zonder airco of klimatisering aan en rustig rijden.
En daarbij geldt ook: de verwarming van het interieur kost veel actieradius, dus een EV kan je het beste klimatiseren terwijl deze nog aan de laadpaal staat. Dan ontdooit deze je voorruit ook alvast. En daarna verwarmen van je stuur en stoel en minder warmte uit je ventilatie/kachel proberen te halen daarmee.
De range is niet alleen minder door het kachel gebruik, maar ook doordat koude batterijen minder vermogen leveren. En je accupakket wordt bij flinke kou ook geklimatiseerd om beter te kunnen presteren en schade aan accu cellen te voorkomen. Wat energie kost.
Want gezien je reactie is het geen BYD Atto 3
De laadpas BYD-Shell is zojuist ook binnen gekomen. Geeft €0,15 korting bij Shell Recharge snelladers.avdl72 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:21:
[...]
Is jou een laadpas toegezegd dan?
Want volgens mij heeft nog niemand een Shell pas ontvangen zoals in een persbericht vermeld is.
Het snel en adequaat regelen kan dus wel door Louwman. In ons geval is Eindhoven zeer nalatig geweest.
Zou je mij willen vertellen hoe je dit geregeld hebt? Desnoods in PM.Tilhorn schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:18:
[...]
De laadpas BYD-Shell is zojuist ook binnen gekomen. Geeft €0,15 korting bij Shell Recharge snelladers.
Het snel en adequaat regelen kan dus wel door Louwman. In ons geval is Eindhoven zeer nalatig geweest.
Want in Eindhoven hebben ze mij dit niet aangeboden
Het lease bedrag is inderdaad best interessant. Wat zijn de ervaringen bij Just Lease?Gumball schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 21:33:
De Atto is weer scherp geprijst als private lease bij Just Lease!
Ja lager dan mijne voel me genaaid hahaha scheelt weer €30,- maand na ophalen 8 8sept.Gumball schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 21:33:
Ja wel goed wij hebben hem vanaf 8sept via Justlease, alleen hadden contact afgesloten daarna werden ze €4000,- goedkoper konden ze niets aan veranderen en nu weer een prijs lager dan ons contact. Dat vind ik wel minder maar verder goeie ervaring.Scanno schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 08:54:
[...]
Het lease bedrag is inderdaad best interessant. Wat zijn de ervaringen bij Just Lease?
Zou dan ook de koopprijs weer zakken.
Vorige keer was Just Lease ook goedkoper geworden, en na 2 weken een persbericht dat de catalogusprijs ook zakte.
Vorige keer was Just Lease ook goedkoper geworden, en na 2 weken een persbericht dat de catalogusprijs ook zakte.
Hebben jullie geluid met de navigatie?
Bezit nu 1 week een Atto3 maar het lukt me niet om spraakgestuurde instructies te krijgen.
Geluid staat gewoon aan.
Is dit herkenbaar en weet iemand de oplossing?
Bezit nu 1 week een Atto3 maar het lukt me niet om spraakgestuurde instructies te krijgen.
Geluid staat gewoon aan.
[ Voor 0% gewijzigd door Willy aliazTaz op 20-10-2023 21:06 . Reden: Tekst ]
Hoi, hoe komen jullie uit met de data?avdl72 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:16:
[...]
Alleen een oude versie van Netflix werkt namelijk 4.8.3.
Ik gebruik gewoon CarPlay, maar Google maps en wat andere apps rechtsreeks gebruiken lijkt mij ook wel wat. Alleen ik vraag mij af of het zin heeft met maar 2gb data. Wat zijn jullie ervaringen?
Niet gebruik die data helemaal niet gewoon standaard hotspot via me telefoon niet via wifi maar via Bluetooth anders moet je elke keer opnieuw verbinden.awhatever schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 09:36:
[...]
Hoi, hoe komen jullie uit met de data?
Ik gebruik gewoon CarPlay, maar Google maps en wat andere apps rechtsreeks gebruiken lijkt mij ook wel wat. Alleen ik vraag mij af of het zin heeft met maar 2gb data. Wat zijn jullie ervaringen?
Ik hou ongeveer 500-600Mb over van de 2Gb. Daarbij heb ik iets van 1500km en ongeveer 18 uur gereden met de navigatie en Spotify app van het BYD systeem aan.awhatever schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 09:36:
[...]
Hoi, hoe komen jullie uit met de data?
Mijn doel was om het te testen, en ga nu weer Apple CarPlay gebruiken. Werkt voor mij toch prettiger.
Daarbij maak ik gebruik van een Bluetooth dongle om wireless CarPlay te hebben.
thanks! daar was ik al een beetje bang voor, moet het zelf misschien ook eens gaan testen. Maar denk idd. dat de standaard data bundel te klein is voor goed standalone gebruik. Dus dan heb je nog steeds je telefoonlink nodig, en is er minder voordeel ten opzichte van CarPlay.
Ik ervaar het niet.Willy aliazTaz schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:04:
Hebben jullie geluid met de navigatie?
Geluid staat gewoon aan.
Maar je stelt het volume voor navigatie in via de prompt slider
:strip_exif()/f/image/50kfSsJBRNbCvFex4Mcg3tTH.jpg?f=fotoalbum_large)
Nog een kleine tip.
Ik vond het irritant dat wanneer de auto op slot ging ook het zonnescherm van het dak dicht ging.
Nu blijkt na het uitzetten van deze optie dat hij zonnescherm open blijft.
Ik vond het irritant dat wanneer de auto op slot ging ook het zonnescherm van het dak dicht ging.
:strip_exif()/f/image/fEHfIMf2Im3T4GfisRb3row9.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar gaan dan de ramen nog wel dicht als je auto op slot doet. Denk ik namelijk niet meer als je deze optie uitzet.avdl72 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 12:08:
Nog een kleine tip.
[Afbeelding]
Ik denk het ook niet, gezien de naam van de instelling.Fibrenl schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 14:57:
[...]
Maar gaan dan de ramen nog wel dicht als je auto op slot doet. Denk ik namelijk niet meer als je deze optie uitzet.
Maar dat is niet erg want ik rij nooit met het raam open.
Ik heb Netflix 4.8.3 en 4.16.1 al uitgeprobeerd. Beiden zeggen bij inloggen dat wachtwoord verkeerd is. Maar als ik via Chrome of Firefox op de auto inlog, werkt het wel. Auto is verbonden met thuis wifi.avdl72 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:16:
[...]
Alleen een oude versie van Netflix werkt namelijk 4.8.3.
Weet iemand de oplossing?
Met deze prijzen zal dit misschien de vervanger worden van mijn e-Golf in de private lease. Ik ga a.s. proefrijden in Groningen. Ben benieuwd!Gumball schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 21:33:
Die staat helemaal openavdl72 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 12:04:
[...]
Ik ervaar het niet.
Maar je stelt het volume voor navigatie in via de prompt slider
[Afbeelding]
Zit er niet in.gisteren ene van Ali ontvangen engeinstalleerd. Na installatie systeem rebotten en dan komt vanzelf de dashcam app actief. Werkt perfect en mooie toevoeging voor net 100 euro.EV Master schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 13:32:
[...]
Zitten de camera’s er niet in? Of zijn ze niet geactiveerd? Een update in de toekomst zal het waarschijnlijk mogelijk maken. Tegen mij zeiden ze het laatste namelijk.
Zit er niet in. gisteren ene van Ali ontvangen en geinstalleerd. Na installatie systeem reboot gedaan en dan komt vanzelf de dashcam app actief. Werkt perfect en mooie toevoeging voor net 100 euro.EV Master schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 13:32:
[...]
Zitten de camera’s er niet in? Of zijn ze niet geactiveerd? Een update in de toekomst zal het waarschijnlijk mogelijk maken. Tegen mij zeiden ze het laatste namelijk.
Het geluid is indien gewenst via de kabel uit te schakelen. Ik vind hem persoonlijk erg hard in vergelijking met andere merken. Dus boven de verplichte minimale 56 db. Oplossing zou ook een andere minder wattage speaker kunnen zijn, zodat je volgens de regelgeving blijft maar het aantal decibel verlaagd naar het minimale.Koevoets schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 23:05:
[...]
We rijden de Atto nu 3 weken en bevalt eigenlijk prima tegen een laag maandbedrag. Enige irritatie is dat harde geluid onder de 30km voor voetgangers.
- motorkap openen
- plastic kap voorzijde losmaken
- midden onder de plastic kap zit een speaker met een stekker. Knopje op de stekker indrukken en loshalen.
Geluid is uitgeschakeld.
[ Voor 14% gewijzigd door d3nn op 24-10-2023 22:49 ]
Iemand van jullie de BYD Seal besteld?
Ander vraagje - kan je manueel de batterij laten voorverwarmen wanneer je wil gaan chargen zoals bij de BMW IX1 , of wordt dit automatisch gedaan indien je via navi naar een supercharger rijdt..
Ander vraagje - kan je manueel de batterij laten voorverwarmen wanneer je wil gaan chargen zoals bij de BMW IX1 , of wordt dit automatisch gedaan indien je via navi naar een supercharger rijdt..
De BYD is voorzien van een LFP blade battery en die hoef je niet voor te verwarmen.Zava schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:25:
Sterker nog de hoogste laad snelheid behaal je bij een koele batterij. Dit in tegenstelling van een LiIon van diverse andere merken.
Nadeel is wel de er geen hoge piek laadvermogen mogelijk is, maar hij weet dit vermogen wel lang vast te houden. Volgens testen tot wel 60%. Dit in tegenstelling van anderen die vaak na 10-15% al beginnen af te zakken.
Op YouTube zijn testen te zien hierover. Waar b.v. een Tesla met 150kWh start en de BYD met 88kWh. Uiteindelijk was de Tesla amper 10 minuten eerder klaar op een volle lading.
En automatische laadpaal navigatie is (nog) niet aanwezig in het systeem.
[ Voor 9% gewijzigd door avdl72 op 25-10-2023 11:02 ]
Is er info dat dit wel gaat komen dan met die navigatie, vind dit echt wel jammer is zo handig met tesla.avdl72 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:01:
En automatische laadpaal navigatie is (nog) niet aanwezig in het systeem.
Ik heb ergens gelezen dat ermee getest zou worden in Australië. Maar ik weet niet meer wat de bron was.Fibrenl schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:55:
[...]
Is er info dat dit wel gaat komen dan met die navigatie, vind dit echt wel jammer is zo handig met tesla.
Dus maar hopen dat het komt.
Oké jammer had wel ff willen lezen.avdl72 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 17:00:
[...]
Ik heb ergens gelezen dat ermee getest zou worden in Australië. Maar ik weet niet meer wat de bron was.
Dus maar hopen dat het komt.
Hij rapidgate wel vlot rond 46 graden en dat lijkt software matig easy te fixen door de actieve koeling in te laten kicken bij 38-40 graden van de cellen en dan op vol vermogen ipv opbouwen.avdl72 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:00:
[...]
De BYD is voorzien van een LFP blade battery en die hoef je niet voor te verwarmen.
Sterker nog de hoogste laad snelheid behaal je bij een koele batterij. Dit in tegenstelling van een LiIon van diverse andere merken.
Nadeel is wel de er geen hoge piek laadvermogen mogelijk is, maar hij weet dit vermogen wel lang vast te houden. Volgens testen tot wel 60%. Dit in tegenstelling van anderen die vaak na 10-15% al beginnen af te zakken.
Op YouTube zijn testen te zien hierover. Waar b.v. een Tesla met 150kWh start en de BYD met 88kWh. Uiteindelijk was de Tesla amper 10 minuten eerder klaar op een volle lading.
Björn geeft er wat diepere uitleg op:
Mogelijke oplossing voor OTA voor BYD
YouTube: BYD Atto 3 60 kWh battery overheating test
Meer de info in 1000 km challenge.
YouTube: BYD Atto 3 60 kWh 1000 km challenge re-test
Weet dat als je een voetganger aanrijdt je NIET bent verzekerd. Dit is namelijk verplicht voor een EV in de EU.d3nn schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:43:
[...]
Het geluid is indien gewenst via de kabel uit te schakelen. Ik vind hem persoonlijk erg hard in vergelijking met andere merken. Dus boven de verplichte minimale 56 db. Oplossing zou ook een andere minder wattage speaker kunnen zijn, zodat je volgens de regelgeving blijft maar het aantal decibel verlaagd naar het minimale.
- motorkap openen
- plastic kap voorzijde losmaken
- midden onder de plastic kap zit een speaker met een stekker. Knopje op de stekker indrukken en loshalen.
Geluid is uitgeschakeld.
Seal is een klasse duurder.Zava schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:25:
Iemand van jullie de BYD Seal besteld?
Voorwarmen hoeft niet, ik heb wat filmpjes naar Björns testen gelinkt. Die geven een vrij goed beeld over de atto 3.
Men is geloof ik wel bezig met de zelf uitrekenen wanneer je moet opladen. Voor nu moet je Fastned gebruiken of ABRP.
HAHA....logix147 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 00:19:
[...]
Hij rapidgate wel vlot rond 46 graden en dat lijkt software matig easy te fixen door de actieve koeling in te laten kicken bij 38-40 graden van de cellen en dan op vol vermogen ipv opbouwen.
Björn geeft er wat diepere uitleg op:
Mogelijke oplossing voor OTA voor BYD
YouTube: BYD Atto 3 60 kWh battery overheating test
Meer de info in 1000 km challenge.
YouTube: BYD Atto 3 60 kWh 1000 km challenge re-test
Ja wel logisch als je de luchtinlaat afdicht met lampen :-D De tweede test is het al een stuk minder en meer acceptabel.
Ik overweeg een Atto 3 te bestellen. Ik ga binnenkort naar Amsterdam voor een proefrit. Maar aangezien dat een eindje weg is, eerst even een checkvraag op dit forum. Kan ik met mijn 2 meter lengte comfortabel in de bestuurdersstoel zitten? Iemand ervaring mee?