Hoe bevalt de navigatie t.o.v waze of Google?
Op de spraak assistentie na.
Sommige dingen vind ik fijn aan de ingebouwde navigatie, maar een hoop ook minder.taylor schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 17:57:
Hoe bevalt de navigatie t.o.v waze of Google?
[ Voor 6% gewijzigd door Brojer op 12-03-2025 18:46 ]
BYD Atto 3 / Comfort / Climbing Grey
Dit geluid komt uit het 'prompt' kanaal. Als je je volume aanpast het 2e schuifje. Via dit kanaal word alles mbt navigatie uitgezonden. Flitsmeister etc. gaat ook via dit kanaal.etienne1 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 16:12:
-Ik heb nu de navigatie gestopt maar toch gaat de stem door bij het naderen van bijvoorbeeld een school of camera voor gemiddelde snelheid. Kan je dit eventueel uitzetten ? Bij de instellingen van de navigatie vind ik het niet.
Kan ik de navigatie niet volledig uitzetten dus ook de mededelingen die nu komen zonder routeplanning ?Brojer schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 18:56:
[...]
Dit geluid komt uit het 'prompt' kanaal. Als je je volume aanpast het 2e schuifje. Via dit kanaal word alles mbt navigatie uitgezonden. Flitsmeister etc. gaat ook via dit kanaal.
De geluid instelling voor de navigatie zijnetienne1 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 19:12:
[...]
Kan ik de navigatie niet volledig uitzetten dus ook de mededelingen die nu komen zonder routeplanning ?
Kan ik dat bij de instellingen van de navigatie of elders ?Brojer schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 19:16:
[...]
De geluid instelling voor de navigatie zijn
A. Volledig, routeaanwijzing/schoolzones/trajectcontrolle/etc
B. Enkel waarschuwingen, flitspalen/trajectcontrole/een piepje bij elke bocht/kruising?
C. Alles uit
Bij alle instellingen komt het geluid vanuit het Prompt kanaal.
In de instellingen van de navigatie kies je het geluidsprofiel 'alles, meldingen of uit'.etienne1 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 19:37:
[...]
Kan ik dat bij de instellingen van de navigatie of elders ?
Klaar en duidelijk. Kan je ook een ander stem kiezen ?Brojer schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 19:43:
[...]
In de instellingen van de navigatie kies je het geluidsprofiel 'alles, meldingen of uit'.
Het volume hiervan bedien je met je normale volume knop op je stuur/ midden console. De linker volume schuif is je media geluid (muziek), de rechter is genaamd prompt. Dit prompt kanaal bediend o.a. Het volume van je navigatie.
Naar mijn weten niet, ik heb alle geluiden van de auto overigens uit staan waar mogelijk.etienne1 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 19:53:
[...]
Klaar en duidelijk. Kan je ook een ander stem kiezen ?
Ik herken je plus en minpunten inderdaad wel. Ik vind de EV route planning alleen wel zo fijn dat ik tegenwoordig eigenlijk weer standaard op de navigatie van de auto rij.Brojer schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 18:39:
[...]
Sommige dingen vind ik fijn aan de ingebouwde navigatie, maar een hoop ook minder.
+ EV route planning
+ Snelle toegang tot snelkoppelingen mbt klimaat etc.
+ De aangegeven max. Snelheid komt goed overheen, werkt denk ik op basis van GPS ipv verkeersbord herkenning
- Alle geluiden (met als resultaat dat ik het volledige prompt kanaal uit heb gezet)
- Hij kiest af en toe twijfelachtige routes
- Zoeken werkt voornamelijk op adres en niet 'a-la-Google'
- Het feit dat muziekbediening (Spotify) enkel met een half splitscreen werk, maar dit is in Android auto niet veel beter
- Ik rijd het liefst met '3d, richting van auto', de auto zet dit graag terug naar '2d, richting van auto'
Nee dingen zoals tolwegen en veerboten vermijden kun je wel aanzetten.taylor schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:45:
Dus hij stuurt je altijd als je van Nederland naar Spanje rijd via de snelweg en tol? Tolwegen vermijden kan dus niet?
Allen plus en min punten meegerekend rijd ik momenteel met Google Maps via AA. Hoe graag ik het ingebouwde systeem ook zou willen gebruiken.RedDevilHG schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:30:
[...]
Ik herken je plus en minpunten inderdaad wel. Ik vind de EV route planning alleen wel zo fijn dat ik tegenwoordig eigenlijk weer standaard op de navigatie van de auto rij.
Wat ik ook mis sinds de navigatie is geupdate: de mogelijkheid om na het ingeven van de bestemming te kiezen uit alternatieve routes. In de oude navigatie kon dat nog a-la Google Maps. Nu is het gewoon: dit is de route en daar moet je het mee doen.
Ik heb ook niet de mogelijkheid tussen routes te kunnen kiezen helaas..taylor schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:16:
Vreemd ik kreeg vanochtend de opties uit twee routes. Wanneer heb jij de laatste update gedaan? Ik kreeg een update binnen mbt tot de talen.
[ Voor 16% gewijzigd door Brojer op 13-03-2025 19:54 ]
[ Voor 4% gewijzigd door logix147 op 14-03-2025 08:13 ]
[ Voor 68% gewijzigd door taylor op 14-03-2025 08:29 ]
Ik heb zelf inderdaad een tijd met ABRP gereden met zo'n OBD dongel. Dat laatste werkte echt perfect. Maar ik vind zelf de navigatie van ABRP in Apple CarPlay totaal niet werken. Er staan namelijk geen "witte pijlen" voor afslagen. Met name in Duitsland waar je best vaak hebt dat er meerdere afslagen in een afslag zitten op de snelweg ging het daardoor te vaak mis bij mij.taylor schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 07:11:
En navigeren met de abrp app? Is dit geen goed alternatief ook t.o.v Google maps,ik ben ook opzoek naar een goede routeplanner ivm met reizen tussen spanje en Nederland.
Ik zweer bij IONITY lader in buitenland, werkt echt top en zijn bijna overal aanwezig. Abbo afsluiten zijn kosten gemiddeld 0,39 -0,49 per kW. Vorigjaar naar Italië gebruikt.logix147 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 12:16:
@taylor niet elke Tesla lader werkt even lekker op de BYD Atto3 die op dit moment geleverd zijn. Schijnbaar komt er ergens dit jaar een hardware update als ik het topic moet geloven, alleen is het nog onbekend of de reeds geleverde auto's dit ook kunnen ontvangen.
Los daarvan is mijn ervaring dat bij elke Tesla snellader wel een andere leverancier zit.
Ik gebruik dus FastNed en daar kom je prima mee uit de voeten. Shell Recharge/Vattenfall heb ik als fallback kaarten en dan nog de creditcard/ecotap optie als de vorige 3 niet werken.
Dat ben ik in de praktijk eigenlijk nog nooit tegengekomen.
Ik vond naar Madrid best meevallen, zou even moeten kijken naar mijn stops, maar ik rij al elektisch sinds de Leaf ZE1 en heb eigenlijk lange afstanden rijden nooit als moeilijk gezien. Meer dan 1000 km per dag is toch niet leuk om te rijden, aangezien we dit alleen in de vakantie doen. Maar sommige mensen rijden graag in 1x van NL > Spanje... het kan, maar dan zou ik persoonlijk het vliegtuig voor pakken en lokaal huren als je dan toch er 'snel' wilt zijn.
Oké.. Ik heb mijne een week of 5 geleden ontvangen..taylor schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 08:58:
Shell geeft geen pas meer uit gaat volgens mij via de app. Ik wilde ook de byd shell pas aanvragen maar helaas.
Ik kan nog steeds een pas aanvragen vanuit de BYD app.taylor schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 08:58:
Shell geeft geen pas meer uit gaat volgens mij via de app. Ik wilde ook de byd shell pas aanvragen maar helaas.
Gaat via hun app downloaden aanmelden en klaar.taylor schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 05:24:
Voor fastned en ionity kun je daar dan alleen laden met hun laadpas? Ik ben een leek en de eerste keer dat ik met een elektrische auto 2000km vakantie ga vieren.
Welkom bij de club van blije rijders!ARvanHAS schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:19:
Hallo. Ik ben nieuw hier, maar rij inmiddels ruim 4 jaar elektrisch en sinds een maand met de Atto3.
Tesla gebruik ik wel om te DC te laden, dit vanwege het grote prijsverschil. Vaak zelfs goedkoper dan een AC straatlader. Voor Tesla heb je hun app en een Tesla account nodig.
.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V151 - CT003 V115 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+
Mediaknop op middenconsole 10sec ingedrukt houden (soft reset). Swipe met 2 vingers van boven naar beneden ik zie of volume voldoende is.taylor schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:29:
Sinds twee dagen doet mijn spraakgestuurde opdrachten het niet meer. Toen ik verleden week mijn atto 3 ophaalde deed alles het gewoon. Bv ramen openen het schuifdak.
.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V151 - CT003 V115 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+
Heb je toevallig ook iets van een bron hierbij? Volgens BYD zouden de pre-zomer2025 modellen dit hardware matig niet kunnen, maar zo'n kabel vervangen lijkt me vrij eenvoudig, mits dit niet op een domme plaats zit waar je nimmer bij komt zonder de halve auto uit elkaar te slopen.SatScan schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:09:
[...]
Welkom bij de club van blije rijders!
Tav Tesla oplaadpunten, niet alle versies daarvan worden ondersteund door de Atto3. Volgens mij alleen V1 en 2. Misschien dat er dit jaar het wel mogelijk wordt om bij alle Tesla uitvoeringen te kunnen laden door het vervangen van een (korte) kabel.
[Afbeelding]
Be like Google my friend...logix147 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 23:24:
[...]
Heb je toevallig ook iets van een bron hierbij? Volgens BYD zouden de pre-zomer2025 modellen dit hardware matig niet kunnen, maar zo'n kabel vervangen lijkt me vrij eenvoudig, mits dit niet op een domme plaats zit waar je nimmer bij komt zonder de halve auto uit elkaar te slopen.
[ Voor 9% gewijzigd door SatScan op 17-03-2025 09:12 ]
Ik had gisteren onderweg bij zowel Shell als Fastnet 60KW van 40% tot 80%.Brojer schreef op maandag 17 maart 2025 @ 09:10:
Eerder al eens een opmerking gemaakt over de laadsnelheid van mijn auto. Toen was het rond de 0 graden Celsius.
Op dit moment, wederom een andere Fastned en ik ben de enige die aan het laden is. 7 graden Celsius.
Hoe gaat dit momenteel bij jullie? Anders toch eens langs de dealer.
[Afbeelding]
Na de foto schoot hij nog eventjes naar de 40... Zal de volgende keer is bij de Shell recharge proberen.avdl72 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 14:08:
[...]
Ik had gisteren onderweg bij zowel Shell als Fastnet 60KW.
Je accu lijkt niet op de juiste temperatuur om 'snel te laden', zie ook de 'warme tip' onderin het beeldscherm. Hoe langer laden = hoe warmer de accu = hoe sneller (al is te warm ook niet goedBrojer schreef op maandag 17 maart 2025 @ 09:10:
Eerder al eens een opmerking gemaakt over de laadsnelheid van mijn auto. Toen was het rond de 0 graden Celsius.
Op dit moment, wederom een andere Fastned en ik ben de enige die aan het laden is. 7 graden Celsius.
[Afbeelding]
Hoe lang was je al aan het rijden voor je ging laden? Dan bepaald namelijk ook heel erg hoe warm de batterij is (met deze temperaturen laad de auto sneller met een warmere batterij). Zelf ervaar ik dat ik wel echt 45 minuten tot een uur al onderweg moet zijn wil ik optimale snellaad snelheden behalen.Brojer schreef op maandag 17 maart 2025 @ 15:23:
[...]
Na de foto schoot hij nog eventjes naar de 40... Zal de volgende keer is bij de Shell recharge proberen.
[ Voor 11% gewijzigd door ARvanHAS op 17-03-2025 20:42 ]
Nee. Alleen de oudere V2 charges (die met twee kables) werken met de Atto 3 modeljaar 2024 en ouder. De V3 en V4 chargers dus niet vanwege eerder genoemde hardware issues.taylor schreef op maandag 17 maart 2025 @ 23:11:
Dus de tesla laders functioneren goed met de byd. Je leest vaak negatieve tesla laad recensies.
Goedemorgen,patje0010 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 08:15:
Hi Allen, Sinds enkele weken de bezitter van een atto3, zalige wagen! Er lagen winterbanden op, die ga ik vervangen door de EcoContact 6 Q, Nu heb ik de verkeerde maat besteld, de 235/55 R18 101V ipv de 235/50 R18 101V, dus 55 ipv 50 hoogte.
Is er daarmee een ander rijgedrag of dergelijke?
As mentioned above, your odometer meter readings will be definitely wrong, so will be your range.patje0010 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 08:15:
Hi Allen, Sinds enkele weken de bezitter van een atto3, zalige wagen! Er lagen winterbanden op, die ga ik vervangen door de EcoContact 6 Q, Nu heb ik de verkeerde maat besteld, de 235/55 R18 101V ipv de 235/50 R18 101V, dus 55 ipv 50 hoogte.
Is er daarmee een ander rijgedrag of dergelijke?
Ik heb die van mij verleden week opgehaald maar met de volledige naam op de achterklep. Zijn de V2 laders nog steeds volop aanwezig?avdl72 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 08:42:
[...]
Nee. Alleen de oudere V2 charges (die met twee kables) werken met de Atto 3 modeljaar 2024 en ouder. De V3 en V4 chargers dus niet vanwege eerder genoemde hardware issues.
Dit is verholpen bij modeljaar 2025 die te herkennen is aan de andere badging op de achterklep. Bijvoorbeeld de woorden Build Your Dreams zijn vervangen door BYD.
Vandaag een stuk warmer en langer gereden.. Wat een verschil.Brojer schreef op maandag 17 maart 2025 @ 09:10:
[Afbeelding]
Ja die V2 zijn er nog voldoende. Te herkennen an 2 verschillende laadkabels per laadpunt. Welke locatie was het?taylor schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 13:51:
[...]
Ik heb die van mij verleden week opgehaald maar met de volledige naam op de achterklep. Zijn de V2 laders nog steeds volop aanwezig?
De sensor oid die je bedoelt is een dummy dashcam, daar kun je dus zelf de dashcam inbouwen.patje0010 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 07:16:
Zijn er mensen die de dashcam werken gekregen hebben? De camera is aanwezig, maar geen recorder app, geheugenkaartje steekt er in.
Verder; is dat een sensor of dergelijke links van de cam? [Afbeelding]
Thx, ik heb net een filmpje gezien hoe te instaleren, en idd op die plaats.. Omdat ik een camera in het midden zag dacht ik dat het dat was.ralphkeb schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 07:28:
[...]
De sensor oid die je bedoelt is een dummy dashcam, daar kun je dus zelf de dashcam inbouwen.
In sommige landen zit er standaard al een kabel om de dashcam aan te sluiten, maar volgens moet je die bij de NL modellen nog zelf leggen.
Inclusief kabel is de dashcam volgens mij voor rond de 82 euro te verkrijgen.
Aan de eerste foto te zien heb je inderdaad de kabel al. Dat was bij mij ook en ik kon het andere einde ook niet vinden dus heb ook maar een kabel gekocht en die gemonteerd.Muffs schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:56:
Hello,
I wanted to install the Dashcam on my Atto 3 today. So I opened the lower panel to access the wiring. But I think the cable is already present there. Can anyone confirm this?
[Afbeelding]
If indeed the cabling is already present, where do I find the end part of the cable, as I cannot see it in the upper area anywhere.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Any help is appreciated, Thanks in advance
Thank you for confirming my suspicion.martinBMW schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 22:33:
[...]
Aan de eerste foto te zien heb je inderdaad de kabel al. Dat was bij mij ook en ik kon het andere einde ook niet vinden dus heb ook maar een kabel gekocht en die gemonteerd.
Later heb ik beelden gezien waar het grijze paneel werd verwijderd met interieur verlichting en bediening van het open dak, daarachter zat dan de kabel voor de dashcam, die beelden kan ik nu niet terug vinden.
[ Voor 28% gewijzigd door ARvanHAS op 22-03-2025 10:37 ]
Zit onderstaande lay-out in de nieuwe update of zijn het enkel de bewerkbare snelkoppelingen? Deze printscreen is van het 2025 model.ralphkeb schreef op maandag 10 maart 2025 @ 12:37:
[...]
Vanochtend onze Skiing white (erg mooie kleur btw 😎) Atto 3 op kunnen halen bij BYD Waalwijk en de uitrol staat op de planning over een aantal weken (ze hadden de nieuwe update al op 1 Atto 3 demo auto staan en op 1 demo Seal.
Even geduld nog mensen.
Maar man wat rijdt die auto heerlijk!!!
Die zit in de nieuwe versie met facelift. Dus ga er maar vanuit dat die niet als software update naar de huidige Atto 3 komt.Brojer schreef op zondag 23 maart 2025 @ 07:43:
[...]
Zit onderstaande lay-out in de nieuwe update of zijn het enkel de bewerkbare snelkoppelingen? Deze printscreen is van het 2025 model.
[Afbeelding]
Ik zou niet weten waarom die software update niet over de Atto3 <2025 gezet zou worden.avdl72 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 09:00:
[...]
Die zit in de nieuwe versie met facelift. Dus ga er maar vanuit dat die niet als software update naar de huidige Atto 3 komt.
Ik heb hetzelfde probleem, heb je al een oplossing?Ajs.rutten schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 11:56:
Ik heb sinds kort het probleem dat ik niets meer hoor als ik bel vanuit mijn auto. Maakt niet uit of het via wireless android auto of via de auto zelf is. Ik kan wel iemand bellen of iemand mij en kan opnemen maar ik hoor niets, soms alleen erg hard gekraak. Mediascherm al opnieuw opgestart, telefoon opnieuw opgestart, telefoon opnieuw gekoppeld niets helpt. Alle andere geluiden doen gewoon wat ze moeten doen, zelfs navigatie via Wireless AO
Mensen hier meer ervaring mee?
Camber
Heb je de laadcurve van de Auto 3 wel eens gezien?Brojer schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 14:11:
[...]
Vandaag een stuk warmer en langer gereden.. Wat een verschil. [Afbeelding]
Camber
jonkma schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:08:
[...]
Heb je de laadcurve van de Auto 3 wel eens gezien?
Camber
Heb ik kennelijk geluk!martinBMW schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 22:33:
[...]
Aan de eerste foto te zien heb je inderdaad de kabel al. Dat was bij mij ook en ik kon het andere einde ook niet vinden dus heb ook maar een kabel gekocht en die gemonteerd.
Later heb ik beelden gezien waar het grijze paneel werd verwijderd met interieur verlichting en bediening van het open dak, daarachter zat dan de kabel voor de dashcam, die beelden kan ik nu niet terug vinden.
Kap makkelijk te openen?timetraveler schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:00:
[...]
Heb ik kennelijk geluk!
Zojuist alleen de kap achter de spiegel geopend en de kabel gevonden, nu alleen nog de camera aanschaffen en aansluiten.
[Afbeelding]
Lucky Youtimetraveler schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:00:
[...]
Heb ik kennelijk geluk!
Zojuist alleen de kap achter de spiegel geopend en de kabel gevonden, nu alleen nog de camera aanschaffen en aansluiten.
[Afbeelding]
avdl72 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 22:49:
De stekker voor de dashcam zit aan de linkerkant. @ARvanHAS
Het is de tweede aansluiting van links.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Op YouTube een video van de installatie inclusief het openen van de kap.
Ik neem aan dat de kabel aanwezig is onderaan?timetraveler schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 17:47:
[...]
Op YouTube een video van de installatie inclusief het openen van de kap.
Doe het voorzichtig en met beleid
YouTube: BYD Atto 3 Dashcan Installation - English
Yes, For you too the cable is already installed. If you are Lucky like @timetraveler , You will find the end of the cable in the Hood. The installation is very easy then.patje0010 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 07:01:
[...]
Ik neem aan dat de kabel aanwezig is onderaan?
Great thx! Om de kap bovenaan te verwijderen zie ik filmpjes met een special tool om deze te verwijderen, is het save er met iets anders onder te wrikken, bv een schroevendraaier?Muffs schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 08:18:
[...]
Yes, For you too the cable is already installed. If you are Lucky like @timetraveler , You will find the end of the cable in the Hood. The installation is very easy then.
I wouldn't recommend a srewdriver. It will damage the Plastic. You can easily buy those tools from Temu/amazon/bol. They are very cheap.patje0010 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:29:
[...]
Great thx! Om de kap bovenaan te verwijderen zie ik filmpjes met een special tool om deze te verwijderen, is het save er met iets anders onder te wrikken, bv een schroevendraaier?
Ik begon aan deze kant en trok met mijn duimde kap iets naar beneden. In het sleufje dat ontstond schoof ik het gereedschap maar het zou ook met een spatel (hout of kunststof ) kunnen.patje0010 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:29:
[...]
Great thx! Om de kap bovenaan te verwijderen zie ik filmpjes met een special tool om deze te verwijderen, is het save er met iets anders onder te wrikken, bv een schroevendraaier?
Enige nadeel aan de Shell Recharge vind ik persoonlijk dat je enkel de Shell pas in hun app mag koppelen en geen enkele externe pas.ralphkeb schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 17:45:
2 weken geleden aangevraagd en vandaag de BYD-shell Laadpas al ontvangen!
Je kan toch tegenwoordig bij shell direct met je creditkaart betalen?logix147 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 23:56:
[...]
Enige nadeel aan de Shell Recharge vind ik persoonlijk dat je enkel de Shell pas in hun app mag koppelen en geen enkele externe pas.
Nu heb ik voor privé de BYD pas en Fastned gebruik ik zakelijk, toch makkelijker voor de administratie. Prijstechnisch schelen ze niet zoveel.
Straat opladen doe ik het liefst aan een Vattenfall paal
Thx, de camera is besteld, ik ga er pas aan prullen als ik die binnen heb :-)timetraveler schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 15:50:
[...]
Ik begon aan deze kant en trok met mijn duimde kap iets naar beneden. In het sleufje dat ontstond schoof ik het gereedschap maar het zou ook met een spatel (hout of kunststof ) kunnen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Beweeg nu omhoog en dan naar het midden van de kap, waar de enige clip aan deze zijde de kap op zijn plek houdt, terwijl je licht de kap ondersteunt. De clip zal nu lossen, beetje wrikken en de hele kap komt vrij.
[Afbeelding]
Als je de kabel en stekker hier vindt heb je ook ruimte genoeg om de camera te plaatsen en aan te sluiten. Indien niet dan zit het verborgen achter het paneel met de verlichting en bediening van het zonnedak.
Om de kap geheel te verwijderen moet je beide delen scheiden, doe dat zonder gereedschap met twee handen en kleine bewegingen van het kleine deel, zijwaarts en naar je toe.
Voorzichtig het kleine deel heeft kwetsbare plekken
Klopt. Maar met speciale BYD pas krijg je 20 cent korting bij de Shell laders.taylor schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 04:50:
[...]
Je kan toch tegenwoordig bij shell direct met je creditkaart betalen?
Bij Shell betaal ik met de BYD pas 58cent en bij Fastned (zonder abonnement) 74cent.logix147 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 23:56:
[...]
Nu heb ik voor privé de BYD pas en Fastned gebruik ik zakelijk, toch makkelijker voor de administratie. Prijstechnisch schelen ze niet zoveel.
Op een volle accu heb je het over 9,68 - echter in de praktijk gooi ik er hooguit 10-20 kWh en dan heb je het alweer over 3,20avdl72 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:26:
[...]
Bij Shell betaal ik met de BYD pas 58cent en bij Fastned (zonder abonnement) 74cent.
Dus het scheelt wel degelijk.
Helaas niet, S24 van mijn vriendin doet het gewoon maar mijn S21 niet meer. Heb al alles gedaan maar helaas. Maandag naar Samsung service center om een en ander na te kijkenjonkma schreef op maandag 24 maart 2025 @ 09:50:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem, heb je al een oplossing?
Update..Ajs.rutten schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 18:24:
[...]
Helaas niet, S24 van mijn vriendin doet het gewoon maar mijn S21 niet meer. Heb al alles gedaan maar helaas. Maandag naar Samsung service center om een en ander na te kijken
As mentioned earlier in the topic, the iCar Pro works great.bob 2.0 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 14:15:
Ik overweeg de aanschaf van een ODB dongle voor mijn Atto 3 voor gebruik met ABRP i.c.m. apple kaarten en een iPhone.
Wat zijn de ervaringen en welke dongle zou ik het beste kunnen gebruiken?
Eéntje die door ABRP zelf is getest https://www.iternio.com/abrp-obdbob 2.0 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 14:15:
Ik overweeg de aanschaf van een ODB dongle voor mijn Atto 3 voor gebruik met ABRP i.c.m. apple kaarten en een iPhone.
Wat zijn de ervaringen en welke dongle zou ik het beste kunnen gebruiken?
Bij mij wil de Atto 3 'eigen routeplanner' me over een fietspad laten rijden ergens in de laatste 150m voordat ik thuis ben. Kort na linksaf, bij een kruispunt hier, kiest ie er niet voor me rechtdoor de weg te laten vervolgen, maar adviseert ie me meteen schuin rechts af te slaan een straat in die 'in real life' niet begaan is met de auto; enkel met de fiets kan dat.taylor schreef op maandag 31 maart 2025 @ 07:44:
Vinden jullie de routeplanner van de atto dan zo slecht?
Viggens
De routeplanning is over het algemeen niet verkeerd. Wel de keuze van laadstations laat te wensen over. Wanneer ik een door de navigatie gepland laadstation voorbij ga omdat ik het wel red tot thuis word ik steeds teruggestuurd naar dat laadstation, ook al heb ik de bestemming bijna bereikt.taylor schreef op maandag 31 maart 2025 @ 07:44:
Vinden jullie de routeplanner van de atto dan zo slecht?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq