Acties:
  • +5 Henk 'm!

• awhatever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13:35
De BYD Dolphin is een aantrekkelijke (geprijsde) keuze, en heeft veel overeenkomsten met de BYD Atto 3, maar is toch echt een hele andere auto. Op het Tweakers Forum was nog weinig tot geen informatie te vinden over de BYD Dolphin. Ik ben benieuwd, in dit centrale topic, naar de ervaringen van (potentiele) gebruikers / eigenaren.

Het grote BYD Atto 3 topic vindt je hier: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2181584

De BYD Dolphin
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dZoICpszTnMfr1ccubjRjZxOu9c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ftVPpxofKaW40u4JRgRKeKqp.png?f=fotoalbum_large

Er zijn 4 uitvoeringen, waarvan alleen de 2 duurdere modellen leverbaar zijn, en ik vermoed interessant voor de Nederlandse gebruiker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kmQYUQ68gqx-IOV6SoM5ywZ0ArM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hmWuwoPS94SNT9yOuQv1gnIS.png?f=fotoalbum_large

Linkje naar de website: https://www.bydauto.nl/elektrische-autos/dolphin/
Linkje naar de brochure: https://www.bydauto.nl/ap...per-1-januari-2024-v1.pdf

Door de aantrekkelijke prijs (en daarmee lage bijtelling), complete uitrusting en positieve online reviews en goede ervaringen met de Atto 3 die nu toch een jaartje op de Europese markt mee gaat, overwegen wij zeker de Dolphin als volgende auto.

Ben benieuwd of er hier al BYD Dolphin eigenaren zijn, die hun ervaringen willen delen :)

[ Voor 85% gewijzigd door awhatever op 26-02-2024 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob 2.0
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 05-05 20:48
Geen eigenaar, maar wel geïnteresseerd. Maak eind deze week een proefrit, stap over van een Cupra Born lease naar eigen auto i.v.m pensionering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
bob 2.0 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:47:
Geen eigenaar, maar wel geïnteresseerd. Maak eind deze week een proefrit, stap over van een Cupra Born lease naar eigen auto i.v.m pensionering.
Dat is een interessante vergelijking, ben benieuwd hoe het jouw bevalt en wat je direct opvalt als verschillen tussen beide auto's, aangezien de Cupra Born Essential en Business voor de leaserijder die wat minder om de bijtelling geeft zeker ook overwogen zal worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Svensson097
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 13:44
Vorige week de Dolphin Design opgehaald en inmiddels alweer 1200 km verder.

Een super fijne comfortabele auto. Hij rijdt heerlijk en stuurt gemakkelijk. De adaptive cruise control werkt prima, je rijdt rustig met iedereen mee. Daarnaast geeft de snelle acceleratie je genoeg mogelijkheden. Van de actieradius blijft met vooral snelweg (110/115 km/u) zo’n 300 km over.

Als je een iPhone 15 hebt, houd er rekening mee dat je een usb-c naar usb-a adapter nodig hebt, met vervolgens een usb-a naar usb-c kabel. Anders werkt Apple Carplay niet. Dit ligt aan Apple en niet aan de auto, alle andere iPhones werken wel.

Puntje van aandacht bij mij is dat (wanneer de auto buiten staat) bijna elke keer de autoramen beslagen zijn wanneer ik bij de auto kom.
Ik las dat dit aan het begin bij de Atto3 ook een probleem was, maar dat een update dit heeft opgelost. Ik heb al verschillende aircostanden e.d. geprobeerd, maar het heeft nog niet geholpen. Tips zijn welkom!

[ Voor 3% gewijzigd door Svensson097 op 26-02-2024 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob 2.0
Svensson097 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:43:

Als je een iPhone 15 hebt, houd er rekening mee dat je een usb-c naar usb-a adapter nodig hebt, met vervolgens een usb-a naar usb-c kabel. Anders werkt Apple Carplay niet. Dit ligt aan Apple en niet aan de auto, alle andere iPhones werken wel.
Die begrijp ik niet helemaal, is het niet mogelijk de iPhone 15 draadloos te verbinden met de auto.
Wellicht kan je een foto plaatsen hoe je het hebt aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob 2.0
awhatever schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:56:
[...]

Dat is een interessante vergelijking, ben benieuwd hoe het jouw bevalt en wat je direct opvalt als verschillen tussen beide auto's, aangezien de Cupra Born Essential en Business voor de leaserijder die wat minder om de bijtelling geeft zeker ook overwogen zal worden.
Ik rij nu in de Cupra Born Copper. Vanwege een beperking aan m'n rechterzijde ben/was ik op zoek naar een auto die zoveel mogelijk zelf rijdt, dus ACC, Lane assist e.d. De Dolphin lijkt een heel eind in die richting te komen.

We gaan het meemaken vrijdag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svensson097
bob 2.0 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 17:07:
[...]

Die begrijp ik niet helemaal, is het niet mogelijk de iPhone 15 draadloos te verbinden met de auto.
Wellicht kan je een foto plaatsen hoe je het hebt aangesloten.
Dat kan wel, via Bluetooth. Maar Apple Carplay werkt dan niet. Het is wel mogelijk om via Bluetooth te verbinden voor bellen en muziek.

Voor kabeltjes, zie onderstaand:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ec2m6GGmnBAWdGQCPqo9fS0OO5c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DqjDj5ppAfJDdtYYFALVMnyi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
Ook in de Atto 3 werkt Apple CarPlay alleen via de USB A aansluiting en niet draadloos. (Atto 3 heeft usb A) draadloos kan wel via een dongle volgens mijn.

Waarom zou het niet bijvoorbeeld dit usb-c snoertje werken?

USB‑C-oplaadkabel 60 W (1 m)

https://store.apple.com/nl/xc/product/MQKJ3ZM/A

[ Voor 3% gewijzigd door awhatever op 26-02-2024 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svensson097
awhatever schreef op maandag 26 februari 2024 @ 18:39:
Ook in de Atto 3 werkt Apple CarPlay alleen via de USB A aansluiting en niet draadloos. (Atto 3 heeft usb A) draadloos kan wel via een dongle volgens mijn.

Waarom zou het niet bijvoorbeeld dit usb-c snoertje werken?

USB‑C-oplaadkabel 60 W (1 m)

https://store.apple.com/nl/xc/product/MQKJ3ZM/A
Die kabel heb ik ook geprobeerd, maar werkte niet. Het is iets wat bij veel iPhone 15 eigenaren speelt, allemaal met verschillende oplossingen (en bij verschillende auto's).
https://discussions.apple.com/thread/255154421?sortBy=best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AadFrancissen
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 02-05 16:38
In november 2023 proefrit gemaakt en besteld en nog wachtende op levering. Vorige week is een grote lading byd's gelost in Vlissingen, hopelijk zit ie daar tussen. BYD Nederland (Louwman Group) kon tot nu toe geen status updates geven, helaas. Verder wel prima contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
Svensson097 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 19:09:
[...]

Die kabel heb ik ook geprobeerd, maar werkte niet. Het is iets wat bij veel iPhone 15 eigenaren speelt, allemaal met verschillende oplossingen (en bij verschillende auto's).
https://discussions.apple.com/thread/255154421?sortBy=best
Ai, dat is erg slordig van Apple. Wilde de iPhone 15 eigenlijk net gaan bestellen dit weekend, maar wacht nu even af… gebruik CarPlay elke dag, hopelijk wordt het snel opgelost. Welke snoertjes gebruik jij en werkt het dan stabiel en vlot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svensson097
awhatever schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 07:02:
[...]

Ai, dat is erg slordig van Apple. Wilde de iPhone 15 eigenlijk net gaan bestellen dit weekend, maar wacht nu even af… gebruik CarPlay elke dag, hopelijk wordt het snel opgelost. Welke snoertjes gebruik jij en werkt het dan stabiel en vlot?
Iets met de overgang van Lightning naar Usb-c..
Ik heb een usb-c naar usb-a adapter van Apple (had ik nog liggen), met een usb-a naar usb-c kabel van de Action 8). Werkt prima en soepel, alleen gaat het opladen niet zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjx
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 28-03-2024

pjx

Mijn Dolphin is begin januari besteld, maar omdat het een weinig bestelde kleur is (Design skiing white/urban grey) moet ik wachten tot eind april, begin mei. Ben vol ongeduld aan het wachten. De testrit was alvast zeer goed verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:30
Ik heb hier gister mijn BYD Dolphin (donkerblauw met zwart) op mogen halen, en hij bevalt me meer dan prima. Rijdt op wat windruis op hogere snelheden na lekker snel, geen piepje of kraakje te bekennen, en de stoelen zitten ook heerlijk.

Eén ding wat me wel opviel, en waar ik beter vooraf even over had kunnen onderhandelen, is dat ik helaas toch die LingLong banden heb. Maar goed, het zei zo… met het rijden merk ik er nog niets van, de grip is zeker met normaal rijden gewoon prima.

Oh… en dat het zonnescherm geen instellingen heeft in de instellingen-app, maar alleen via de snelkoppeling. Chinese logica gok ik, hahah.

Nee hoor, mierenneuken vooralsnog. Hij rijdt fijn, de speakers geven best een fijn geluid, en zelfs in eco-modus komt die goed mee met de rest van 't verkeer. Ik hoop dat ik de komende dagen in de avond nog een uurtje over heb om er mee te kunnen rijden… nu schijnt het zonnetje ten slotte nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
Kapotlood schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 14:11:
helaas toch die LingLong banden heb.
Das jammer idd. want daar wordt in de online reviews wel over geklaagd, maar wellicht merk je er weinig van.

Atto 3 (in mijn geval) werd op Continentals uitgeleverd (staat tevens in de brochure). Voor de Dolphin staat helaas nog altijd de LingLong banden in de brochure. Iemand er andere banden bij gekregen / onderhandeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Svensson097
awhatever schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 15:36:
[...]

Iemand er andere banden bij gekregen / onderhandeld.
Jep, Hankook. Op verzoek (bijbetaling) er onder gekregen

[ Voor 10% gewijzigd door Svensson097 op 27-02-2024 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
awhatever schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 15:36:
[...]

Das jammer idd. want daar wordt in de online reviews wel over geklaagd, maar wellicht merk je er weinig van.

Atto 3 (in mijn geval) werd op Continentals uitgeleverd (staat tevens in de brochure). Voor de Dolphin staat helaas nog altijd de LingLong banden in de brochure. Iemand er andere banden bij gekregen / onderhandeld.
Ik merkte er zelf vooralsnog niets van, terwijl m'n oude auto wel hancook banden had en ik er toch niet als "Captain Slow" mee reed. Ik hou 't in de gaten in ieder geval… de klachten had ik namelijk ook vaak voorbij zien komen, maar het valt me nog heel erg mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob 2.0
Vandaag proefrit dag, zowel in de Dolphin als Atto 3 (in die volgorde). Meer gecharmeerd van de Atto, qua uitrusting, rijbeleving en voorzieningen. Met m'n beperking (uitval rechts) rijdt de Atto prettiger. En het verbaast me dat er 'maar' 4000 euro verschil is tussen de Dolphin en de Atto.
Vandaag gehoord dat BYD een vestiging gaat openen in Meppel, begin april.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kapotlood
Na een weekje te hebben gereden met de Dolphin wilde ik een paar kleine bevindingen delen hier.

Het zonnescherm sluit als je de auto op slot doet netjes, maar het valt me op dat deze niet automatisch opent als je de auto weer van het slot haalt. Kon er ook niet echt een optie voor vinden om dat anders in te stellen… weet iemand daar meer van toevallig?

Ik merk trouwens dat de intelligent cruise control eigenlijk best goed z'n werk doet. Op een paar begrijpelijke beperkingen na, zoals een scherpe slinger in een weg of slechte wegbelijning, doet hij het heel netjes. Houdt netjes afstand tot de voorganger, remt ook behoorlijk goed mee met 't verkeer, pikt z'n taak weer goed op als je even handmatig van baan verwisseld. De lane keep assist doet het ook best goed, op af en toe wat "jerky" bijsturen na.

De range met een temperatuur van ±5-12°C valt me ook heel erg mee. Met ±220km is het gemiddelde verbruik met ±30% snelweg zo'n 15,4wh/100km, lang niet verkeerd en dat zal met de stijgende temperaturen nog wel wat beter worden. Zoals het er nu uit ziet zou ik op jaarbasis nét onder de WLTP van 427km uit moeten kunnen komen.

Het geluid wat uit de speakers komt is een tikkeltje gefocust op een wat zware bas (als je Loudness aan hebt staan), maar al met al klinkt het heerlijk.

Op hogere snelheden (±100km of sneller) heb je zoals de reviews wel wat wind ruis… weet niet of het op te lossen is door andere deurrubbers te nemen, maar dat stoort me eigenlijk niet zo. Wat ik wel nog wil laten installeren t.z.t. is een trekhaak voor een fietsendrager. Die zou er in maart aan komen, dus die staat wel op de wensenlijst voor de aankomende zomer.

En dan als laatst: de LingLong banden. Nog geen wielspin meegemaakt, al kan dat komen omdat hij nog in Eco stand wordt gereden. Ik kan er dus eigenlijk weinig over zeggen anders dan dat ik de klachten die ik online zag niet helemaal kan terugvinden in mijn eigen rijgedrag, wat redelijk gemiddeld is (geen captain slow, maar ook geen captain comet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AadFrancissen
Dank voor de update @Kapotlood , fijn om te lezen. Ik heb vorige week geïnformeerd bij Louwman en kreeg direct de dag erna de update dat onze bestelde Dolphin inderdaad op het onlangs geloste BYD schip zat. Dat we zeer binnenkort een uitnodiging krijgen voor ophalen.

Ik heb ook de BYD microfoons voor karaoke besteld en zal jullie later op de hoogte houden van onze ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Graag gedaan, als ik wat nieuws te melden heb laat 't hier zeker even weten. En ik ben nu ik er over nadenk eigenlijk ook wel benieuwd of iemand hier de dash-camera gaat installeren, en hoe makkelijk zoiets te doen is. De Dolphin blijkt daar ruimte voor gereserveerd te hebben in het cluster achter je achteruitkijkspiegel namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob 2.0
Kapotlood schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:40:
Na een weekje te hebben gereden met de Dolphin wilde ik een paar kleine bevindingen delen hier.

Het zonnescherm sluit als je de auto op slot doet netjes, maar het valt me op dat deze niet automatisch opent als je de auto weer van het slot haalt. Kon er ook niet echt een optie voor vinden om dat anders in te stellen… weet iemand daar meer van toevallig?
Ik meen gelezen te hebben dat er een optie is om de ramen te sluiten als je de auto op slot doet. Wanneer je dat uitschakelt blijft ook het zonnescherm open bij op slot doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotlood
Klopt inderdaad, maar ik zou de ramen logischerwijs wel dicht willen als de auto op slot gaat (mochten ze onverhoopt op 'n kiertje blijven) :) Liefst zou ik een optie zien of krijgen dat als je de auto van het slot af haalt of op de Start knop drukt, dat het zonnescherm dan ook weer open gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svensson097
Kapotlood schreef op maandag 4 maart 2024 @ 17:19:
Klopt inderdaad, maar ik zou de ramen logischerwijs wel dicht willen als de auto op slot gaat (mochten ze onverhoopt op 'n kiertje blijven) :) Liefst zou ik een optie zien of krijgen dat als je de auto van het slot af haalt of op de Start knop drukt, dat het zonnescherm dan ook weer open gaat.
Helemaal mee eens! Dat scheelt weer een knopje indrukken voor het wegrijden.

Mooi ook om je update te lezen.

Wat is jouw ervaring met de verkeersbordenherkenning? Ik vind deze persoonlijk wel heel erg gevoelig. Deze zet ik bij elke rit standaard uit.
De lane keeping assist is ook vrij gevoelig. Beetje ‘jerky’ zoals je omschrijft.

Ik rijd eigenlijk alleen maar snelweg, de Dolphin geeft nu na 2100 km een gemiddeld verbruik van 18,9kw/100km aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ohja, de verkeersbordenherkenning! Dat is de enige die ik voor het wegrijden via het snelmenu uit zet… op sommige wegen is er niet echt duidelijk aangegeven via verkeersborden hoe snel je mag rijden, en dan gaat de Dolphin er van uit dat je maar 30km/u mag. En elke keer als je ±2km boven de toegestane snelheid komt begint die te piepen. Ik hoorde dat dat bij wel meer merken een vervelend probleem is wat mensen uit zetten. Maar volgens mij had dat met de NCAP-rating te maken dat die telkens weer aan springt?

Die lane keep assist blijft inderdaad nog wat jerky… misschien dat ze dat nog updaten, maar ik gebruik 'm eigenlijk vooral op de snelweg of 80km-zones. Dan heb ik er nauwelijks last van, en i.c.m. de intelligent cruise control rijdt hij op die manier toch wat zuiniger dan wanneer ik zelf rij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• awhatever
Leuk jullie dagelijkse ervaringen te lezen! Ik heb zelf een Atto 3 en we overwegen de Dolphin als andere leaseauto (luxe probleem, beide werkgevers gaan voor de verplichte EV)

Bij de Atto 3 heb ik het automatisch sluiten van de ramen uitgezet. Want in de zomer wil je wel eens wat open laten staan (bij de Atto 3 het dakraam). De App geeft dan wel een melding dat er nog iets openstaat als reminder als ik het goed onthouden heb. Dus volgens mij krijg je wel een waarschuwing op je telefoon als je een raam of portier vergeet te sluiten.

