• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03:20
Oh, van de rijbaan-controle en waarschuwingslampen e.d. heb ik hier niets aan verschil gemerkt (gelukkig). Voor m'n gevoel gaat de rijbaancontrole zelfs een stukje beter.

Maar de ingestelde temperatuur lijkt inderdaad beter te werken… deels. De 20-24°C is nu meer zoals je zou verwachten i.p.v. wat je voorheen met wel meer Chinese auto's had, dat je de temperatuur op 22-24°C moest zetten voor een goed werkende verwarming. Alleen merk ik wel dat 18-19°C ook niet bepaald écht sterk meer koelen, en dat zal in de zomer misschien een beetje opletten zijn.

• gollem
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12-12 13:45
De update is echt een versie update: compleet nieuwe interface
De volumes waren gelukkig niet verhoogd, alles nog lekker rustig

De self driving (ica) gaf bij mij ook vaker aan dat ik het stuur vast moest houden, veel sneller en vaker dan in het verleden. De auto blijft volgens mij minder mooi in het midden van de rijbaan als voorheen. Ik heb nu eerder de neiging om bij te sturen omdat hij dichter langs het verkeer op de rechter baan gaat tijdens een inhaal actie.

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:35
gollem schreef op woensdag 26 november 2025 @ 19:52:
De self driving (ica) gaf bij mij ook vaker aan dat ik het stuur vast moest houden, veel sneller en vaker dan in het verleden. De auto blijft volgens mij minder mooi in het midden van de rijbaan als voorheen. Ik heb nu eerder de neiging om bij te sturen omdat hij dichter langs het verkeer op de rechter baan gaat tijdens een inhaal actie.
Heel herkenbaar wat je schrijft.
Ik heb het idee dat ICA in het donker beter functioneert dan overdag.

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

• JS_67
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 14:03
MichielFRL schreef op woensdag 26 november 2025 @ 20:14:
[...]

Ik zet hem nu steeds vaker uit omdat ik hem niet meer vertrouw. Al een jaar rij ik zonder issues over de A4, maar sinds de update zwalk ik van de linkerstreep naar de rechterstreep.

• AadFrancissen
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21-12 09:04
De nieuwe functie van de ICA om tijdens een bocht automatisch iets af te remmen is dan wel weer heel fijn. Zeker met rotondes 👍🏻😊
ik zet de ICA heel vaak aan, ook in de stad om lekker mee te rijden met het verkeer. Tegelijk heb ik nu al paar keer flink moeten remmen, omdat een auto half op de rijbaan voor het stoplicht was gestopt en de BYD dat niet (of in mijn beleving te laat) door had. Maar ik moet nog meer testen.

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12 16:49
Hier ook slecht geluid na de update.

Had Google Maps aan via draadloos Carplay en mijn telefoon lag draadloos op te laden. Ik wilde naar de radio luisteren via DAB+ maar die app stopte er telkens na 20 seconden weer mee. Telefoon van de lader af en probleem was verholpen. Vreemd.

iRacing Profiel

• gollem
MichielFRL schreef op woensdag 26 november 2025 @ 20:14:
[...]

Over de N34 naar Groningen geweest maar vind de ICA niet meer betrouwbaar. Heb zeker een keer of 3 gehad dat de auto zomaar over de middenlijn reed richting de andere weghelft! Dit heeft hij nog nooit eerder gedaan. De cruisecontrol remt wel af in de bochten maar dan wel heel laat.

• MichielFRL
gollem schreef op maandag 1 december 2025 @ 19:39:
[...]

Over de N34 naar Groningen geweest maar vind de ICA niet meer betrouwbaar. Heb zeker een keer of 3 gehad dat de auto zomaar over de middenlijn reed richting de andere weghelft! Dit heeft hij nog nooit eerder gedaan. De cruisecontrol remt wel af in de bochten maar dan wel heel laat.
Betrouwbaarheid van de ICA is echt minder geworden.
Iedereen melden bij de dealer en dan hopen dat er snel een OTA komt om het op te lossen.

• gollem
AadFrancissen schreef op woensdag 26 november 2025 @ 22:59:
De nieuwe functie van de ICA om tijdens een bocht automatisch iets af te remmen is dan wel weer heel fijn. Zeker met rotondes 👍🏻😊
ik zet de ICA heel vaak aan, ook in de stad om lekker mee te rijden met het verkeer. Tegelijk heb ik nu al paar keer flink moeten remmen, omdat een auto half op de rijbaan voor het stoplicht was gestopt en de BYD dat niet (of in mijn beleving te laat) door had. Maar ik moet nog meer testen.
Ik heb ook het gevoel dat hij later en harder remt als voorheen als er auto's stil staan bij het stoplicht. Heb steeds de neiging om zelf op de rem te trappen omdat hij er voor mijn gevoel te hard op af rijd. Mijn vrouw zit ook steeds te mopperen waarom ik pas zo laat afrem :(

• pekkie
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 18-12 19:29
Heb hem op 3 blokjes staan. Durf niet te denken hoe laat hij remt op 1 blokje

• MichielFRL
pekkie schreef op woensdag 3 december 2025 @ 21:14:
Heb hem op 3 blokjes staan. Durf niet te denken hoe laat hij remt op 1 blokje
3 blokjes is onwerkbaar op de snelweg. Zodra er iemand inhaalt gaat de Dolphin op de rem.

• pekkie
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 18-12 19:29
MichielFRL schreef op woensdag 3 december 2025 @ 21:18:
[...]

3 blokjes is onwerkbaar op de snelweg. Zodra er iemand inhaalt gaat de Dolphin op de rem.
Moet toegeven dat ik zelden autosnelweg gebruik. Ook ICA gebruik ik zelden.

• AadFrancissen
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21-12 09:04
Ik heb nu twee weken gereden met die nieuwe update, en ik ben helaas niet blij met de aanpassingen aan lane assist en ICA. Hij zoekt idd, veel meer dan voorheen, de strepen op , dus je moet meer bijsturen. Gaat er regelmatig ook overheen, en dan krijg je melding, terwijl die eerder er gewoon niet overheen ging.
En vooral: als je aan hebt gezet dat die zachter door de bocht gaat, duurt het 10 - 20 seconden voordat die weer volop gaat optrekken naar de ingestelde snelheid. Dat rijdt niet lekker, en dus ben ik ook nog eens - veel meer dan voorheen - gas aan het geven. Waar heb ik dan die ICA nog voor?

Mijn vraag is: er werd opgeroepen om het te melden bij de leverancier. Weten jullie het mail adres of website waar dat kan? Mijn leverancier is Louwman...

• Ricky757
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:40
AadFrancissen schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 07:27:
Mijn vraag is: er werd opgeroepen om het te melden bij de leverancier. Weten jullie het mail adres of website waar dat kan? Mijn leverancier is Louwman...
Ik heb zelf via de BYD app een chat gestart, en na wat 'troubleshooting' (3x de radio herstart vanwege het geluid en volume wat veel te hard is geworden) heeft de medewerker mijn klachten genoteerd en ging ze doorgeven aan BYD.

Nothing phone 3a - AMD RX 6900 XT - AMD Ryzen 7 5800X

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-12 22:12

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Hoe groot is zo'n Dolphin eigenlijk?
Een beetje formaat Swift/Polo?

En ik lees dat ze (nu al?) niet meer geproduceerd worden? Dat zou erg jammer zijn.

Het lijkt mij wel interessant om op termijn een (kleine) elektrische auto te hebben naast onze gezinsauto. Zodat de kleine auto's het dagelijkse woon-werk kan doen en de grotere auto voor als we met het hele gezin gaan.

Dus hoop dat over ~3-5 jaar de software stabiel is, de accus nog goed zijn en het e.e.a op de tweedehands markt te vinden is (en qua onderdelen).

Qua onderhoud is het op papier ook ideaal, een accu, rem en elektromotor.
Geen bougies, cilinderkoppen/kleppen/nokkenas, geen distributieriem, geen uitlaatsysteem/katalysator, koelsysteem/waterpomp, turbo of andere milieu-meuk zoals katalysator, EGR, lambda-sensor die kapot kan gaan.

Maar zo'n verhalen als een tellerunit die in z'n geheel er ineens mee stopt, vindt ik dan wel weer apart. En niet elke monteur kan goed omgaan met de software-aansturingen?

• MichielFRL
Accretion schreef op woensdag 17 december 2025 @ 22:33:
Hoe groot is zo'n Dolphin eigenlijk?
Een beetje formaat Swift/Polo?
De Swift en Polo zijn kleintjes in vergelijk met de Dolphin, zie https://www.autoweek.nl/auto/vergelijk/110989-110177-108215/

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-12 22:12

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ah inderdaad, maar hoeft niet direct een probleem te zijn overigens.

Maar ja, valt ook vrij weinig nuttigs over te zeggen op een termijn van 3-5 jaar.

Ben wel benieuwd of het meer gaat aanslaan en de tweedehands markt (en reserveonderdelen) een beetje op gang komen.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste