Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 09:36
Hoe bevalt de navigatie t.o.v waze of Google?
Op de spraak assistentie na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brojer
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 18:18
taylor schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 17:57:
Hoe bevalt de navigatie t.o.v waze of Google?
Op de spraak assistentie na.
Sommige dingen vind ik fijn aan de ingebouwde navigatie, maar een hoop ook minder.

+ EV route planning
+ Snelle toegang tot snelkoppelingen mbt klimaat etc.
+ De aangegeven max. Snelheid komt goed overheen, werkt denk ik op basis van GPS ipv verkeersbord herkenning

- Alle geluiden (met als resultaat dat ik het volledige prompt kanaal uit heb gezet)
- Hij kiest af en toe twijfelachtige routes
- Zoeken werkt voornamelijk op adres en niet 'a-la-Google'
- Het feit dat muziekbediening (Spotify) enkel met een half splitscreen werk, maar dit is in Android auto niet veel beter
- Ik rijd het liefst met '3d, richting van auto', de auto zet dit graag terug naar '2d, richting van auto'

[ Voor 6% gewijzigd door Brojer op 12-03-2025 18:46 ]

BYD Atto 3 / Comfort / Climbing Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brojer
etienne1 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 16:12:
-Ik heb nu de navigatie gestopt maar toch gaat de stem door bij het naderen van bijvoorbeeld een school of camera voor gemiddelde snelheid. Kan je dit eventueel uitzetten ? Bij de instellingen van de navigatie vind ik het niet.
Dit geluid komt uit het 'prompt' kanaal. Als je je volume aanpast het 2e schuifje. Via dit kanaal word alles mbt navigatie uitgezonden. Flitsmeister etc. gaat ook via dit kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-05 12:53
Brojer schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 18:56:
[...]

Dit geluid komt uit het 'prompt' kanaal. Als je je volume aanpast het 2e schuifje. Via dit kanaal word alles mbt navigatie uitgezonden. Flitsmeister etc. gaat ook via dit kanaal.
Kan ik de navigatie niet volledig uitzetten dus ook de mededelingen die nu komen zonder routeplanning ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brojer
etienne1 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 19:12:
[...]

Kan ik de navigatie niet volledig uitzetten dus ook de mededelingen die nu komen zonder routeplanning ?
De geluid instelling voor de navigatie zijn
A. Volledig, routeaanwijzing/schoolzones/trajectcontrolle/etc
B. Enkel waarschuwingen, flitspalen/trajectcontrole/een piepje bij elke bocht/kruising?
C. Alles uit

Bij alle instellingen komt het geluid vanuit het Prompt kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
Brojer schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 19:16:
[...]

De geluid instelling voor de navigatie zijn
A. Volledig, routeaanwijzing/schoolzones/trajectcontrolle/etc
B. Enkel waarschuwingen, flitspalen/trajectcontrole/een piepje bij elke bocht/kruising?
C. Alles uit

Bij alle instellingen komt het geluid vanuit het Prompt kanaal.
Kan ik dat bij de instellingen van de navigatie of elders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brojer
etienne1 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 19:37:
[...]

Kan ik dat bij de instellingen van de navigatie of elders ?
In de instellingen van de navigatie kies je het geluidsprofiel 'alles, meldingen of uit'.

Het volume hiervan bedien je met je normale volume knop op je stuur/ midden console. De linker volume schuif is je media geluid (muziek), de rechter is genaamd prompt. Dit prompt kanaal bediend o.a. Het volume van je navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
Brojer schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 19:43:
[...]

In de instellingen van de navigatie kies je het geluidsprofiel 'alles, meldingen of uit'.

Het volume hiervan bedien je met je normale volume knop op je stuur/ midden console. De linker volume schuif is je media geluid (muziek), de rechter is genaamd prompt. Dit prompt kanaal bediend o.a. Het volume van je navigatie.
Klaar en duidelijk. Kan je ook een ander stem kiezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brojer
etienne1 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 19:53:
[...]

Klaar en duidelijk. Kan je ook een ander stem kiezen ?
Naar mijn weten niet, ik heb alle geluiden van de auto overigens uit staan waar mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDevilHG
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 01-04 13:38
Brojer schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 18:39:
[...]

Sommige dingen vind ik fijn aan de ingebouwde navigatie, maar een hoop ook minder.

+ EV route planning
+ Snelle toegang tot snelkoppelingen mbt klimaat etc.
+ De aangegeven max. Snelheid komt goed overheen, werkt denk ik op basis van GPS ipv verkeersbord herkenning

- Alle geluiden (met als resultaat dat ik het volledige prompt kanaal uit heb gezet)
- Hij kiest af en toe twijfelachtige routes
- Zoeken werkt voornamelijk op adres en niet 'a-la-Google'
- Het feit dat muziekbediening (Spotify) enkel met een half splitscreen werk, maar dit is in Android auto niet veel beter
- Ik rijd het liefst met '3d, richting van auto', de auto zet dit graag terug naar '2d, richting van auto'
Ik herken je plus en minpunten inderdaad wel. Ik vind de EV route planning alleen wel zo fijn dat ik tegenwoordig eigenlijk weer standaard op de navigatie van de auto rij.

Wat ik ook mis sinds de navigatie is geupdate: de mogelijkheid om na het ingeven van de bestemming te kiezen uit alternatieve routes. In de oude navigatie kon dat nog a-la Google Maps. Nu is het gewoon: dit is de route en daar moet je het mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
Dus hij stuurt je altijd als je van Nederland naar Spanje rijd via de snelweg en tol? Tolwegen vermijden kan dus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDevilHG
taylor schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:45:
Dus hij stuurt je altijd als je van Nederland naar Spanje rijd via de snelweg en tol? Tolwegen vermijden kan dus niet?
Nee dingen zoals tolwegen en veerboten vermijden kun je wel aanzetten.
Ik bedoel gewoon alternatieve routes.
Een voorbeeld: van Utrecht naar Nijmegen kan via de A15 en via de A12. Voorheen als je dan je bestemming invoerde zag je twee blauwe routes en kon je kiezen welke je zelf wilde. Nu plant hij gewoon een van beide en kun je niet meer kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
Vreemd ik kreeg vanochtend de opties uit twee routes. Wanneer heb jij de laatste update gedaan? Ik kreeg een update binnen mbt tot de talen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brojer
RedDevilHG schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:30:
[...]

Ik herken je plus en minpunten inderdaad wel. Ik vind de EV route planning alleen wel zo fijn dat ik tegenwoordig eigenlijk weer standaard op de navigatie van de auto rij.

Wat ik ook mis sinds de navigatie is geupdate: de mogelijkheid om na het ingeven van de bestemming te kiezen uit alternatieve routes. In de oude navigatie kon dat nog a-la Google Maps. Nu is het gewoon: dit is de route en daar moet je het mee doen.
Allen plus en min punten meegerekend rijd ik momenteel met Google Maps via AA. Hoe graag ik het ingebouwde systeem ook zou willen gebruiken.

Ik rijd relatief veel kilometers ivm mijn werk. Het gemak van het vinden van de juiste adressen en de mogelijkheid om tijdens het navigeren keuzes te kunnen maken (+3 minuten bijvoorbeeld, en dan kunnen kiezen om toch op de snelweg te blijven ipv binnendoor en de 3 minuten vertraging voor lief te nemen) geven voor mij dan toch de doorslag.

Mochten er echter 1 of 2 van mijn minpunten in de volgende update verbeterd worden ben ik echter wel zeker bereid tot een nieuwe test.
taylor schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:16:
Vreemd ik kreeg vanochtend de opties uit twee routes. Wanneer heb jij de laatste update gedaan? Ik kreeg een update binnen mbt tot de talen.
Ik heb ook niet de mogelijkheid tussen routes te kunnen kiezen helaas..

En bedoel je dat er talen geupdate kunnen worden (na het afhalen van mijn auto kon ik Spaans en Engels updaten) of heb je de update ?

[ Voor 16% gewijzigd door Brojer op 13-03-2025 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
Ik heb mijn atto verleden week opgehaald dus het zal inderdaad daar mee te maken hebben. Ik heb nog niks geüpdatet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
En navigeren met de abrp app? Is dit geen goed alternatief ook t.o.v Google maps,ik ben ook opzoek naar een goede routeplanner ivm met reizen tussen spanje en Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
Fastned is tegenwoordig goed aanwezig tussen NL en Frankrijk verwacht dat je daar een aardig eind mee komt.

Let wel dat de optie inclusief terugreis hier niet zo lekker liep. Wel als je die gewoon los invoert.

Je krijgt wel 2 tesla punten, die zou ik vermijden met de huidige atto3 - echter zit er vaak wel een submerk in de buurt. Mijn route was overigens random naar Madrid.

Ik kijk persoonlijk zelf altijd gewoon waar ik na 300 en 380km kan laden tijdens m’n laadsessie of ik sla de tussenstations even op in OneNote. Dan kan de andere chauffeur er ook bij :-)

[ Voor 4% gewijzigd door logix147 op 14-03-2025 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
Waarom de tesla laadpaal vermijden? Welke laadpas gebruikte je op de reis? En kon je ook met je creditkaart afrekenen zonder laadpas? Viel het je mee of tegen naar Madrid met je laadsessies.

[ Voor 68% gewijzigd door taylor op 14-03-2025 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDevilHG
taylor schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 07:11:
En navigeren met de abrp app? Is dit geen goed alternatief ook t.o.v Google maps,ik ben ook opzoek naar een goede routeplanner ivm met reizen tussen spanje en Nederland.
Ik heb zelf inderdaad een tijd met ABRP gereden met zo'n OBD dongel. Dat laatste werkte echt perfect. Maar ik vind zelf de navigatie van ABRP in Apple CarPlay totaal niet werken. Er staan namelijk geen "witte pijlen" voor afslagen. Met name in Duitsland waar je best vaak hebt dat er meerdere afslagen in een afslag zitten op de snelweg ging het daardoor te vaak mis bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Nu online
@taylor niet elke Tesla lader werkt even lekker op de BYD Atto3 die op dit moment geleverd zijn. Schijnbaar komt er ergens dit jaar een hardware update als ik het topic moet geloven, alleen is het nog onbekend of de reeds geleverde auto's dit ook kunnen ontvangen.

Los daarvan is mijn ervaring dat bij elke Tesla snellader wel een andere leverancier zit.

Ik gebruik dus FastNed en daar kom je prima mee uit de voeten. Shell Recharge/Vattenfall heb ik als fallback kaarten en dan nog de creditcard/ecotap optie als de vorige 3 niet werken.

Dat ben ik in de praktijk eigenlijk nog nooit tegengekomen.

Ik vond naar Madrid best meevallen, zou even moeten kijken naar mijn stops, maar ik rij al elektisch sinds de Leaf ZE1 en heb eigenlijk lange afstanden rijden nooit als moeilijk gezien. Meer dan 1000 km per dag is toch niet leuk om te rijden, aangezien we dit alleen in de vakantie doen. Maar sommige mensen rijden graag in 1x van NL > Spanje... het kan, maar dan zou ik persoonlijk het vliegtuig voor pakken en lokaal huren als je dan toch er 'snel' wilt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
Ik doe het ook niet meer in één keer meestal twee overnachtingen. Ik heb nu de chargemap pas binnengekregen en wacht op de electroverse pas. Shell geeft geen passen meer uit gaat nu direct via de creditkaart daarbij wil ik ook nog de tesla app gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
logix147 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 12:16:
@taylor niet elke Tesla lader werkt even lekker op de BYD Atto3 die op dit moment geleverd zijn. Schijnbaar komt er ergens dit jaar een hardware update als ik het topic moet geloven, alleen is het nog onbekend of de reeds geleverde auto's dit ook kunnen ontvangen.

Los daarvan is mijn ervaring dat bij elke Tesla snellader wel een andere leverancier zit.

Ik gebruik dus FastNed en daar kom je prima mee uit de voeten. Shell Recharge/Vattenfall heb ik als fallback kaarten en dan nog de creditcard/ecotap optie als de vorige 3 niet werken.

Dat ben ik in de praktijk eigenlijk nog nooit tegengekomen.

Ik vond naar Madrid best meevallen, zou even moeten kijken naar mijn stops, maar ik rij al elektisch sinds de Leaf ZE1 en heb eigenlijk lange afstanden rijden nooit als moeilijk gezien. Meer dan 1000 km per dag is toch niet leuk om te rijden, aangezien we dit alleen in de vakantie doen. Maar sommige mensen rijden graag in 1x van NL > Spanje... het kan, maar dan zou ik persoonlijk het vliegtuig voor pakken en lokaal huren als je dan toch er 'snel' wilt zijn.
Ik zweer bij IONITY lader in buitenland, werkt echt top en zijn bijna overal aanwezig. Abbo afsluiten zijn kosten gemiddeld 0,39 -0,49 per kW. Vorigjaar naar Italië gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Nu online
@Fibrenl Ik heb een FastNed abonnement (wel gratis) dus ik zit rond dezelfde prijs al zit je zonder abonnement op 0,59 € wat niet gek is aangezien ze betrouwbaar werken en redelijk nieuw zijn in Frankrijk. Vaak zit er eet/drinken bij wat prima aansluit met je laadsessie.

Ionity heb ik ook jaren gebruikt in buitenland. Zeker goed dekkend - wel altijd met m’n Vattenfall pas ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
Voor fastned en ionity kun je daar dan alleen laden met hun laadpas? Ik ben een leek en de eerste keer dat ik met een elektrische auto 2000km vakantie ga vieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brojer
Ik heb zakelijk Shell Recharge pas en heb er privé een Shell x BYD pas bij aangevraagd. Tevens heb ik een Fastned account en altijd een creditcard (digitaal) bij me.
Nog geen lange buitenlandse ritten gedaan, dus weet eerlijk gezegd niet of dit voldoende doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
Shell geeft geen pas meer uit gaat volgens mij via de app. Ik wilde ook de byd shell pas aanvragen maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brojer
taylor schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 08:58:
Shell geeft geen pas meer uit gaat volgens mij via de app. Ik wilde ook de byd shell pas aanvragen maar helaas.
Oké.. Ik heb mijne een week of 5 geleden ontvangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
taylor schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 08:58:
Ik kan nog steeds een pas aanvragen vanuit de BYD app.
Dus BYD X Shell Recharge passen worden nog uitgedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Nu online
taylor schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 05:24:
Voor fastned en ionity kun je daar dan alleen laden met hun laadpas? Ik ben een leek en de eerste keer dat ik met een elektrische auto 2000km vakantie ga vieren.
Gaat via hun app downloaden aanmelden en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
Ik zie het al in spanje nog niet verkrijgbaar betalen via creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ARvanHAS
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 25-05 10:32
Hallo. Ik ben nieuw hier, maar rij inmiddels ruim 4 jaar elektrisch en sinds een maand met de Atto3.
Ik zie nogal wat vragen over laadpassem voorbij komen, wat ik best begrijp want het is op zijn zachtst gezegd nogal duister als je net begint met stekkerauto's. En dan te bedenken dat het vergeleken met een jaar of 4 geleden al zo veel verbeterd is! Zeker buiten Nederland.
ABRP vind ik icm een OBDII dongle het beste om zo efficiënt mogelijk te kunnen rijden op lange reizen. De navigatieaanwijzingen bij wat complexere verkeersknooppunten zijn inderdaad niet best, wat ook bij ons tot het nemen van verkeerde afslagen geleidt heeft. In plaats daarvan gebruik ik TomTom Go en ABRP (de betaalde versie) om te weten waar we laden en tot hoeveel %. Aangezien ik er ook mijn voorkeursnetwerken en beschikbare laadpassen in heb aangegeven en omdat ABRP rekening houdt met het weer een het terrein icm met het verbruik van de auto is dat gewoonweg veruit de meest betrouwbare app is om een reis te plannen.

Tesla gebruik ik wel om te DC te laden, dit vanwege het grote prijsverschil. Vaak zelfs goedkoper dan een AC straatlader. Voor Tesla heb je hun app en een Tesla account nodig.

Behalve bij Tesla kun je verder bij alle netwerken met bijna alle laadpassen laden langs de snelweg, bij straatlader ligt dat wat gevoeliger want je kunt daar helaas niet alles overal gebruiken.

Om te weten te komen welke laadpas ik bij elke laadpaal moet gebruiken gebruik ik de app Chargeprice. Ik heb de volgende laadpassen in gebruik: Shell Recharge (sinds kort met BYD), Elektroverse, Northe, ANWB, Eneco, Nuon, Tango, Vattenfall en Freshmile (Frankrijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
  • Registratie: Februari 2024
  • Nu online
ARvanHAS schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:19:
Hallo. Ik ben nieuw hier, maar rij inmiddels ruim 4 jaar elektrisch en sinds een maand met de Atto3.

Tesla gebruik ik wel om te DC te laden, dit vanwege het grote prijsverschil. Vaak zelfs goedkoper dan een AC straatlader. Voor Tesla heb je hun app en een Tesla account nodig.
Welkom bij de club van blije rijders!

Tav Tesla oplaadpunten, niet alle versies daarvan worden ondersteund door de Atto3. Volgens mij alleen V1 en 2. Misschien dat er dit jaar het wel mogelijk wordt om bij alle Tesla uitvoeringen te kunnen laden door het vervangen van een (korte) kabel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1SH6fWqPpvPDMLfH92iHQpPZL8c=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/hZBWcaIzwlIatbMsUDecXyD0.jpg?f=user_large

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V151 - CT003 V115 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
Sinds twee dagen doet mijn spraakgestuurde opdrachten het niet meer. Toen ik verleden week mijn atto 3 ophaalde deed alles het gewoon. Bv ramen openen het schuifdak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
  • Nu online
taylor schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:29:
Sinds twee dagen doet mijn spraakgestuurde opdrachten het niet meer. Toen ik verleden week mijn atto 3 ophaalde deed alles het gewoon. Bv ramen openen het schuifdak.
Mediaknop op middenconsole 10sec ingedrukt houden (soft reset). Swipe met 2 vingers van boven naar beneden ik zie of volume voldoende is.

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V151 - CT003 V115 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Nu online
SatScan schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:09:
[...]

Welkom bij de club van blije rijders!

Tav Tesla oplaadpunten, niet alle versies daarvan worden ondersteund door de Atto3. Volgens mij alleen V1 en 2. Misschien dat er dit jaar het wel mogelijk wordt om bij alle Tesla uitvoeringen te kunnen laden door het vervangen van een (korte) kabel.

[Afbeelding]
Heb je toevallig ook iets van een bron hierbij? Volgens BYD zouden de pre-zomer2025 modellen dit hardware matig niet kunnen, maar zo'n kabel vervangen lijkt me vrij eenvoudig, mits dit niet op een domme plaats zit waar je nimmer bij komt zonder de halve auto uit elkaar te slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
  • Nu online
logix147 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 23:24:
[...]

Heb je toevallig ook iets van een bron hierbij? Volgens BYD zouden de pre-zomer2025 modellen dit hardware matig niet kunnen, maar zo'n kabel vervangen lijkt me vrij eenvoudig, mits dit niet op een domme plaats zit waar je nimmer bij komt zonder de halve auto uit elkaar te slopen.
Be like Google my friend...

zie HIER

en DEZE

[ Voor 9% gewijzigd door SatScan op 17-03-2025 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brojer
Eerder al eens een opmerking gemaakt over de laadsnelheid van mijn auto. Toen was het rond de 0 graden Celsius.

Op dit moment, wederom een andere Fastned en ik ben de enige die aan het laden is. 7 graden Celsius.

Hoe gaat dit momenteel bij jullie? Anders toch eens langs de dealer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vjB17pE4BFEZj5-I1yCPvncjCeM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b6bgeyWMH8SY9xt1bjscvMFe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Brojer schreef op maandag 17 maart 2025 @ 09:10:
Eerder al eens een opmerking gemaakt over de laadsnelheid van mijn auto. Toen was het rond de 0 graden Celsius.

Op dit moment, wederom een andere Fastned en ik ben de enige die aan het laden is. 7 graden Celsius.

[Afbeelding]
Ik had gisteren onderweg bij zowel Shell als Fastnet 60KW van 40% tot 80%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brojer
avdl72 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 14:08:
[...]

Ik had gisteren onderweg bij zowel Shell als Fastnet 60KW.
Na de foto schoot hij nog eventjes naar de 40... Zal de volgende keer is bij de Shell recharge proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svensson097
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 30-05 22:50

[Afbeelding]
Je accu lijkt niet op de juiste temperatuur om 'snel te laden', zie ook de 'warme tip' onderin het beeldscherm. Hoe langer laden = hoe warmer de accu = hoe sneller (al is te warm ook niet goed :P).
Totdat de accu vol raakt en vervolgens de snelheid weer afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDevilHG
Brojer schreef op maandag 17 maart 2025 @ 15:23:
[...]

Na de foto schoot hij nog eventjes naar de 40... Zal de volgende keer is bij de Shell recharge proberen.
Hoe lang was je al aan het rijden voor je ging laden? Dan bepaald namelijk ook heel erg hoe warm de batterij is (met deze temperaturen laad de auto sneller met een warmere batterij). Zelf ervaar ik dat ik wel echt 45 minuten tot een uur al onderweg moet zijn wil ik optimale snellaad snelheden behalen.
Ik hoop dat BYD in toekomstige software updates meeneemt dat als je met de navigatie navigeert naar een lader dat hij de batterij middels de warmtepomp vast op de ideale temperatuur brengt. Veel merken hebben dit reeds al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brojer
Vanmorgen een minuut of 15, noodgedwongen omdat er gisteren geen laadplekken vrij waren in de wijk. Heb eerder ook geladen na 30, 45 minuten in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ARvanHAS
Lijkt mij dat je naar de dealer moet. Heb er pas 1850km op staan, maar ben al wel een aantal keer bij ac laders geweest (hoofdzakelijk 150kWh/h Tesladers) maar ook bij een koude batterij vrij snel minimaal 50kWh/h. Aangezien ik er een OBDII dongle in heb kan ik de batterijtemperatuur uitlezen. Bij een koude (5 graden ofzo) buitentemp is de accu in een minuut of 5 tot 15 graden verwarmd en gaat de laadsnelheid omhoog. Afstand maakt daarbij niet uit volgens mij. Misschien helpt dit filmpje van Björn Nyland (aka Tesla Björn) https://youtu.be/TMUwvnv-dJo?si=zVXUvWz0eGdrxgDL

[ Voor 11% gewijzigd door ARvanHAS op 17-03-2025 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
Dus de tesla laders functioneren goed met de byd. Je leest vaak negatieve tesla laad recensies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje0010
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 16:22
Hi Allen, Sinds enkele weken de bezitter van een atto3, zalige wagen! Er lagen winterbanden op, die ga ik vervangen door de EcoContact 6 Q, Nu heb ik de verkeerde maat besteld, de 235/55 R18 101V ipv de 235/50 R18 101V, dus 55 ipv 50 hoogte.
Is er daarmee een ander rijgedrag of dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
taylor schreef op maandag 17 maart 2025 @ 23:11:
Dus de tesla laders functioneren goed met de byd. Je leest vaak negatieve tesla laad recensies.
Nee. Alleen de oudere V2 charges (die met twee kables) werken met de Atto 3 modeljaar 2024 en ouder. De V3 en V4 chargers dus niet vanwege eerder genoemde hardware issues.
Dit is verholpen bij modeljaar 2025 die te herkennen is aan de andere badging op de achterklep. Bijvoorbeeld de woorden Build Your Dreams zijn vervangen door BYD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SatScan
  • Nu online
patje0010 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 08:15:
Hi Allen, Sinds enkele weken de bezitter van een atto3, zalige wagen! Er lagen winterbanden op, die ga ik vervangen door de EcoContact 6 Q, Nu heb ik de verkeerde maat besteld, de 235/55 R18 101V ipv de 235/50 R18 101V, dus 55 ipv 50 hoogte.
Goedemorgen,

Dat verwacht ik wel. Hoe het zich precies uitpakt weet ik niet, geen ervaring mee. De km teller zal in ieder geval niet meer kloppen verwacht ik.

De omtrek van de banden is:
• 235/50 R18 → 2174,61 mm
• 235/55 R18 → 2248,44 mm
• Verschil in omtrek → 73,83 mm

Dit betekent dat de 235/55 R18-band per omwenteling ongeveer 73,83 mm meer aflegt dan de 235/50 R18-band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muffs
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 26-05 09:45
patje0010 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 08:15:
As mentioned above, your odometer meter readings will be definitely wrong, so will be your range.
Your car will ride more bouncy with the increased height. There will be more rollover on the turns.
So, If you have a chance try to return them.

On a side note, I am also planning to replace my winter tyres. Could you share the deal you got for the tyres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajs.rutten
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 08:21
Ik heb sinds kort het probleem dat ik niets meer hoor als ik bel vanuit mijn auto. Maakt niet uit of het via wireless android auto of via de auto zelf is. Ik kan wel iemand bellen of iemand mij en kan opnemen maar ik hoor niets, soms alleen erg hard gekraak. Mediascherm al opnieuw opgestart, telefoon opnieuw opgestart, telefoon opnieuw gekoppeld niets helpt. Alle andere geluiden doen gewoon wat ze moeten doen, zelfs navigatie via Wireless AO

Mensen hier meer ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taylor
avdl72 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 08:42:
[...]

Nee. Alleen de oudere V2 charges (die met twee kables) werken met de Atto 3 modeljaar 2024 en ouder. De V3 en V4 chargers dus niet vanwege eerder genoemde hardware issues.
Dit is verholpen bij modeljaar 2025 die te herkennen is aan de andere badging op de achterklep. Bijvoorbeeld de woorden Build Your Dreams zijn vervangen door BYD.
Ik heb die van mij verleden week opgehaald maar met de volledige naam op de achterklep. Zijn de V2 laders nog steeds volop aanwezig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brojer

[Afbeelding]
Vandaag een stuk warmer en langer gereden.. Wat een verschil. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BbOgKpd-CanoGK7N58vOEQN50m0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/okCf71IJCsaIssYaagDh26Ro.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
taylor schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 13:51:
[...]

Ik heb die van mij verleden week opgehaald maar met de volledige naam op de achterklep. Zijn de V2 laders nog steeds volop aanwezig?
Ja die V2 zijn er nog voldoende. Te herkennen an 2 verschillende laadkabels per laadpunt. Welke locatie was het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
Ik woon in spanje en wil met de atto naar Nederland en het liefst het vermijden van de tolwegen. Puur op het gemak ik denk dat ik ga rijden op de standaard atto routeplanner en als nood abrp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinBMW
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:36
Zoals al eerder gemeld: op
https://supercharge.info/map
vind je alle Tesla Superchargers en kun je filteren. Voor Atto3 rijders zijn van belang :
Stall Type - V2
Open To - Other

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje0010
Zijn er mensen die de dashcam werken gekregen hebben? De camera is aanwezig, maar geen recorder app, geheugenkaartje steekt er in.
Verder; is dat een sensor of dergelijke links van de cam? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uJKrMOLN1pS9GU21uCCOYSotKEs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/glVJBKlVPkq4QYmD7CyqsNeq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ddv01
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17:50
De camera zit er nog niet in. Wat je links ziet is een afdichtdopje, wat je kunt vervangen door de camera. In het midden zit de ADAS camera, die niet gebruikt kan worden als dashcam. Camera + kabel kun je bestellen via bv Ali en is makkelijk te installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:17
patje0010 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 07:16:
Zijn er mensen die de dashcam werken gekregen hebben? De camera is aanwezig, maar geen recorder app, geheugenkaartje steekt er in.
Verder; is dat een sensor of dergelijke links van de cam? [Afbeelding]
De sensor oid die je bedoelt is een dummy dashcam, daar kun je dus zelf de dashcam inbouwen.
In sommige landen zit er standaard al een kabel om de dashcam aan te sluiten, maar volgens moet je die bij de NL modellen nog zelf leggen.
Inclusief kabel is de dashcam volgens mij voor rond de 82 euro te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje0010
ralphkeb schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 07:28:
[...]

De sensor oid die je bedoelt is een dummy dashcam, daar kun je dus zelf de dashcam inbouwen.
In sommige landen zit er standaard al een kabel om de dashcam aan te sluiten, maar volgens moet je die bij de NL modellen nog zelf leggen.
Inclusief kabel is de dashcam volgens mij voor rond de 82 euro te verkrijgen.
Thx, ik heb net een filmpje gezien hoe te instaleren, en idd op die plaats.. Omdat ik een camera in het midden zag dacht ik dat het dat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muffs
Hello,

I wanted to install the Dashcam on my Atto 3 today. So I opened the lower panel to access the wiring. But I think the cable is already present there. Can anyone confirm this?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R-Lg-OXFF-rAxm-vwhezIvzNK-U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/queEK0i0dZQAEZMRaeUB6rpb.jpg?f=fotoalbum_large

If indeed the cabling is already present, where do I find the end part of the cable, as I cannot see it in the upper area anywhere.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SvPxsZMsxmxGk6-lmptCYmDChDU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XrvNxoXcsOa7srTTwAR4uM7I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wY4nY2wEzgodobL7fHQuCkh1F3o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fyLkjrFu6VTvgFLMA2tR7R3H.jpg?f=fotoalbum_large

Any help is appreciated, Thanks in advance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinBMW
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:36
Muffs schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:56:
Hello,

I wanted to install the Dashcam on my Atto 3 today. So I opened the lower panel to access the wiring. But I think the cable is already present there. Can anyone confirm this?
[Afbeelding]

If indeed the cabling is already present, where do I find the end part of the cable, as I cannot see it in the upper area anywhere.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Any help is appreciated, Thanks in advance
Aan de eerste foto te zien heb je inderdaad de kabel al. Dat was bij mij ook en ik kon het andere einde ook niet vinden dus heb ook maar een kabel gekocht en die gemonteerd.
Later heb ik beelden gezien waar het grijze paneel werd verwijderd met interieur verlichting en bediening van het open dak, daarachter zat dan de kabel voor de dashcam, die beelden kan ik nu niet terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muffs
martinBMW schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 22:33:
[...]

Aan de eerste foto te zien heb je inderdaad de kabel al. Dat was bij mij ook en ik kon het andere einde ook niet vinden dus heb ook maar een kabel gekocht en die gemonteerd.
Later heb ik beelden gezien waar het grijze paneel werd verwijderd met interieur verlichting en bediening van het open dak, daarachter zat dan de kabel voor de dashcam, die beelden kan ik nu niet terug vinden.
Thank you for confirming my suspicion.
I indeed saw a similar post saying exactly the same thing you mentioned about the cable tucked away in the sunroof and lighting area.
https://www.team-bhp.com/...uMTc0MjQ3MDgyNi4wLjAuMA..

I will try to find a footage how to remove/dismantle that assembly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ARvanHAS
Exit... Of er een camerakabel is aangesloten kun je bij de middenconsole aan de rechterzijde van onzr EU auto's controleren (vermoed ik) Maar het kan ook aan de linkerkant zijn, zoals in het filmpje, maar) daar zit het powerpedaal bij ons dus ik denk het niet. Zie youtube filmpje in de link van de vorige post, of deze screenshot daarvan. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iet6aPMpkVQt2zF19FYaPSzc6xI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dWDl1q1i7wPqI78W5e9UwtJD.png?f=fotoalbum_large

Heb het net gecontroleerd en gevonden.
Antwoord is ja er zit een aangesloten kabel in mijn BYD Atto 3 comfort. Zie foto, groene stekker.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZW4_V9kgMztT5qvOV0LWeaWON-k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TTfekNYs0hKCdhjzH4xSWRHO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door ARvanHAS op 22-03-2025 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
De stekker voor de dashcam zit aan de linkerkant. @ARvanHAS
Het is de tweede aansluiting van links.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JFK9P02LL0zpF06LYTtBXAMzvd4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZRAgXz7962uvWEzbT1F5Q9ef.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d83OAEVW_MVMkvkdf01oKn0cap0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k18kuxRHSmr1IqsGnnP3hbwm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 165% gewijzigd door avdl72 op 22-03-2025 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brojer
ralphkeb schreef op maandag 10 maart 2025 @ 12:37:
[...]

Vanochtend onze Skiing white (erg mooie kleur btw 😎) Atto 3 op kunnen halen bij BYD Waalwijk en de uitrol staat op de planning over een aantal weken (ze hadden de nieuwe update al op 1 Atto 3 demo auto staan en op 1 demo Seal.

Even geduld nog mensen.
Maar man wat rijdt die auto heerlijk!!!
Zit onderstaande lay-out in de nieuwe update of zijn het enkel de bewerkbare snelkoppelingen? Deze printscreen is van het 2025 model.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aPzjj_a7hRbGpU09v2YiXI8e0yU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c6EPXQ5uO5wqVsjTBVwuH9WH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Brojer schreef op zondag 23 maart 2025 @ 07:43:
[...]

Zit onderstaande lay-out in de nieuwe update of zijn het enkel de bewerkbare snelkoppelingen? Deze printscreen is van het 2025 model.

[Afbeelding]
Die zit in de nieuwe versie met facelift. Dus ga er maar vanuit dat die niet als software update naar de huidige Atto 3 komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• logix147
  • Nu online
avdl72 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 09:00:
[...]

Die zit in de nieuwe versie met facelift. Dus ga er maar vanuit dat die niet als software update naar de huidige Atto 3 komt.
Ik zou niet weten waarom die software update niet over de Atto3 <2025 gezet zou worden.

Als software huis wil je namelijk zo min mogelijk builds rond hebben rijden om te onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonkma
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-05 16:01
Ajs.rutten schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 11:56:
Ik heb sinds kort het probleem dat ik niets meer hoor als ik bel vanuit mijn auto. Maakt niet uit of het via wireless android auto of via de auto zelf is. Ik kan wel iemand bellen of iemand mij en kan opnemen maar ik hoor niets, soms alleen erg hard gekraak. Mediascherm al opnieuw opgestart, telefoon opnieuw opgestart, telefoon opnieuw gekoppeld niets helpt. Alle andere geluiden doen gewoon wat ze moeten doen, zelfs navigatie via Wireless AO

Mensen hier meer ervaring mee?
Ik heb hetzelfde probleem, heb je al een oplossing?

Camber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonkma
Brojer schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 14:11:
[...]

Vandaag een stuk warmer en langer gereden.. Wat een verschil. [Afbeelding]
Heb je de laadcurve van de Auto 3 wel eens gezien?

Camber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonkma
jonkma schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:08:
[...]

Heb je de laadcurve van de Auto 3 wel eens gezien?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-cENqJHyiQi0ckhmLLLjVzXq1mk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PnEkjSCTD3EedogS27v9TbkJ.jpg?f=fotoalbum_large

Camber

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• logix147
  • Nu online
De oplaadcurve is gewoon openbaar en de snelheid is prima als het weer er ook naar is zoals nu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XEAux_Gd1dI9vEG4EoSpxS0zySM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZpZhPVCQ1z5KfUHDoacGAWKl.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wXSqmApnQULbCLbyi1WXD9andTc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pDnp61iT9JPZYgX8dyUqJYOT.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timetraveler
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 12:17
martinBMW schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 22:33:
[...]

Heb ik kennelijk geluk!
Zojuist alleen de kap achter de spiegel geopend en de kabel gevonden, nu alleen nog de camera aanschaffen en aansluiten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2kQDM2h39AuRKkjRte7DJUSv778=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yLiQEUO8JrHXTQ5Od0v1lUOz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Nu online
Van de week Shell Recharge tot 64% netjes 89 kW daarna 54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje0010
timetraveler schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:00:
[...]

Heb ik kennelijk geluk!
Zojuist alleen de kap achter de spiegel geopend en de kabel gevonden, nu alleen nog de camera aanschaffen en aansluiten.
[Afbeelding]
Kap makkelijk te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muffs
timetraveler schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:00:
[...]

Heb ik kennelijk geluk!
[Afbeelding]
Lucky You

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ARvanHAS
avdl72 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 22:49:
De stekker voor de dashcam zit aan de linkerkant. @ARvanHAS
Het is de tweede aansluiting van links.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
_/-\o_ Ah oké, verkeerde stekker gezien, mijn excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetraveler
Op YouTube een video van de installatie inclusief het openen van de kap.
Doe het voorzichtig en met beleid

YouTube: BYD Atto 3 Dashcan Installation - English

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje0010
timetraveler schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 17:47:
[...]

Op YouTube een video van de installatie inclusief het openen van de kap.
Doe het voorzichtig en met beleid

YouTube: BYD Atto 3 Dashcan Installation - English
Ik neem aan dat de kabel aanwezig is onderaan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uR03A1MoADm7boPcmqj4uKHCWo0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cm1AoG0rnZuIirhY34JELbsW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3VtvdAR6i1UBLQY2_9ec5_xIiaY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6N0bN9vhFQSODVvASInMW6HP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muffs
patje0010 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 07:01:
[...]

Ik neem aan dat de kabel aanwezig is onderaan?
Yes, For you too the cable is already installed. If you are Lucky like @timetraveler , You will find the end of the cable in the Hood. The installation is very easy then.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje0010
Muffs schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 08:18:
[...]

Yes, For you too the cable is already installed. If you are Lucky like @timetraveler , You will find the end of the cable in the Hood. The installation is very easy then.
Great thx! Om de kap bovenaan te verwijderen zie ik filmpjes met een special tool om deze te verwijderen, is het save er met iets anders onder te wrikken, bv een schroevendraaier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muffs
patje0010 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:29:
[...]

Great thx! Om de kap bovenaan te verwijderen zie ik filmpjes met een special tool om deze te verwijderen, is het save er met iets anders onder te wrikken, bv een schroevendraaier?
I wouldn't recommend a srewdriver. It will damage the Plastic. You can easily buy those tools from Temu/amazon/bol. They are very cheap.
I can lend it to you if you live close to Lelystad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timetraveler
patje0010 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:29:
[...]

Ik begon aan deze kant en trok met mijn duimde kap iets naar beneden. In het sleufje dat ontstond schoof ik het gereedschap maar het zou ook met een spatel (hout of kunststof ) kunnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w9XwRklHGXz5OqIzP7sELN3LxCw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UvDJpuDaZFGuHHur2Q8T1L22.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gli3RQHUj9qE7FYZw1g7Kvt6_-k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zBqCmkQTdmp29ciygbUP7Ug5.jpg?f=fotoalbum_large

Beweeg nu omhoog en dan naar het midden van de kap, waar de enige clip aan deze zijde de kap op zijn plek houdt, terwijl je licht de kap ondersteunt. De clip zal nu lossen, beetje wrikken en de hele kap komt vrij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZFEirS3cN9QPpi2lr8h2Q6u50vU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KmmFtSg1L2bNQaGORwLeM8ES.jpg?f=fotoalbum_large

Als je de kabel en stekker hier vindt heb je ook ruimte genoeg om de camera te plaatsen en aan te sluiten. Indien niet dan zit het verborgen achter het paneel met de verlichting en bediening van het zonnedak.

Om de kap geheel te verwijderen moet je beide delen scheiden, doe dat zonder gereedschap met twee handen en kleine bewegingen van het kleine deel, zijwaarts en naar je toe.
Voorzichtig het kleine deel heeft kwetsbare plekken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Nu online
ik heb juist eerst bij m’n spiegel losgemaakt en daarna met die pry bar de rest, was niet zo’n gedoe. De styl is “erger” maar is te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:17
2 weken geleden aangevraagd en vandaag de BYD-shell Laadpas al ontvangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Nu online
ralphkeb schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 17:45:
2 weken geleden aangevraagd en vandaag de BYD-shell Laadpas al ontvangen!
Enige nadeel aan de Shell Recharge vind ik persoonlijk dat je enkel de Shell pas in hun app mag koppelen en geen enkele externe pas.

Nu heb ik voor privé de BYD pas en Fastned gebruik ik zakelijk, toch makkelijker voor de administratie. Prijstechnisch schelen ze niet zoveel.

Straat opladen doe ik het liefst aan een Vattenfall paal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
logix147 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 23:56:
[...]

Enige nadeel aan de Shell Recharge vind ik persoonlijk dat je enkel de Shell pas in hun app mag koppelen en geen enkele externe pas.

Nu heb ik voor privé de BYD pas en Fastned gebruik ik zakelijk, toch makkelijker voor de administratie. Prijstechnisch schelen ze niet zoveel.

Straat opladen doe ik het liefst aan een Vattenfall paal
Je kan toch tegenwoordig bij shell direct met je creditkaart betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje0010
timetraveler schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 15:50:
[...]

Ik begon aan deze kant en trok met mijn duimde kap iets naar beneden. In het sleufje dat ontstond schoof ik het gereedschap maar het zou ook met een spatel (hout of kunststof ) kunnen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Beweeg nu omhoog en dan naar het midden van de kap, waar de enige clip aan deze zijde de kap op zijn plek houdt, terwijl je licht de kap ondersteunt. De clip zal nu lossen, beetje wrikken en de hele kap komt vrij.

[Afbeelding]

Als je de kabel en stekker hier vindt heb je ook ruimte genoeg om de camera te plaatsen en aan te sluiten. Indien niet dan zit het verborgen achter het paneel met de verlichting en bediening van het zonnedak.

Om de kap geheel te verwijderen moet je beide delen scheiden, doe dat zonder gereedschap met twee handen en kleine bewegingen van het kleine deel, zijwaarts en naar je toe.
Voorzichtig het kleine deel heeft kwetsbare plekken :?
Thx, de camera is besteld, ik ga er pas aan prullen als ik die binnen heb :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
taylor schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 04:50:
[...]

Je kan toch tegenwoordig bij shell direct met je creditkaart betalen?
Klopt. Maar met speciale BYD pas krijg je 20 cent korting bij de Shell laders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
logix147 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 23:56:
[...]
Bij Shell betaal ik met de BYD pas 58cent en bij Fastned (zonder abonnement) 74cent.
Dus het scheelt wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Nu online
avdl72 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:26:
[...]

Bij Shell betaal ik met de BYD pas 58cent en bij Fastned (zonder abonnement) 74cent.
Dus het scheelt wel degelijk.
Op een volle accu heb je het over 9,68 - echter in de praktijk gooi ik er hooguit 10-20 kWh en dan heb je het alweer over 3,20

-- Dit zal zeker niet voor iedereen gelden maar:
Mijn persoonlijke ervaring met Shell Recharge is dat die 90% voor mijn gevoel tegenover een Starbucks liggen en dat als ik dan aankom er altijd wel een rij hybride auto's foutief/aan de 'lader' hangen.

Bij Fastned kan ik vooraf al zien of er wat vrij is op de app, plug de auto in en ik kan weer door met wat ik aan het doen was.

Dat stukje gemak brengt mij sneller bij een Fastned dan bij Shell Recharge. Ook al heb ik er 1 op 750 meter van kantoor en terug naar huis kom ik er ook altijd 1 tegen die op 500 meter van mijn huis ligt. Die pak ik ook wel mee als ik de volgende rit 100% zeker moet kunnen maken op tijd. Dan ook gaat er maar een tienal kWh in - want voor de prijzen die ik bij Vattenfall kan laden kan ik nergens. Los van de kosten van het Gold abonnement, ik hoef die niet te betalen. De gemaksfactor + ligging is voor mij meer een factor dat ik voor een Fastned kies.

En voor persoonlijk belang is voor mezelf beter dat ik bij Fastned geld neerleg (lees: aandelen ook al is dat niet zichtbaar op de schaal die ik laad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajs.rutten
jonkma schreef op maandag 24 maart 2025 @ 09:50:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, heb je al een oplossing?
Helaas niet, S24 van mijn vriendin doet het gewoon maar mijn S21 niet meer. Heb al alles gedaan maar helaas. Maandag naar Samsung service center om een en ander na te kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ajs.rutten
Ajs.rutten schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 18:24:
[...]

Helaas niet, S24 van mijn vriendin doet het gewoon maar mijn S21 niet meer. Heb al alles gedaan maar helaas. Maandag naar Samsung service center om een en ander na te kijken
Update..
Gisteren dezelfde telefoon gebruikt van mijn schoonmoeder (S21 FE) en die deed het gewoon dus zal aan mijn telefoon liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob 2.0
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 09:16
Ik overweeg de aanschaf van een ODB dongle voor mijn Atto 3 voor gebruik met ABRP i.c.m. apple kaarten en een iPhone.

Wat zijn de ervaringen en welke dongle zou ik het beste kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
bob 2.0 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 14:15:
Ik overweeg de aanschaf van een ODB dongle voor mijn Atto 3 voor gebruik met ABRP i.c.m. apple kaarten en een iPhone.

As mentioned earlier in the topic, the iCar Pro works great.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:12
bob 2.0 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 14:15:

Eéntje die door ABRP zelf is getest https://www.iternio.com/abrp-obd

Ik gebruik de OBDLink CX naar volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
Vinden jullie de routeplanner van de atto dan zo slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaro Nesvadba
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-05 12:59
taylor schreef op maandag 31 maart 2025 @ 07:44:
Bij mij wil de Atto 3 'eigen routeplanner' me over een fietspad laten rijden ergens in de laatste 150m voordat ik thuis ben. Kort na linksaf, bij een kruispunt hier, kiest ie er niet voor me rechtdoor de weg te laten vervolgen, maar adviseert ie me meteen schuin rechts af te slaan een straat in die 'in real life' niet begaan is met de auto; enkel met de fiets kan dat.

Ik vind dat zo stom, en haalt vertrouwen weg voor andere routes (hoewel ik m nog niet ergens anders op zulke fouten heb betrapt...) Komt ook natuurlijk omdat ik ALTIJD die fout nabij huis voorgeschoteld krijg...

En nee, ik heb het natuurlijk nooit zo gedaan ;)

Welke map provider heeft de Atto 3 eigenlijk?

Viggens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob 2.0
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 09:16
taylor schreef op maandag 31 maart 2025 @ 07:44:
De routeplanning is over het algemeen niet verkeerd. Wel de keuze van laadstations laat te wensen over. Wanneer ik een door de navigatie gepland laadstation voorbij ga omdat ik het wel red tot thuis word ik steeds teruggestuurd naar dat laadstation, ook al heb ik de bestemming bijna bereikt.

Ook de instellingen van de SOC ligt erg hoog. bij 20 % begint hij al te piepen dat ik moet gaan laden.

Dus wil ABRP gaan gebruiken voor de ritten in onbekend gebied zoals het buitenland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taylor
Ik denk dat dit een probleem is van de meeste routeplanners bv tomtom stuurt me ook door Frankrijk heen dat ik dacht vergeet het maar. Anders had ik er nu nog in de rondte gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xanlan
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-04 11:55
Ik weet niet hoeveel anderen dit ervaren, maar mijn telefoon (S22 Ultra) wordt serieus warm bij het gebruik van Android Auto in de Atto 3, ook als de telefoon niet op het inductie-laadpaneel ligt. Mét wordt de telefoon uiteraard nog warmer ;)

In een poging dit te verhelpen besloot ik mijn telefoon voortaan bedraad aan te sluiten. Dit had echter het bijzondere effect dat mijn telefoon de ene rit relatief koel bleef en de andere rit alsnog serieus warm werd. Toen ik wat verder zocht bleek de reden hiervoor gelukkig simpel te zijn:

De Atto 3 maakt een tweetal wireless verbindingen met je telefoon zodra deze binnen bereik komt. Eentje over Bluetooth en eentje over WiFi d.m.v. een BYD hotspot. De koppeling met WiFi blijkt voor de sterke opwarming van mijn telefoon te zorgen. Wat ik echter initieel niet doorhad, is dat als je je telefoon bedraad aansluit terwijl Android Auto reeds over wireless actief is, deze over wireless actief blijft en de telefoon dus alsnog warm wordt.

Dit verklaart de wisselende resultaten die ik had. Elke keer dat ik mijn auto van tevoren op temperatuur bracht via de app maakte mijn telefoon al verbinding met de Atto zodra ik in de buurt kwam.Waardoor de koppeling voor die rit wireless bleef zonder dat ik dat doorhad.

Helaas heb ik geen manier gevonden om de BYD-hotspot (of AA-Wireless) permanent uit te schakelen. Dus dit is wat ik nu doe als de Atto reeds een AA-koppeling heeft als ik in de auto stap:

1. De BYD hotspot uitschakelen via het menu: AA schakelt dan direct uit
2. Vervolgens sluit ik de telefoon bedraad aan: AA start automatisch op, maar maakt nu gebruik van de kabel

Als je deze stappen doorloopt blijft je telefoon (hopelijk) een stuk koeler. Voor mij werkt het perfect! =)

Ik deel deze informatie in de hoop dat het anderen helpt. Ik besef dat het een houtje-touwtje workaround is, maar op dit moment heb ik helaas niets beters. Als er een betere manier is om AA-Wireless uit te schakelen of altijd de kabel te prefereren hoor ik dat natuurlijk graag! ;)

UPDATE
Met dank aan @dixet
AA-wireless is volledig uit te schakelen in de developer options van AA. =)
Pagina: 1 ... 29 ... 32 Laatste