Verder kun je in de Atto 3 ergens de geluidswaarschuwingen voor de snelheid uit zetten en die blijft dan uitstaan. Knippert wel op je display, maar geen geluid. Kan dat niet ook in de Dolphin?

De Atto 3 is ook erg fanatiek met stuur correcties, voor mijn gevoel vaak al op ruime afstand van de streep. Dus de lane departure warning staat uit, met alleen geluid waarschuwing, die instelling onthoud de auto en hoef je niet elke keer opnieuw in te stellen. Werkt dat niet ook voor de Dolphin zo?

Er is dan ook nog de emergency lane keeping ofzo en die staat wel gewoon aan. Maar die grijpt pas heel laat in (30km wegen heeft ie soms wel moeite mee)

[ Voor 7% gewijzigd door awhatever op 05-03-2024 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@awhatever, Die geluidsoptie voor je snelheidsmelding zou ik even moeten opzoeken… volgens mij kan dat maar schiet dat elke keer bij het instappen weer aan, klopt dat?

De lane departure warning staat bij mij ook alleen aan met trillingen in het stuur (dus het geluid uit), en dat onthoudt de Dolphin inderdaad ook goed.

Volgens mij zijn de Dolphin en Atto 3 qua software nagenoeg gelijk, dus als je bepaalde instellingen of meldingen hebt die je bij de Atto 3 hebt ingesteld, dan zal dat denk ik hetzelfde werken in de Dolphin :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svensson097
117 BYD Dolphins https://www.kenteken.tv/h...p?merk=Byd&filter=Dolphin op de Nederlandse openbare weg en toevallig twee in dezelfde stad.

Iemand hier met een Atlantis grey - Jet Black uit de buurt van Steenwijk? ;)

Edit:
Het gaat om een deelautoproject, er zijn twee Dolphins 😂

[ Voor 12% gewijzigd door Svensson097 op 10-03-2024 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• awhatever
[quote]Kapotlood schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:25:
@awhatever, Die geluidsoptie voor je snelheidsmelding zou ik even moeten opzoeken… volgens mij kan dat maar schiet dat elke keer bij het instappen weer aan, klopt dat?

Bij Traffic Sign Recognition (TRS) heb ik ISLC uitgeschakeld en ISLI staat aan.

Verder heb je bij Instellingen Voertuig nog Intelligente melding --> Snelheid Herinnering op UIT.

Daarmee krijg ik in de Atto 3 geen snelheid waarschuwingen, en de auto onthoud deze instellingen. Echter ik gebruik niet de BYD navigatie, ik geloof dat die ook nog meldingen kan geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Voor degene die nu al een Dolphin rijden wat is het laagste vermogen waarmee je de auto kunt opladen?

Ik zou namelijk zoveel mogelijk de groene stroom van mijn zonnepanelen willen gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotlood
@Mediacj, je krijgt er een gewone thuislaad-kabel bij (1 Fase kabel?), die je direct aan het stroom kunt hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Nu online
Kapotlood schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 12:27:
@Mediacj, je krijgt er een gewone thuislaad-kabel bij (1 Fase kabel?), die je direct aan het stroom kunt hangen.
Bedankt voor je antwoord maar ik bedoel wat is het laagste vermogen waarmee de auto zich laat opladen is dat bijvoorbeeld 1000 Watt. Bij veel auto's kun je dat instellen wat het laadvermogen is wat de auto uit het net mag trekken.

[ Voor 5% gewijzigd door Mediacj op 06-03-2024 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotlood
Ach zo! Nee, het minimale laadvermogen is bij de Dolphin vooralsnog niet in te stellen. Wist niet eens dat dat een mogelijkheid was bij andere EV's eigenlijk :)
Wat ik niet weet is of er een dergelijke optie op het laadblok zelf zit. Die hebben namelijk een groot blok voor de stekker zitten, maar ik durf niet te zeggen of daar iets op in te stellen is.

(een beetje zoals onderstaande link)
https://cdn.webshopapp.co...-ip66-5-of-10-meter-m.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mediacj
  • Nu online
Kapotlood schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 13:31:
Ach zo! Nee, het minimale laadvermogen is bij de Dolphin vooralsnog niet in te stellen. Wist niet eens dat dat een mogelijkheid was bij andere EV's eigenlijk :)
Wat ik niet weet is of er een dergelijke optie op het laadblok zelf zit. Die hebben namelijk een groot blok voor de stekker zitten, maar ik durf niet te zeggen of daar iets op in te stellen is.

(een beetje zoals onderstaande link)
https://cdn.webshopapp.co...-ip66-5-of-10-meter-m.jpg
Ja je kunt het volgens mij ook oplossen in de laadpaal zelf die in combinatie met een P1 meter koppeling kijkt hoeveel productie er is en de stroomtoevoer daarop aanpast. Zoals bijvoorbeeld: https://www.laadpaal-outl...solar-11-22kw-socket.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ohja, dan zou je het inderdaad wel zo kunnen regelen… is dat om onder het (maximaal) geleverde vermogen van de zonnepanelen te blijven? Slim idee eigenlijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mediacj
  • Nu online
Kapotlood schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 17:55:
 is dat om onder het (maximaal) geleverde vermogen van de zonnepanelen te blijven?
Ja inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• awhatever
We hebben net in de BYD Dolphin proefgereden, dat was een prima ervaring. Ik zelf heb nu 14.000 km's in de BYD Atto 3 gemaakt, en het zijn wel twee verschillende auto's. De Dolphin is iets strakker geveerd, wat best een voordeel kan zijn, en je hebt een klein beetje meer band en rij geluiden in Dolphin. Verder zijn de knopjes en het interieur in de Atto 3 net wat luxer / degelijker voor mijn gevoel.

Wel was het erg irritant dat de veiligheid piepjes na elke keer starten overnieuw aangaan. Deze blijven bij de Atto 3 wel uit staan. Hopelijk wordt dat voor de Dolphin nog opgelost met een software update.

Ergens dit jaar gaat de Dolphin op andere banden geleverd worden, aldus Louwman. Dat moet denk ik het rij geluid wel iets ten goede komen.

Onderaan de streep vindt ik persoonlijk de Atto 3 wel fijner op basis van deze korte ervaring met de Dolphin. Maar de Atto 3 is echt een veel grotere auto, en dat moet je dan wel willen / nodig hebben.

De eerste indruk: Dolphin beviel ons goed als compactere (en goedkopere) auto. Zeker als je naar de lagere bijtelling / aanschaf kosten bekijkt ten opzichte van andere auto's met een WTLP >400km en een wat reëler winter bereik van meer dan >250km aldus whattherange.com.

[ Voor 8% gewijzigd door awhatever op 09-03-2024 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@awhatever, die piepjes heb ik bij mij zo goed als allemaal op trillen of uit gezet, en heb alleen nog dat ik de snelheidsbordjes bij het opstarten even handmatig uit moet zetten via het snelmenu op 't scherm. Verder hoor ik helemaal niets meer gelukkig :)

Maar de Atto 3 is inderdaad net even wat luxer afgewerkt hè? Kan ook wel gezien het prijsverschil, maar het stoorde me gelukkig helemaal niet. De belangrijke plekken in de Dolphin zijn fijn en zacht afgewerkt, en ook het hardere plastic voelt niet zo "budget dun" aan.

Qua bereik heb ik er nu ongeveer 200km op zitten, met een gemiddeld verbruik van ±15.6kWh/100km (±30% snelweg) en een gemiddelde temperatuur van zo'n 8°C over de afgelopen 2-3 weken schat ik. Ik had eerlijk gezegd erger verwacht, dus dit valt me heel erg mee… zeker voor dit soort temperaturen.

Ik ben op 't moment nog even aan het sparen voor een kleine aanvulling op de Dolphin, namelijk een fietsendrager-haak achter op de auto. Deze zou volgens Louwman ergens in maart beschikbaar komen, dus ik hoop 'm voor de zomer nog te kunnen laten installeren zodat ik lekker met een paar fietsen de hort op kan met de auto :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AadFrancissen
Inmiddels is de auto hier ook binnen, in twee dagen zijn 200km mee gereden. Overeenkomstige ervaring als @Kapotlood: heerlijke auto om in te rijden, behoorlijk ruim ook (Mechelse herder past achterin), techniek werkt doorgaans met je en voor je, bij hogere snelheden idd wat windgeruis en nog niks bijzonders gemerkt van de linglong banden.

