.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V151 - CT003 V115 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+
Heb ik ook is toch echt denk ik de buiten temp, in zomer haal ik altijd 88 nu ook niet meer dan 61.Brojer schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 15:49:
Ik ben de afgelopen weken meermaals bij Fastned laders geweest. Telkens haal ik, op. Een 300kw max. Lader niet meer. Dan 50,2 Kw.
Zowel met of zonder andere auto aan hetzelfde station.
Doe ik iets verkeerd? Ik begin te laden rond de 20%[Afbeelding]
Die digitale instrumenten zal nimmer passen op onze huidige atto3 - die is echt klein ditto voor een VW ID bijvoorbeeld.
Maar met de nieuwere modellen is het instrument paneel wel beter en aangezien v1.8 toepassingen zoals YouTube toe gaat staan als je stilstaat verwacht ik wel dat als je pech hebt en geen “jailbroken” BYD infotainment hebt dat je dan achter het net vist.
Privé koopt iemand in m’n omgeving een BYD en die heeft gevraagd of ik het wil kijken of dat infotainment systeem te downgraden is zodat je die beveilig kan omzeilen. Persoonlijk vind ik dat een maker van auto’s dit voor stilstaan en extra schermen bij rijden moet toestaan. YouTube op de achterbank is prima. Op de voorstoel moet die gewoon op pauze gaan zodra je Drive aan hebt staan. Dit is te doen alleen wetten en regels staan dit echt in de weg. Onnodig jammer want dit gigantische scherm is echt een plezier om op te werken. Ik moet m’n “kantel” mount nog monteren dus ik verwacht dat de zichtbaarheid van m’n scherm dan ook wel omhoog gaat in. Soms vind ik hem wat minder in combinatie met heel fel licht vanwege het glazen dak. Dat dichtdoen vind ik dan weer minder fijn. Mensen met een pano dak en dan 1 dagje weer in een metalen dak rijden snappen wel wat ik bedoel :-)
Zal nog even duren dat die komt maar tis onderweg.
Zijn er rijders die snelladen met de a/c op eco en wel hogere laadsnelheden krijgen?Fibrenl schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 16:07:
[...]
Heb ik ook is toch echt denk ik de buiten temp, in zonder haal ik altijd 88 nu ook niet meer dan 61.
Probeer eens met de a/c op eco als je tijdens een rit moet snelladen.
Dat doe ik namelijk nooit.
Mijn indruk is dat de batt veel kouder blijft na de laatste update om de warmtepomp meer prioriteit aan het binnenklimaat te geven.
.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V151 - CT003 V115 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+
(Bron Mobility News)
Ik denk niet dat dit via OTA gaat lukken 🤪
Neen dat denk ik ook niet. Spijtigtimetraveler schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 13:06:
De basisversie, God's Eye C of DiPilot 100, gebruikt geen dure LiDAR maar een camera- en radarsysteem zoals Tesla. Dat systeem bestaat uit 12 camera's (drie front-view camera's, vijf panoramische camera's en vier surround-view camera's), vijf mm-golf radars die 360 graden zicht bieden zonder dode hoek en 12 ultrasone radars.
(Bron Mobility News)
Ik denk niet dat dit via OTA gaat lukken 🤪
Dat systeem heet Kommu AI
https://kommu.ai/
Goedkoop? Nope kosten zonder import tax enzo zijn RM 3,799 oftewel ruwweg 826 euro.
Werkt het? Ja ik heb iemand met een live stream dit zien inbouwen en rijden. Zeker onder de indruk.
Het is level 2 autonoom rijden, dat betekend dat je dus alsnog zelf moet kunnen ingrijpen.
Wellicht dat ik ergens nog meer info kan opduikelen uit m’n historie mocht iemand echt geïnteresseerd zijn. Wellicht als het voor een nieuwer model BYD uitkomt dat ik er zelf wel t.z.t. 1 meebreng van vakantie :-) maar voor nu vind ik het een te duur experimentje.
https://www.rdworldonline...ures-to-sub-10k-vehicles/
Camber
Je telefoon wordt opgeladen ;-) Of het fout of goed is laat ik aan jou overjonkma schreef op maandag 17 februari 2025 @ 19:49:
Ik kreeg vandaag tijdens het rijden op het stuur display te zien "aan het Laden". Er draaide een cirkel in het display met die tekst in het midden. Weet iemand wat dit betekend? Is het een foutmelding?
Ok, maar mijn telefoon lag niet op de lader en was niet met de kabel aangesloten. Wellicht gewoon foutje?SatScan schreef op maandag 17 februari 2025 @ 20:11:
[...]
Je telefoon wordt opgeladen ;-) Of het fout of goed is laat ik aan jou over
Camber
Telefoon wordt niet op scherm bij stuur getoond, denk foutje. Zal na auto uit en aan zetten wel weg zijn. Anders heb jij nieuwe optie laden tijdens het rijden zou top zijn.SatScan schreef op maandag 17 februari 2025 @ 20:11:
[...]
Je telefoon wordt opgeladen ;-) Of het fout of goed is laat ik aan jou over
De 12v accu hoop ik. Welke firmware versie heeft de auto?v.rij schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 18:52:
Vandaag ook onze Atto3 afgesleept ivm accuproblemen. Wat een gedoe zegLeenauto en wachten op officiële diagnose. Auto moet eerst van Zuid-Limburg naar Eindhoven gebracht worden
De 12V idd, firmware geen idee want de auto is nu op transportSatScan schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 19:05:
[...]
De 12v accu hoop ik. Welke firmware versie heeft de auto?
Ik heb dit helaas niet kunnen vinden. Vraag komt vooral van mij bijrijders. Voor de bestuurder staat het het gelukkig in het dashboard voor je neus.bbpresident schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 21:40:
Stomme kleine vraag, weet iemand hoe ik de tijd kan weergeven in de statusbalk van Android Auto? Ik zie alleen maar notificaties, bereik en batterij van m'n telefoon.
BYD Atto 3 / Comfort / Climbing Grey
wanneer je de volumeknop even indrukt,komt de tijd op het schermbbpresident schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 21:40:
Stomme kleine vraag, weet iemand hoe ik de tijd kan weergeven in de statusbalk van Android Auto? Ik zie alleen maar notificaties, bereik en batterij van m'n telefoon.
Ben bang van niet maar zou fijn zijn aangezien er 2 personen met de auto rijden.
Er is geen geheugenfunctie voor de stoelpositie aanwezig in de Atto3.Vandread schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 11:34:
Kan de bestuurdersstoel zich automatisch instellen op basis van de gebruikte sleutel?
Ben bang van niet maar zou fijn zijn aangezien er 2 personen met de auto rijden.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het is afgelopen en wat de oorzaak was?v.rij schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 19:31:
[...]
De 12V idd, firmware geen idee want de auto is nu op transport
Over de snelweg en overal ruim plek om op te ladentaylor schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 09:00:
Ging je over de snelweg en peages of binnendoor? Had je veel tussenstops om te laden?
Hou binnendoor rekening met snelladers op afgesloten terreinen wanneer je op zondag rijdt. Ik was een maand geleden in Frankrijk. Snelladen gaat ook buiten de autoroute prima. Vaak bij snelladers bij tankstations. Maar je wordt ook naar snelladers gestuurd op bedrijventerreinen en die zijn niet altijd open. Helaas houdt de navigatie daar geen rekening mee (ook abrp niet, dus ik gok dat de laders foutief als 24x7 geregistreerd staan. Dat kan je de navigatie dan niet kwalijk nemen)taylor schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 14:19:
Ok ik wil het binnen door doen.
Is het mogelijk om bij de ingebouwde navigatie de toon die bij elke bocht, elk stoplicht of elke kruising wordt afgespeeld, uit te schakelen? Ik krijg alles op stil, behalve deze. Ik begrijp dat ik het 'promptvolume' kan uitschakelen, maar dan stopt ook de Flitsmeister-melding.
Vraag 2
Klopt het dat er bij 'gesplitst scherm' alleen een 50/50-splitsing mogelijk is? Ik zou graag Spotify ernaast willen hebben, maar enkel de bedieningstoetsen of een 75/25-splitsing zou voor mij voldoende zijn. Als je nu de splitscreen sluit en daarna opnieuw activeert voor Spotify, moet je ook de tweede app opnieuw selecteren. Dit is op zich al bijzonder, aangezien er slechts twee apps (navigatie en Spotify) mogelijk zijn.
De 12V accu bleek kapot te zijn gegaan. Dit is volgens BYD normaal en kan gebeuren. Valt dus niet onder garantie -.- €225 euro lichter. Auto moesten we vervolgens ook zelf gaan ophalen wat meer dan een uur rijden was en dat binnen 1 dag want de leenauto van de sleepgarage moest dan terug zijn.avdl72 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 11:37:
[...]
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het is afgelopen en wat de oorzaak was?
*Valt onder garantie als auto onder de 2 jaar is of minder dan 20.000KM heeft gelopen. Wij hebben onze auto 2 jaar en 4 maanden en hadden 27.000KM gereden
Wel apart dat dit niet onder je reisverzekering valt…
Ja, ik, maar dan wel in DK en S. Daar heb ik bij Circle K kunnen laden met de Atto3. Mij staat wel bij dat de app wat aandacht vroeg (weet niet meer precies hoe en wat), maar uiteindelijk goed gegaan.martinBMW schreef op maandag 24 februari 2025 @ 19:59:
Heeft hier al iemand bij een circle K lader opgeladen?
Viggens
Voor als eentje het niet doet
Ik heb helemaal geen geluid, is dat wat je wilt. Dat is een kwestie van meldingen uitzettenBrojer schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 19:08:
Vraag 1
Is het mogelijk om bij de ingebouwde navigatie de toon die bij elke bocht, elk stoplicht of elke kruising wordt afgespeeld, uit te schakelen? Ik krijg alles op stil, behalve deze. Ik begrijp dat ik het 'promptvolume' kan uitschakelen, maar dan stopt ook de Flitsmeister-melding.
:strip_exif()/f/image/C5WJ9LzbPCNkbkjbAYQj98Xs.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoe heb jij je flitsmeister ingesteld? Mij lukt het allen via het oproep-kanaal, maar die vind ik irritant omdat je dan ook een "u wordt gebeld" popup krijgt
Hoe lang heb jij op de auto moeten wachten?taylor schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:20:
Ik ga vrijdag mijn atto3 ophalen heb ik aan chargemap en de shell laadpas genoeg? Vooral voor Frankrijk spanje of heeft iemand nog een andere aanrader.
Hier 30 december private lease contract getekend via BYD lease, gisteren mail gekregen met levering week 15.
Morgen even bellen met Louwman, m.i. lang voor voorraad auto’s die gewoon in de haven staan….
Als je telefoon met Bluetooth verbonden is maakt die gebruik van het 'prompt' volume van de auto. Hier zit echter ook een irritante toon in bij elke bocht of kruising die je neemt als je met navigatie aanrijdt.dixet schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 19:17:
[...]
Ik heb helemaal geen geluid, is dat wat je wilt. Dat is een kwestie van meldingen uitzetten
[Afbeelding]
Hoe heb jij je flitsmeister ingesteld? Mij lukt het allen via het oproep-kanaal, maar die vind ik irritant omdat je dan ook een "u wordt gebeld" popup krijgt
Als je de door jou genoemde setting gebruikt praat flitsmeister dus ook niet meer...
Ben wel benieuwd naar jou instelling, als je dan ook de flitsmeister geluid signalen krijg en verder geen auto geluiden?
[ Voor 6% gewijzigd door Brojer op 25-02-2025 19:49 ]
Hier 30 december private lease contract getekend via BYD lease, gisteren mail gekregen met levering week 15.
Morgen even bellen met Louwman, m.i. lang voor voorraad auto’s die gewoon in de haven staan….
Ik woon in spanje maar hier is het een drama ivm de overstromingen in valencia.
Net eens even getest, het was me nooit opgevallen dat uitzetten van het geluid in de navigatie-app het globale prompt-volume aanpast. Wat slecht!Brojer schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 19:48:
[...]
Als je telefoon met Bluetooth verbonden is maakt die gebruik van het 'prompt' volume van de auto. Hier zit echter ook een irritante toon in bij elke bocht of kruising die je neemt als je met navigatie aanrijdt.
Als je de door jou genoemde setting gebruikt praat flitsmeister dus ook niet meer...
Ben wel benieuwd naar jou instelling, als je dan ook de flitsmeister geluid signalen krijg en verder geen auto geluiden?
Maar ongeacht de prompt-instelling is het mij nog nooit gelukt om Flitsmeister meldingen op de luidsprekers te krijgen via het normale (A2DP) bluetooth kanaal. Alleen via het HSP kanaal krijg ik die meldingen, maar dan krijg je ook een irritante "u wordt gebeld" popup. Ik gebruik nu flitsmeister alleen via de telefoonluidspreker. Die gaat automatisch luid genoeg dat ik hem ook vanuit m'n broekzak wel hoor.
Heb uit 'frustratie' maar een Flitsmeister One besteld.dixet schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:02:
[...]
Net eens even getest, het was me nooit opgevallen dat uitzetten van het geluid in de navigatie-app het globale prompt-volume aanpast. Wat slecht!
Maar ongeacht de prompt-instelling is het mij nog nooit gelukt om Flitsmeister meldingen op de luidsprekers te krijgen via het normale (A2DP) bluetooth kanaal. Alleen via het HSP kanaal krijg ik die meldingen, maar dan krijg je ook een irritante "u wordt gebeld" popup. Ik gebruik nu flitsmeister alleen via de telefoonluidspreker. Die gaat automatisch luid genoeg dat ik hem ook vanuit m'n broekzak wel hoor.
ik stoor me vreselijk aan de display setting, die regelt hoe de twee displays gedimd worden en hoe de dark/light thema's toegepast worden. Bovendien lijkt het me erop dat de 'checkbox', die kijkt naar de dimlichten en daar dan op reageert om de 'dimming' (is dat een woord) en het thema toe te passen, met een vervelende vertraging werkt...
Overdag raakt ik niet makkelijk die 'nacht-dim-instelling' kwijt en in de avond vice versa, dan blijft het scherm te lang te fel verlicht...
Ook: onder elk viaduct op de snelweg vindt de Atto3 dat er direct dimming moet zijn, en wil dat dan te lang volhouden (naar mijn mening)... Grrr....
Naast de onhandige klimaatregeling is dit een gedeeld eerste op de lijst 'eigenaardigheden van de Atto 3'.
Heeft iemand wellicht een oplossing hiervoor?
Viggens
Ja voor de dim-licht oplossing is versie 1.8 de oplossing... die is aangekondigd maar (hier) nog niet gesignaleerd...Jaro Nesvadba schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:15:
Goedemiddag,
ik stoor me vreselijk aan de display setting, die regelt hoe de twee displays gedimd worden en hoe de dark/light thema's toegepast worden. Bovendien lijkt het me erop dat de 'checkbox', die kijkt naar de dimlichten en daar dan op reageert om de 'dimming' (is dat een woord) en het thema toe te passen, met een vervelende vertraging werkt...
Overdag raakt ik niet makkelijk die 'nacht-dim-instelling' kwijt en in de avond vice versa, dan blijft het scherm te lang te fel verlicht...
Ook: onder elk viaduct op de snelweg vindt de Atto3 dat er direct dimming moet zijn, en wil dat dan te lang volhouden (naar mijn mening)... Grrr....
Naast de onhandige klimaatregeling is dit een gedeeld eerste op de lijst 'eigenaardigheden van de Atto 3'.
Klimaatregeling doe ik met de drie-vingers swipe... die werkt best handig bij mij.
Ik heb de switch 'display op basis van media' of zoiets uitgezet. Dit houd in dat het scherm niet automatisch dimt. Vanuit het snelmenu (naar beneden Swipen) zet ik hem dan zelf op de gewenste helderheid. Hier blijft hij dan op staan tot ik hem zelf aanpas.Jaro Nesvadba schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:15:
De automatische modus sluit ik me bij jou aan, is niet ideaal.
Zal mij benieuwen of er een oplossing hiervoor in de nieuwe versie. Dit zeiden ze ook al bij de vorige versie, de versie daarvoor en die daar weer voor.SatScan schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 14:39:
[...]
Ja voor de dim-licht oplossing is versie 1.8 de oplossing... die is aangekondigd maar (hier) nog niet gesignaleerd...
Klimaatregeling doe ik met de drie-vingers swipe... die werkt best handig bij mij.
Het grootste ergernis punt op dit moment, maar ze rollen liever een stomme app store uit.
Maar verder wel aardig tevreden hoor 😉
Ik schakel overdag vaak de automatische verlichting uit om het dimmen bij viaducten te voorkomen. Want het dimmen gebeurd als de verlichting inschakelt.Jaro Nesvadba schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:15:
Goedemiddag,
Ik vermoed dat je de licht sensor wel voor de gek kunt houden door hem af te plakken en dan het scherm goed zetten.
Los hiervan stoort het mij niet echt. Ik zou graag meer zeggenschap willen over mijn Android OS - dus laat mij gewoon lekkter installeren wat ik wil en blokkeer alles wat afleidend is op basis van Drive/Park - dat werkt met de dashcam ook al dus dat kunnen ze met andere zaken ook koppelen.
Ik heb nu zo'n android box in gebruik voornamelijk icm Car Play en dat werkt top. Voordeel van die box is weer dat dit op zo'n beetje elke (huur)auto werkt, dus ik heb eigenlijk altijd wel mijn 'eigen' navigatie bij.
Deze heeft ook HDMI in/out dus zelfs in de hotelkamer doet die prima dienst als streamingsbox
Ik zie liever een update voor snelladen icm accu kunnen koelen zelf of juist verwarmen.
Driver 1/2 stand , Officiële sentry support, Hond modus voor de airco, open App Store.
Het merk begint wel beter te worden, alleen je komt erg lastig in contact met ze. Ze zouden wel meer feedback mogen opvragen, want ontwikkelen op de BYD systemen vind ik wel traag gaan.
Echter bij een Skoda bijv kan je tijdens het rijden niet eens je navigatie handmatig updaten dus ja... of BYD het nu zo slecht doet vind ik wel meevallen als je dat in perspectief neemt. Maar ruimte voor verbetering is er zeker.
Dit zit in de instellingen.taylor schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 17:05:
Als ik mijn auto afsluit klappen mijn spiegels niet naar binnen moet ik iets activeren.
Dat is bij intercom zuilen en hele smalle doorgang wel handig
Iemand al het probleem gehad dat de buiten temperatuursensor stuk is ? Dan blijkt dus ook de verwarming niet meer te werken… die gebruikt dus ook die zelfde buiten temperatuur sensor…
Gaat in dit geval om een Dolphin, maar deze thread is wat actiever, dus vandaar ook hier de post.
Onze sensor gaf 50 graden aan in de ochtend met bevroren ramen, gedurende dag gingen de waardes variëren tussen de 35 en 50 graden. Herkend iemand dit probleem?
Vandaag naar de garage, hopelijk hebben ze een nieuwe sensor op voorraad en lost dat het op.
:strip_exif()/f/image/3kLsyt78K1kfMggKyjorrhZO.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor zover mijn vertrouwen in BYD en de onderhoudsmonteurs... BYD Arnhem wilde pas over twee weken ernaar kijken, terwijl het vriest en de verwarming niet werkt. wat een serviceawhatever schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 07:37:
Hoi,
Iemand al het probleem gehad dat de buiten temperatuursensor stuk is ? Dan blijkt dus ook de verwarming niet meer te werken… die gebruikt dus ook die zelfde buiten temperatuur sensor…
Dus naar BYD Apeldoorn geweest. Die lezen de auto uit en zeggen na 30minuten dat het een software probleem is waarvoor een bug fix moet komen... wanneer de bug fix komt weten ze niet... Ik kan deze analyze niet geloven...
Het vriest een nacht, de sensor geeft rare waardes, en de conclusie van de garage is een software probleem waarvoor ze geen oplossing hebben...

Bizar toch
Ook in manueel mode? Vreemd dat een buiten temp sensor de binnen temp regelt.awhatever schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 07:37:
Hoi,
Gaat in dit geval om een Dolphin, maar deze thread is wat actiever, dus vandaar ook hier de post.
Onze sensor gaf 50 graden aan in de ochtend met bevroren ramen, gedurende dag gingen de waardes variëren tussen de 35 en 50 graden. Herkend iemand dit probleem?
Vandaag naar de garage, hopelijk hebben ze een nieuwe sensor op voorraad en lost dat het op.
[Afbeelding]
A/C op comfort en handbediening en temp op HI
Wil wel eens weten hoe een buitentemp sensor de binnen temp regelt, laat de monteur dat eens uitleggen dan kunnen we iets leren (dan moet de besturingsunit van de sensoren niet correct werken vermoed ik)
[ Voor 3% gewijzigd door SatScan op 05-03-2025 09:48 ]
Het lijkt me dat de verwarming wel gewoon werkt als je hem van "Auto" afhaalt. Dan gaat de verwarming gewoon door op de ingestelde temperatuur ongeacht de daadwerkelijke temperatuur. Ik heb hem persoonlijk nooit op Auto staan omdat ik de door het systeem gekozen gebruikte blaasrichtingen niet fijn vindt.awhatever schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:36:
[...]
Voor zover mijn vertrouwen in BYD en de onderhoudsmonteurs... BYD Arnhem wilde pas over twee weken ernaar kijken, terwijl het vriest en de verwarming niet werkt. wat een service![]()
Dus naar BYD Apeldoorn geweest. Die lezen de auto uit en zeggen na 30minuten dat het een software probleem is waarvoor een bug fix moet komen... wanneer de bug fix komt weten ze niet... Ik kan deze analyze niet geloven...
Het vriest een nacht, de sensor geeft rare waardes, en de conclusie van de garage is een software probleem waarvoor ze geen oplossing hebben...![]()
Bizar toch? maar eens bellen met BYD amsterdam...
Helaas goed idee, maar werkt niet, hij blijft op Airco / Koelen staan zelfs als je de temperatuur op 30 graden insteld.RedDevilHG schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:00:
[...]
Het lijkt me dat de verwarming wel gewoon werkt als je hem van "Auto" afhaalt. Dan gaat de verwarming gewoon door op de ingestelde temperatuur ongeacht de daadwerkelijke temperatuur. Ik heb hem persoonlijk nooit op Auto staan omdat ik de door het systeem gekozen gebruikte blaasrichtingen niet fijn vindt.
Ik dacht dat ook, maar blijkbaar pakt hij ook in de handmatige stand de buitentemperatuur sensor erbij, die zegt dat het 45 graden is....
Wat wel werkt is hem op "High" temperatuur zetten, alleen bij die instelling schakeld hij over op verwarmen... Maarja dat is wel weer heel warm zelfs met de ventilator op standje 1. Soort van noodoplossing, maar niet eentje die we lang willen gebruiken en vreed batterij.
Ja heel vreemd inderdaad, ik wist wel dat er een correlatie was tussen de buitentemperatuur en de werking van de verwarming. Maar niet dat hij zo "sterk" is.SatScan schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:47:
[...]
Ook in manueel mode? Vreemd dat een buiten temp sensor de binnen temp regelt.
A/C op comfort en handbediening en temp op HI
Wil wel eens weten hoe een buitentemp sensor de binnen temp regelt, laat de monteur dat eens uitleggen dan kunnen we iets leren (dan moet de besturingsunit van de sensoren niet correct werken vermoed ik)
Bij lage temperaturen werkt de verwarming bijvoorbeeld veel beter dan bij 15 graden buiten. Bij 15 graden buiten moet je de binnentemperatuur hoger instellen om zelfde comfort te ervaren. Als het buiten vriest kan ik hem op 23 a 24 graden instellen, als het buiten 15 graden is stel ik hem in op 25 a 26 graden voor zelfde comfort ervaring.
Ik snap nu dat dit komt door de buitentemperatuur sensor invloed in het de regeling.
Handbediening op High is de enigste oplossing om de sensor te overrulen en warmte te krijgen. Alle andere instellingen blijft hij op koelen staan.
Hmm dan zou ik BYD vragen om hier sowieso naar te kijken want buiten de Auto modus moet hij alles "overrulen".awhatever schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:41:
[...]
Helaas goed idee, maar werkt niet, hij blijft op Airco / Koelen staan zelfs als je de temperatuur op 30 graden insteld.
Ik dacht dat ook, maar blijkbaar pakt hij ook in de handmatige stand de buitentemperatuur sensor erbij, die zegt dat het 45 graden is....
Wat wel werkt is hem op "High" temperatuur zetten, alleen bij die instelling schakeld hij over op verwarmen... Maarja dat is wel weer heel warm zelfs met de ventilator op standje 1. Soort van noodoplossing, maar niet eentje die we lang willen gebruiken en vreed batterij.
Heb je ook al geprobeerd om naast de temperatuur ook de blaasrichtingen aan te passen? Ik heb namelijk wel eens gehad dat hij uit zichzelf terugging in de Auto modus als ik alleen de temperatuur aanpaste.
Na wat telefoontjes, gaat vrijdag een BYD expert ernaar kijken gelukkig, zal laten weten of ze een oorzaak vinden en een oplossing.awhatever schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:46:
[...]
Handbediening op High is de enigste oplossing om de sensor te overrulen en warmte te krijgen. Alle andere instellingen blijft hij op koelen staan.
Daarbij moet worden vermeld dat ik, i.v.m een beperking, met een hand stuur.
Is er ergens een instelling om dit te wijzigen, uit zal niet kunnen en mogen, maar wellicht kan de gevoeligheid worden ingesteld.
Ik krijg deze melding enkel met de rijstrook ondersteuning aan, welke voor mij persoonlijk wat 'zenuwachtig stuurt' en dus eigenlijk altijd uit staat. Ik weet niet of deze assistentie uitzetten mogelijk is met uw beperking?bob 2.0 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 19:34:
Ik krijg op de snelweg om de haverklap de melding "hold the steering wheel". Even de hand verzetten helpt maar is op den duur erg vervelend, zeker op lange stukken.
Is er ergens een instelling om dit te wijzigen, uit zal niet kunnen en mogen, maar wellicht kan de gevoeligheid worden ingesteld.
Klopt, alleen bij rijstrookondersteuning. Maar daar maak ik dankbaar gebruik van. Was voor mij een vereiste bij keuze voor de auto.Brojer schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 19:52:
[...]
Ik krijg deze melding enkel met de rijstrook ondersteuning aan, welke voor mij persoonlijk wat 'zenuwachtig stuurt' en dus eigenlijk altijd uit staat. Ik weet niet of deze assistentie uitzetten mogelijk is met uw beperking?
In de voertuig instellingen kan je dit uitzetten, maar na elke herstart staat het automatisch weer aan. Lang leve de regeltjes van Brussel.bob 2.0 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 20:35:
[...]
Klopt, alleen bij rijstrookondersteuning. Maar daar maak ik dankbaar gebruik van. Was voor mij een vereiste bij keuze voor de auto.
Sinds de laatste update reageert de rijstrook assistent nerveuzer inderdaad.
Je hoeft je hand niet te verzetten overigens, maar een lichte beweging in het stuur is voldoende.
Ook met twee handen gebeurt dat hoor, zelf met beide handen netjes op 10-voor-twee. Heel irritant. Het is wel beter minder erg geworden sinds de 1.7 update. Hopelijk kunnen ze dat met een volgende software-update nog wat verbeteren. Uitzetten kan inderdaad alleen door de volledige rijbaanassistent uit te zetten, maar die maakt het rijden nou juist zoveel relaxter.bob 2.0 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 19:34:
Ik krijg op de snelweg om de haverklap de melding "hold the steering wheel". Even de hand verzetten helpt maar is op den duur erg vervelend, zeker op lange stukken.
Update 2:awhatever schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:12:
[...]
Na wat telefoontjes, gaat vrijdag een BYD expert ernaar kijken gelukkig, zal laten weten of ze een oorzaak vinden en een oplossing.
Het was dus inderdaad een kapotte sensor, een monteur die de BYD wel echt kende had het binnen 30minuten opgelost... Echt bizar hoe de eerste monteur niet verder kon denken dan de computer uitlezen en tot de conclusie kon komen dat er niks mis was en het aan de firmware lag...
Ik begrijp dat er veel geklaagd wordt over de airco, dus dat snel naar een OTA verwezen wordt. Maar als de sensor op het display 50 graden aan geeft terwijl het buiten vriest moet je toch net wat verder door gaan met je onderzoek naar mijn mening...
Eindgoed al goed, de airco / verwarming werkt weer
Zou mooi zijn😁 maar ik heb de melding niet meer gehad.Fibrenl schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 06:21:
[...]
Telefoon wordt niet op scherm bij stuur getoond, denk foutje. Zal na auto uit en aan zetten wel weg zijn. Anders heb jij nieuwe optie laden tijdens het rijden zou top zijn.
Camber
Mijn vraag: zijn de in Nederland gekochte Atto3 (al) voorzien van de NL taal module?
Vriendelijke groet, Jack.
In een foto eerder in dit topic is er een aankondiging geweest van NL ondersteuning. Echt onbevestigd en voorzover ik weet niet uitgerold.Jack de Witte schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 12:33:
Hallo, ik woon in Spanje en heb daar ook in februari 2024 de Atto3 gekocht.
Mijn vraag: zijn de in Nederland gekochte Atto3 (al) voorzien van de NL taal module?
Vriendelijke groet, Jack.
Ik zal proberen het uit te leggen.taylor schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 17:22:
Wat ik niet snap is dat je een atto3 niet kan laden bij een 22kw paal maar wel 11kw?
Een laadpaal levert wisselspanning, de auto moet dat omzetten naar gelijkspanning. Sommige auto's kunnen dat met 22kW, sommige maar met 3,7kW, de meeste met 11kW waaronder de Atto 3.
Dat is wat de auto maximaal om kan zetten, dus ook als de laadpaal meer kan leveren is dat het maximum wat de auto naar de accu kan doorsturen. daarnaast kan de laadpaal beperkt zijn. In Nederland zijn er maar heel weinig laadpunten die 22kW kunnen leveren, de meeste zijn 17kW (3 fasen, 240Volt, 25 Ampère ) die je soms ook nog met een andere aangesloten auto moet delen. Je kunt de Atto 3 dus wel aansluiten op een 22kW paal maar zult nooit meer krijgen dan 11kW
Nee, als je 3 fase hebt. Bij 1 fase weet ik het niet.taylor schreef op zondag 9 maart 2025 @ 06:59:
Ok ik snap het maar dan heb ik nog een vraag om thuis 11kw te laden moet je dan krachtstroom aanleggen?
3 x 36xx Watt is 11kw
[ Voor 89% gewijzigd door avdl72 op 09-03-2025 14:39 ]
Nee, alleen een 3-fase aansluiting die meer dan 230 Volt (meestal 400) kan leveren noemen we krachtstroom.avdl72 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 09:45:
Het antwoord is dus ja.
Want een 3 fase aansluiting noemen we ook wel krachtstroom 😉
Voor een 11kWh laadpaal is een normale 3-fase aansluiting genoeg.
Enexis rekent net geen €270 voor hun werk, dat is inclusief 3 fase meter. Dan zou je verder moeten kijken wat 3 fase groepenkast kost en het plaatsen ervan. Dat werk moet al gedaan zijn voordat Enexis hun deel gaat doen.taylor schreef op zondag 9 maart 2025 @ 10:23:
Dus een dure ingreep.
Denk dat je met alles rond €1500 zou zitten. Maar het is wel verstandig om over te gaan naar 3 fase, je huis krijgt ook steeds meer stroom te verwerken met alle apparatuur die erbij komt of vervangen wordt door zwaardere.
En als je thuis wilt laden met 11 kw dan kun je ook kiezen voor een reislader die op een CEE kan en ook op gewone stopcontact. Een CEE laten plaatsen is goedkoper met zo een lader erbij dan een vaste laadpunt.
Ga naar inhoud
EV-lader wordt vanuit Europa verzonden met DHL
in de buurt van
Daolar-EU
0
ThuisDaolar Mobile Wallbox 11KW 3-fase 16A Type 2 elektrische voertuiglaadkabel met CEE-stekker, 8 uur gepland opladen EV-laadstation
-23%
Daolar Mobile Wallbox 11KW 3-fase 16A Type 2 elektrische voertuiglaadkabel met CEE-stekker, 8 uur gepland opladen EV-laadstation. En dit gaat stukken sneller dan de 230v die er standaard bij zit?
Je hebt gelijk, ik zat even verkeerd. Mijn post aangepast.dixet schreef op zondag 9 maart 2025 @ 11:01:
[...]
Nee, alleen een 3-fase aansluiting die meer dan 230 Volt (meestal 400) kan leveren noemen we krachtstroom.
Voor een 11kWh laadpaal is een normale 3-fase aansluiting genoeg.
CEE ben je wel 3 fasen voor nodig, het is een 16a 11kw aansluiting. Of je moet het gewoon met granny lader gaan doen via een stopcontact die tot max 3.7 kw kan.taylor schreef op zondag 9 maart 2025 @ 12:03:
Ik ga me verdiepen in de CEE lader wat mijn groepenkast is een disaster daar kan niks meer bij.
Dit is een mobielelader met CEE en normale stopcontact mogelijkheid. Klik HIER voor info.
Zelf ga ik deze binnenkort bestellen, omdat ik geen normale lader van gemeente mag plaatsen ( rijtjes woning ) en komt mij ook goed uit voor op vakantie. Kan op vakantie dan via CEE laden.
Vanochtend onze Skiing white (erg mooie kleur btw 😎) Atto 3 op kunnen halen bij BYD Waalwijk en de uitrol staat op de planning over een aantal weken (ze hadden de nieuwe update al op 1 Atto 3 demo auto staan en op 1 demo Seal.Brojer schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 12:34:
[...]
In een foto eerder in dit topic is er een aankondiging geweest van NL ondersteuning. Echt onbevestigd en voorzover ik weet niet uitgerold.
Even geduld nog mensen.
Maar man wat rijdt die auto heerlijk!!!
Welkom bij de Atto 3 club! 🎉ralphkeb schreef op maandag 10 maart 2025 @ 12:37:
[...]
Vanochtend onze Skiing white (erg mooie kleur btw 😎) Atto 3 op kunnen halen bij BYD Waalwijk en de uitrol staat op de planning over een aantal weken (ze hadden de nieuwe update al op 1 Atto 3 demo auto staan en op 1 demo Seal.
Even geduld nog mensen.
Maar man wat rijdt die auto heerlijk!!!
Ben erg benieuwd naar de nieuwe update!
Granny zit er inderdaad standaard bij, maar ik ga een lader van Black Charge bestellen. Eentje met CEE stekker, en ik bestel het in een set met verloop van CEE naar normale stekker. Voor als ik die nodig ben.taylor schreef op zondag 9 maart 2025 @ 17:40:
De granny zit er standaard bij maar ga jij een verloop gebruiken naar shuko.
Als je link bezoekt die ik in paar reacties terug heb geplaatst heb je alle info. Het is een 11kw lader die op 16a CEE gaat.taylor schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 15:39:
Maar hoeveel kw ga je dan laden? En op hoeveel ampère?
-Hoe verander je de stembegeleiding in iemand anders of kan dit niet ?
-Ik heb nu de navigatie gestopt maar toch gaat de stem door bij het naderen van bijvoorbeeld een school of camera voor gemiddelde snelheid. Kan je dit eventueel uitzetten ? Bij de instellingen van de navigatie vind ik het niet.