Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:59
Oh, de Traffic Sign Recognition… natuurlijk! :)
Ik heb altijd Android Auto aan staan en dan zie je dat icoontje verder niet, maar tijdens/na de firmware update viel dat icoontje ineens zo op (vooral ook omdat het aan- en uitzetten van TSR al een icoontje in je linker schermpje groen of oranje laat zien). Nou, dan is dat mysterie ook weer opgelost, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:46
Leuk dat er een Dolphin topic is. Wij hebben de Dolphin in overweging.
Voor zover ik kan vinden heeft de Dolphin geen automatisch dimmende binnenspiegel.
Klopt dat?

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ja hè? Ik was ook blij te zien dat er een Dolphin topic is hier… ik kom ze op straat nog niet heel vaak tegen, maar het blijft een heerlijke auto om in te rijden dus dan delen we hier lekker de ervaringen wel :)

Maar dat klopt, er zit wel een knopje onder waarmee je 'm kunt omswitchen, en 2 knopjes voor o.a. de SOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsqt
  • Laatst online: 12-07-2024
Hi allemaal,

Hier ook een trotse Dolphin bezitter! Ben er erg blij mee, maar ik moet nog een medebezitter vinden in de regio Rotterdam/Breda ;)

Vraagje: Sinds de nieuwe update krijg ik dit te zien bij het uitzetten van de ISLI:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qS2_-W0ExcquakycgVLe3lm8t2o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AhNMaoz3LMxO9keLwRZAQr5G.jpg?f=fotoalbum_large

Nu zou ik erg graag het geluidsalarm standaard uitschakelen, maar ik heb geen idee waar ik de SLW-schakelaar kan vinden. Kan iemand mij hierbij helpen? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Dat is als ik het goed heb een wettelijke vereiste functie in nieuwe auto's, net als enkele andere functies die bij het opnieuw opstarten van de auto weer aan staan. Je schijnt met door één van de zekeringen er uit te halen dit wel te kunnen omzeilen, maar hoe dat werkt en of je dat moet doen laat ik aan jou over ;)

En natuurlijk gefeliciteerd! Ik zit zelf in Delft, dus een "soortvan" regio Rotterdam, en zag een poosje terug een paarse Dolphin voorbij rijden op een rotonde vanuit Den Hoorn richting het Westland… ze lijken langzaam aan meer gemeengoed te worden gelukkig, want 't zijn heerlijke autootjes.

[ Voor 31% gewijzigd door Kapotlood op 20-06-2024 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsqt
Thanks! Die van mij is grijs, dus dan rijden we op zijn minst met zijn drieën daar rond ;)

Wat betreft de melding; als ik het goed begrijp is de melding wettelijk verplicht, maar lijkt het geluidsignaal ergens uitgeschakeld te kunnen worden. Zeker bij 'Tik op de SLW-schakelaar' lijkt het erop dat dit op een makkelijkere manier kan dan een zekering eruit halen. Maar ik kan er natuurlijk naast zitten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AadFrancissen
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 19:51
Eindelijk hier ook de update binnen! Waarschuwingen vh veiligheidsysteem zijn veel prettiger (zachter, minder herhaling) en ... Karaoke! Met zo'n microfoon kun je dus karaoke doen. Uiteraard niet als jeb rijdt, althans niet de bestuurder. Maar wel de passagiers! Twee zelfs, als het liedje twee stemmig is (en je hebt twee microfoons) De app (Stingray) is echt goed ontwikkeld en heeft een enorme song database. Echt super grappig, dit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tha_men
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-05 08:46
matthijsqt schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:35:
Hi allemaal,

Hier ook een trotse Dolphin bezitter! Ben er erg blij mee, maar ik moet nog een medebezitter vinden in de regio Rotterdam/Breda ;)

Vraagje: Sinds de nieuwe update krijg ik dit te zien bij het uitzetten van de ISLI:

[Afbeelding]

Nu zou ik erg graag het geluidsalarm standaard uitschakelen, maar ik heb geen idee waar ik de SLW-schakelaar kan vinden. Kan iemand mij hierbij helpen? Dank!
Onder het snel menu. Als je het pulldown menu pakt daar kan je SWL toevoegen.

Na de update kan je met de app ook je positie zien van de auto :)

Als het niet lukt stuur ik je een screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_men
Met een OBD2 plug (veepeak mini bt) kan je ook wat meer info zien m.b.t. de LFP cellen. Ter info

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/okXor6Id_lbhoqyvIKqNvsg_QMA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RQDDGOu1euUvBa8fv3HhNbSy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijsqt
Thanks, gevonden! Voor wie benieuwd zijn nog even ter referentie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/47bF5E1F-bKA47LzcMsHK4Y6niA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F2Q1MzK485hjHk0FMRUKoCb4.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas moet je het geluid ook iedere keer uitzetten wanneer je de auto opstart, maar dit is in ieder geval sneller gedaan dan wanneer je dit via instellingen moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AadFrancissen
Inmiddels rijden er zo'n 250 rond in NL. Wel minder dan ik had verwacht, zeker gegeven de fuss in de media over Chinese auto's - waarbij er steevast een fotootje vd Dolphin staat.

Zijn er ook Tweakers in Twente? Ik zie er hier rondom Enschede nagenoeg nooit één.

Zie ook hier:
https://kenteken.tv/hoeve...OLPHIN&bjmin=&bjmax=&ev=J
matthijsqt schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 16:57:
Thanks! Die van mij is grijs, dus dan rijden we op zijn minst met zijn drieën daar rond ;)

Wat betreft de melding; als ik het goed begrijp is de melding wettelijk verplicht, maar lijkt het geluidsignaal ergens uitgeschakeld te kunnen worden. Zeker bij 'Tik op de SLW-schakelaar' lijkt het erop dat dit op een makkelijkere manier kan dan een zekering eruit halen. Maar ik kan er natuurlijk naast zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVPaneel
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-05 11:20
Ik ben laatst nog een keer in de showroom geweest om samen met mevrouw Pvpaneel het een en ander rustig te bekijken maar nu begin ik toch een beetje te twijfelen. Ik ben nogal geschrokken van de airco, of in ieder geval van het geluidsniveau daarvan. Boven stand 3 vond ik al best hard, maar hij begon met blazen op stand 7 (airco stond uit en bij aandoen stond ie op low) Dat is echt alsof er een föhn aanstaat, niet normaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Als je de "front" blower aan zet hoor je 'm wel, maar meestal zet ik de voeten- en raamblower aan en de front blowers maar half. Dan valt het best mee namelijk.
Maar zeker als je de auto vooraf even voorwarmt of -koelt, dan kun je 'm gedurende de rit op standje 1-2 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwtje123
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-05 14:30
Wat wordt er bedoeld met de 360° camera? Wat kan je daar mee? Is dat een dashcam die alles opneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVPaneel
@erwtje123 Precies wat het zegt, je kunt 360 graden om je heen kijken. Er zitten camera's aan alle kanten. De software is dusdanig goed dat je niet alleen het beeld uit 1 kant kan inzoomen (bijv. van achteren zoals een klassieke achteruitrijcamera), maar ook de gehele omgeving als een virtueel plaatje met de auto in het midden realtime kunt inzien. Zo heb je dus niet alleen parkeersensoren, maar kun je ook zien hoe dicht je nu precies op het paaltje e.d. zit..
Is tegenwoordig bij veel nieuwe auto's een toevoeging, omdat ze voor de rijhulpsystemen toch al vol moeten hangen met sensoren.

[ Voor 5% gewijzigd door PVPaneel op 22-06-2024 15:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AadFrancissen
Dat klopt, werkt goed idd. Maar fungeert niet als dashcam, neemt beelden niet op. Daarvoor kun je een aparte camera kopen en installeren, is al voorbereid.
PVPaneel schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 15:05:
@erwtje123 Precies wat het zegt, je kunt 360 graden om je heen kijken. Er zitten camera's aan alle kanten. De software is dusdanig goed dat je niet alleen het beeld uit 1 kant kan inzoomen (bijv. van achteren zoals een klassieke achteruitrijcamera), maar ook de gehele omgeving als een virtueel plaatje met de auto in het midden realtime kunt inzien. Zo heb je dus niet alleen parkeersensoren, maar kun je ook zien hoe dicht je nu precies op het paaltje e.d. zit..
Is tegenwoordig bij veel nieuwe auto's een toevoeging, omdat ze voor de rijhulpsystemen toch al vol moeten hangen met sensoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVPaneel
@erwtje123 Youtube shorts die precies laat zien hoe het werkt:

https://youtube.com/shorts/UFYf6cunrGQ?si=883BXpETgwG-HzhO

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hissenaarl
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18-05 08:54
Sorry voor de late update van de montage van onze trekhaak.

Afgelopen maand laten monteren, geen enkele issue ermee gehad. Inmiddels met de fietsen op pad geweest en met de aanhanger met snoei afval gereden. Alles perfect.
Hier onder de foto's.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fX10BfjKD0iCYdVLSkmqOXv2oq8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dELfxqgrVB7Uan2QOXMzKqdm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LRvBvb2XrY4zBFsFMfKgxsiQ6hU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FqqqYPcSyUm0VessO9CSvSYu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pvBHl14Y3G4cN6JIYVvUEHXxQt4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9FdDY01W0MldESW6DfERQ3I7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Dat ziet er netjes uit @Hissenaarl! Bij m'n C1 moesten ze voorheen een stukje uit de bumper zagen om ruimte te maken voor de haak, maar dat is bij de Dolphin zo te zien niet het geval. Bedankt voor de foto's nog, dat helpt een hoop in 't maken van de keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hissenaarl
Kapotlood schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 15:46:
Dat ziet er netjes uit @Hissenaarl! Bij m'n C1 moesten ze voorheen een stukje uit de bumper zagen om ruimte te maken voor de haak, maar dat is bij de Dolphin zo te zien niet het geval. Bedankt voor de foto's nog, dat helpt een hoop in 't maken van de keuze :)
Nou als je goed kijkt is er wel wat onder uit de bumper gezaagd. Trouwens dat ziet er niet erg netjes uit :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotlood
Oh, nu zie ik 't inderdaad ook… toch een beetje zoals ik 't destijds bij m'n C1'tje had. Gelukkig zit die zaagkunst op de onderzijde van de bumper en zie je er éigenlijk niks van als je er gewoon achter staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svdlinde42
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:08
AadFrancissen schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 20:57:
Inmiddels rijden er zo'n 250 rond in NL. Wel minder dan ik had verwacht, zeker gegeven de fuss in de media over Chinese auto's - waarbij er steevast een fotootje vd Dolphin staat.

Zijn er ook Tweakers in Twente? Ik zie er hier rondom Enschede nagenoeg nooit één.

Zie ook hier:
https://kenteken.tv/hoeve...OLPHIN&bjmin=&bjmax=&ev=J

[...]
Over een maandje! Maar ik zit heel iets noordelijker (omgeving Zwolle/Almelo). Zie vooral de Atto3 nog wel eens rijden.

Vandaag gebeld door de dealer om te checken of alles vanuit het leasecontract klopte, ze verwachten hem met een maand ongeveer klaar te hebben. Krijg de comfort editie in cream white.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwtje123
Ik sta op het punt om de Dophin aan te schaffen. Ik ben nog wel benieuwd naar de ingebouwde navigatie. Is daar ergens meer informatie over te vinden? Ik gebuik nu waze, en ben blij met de flitsermeldingen en andere live informatie.
Zit dit ook in de BYD navigatie? Wordt deze online geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
De BYD navigatie is "gewoon" navigatie, met een paar extra toeters en bellen m.b.t. laadstations. Maar flitser-meldingen zitten er niet op naar mijn weten.

Maar als je een Android of iPhone hebt is het eigenlijk praktischer om gewoon Android Auto of Carplay te gebruiken in combinatie met je eigen gewenste navigatie. Dan heb je een splitscreen tussen je navigatie en bijvoorbeeld Spotify, en heb je wel de extra functionaliteit zoals flitsmeldingen (bij Waze).

Persoonlijk vind ik de ingebouwede navigatie best goed, maar gebruik juist omdat ik de interface/splitscreen optie tussen navigatie en muziek-app fijner vindt, eigenlijk altijd Android Auto. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwtje123
Ik heb er eentje besteld, als het goed is wordt mij skiing white over een paar weken al geleverd. Als ik ga googelen zie ik diverse filmpjes over een officiele dashcam die beschikbaar is en die mensen zelf inbouwen. Zijn er hier al mensen die daar ervaring mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-05 22:06
erwtje123 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 13:34:
Ik heb er eentje besteld, als het goed is wordt mij skiing white over een paar weken al geleverd. Als ik ga googelen zie ik diverse filmpjes over een officiele dashcam die beschikbaar is en die mensen zelf inbouwen. Zijn er hier al mensen die daar ervaring mee hebben?
Werkt top in de Atto 3, dus vermoed dat het ook werkt in de Dolphin. Los halen van het plastic (zonder iets af te breken) bij de achteruitkijkspiegel en weg werken van de kabel is het lastigste deel van de klus.

Zie diverse filmpjes op YouTube dat het bij de Dolphin nagenoeg identiek is als de Atto 3.

Belangrijk is eerst te kijken of de kabel er al in zit, bij de Atto3 niet. Dus die moet je zelf mee bestellen en wegwerken.

[ Voor 8% gewijzigd door awhatever op 04-07-2024 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Morgen onze Dolphin ophalen.
Er wordt een BYD laadpas bijgeleverd. Wat is het tarief per kWh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Goh, goeie vraag, ik heb die laadpas er destijds niet bij gekregen. Maar als er geen abonnement op zit maar een "vrije" kaart is, dan gok ik dat je alleen een starttarrief hebt van +/- €0,32 per laadbeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwtje123
Hier volgende week donderdag de Dolphin ophalen. Ik heb al een microfoon in huis 😂😂😂.
Iemand daar al ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AadFrancissen
Zeker! Twee microfoons hier, zelfs.

Het was even wachten op de laatste update, maar daar zat gelukkig de app Stingray bij. Die heeft een enorme Library en steekt functioneel goed in elkaar.

Als je gaat rijden, wordt er op het display geen songtekst meer getoond, maar een QR-code. Via die code kunnen alle passagiers meedoen, gewoon via de browser van hun telefoon.
Staat de auto stil, kun je via het scherm meezingen met de teksten. Hij kent zelfs onderscheid bij duetten.

Heeft al regelmatig tot erg leuke ritjes geleid. Met de familie, maar ook met collega's en vrienden.
erwtje123 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 15:49:
Hier volgende week donderdag de Dolphin ophalen. Ik heb al een microfoon in huis 😂😂😂.
Iemand daar al ervaring mee?

[ Voor 0% gewijzigd door AadFrancissen op 16-07-2024 16:48 . Reden: spelvaud ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Kapotlood schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 06:54:
Goh, goeie vraag, ik heb die laadpas er destijds niet bij gekregen. Maar als er geen abonnement op zit maar een "vrije" kaart is, dan gok ik dat je alleen een starttarrief hebt van +/- €0,32 per laadbeurt.
Met de BYD laadpas krijg je €0,15/kWh korting bij Shell Recharge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gollem
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-03 16:17
MichielFRL schreef op maandag 15 juli 2024 @ 20:47:
Morgen onze Dolphin ophalen.
Er wordt een BYD laadpas bijgeleverd. Wat is het tarief per kWh?
Een korting van 15 cent/kWh wordt aangegeven. Maar geen idee hoe je dit kunt controleren. Het hele laadproces vind ik nogal schimmig met de prijzen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapotlood
Vorig weekend een eerste écht lange autorit met de Dolphin gehad: van Nederland/Delft naar Zwitserland/Züch via België, Luxemburg, Frankrijk en Duitsland. En op de terugweg alleen via Duitsland (Frankrijk was met de tolwegen niet leuk) terug naar huis.

Inclusief de tripjes tijdens ons verblijf in Zwitserland was het een kleine 2000km in 5 dagen, en met een klein beetje (en achteraf onnodige) range anxiety na, was het eigenlijk heel erg prettig verlopen. Prima bereik als je ongeveer 105km/u rijdt: ca. 16Kwh/100km, en af en toe een momentje 18Kwh/100km bij bergje op.

En ik kwam nog achter een klein truukje voor de ACC (Adaptieve cruise control). Normaal kun je die alleen in stappen 5km bijstellen, maar het kan ook in stappen van 1km! Door de knop naar boven of beneden ingedrukt te houden kun je de snelheid dus ook per enkele kilometer bijstellen... nog nooit ergens gezien of gelezen dat dat kon, dus misschien een verborgen feature. Maar doe er je voordeel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gollem
Hissenaarl schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 12:35:
Sorry voor de late update van de montage van onze trekhaak.

Afgelopen maand laten monteren, geen enkele issue ermee gehad. Inmiddels met de fietsen op pad geweest en met de aanhanger met snoei afval gereden. Alles perfect.
Hier onder de foto's.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hallo Hissenaar,
Vraagje: is de software van jouw Dolphin op de hoogte van het aanbrengen van een fietsendrager? Bij mij geeft de sensor achter tijdens het rijden continue aan dat er een object vlak bij de auto is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n5HsjP33D0-GNErXNwt9hRZPczg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2cVvj1sfF5KsJKlDuMKxNh1n.png?f=user_large
Hoe is dat bij jou?
Weet jouw Dolphin van het gebruik van de fietsendrager als deze aangesloten wordt?
Zet jij nog hulp systemen uit als je de drager monteerd hebt of laat je alles standaard staan zoals normaal zonder drager?
Ben benieuwd naar jouw bevindingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Svensson097
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 19:19
Inmiddels bijna 18.000 km verder.
Afgelopen tijd last gehad van extreme trillingen rond de 90 km/u. Alsof je in een vliegtuig zat wat ging opstijgen.

Na bandenwissel, uitlijnen en vervangen van onderdelen bleek het uiteindelijk om een fout in een aandrijfas te gaan. De aandrijfas is vervangen en het probleem is verholpen.

Tussendoor een BN-er (de X-137-DK Dolpin Comfort persauto, bekend van verschillende autoreviews ;) YouTube: 1000km in de BYD Dolphin | Gebrekkig de beste in zijn segment) meegekregen van BYD. Alles prima geregeld!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hissenaarl
gollem schreef op maandag 22 juli 2024 @ 20:31:
[...]

Hallo Hissenaar,
Vraagje: is de software van jouw Dolphin op de hoogte van het aanbrengen van een fietsendrager? Bij mij geeft de sensor achter tijdens het rijden continue aan dat er een object vlak bij de auto is:
[Afbeelding]
Hoe is dat bij jou?
Weet jouw Dolphin van het gebruik van de fietsendrager als deze aangesloten wordt?
Zet jij nog hulp systemen uit als je de drager monteerd hebt of laat je alles standaard staan zoals normaal zonder drager?
Ben benieuwd naar jouw bevindingen.
Deze sensor geeft tot nu toe geen object aan. (pas 1x gereden met fietsendrager, en 1x met aanhanger)
Ik doe verder geen aanpassingen cq instellingen aan de auto, nooit over nagedacht ook niet.

Wat mij wel is opgevallen dat verbruik behoorlijk hoog is met fietsendrager, 2 fietsen met beide een dubbele fietstas. Onze reis ging van Heesch naar Winterswijk (veel 100km en stuk 80km wegen en ook precies op die snelheid op acc gereden). Met de volle accu was onze reis heen en weer 240 km. bij thuiskomst was er nog ca 100 km aan afstand over. Dit komt neer op ca 30% hoger verbruik. Nu willen we binnenkort weer ergens gaan fietsen en testen zonder de fietstassen erop (minder weerstand ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hissenaarl
Onze 1e vakantie naar buitenland ook achter de rug. We zijn via Belgie naar Saarland gereden.

Ervaring:
Wanneer netjes 100 km rijd zuinig qua verbruik 15 kWh. Ga je richting 110 - 120 km/h gaat omhoog naar 20kWh.
Rijden door de heuvels in Saarland was juist erg zuinig, ik schat 11 kWh gemiddeld. Wanneer snelweg hadden weer hoger verbruik omdat toch met verkeer mee rijdt ca 120 km/h (wat is Nederland dan lekker met max 100 km/h).

Het laden onderweg ging erg goed, zelf voor 0,33 ct/ kWh geladen bij Aldi (snelheid laden was gemiddeld ruim 70 kWh) .

Al met al toch stiekem vaak gekeken op de afstand te rijden, blijft een beetje raar gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGlennster
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 04-01 13:47
Vandaag ook in het bezit van een dolphin. Eerste keer elektrisch, ervaringen zijn tot nu toe erg goed. Het enige minpunt is dat wanneer ik boven de toegestane snelheid rijdt hij mij corrigeert en ontzettend vervelend begint te piepen.

Ik kan het niet vinden, jullie enig idee hoe ik dit uit kan zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svdlinde42
DeGlennster schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 22:58:
Vandaag ook in het bezit van een dolphin. Eerste keer elektrisch, ervaringen zijn tot nu toe erg goed. Het enige minpunt is dat wanneer ik boven de toegestane snelheid rijdt hij mij corrigeert en ontzettend vervelend begint te piepen.

Ik kan het niet vinden, jullie enig idee hoe ik dit uit kan zetten?
Swipe van boven naar beneden, het middelste vak kun je editten. Hier kun je de SLW (uit mn hoofd, icoon is een snelheidsmeter met luidsprekertje) in zetten.
Elke keer als je de auto aanzet, gaat deze setting weer aan. Maar als je het menu naar beneden swiped, kun je deze snel weer uitzetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotlood
Dat is de verkeersbord herkenning, en is een stopbord-teken met een diagonale streep er doorheen. Die heb ik ook in het snelmenu (naar beneden swipen inderdaad) zitten en zet ik bij elke rit opnieuw uit... mateloos irritant is dat, maar helaas een "feature" die vanuit Brussel verplicht is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielFRL
Onze Dolphin begint een zoemend geluid te maken zo tussen de 95km/u en 105km/u. In het begin hoorde ik het af en toe, maar nu is het gezoem/gebrom er altijd bij 100km/u.

Ben nu met vakantie, dus dealer bezoek gaat niet en de auto doet het verder prima.

Accelereren naar 170km/u is trouwens echt gaaf 🤩
In 1 streep trekt ie door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik ben benieuwd waar die brom vandaan komt, ben je van plan dat na te laten kijken als je terug bent?

Was de Dolphin niet begrensd op 150km/u? 170km/u lijkt me flink snel trouwens 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svensson097
Kapotlood schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:51:
Ik ben benieuwd waar die brom vandaan komt, ben je van plan dat na te laten kijken als je terug bent?

Hij trekt door tot ongeveer 170, maar daarna zakt het vermogen en zakt de top af naar 163 (schijnt :X )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielFRL
Kapotlood schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:51:

Ik ga er zeker mee naar de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Svensson097 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:44:
Hij trekt door tot ongeveer 170, maar daarna zakt het vermogen en zakt de top af naar 163 (schijnt :X )
10 minuten plankgas gereden en de Dolphin bleef steeds rond de 170km/u gaan. Verbruik gaat echter wel naar 65kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwtje123
Ik heb een officiele dashcam voor de Dolphin liggen. Volgens de Youtube filmjes is dit makkelijk in te bouwen, echter als ik de boel losmaak om de voorbereide kabel te gebuiken, dan durf ik dat toch niet verder te doen. Iemand in NL die dit al wel gedaan heeft? Eventueel heb ik dus een camera over....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Wat vinden jullie van de ontvangst gevoeligheid van de DAB+ radio?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Svensson097
MichielFRL schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 18:13:
Zo'n beetje elk viaduct valt 'ie uit. Ik gebruik daardoor voornamelijk Spotify

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Svensson097 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:04:
[...]

Zo'n beetje elk viaduct valt 'ie uit. Ik gebruik daardoor voornamelijk Spotify
Herkenbaar. Heb ook het idee dat de DAB+ radio niet automatisch van regio wisselt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
MichielFRL schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 18:13:
Is ook wat aan de slechte kant bij de Atto3, alhoewel na een software update vorig jaar de DAB radio het een stuk beter ging doen. Meestal luister ik Spotify of radio via de telefoon apps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hissenaarl
Ik ondervind dat ook als erg irritant dat de DAB+ wegvalt. Ook donker scherm onder een brug door is irritant, wanneer de verlichting op automatisch staat springt erg snel op donker en laat terug op helder scherm.

Vraagje, iemand al bezig met een mooie set winterbanden en velgen? Ik ben op zoek, maar weet me geen raad wat en welke maten.

• MichielFRL
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jw1brxchAZW8Ek46ptsOrjViN20=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Wtb7Zoq1iygSKgVduq3vaa2U.jpg?f=user_large

Verbinding met de app verloren.

16-08: verbinding is er weer. Geen idee wat nu de oorzaak is geweest (auto of netwerk)

[ Voor 15% gewijzigd door MichielFRL op 16-08-2024 07:42 . Reden: Opgelost ]

• tha_men
MichielFRL schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 18:03:
Onze Dolphin begint een zoemend geluid te maken zo tussen de 95km/u en 105km/u. In het begin hoorde ik het af en toe, maar nu is het gezoem/gebrom er altijd bij 100km/u.

Ben nu met vakantie, dus dealer bezoek gaat niet en de auto doet het verder prima.

Accelereren naar 170km/u is trouwens echt gaaf 🤩
In 1 streep trekt ie door.
Dit probleem heb ik ook. Kan je laten weten als je een oplossing hebt gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
Atto 3 heeft zelfde probleem, en het is in elk geval een storing in heel Europa..

Donderdag werkte bij mij de App de gehele dag niet, tot in de avond.
Donderdag avond en vanmorgen werkte het weer goed.
Zojuist weer gekeken en nu vrijdagmiddag is de App weer offline.

Zie ook: https://gathering.tweaker...message/79856280#79856280

en Reddit: https://www.reddit.com/r/..._with_network_signal_for/
https://www.reddit.com/r/.../all_connectivity_issues/

[ Voor 35% gewijzigd door awhatever op 16-08-2024 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QiMAkyrO8eygmFO2LeO2OfXazG0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cArSUlHJVtCM0BXVMkeFKxPZ.jpg?f=fotoalbum_large

E van Edge en de R van Roaming?
De app heeft weer verbinding in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Nu ook een melding in de app dat er een storing is

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0NgAs5PNw3qYQTXKWCrPh-3jxH4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/07RI41qVI0nIUz4Gn76OAmFJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Goh, ik kreeg die melding vanochtend ook, maar omdat ik al naast de auto stond en te lui was om terug te lopen, toch geprobeerd de auto te bedienen met de telefoon… was gelukkig geen enkel probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwtje123
Naast de 2 sleutels kregen we ook een NFC kaart bij onze Dolphin. Wat is het nu hier van eigenlijk? Dat ding ligt nu thuis niets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwtje123
Nog een paar vragen:

1. Met wat moeite heb ik uitgevonden hoe je de auto in de N stand krijgt (als je het weet is het simpel). In de wasstraat blijkt dit nodig te zijn. Wel kreeg ik tijdens het wassen de auto goed in de stress omdat alle alarmen en piepjes afgingen tijdens het wassen. Is hier iets tegen te doen? Auto uitzetten lijkt me niet handig, omdat hij dan weer uit de N stand gaat.

2. Zit er verschil tussen de P naast je knieen, en de P die op de plek van de handrem zit. Ik vraag me af wat er gebeurt als je tijdens het rijden per ongeluk de P naast je rechterknie in drukt (op de snelweg bijvoorbeeld).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AadFrancissen
Met die NFC-kaart kun je zonder sleutel je auto starten en wegrijden: hou hem tegen de spiegel met dat NFC-icoontje en de auto gaat open. Helaas nog niet zodanig dat je de kaart in je broekzak kunt houden en inderdaad uiteindelijk ligt ie dus stof te verzamelen.

Ik had ook stress in de wasstraat om de auto in de N-stand te krijgen. Het is een aanrader om dat eerst even te oefenen :) Doordat er allerlei objecten dichtbij de sensoren zitten in de wasstraat, staan de camera's al aan op je scherm. Daar zit een heel handig knopje waarmee je de P-sensor geluiden in één keer uitzet.

Ik heb wel eens per ongeluk die P ingedrukt met m'n knie op de snelweg, dan gebeurt er niks. Die knop werkt pas als de auto stil staat.
erwtje123 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:53:
Nog een paar vragen:

1. Met wat moeite heb ik uitgevonden hoe je de auto in de N stand krijgt (als je het weet is het simpel). In de wasstraat blijkt dit nodig te zijn. Wel kreeg ik tijdens het wassen de auto goed in de stress omdat alle alarmen en piepjes afgingen tijdens het wassen. Is hier iets tegen te doen? Auto uitzetten lijkt me niet handig, omdat hij dan weer uit de N stand gaat.

2. Zit er verschil tussen de P naast je knieen, en de P die op de plek van de handrem zit. Ik vraag me af wat er gebeurt als je tijdens het rijden per ongeluk de P naast je rechterknie in drukt (op de snelweg bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
erwtje123 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:53:
1. Met wat moeite heb ik uitgevonden hoe je de auto in de N stand krijgt (als je het weet is het simpel).
Ik ben elke keer aan het stoeien met de draaiknop om hem in N te krijgen in de wasstraat. Wat is je tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwtje123
MichielFRL schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:58:
[...]

Ik ben elke keer aan het stoeien met de draaiknop om hem in N te krijgen in de wasstraat. Wat is je tip?
Je kan een half tikje naar boven of beneden doen. En dan staat hij ineens in de N stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
erwtje123 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:14:
[...]

Je kan een half tikje naar boven of beneden doen. En dan staat hij ineens in de N stand.
Zo doe ik het nu ook, maar iets te hard drukken en hij staat alweer in de R :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichielFRL
tha_men schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 19:50:
[...]

Dit probleem heb ik ook. Kan je laten weten als je een oplossing hebt gevonden.
Melding gedaan via bydauto.nl contactformulier en ik werd werd na aanleiding daarvan gebeld door de dealer.
  • snel aangaan van dimlicht en traag uit gaan
  • niet verspringen van regio DAB+
  • brommend / zoemend geluid rond de 100km/u
Genoemde zaken zijn allemaal bekend en doorgegeven aan BYD.
Het brommende / zoemende geluid doen ze ook allemaal. Was me bij de proefrit niet opgevallen (en vermoedelijk valt het niet iedereen op).
Nu maar hopen dat er snel een oplossing komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gollem
Mijn BYD heeft een hekel aan motorrijders. Het licht staat in stand A waardoor dim/grootlicht automatisch geregeld worden. Die regeling werkt prima zolang het om auto's gaat. Kom ik echter een motorrijder tegemoet dan blijft hij hardnekkig zijn grootlicht gebruiken. Hij gaat dan niet automatisch dimmen. Ik hoop dat ze dit met de volgende update kunnen fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Oh, ik heb er zelf (nog) niets van gemerkt… ook geen boze middelvingers van tegenliggende motorrijders. Kun je de automatische (groot)verlichting ook uitzetten anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Vandaag de eerste Dolphin in het “wild” gespot, in De Koog op Texel (Z-kenteken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwtje123
Bij mij wordt in het scherm de temperatuur en de klok niet meer getoond. Meer mensen hier last van?

De klok staat ineens linksonder in. Terwijl die naar mijn idee links boven stond. Maar de buitentemperatuur staat niet meer rechtsboven in het display.

Iemand een idee hoe dit terug te krijgen?

[ Voor 55% gewijzigd door erwtje123 op 03-09-2024 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwtje123
erwtje123 schreef op maandag 2 september 2024 @ 08:47:
Bij mij wordt in het scherm de temperatuur en de klok niet meer getoond. Meer mensen hier last van?

De klok staat ineens linksonder in. Terwijl die naar mijn idee links boven stond. Maar de buitentemperatuur staat niet meer rechtsboven in het display.

Iemand een idee hoe dit terug te krijgen?
Dit is mijn scherm nu: (er mist van alles)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ktcmR7R_0rskkoMP6GGJG7hgJeQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nwbMfEZCGNfQmFBwhw7A4fdj.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• svdlinde42
erwtje123 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:21:
[...]

Dit is mijn scherm nu: (er mist van alles)
[Afbeelding]
Dit is het 'thema' wat je hebt veranderd. Zie YouTube: BYD Dolphin Infotainment Guide 2024 hoe je het thema weer terugzet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JS_67
  • Registratie: September 2024
  • Nu online
Wij staan te popelen om in de Dolphin te kunnen rijden, maar ik kreeg vanmiddag een bericht dat we waarschijnlijk tot half Februari moeten wachten. We zullen nog even geduld moeten hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• svdlinde42
Gisteren mail gekregen van BYD Louwman over de aankomende update; ik ben benieuwd :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qT8MpmfwwrAfexJIP3vzzRDiI2M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/x54ivGHGfuCz4ZNeL4Wdn8WL.png?f=fotoalbum_large

• Kapotlood
Goh, punt 1 en 4 bij nieuwe functies ben ik héél benieuwd naar. Wel bijzonder… ik heb nog nooit een update mail van BYD gekregen eigenlijk. Hoe komen jullie aan die mail(s) als ik vragen mag?

Heb de afgelopen tijd eigenlijk alleen normale ritjes gedaan (geen Zwitserland en Duitsland de afgelopen tijd), maar het is en blijft echt een heerlijke auto om in te rijden zeg. Elke keer als je instapt is het toch weer glimlachen hoeveel waar en kwaliteit je eigenlijk voor je geld krijgt. Toegegeven, hij kan soms een beetje 'bouncy' zijn op oneffen wegen en ik houdt normaal juist van wat stevigere/strakker geveerde auto's, maar daar staat tegenover dat als je langzaam over zo'n kinderkopjes-weg rijdt hij wel érg zacht en comfortabel is :)

[ Voor 9% gewijzigd door Kapotlood op 11-09-2024 20:23 ]

• Dolf-Oegst
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 18-02 15:49
Beste mede eigenaren van de BYD Dolphin, ik vraag mij af of jullie in deze periode dat het wat kouder en vochtiger wordt ook last hebben van beslagen ruiten. Dit is het ergst als er een paar km mee gereden is en dan de auto wordt geparkeerd. Als ik dan na ongeveer een half uur weer wil gaan rijden zitten mijn ramen helemaal dicht. Heb tot nu toe alleen met mijn airco aan gereden maar ben nu aan het testen of dit ook zo erg is met de airco uit.
In mijn omgeving is de Dolphin helaas nog zeldzaam.
Ik ben woonachtig in Oegstgeest maar heb sinds april dat ik mijn Dolphin heb pas 1x een mede eigenaar gezien met een 2 tone wit-zwart gekleurde auto.
Zelf rijd ik in de Dolphin Comfort kleur zilver.

• Kapotlood
Ik heb er zelf nog geen last van gehad, maar las voor ik 'm kocht al veel reviews van mensen die aan gaven dat de Dolphin er inderdaad wat last van had. Misschien dat als het hier ook meer gaat gebeuren dat ik bij kouder weer gewoon de auto even 5-10 minuten laat ontwasemen vanuit de app, voordat ik bij de auto ben. :)

• gollem
Zie de laatste tijd dat ik bij 100% lading een range heb van 413km ipv 427km. Dat is een vermindering van 14km oftewel 3,27%. Dit vind ik eigenlijk best wel veel voor een auto van 4 maanden oud. Zien jullie ook al een terugloop in range?

• MichielFRL
gollem schreef op woensdag 18 september 2024 @ 21:16:
Zie de laatste tijd dat ik bij 100% lading een range heb van 413km ipv 427km. Dat is een vermindering van 14km oftewel 3,27%. Dit vind ik eigenlijk best wel veel voor een auto van 4 maanden oud. Zien jullie ook al een terugloop in range?
Nog niet gezien dat de geschatte range lager wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svensson097
gollem schreef op woensdag 18 september 2024 @ 21:16:
Staat de instelling van de auto /range weergave niet in “Dynamic”? Dit is op basis van het verbruik.

Bij mij heeft hij in Dynamic zelfs wel eens meer dan 427 km aangegeven.

Februari opgehaald, nu 22000 km gereden en vaak tussen de 400 en 420 dynamisch bereik

[ Voor 7% gewijzigd door Svensson097 op 19-09-2024 10:48 ]

• mellemike
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 08-10-2024
Bij mij ook geen range verschil bij 100%(427 range).
Heb tot nu toe alleen via laadpaal thuis geladen.
20 februari dit jaar opgehaald en 6225 km gereden

• AadFrancissen
Hier ook in feb 2024 opgehaald, inmiddels 12269km mee gereden en nog steeds netjes 427 km op volle accu. Laden doe ik zeer afwisselend thuis (nu nog met 2,7 kw/h), op straat (11 kw/h) en bij snelladers (80 kw/h).

Meestal klopt het beschikbare aantal kilometers trouwens redelijk met de gereden kilometers, minus zo'n 30km. Tenzij ik 120 / 130 km/h ga rijden, dan loopt de accu wel harder leeg.
MichielFRL schreef op woensdag 18 september 2024 @ 21:22:
[...]

Nog niet gezien dat de geschatte range lager wordt.

[ Voor 14% gewijzigd door AadFrancissen op 19-09-2024 10:14 ]

• Kapotlood
Ik heb er hier een kleine 9000km op staan op 't moment, en laad vooral op straat aan een 11kW lader (wel elke keer tot 100%, maar dat zou geen probleem moeten zijn bij LFP-accu's). Hier geeft hij bij een volle lading netjes 427km WLTP aan… het klinkt alsof je je range-aanduiding op Dynamic hebt staan inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gollem
Kapotlood schreef op donderdag 19 september 2024 @ 11:12:
Ik heb er hier een kleine 9000km op staan op 't moment, en laad vooral op straat aan een 11kW lader (wel elke keer tot 100%, maar dat zou geen probleem moeten zijn bij LFP-accu's). Hier geeft hij bij een volle lading netjes 427km WLTP aan… het klinkt alsof je je range-aanduiding op Dynamic hebt staan inderdaad.
Check: inderdaad, stond op dynamic. Heb hem nu op standaard gezet en zal binnenkort eens kijken of hij nu weer op 427km staat bij 100%. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Wat geeft de beste range indicatie? Standaard of dynamisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svdlinde42
Kapotlood schreef op woensdag 11 september 2024 @ 20:22:
Goh, punt 1 en 4 bij nieuwe functies ben ik héél benieuwd naar. Wel bijzonder… ik heb nog nooit een update mail van BYD gekregen eigenlijk. Hoe komen jullie aan die mail(s) als ik vragen mag?

Heb de afgelopen tijd eigenlijk alleen normale ritjes gedaan (geen Zwitserland en Duitsland de afgelopen tijd), maar het is en blijft echt een heerlijke auto om in te rijden zeg. Elke keer als je instapt is het toch weer glimlachen hoeveel waar en kwaliteit je eigenlijk voor je geld krijgt. Toegegeven, hij kan soms een beetje 'bouncy' zijn op oneffen wegen en ik houdt normaal juist van wat stevigere/strakker geveerde auto's, maar daar staat tegenover dat als je langzaam over zo'n kinderkopjes-weg rijdt hij wel érg zacht en comfortabel is :)
Goeie vraag... Ik heb de mail op een ander mail adres gekregen dan waar ik de app mee geregistreerd heb (zakelijke lease, bedrijf is overgenomen dus nieuw mailadres erbij. Auto besteld op oude mailadres, bij aflevering emailadres laten omzetten naar het nieuwe voor de app). De mail heb ik gekregen op het oude mailadres.

Tot op heden overigens nog geen melding van de auto dat er een update beschikbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdlinde42
Dolf-Oegst schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 13:51:
Beste mede eigenaren van de BYD Dolphin, ik vraag mij af of jullie in deze periode dat het wat kouder en vochtiger wordt ook last hebben van beslagen ruiten. Dit is het ergst als er een paar km mee gereden is en dan de auto wordt geparkeerd. Als ik dan na ongeveer een half uur weer wil gaan rijden zitten mijn ramen helemaal dicht. Heb tot nu toe alleen met mijn airco aan gereden maar ben nu aan het testen of dit ook zo erg is met de airco uit.
In mijn omgeving is de Dolphin helaas nog zeldzaam.
Ik ben woonachtig in Oegstgeest maar heb sinds april dat ik mijn Dolphin heb pas 1x een mede eigenaar gezien met een 2 tone wit-zwart gekleurde auto.
Zelf rijd ik in de Dolphin Comfort kleur zilver.
Ja, hier ook. Ik zet nu standaard ~20 min voor ik weg ga de auto vast aan (zou mooie update zijn als je een schema hiervoor kan instellen)

Ik moet in Nederland de eerste Dolphin nog tegenkomen. Aantal weken geleden in Denemarken op vakantie in the middle of nowhere wel 1 tegen gekomen :o

Ik heb de Comfort, cream white, dat zijn er op dit moment slechts 52 van de 478 die in Nederland op kenteken staan :9

Bron:
Alle Dolphin's:
https://opendata.rdw.nl/V...0LAST/page/column_manager

Alleen de 'gele':
https://opendata.rdw.nl/V...20NULL%20LAST/page/filter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik ben hier één keer een paarse Dolphin tegen gekomen toen ik die van mij een maand of twee had. Op een rotonde vanaf Den Hoorn richting Naaldwijk, en het leuke was dat de dame die er in zat óp de rotonde naar de passagiersstoel hing en een peace-teken naar me maakte met een grote grijns 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svensson097
De snellaadsnelheid valt bij mij toch wel tegen. Met nog 18% aan de Fastned gekoppeld. Eerst heel enthousiast 88kw laden. Binnen 5 minuten naar 50/55kw en niet meer omhoog.

Als je op doorreis bent is het toch wel fijn als het wat sneller gaat..
Iemand andere ervaringen?

[ Voor 15% gewijzigd door Svensson097 op 20-09-2024 22:19 ]

• Kapotlood
Dat snelladen gaat inderdaad steeds langzamer naar mate de accu voller raakt, iets wat bij NCM accu's ook zo is. Dat is (naar mijn weten ten minste) helaas een vast gegeven bij accu's. Moet er wel bij zeggen dat ik tijdens m'n trip naar Zwitserland telkens van ongeveer 20%-90% laadde, in ongeveer 35min als ik 't me goed herinner. Tot zo'n 65% ging dat lekker vlot, en daarna zakte het gestaag af richting de ±50-60kW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielFRL
Svensson097 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 22:18:
De snellaadsnelheid valt bij mij toch wel tegen. Met nog 18% aan de Fastned gekoppeld. Eerst heel enthousiast 88kw laden. Binnen 5 minuten naar 50/55kw en niet meer omhoog.

Als je op doorreis bent is het toch wel fijn als het wat sneller gaat..
Iemand andere ervaringen?
Ik heb tijdens de vakantie veel snel geladen bij Tesla in Duitsland en het is me opgevallen dat als het laden met een bijna lege accu begint, het laden eerst met 88 kW gaat en daarna een dipje heeft naar inderdaad +/- 50 kW, en soms dan op die 50 kW blijft maar soms ook weer omhoog schiet naar 88 kW, om vervolgens bij ongeveer 50% af te zakken naar 60 kW. Dit houdt ie soms best lang vol. Eigenlijk komt het overeen met het grafiekje van Fastned.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CuIVGnjwE5kG4T2YFBLmw6GHLy8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sCrnMuAOgQRwHTMpYR5KDcRU.jpg?f=fotoalbum_large

• MichielFRL
September is bijna voorbij. Heeft iemand OTA V1.4 al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotlood
Nee nog niet, ik keek toevallig vanochtend of v1.4 stiekem al klaar stond, maar het lijkt er op alsof ze 'm in fases uitbrengen. Ben wel benieuwd naar vooral de navigatie update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aadmouthaan
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-05 13:10
Hallo, hier een kersverse BYD Dolphin eigenaar. Ik heb een vraag over de navigatiestem. Volgens mij is dit de prompt. Zelfs als deze op de laagste stand staat (op 1) dan is dat nog vrij hard en doordringend. De muziek kan ik goed dimmen maar met de prompt lukt dat niet. Heeft iemand een oplossing of een work around?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotlood
Gefeliciteerd @aadmouthaan! Ja klopt, de prompts op niveau één zijn redelijk aanwezig, het maakt daarbij niet uit of je Android Auto, Apple Carplay of the ingebouwde navigatie gebruikt. Persoonlijk hoef ik de prompts sowieso niet te horen m.u.v. belangrijke gebeurtenissen zoals ongelukken, dus zet de prompts altijd op "alleen waarschuwingen". Misschien dat dat het euvel een soort van oplost voor je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielFRL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MichielFRL
Navraag gedaan wanneer we de OTA kunnen verwachten. Wordt dus vertraagd uitgerold.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qMNIhQqxk9BoekSl1Tdv7KEdU9E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YVdlhCxgT4trFrUcNESF6Uuj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tgrf
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-04 08:43
Wij staan op het punt of een dolphin of een Renault 5 electrisch te kopen.
Ik twijfel over de support van de dealer en verder de informatie/ tablet in het dashboard.
Is er ondersteuning vanuit dealer bij problemen en is het een beetje rustig rijden met al die meldingen van het infotainment dashboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik heb zelf 2x een euvel gehad: een keer een diefstal van m'n sleutel, die snel en goed werd opgepakt door de dealer (nieuwe slotkokers werden binnen een dag geplaatst), en een keer dat het raam aan de passagiers-kant nog niet was ingelezen waardoor deze niet goed open en dicht ging. Ook dat werd snel en netjes opgelost door de dealer.

Wat betreft het rustige rijden: de meeste meldingen kun je permanent uitzetten, wat overigens voor alle merken wel geldt… een hoop veiligheidsmeldingen moeten er tegenwoordig op zitten vanwege de NCAP etc., maar het merendeel kun je gelukkig uitzetten. De enkele melding die wel telkens weer aan springt, wat bij BYD de verkeersbord-herkenning is, kun je via het snelmenu alsnog binnen 2 seconden uitzetten bij het opstarten van je auto :)

Persoonlijk vind ik de Renaults ook heel mooi, maar de meeste westerse merken gebruiken vooral de NCM accu… en bij die accu's is 't beter om die niet telkens op te laden naar 100%, en ze telkens leeg te rijden. Dit i.v.m. de levensduur. Dat is iets waar BYD met z'n LFP accu's nauwelijks last van heeft, dus je praktijk bereik is op de dagelijkse dag beter naar mijn mening.

Al met al kan ik weinig slechts melden over de Dolphin! Je krijgt letterlijk exact waar je voor betaalt, met een buitengewoon goede accu en betrouwbare WLTP als kers op de taart. Als ik écht iets negatiefs moet melden, dan is het dat de lak een tikkeltje dun is. Maar verder… ik zou er zo weer voor kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Tgrf schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 14:10:
Wij staan op het punt of een dolphin of een Renault 5 electrisch te kopen.
Ik twijfel over de support van de dealer en verder de informatie/ tablet in het dashboard.
Is er ondersteuning vanuit dealer bij problemen en is het een beetje rustig rijden met al die meldingen van het infotainment dashboard?
De meldingen zijn zo zacht en minimaal, ik stoor me er niet aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gollem
MichielFRL schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 11:42:
[...]

De meldingen zijn zo zacht en minimaal, ik stoor me er niet aan.
Klopt, na de vorige update is het volume echt heel beschaafd en geen enkele ergenis meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gollem
Beste BYD-liefhebber,

Namens BYD en Louwman BYD willen wij jou informeren over de benodigde verbetering aan jouw DOLPHIN. BYD heeft kwaliteit hoog in het vaandel staan en streeft continu naar verbetering. Deze optimalisatie is ontworpen om de algehele prestaties van je BYD verder te verbeteren.

Geen veiligheidsrisico
We willen benadrukken dat er geen risico bestaat voor uw veiligheid tijdens gebruik van uw auto. De benodigde optimalisatie is preventief en zorgt voor een verbeterde rijervaring.

Duur van de optimalisatie
Ons team van experts zal de update snel en vakkundig uitvoeren. Het onderhoud zal naar verwachting 1 uur duren. Plan eenvoudig online een afspraak op een moment dat jou het beste uitkomt via deze link. De optimalisatie zal geheel kosteloos worden uitgevoerd.

Zou het hiermee te maken hebben?

https://newmobility.news/...st-major-recall-in-china/
https://businessam.be/byd-ev-recall-update/
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste