Het stoort me een klein beetje dat je, denkende goed te doen aan een EV (om wat voor reden dan ook), ineens toch MRB moet betalen. Maar dat ze vervolgens EV-eigenaren naar gewicht laten betalen net zoals ICE auto's terwijl een EV heel wat zwaarder (en dus duurder) is, dat stoort me eigenlijk nog het meest. Het was tijden lang het credo "EV rijden is goedkoper en beter voor het klimaat", maar tóch betaal je (na 2025) een klap meer aan MRB. Ergens voel je je dan toch een beetje in de maling genomen vind ik.
Het maakt het plezier van m'n BYD Dolphin er niet minder om, maar een zuur smaakje geeft die MRB-rekening wel.
Ander onderwerp, ik kreeg een berichtje van @
AadFrancissen m.b.t. de routeplanner-app ABRP (A Better Route Planner), in combinatie met een ODB sleutel om je verbruik preciezer bij te houden voor o.a. langere ritten. Ik had er zelf nog niet eerder van gehood, maar hij gaat zo'n ODB sleutel kopen voor een vakantie binnenkort… heb hem daarom gevraagd of hij z'n ervaring zou willen delen hier na z'n vakantie. Denk dat het voor veel EV-rijders die met hun auto op vakantie willen best eens leuk of handig kan zijn om exact het verbruik af te kunnen stemmen op laadstops.

(ook al is BYD relatief goed met hun WLTP schatting naar mijn ervaring)