Wij zijn er super blij mee.

Merkt wel dat Louwman nog in het hele verkoop proces moet komen, loopt nog niet zo soepel als dat je zou verwachten. Maar toemaar.

De karaoke mics zijn nog niet binnen, zal ik in een volgende update wat over delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• awhatever
AadFrancissen schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 19:56:

Merkt wel dat Louwman nog in het hele verkoop proces moet komen, loopt nog niet zo soepel als dat je zou verwachten. Maar toemaar.
Van harte gefeliciteerd met je nieuwe auto! Leuk om te horen dat de Dolphin bevalt.

Mijn BYD Atto 3 bijna een jaar geleden opgehaald bij Louwman. Toen moest Louwman er ook nog in komen en ging het erg onhandig met weinig kennis van de auto. Ik dacht dat wordt wel beter. Is helaas niet zo. Proefrit in de dolphin twee weken geleden was een nog knulliger en onprofessioneler verkoop gesprek dan een jaar eerder. Daarnaast winterbanden wisselen duurde een uur langer dan bij mijn oude garage.

Ik persoonlijk heb sterk de indruk dat BYD een bij product voor Louwman is, waar de nieuwe verkopers en stagiaires op los mogen gaan. Heb nog geen echte positieve garage/verkoop ervaring gehad zoals bij Ford en Volvo wel het geval was in het verleden.

Heb zelf het maar geaccepteerd, maar netjes van Louwman vindt ik het niet.

Moet wel toevoegen, BYD Amsterdam heeft na de levering via Louwman een probleem met het dak keurig opgelost in de eerste weken.

[ Voor 5% gewijzigd door awhatever op 17-03-2024 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svensson097
Wat zijn jullie ervaringen nu ruim een maand later?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
ben ook wel benieuwd, wij kiezen deze week of we de Dolphin ook gaan leasen vanaf dit najaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Svensson097
Hier nu ruim 5000 km verder. Gemiddeld verbruik rond de 20 kw / 100 km, vooral op de snelweg.

Het standaard uitzetten van de veiligheidssystemen (verkeersbordenherkenning) werkt wat makkelijker nadat je het 'pulldown' menu wat hebt gepersonaliseerd, top!

Bij hogere snelheden is de besturing in Comfort' wel wat zoekerig en (mijn inziens) net te licht. In de stad is dat juist wel weer ideaal.
Ik rijd nu een week met de besturing in 'Sport', een stuk beter, net wat zwaarder. De auto voelt daardoor wat meer solide. De motorstand staat wel in 'Eco'.

De lak van de motorkap is wel dun, de eerste steenslag plekjes zijn al zichtbaar :(

Voordat ik wegrijd (alleen bij wegrijden na langere tijd stilstaan) hoor ik soms, in stilstand met de versnelling in P, alsof er een klep dichtgaat of juist open. Iemand een idee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapotlood
Hier op 't moment ongeveer 600km gereden, met aankomend weekend een rit van zo'n 500km (retour) naar Dusseldörf.

Had een flinke pech dat mijn kluisje bij de sportschool 2 weken geleden leeg werd geroofd en ik dus ook m'n autosleutels kwijt was. Kost je dan al snel €220 aan nieuwe cilinders en een extra zender… flink balen dus.

Maar qua auto blijft de Dolphin me echt bijzonder goed bevallen. Let wel: als je op o.a. Youtube ook de reviews bekijkt, de auto is redelijk zacht afgeveerd en heeft dus geen "hothatch" vering. Persoonlijk hou ik altijd van stevig afgeveerde auto's (heb een Mazda MX-5 gehad om die reden), maar het comfort van de Dolphin bevalt me echt heel erg goed. Prettige stoelen ook, met een fijne stoelverwarming voor de koudere dagen. En op de Design uitvoering zit het panoramadak wat met de zonnige dagen (of uurtjes, want zo zonnig is het hier nog niet) wel heel erg lekker is.

Al met al ruim een maand later nu, en ik heb er nul spijt van. Zelfs de WLTP van 427km haalde ik met de koudere dagen al bijna (gemiddelde verbruik is nu 14,9/kWh per 100km) en zo'n 30-35% snelweg, dus dat zal met de zomermaanden wel overschreden worden. Iets wat me destijds bij de keuze om voor deze auto te gaan ook echt geholpen heeft… de meeste EV's hebben een redelijk grote afwijking tot de WLTP namelijk.

@Svensson097, dat van die klep heb ik hier geen last van, ook niet als de auto enkele dagen heeft stil gestaan. Weet je waar het geluid ongeveer vandaan komt, of kan het toevallig iets met de "versnellingspook" zijn die wat stroef gaat of zo?

[ Voor 8% gewijzigd door Kapotlood op 03-04-2024 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svensson097
Kapotlood schreef op woensdag 3 april 2024 @ 13:38:

@Svensson097, dat van die klep heb ik hier geen last van, ook niet als de auto enkele dagen heeft stil gestaan. Weet je waar het geluid ongeveer vandaan komt, of kan het toevallig iets met de "versnellingspook" zijn die wat stroef gaat of zo?
Het geluid lijkt aan de voorkant weg te komen, alsof er een klep dicht gaat voor koeling oid. Ik zal er eens goed op letten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• awhatever
Hoi, goed jullie ervaringen te lezen. Wij hebben de Dolphin aangevraagd bij de leasemaatschappij.

Ik zelf rijdt de Atto 3 en die heeft ook zo'n klik van een klep af en toe, is denk ik iets met de warmtepomp die zijn druk weg laat door een klep te schakelen. Nooit na gezocht, of nagevraagd bij de garage. Ik dacht hem trouwens ook soms met uit zetten van de auto te horen, en inderdaad met het inschakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svensson097
Kapotlood schreef op woensdag 3 april 2024 @ 13:38:

Had een flinke pech dat mijn kluisje bij de sportschool 2 weken geleden leeg werd geroofd en ik dus ook m'n autosleutels kwijt was. Kost je dan al snel €220 aan nieuwe cilinders en een extra zender… flink balen dus.
Wat balen! Hoe heb je dit eigenlijk geregeld? Kon je met de app de auto ontgrendelen en wegrijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svensson097
awhatever schreef op donderdag 4 april 2024 @ 08:42:
Hoi, goed jullie ervaringen te lezen. Wij hebben de Dolphin aangevraagd bij de leasemaatschappij.

Ik zelf rijdt de Atto 3 en die heeft ook zo'n klik van een klep af en toe, is denk ik iets met de warmtepomp die zijn druk weg laat door een klep te schakelen. Nooit na gezocht, of nagevraagd bij de garage. Ik dacht hem trouwens ook soms met uit zetten van de auto te horen, en inderdaad met het inschakelen.
Wat goed! Welke kleur hebben jullie aangevraagd?
Klinkt logisch, de warmtepomp zou goed kunnen. Ik heb ‘m gister niet gehoord maar houd het in de gaten 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Svensson097 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 10:19:
[...]

Wat balen! Hoe heb je dit eigenlijk geregeld? Kon je met de app de auto ontgrendelen en wegrijden?
Behoorlijk balen inderdaad! Heb eerst als een havik vanuit 't raam naar de auto zitten staren om te voorkomen dat die geopend werd (zo slim waren ze gelukkig niet), en toen het heldere licht gehad dat ik m'n telefoon kon gebruiken om weg te rijden.

Na het bellen met Louwman werd ik doorverbonden met de garage aan de Autolettestraat in Rotterdam, en kon ik gelijk terecht om m'n gestolen sleutel te laten blokkeren en nieuwe slot cilinders te laten installeren. Aan de verzekering, sportschool en politie had ik uiteindelijk niet zoveel jammer genoeg, dus heb uiteindelijk alles zelf maar geregeld.

Uiteindelijk wel een geweldige uitkomst dat ik met de telefoon kon wegrijden… anders had ik waarschijnlijk iemand naar huis moeten laten gaan met reservesleutels en zo.

[ Voor 9% gewijzigd door Kapotlood op 04-04-2024 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AadFrancissen
Hier ook nog steeds prima ervaringen. Verbruik op de snelweg is flink hoger dan op provinciale weg of stad (logisch ook). Wij rijden het liefste rustig, dus stand eco, maar hij kan wel heel vlot zijn. En daarom laatst ook bedacht: als het qua tijd niet veel uitmaakt, dan ga ik met deze auto liever over de provinciale wegen.
Ik heb wel benieuwd wanneer de nieuwe update komt. De BYD seal heeft die onlangs gekregen (in Australië), maar hier in EU en met dolphin nog geen enkel teken. Ik hoop op een app store en de verbeteringen rondom het veiligheidssysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svensson097
AadFrancissen schreef op donderdag 4 april 2024 @ 22:29:
Hier ook nog steeds prima ervaringen. Verbruik op de snelweg is flink hoger dan op provinciale weg of stad (logisch ook). Wij rijden het liefste rustig, dus stand eco, maar hij kan wel heel vlot zijn. En daarom laatst ook bedacht: als het qua tijd niet veel uitmaakt, dan ga ik met deze auto liever over de provinciale wegen.
Ik heb wel benieuwd wanneer de nieuwe update komt. De BYD seal heeft die onlangs gekregen (in Australië), maar hier in EU en met dolphin nog geen enkel teken. Ik hoop op een app store en de verbeteringen rondom het veiligheidssysteem.
Ik ben heel benieuwd, een App Store zou leuk zijn.
Ik ben in de lijst met applicaties ook al de karaokefunctie tegengekomen, maar ik heb echt geen idee hoe je die aan krijgt (misschien maar goed ook :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• awhatever
Svensson097 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 10:20:
[...]
Wat goed! Welke kleur hebben jullie aangevraagd?
We hebben de Design in Skiing White Urban Grey aangevraagd. De saaiste Design optie, de andere kleuren vonden we ook erg leuk, maar niet voor elke dag/gelegenheid. Jammer dat de stof alleen in Black Grey te krijgen is, binnen een kleurtje was wel leuk geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
Vraagje, is het nog mogelijk apps te sideloaden op de Dolphin? of is dat al geblokkeerd net als op de Atto 3? Lees op forums dat het mogelijk vanaf de december update geblokkeerd is? Gaat vooral om Netflix te kunnen installeren om wat te doen tijdens het laden langs de snelweg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisa01
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 05-04-2024
Ook wij rijden sinds begin januari de BYD Dolphin. We zijn er zeer tevreden over. Nu lazen wij dat Kapotlood zelfs bij wat lagere temperaturen bijna 427 km. op een volle accu haalt. Onze ervaring is dat we bij kouder weer blij waren wanneer we ca. 325 km. haalden en nu het weer wat warmer wordt ca. 375. Daarbij is het goed te weten dat we in de eco-stand rijden, de ventilatie op de laagste stand zetten en de radio niet gebruiken.Ook rijden we niet harder dan 100 km. per uur op de grote weg.
Heeft Kapotlood een verklaring hoe hij/zij zo zuinig kan rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisa01
  • Laatst online: 05-04-2024
Afgelopen week hebben we een trekhaak onder onze Dolphin laten plaatsen. De monteur vertelde ons dat hij hiervoor even de elektriciteit moest uitschakelen. Sindsdien kunnen we echter niet de cruisecontrol aanzetten. We krijgen dan de melding: Activering ACC mislukt. Herkent iemand dit en weet hij/zij hoe dit kan worden opgelost? Of moeten we toch maar weer naar de garage? Ik ben benieuwd naar de reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotlood
Hoi @Lisa01, die verklaring wil @Kapotlood wel geven :)

Ik reed in het begin ook in de Eco stand, met de regeneratie op high, en sturen/remmen beiden op comfort. Sinds een week rij ik gewoon in de Normal stand, maar heb tot nu toe niets gemerkt van een hoger verbruik met mijn rijstijl… misschien dat dat later nog iets aan verschil brengt, maar dan hou ik jullie even op de hoogte.

Met ±30% snelweg en de rest stadsverkeer en provinciale wegen tot 80km/u, haal ik een gemiddeld verbruik van 14,9Kwh, bij temperaturen van destijds ±5-12°C geloof ik? Misschien dat het een verschil maakt dat ik best wel oplet op hoe ik constante snelheden rij: dat ik zoveel mogelijk "gas" terugneem zonder snelheid te verliezen:
  • Op 50-60km/u rijd ik op die manier ongeveer 3-6kWh.
  • Op 80km/u rijd ik op die manier ongeveer 5-7kWh
  • En rond de 100km/u rijd ik dan zo'n 11-16kWh
  • Ik merk wel dat als ik boven de 110km/u kom, het verbruik ineens sterk toeneemt tot ongeveer 20-22kWh
Dit verbruik is natuurlijk bij constante snelheden, dus optrekken e.d. verbruikt meer. Daarnaast laat ik 'm waar mogelijk lang uitrollen voor zoveel mogelijk regeneratie, en rem ik in de praktijk eigenlijk alleen op het laatste stukje om tot stilstand te komen.

Mag ik trouwens vragen hoeveel jullie voor de trekhaak hebben betaald? Ik zit daar ook naar te kijken namelijk, en wil die voor de zomer als 't meezit nog installeren… als de ACC natuurlijk gewoon werkt ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Kapotlood op 05-04-2024 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AadFrancissen
awhatever schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 11:28:
Vraagje, is het nog mogelijk apps te sideloaden op de Dolphin? of is dat al geblokkeerd net als op de Atto 3? Lees op forums dat het mogelijk vanaf de december update geblokkeerd is? Gaat vooral om Netflix te kunnen installeren om wat te doen tijdens het laden langs de snelweg...
Ik heb een paar videos gevonden op YouTube waaruit blijkt dat je kunt sideloaden. Maar dan moet je wel de software eerst terugzetten naar een eerdere versie. Dan kun je sideloaden en bijv een appstore erop zetten (en ook de karaoke app 👍🏻😊). Maar ik heb dat nog niet aangedurfd. En daarom hoop ik op die update en dat de karaoke app on voor de EU markt beschikbaar komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapotlood
Gister een ritje van Delft naar Düsseldorf en terug gehad van in totaal ongeveer 500km (met 'n kleine tussenstop voor de boodschappen en een keer snelladen), en dat beviel heel goed!

Snelladen heeft wat pieken en dalen zoals je kan verwachten, maar het viel me op dat hij bij het aansluiten heel snel en redelijk lang op pieksnelheid blijft.

In Duitsland ging het gemiddelde verbruik wel een stuk omhoog op de snelweg, tot ongeveer 20kWh bij 120km/u, maar verder zat ik "dankzij" de Nederlandse snelwegen met ±100km/u toch over de hele rit op een gemiddeld verbruik van ongeveer 16.5kWh, en dat met deels Duitse (extra snelle) snelwegen op een totale rit van ±500km. :)

Laadsnelheid met de eerste 5 minuten à 88kW was op zo'n rit wel heel prettig:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o97FqYfutitSNx4UqhwJQf2GkWs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vpu6RZ8CsjvQ8A9yCNWO4u5X.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Svensson097

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hissenaarl
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 27-04 08:48
Lisa01 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 16:14:
Afgelopen week hebben we een trekhaak onder onze Dolphin laten plaatsen. De monteur vertelde ons dat hij hiervoor even de elektriciteit moest uitschakelen. Sindsdien kunnen we echter niet de cruisecontrol aanzetten. We krijgen dan de melding: Activering ACC mislukt. Herkent iemand dit en weet hij/zij hoe dit kan worden opgelost? Of moeten we toch maar weer naar de garage? Ik ben benieuwd naar de reacties
Wij bezitten ook sinds januari de Dolphin.
destijds nog geen eigen topic, gelukkig nu wel.

Ook ik ben erg benieuwd en nieuwsgierig waar je deze heb laten monteren en hoe duur de trekhaak was.

We willen graag de fietsendrager testen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AadFrancissen
Ik moet wel terugkomen op mijn opmerking dat ik niet veel merk van de 'slechte' linglong banden. Bij rustig rijden merk ik er idd niks van. En dat doen wij minstens 95% van de tijd. Maar als ik een keer iets te hard het pedaal intrap, dan slippen de banden al gauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svensson097
AadFrancissen schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 09:51:
Ik moet wel terugkomen op mijn opmerking dat ik niet veel merk van de 'slechte' linglong banden. Bij rustig rijden merk ik er idd niks van. En dat doen wij minstens 95% van de tijd. Maar als ik een keer iets te hard het pedaal intrap, dan slippen de banden al gauw.
Het verschil merkte ik vooral met sturen op rotondes en bijv. de oprit van de snelweg bij nat weer.
De Dolphin staat hier op Hankook, maar heeft ook wielspin bij hard wegrijden. Natuurlijk ook niet gek met 204 pk op de voorwielen en weinig gewicht in de neus :P

Je kan dit overigens wel oplossen/weghalen door de auto in 'Snow mode' te zetten. Dat is een soort tractie control XL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik merk eigenlijk alleen wat van de LingLong banden als ik echt op Normal of Sport het pedaal in trap, maar las al dat dat ook het geval is als je er Hancook's onder hebt zitten… het beestje heeft redelijk veel koppel op de voorbanden zitten namelijk.

Van de week een mooie rit gehad van Delft naar Mijdrecht en vervolgens naar Putten, en daarna weer terug naar Delft… ongeveer 240km in totaal in 1 dag, met mooie stukjes groen boven Utrecht omdat ik een gezonde hekel heb aan die A12 tijdens de spits ;)

Gemiddeld verbruik was dankzij het wat frisse regenachtige weer ongeveer 15-15,3kW/h, iets meer dan m'n rit naar Duitsland omdat 't toen wat lekkerder weer was en ik minder gehaast reed. Je moet ten slotte toch een beetje opschieten als je onderweg naar huis ineens heel nodig naar de wc moet en honger hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Nu online
Wij hebben afgelopen week bij Louwman Eindhoven een proefrit met de Dolphin gemaakt, en dat is ons heel goed bevallen. Wat mij ook opviel, was dat de verkopers niet echt goed op de hoogte zijn van de kenmerken van de auto en dat het voor nu nog echt een merk voor erbij is.

Heb nog een vraag: zit er op de bijgeleverde granny/shuko-lader van de Dolphin ook de mogelijkheid om de stroomsterkte in te stellen? En zo nee, wat is het standaard amperage waarmee hij laadt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotlood
Klopt, dat was mijn indruk bij Louwman Rotterdam ook. De echte "nitty gritty" van BYD hadden ze nog niet echt goed in huis leek wel.

De laadkabels zijn overigens gewoon laadkabels, zonder instelmogelijkheden in de kabel of auto. Het enige wat je in de auto vooralsnog kunt instellen is op welke tijden hij mag opladen. Wat betreft het amperage: ik weet alleen dat de Dolphin maximaal met 88kW op kan laden, en dat het verder af hangt van het laadstation waaraan je laadt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Nu online
Kapotlood schreef op zondag 28 april 2024 @ 10:29:
Klopt, dat was mijn indruk bij Louwman Rotterdam ook. De echte "nitty gritty" van BYD hadden ze nog niet echt goed in huis leek wel.

De laadkabels zijn overigens gewoon laadkabels, zonder instelmogelijkheden in de kabel of auto. Het enige wat je in de auto vooralsnog kunt instellen is op welke tijden hij mag opladen. Wat betreft het amperage: ik weet alleen dat de Dolphin maximaal met 88kW op kan laden, en dat het verder af hangt van het laadstation waaraan je laadt :)
Bedankt voor je antwoord de shuko(gewone stopcontact) lader zal niet tot 88kW laden hoop ik want dan brand ons huis af :)

Staat er op de Shuko lader geen laadvermogen op de sticker? Meestal is dat maximaal 3,7kW maar vaak ook minder. Alvast bedankt voor de moeite!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• awhatever
Mediacj schreef op zondag 28 april 2024 @ 12:59:
[...]

Bedankt voor je antwoord de shuko(gewone stopcontact) lader zal niet tot 88kW laden hoop ik want dan brand ons huis af :)

Staat er op de Shuko lader geen laadvermogen op de sticker? Meestal is dat maximaal 3,7kW maar vaak ook minder. Alvast bedankt voor de moeite!
Volgens mij is 10 Amphere, dat is in elk geval bij de Atto 3. In de brochure van de Dolphin staat:

Laadkabel type 2 mode 2 (t.b.v. opladen via wandstopcontact - Schuko) - max 10A, 5m.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotlood
De Dolphin en Atto 3 hebben exact dezelfde accu, dus dikke kans dat de meegeleverde Shuko lader ook hetzelfde is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svensson097
Kapotlood schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 16:31:
@awhatever,

Qua bereik heb ik er nu ongeveer 200km op zitten, met een gemiddeld verbruik van ±15.6kWh/100km (±30% snelweg) en een gemiddelde temperatuur van zo'n 8°C over de afgelopen 2-3 weken schat ik. Ik had eerlijk gezegd erger verwacht, dus dit valt me heel erg mee… zeker voor dit soort temperaturen.
Inmiddels rijdt die van jou op lucht met dit mooie weer denk ik? ;)
De 427 km WLTP is inmiddels een eitje en wordt makkelijk gehaald.

Wel binnenkort voor 't eerst naar de garage, de wasstraat (vermoed ik) heeft zo'n beetje alle plakloodjes van de velgen afgeblazen. De Dolphin trilt als een malle boven de 90 km/u. Langzaam rijden komt het verbruik trouwens wel weer ten goede :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Hahah, het zal met ±15-20°C nog wel wat beter gaan gok ik.

We hebben hier 't plan om in juli naar Zwitserland te rijden via Duitsland, een afstand van ongeveer 900km met Duitse snelwegen en Zwitserse bergen, maar wel met +20°C… ben heel benieuwd wat dat betekent voor het gemiddelde verbruik. Wel in twee dagen met op de heenweg een tussenstop in Keulen, en op de terugweg een tussenstop in Heidelberg.

Maar het is echt een fijne verrassing dat een fabrikant niet een al te rooskleurige WLTP op geeft, en dat het in de praktijk prima te halen is, i.t.t. sommige andere merken :)

Dat trillen klinkt inderdaad alsof je banden wat balans-loodjes is verloren. Hoe bevalt hij verder tot nu toe?

[ Voor 8% gewijzigd door Kapotlood op 01-05-2024 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svensson097
Kapotlood schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:13:
Hahah, het zal met ±15-20°C nog wel wat beter gaan gok ik.

We hebben hier 't plan om in juli naar Zwitserland te rijden via Duitsland, een afstand van ongeveer 900km met Duitse snelwegen en Zwitserse bergen, maar wel met +20°C… ben heel benieuwd wat dat betekent voor het gemiddelde verbruik. Wel in twee dagen met op de heenweg een tussenstop in Keulen, en op de terugweg een tussenstop in Heidelberg.
Dat moet lukken met snelladers toch? In andere topics heb ik al veel over het Ionity-netwerk voorbij zien komen.
Kapotlood schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:13:
Maar het is echt een fijne verrassing dat een fabrikant niet een al te rooskleurige WLTP op geeft, en dat het in de praktijk prima te halen is, i.t.t. sommige andere merken :)

Dat trillen klinkt inderdaad alsof je banden wat balans-loodjes is verloren. Hoe bevalt hij verder tot nu toe?
De schatting met WLTP is idd een verademing. Verschilt nogal per fabrikant.
Zojuist terug van de garage, de balans-loodjes van alle velgen waren verdwenen. De tape zat er nog wel op, maar dat balanceert niet zoveel :)

De auto bevalt tot nu toe prima, inmiddels bijna 9000 km gereden. De stuur-instellingen heb ik in Sport gezet, dit stuurt iets zwaarder en naar mijn mening toch net wat fijner. In de stad en op de snelweg is de auto verder heerlijk om mee te rijden. Op 60 wegen vind ik de Lane Keeping Assist wel echt gevaarlijk. Hij stuurt je liever tegen een tegenligger dan door de berm.

Verder minpunt, de lak. De lak lijkt heel dun aangebracht en is heel erg gevoelig voor steenslag, op verschillende plekjes kijk je (nu al) door de lak heen. Dit heb ik inmiddels ook gemeld bij Louwman.

Inmiddels ook voor het eerst een andere Dolphin Design tegengekomen op de A50 vlakbij Apeldoorn, kenteken Z-380-??, natuurlijk even gezwaaid 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik heb precies dezelfde instellingen als jou zo te horen: rijmodus op normal, stuur op sport, remmen op comfort, en regeneratie op high. Dat geeft bij mij het fijnste rijgedrag met inderdaad net wat meer feedback op 't stuur.

Die lane keep assist is niet handig op wegen waar wat bochtenwerk in zit, wat in Europa eigenlijk op alle wegen tot 60km/u is. Maar op provinciale- en snelwegen doet hij het in bijna alle gevallen prima. Ik gebruik 'm zolang het wat rustiger is op de weg best regelmatig, al vind ik zelf rijden wel leuker :)

Die steenslag heb ik gelukkig nog niet ondervonden, wel jammer dat die zo dun is… ergens moeten ze wel op beknibbelen (een stukje interieur ook bijvoorbeeld), maar steenslag zie ik liever ook niet bij een gloednieuwe wagen.

Die snelladers op de snelwegen zijn zeker een uitkomst, dus rijden naar Zwitserland is prima te doen volgens mij (heb de rit naar Duitsland/Dusseldorf ook zonder problemen gedaan ten slotte). Het is iets meer plannen dan wanneer je met een ICE auto rijdt, maar ik gebruik daar een combinatie van Google Maps + e-Flux Maps voor, zodat ik met zo min mogelijk omrijden, zoveel mogelijk snellaadstations beschikbaar heb op bepaalde punten… elke 300km, voor 't geval dat je in 't geval van een defect laadstation genoeg bereik hebt om even 5-10km uit te wijken.

Heb gister eens naar de details van m'n verbruik gekeken, en wilde dat hier even delen voor de mensen die benieuwd zijn naar een Dolphin.

Dit is het totaalverbruik over ±2200km, wat voorheen iets onder de 15kWh uitviel, maar door een ritje Duitsland met 120km/u wat omhoog is bijgesteld. De komende 1-2 maanden zal dat wel weer zakken, maar daarna ga ik naar Zwitserland met de auto :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c_1cfRKNXsGUfc0hNPD7uodboi8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6PUMSzHBja6OuAALGjJTjYSf.jpg?f=fotoalbum_large

En een plaatje met het gemiddelde van de afgelopen 50km, waarbij ik zo'n 30% snelweg had. Dit zijn vooral retour ritjes tussen Delft naar Den Haag, de wekelijkse boodschappen en retour ritjes tussen Delft en Hellevoetsluis.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RpZLb63P1mn1Wf8s_Cs7fRgQbf8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y92u3MERiuR3QEH3UtzKm4JQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Kapotlood op 07-05-2024 11:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hissenaarl
Zeer nette waardes.

Hierbij onze waardes, (mijn vrouw rijdt bijna alle kilometers).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qrais-tP5pgWDOU4Her8KHkV9Pk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1ZWj6pUwBsatttIBJJRWkSGl.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5acJCSyXGkHGpiJgsGsLLlTZVws=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/j50qMJQyQSSsOpi8LUZrpB96.png?f=user_large

Vraag mij alleen af waarom ik bij totaal aantal kilometers 20.8 HpP-h / 100 km heb en niet kW-h / 100 km.

Kan iemand dit uitleggen hoe anders in te stellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotlood
@Hissenaarl, goeh, we hebben bijna dezelfde totaal aantal kilometers :) Maar die HP-h/100km heb ik ook nog nooit gezien… kan er ook niet bijzonder veel over vinden op Google, misschien dat het een Chinese aanduiding is? Je interface-taal staat al op Nederlands, maar volgens mij kun je ergens in die instellingen ook aangeven wat de metriek moet zijn (mph/kmh). Ik zal zo eens kijken of ik daar iets over kan vinden in m'n Dolphin.

Valt me wel op dat jullie grafiek in je 2e plaatje veel stabieler lijkt dan die van mij, ben benieuwd hoe zoiets beinvloed kan worden :)

Heb even gekeken, en dat HP-h is inderdaad gewoon een metriek-instelling. Je kunt 'm vinden via Systeem instellingen -> Meer -> UOM, en dan zie je bij "Stroom" dat je tussen HP en kW kunt kiezen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AXQ2QCD0vjFtiDJ_yzdm_cidywc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K1QtmgRKNf6EqwzpAYRkdvk9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door Kapotlood op 09-05-2024 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hissenaarl
@Kapotlood ,

Thanx voor je uitleg.
Voordat ik dit ging typen zelf ff gekeken op Youtube, en uitgevoerd in onze auto. Idd in de UOM menu is dit aan te passen.
Resultaat van ons gemiddelde verbruik qua vermogen komt uit op 15.5 kW-h/100km.

Dan blijkt idd dat onze gegevens vrij identiek zijn. Goede referentie zeg maar voor veel mensen.

Verder ben ik bezig met die trekhaak, via BYD Eindhoven zou ik info krijgen, nog niks gehoord. Maar in Elst zit Burghof trekhaken. deze heeft bij 1 Dolphin sowieso een haak geplaatst, maar ik weet niet of dit die ene is waar eerder iemand over schreef. Plus het feit dat daar problemen waren met de ACC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik kwam van de week voor 't eerst achter een, volgens mij, software of sensor probleem bij de Dolphin. Ik reed ongeveer 30-40km/u in de stad en inééns trapte de auto op de noodrem... uit het niets op 'n recht stukje weg, en gelukkig was er ook niemand in de buurt (geen voetganger, fietser of auto).

Terugkijkend naar toen het gebeurde waren er behoorlijk sterke schaduwen, want een paar dagen geleden had ik het weer, en weer op 'n vergelijkbaar moment: nul verkeer in de buurt, maar wel sterke schaduwen. Weet iemand hier toevallig wat daar een mogelijke oorzaak van kan zijn? Is het mogelijk dat die schaduwen de sensor/software parten speelt toevallig?

Eén voordeel: m'n hart werkt goed 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Kapotlood op 12-05-2024 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svensson097
Kapotlood schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:56:
Ik kwam van de week voor 't eerst achter een, volgens mij, software of sensor probleem bij de Dolphin. Ik reed ongeveer 30-40km/u in de stad en inééns trapte de auto op de noodrem... uit het niets op 'n recht stukje weg, en gelukkig was er ook niemand in de buurt (geen voetganger, fietser of auto).

Terugkijkend naar toen het gebeurde waren er behoorlijk sterke schaduwen, want een paar dagen geleden had ik het weer, en weer op 'n vergelijkbaar moment: nul verkeer in de buurt, maar wel sterke schaduwen. Weet iemand hier toevallig wat daar een mogelijke oorzaak van kan zijn? Is het mogelijk dat die schaduwen de sensor/software parten speelt toevallig?

Ik denk dat het de schaduwen zijn. Bij mij heeft de ACC wel eens gereageerd op een schaduw van een vrachtwagen (ook niet handig).
Misschien kan je de instellingen aanpassen en de pre-collision warning op 'later' zetten?

Hier inmiddels de 10.000 km gepasseerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Die pre-collision heb ik hier inderdaad gelijk op 'later' gezet :) En je hebt al 10.000km gepasseerd? Dat zijn aardig wat kilometers in 2-3 maandjes tijd!

Ik kwam toevallig vanochtend vlakbij Den Hoorn (links van Delft) een paarse Dolphin tegen met een dame die 'n peace-gebaar maakte toen ze over de rotonde voorbij scheurde… was toch grappig om te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svensson097
Kapotlood schreef op maandag 13 mei 2024 @ 09:54:
En je hebt al 10.000km gepasseerd? Dat zijn aardig wat kilometers in 2-3 maandjes tijd!
Bijna 3 maanden idd. De eerste onderhoudsbeurt komt er al bijna aan 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hissenaarl
Ik heb contact gehad met BYD over de trekhaak. Bij dealer kunnen ze deze compleet installeren. Ook contact gehad met bedrijf Burghof, deze hebben ook ervaring hiermee. Ik heb gekozen voor Burghof, 200 euro voordeliger. 6 juni komt de trekhaak eronder, dus dan weet ik hierover meer te vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
€200 goedkoper klinkt als een goede deal, de dealer zelf moest het destijds nog schatten en kwam met een prijs van ±€1100, dus als het om-en-nabij die prijs zit lijkt het me al helemaal prima.

Ben heel benieuwd hoe de trekhaak en installatie van Burghof je bevalt. Moeten ze met de installatie ook in de bumper zagen om ruimte te maken, of is dat niet nodig? Bij mijn Citroen C1 van destijds was dat nodig, al was die auto wel flink wat kleiner natuurlijk :)

[ Voor 21% gewijzigd door Kapotlood op 17-05-2024 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVPaneel
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19:16
Vandaag toevallig in de buurt van BYD Amsterdam en even de showroom in gewipt. Wilde vooral weten of de Dolphin een "goed gevoel" gaf bij de eerste zit (zo in het verre verleden een Renault Clio Estate in 1x v.d. shortlist afgehaald). Ik moet zeggen, dat valt niet tegen zeg! Doet zeker niet onder voor het (basis-)intereur van mijn huidige i3. Stoelen zaten goed, stuur prima verstelbaar, scherm mooi responsief, materialen mooi en afwisselend, ondanks het donkere interieur (in de versie zonder zonnedak gezeten).
Ik kreeg bijkans een rolberoerte toen ik de kofferbak opendeed, want die leek nog kleiner dan de minuscule
260L waar we het nu mee doen, maar dan open je de kofferbakbodem en zie je dat daar nog heel wat liters in kunnen.. Al met al zeker een kandidaat om proef te rijden!

[ Voor 8% gewijzigd door PVPaneel op 20-05-2024 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotlood
Die bodem heb ik bij het ophalen ook gelijk in de lage stand gezet… die extra liters zorgden ervoor dat ik zowel een 3-vaks tas voor de laadkabels en kleine compressor (voor auto- en fietsbanden), een sporttas én 2 grote boodschappentassen kan meenemen.

Voordeel bij Chinese merken is dat je op de achterbank vaak heel veel beenruimte hebt. Daar krijg je een iets kleinere kofferbak voor terug, maar het was bij de Dolphin met ±345L voor mij al heel wat meer dan de 198L uit de Citroen C1 waar ik vandaan kwam :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PVPaneel
@Kapotlood Past in de lage configuratie het kofferbakdeksel dan op de kofferbakbodem, of laat je die thuis?

Ruimte op de achterbank vond ik idd ook uitstekend (valt me op dat veel auto journalisten in NL "lange slungels" zijn :)); ik had echt zeeën van ruimte achter mezelf.
Ook het aantal Isofix punten is echt luxe. Enige dat ik (zonder te rijden) jammer vind, is het ontbreken van luchtroosters achter (die zitten ook niet in de i3, maar krijg soms de vraag van de achterbank of de airco aan mag, terwijl het voor dan standje ijsbeer is).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nimbus2003
  • Laatst online: 22-05-2024
Sinds Ein april ook hier een Dolphin Design Blue/grey.
Fijne auto.
Verbruik na 1500Km 14,7/100 90% snelweg.

De geluiden bij aanzetten en schakelen tussen de verschillende rij modi (P-D-N-R) geeft logischer wij wat geluid het omschakelen van mechanische delen. een airco maar bij inkomen ook geluid om dat de pomp moet gaan draaien en deze pas start als er gecheck is of de druk van vloeistof oke is(een soort van plok)

De lane departure control is idd soms lomp. Als je relaxed je stuur laat gaan en net voldoende tegen werk dat hij ziet dat je het stuur vast hebt lijkt het lompe gedoe een stuk minder te zijn. Wat mij daarbij opviel was dat als je een vracht wagen inhaalt ik dus automatisch er iets vandaan stuur en dit wordt gecorrigeerd dus overgeven en niet er vanaf sturen ( oe even spannend de eerste keren) werk het prima.
Verder merk ik dat lane depature correctie soms iets vreemds doet omdat er iets verkeerd geïnterpreteerd wordt, maar dat heb ik ook bij de KIA NERO. Dus dat zal nog een algeheel lastig ding zijn voor meerdere fabrikanten.

Verder is het genieten met de auto.

Hopelijk komt snel de Nederlandse spraak controle en de Apple car play draadloos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapotlood
@PVPaneel, jep, de bodemplaat is verstelbaar, dus daar heb je verder geen last van. Ik kreeg bij aanschaf een rubberen mat voor op de bodemplaat, en die blijft ook gewoon netjes passen… die heb ik er juist op laten liggen om een beetje schuiven en beschadigen tegen te gaan :)

@Nimbus2003, gefeliciteerd! Dat verbruik incl. 90% snelweg is echt heel netjes zeg! Die lane departure is inderdaad een beetje hakkelig soms, al gaat het op de snelweg eigenlijk best goed. Wat met het wisselen van baan helpt als je lane departure assist aan hebt staan merk ik, is als je net even wat kordater/steviger instuurt mét knipperlicht aan, hij eigenlijk geen vervelende correctie probeert te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svensson097
Bij de Atto3 is inmiddels een grote OTA update uitgerold. Iemand iets gehoord of dit ook naar de Dolphin komt?

De verbeteringen die ik voorbij heb zien komen in Het grote BYD Atto3 topic zijn voor de Dolphin ook interessant. Daarbij zou draadloze Apple CarPlay ook een verbetering zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Goh, daar ben ik ook benieuwd naar… is er niet ergens een pagina van BYD te vinden die deze updates bij houdt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gollem
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-03 16:17
Kapotlood schreef op zondag 12 mei 2024 @ 20:56:

Reed van de week in Duitsland op een "landweg" met hevige regenval. Daarbij ging de auto steeds afremmen/optrekken/afremmen. Ben toen na een tijdje stil gaan staan en heb de precollision warning helemaal uitgeschakeld waarna het probleem ophield. De volgende dag de precollision warning waarde op "later" gezet omdat dit niet de eerste keer was dat ineens op de rem getrapt werd. Ook in Nederland had hij dit al een keer of twee gedaan zonder dat daar reden voor was.

Ik hoop dat BYD op de hoogte is van dit probleem en het met een software update kan fixen.

Voor de rest geen klachten over de Dolphin, rijd erg prettig. Net naar Zwitserland geweest en ook in de bergen komt hij prima vooruit. Op de snelwegen vooral met ICA gereden. Gaat prima maar je moet er om denken je richting aanwijzer te gebruiken voordat je een lane change doet, anders sparteld hij tegen :)
En bij de wegwerkzamheden de ICA uitschakelen, hij kan niet overweg met alle verschillende kleuren belijning op de weg.

Wel een ander vreemd ding opgemerkt op de duitse autobahn: de ICA werkt maar tot 127 (?) km/h Als je er boven komt schakelt hij automatisch uit. Dat laat hij niet duidelijk merken! Zodra je weer rond/onder de 127 km/h komt schakelt hij dan automatisch weer in. Heel vreemd dat dit zonder waarschuwingen gebeurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVPaneel
@gollem Zou dat te maken kunnen hebben met een afwijking in de snelheidsmeter? Als in, ik meen me te herinneren dat de ICA boven de 130 km/pu niet meer "hoort" te werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hissenaarl
Hallo mede eigenaren van de toffe BYD Dolphin.

Afgelopen week de eerder besproken trekhaak laten monteren. Het is een afneembare trekhaak. Zonder speciale foefjes waarmee het alleen mogelijk zou zijn geweest om fietsen drager te gebruiken.
Verder is het een 13 polige stekker, verloop erbij geleverd. Men gaf aan dat oudere 7 polige stekkers problemen zouden kunnen geven met verlichting. Ik heb inmiddels mijn fietsen drager en aanhanger
( aanhanger mag officieel niet weet ik )
getest en heb gelukkig geen problemen met de verloop van 13 naar 7 polig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Is dat zo'n wegklapbare 13-polige stekker die je achter je bumper kan wegdraaien? Met een standaard afneembare fietsendrager-haak? Die heb ik eerder gehad op m'n toenmalige C1 namelijk, en werkt ideaal!

Zou je misschien eens een foto willen delen van hoe dat er bij jou uit ziet? Ik ben er eerlijk gezegd wel benieuwd naar omdat ik 'm zelf t.z.t. ook nog wil laten installeren :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Svensson097
Inmiddels hier de eerste OTA update, ik ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotlood
Oh, een nieuwe OTA? Daar moet ik ook snel eens naar kijken… kon er online al zo weinig over vinden m.b.t. release data en informatie en zo!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Svensson097
Svensson097 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 07:48:
Inmiddels hier de eerste OTA update, ik ben benieuwd!
Eerste zaken die opvallen:

+ Draadloze Apple Carplay! 🥳
+ BYD app store (Karaoke / Webbrowser)
+ LKS is minder streng met inhalen/richting aangeven
- Knop van zonnescherm ingedrukt houden om open te doen en te sluiten

[ Voor 13% gewijzigd door Svensson097 op 12-06-2024 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_men
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-03 09:49
Heb je nu niet meer de 2310 versie maar de 2403?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gollem
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-03 16:17
PVPaneel schreef op maandag 3 juni 2024 @ 10:34:
@gollem Zou dat te maken kunnen hebben met een afwijking in de snelheidsmeter? Als in, ik meen me te herinneren dat de ICA boven de 130 km/pu niet meer "hoort" te werken.
Met de cruisecontrol op 130 kan ik hem niet meer activeren. Volgens mij schiet hij er iets eerder al af maar kan me vergissen, kan ook bij exact 130 zijn geweest. Alleen het kwam onverwacht. Ik hield er geen rekening mee omdat je geen waarschuwing kkrijgt :(
Maar nu ik het weet hou ik er rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik heb gister ook de update gedaan en kon op zich niet heel veel nieuws ontdekken, maar ik kreeg er wel een voor mij onbekend icoontje bij op m'n scherm. Weet iemand toevallig wat dit is? Het lijkt op een notificatie-geluid van de snelheidsmeter, maar ik kan 't nergens terugvinden in de instellingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R5yWy2q20AcPIV7xzXfjILgmroU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rbI7ik4j1SwxaRxzoU7n4jg3.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyack
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 30-04 08:58
Nu t/m 16 juli €2.500 extra korting boven op de subsidie van €2.950.

Dolphin Comfort = € 35.490 is dan nog € 30.040
Dolphin Design = €36.990 wordt dan €31.540

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svensson097
Kapotlood schreef op zondag 16 juni 2024 @ 10:28:
Ik heb gister ook de update gedaan en kon op zich niet heel veel nieuws ontdekken, maar ik kreeg er wel een voor mij onbekend icoontje bij op m'n scherm. Weet iemand toevallig wat dit is? Het lijkt op een notificatie-geluid van de snelheidsmeter, maar ik kan 't nergens terugvinden in de instellingen.

[Afbeelding]
TSR, of je de snelheidswaarschuwing aan hebt staan of niet
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste