Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06:58
Bij de RDW is geen terugroepactie bekend voor mijn Dolphin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pZcNokIJ9CgxnESVoNOWgILcn7g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oAlCvgxBCTniN3g0aY4BIc1v.jpg?f=fotoalbum_large

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-07 19:50
Ben benieuwd, ik heb hier nog niets vernomen gelukkig.

EDIT:
@MichielFRL, dat is een handige tip, bedankt! Heb mijn Dolphin ook even door de RDW-zoeker gegooid, en er is voor mijn Dolphin echt geen terugroepactie bekend. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Kapotlood op 23-10-2024 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svdlinde42
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-07 11:46
Hier ook nog geen bericht gehad. Heb meteen even alle Dolphins in Nederland gecheckt bij de RDW, maar daar is nog geen enkele terugroepactie bekend:

https://opendata.rdw.nl/V...20NULL%20LAST/page/filter

In de melding bij @gollem noemen ze 'De benodigde optimalisatie is preventief en zorgt voor een verbeterde rijervaring.', klinkt anders dan een terugroep actie (of ze laten het mooier klinken.. Een niet-afgebrande auto is wel degelijk een betere rijervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gollem
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-03 16:17
MichielFRL schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:45:
Bij de RDW is geen terugroepactie bekend voor mijn Dolphin.

[Afbeelding]
Bij de RDW zie ik ook geen terugroep actie staan voor mijn auto. De mail die ik kreeg was ook een beetje vaag omdat er over optimalisatie wordt gesproken en niet over een terugroep actie. Ondertussen is de afspraak bevestigd door de garage en wordt de auto binnenkort aangepast. Duurt een uur, kan er op wachten. Ben benieuwd wat ze gaan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AadFrancissen
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-07 15:24
Wanneer heb jij em gekregen? Dan kunnen we misschien enigszins inschatten wanneer anderen ook zo'n uitnodiging krijgen...
gollem schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 10:45:
[...]

Bij de RDW zie ik ook geen terugroep actie staan voor mijn auto. De mail die ik kreeg was ook een beetje vaag omdat er over optimalisatie wordt gesproken en niet over een terugroep actie. Ondertussen is de afspraak bevestigd door de garage en wordt de auto binnenkort aangepast. Duurt een uur, kan er op wachten. Ben benieuwd wat ze gaan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gollem
AadFrancissen schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 10:48:
Wanneer heb jij em gekregen? Dan kunnen we misschien enigszins inschatten wanneer anderen ook zo'n uitnodiging krijgen...

[...]
afgelopen dinsdag, de 22e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AadFrancissen
Ha, ik bedoel, wanneer heb je je dolphin voor het eerst gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gollem
AadFrancissen schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 20:47:
Ha, ik bedoel, wanneer heb je je dolphin voor het eerst gekregen.

[...]
:*) , in mei dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwtje123
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-07 14:13
Mijn Dolphin is steeds erg vochtig van binnen. Steeds alle ramen beslagen. Met de ontwaseming ben ik soms wel 10 minuten bezig om zicht te krijgen. En dan blijft het ook steeds terugkomen. Hebben meer hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svensson097
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 21:52
erwtje123 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 11:08:
Mijn Dolphin is steeds erg vochtig van binnen. Steeds alle ramen beslagen. Met de ontwaseming ben ik soms wel 10 minuten bezig om zicht te krijgen. En dan blijft het ook steeds terugkomen. Hebben meer hier last van?
Hoe lang heb je de Dolphin nu? Bij mij is dit na ruim een half jaar al een stuk minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ikmheb het hier ook wel eens, zeker als ik 'm een week niet gebruik en het vochtig is buiten. Vooraf de auto even opwarmen of afkoelen en alles is in 10 minuutjes weg. Moet er ook wel bij zeggen dat ik net als @Svensson097 er na verloop van tijd ook een stuk minder last van heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gollem
Van de week is de Dolphin geoptimaliseerd

Het ging bij deze actie om de SOS knop, radar en airbags. Deze hebben nieuwe firmware gekregen, iets wat men niet via de OTA wil doen omdat het om security devices gaat. Na een kleine 45 min was alles klaar en kon ik weer naar huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Een firmware update bij de dealer zelf? Was dat een oproep of een euveltje?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Svensson097
De software-update is bij mij binnen. Een aantal handige toevoegingen waardoor je alles makkelijker kan bedienen en niet meer door de menus heen hoeft te gaan.

Wat voor mij het meest opviel is het scherm tijdens gebruik van CarPlay. De functionaliteiten van de auto blijven nu zichtbaar, ipv dat je eerst op de BYD app moest drukken etc.

Edit: in de navigatie-app kan je nu ook evladers meeplannen in je rit. Dit icm de verwachte actieradius van de auto

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z3vb_iTDlzZJeVE73z1F_cnZ6ek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WEu2cWGSgp6PqaG64gWurp9e.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Svensson097 op 01-11-2024 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Hier nog geen OTA.
Bij anderen behalve Svensson097 wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdlinde42
Nope, hier ook nog niet...

Beslagen ramen is een beetje wisselend, heb nu wel zo'n vochtvreter in de middenconsole gelegd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gollem
Kapotlood schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:59:
Een firmware update bij de dealer zelf? Was dat een oproep of een euveltje?
Dat was een oproep voor "optimalisatie" die ik via de mail had gekregen. Zie eerdere post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Oh, ging dat daarom 😄 Ik dacht even dat het over de OTA update ging. Maar bedankt, ik ga eens een mailtje wagen om te zien hoe dat zit bij die van mij. Heb 'm sinds maart 2024, dus wie weet :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gollem
MichielFRL schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 18:03:
Hier nog geen OTA.
Bij anderen behalve Svensson097 wel?
Hier gisteren binnen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS_67
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 06:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cgjsX5_8SrJpcOUppipoyENK-jI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/56uAETMmdcxjQFQKm9s5t3U4.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben nu sinds een paar dagen ook een gelukkige bestuurder van een Dolphin. Alles bevalt prima alleen lijkt bij mij de grafiek van "Average Electricity Consumption" tekens wat raars te laten zien. Zoals ik hem nu lees is mijn gemiddelde 15,9, terwijl mijn verbruik (de rest van de grafiek) altijd onder deze lijn zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AadFrancissen
Hier ook gisteren binnen.
gollem schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:24:
[...]

Hier gisteren binnen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-07 17:43
Heeft iemand al een achterbumper bescherming folie / kap besteld en geïnstalleerd. We hebben een hond die in de kofferbak mee gaat, en helaas is dan het gelakte vlakke deel van de achterbumper erg kwetsbaar.

Er zijn diverse opties op Ali enzo te koop, maar ik hoop op ervaringen en tips hier op het forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
JS_67 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 08:55:
[Afbeelding]

Ik ben nu sinds een paar dagen ook een gelukkige bestuurder van een Dolphin. Alles bevalt prima alleen lijkt bij mij de grafiek van "Average Electricity Consumption" tekens wat raars te laten zien. Zoals ik hem nu lees is mijn gemiddelde 15,9, terwijl mijn verbruik (de rest van de grafiek) altijd onder deze lijn zit.
Herkenbaar. Het grafiekje lijkt meer voor de fun dan dat ie klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 17:56
Vandaag een private lease contract ondertekend via de ANWB voor de BYD Dolphin. Ben erg benieuwd hoe lang het gaat duren, neem wel aan dat er een paar op voorraad staan. Geen idee of ze die dit jaar nog op kenteken willen zetten.

Heb zaterdag in de Atto 3 en in de Dolphin gereden, beide erg fijne auto's.

[ Voor 10% gewijzigd door MartijnA3 op 11-11-2024 12:51 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS_67
MartijnA3 schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:51:
Vandaag een private lease contract ondertekend via de ANWB voor de BYD Dolphin. Ben erg benieuwd hoe lang het gaat duren, neem wel aan dat er een paar op voorraad staan. Geen idee of ze die dit jaar nog op kenteken willen zetten.

Heb zaterdag in de Atto 3 en in de Dolphin gereden, beide erg fijne auto's.
Na de aanvraag kreeg ik een levertijd van 4-5 maanden te horen. Dit bleek achteraf gelukkig maar 6 weken te zijn. Je hebt wel mogelijk te maken met een bedenktijd van 14 dagen bij een lease contract, pas daarna gaan ze volgens mij bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
JS_67 schreef op maandag 11 november 2024 @ 15:13:
[...]

Na de aanvraag kreeg ik een levertijd van 4-5 maanden te horen. Dit bleek achteraf gelukkig maar 6 weken te zijn. Je hebt wel mogelijk te maken met een bedenktijd van 14 dagen bij een lease contract, pas daarna gaan ze volgens mij bestellen.
Ja klopt, bedenktijd is vandaag in gegaan. En leasemaatschappij vermeld dat ik ook niet van de bedenktijd af kan zien omdat ze niet aan de gestelde voorwaarden van het private lease keurmerk kunnen voldoen. Prima verder. Pas als de bedenktijd voorbij is krijg ik te horen wat de levertijd is.

Ga er niet van uit dat het heel lang is want zeer weinig mensen kopen of leasen een Dolphin.

[ Voor 33% gewijzigd door MartijnA3 op 11-11-2024 15:28 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H Platje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-06 07:52
Mediacj schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:46:
Voor degene die nu al een Dolphin rijden wat is het laagste vermogen waarmee je de auto kunt opladen?

Ik zou namelijk zoveel mogelijk de groene stroom van mijn zonnepanelen willen gebruiken.
Bij mijn oplaad punt kan ik de laad stroom instellen maar je gaat wel meer energie gebruiken tot 15% meer kw in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H Platje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-06 07:52
Ik heb een irritante storing krijg regelmatig een alarm als je net afgesloten hebt , dat er nog iets of iemand in de auto zit . En de dashboard camera die ik gekocht heb in china geeft alleen spikkeltjes andere besteld het zelfde effect . Heeft iemand dezelfde ervaringen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichielFRL
Eindelijk daar is de OTA

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5cLjZPRk3yh2feHfTnkHD_zQxGo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d1Jyu9spB05qjM5xzhUSt91A.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolfein
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 10-07 17:42
H Platje schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:34:
Ik heb een irritante storing krijg regelmatig een alarm als je net afgesloten hebt , dat er nog iets of iemand in de auto zit . En de dashboard camera die ik gekocht heb in china geeft alleen spikkeltjes andere besteld het zelfde effect . Heeft iemand dezelfde ervaringen?
H Platje schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:34:
Waarschuwing dat iemand in de auto zit kan je uitschakelen is het gevolg van CPD.
Snelle oplossing: open een deur en alarm gaat uit.
Je kan CPD ook uitschakelen, maar wordt telkens bij opstarten van de wagen opnieuw ingeschakeld.

Uittreksel uit de handleiding pag. 142 e.v.
-------------------------------------------------------
Detectie van aanwezigheid kinderen (Child Presence Detection, CPD)
Nadat het voertuig is uitgeschakeld, wordt de detectie van aanwezigheid
kinderen uitgevoerd als een portier wordt geopend en vervolgens alle
portieren worden gesloten of vergrendeld. Als de aanwezigheid van
kinderen wordt gedetecteerd, wordt er een alarm gegeven in de vorm van
lichtflitsen en getoeter. De airco wordt kort daarna ingeschakeld. Ontgrendel
of open een deur om het alarm te annuleren.

Hoe te gebruiken Open deze functie in → ADAS
(Geavanceerd bestuurdersassistentiesysteem) →
Driving Assist (Rijassistentie).
Er zijn drie opties beschikbaar: OFF (Uit), ON (Aan) en Delay (Vertragen).
● Het systeem wordt standaard telkens ingeschakeld wanneer het voertuig wordt ingeschakeld.
●Tik op OFF (Uit) om het alarm in deze reis uit te schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fcnevland
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-07 13:17
Hoi Dolphin rijders. Ik ben me aan het orienteren op een EV. maar nu is alleen het design model van de Dolphin nog maar te bestellen. en deze kost toch al gauw 37.5k. Voor mij is het prijsverschil naar een Tesla model 3 dan nog maar heel klein. wat is voor jullie de reden geweest om voor de Dolphin te gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik had hetzelfde "probleem", maar dit gaf voor mij de doorslag:
  • Tesla's basismodel heeft ook een LFP accu, en die kun je ook prima laden en leegrijden van 0-100%. Maar wil je de Tesla "snufjes", dan moet je die er bij kopen en dat zorgt voor een snel stijgende prijs. Voor mij liep dat verschil al snel op tot nog eens €10-15k (zelfrij-functie, velgen, lakkleur e.d.)
  • Ik vond het rijden in een auto die niet iedereen heeft ook wel wat hebben.
  • Het kunnen gebruiken van Android Auto of CarPlay vind ik zelf ook prettiger... je eigen navigatie, je eigen keuze welke muziek dienst je gebruikt, enz. Kanttekening is wel dat ik weet hoe goed de software van Tesla is, maar meer een "Apple-esk" lock-in systeem.
  • Het onderhoud aan een BYD is wat minder duur dan een Tesla merkte ik.
Er zijn nog meer redenen die voor mij de doorslag gaven, en niet alles is objectief zoals je kan verwachten denk ik. En dat komt nog bovenop dat ik best een fan ben van de Model 3 ook! Maar uiteindelijk vond ik de Dolphin o.a. een prettige auto die prettig werkt, prettige techniek heeft, de WLTP ook daadwerkelijk dicht kan benaderen, voor een even zo passende prettige prijs. En een prettig uiterlijk heeft, dat dan ook weer 😄

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JS_67
Ik heb een aantal jaar in een Model 3 gereden en meerdere vreemde storingen ervaren, zowel aan de softwarekant als tijdens het laden. Het was erg frustrerend dat er geen goed aanspreekpunt was; alles moest via de Tesla-app geregeld worden. Het personeel in de garages kon of mocht vaak niets voor me doen.

Zoals Kapotlood hierboven ook aangeeft, vond ik het teleurstellend dat er voor veel functies en accessoires ineens apart betaald moest worden: premium connectivity, vloermatten, de zelfrijdfunctie en zelfs kabeltjes.

Misschien heeft Tesla inmiddels deze punten verbeterd, maar ik vond het een verademing om een BYD-dealer binnen te kunnen lopen, waar ik direct met iemand kon praten en al mijn vragen beantwoord werden. Daarnaast is de standaarduitrusting van de Dolphin al bijna premium.

Ik sluit me volledig aan bij Kapotlood dat ik het prettig vind om zelf mijn auto-apps te kunnen kiezen (zoals Android Auto of Apple CarPlay). Het systeem van Tesla was op zich prima, maar ik miste toch wel handige apps zoals Flitsmeister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcnevland
Ahh dank voor jullie antwoorden tot zo ver ik heb vandaag ook een proefrit gedaan in een dolphin. Vond hem inderdaad super rijden je zit wel met beide knieeen overal tegenaan

En ik merkte na tijdje dat stoel rugleuning niet van alle beste kwaliteit is. Wat ik ook als een kritiekpunt kon opmerken is dat grote ding bij binnenspiegek wat veel zicht ontneemt voornamelijk bij stoplicht

Verder positief hoor vond hem heel soepel en vlot zonder dat je het door had zag je zo boven de 100km per uur.

Ik heb toch nog gekeken bij de MG4. Ga hier ook nog even in rijden ( heb kwalitatief minder gevoel bij GM dan bij Byd) maar vond de mg4 nu in echt gezien te hebben wel stiekem wat mooier Maar kan best zijn dat LFP van dolphin er voor zorgt dat dat mijn voorkeur gaat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
fcnevland schreef op woensdag 20 november 2024 @ 19:04:
Ahh dank voor jullie antwoorden tot zo ver ik heb vandaag ook een proefrit gedaan in een dolphin. Vond hem inderdaad super rijden je zit wel met beide knieeen overal tegenaan
Als je de stoel iets lager zet heeft je rechter knie veel meer ruimte en zit je niet meer tegen de knoppen aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielFRL
fcnevland schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 22:37:
Hoi Dolphin rijders. Ik ben me aan het orienteren op een EV. maar nu is alleen het design model van de Dolphin nog maar te bestellen. en deze kost toch al gauw 37.5k. Voor mij is het prijsverschil naar een Tesla model 3 dan nog maar heel klein. wat is voor jullie de reden geweest om voor de Dolphin te gaan?
Je krijgt nu €2.500 korting
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wYg_0xLT6pURoraMpaAN_V4NREw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cfU46KOfkmEZYtFm0Dzy8MlE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwtje123
erwtje123 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 11:08:
Mijn garage geeft aan dat dit een bekend probleem is waar veel mensen met een Dolphin en de Atto 3 last van hebben. Het schijnt te komen doordat de warmtepompt te weinig capaciteit heeft. Ook schijnt het dat aan een oplossing gewerkt wordt door BYD. Ik hoop dat deze dan ook snel gaat komen, want het is echt storend in dit jaargetijde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dolfein
Om de voorruit snel te ontwasemen:
Zorg ervoor dat de luchtstroom enkel op de voorruit gericht is.
Snelste manier om dat te doen is door op de "F"-knop te drukken op de middenconsole.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FUzsr_SL8n9Uvd0r51lhWrtLTyQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/xsGbPnayMAYYTuFFItvZAgLB.png?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door Dolfein op 22-11-2024 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwtje123
Dolfein schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:12:
Om de voorruit snel te ontwasemen:
Zorg ervoor dat de luchtstroom enkel op de voorruit gericht is.
Snelste manier om dat te doen is door op de "F"-knop te drukken op de middenconsole.
[Afbeelding]
Klopt, Dit is de standaard werking. Maar duurt dan alsnog vaak erg lang. En als je onderweg dit elke 10 minuten een poosje aan moet zetten omdat anders de boel helemaal dicht slaat is dat niet echt bevorderlijk voor het comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svensson097
erwtje123 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:21:
[...]

Klopt, Dit is de standaard werking. Maar duurt dan alsnog vaak erg lang. En als je onderweg dit elke 10 minuten een poosje aan moet zetten omdat anders de boel helemaal dicht slaat is dat niet echt bevorderlijk voor het comfort.
Heb je de airco op 'Comfort' of op 'Eco'? Op Comfort gaat het in ieder geval een stuk sneller dan op Eco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwtje123
Svensson097 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:31:
[...]

Heb je de airco op 'Comfort' of op 'Eco'? Op Comfort gaat het in ieder geval een stuk sneller dan op Eco
op comfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcnevland
Zou one pedal drive dmv een ota toegevoegd kunnen worden aan de auto of is dat technisch niet mogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AadFrancissen
Is het jullie ook opgevallen dat, wanneer je Android auto gebruikt en muziek luistert, en vervolgens de telefoon gebruikt, daarna de bas uit de muziek is? Alsof bij telefoneren de bas drastisch wordt verlaagd, maar na ophangen de bas niet terug gezet wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@AadFrancissen, nee, nog nooit last van gehad? Ik luister eigenlijk altijd via Android Auto naar Spotify en heb in splitscreen Google Maps aan staan. Maar als ik dan heb gebeld en weer opgang gaat de audio gewoon weer verder zoals het hoort. Heb je bepaalde instellingen aangepast misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svensson097
AadFrancissen schreef op zondag 24 november 2024 @ 23:28:
Is het jullie ook opgevallen dat, wanneer je Android auto gebruikt en muziek luistert, en vervolgens de telefoon gebruikt, daarna de bas uit de muziek is? Alsof bij telefoneren de bas drastisch wordt verlaagd, maar na ophangen de bas niet terug gezet wordt....
Ik heb sinds de update wel dat het geluid via CarPlay echt vreselijk is. Blikkerig, dof en vol haperingen.
De spotify-app van het systeem zelf of DAB klinkt wel normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcnevland
Zou er ooit Apple Music app komen het systeem heeft als onderlaag toch gewoon Android ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
JS_67 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 08:55:
[Afbeelding]

Ik vermoed dat het gemiddelde het langdurig gemiddelde is. De grafiek met 0 tot 50 laat het verbruik in de laatste 50 kilometer zien.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
fcnevland schreef op zondag 24 november 2024 @ 22:21:
Zou one pedal drive dmv een ota toegevoegd kunnen worden aan de auto of is dat technisch niet mogelijk ?
Via software kan de mate van regenereren geregeld worden. Wat meer one pedal driving zou fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
fcnevland schreef op maandag 25 november 2024 @ 11:50:
Zou er ooit Apple Music app komen het systeem heeft als onderlaag toch gewoon Android ?
Je kan toch alle apps installeren die je wil? Of begrijp ik je niet?

https://www.mikeyip.com/2...lling-app-in-byd.html?m=1

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcnevland
Heeft iemand hier wel eens getwijfeld vanwege de uiterlijk ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JS_67
MartijnA3 schreef op maandag 25 november 2024 @ 17:48:
[...]

Je kan toch alle apps installeren die je wil? Of begrijp ik je niet?

https://www.mikeyip.com/2...lling-app-in-byd.html?m=1
Apps installeren buiten de BYD App store om is niet meer mogelijk met de laatste firmware versies. In deze store staan nu nog maar 4 apps en helaas niet Apple Music.

Daarom heb ik zelf de Carlinkit T-Box Ambient geinstalleerd waarmee ik alle apps kan gebruiken die in Google Play staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
fcnevland schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:56:
Heeft iemand hier wel eens getwijfeld vanwege de uiterlijk ?
Jazeker. Maar ik zit erin denk ik dan. 8)7

iRacing Profiel

• Ricky757
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-07 16:58
Vanaf vandaag d.m.v. lease in het bezit van een Dolphin, en ik vraag me af of anderen ook problemen hebben met het koppelen van de app. De app geeft aan dat er een qr code gescand moet worden maar deze is nergens te vinden. Ik heb al een contactformulier ingevuld op de BYD website maar ben benieuwd of hier iemand de oplossing weet?

Nothing phone 3a - AMD RX 6900 XT - AMD Ryzen 7 5800X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricky757
Ricky757 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 00:06:
Vanaf vandaag d.m.v. lease in het bezit van een Dolphin, en ik vraag me af of anderen ook problemen hebben met het koppelen van de app. De app geeft aan dat er een qr code gescand moet worden maar deze is nergens te vinden. Ik heb al een contactformulier ingevuld op de BYD website maar ben benieuwd of hier iemand de oplossing weet?
Update: uiteindelijk een berijdersverklaring moeten opsturen naar de klantenservice van BYD Nederland en zij hebben mijn mailadres gekoppeld aan de auto. Toen ik de app daarna opende was de auto zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ik heb een Dolphin in bestelling staan via private lease. Levering staat gepland voor eerste week van April. Best verbaasd over omdat ik er vanuit ging dat ze voorraad op moesten maken gezien het lage lease bedrag (nu 60 euro per maand duurder). Maar goed. Wel een beetje balen, had gehoopt er sneller in te rijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwtje123
Zijn er meer mensen die problemen hebben sinds de update? Na de update heb ik allemaal alarmen en piepjes. Mijn Dolphin staat nu al een week bij de dealer en tot op heden hebben ze de oorzaak niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
erwtje123 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 15:33:
Zijn er meer mensen die problemen hebben sinds de update? Na de update heb ik allemaal alarmen en piepjes. Mijn Dolphin staat nu al een week bij de dealer en tot op heden hebben ze de oorzaak niet kunnen vinden.
Vervelend dat je na de update allemaal problemen hebt met de Dolphin.
Onze Dolphin heeft hier na de update geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS_67
Om welke update gaat dit precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik heb hier de update ook onlangs gedaan en heb eigenlijk nergens last van. Alleen dat (waarschijnlijk omdat ik 2 weken niet gereden heb i.v.m. vakantie, en 't weer kouder is geworden) ik ±7% van m'n bandenspanning kwijt was en die even moest oppompen tot 250kpa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwtje123
JS_67 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 19:53:
[...]

Om welke update gaat dit precies?
1.4.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Wat is jullie verbruik met dit koude weer?
Ik rij veel 100km/u wegen met de kachel op 26 graden, stoelverwarming aan en kom op 22kW/100km (op basis van geladen kWh).

[ Voor 8% gewijzigd door MichielFRL op 04-12-2024 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolfein
Ik heb ook al gemerkt dat het verbruik serieus oploopt als je sneller dan 90km/u rijdt ...
Normaal verbruik 14.1KWh (lokale wegen, weinig autostrade).
Autostrade 120km/u => verbruik loopt makkelijk op tot 22 à 25 KWh.
Probeer daarom meestal 100 à 105 km/u aan te houden op autostrade en blijf gewoon rustig op rechter baanvak ... je komt er zo ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik heb ongeveer 30-40% snelweg en rijd daar meestal op de autopiloot met 103-105km/u, met af en toe een inhaalactie. Maar m'n gemiddelde verbruik zit dan rond de 15.5-16.5KWh. Rijd je, zeker in de winter, vaak 120km/u, dan loopt het inderdaad wel snel op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricky757
Wat vinden jullie van het geluidssysteem in de auto? Ben benieuwd naar andere meningen hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Beetje persoonlijk, maar ik hou er wel van! Ik had het na de proefrit een beetje vergeleken met de Ford Fiesta, Renault Clio, Citroen C1 etc. die ik in m'n omgeving kon beluisteren, en de Dolphin klinkt beduidend beter in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS_67
Ricky757 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 10:45:
Wat vinden jullie van het geluidssysteem in de auto? Ben benieuwd naar andere meningen hierover.
Het geluid is best wel goed. Muziek klinkt mooi en ook gepraat (radio of podcasts) is goed te verstaan. Alleen staat de bas erg hard in de default stand, bij sommige nummers ging de deur meetrillen. Maar dit was snel verholpen in de equalizer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricky757
Ik kom zelf af van een Polo met een beats audio pakket dus hoe realistisch de vergelijking is weet ik niet maar ik vind het ergens tegenvallen. Ik mis hoge tonen en de mids klinken een beetje modderig. Heb al wat gespeeld met de EQ maar echt goed krijg ik het niet. Misschien is het ook de plaatsing van de tweeters want zodra ik een beetje buk met mijn hoofd is het geluid al een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcnevland
Ha ik stoor jullie veel in mijn zoektoch naar een EV en mijn interesse in de Dolphin, wat is voor jullie de reden geweest dat jullie voor de dolphin zijn gegaan. zeker nu ook ID3 en Cupra born en andere autos eigenlijk niet of weinig duurder zijn. en daar de andere autos achterwiel aangedreven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil kim
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-06 15:43
Hallo, ik rijd ondertussen al een maandje met de Dolphin rond en ben over het algemeen tevreden.
Enkel de rijhulpsystemen heb ik al meermaals vervloekt. Maar dit is een puntje in alle nieuwe auto's.

Nu zou ik deze week eens naar de carwash willen, maar is de wagen in neutraal zetten voldoende of is er een specifieke modus die moet geselecteerd worden? (Neutraal vinden was ook een dingetje :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-07 17:43
fcnevland schreef op maandag 9 december 2024 @ 22:25:
Ha ik stoor jullie veel in mijn zoektoch naar een EV en mijn interesse in de Dolphin, wat is voor jullie de reden geweest dat jullie voor de dolphin zijn gegaan. zeker nu ook ID3 en Cupra born en andere autos eigenlijk niet of weinig duurder zijn. en daar de andere autos achterwiel aangedreven zijn.
Voor ons was het de prijs vs kwaliteit en rijbereik, de Dolphin had 12 maanden geleden wat mij betreft geen concurentie op dit gebiedt.

Nu zou ik ook de Kia EV3 toevoegen aan je lijstje, heb hem zelf niet in detail bekeken en vergeleken met de andere modellen. Volgens mij nu ook erg interresant en met grotere accu / meer rijbereik te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@fcnevland, voor mij was o.a. onderstaande de doorslag:
  • De meeste westerse EV's (Volkswagen, Cupra e.d.) hebben NCM-accu's. Bij dat type accu is het beter dat je die niet elke keer leeg rijdt tot 0% en oplaad tot 100%, waardoor je dagelijke praktijk-bereik toch best wat afneemt. Daarnaast zijn LFP accu's zoals die in o.a. de BYD's en basisuitvoeringen van Tesla zitten, veel beter in het vasthouden van hun maximale bereik, kunnen ze meer laadcycli aan, en zijn ze wat veiliger.
  • Bij o.a. Volkswagen en Cupa heb je voor een vergelijkbaar bedrag als dat van de Dolphin het basismodel met minder bereik, die NCM accu en (vaak) minder riante uitrusting. Denk bijvoorbeeld aan zaken als een warmtepomp, die je bij Volkswagen etc. er vaak nog voor 1000-1500 euro bij moet kopen. Of camera's rondom, Apple Carplay/Android Auto en meer van dat soort zaken die je er voor goed geld bij zou moeten kopen als je dat wilt hebben.
  • De software van Volkswagen (en daarbij ook Cupra, aangezien die Born dezelfde software gebruikt) heeft al jaren klachten m.b.t. traagheid en crashes, iets wat ik bij de Dolphin nog moet meemaken.
  • De WLTP die westerse autofabrikanten opgeven zijn naar mijn ervaring wat rooskleuriger dan de werkelijkheid, waar je in de praktijk gemiddeld al snel 10-15% van af moet halen. Bij de Dolphin haalde ik afgelopen maart (±8°C geloof ik dat het toen was) al nagenoeg de WLTP met 30% snelweg, en in de zomer ga ik er af en toe zelfs overheen. Naast het praktijk verlies wat NCM accu's dus hebben omdat je die idealiter tussen de ±15-85% moet houden, is BYD dus iets realistischer met wat je daadwerkelijk op een accu aan bereik hebt.
Uiteindelijk scheelde, buiten de verschillen tussen de accu's, een Volkswagen ID.3 vergeleken met een BYD Dolphin Design me ongeveer 15.000-18.000 euro bij een vergelijkbare samenstelling.

p.s.: heb even twee kleine samenstellingen gemaakt op de website, en het scheelt nu ongeveer €8.000, en dan heb ik bij de ID.3 nog geen metaallak gekozen… uiteindelijk ga je op dit moment dus al snel richting een €9.000-10.000 verschil als je o.a. dat ook nog mee neemt voor een zo'n gelijkwaardig mogelijke aankleding tussen de 2.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3eL82_0DQcUxjasEDkVJRfJyYvw=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/SDqfVdLpayIdVHIIgYHDqg96.png?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BpTOGo26yRhqFdi8SzGPR6oDyVU=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/iJmxh7Q4BtSXaKPN4ad52Xxp.png?f=fotoalbum_small

[ Voor 20% gewijzigd door Kapotlood op 10-12-2024 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotlood
evil kim schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 08:12:
Nu zou ik deze week eens naar de carwash willen, maar is de wagen in neutraal zetten voldoende of is er een specifieke modus die moet geselecteerd worden? (Neutraal vinden was ook een dingetje :+ )
Daar moest ik ook even aan wennen! Neutraal is inderdaad de eerste stap, maar vaak zet ik de auto voor de wasstraat heel even in de P-stand zodat ik enkele waarschuwingssystemen uit kan zetten. Hij blijft daarna nog steeds wel piepen, maar ik maak me dan geen zorgen meer dat hij op de noodrem trapt bijvoorbeeld. Geen idee of dat ook daadwerkelijk zou gebeuren en misschien zit 't puur tussen m'n oren, maar toch ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AadFrancissen
Voor mij was het destijds de prijs kwaliteit verhouding (eind vorig jaar gekocht, februari 2024 geleverd). Toen was er geen vergelijkbare auto voor die prijs.

In de autowas heb ik altijd stress om hem vlot in de neutral te zetten. Ik heb mij nu voorgenomen om te vragen om de band even te pauzeren, dan kan ik iets rustiger de N kiezen.
evil kim schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 08:12:
Hallo, ik rijd ondertussen al een maandje met de Dolphin rond en ben over het algemeen tevreden.
Enkel de rijhulpsystemen heb ik al meermaals vervloekt. Maar dit is een puntje in alle nieuwe auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil kim
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-06 15:43
Als ik hem gewoon in neutraal zet en dan de auto uitschakel, zou ik normaal geen last mogen hebben van die veiligheidssystemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotlood
Als je de auto uitschakelt staat hij in de parkeerstand en staat de rem er op… ik denk niet dat je dat op een lopende wasstraat-band wilt meemaken ;) Je moet de auto echt aan laten staan naar mijn weten, in Neutraal zetten, en eventueel bijvoorbeeld de collision warning en emergency break uitzetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichielFRL
evil kim schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:00:
Als ik hem gewoon in neutraal zet en dan de auto uitschakel, zou ik normaal geen last mogen hebben van die veiligheidssystemen?
Je begint met gordel afdoen (als je geen gordel om hebt doet de automatische handrem het niet), dan rij je de “lopende band” op en druk je heel zacht de rijrichting schakelaar naar N. Niet te wild drukken want dan staat ie in R O-)
Verder alles aan laten staan. Mocht je moeten ingrijpen staat alles actief.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• erwtje123
Ik wilde nog even laten weten dat dit probleem is opgelost. Ik had bij een externe partij een trekhaak laten monteren (gewoon netjes een Brink RMC die er voor gemaakt is), maar deze trekhaak bleek problemen te geven (die pas na de update gingen spelen). Dus na veel zoekwerk is afgelopen week de auto terug gegaan naar de leverancier van de trekhaak, en daar hebben ze alles opnieuw aangesloten, en nu werkt de auto weer top.

• Kapotlood
Bedankt dat je 't hier nog even laat weten @erwtje123, zit zelf ook al een poosje te spelen met de gedachte van een trekhaak (fietsendrager-haak)… dan hebben we iets om eventueel even rekening mee te houden.

Begrijp ik 't trouwens goed dat je deze via 'n externe partij hebt laten installeren, en niet via BYD zelf? Mag ik vragen hoe je dat is bevallen, en in hoeverre ze in de bumper hebben moeten zagen voor zover dat nodig was? Ik meen hier in dit topic eens een foto te hebben gezien van een BYD-gemonteerde haak, en daar moest een stukje van de bumper worden verwijderd. Dat was destijds ook zo met mijn Citroen C1 dus ik ben er niet op tegen, maar ik zie ook wel eens trekhaken die met een U-vorm worden opgehangen waardoor dat zaagwerk niet/minder nodig is. Vandaar m'n nieuwsgierigheid :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwtje123
Kapotlood schreef op donderdag 19 december 2024 @ 19:09:
Bedankt dat je 't hier nog even laat weten @erwtje123, zit zelf ook al een poosje te spelen met de gedachte van een trekhaak (fietsendrager-haak)… dan hebben we iets om eventueel even rekening mee te houden.

Begrijp ik 't trouwens goed dat je deze via 'n externe partij hebt laten installeren, en niet via BYD zelf? Mag ik vragen hoe je dat is bevallen, en in hoeverre ze in de bumper hebben moeten zagen voor zover dat nodig was? Ik meen hier in dit topic eens een foto te hebben gezien van een BYD-gemonteerde haak, en daar moest een stukje van de bumper worden verwijderd. Dat was destijds ook zo met mijn Citroen C1 dus ik ben er niet op tegen, maar ik zie ook wel eens trekhaken die met een U-vorm worden opgehangen waardoor dat zaagwerk niet/minder nodig is. Vandaar m'n nieuwsgierigheid :)
Er is gewoon een brink RMC trekhaak gemonteerd. Dit is ook de trekhaak die je krijgt als je hem meebesteld bij de dealer heb ik begrepen. In principe mag het dus niks uitmaken. Ik heb het door een andere partij laten doen omdat het ongeveer 500,- goedkoper was. En deze partij gaf aan gecertificeerd te zijn en dergelijke. Of er gezaagd is weet ik eigenlijk niet. Niet zichtbaar in ieder geval. Maar ook hier verwacht ik dat dat niet uit maakt of het bij de dealer gebeurd of bij een andere partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Vochtig weer en in de Dolphin veel last van beslagen ruiten, zeg maar gerust kletsnat.
Tijdens het rijden beslaan de ruiten zomaar spontaan (climate control staat op auto).
Ik las dat bij de Atto 3 dit ook voorkomt.
Hopelijk komt er snel een oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwtje123
MichielFRL schreef op zondag 22 december 2024 @ 19:07:
Vochtig weer en in de Dolphin veel last van beslagen ruiten, zeg maar gerust kletsnat.
Tijdens het rijden beslaan de ruiten zomaar spontaan (climate control staat op auto).
Ik heb hier ook veel last van, drijfnat van binnen af en toe en dus echt heel vervelend. Ik begreep van de dealer dat dit komt doordat de warmtepomp niet genoeg capaciteit heeft. Ik ben echt heel benieuwd of, en hoe ze dit gaan oplossen. Ik hoop wel dat er snel iets aan gebeurd.

Ik weet natuurlijk dat je remote de AC al eerder aan kan zetten en zo. Dat is leuk en aardig, maar niet de echte oplossing. Andere auto's hebben dit ook niet. En als je eens onverwacht weg moet rijden, en je auto is van binnen volledig zijknat, en je moet een minuut of tien wachten voor je daadwerkelijk iets kan zien, word je niet vrolijk als je haast hebt.

Is er bij BYD een officiele ingang voor klachten? Misschien leest er iemand hier mee.

[ Voor 19% gewijzigd door erwtje123 op 23-12-2024 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svensson097
MichielFRL schreef op zondag 22 december 2024 @ 19:07:
Heel irritant inderdaad. Een klein beetje regen of vochtig weer en je zit te wachten tot je weg kan |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svdlinde42
Ja, hier ook. Zeker als je gereden hebt en een uur later ofzo weer weg wil... Zet nu standaard 15-20 min van te voren de verwarming vast aan via de app.

Enkele weken geleden ook de update gehad, ik heb het idee dat de ICA (de intelligente travel assist) veel minder schokkerig stuurt en daarmee een stuk fijner rijdt. Wat is jullie ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
svdlinde42 schreef op maandag 23 december 2024 @ 11:24:
Enkele weken geleden ook de update gehad, ik heb het idee dat de ICA (de intelligente travel assist) veel minder schokkerig stuurt en daarmee een stuk fijner rijdt. Wat is jullie ervaring hiermee?
De ICA doet het best redelijk, al is het lang geen autopilot. Iets te vaak reageert ie op zo’n met teer gevulde scheur op een snelweg en dat gaat best wel abrupt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• famgourley
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-07 18:28
Heb na twee proefritten met een Dolphin, en een met een Atto3, voor een Dolphin gekozen. Mijn vrouw vond de Atto3 te zweverig in de bochten. Levering neemt plaats in maart '25. Heb inmiddels ons huis naar 3-fase overgezet, en een 11KW type 2 laadkabel besteld, die gewoon met een pce cce stekker aangesloten kan worden. Dan kan ik vrij snel ook thuis laden (toch goedkoper als die op straat), en met zonnepanelen een stuk gunstiger is. Ik ben ook van plan binnen twee jaar een thuisaccu aan te schaffen, en dan kan ik, als het mogelijk is, de v2l van de auto gebruiken om de thuisaccu op te laden voor gebruik 's avonds bijv.

• pekkie
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 12-07 18:28
Heb vorige week mijn dolphin opgehaald. Maar heb nog geen qr code. Dus kan mijn app niet activeren. Het is een comfort. Weet iemand misschien of je de auto kan laten voorverwarmen op een bepaald tijdstip.

• MichielFRL
pekkie schreef op donderdag 26 december 2024 @ 11:49:
Heb vorige week mijn dolphin opgehaald. Maar heb nog geen qr code. Dus kan mijn app niet activeren. Het is een comfort. Weet iemand misschien of je de auto kan laten voorverwarmen op een bepaald tijdstip.
Je kan een tijd instellen, uiterlijk 24 uur in de toekomst.

• pekkie
MichielFRL schreef op donderdag 26 december 2024 @ 13:08:
[...]

Je kan een tijd instellen, uiterlijk 24 uur in de toekomst.
Gaat dat alleen via de app? Of kan je dat ook via de tablet in de auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotlood
Dat registreren via de app kan soms even duren inderdaad. Bij mij duurde het ook even voor de app ineens werkte, maar het komt gelukkig goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcnevland
Ik zit te denken aan een 2e hands dolphin, hoe werkt dat dan met app registreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aadmouthaan
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-07 22:09
Ik heb nu al een aantal keer gehad dat als ik de auto oplaad via “Laden met reservering" de auto na ongeveer een uur na de ingestelde eindtijd weer begint met laden?

Gisteravond begon ik met laden om 23:00 uur tot aan vanochtend 06:00 uur. Dit werkt prima. Echter om 06:50 uur is de auto uit zichzelf verder gaan laden?

Het gebeurt niet elke keer maar dit is nu 3 x voorgekomen. Heeft één van jullie dit ook wel eens gehad of überhaupt een idee waardoor dit komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JS_67
Ter info: zorg dat je donderdag-avond en vrijdag-ochtend je sleutel bij de hand hebt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TkmddXcyZx96RrUGYm1s2rNg3XE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l0YRCEAPu7dVM8fHyMzOypHn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekkie
Zit momenteel na 400 km op een verbruik van 16 kw/100 km . Met laadverlies is dat wel 18 . Heb regeneratie op High en gasrespons op sport. Doe wel bijna nooit autosnelweg. Airco op 22 en zetel verwarming aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@pekkie, hoe kom je achter je laadverlies als ik vragen mag? Ik merk daar zelf namelijk weinig van hier, maar ben er wel benieuwd naar wat voor impact dat heeft.

Ik heb gister m'n administratie bijgewerkt en de kilometerstand van de auto verwerkt, en zie dat ik op ca. 12.000km een gemiddeld verbruik heb staan van 15.2kw/100km. Dat is met regeneratie op High, en de rijmodus op Normal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
pekkie schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 20:37:Airco op 22 en zetel verwarming aan
Vind je 22 graden aangenaam? Ik heb de verwarming op 26 graden, dat zal in echte graden wel iets van 20 zijn en nog vind ik het koud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielFRL
Kapotlood schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 08:26:
@pekkie, hoe kom je achter je laadverlies als ik vragen mag? Ik merk daar zelf namelijk weinig van hier, maar ben er wel benieuwd naar wat voor impact dat heeft.
Als je gaat laden (AC) als er nog 10% in de accu zit, wordt er meer dan 60kWh geladen volgens de laadpaal, terwijl er maximaal 60kWh in de accu past. Langzaam laden geeft meer verlies dan snelladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Oh? Maar als ik laad (met zowel ANWB, Flux als Shell Recharge laadpassen), dan zie ik wat ik werkelijk heb geladen. En dat is ook waar ik de laadsessie over betaal, niet over het eventuele verlies. Dan maakt het voor de auto en de portemonnee verder niet uit wat je sluipverbruik is verder toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pekkie
Kapotlood schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 15:36:
Oh? Maar als ik laad (met zowel ANWB, Flux als Shell Recharge laadpassen), dan zie ik wat ik werkelijk heb geladen. En dat is ook waar ik de laadsessie over betaal, niet over het eventuele verlies. Dan maakt het voor de auto en de portemonnee verder niet uit wat je sluipverbruik is verder toch?
Ik laad thuis. Laadt bijvoorbeeld 20 kWh. Maar dan is er op de auto maar 120 km radius bij. Terwijl hij gemiddeld verbruik aangeeft van 16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekkie
MichielFRL schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 12:26:
[...]

Vind je 22 graden aangenaam? Ik heb de verwarming op 26 graden, dat zal in echte graden wel iets van 20 zijn en nog vind ik het koud.
Met de zetel verwarming aan valt dat reuze mee.
Voor de ruiten helder te krijgen moet ik de fan snelheid wel minimaal op 6 zetten
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste