Ik heb zelf 2x een euvel gehad: een keer een diefstal van m'n sleutel, die snel en goed werd opgepakt door de dealer (nieuwe slotkokers werden binnen een dag geplaatst), en een keer dat het raam aan de passagiers-kant nog niet was ingelezen waardoor deze niet goed open en dicht ging. Ook dat werd snel en netjes opgelost door de dealer.
Wat betreft het rustige rijden: de meeste meldingen kun je permanent uitzetten, wat overigens voor alle merken wel geldt… een hoop veiligheidsmeldingen moeten er tegenwoordig op zitten vanwege de NCAP etc., maar het merendeel kun je gelukkig uitzetten. De enkele melding die wel telkens weer aan springt, wat bij BYD de verkeersbord-herkenning is, kun je via het snelmenu alsnog binnen 2 seconden uitzetten bij het opstarten van je auto
Persoonlijk vind ik de Renaults ook heel mooi, maar de meeste westerse merken gebruiken vooral de NCM accu… en bij die accu's is 't beter om die niet telkens op te laden naar 100%, en ze telkens leeg te rijden. Dit i.v.m. de levensduur. Dat is iets waar BYD met z'n LFP accu's nauwelijks last van heeft, dus je praktijk bereik is op de dagelijkse dag beter naar mijn mening.
Al met al kan ik weinig slechts melden over de Dolphin! Je krijgt letterlijk exact waar je voor betaalt, met een buitengewoon goede accu en betrouwbare WLTP als kers op de taart. Als ik écht iets negatiefs moet melden, dan is het dat de lak een tikkeltje dun is. Maar verder… ik zou er zo weer voor kiezen.