Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14:04
Svensson097 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 19:42:
[...]

Dat had ik afgelopen week ook! Nog niet eerder hield de auto het zo lang vol op 89/90 kw 🥳
2x tot 64% op 89/90kW. Prima score!

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekkie
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 04-06 20:08
Ben aangekomen na een rit van 177 km. Veel 120/u gereden. Net op 50 procent aangekomen. Voor de zekerheid 20 procent bijgeladen. Was een lader van 22kw. Maar laadde maar met 10 KW. Iemand een idee hoe dat komt. Was geen probleem. Tijd genoeg. Maar vond het raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekkie
Ben zeker als je de snelheid tussen de 100 en 110 houd je 350 km kan doen zonder laden. Maar rijdt graag de toegestane snelheid

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dolfein
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 05-06 13:11
Vorige zaterdag nog eens bij Tesla Supercharger geladen van ongeveer 11% naar 100% (59kWh / 33.63€) in 59'.
  • Buitentemperatuur: 24°
Laadsnelheid daalt fors naar het einde toe:

LadingLaadsnelheid kWTijdstipMinutenCumul tijd
13%83.319u066'6'
55%82.719u2519'25'
60%48.819u294'29'
80%58.919u4213'42'
86%31.319u475'47'
90%32.919u525'52'
95%15.719u597'59'

Bereik: 427 km
ODO: 10747 km

[ Voor 19% gewijzigd door Dolfein op 15-04-2025 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svdlinde42
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-05 14:36
pekkie schreef op maandag 14 april 2025 @ 18:25:
Ben aangekomen na een rit van 177 km. Veel 120/u gereden. Net op 50 procent aangekomen. Voor de zekerheid 20 procent bijgeladen. Was een lader van 22kw. Maar laadde maar met 10 KW. Iemand een idee hoe dat komt. Was geen probleem. Tijd genoeg. Maar vond het raar.
Er zijn niet zo veel EVs die met meer dan 11kW AC laden, ook de Dolphin niet.
Bron: https://chargeblock.nl/we...de%20nieuwere%20modellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-06 21:48
@pekkie, de Dolphin heeft een max van 11kW bij langzaam laden, vandaar dat het ook op een 22kW lader niet sneller gaat :)

Ik merk hier dat als ik ongeveer 100-120km/u rijdt op de cruise control bij een temperatuur van ongeveer 20°C, dat mijn gemiddelde verbruik zo rond de 15-18kWh ligt. Als je echt steevast rond de 120km/u rijdt wordt het verbruik inderdaad fors hoger en zit je al snel rond de 220-250km te snelladen.

Oh, als het een beetje meezit qua planning ga ik deze zomer weer van Delft naar Zürich (Zwitserland) rijden voor een rit van ongeveer 900km deur tot deur. Vorig jaar lukte het me met een gemiddeld totaalverbruik van ±16kWh in de lente, dus ik ben benieuwd hoe het zal gaan in de zomer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekkie
Denk dat de ideale snelweg snelheid net iets onder de 110 ligt. Dan kom je wel ongeveer 400km op een lading. Voor 900 km dus 2 comfortabele stops en je bent er👍👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik hou voor m'n mentale gezondheid 3 stops aan à 300km… als er een laadpunt vol is of niet werkt hoeven we namelijk ook niet onnodig te wachten, en we moeten enkele bergen/bergjes over waar het verbruik vast wat schommelt :)

Maar een mooie rit is het zeker! We reden vorig jaar via Luxemburg, België en Frankrijk (jammer alleen van de tol) langs Straatsburg. Dit jaar willen we de tolwegen vermijden en rijden we juist bovenlangs via Duitsland (Keulen en Frankfurt)… eens zien wat dat voor rit gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielFRL
Vorige week Berlijn op een neer geweest en heb steeds de adviessnelheid/maximumsnelheid gereden. Soms even doortrekken tot 170km/u, maar dan gaat het verbruik extreem omhoog. De laadadviezen van Ionity app aangehouden en dat komt overeen met steeds de adviessnelheid/maximumsnelheid rijden. Dit beviel ons beter dan de Berlijn trip vorig jaar toen we steeds 100 à 110km/u reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svensson097
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07:39
Inmiddels is de Dolphin weer verlost van de winterbanden. Zo'n 3% minder uit de accu op dezelfde rit van 50 km ':)

[ Voor 4% gewijzigd door Svensson097 op 18-04-2025 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekkie
[quote]wist zelfs niet dat je met de dolphin 170/u kon halen. Ik verkies toch voor een afstand van 600 km rustiger te rijden en 1 maal op te laden . Tegenover snelheden boven de 150 en dan 3 keer te laden. Die tijd dat je wint met harder te rijden verlies je dubbel en dik met laden. Of je moet heel hoge laadsnelheid kunnen aanhouden. Wat zelfs weinige dure ev kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolfein

Check SRS

Zijn er nog mensen met een BYD Dolphin met dit probleem?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W62g6JlnEuigCtYJ4zOjHEKMsF0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3z0jxVZcnxh891ey62uyZFd7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Nee, is dat een melding over je airbags?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolfein
Ja, "check SRS" wijst op een probleem met sensors airbag en/of connectoren. Garage gaat herstel uitvoeren maar wacht op onderdelen.
Ik wou gewoon te weten komen of er nog Dolphins zijn met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Goh, nooit eerder voorbij zien komen… niet in mijn auto of ergens online. Mag je er nog wel mee rijden aangezien de garage op de onderdelen wacht, of krijg je in zo'n geval een leenauto mee?

(en succes met 't herstel even natuurlijk!)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Svensson097
Weinig berichten hier, topauto dus!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AadFrancissen
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 06-06 23:29
Even mijn update mbt abrp. In ben niet onverdeeld enthousiast. Enerzijds heb je perfect inzicht in de laadpalen om je heen en op route, heb je veel tweak mogelijkheden om de route op jouw rijgedrag aan te passen, zie je het aantal beschikbare laders (en de max laadsnelheid) op de laadplek waar je op aankoerst, etc. Ook de integratie met Android auto is top. Maar de app crasht nog wel eens, en op hete momenten wil je dat echt niet. Daarnaast kost het abonnement € 50 \ jaar en het adb kastje nog eens € 50.
Nu had ik de routeplanner vd BYD zelf vanaf het begin links laten liggen, maar op vakantie toch maar eens gebruikt. Blijkt dat die de belangrijkste instellingen heeft, die abrp ook heeft. Zoals welke laadpassen en welke aanbieders van laders je voorkeur heeft , en welke laadsnelheid. Op basis daarvan gaf die een perfecte route langs snelladers door Duitsland. Enige nadeel daarvan is weer dat je Android auto niet kunt gebruiken, en dat gebruiken wij voor YouTube Music, podcasts, etc en voor berichtjes.
Abrp beloofde mijn historie op te slaan, maar dat heb ik nog niet terug kunnen vinden. Het viel mij wel op, dat het reizen met elke anderhalf a twee uur en laadstop heel relaxed rijden is. We hebben de 1500km met een overnachting in Zwitserland gedaan. Het eerste deel duurde tien uur, en je komt eigenlijk best fris bij het hotel aan. De routeplanner gaat er ook vanuit dat je met de max snelheid mee rijdt. Eerder had ik bedacht om 110 km\u te gaan rijden, maar je kunt gewoon 130 km\u aanhouden. Geen enkel moment hebben we range anxiety gehad.
In Italië, de Marche, waren niet veel laadpalen, maar lukte prima om rond te komen. In Noord Italië zijn veel meer laadpalen en snelladers. Het meeste heb ik Tesla en Shell recharge gebruikt. Vattenfall en MoveMove werkten vaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekkie
Vandaag met 100 procent vertrokken. 39 km gereden en aangekomen met 404km radius over. Verbruikt de dolpin met volle accu minder? Of is er extra accu capaciteit vrijgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik merk het hier ook wel eensd @pekkie, maar volgens mij kan dat twee redenen hebben:
  • Je hebt Range Mode in Dynamic staan, waardoor hij actiever je range aanpast aan je verbruik.
  • Je verbruik stond hoog, maar je hebt in die 39km zuiniger/langzamer gereden waardoor het bereik naar boven is bijgesteld tijdens je rit.
Het zal vast één van de twee mogelijkheden zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAH307
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22-05 19:48
Ik heb sinds enige weken dat de achterruitsproeier spontaan aangaat. Uitzetten lukt alleen door de de ruitenwisser handmatig in interval stand te zetten en dan weer uit.

Iemand hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Nee, nog nooit last gehad van een druiper eigenlijk… misschien is het een klein software-probleempje? Ik heb een website gevonden waar dit wel wordt gemeld als euvel, maar kan eigenlijk nergens een oplossing vinden. Misschien dat je er even mee naar de dealer kan?

https://evpowerhouse.com....KeFVeFBVzvCZZ863lfZ8nkRei

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JS_67
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 06-06 13:03
Ik draaide nog op software versie v1.4.1 maar heb zojuist de v1.5.1 update ontvangen. Hij is nu nog bezig met de installatie. Ik ben benieuwd wat ik ervan ga merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAH307
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22-05 19:48
Kapotlood schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 09:12:
Nee, nog nooit last gehad van een druiper eigenlijk… misschien is het een klein software-probleempje? Ik heb een website gevonden waar dit wel wordt gemeld als euvel, maar kan eigenlijk nergens een oplossing vinden. Misschien dat je er even mee naar de dealer kan?

https://evpowerhouse.com....KeFVeFBVzvCZZ863lfZ8nkRei
Ben er al mee naar dealer geweest. Zogenaamd 1 onderdeel software geupdated die nog open stond. Hadden niet eerder van dit probleem gehoord. Probleem is daarmee niet opgelost. Wederom een afspraak gemaakt.
Als ik het sproeien niet stop dan is het tankje zo leeg. Hij blijft maar gaan. Iets meer dan een druiper... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
JS_67 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 14:44:
Ik draaide nog op software versie v1.4.1 maar heb zojuist de v1.5.1 update ontvangen. Hij is nu nog bezig met de installatie. Ik ben benieuwd wat ik ervan ga merken.
Via OTA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS_67
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 06-06 13:03
Via OTA. Het downloaden & installeren heb ik via de wifi gedaan., Er zijn wat wijzigingen in de GUI doorgevoerd. Met name dat ik de navigatie als direct button onderaan kan plaatsen vind ik prettig. Misschien zat dit al in de vorige versie, maar het viel mij nu pas op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricky757
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-05 21:25
Hier ook geüpdatet, brengt wel wat mooie tweaks mee in de interface (instellingenmenu) ook een aantal nieuwe apps die te downloaden zijn.

Voor mij persoonlijk wel een nadeel;
De bovenste en onderste balken verdwijnen niet meer bij gebruik van Android auto. Vond het er wel slick uitzien zo full screen maar dat is nu dus helaas niet meer zo.. hopelijk maken ze in een toekomstige update hier een toggle voor o.i.d.

Nothing phone 3a - AMD RX 6900 XT - AMD Ryzen 7 5800X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwtje123
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-06 15:35
JS_67 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 14:44:
De vorige keer kreeg ik hierover netjes bericht, maar nu nog niks gehoord. Zijn er ook release notes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@erwtje123, volgens mij wordt dit altijd in fases uitgerold, ik zie hem hier ook nog niet voorbij komen... misschien dat we nog even geduld moeten hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
erwtje123 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 13:13:
[...]

De vorige keer kreeg ik hierover netjes bericht, maar nu nog niks gehoord. Zijn er ook release notes?
Deze mooie uitgebreide pdf vond ik op het web

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AadFrancissen
Nou, dat zijn best wat interessante verbeteringen. Nederlandse taal voor de byd Assistant (hoewel, wie gebruikt die?), Google Search in de navigatie, aanpassing in de airco speciaal voor koudere landen (EU), YouTube app, verbetering in de Ux van de menu structuur, wat verbeteringen in de veiligheid.

En lees ik nu goed:
  1. voordat Google Search werkt de werkplaats eerst iets moet updaten in het systeem?
  2. dat je het laden beter kunt plannen?
    Ik zit met de laadpaal bij Coolblue (nog niet bij Tibber, helaas), maar heb al wel dynamische tarieven (Pure Energie). Dan wil ik vooral laden als de stroom goedkoop is, en dat is doorgaans tussen 11u - 17u.
Anyway, ik ben benieuwd! Kom naar door met die update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielFRL
AadFrancissen schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 18:58:
Nou, dat zijn best wat interessante verbeteringen. Nederlandse taal voor de byd Assistant (hoewel, wie gebruikt die?)
Ik, bijvoorbeeld bij het inrijden van een parkeergarage om een ticket te trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-06 18:20
Hoe goed werkt de Airco na deze OTA update? Koelt deze ook goed bij bijvoorbeeld 19 graden als setting?

Bij de Atto 3 is er ook een OTA, en werkt de airco alleen nog op de LO Setting bij de huidige weer omstandigheden. Alles boven LO gaat hij verwarmen en springt de warmte pompt over van koelen op verwarmen.

Zie ook:
https://gathering.tweaker...ist_messages/2181584/last

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricky757
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-05 21:25
awhatever schreef op maandag 26 mei 2025 @ 13:22:
Hoe goed werkt de Airco na deze OTA update? Koelt deze ook goed bij bijvoorbeeld 19 graden als setting?

Bij de Atto 3 is er ook een OTA, en werkt de airco alleen nog op de LO Setting bij de huidige weer omstandigheden. Alles boven LO gaat hij verwarmen en springt de warmte pompt over van koelen op verwarmen.

Zie ook:
https://gathering.tweaker...ist_messages/2181584/last
Ik zou het graag voor je testen maar er is een saboteur in mijn motorruimte bezig geweest.. compleet stuk kabel (vermoedelijk voor de airco) is weg geknaagd. Heb al een tijdje geen werkende airco en kan pas 6 juni bij de dealer terecht.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k5tjIraJb74goZpe8Xp8CFAYuY0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lueYhsIZDeE2ECneDrYYQGcG.jpg?f=fotoalbum_large

Nothing phone 3a - AMD RX 6900 XT - AMD Ryzen 7 5800X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Ricky757 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 13:42:
Ik zou het graag voor je testen maar er is een saboteur in mijn motorruimte bezig geweest.. compleet stuk kabel (vermoedelijk voor de airco) is weg geknaagd.
Vervelende beestjes die steenmarters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekkie
Heb ook het gevoel dat de airco alleen op LO werkt. Maar is dat bij de meeste auto's niet zo. Als het buiten 22 graden is en je zet de verwarming op 18 moet die nauwelijks koelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwtje123
Update net gehad en ik ben erg blij met de functie dat de onderste balk nu permanent in beeld is (ook bij gebuik van Android) en dat hierin nu de AC en verwarmings opties staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AadFrancissen
Dat kan ik me helemaal voorstellen. Zo irritant dat er geen directe knoppen zijn voor het regelen van de fan en temperatuur (als de auto instelling niet goed werkt, zoals in de BYD). Fijn dat ze dit opgelost hebben!
erwtje123 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 11:03:
Update net gehad en ik ben erg blij met de functie dat de onderste balk nu permanent in beeld is (ook bij gebuik van Android) en dat hierin nu de AC en verwarmings opties staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielFRL
AadFrancissen schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 11:14:
Dat kan ik me helemaal voorstellen. Zo irritant dat er geen directe knoppen zijn voor het regelen van de fan en temperatuur (als de auto instelling niet goed werkt, zoals in de BYD). Fijn dat ze dit opgelost hebben!

[...]
Die directe knoppen zijn er in de vorm van: met drie vingers over het scherm van boven naar onder en visaaversa voor de temperatuur en links naar rechts en visaaversa voor de ventilator snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AadFrancissen
Waaaaat? Dat wist ik niet! Ga ik proberen . Maar nog steeds vind ik altijd zichtbare knoppen beter.
MichielFRL schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 14:09:
[...]

Die directe knoppen zijn er in de vorm van: met drie vingers over het scherm van boven naar onder en visaaversa voor de temperatuur en links naar rechts en visaaversa voor de ventilator snelheid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:36
Svensson097 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 12:35:
Weinig berichten hier, topauto dus!
Dit is wel echt zo he. Hij is bij lange na niet zo spannend als mijn Alfa Giulietta QV was maar hij doet wel echt alles wat ie moet doen. Ik vind het ook gewoon een fijn rijdende auto met een prima audio systeem. En het bijspijkeren van de software is ook gewoon dikke prima.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwtje123
MichielFRL schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 14:09:
[...]

Dit is fijn, maar zeer beperkt. Je kan niet de voorruitverwarming aanzetten, kiezen welke ventilatievensters, enz. enz.

In de nieuwe situatie heb je permanent onderin een balk in beeld waarin je alles wel kan aanpassen tijdens het rijden. Veel fijner!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aadmouthaan
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-06 15:56
Ik heb net de nieuwe OTA update gedaan. Ik merk dat alle waarschuwingsgeluiden weer in decibel zijn gestegen. Hopelijk passen ze dit weer snel aan.

Ik reed net naar achteren op mijn oprit en de buren 5 huizen verder konden de piepjes horen. Niet normaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• erwtje123
aadmouthaan schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 10:30:
Ik heb net de nieuwe OTA update gedaan. Ik merk dat alle waarschuwingsgeluiden weer in decibel zijn gestegen. Hopelijk passen ze dit weer snel aan.

Ik reed net naar achteren op mijn oprit en de buren 5 huizen verder konden de piepjes horen. Niet normaal.
Via het audio menu (als ik me niet vergis) kan je nu het volume van deze geluiden zelf instellen. Dus even opzoeken en in de laagste stand zetten en dan is het ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aadmouthaan
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-06 15:56
erwtje123 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:02:
[...]

Via het audio menu (als ik me niet vergis) kan je nu het volume van deze geluiden zelf instellen. Dus even opzoeken en in de laagste stand zetten en dan is het ok.
Ja gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KJl1EIVn7-y2yu1cEnZKC5u12C4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R5ybygCTXxDlw1cFmt6gDWp7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svdlinde42
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-05 14:36
Hier dinsdag de update gekregen!

Volume van meldingen is op de zachtste stand is prima (wel iets luider volgens mij). Als je de voorruit ontwaseming aanzet, gooit ie het volume flink omhoog, volgens mij is dat niet instelbaar.

Nu ook YouTube en spelletjes beschikbaar! Uiteraard alleen in P stand te gebruiken.

Het omlaag-swipe-menu heeft ook een facelift gekregen en reageert veel responsiever. Wel fijn, want daar staat bij mij de snelkoppeling in om de snelheidswaarschuwing uit te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svensson097
Sinds de update blijft het scherm donker, waardoor ik overdag de camera’s niet kan zien. Meer mensen met dit probleem?

Note: licht aan/uit, vanalles al geprobeerd. “heeft u hem al opnieuw opgestart?” Ja.
Ook met de schermhelderheid op het hoogst kan ik de camera’s amper zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donenzone
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Svensson097 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 19:19:
Sinds de update blijft het scherm donker, waardoor ik overdag de camera’s niet kan zien. Meer mensen met dit probleem?

Note: licht aan/uit, vanalles al geprobeerd. “heeft u hem al opnieuw opgestart?” Ja.
Ook met de schermhelderheid op het hoogst kan ik de camera’s amper zien.
Ja, het valt me ook op op dat de camera's minder helder zijn na de update, het is lastiger te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik heb hier ook de update uitgevoerd, en het nieuwe balkje onderin waar je nu permanent de iconen voor o.a. je verwarming e.d. hebt was heel even wennen. En je moet opnieuw de waarschuwing-meldingen een beetje stiller zetten. Maar verder heb ik van de donkere schermen of minder heldere camerabeelden heb ik hier nog niets gemerkt… hebben jullie 't ondertussen al kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svensson097
Kapotlood schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 20:40:
Ik heb hier ook de update uitgevoerd, en het nieuwe balkje onderin waar je nu permanent de iconen voor o.a. je verwarming e.d. hebt was heel even wennen. En je moet opnieuw de waarschuwing-meldingen een beetje stiller zetten. Maar verder heb ik van de donkere schermen of minder heldere camerabeelden heb ik hier nog niets gemerkt… hebben jullie 't ondertussen al kunnen oplossen?
Het licht uit doen zodat het scherm feller wordt 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Heb je het licht altijd aan of uit staan @Svensson097? Bij mij staat deze altijd op 'auto', misschien dat dat een verschil maakt? 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svensson097
Kapotlood schreef op maandag 2 juni 2025 @ 10:14:
Heb je het licht altijd aan of uit staan @Svensson097? Bij mij staat deze altijd op 'auto', misschien dat dat een verschil maakt? 😄
Ik had 'm altijd op Auto en dat ging prima. Maar sinds de update zie ik dan niks meer en moet ik het licht echt 'uit' zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Dat is inderdaad wel vreemd… op telefoons kun je een factory reset doen, maar dat is met een auto wat lastiger 😅 Vervelend probleem in ieder geval, heb je al contact gehad met Louwman?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svensson097
Kapotlood schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 14:31:
Dat is inderdaad wel vreemd… op telefoons kun je een factory reset doen, maar dat is met een auto wat lastiger 😅 Vervelend probleem in ieder geval, heb je al contact gehad met Louwman?
Nee hij moet over een aantal weken voor de 50.000 beurt, dus ik meld het dan wel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AadFrancissen
Ik heb hier na de update gelukkig ook geen last van. Ben in het geheel erg blij met de update.

Over de beurt gesproken, ik kreeg in het voertuig een melding voor een beurt (ik denk na 1 jaar en bij 20k), maar ik las online dat BYD had besloten voertuigen pas na 2 jaar of 40k (?) voor een beurt te laten komen. Klopt dat?
Svensson097 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 14:33:
[...]

Nee hij moet over een aantal weken voor de 50.000 beurt, dus ik meld het dan wel 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dolfein
Gisteren in de garage zei men : onderhoud na 2 jaar of 30000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolfein
Dolfein schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 11:07:

Check SRS

Zijn er nog mensen met een BYD Dolphin met dit probleem?

[Afbeelding]
Probleem werd inmiddels door de Byd garage gratis hersteld: kabeltje onder bestuurdersstoel vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pekkie
AadFrancissen schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 15:14:
Ik heb hier na de update gelukkig ook geen last van. Ben in het geheel erg blij met de update.

Over de beurt gesproken, ik kreeg in het voertuig een melding voor een beurt (ik denk na 1 jaar en bij 20k), maar ik las online dat BYD had besloten voertuigen pas na 2 jaar of 40k (?) voor een beurt te laten komen. Klopt dat?

[...]
Als je service aanklikt. Kan je zelf 2 jaar instellen en 30000kilometer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekkie
Weet iemand of je het geluid van de richtingaanwijzers kan aanpassen? Indien dit gaat hoe en waar? Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svensson097
AadFrancissen schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 15:14:

[...]
2 jaar of 30.000 volgens mij.
Eerst was het 1 jaar of 20.000, dit is ruimer gemaakt.
Ik ging bij 40.000 een tweede onderhoudsbeurt aanvragen, maar kreeg toen bericht dat ik mocht wachten tot 50.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-06 18:20
Zien jullie de buiten temperatuur nog ergens staan?

Die stond rechts boven de cruisecontrol snelheid. Maar daar staat deze nu niet meer bij ons, missen jullie de buitentemperatuur weergave ook? Of is deze verplaatst ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
awhatever schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 18:04:
Zien jullie de buiten temperatuur nog ergens staan?

Die stond rechts boven de cruisecontrol snelheid. Maar daar staat deze nu niet meer bij ons, missen jullie de buitentemperatuur weergave ook? Of is deze verplaatst ?
Vermoedelijk heb je de weergave aangepast.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste