• awhatever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12:02
dnoize schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:01:

Nog tips om andere apps te installeren ? (voordat ik de update naar 1.5 krijg).
Gefeliciteerd met de auto, mij bevalt de Atto 3 nog altijd uitstekend.

Slim om gelijk de apps te fixen. Flitsmeister (draait bij mij wel af en toe het scherm automatisch) kan er nog bij. in GBOX kun je alvast youtube etc. instaleren

Heb de auto al langer, dus oude versie van ABRP erop staan, zonder Atto 3 ondersteuning, en toen de 1.5 update gekregen.

Maar draai het nu eigenlijk altijd via CarPlay ipv. native op de auto. Hoef je ook de wifi hotspot niet te maken, zodat je over het data verbruik van de atto 3 hoeft na te denken.

Netflix is wel een must te installeren, dat gebruik ik regelmatig als ik langer moet laden :)

[ Voor 6% gewijzigd door awhatever op 15-02-2024 17:34 ]

• dnoize
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 22:13
logix147 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 17:17:
[...]

Welk wachtwoord heb jij gebruikt?
Voor het sideloaden: GHY0613byd

De andere twee bekende wachtwoorden werkten niet.
Voor de standaardnav heb ik echt alles geprobeerd met de (geluids) instellingen, maar ik krijg geen audio meldingen/instructies. Morgen Waze en ABRP proberen.

De Chinese meldingen ga ik volgende week wel even voor langs BYD (tenzij iemand anders een oplossing heeft), ben te bang dat zij een update forceren, waarna ik niet meer kan sideloaden. Ik wil eerst alle gewenste apps erop hebben en daarna pas een update.

Van de teksten in de hoeken onderin weet ik wat ze aangeven (ODO en recuperatie), maar vanavond bij een rit kreeg ik een hoop gepiep en een regel chinees midden op het scherm (niet in het rood, dus ik vermoed niets ernstigs). Dat vond ik wel wat vervelender.

• dnoize
awhatever schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 17:28:
[...]

Gefeliciteerd met de auto, mij bevalt de Atto 3 nog altijd uitstekend.

Slim om gelijk de apps te fixen. Flitsmeister (draait bij mij wel af en toe het scherm automatisch) kan er nog bij. in GBOX kun je alvast youtube etc. instaleren
Thanks !
Flitsmeister is een goede tip. Dat ga ik gelijk regelen (ik heb ook de One Two hardware, ben benieuwd of dat dan ook werkt).
Kun je in Gbox blijven installeren na de update naar 1.5 (of hoger) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
dnoize schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 19:44:
[...]

Voor de standaardnav heb ik echt alles geprobeerd met de (geluids) instellingen, maar ik krijg geen audio meldingen/instructies. Morgen Waze en ABRP proberen.

De Chinese meldingen ga ik volgende week wel even voor langs BYD (tenzij iemand anders een oplossing heeft), ben te bang dat zij een update forceren, waarna ik niet meer kan sideloaden. Ik wil eerst alle gewenste apps erop hebben en daarna pas een update.
Ben bang dat dit inderdaad met een oude fabrieks software versie te maken heeft. Hopelijk wordt het snel opgelost, maar ga idd. uit van een software update waarna sideloaden niet meer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatriceC
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 06-10-2024
Is het mogelijk om het opladen van de Atto 3 automatisch te laten stoppen op bijv. 80%? Zodat hij niet elke keer blijft doorladen tot 100%. Al heb ik gehoord dat de BYD batterij daar beter tegen bestand is dan andere batterijen maar ik vraag het mij toch af🙂. Ik laad de auto thuis op met wallbox pulsarplus. Maar in de laadpaal instellingen vind ik die mogelijkheid niet. Wel bepaalde uren instellen maar geen percentage, net zoals in de software van de Atto3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semaj
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 11:28
Helaas mij levertijd verschoven van week 9 naar 15. Hebben hier meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnoize
semaj schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 10:11:
Helaas mij levertijd verschoven van week 9 naar 15. Hebben hier meer mensen last van?
Oorspronkelijk was de levertijd (via Justlease) bij mij 4 tot 6 weken. Besteld op 5 december, dus verwachte levertijd halverwege januari. Dat is 15 februari geworden. Dus 4 weken later.
In mijn ogen nog steeds snel (andere merken konden pas in mei of zelfs oktober geleverd worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:19
PatriceC schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:43:
Is het mogelijk om het opladen van de Atto 3 automatisch te laten stoppen op bijv. 80%? Zodat hij niet elke keer blijft doorladen tot 100%. Al heb ik gehoord dat de BYD batterij daar beter tegen bestand is dan andere batterijen maar ik vraag het mij toch af🙂.
Via Smart Charging kan je e.e.a. instellen. In de handleiding staat stiekem nog best veel uitgelegd. BYD denkt over opladen anders ivm de Blade techniek.
  • p97 adviseert men dat je minimaal 1x per week volledig oplaad.
  • p96 als je hem langer dan 7 dagen stil laat staan is het advies de accu tussen 40-60% te hebben.
  • p95 de aandrijflijn zou optimaal de eerste 2000 km in ECO willen worden ingereden.
BYD dekt geen schade door trekhaken die gebruikt worden anders dan voor fietsen te dragen - dat kreeg ik nog van mijn lease maatschappij door. Er mag wel een trekhaak onder voor deze doeleinden. Volgens mij is de rest ook in NL nog niet geregeld. Ik ben hoe dan ook geen trekhaak gebruiker, daar bestaan huurbusjes voor.
@dnoize je moet eens een audi of mercedes bestellen zakelijk dan val je van je stoel. Op een model wat ik op het oog had zat een jaar levertijd toen de Atto3 nog net niet uit was... heel gek die autowereld.

[ Voor 8% gewijzigd door logix147 op 16-02-2024 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
  • Registratie: Februari 2024
  • Nu online
semaj schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 10:11:
Die voor ons staat nog op week 9 (fingers crossed)

Waarschijnlijk wachten we op deze lading...
https://www.automotive-on...ip-naar-europa/?gdpr=deny

Zie hier waar het schip zich bevind, heeft omgevaren.
https://www.marinetraffic.../vessel:BYD_EXPLORER_NO_1

[ Voor 40% gewijzigd door SatScan op 16-02-2024 15:03 ]

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannybloem
  • Laatst online: 16-09 06:56
Die van ons zou eerst in januari komen,toen in februari en nu is het halverwege maart.
Ook via JL.

Loopt niet echt lekker daar allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSchel
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 08:40
Dannybloem schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 14:57:
Die van ons zou eerst in januari komen,toen in februari en nu is het halverwege maart.
Ook via JL.

Waar kun je die levertijd precies vinden? Ik kan dat nergens achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
  • Nu online
iSchel schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 14:59:
[...]

Waar kun je die levertijd precies vinden? Ik kan dat nergens achterhalen.
https://www.bydauto.nl/elektrische-autos/atto/

Uit voorraad leverbaar
BYD ATTO 3
Comfort

Levertijd design: mei 2024

(PS zal ook per kleur verschillen vermoed ik)

[ Voor 7% gewijzigd door SatScan op 16-02-2024 15:33 ]

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSchel
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 08:40
SatScan schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 15:31:
[...]

https://www.bydauto.nl/elektrische-autos/atto/

Uit voorraad leverbaar
BYD ATTO 3
Comfort

Levertijd design: mei 2024

(PS zal ook per kleur verschillen vermoed ik)
Dank, maar ik bedoel als je hem al besteld hebt. Dat is namelijk bij mij het geval, maar ik heb nog geen concrete leverdatum. Intussen ben ik met een door hen geleverde voorloopauto lekker benzine aan het verstoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-08 15:14
Dannybloem schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 14:57:
Ook via JL.

Dat komt omdat ze veel aanvragen krijgen, ik rij er nu 7 maanden in en binnen 5 weken hadden we hem. Dat was beetje in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
iSchel schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 15:42:
[...]

Dank, maar ik bedoel als je hem al besteld hebt. Dat is namelijk bij mij het geval, maar ik heb nog geen concrete leverdatum. Intussen ben ik met een door hen geleverde voorloopauto lekker benzine aan het verstoken.
Staat er ook niet in de portal zal staan binnen 6 weken, of langer komt geen datum te staan. Echter is de portal een ramp momenteel komt een nieuwe aan heb ik begrepen, komt door de fusie die ze net hebben gehad.

[ Voor 12% gewijzigd door Fibrenl op 16-02-2024 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnoize
Bij mij stond er in de JL portal 'verwachte leverdatum 4 weken'.
En dat 10 weken lang ;)

Van JL kreeg ik pas wat te horen nadat BYD Rotterdam me had gebeld voor de tenaamstelling en de afleverdatum.

In de JL portal staat overigens nog steeds het zelfde: 'verwachte leverdatum 4 weken'.

Maar nogmaals: 10 weken vind ik echt snel voor het leveren van een nieuwe auto, dus ik klaag niet.

[ Voor 4% gewijzigd door dnoize op 16-02-2024 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 21:39
PatriceC schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:43:
Is het mogelijk om het opladen van de Atto 3 automatisch te laten stoppen op bijv. 80%? Zodat hij niet elke keer blijft doorladen tot 100%. Al heb ik gehoord dat de BYD batterij daar beter tegen bestand is dan andere batterijen maar ik vraag het mij toch af🙂. Ik laad de auto thuis op met wallbox pulsarplus. Maar in de laadpaal instellingen vind ik die mogelijkheid niet. Wel bepaalde uren instellen maar geen percentage, net zoals in de software van de Atto3.
Ik heb n kia sou 64kwh en die laad ik iedere dag op tot 100%.
Gebruik m als taxi en staat nu op 250.000 km.
M'n actieradius is nog steeds ver boven WLTP dus geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik weet niet of het komt doordat eerder al eens wat via sideloading geïnstalleerd heb, maar deze methode werkt bij mij met de v1.5 versie van BYD.
  1. In een FAT32 geformateerde USB stick maak je de map "SilentInstaller" aan.
  2. Hierin plaats je de APK files die van apkpure.net te downloaden zijn.
  3. Plaats de USB in je Atto3 en ga naar de bestandsverkenner (of hoe hij ook precies heet)
  4. Klik de apk file aan en installeer deze.

[ Voor 18% gewijzigd door avdl72 op 17-02-2024 14:36 . Reden: Video verwijderd ]

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
@avdl72 heb jij destijds ook die unlocked installer voor de default app manager geïnstalleerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
logix147 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 16:55:
@avdl72 heb jij destijds ook die unlocked installer voor de default app manager geïnstalleerd ?
Ja ik dacht van wel.

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Ik heb ABRP geïnstalleerd in de Atto 3 en gekoppeld met de OBD dongle. Dit alles werkt perfect.
Maar ik krijg geen geluid via de speakers voor gesproken aanwijzingen e.d. tijdens navigeren. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Alle geluidsinstellingen staan aan in de app, en ik heb geen specifieke machtigingen hoeven te geven.
Alle andere apps geven wel op de juiste manier geluid via de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
avdl72 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 18:00:
Ik heb ABRP geïnstalleerd in de Atto 3 en gekoppeld met de OBD dongle. Dit alles werkt perfect.
Maar ik krijg geen geluid via de speakers voor gesproken aanwijzingen e.d. tijdens navigeren. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Alle geluidsinstellingen staan aan in de app, en ik heb geen specifieke machtigingen hoeven te geven.
Alle andere apps geven wel op de juiste manier geluid via de speakers.
Oké netjes ga toch ook nog een keer testen dan. Nee gesproken krijg ik ook niet aan de praat. Hij zegt wel een onderdeel van Google speech moet installeren dat heb ik maar nog niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-09 20:41
Goede avond

Wij hebben afgelopen week Atto 3 gereden, momenteel rijden we in een e2008. Peugeot rijdt wel fijn, maar Atto 3 is ruimer, grotere accupakket, meer opties voor zelfde geld.

We gaan binnenkort alles bij dealer regelen en Atto 3 bestellen.

Heb veel info gevonden via Youtube en dit topic. Maar toch zit ik met nog een vraag waar ik niet echt duidelijk antwoord op kon vinden.

Simkaart die in auto zit, kun je die vervangen door een eigen? Zag wel in filmpjes waar die zit maar is het te vervangen voor eigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackgoldwing
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 18-07 12:29
Op 8/12/2023 een Atto3 - skiing white besteld en zal geleverd worden op 20 mei wegens niet meer in stock. Misschien zit hij ook op het nieuwe schip welke er aan komt….opmerking : ik ben uit Belgie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
SnowBigQ schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 20:51:
Simkaart die in auto zit, kun je die vervangen door een eigen? Zag wel in filmpjes waar die zit maar is het te vervangen voor eigen?
Je kan de simkaart vervangen, maar krijgt er beperkingen voor terug.
De standaard sim is voorzien van 3 APN connecties voor OTA updates, app bediening en internet.
Wanneer je een eigen sim gebruikt heb je alleen maar internet en werkt de updates en app niet meer.

Als je de sim wil vervangen vanwege je internet data gebruik dan kan je beter je telefoon koppelen via wifi of Bluetooth om te internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin1972
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 30-06 08:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Xy4AbuWZFn4Ns6Fg5WT7UB8QMk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NQNvWPX85YVCEKUMtPxIP3lM.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas krijg ik deze melding, is dit te omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin1972
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/assJlWkU13yJlkU2sXBJfMZXprU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s0bWSA2JsbEozQO1IaCjtw8Q.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hKf-kg_VNWtqTM7W_spiKhSFjXg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0gRyQkYFCZZVsWyjwujWkTFd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PjhCw0xlApBYE-RtkMaBa6qVTd4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rPLuDgAlCIxE8H6grtTH1Xhe.jpg?f=fotoalbum_tile

Iemand enig idee hoe je via de browser wel kan kijken. Het intro speelt hij af, zodra je de film start komen deze meldingen.
Auto staat gewoon geparkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
@Edwin1972 die melding kan je niet omzeilen momenteel tenzij je het systeem gaat downgraden. De browser moet volgens mij aan bepaalde eisen voldoen om content af te mogen spelen aangezien die “beschermd” is tegen kopiëren. Heb je Gbox nog wel? Dan kan je nog wel wat…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin1972
logix147 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 16:04:
@Edwin1972 die melding kan je niet omzeilen momenteel tenzij je het systeem gaat downgraden. De browser moet volgens mij aan bepaalde eisen voldoen om content af te mogen spelen aangezien die “beschermd” is tegen kopiëren. Heb je Gbox nog wel? Dan kan je nog wel wat…
Ik heb Gbox geprobeerd, maar app stopt steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnoize
@Edwin1972 welke software versie heeft je atto ? Die van mij heeft zijn updates nog niet gehad en ik kan nog op de oude manier (dus niet via silentinstaller, maar met de ‘third party apps’ folder), maar met het laatste ww sideloaden.

Gbox werkt hier prima, maar niet alle streamingdiensten werken: netflix en prime probleemloos. Hbo en disney krijg ik alleen ondertitels te zien, maar geen beeld en geen geluid.

Verder is het een gok welke app wel/niet werkt als sideload of in gbox.
Google maps werkt niet als gesideloade app maar wel in gbox bijvoorbeeld (zij het traag).

Geen enkele navigatieapp geeft gesproken instructie. Standaard nav niet, maar waze en abrp ook niet en zelfs navigatie via carplay niet.
Gesproken meldingen vanuit het systeem zelf (bijvoorbeeld over sleutels) werken wel.

De taal heb ik inmiddels op Engels gezet (want Nederlands heeft een aantal chinese meldingen in het kleine display.

Nog even verder puzzelen en zodra alle gewenste apps er werkend opstaan updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin1972
@dnoize Ik heb versie 1.5 Begin juli al een keer geprobeerd via sideload, geïnstalleerde apps werkte niet en ik moest terug naar BYD omdat de standaard navigatie niet op wilde starten of na het opstarten gelijk weer uit viel. streamingsdiensten werken niet via de browser, als ik naar nos.nl/livestream ga kan ik wel gewoon sport kijken.
ABRP gebruik ik via android auto en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkG
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 17-09 18:22
Edwin1972 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 19:54:
@dnoize Ik heb versie 1.5 Begin juli al een keer geprobeerd via sideload, geïnstalleerde apps werkte niet en ik moest terug naar BYD omdat de standaard navigatie niet op wilde starten of na het opstarten gelijk weer uit viel. streamingsdiensten werken niet via de browser, als ik naar nos.nl/livestream ga kan ik wel gewoon sport kijken.
ABRP gebruik ik via android auto en dat werkt prima.
Als je ABRP via Android auto of Apple CarPlay speelt dan leest ie niet de batterij en houdt de app geen rekening met wanneer laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
HenkG schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 21:55:
[...]

Als je ABRP via Android auto of Apple CarPlay speelt dan leest ie niet de batterij en houdt de app geen rekening met wanneer laden?
Via Apple CarPlay werkt dat bij mij wel. Maar zorg wel dat de dongle in ABRP goed geconnect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin1972
[...]

Met een dongle werkt dat prima met android auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Vandaag maar weer eens geprobeerd bij Tesla te laden.
Dit keer langs de A27 bij Meerkerk, maar helaas lukte het daar ook niet.
Heeft iemand deze locatie al eens geprobeerd?
  • Ik zou graag willen weten waar je wel bij Tesla hebt kunnen laden?
  • Maar zeker ook waar niet, en waarom het niet lukte?
Je kan het invullen in deze spreadsheet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1g1ChhaagYQlEF0xdNCT1ToPWms=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A6hatWtmHUIY363BL4qeiCFk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZTLedYkaj_Wva4U9h6DuEoPjbRQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ma7Nk7hTRFygTODeHobLSLNW.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 12% gewijzigd door avdl72 op 18-02-2024 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
avdl72 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 17:50:
[Afbeelding][Afbeelding]
Volgens mij lukt het nu alleen bij 150 kw laders bij 250 en hoger niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyko01
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 11:54
Edwin1972 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 08:46:
[...]

Met een dongle werkt dat prima met android auto.
Klopt het om abrp via android auto te kunnen gebruiken je een premium account
nodig hebt? Dat bericht krijg ik in het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
avdl72 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 17:50:
[Afbeelding][Afbeelding]
Klopt werkt alleen bij de 150kW laders, in de app zie je welke dat zijn.

Volgens BYD Nederland is het een hardware probleem en gaat de 250kW nooit werken. Maar we hopen allemaal nog op een software update zodat het ook bij de 250kW laders werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door awhatever op 18-02-2024 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:16
dyko01 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 20:28:
[...]

Klopt. Daarom dus lekker sideloaden :)

Hebben meer mensen die abrp hebben gesideload dat hij niet automatisch connect met de dongle? Ik moet iedere keer als ik de auto start de live connectie aanpassen, dan dezelfde bluetooth connectie selecteren. Na de melding dat die verbinding al voor deze auto is ingesteld maakt hij verbinding.
Zonder handmatig die connectie opnieuw te maken blijft hij tevergeefs proberen te verbinden.
Ik gebruik een Vgate iDrive pro, maar wel een oude variant (de nieuwe ondersteunt firmware updates). Het macadres van de Vgate verandert iedere keer (conform specs), misschien dat abrp daar niet mee om kan gaan?

Als het bij anderen wel werkt wordt het tijd voor een nieuwe dongle :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan68
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09 13:31
[...]

Ik heb de BYD Atto 3 net binnen en heb de volgende vragen:
Houd de standaard navigatie van de BYD Atto 3 wel rekening wanneer je moet laden?
En moet de batterij ook eerst gepre-condintioneerd worden, zo ja doe je dat dan door de navigatie te laten navigeren naar de laadpaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
dixet schreef op zondag 18 februari 2024 @ 21:06:
[...]

Klopt. Daarom dus lekker sideloaden :)

Hebben meer mensen die abrp hebben gesideload dat hij niet automatisch connect met de dongle? Ik moet iedere keer als ik de auto start de live connectie aanpassen, dan dezelfde bluetooth connectie selecteren. Na de melding dat die verbinding al voor deze auto is ingesteld maakt hij verbinding.
Zonder handmatig die connectie opnieuw te maken blijft hij tevergeefs proberen te verbinden.
Ik gebruik een Vgate iDrive pro, maar wel een oude variant (de nieuwe ondersteunt firmware updates). Het macadres van de Vgate verandert iedere keer (conform specs), misschien dat abrp daar niet mee om kan gaan?

Als het bij anderen wel werkt wordt het tijd voor een nieuwe dongle :D
Ja ik heb dit ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
MadMan68 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 21:22:
[...]

Houd de standaard navigatie van de BYD Atto 3 wel rekening wanneer je moet laden?
En moet de batterij ook eerst gepre-condintioneerd worden, zo ja doe je dat dan door de navigatie te laten navigeren naar de laadpaal?
De standaard navigatie houdt geen rekening met de batterij capaciteit. Er gaan geruchten dat BYD daar wel aan werkt, maar ik heb het nergens gelezen.
De batterij hoef je niet voor te bereiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin1972
[...]

Ik hen een premium account, maar weet niet of het ook zonder werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin1972
MadMan68 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 21:22:
[...]

Hij maakt bij mij alleen direct verbinding als ik zelf als laatste gereden heb, heeft de telefoon van mijn vrouw of dochter verbinding gehad dan moet ik hem ook handmatig weer verbinding laten maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
[...]

Hier zijn alle features te zien die in ABRP Premium zitten
https://abetterrouteplanner.com/premium/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Turenhout
  • Laatst online: 01-08-2024
Mijn Atto 3 via justlease stond al 2 maanden gepland voor levering 28 februari 2024.
Vandaag zonder opgave van redenen levering verplaatst naar 8 april.
Meer mensen last van deze ervaring met justlease?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannybloem
  • Laatst online: 16-09 06:56
@ Henk hadden ze contact met je opgenomen?ik was vandaag bij Louwman in Amsterdam voor de verkoop van onze huidige auto en hun wisten mij te vertellen dat onze auto in maart komt en onze datum stond op 1 maart bij JL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatTrmnt
  • Laatst online: 26-05 09:12
Jackgoldwing schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 21:04:
Op 8/12/2023 een Atto3 - skiing white besteld en zal geleverd worden op 20 mei wegens niet meer in stock. Misschien zit hij ook op het nieuwe schip welke er aan komt….opmerking : ik ben uit Belgie !
Ik bestelde net dezelfde op 5/12/2023 en hij werd op 25 januari gelverd ( BYD Gent )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Turenhout
  • Laatst online: 01-08-2024
PatTrmnt schreef op maandag 19 februari 2024 @ 17:21:
[...]

Ik bestelde net dezelfde op 5/12/2023 en hij werd op 25 januari gelverd ( BYD Gent )
Vorige week contact gehad met Louwman Amsterdam. Auto was hen onbekend. Nu opeens dit berichtii van JL.
Vergeten te bestellen..........? :?
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
  • Nu online
Henk Turenhout schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:32:
[...]

Vorige week contact gehad met Louwman Amsterdam. Auto was hen onbekend. Nu opeens dit berichtii van JL.
Dat is balen zeg! De 21ste komt de BYD boot aan met 6 a 7k nw auto's... snel eentje laten reserveren en vraag ter bevestiging het VIN nr. van de gereserveerde auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
Henk Turenhout schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:32:
[...]

Das balen en slordig zeg, helaas is voor mijn gevoel BYD een beetje bijproduct voor Louwman... Ik had hier vergelijkbare issues met Louwman Arnhem. Uiteindelijk goed geholpen hoor, maar moest er in eerste instantie vooral zelf ook veel moeite voor doen. Zowel bij de aanschaf/lease als later voor winterbanden en technische vragen. Ze kennen de auto maar half, en zaken stonden niet goed in hun eigen systemen.

[ Voor 6% gewijzigd door awhatever op 20-02-2024 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:36
Ik heb het idee dat Justlease ook steken laat vallen hoor. Ergens rond 20 december denk ik dat we de offerte compleet hadden, met onze handtekening en alle documenten die nodig waren goedgekeurd waren.

Ik werd rond 24 januari gebeld door BYD Eindhoven dat ze de order binnen gekregen hadden en ze de gegevens nog even wilde doornemen. Daar zat dus ruim een maand tussen voordat er überhaupt iets mee gedaan hadden. De man van BYD was ook hoorbaar verontwaardigd dat er zolang tussen zat.

Zojuist wel een mailtje gehad (van Justlease) dat op 15 april de levering gepland staat. We gaan het meemaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
@Johnvh dat ligt toch echt aan justlease.

Je moet ook rekening houden met een krediet check maar dat is hooguit 5 werkdagen, in bijzondere gevallen. Dus 10 dagen is de doorloop via Louwman zelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:36
https://nos.nl/artikel/25...t-china-de-automarkt-over

Er is weer een lading binnen gekomen :)

• awhatever
Voor iedereen die nog aan het wachten is, ze zijn onderweg….

Dat de Chinese elektrische auto de Europese markt betreedt, was gisteren duidelijk zichtbaar in Vlissingen. Daar meerde het eerste megaschip van BYD met 5000 auto's aan, om vervolgens door te varen naar het Duitse Bremerhaven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cIQ30SlEZROlgZwwuH9Ii7iXmVY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GgeI1RVwU6BAXHoub3tm2prr.png?f=fotoalbum_large

https://nos.nl/l/2509905

• etienne1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:48
Normaal als ik stop en laat na een paar seconden de rem los blijft de Atto stilstaan. Daarnet was dat plots anders. Wanneer ik stop en na een paar seconden de rem los laat vertrekt de auto vanzelf. Ik snap er niets van. Bij achteruit rijden is dat altijd zo maar niet bij vooruitrijden.

[ Voor 13% gewijzigd door etienne1 op 22-02-2024 16:18 ]

• etienne1
etienne1 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 16:17:
Normaal als ik stop en laat na een paar seconden de rem los blijft de Atto stilstaan. Daarnet was dat plots anders. Wanneer ik stop en na een paar seconden de rem los laat vertrekt de auto vanzelf. Ik snap er niets van. Bij achteruit rijden is dat altijd zo maar niet bij vooruitrijden.
Automatic Vehicle Hold (AVH) stond uit 🙈

• Willy aliazTaz
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 27-08-2024
eindelijk na 6 maanden de standaard navigatie met geluid. Vandaag door Louwman Eindhoven nieuwe software geladen en probleem opgelost. En dat moet dus 6 maanden duren!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:37
Willy aliazTaz schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:16:
eindelijk na 6 maanden de standaard navigatie met geluid. Vandaag door Louwman Eindhoven nieuwe software geladen en probleem opgelost. En dat moet dus 6 maanden duren!!!
Zo, da's lang! Niet echt de service die ik gewend ben van Louwman, die zijn over het algemeen toch een stuk pro-actiever dan ik heb gezien bij dealers van BMW, VW, Ford en Peugeot om een paar merken te noemen.

Maar top dat het nu werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sappige
  • Laatst online: 28-03-2024
Afgelopen maandag reed ik weg met de "brand new car" en idd geen spraak bij navigatie. Ik heb overigens gelijk contact op genomen en kon gelijk een afspraak maken. Zoals eerder aangegeven wordt de software opnieuw ingeschoten.

Het probleem schijnt veel vaker voor te komen bij de BYD ATTO 3.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
avdl72 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 21:28:
[...]

De standaard navigatie houdt geen rekening met de batterij capaciteit. Er gaan geruchten dat BYD daar wel aan werkt, maar ik heb het nergens gelezen.
De batterij hoef je niet voor te bereiden.
Hij kan de batterij niet voorverwarmen?

Dat is wel jammer zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sappige
  • Laatst online: 28-03-2024
DE BYD APP.

Ik heb een aantal maal de APP aangezet om de auto voor te verwarmen voor weg te rijden.
ik sluit vervolgens de APP af als ik in de auto stap.

Als ik op locatie ben en ik sluit de auto met mijn afstandsbediening dan blijft er iets aan onder de motorkap
NA 10 minuten nog idemdito.
als ik met de afstandbediening nogmaals de auto unlock en weer lock is het geluid pas weg.....
Dit dus alleen opgemerkt wanneer de app in gebruik was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• logix147
Sappige schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 18:33:
DE BYD APP.

Ik heb een aantal maal de APP aangezet om de auto voor te verwarmen voor weg te rijden.

Als ik op locatie ben en ik sluit de auto met mijn afstandsbediening dan blijft er iets aan onder de motorkap
als ik met de afstandbediening nogmaals de auto unlock en weer lock is het geluid pas weg.....
Dat onder je motorkap is voor de verwarming. Mijn buurman heeft een Mercedes en die maakte dezelfde “herrie” tijdens de vorst in januari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Sappige schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 18:33:
DE BYD APP.

Klopt. Dit is de airco en is nodig om het vocht uit het interieur te halen om te voorkomen dat de ramen beslaan.
Dit is met een update van zomer 2023 geïntroduceerd.
Dus volledig normaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Ferry34 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 18:32:
[...]

Hij kan de batterij niet voorverwarmen?

Dat is wel jammer zeg
Nee.
En waarom is dat jammer?

Aangezien het een LFP accu is werkt die al optimaal bij koelere temperaturen in tegenstelling tot een LiIon accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leandervs
  • Laatst online: 28-02-2024
Wij hebben sinds twee weken de prachtige Atto 3. Wij hebben de BYD app op iPhone gekoppeld met de auto. Dit is bij de Louwman vestiging gedaan door één van de medewerkers en volgens mij automatisch op het mailadres waarmee we het hebben gekocht. Dit werkt verder perfect nu.

Alleen wij zouden graag willen dat ook de telefoon van mijn partner koppelt met de auto. Op allebei de telefoons op hetzelfde account inloggen is helaas niet mogelijk, dan logt die bij de ander uit.

Echter vraagt de app bij koppelen vanuit een nieuw account een QR code op het scherm in de BYD. Deze krijg ik alleen niet gevonden.

Iemand hier ervaring mee?! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Leandervs schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 20:50:
Wij hebben sinds twee weken de prachtige Atto 3. Wij hebben de BYD app op iPhone gekoppeld met de auto. Dit is bij de Louwman vestiging gedaan door één van de medewerkers en volgens mij automatisch op het mailadres waarmee we het hebben gekocht. Dit werkt verder perfect nu.

Alleen wij zouden graag willen dat ook de telefoon van mijn partner koppelt met de auto. Op allebei de telefoons op hetzelfde account inloggen is helaas niet mogelijk, dan logt die bij de ander uit.

Echter vraagt de app bij koppelen vanuit een nieuw account een QR code op het scherm in de BYD. Deze krijg ik alleen niet gevonden.

Geen ervaring mee, maar via Google kwam ik de volgende tekst tegen op een BYD global site.

Please note: while you are able to have multiple vehicles under one email, you are unable to have multiple email addresses linked to one vehicle. You will still be able to access your account on separate devices, but you will only be able to login on one device at a time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
avdl72 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 23:44:
[...]

Nee.
En waarom is dat jammer?

Aangezien het een LFP accu is werkt die al optimaal bij koelere temperaturen in tegenstelling tot een LiIon accu.
Oh top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin1972
Leandervs schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 20:50:

Wij zijn hier op 3 telefoons ingelogd met dezelfde gegevens ( 2 x Android, 1 x IPhone).
Ze werken alle drie prima.
Als er 2 tegelijk inloggen krijg je een melding dat er op een andere telefoon is ingelogd, maar nog niet gehad dat het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilhorn
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-08 15:49
Edwin1972 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 08:39:
[...]

Wij zijn hier op 3 telefoons ingelogd met dezelfde gegevens ( 2 x Android, 1 x IPhone).
Ze werken alle drie prima.
Als er 2 tegelijk inloggen krijg je een melding dat er op een andere telefoon is ingelogd, maar nog niet gehad dat het niet werkt.
Hier dezelfde ervaring met Atto 3: 2 x Android en 1 x iPhone werkt prima.

Waarschijnlijk ervaren gebruikers dat ze steeds opnieuw moeten inloggen. Met gezichtsherkenning of vingerafdruk of automatische invul inloggegevens hoeft dat niet een groot probleem te zijn. Het is zelfs veiliger. Stel je bent steeds ingelogd en per ongeluk gaat je scherm aan bij bijv je telefoon wegstoppen. Je kan dan zo maar iets activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:37
avdl72 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 23:44:
[...]

Nee.
En waarom is dat jammer?

Een LFP accu kan inderdaad wel beter tegen kou, maar ik vermoed dat je laadsnelheid er wel onder gaat lijden. Iemand al ervaring daarmee op wintersport bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
DeGroteMuis schreef op zondag 25 februari 2024 @ 19:03:
[...]

Een LFP accu kan inderdaad wel beter tegen kou, maar ik vermoed dat je laadsnelheid er wel onder gaat lijden. Iemand al ervaring daarmee op wintersport bijvoorbeeld?
Als je net van de autobahn afkomt laat ie in mijn ervaring gewoon vlot. Dan is de accu “warm” en haalde ik gewoon de normale laadcurve bij 5 a 10 graden.

Ik weet zeker dat ie traag laat als je met maar 5min rijden naar de snellader gaat, dat doe ik bij werk vanaf het hotel. Dan start de laadcyclus met 30kW en komt ie met moeite en traag tot 50kW a 60kW bij een lege (maar dus koude) accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
  • Nu online
[...]

YouTube: I took my BYD Atto 3 to the snow | 1,000km+ EV road trip

Vanaf 7:15

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• awhatever
Hoi,

We zitten in de luxe positie dat ook de andere leaseauto verplicht electrisch moet worden... Wie had dat gedacht, ik zelf niet een paar jaar geleden....

Ik zelf rij de Atto 3, en die bevalt erg goed, alhoewel ik nu zelf (een jaar later) ook wel naar de Kona of Seal-U zou gaan kijken. Om bijtelling kosten te sparen overwegen we de BYD Dolphin als 2e leaseauto te nemen. Aangezien er nog geen centraal topic was, heb ik deze aangemaakt. Mochten hier andere Dolphin overwegers of eigenaren langskomen, dan is dit de link naar het specifieke Dolphin topic:

Het grote BYD Dolphin topic:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2235914

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• logix147
@awhatever als je geen grotere auto nodig hebt zo ik er eerder een dolfijn dan een zeehond kiezen.. en lekker van geld wat je maandelijks overhoud op vakantie gaan. Groter is niet altijd beter, ik had zelf ook een Seal kunnen rijden.. ach over 3 jaar mag die alweer weg. Dat is zo voorbij :-) tot die tijd geen straf om in de atto te moeten rijden voor dit geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:39
Ik heb gister mijn BYD op kunnen halen, maar vroeg me af wat jullie ervaringen zijn met de app? Ik had de app vooraf geïnstalleerd op m'n telefoon en een account aangemaakt, om zo tijdens de overdracht van de auto deze ook gelijk te kunnen activeren in de app zelf.

Maar her en der lees ik steeds vaker dat dat nog wel eens wat voeten in de aarde heeft, en daar lijk ik zelf nu ook tegen aan te lopen: ik heb de auto en de app, maar zie de auto niet tevoorschijn komen in m'n telefoon… volgens de verkoopster zou dit enkele uren kunnen duren (we zijn nu bijna 24u verder), dus ik ben benieuwd hoe lang mensen hier hebben moeten wachten voordat de auto tevoorschijn komt in de app :)

Overigens zag ik wel dat ik de auto ook zelf kon toevoegen middels een QR-code in 't infotainment systeem van de auto zelf, maar die QR-code is daar (nog) niet terug te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fibrenl
Kapotlood schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 08:32:
Ik heb gister mijn BYD op kunnen halen, maar vroeg me af wat jullie ervaringen zijn met de app? Ik had de app vooraf geïnstalleerd op m'n telefoon en een account aangemaakt, om zo tijdens de overdracht van de auto deze ook gelijk te kunnen activeren in de app zelf.

Maar her en der lees ik steeds vaker dat dat nog wel eens wat voeten in de aarde heeft, en daar lijk ik zelf nu ook tegen aan te lopen: ik heb de auto en de app, maar zie de auto niet tevoorschijn komen in m'n telefoon… volgens de verkoopster zou dit enkele uren kunnen duren (we zijn nu bijna 24u verder), dus ik ben benieuwd hoe lang mensen hier hebben moeten wachten voordat de auto tevoorschijn komt in de app :)

Overigens zag ik wel dat ik de auto ook zelf kon toevoegen middels een QR-code in 't infotainment systeem van de auto zelf, maar die QR-code is daar (nog) niet terug te vinden.
Is heel wisselend heel soms 24 uur maar is vaker waken helaas. QR is nieuwe manier is helaas nog niet actief. Komt met nieuwe ota update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:39
Ach dus toch, dan is 't even geduld hebben dus :)

Wellicht handig voor andere nieuwe kopers hier: de eerste 60km kan het zijn dat je in je snelkoppelingen op 't infotainment systeem (als je naar beneden swipet op het grote scherm) een knop zien genaamd "trailer mode".

Dat is dus niet een instelling waarmee je een trailer kunt trekken! Dat heb ik alvast uitgeprobeerd zodat anderen het niet hoeven te doen zeg maar, hahah. Na 60km is die instelling automatisch weg, al halen ze 'm soms bij de dealer al weg. Probleem is dat dat een instelling is voor het transporteren van de auto van de fabriek naar de dealer toe, waardoor hij maximaal 30km per uur kan rijden… en dan heb je dus de dealer nodig om die instelling weer uit te zetten.

Ergo: ik had na 10km ineens een schildpad en kon de dealer bellen ;)

Verder rijdt hij al heel lekker (heb een Dolphin, maar het onderstel is hetzelfde als de Atto 3), en het geluid van de speakers valt me ook in positieve zin heel erg mee. Een beetje windruis heb je wel als je wat op snelheid komt, maar verder is het een heel stuk stiller dan zelfs het Citroen C1'tje waar ik vandaan kom… en die was al redelijk stil door het kleine motortje wat er in zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnoize

Bij mij was het al geregeld terwijl we nog aan tafel zaten voor een praatje. Mijn e-mail adres was door BYD Rotterdam al doorgegeven en terwijl ik daar nog aan tafel zat was de auto al zichtbaar in de app. Dus 2 minuten en niet 24 uur of 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik62
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 27-01 19:44
Helaas na 1 jaar( 25000 km) mijn eerste schade gereden. Deur moet vervangen worden. Wacht nu al 2wkn, maar moet nog langer wachten. Nieuwe deur niet leverbaar volgens schadeherstel bedrijf Ben ik dan de enige die het afgelopen jaar schade heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Erik62 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 16:06:
Helaas na 1 jaar( 25000 km) mijn eerste schade gereden. Deur moet vervangen worden. Wacht nu al 2wkn, maar moet nog langer wachten. Nieuwe deur niet leverbaar volgens schadeherstel bedrijf Ben ik dan de enige die het afgelopen jaar schade heeft gekregen?
Ik heb ook lichte schade gehad, maar kon met spuiten opgelost worden.
Op dat moment was er nog een Atto3 waarvan de achterkant in elkaar zat. Volgens de schadehersteller waren onderdelen goed leverbaar, op eentje na die moest uit China komen en heeft 2 weken geduurd.
Dit was overigens begin februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatriceC
  • Laatst online: 06-10-2024

2 dagen bij ons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evjo
  • Laatst online: 18:08
BIJ ons werkte de app nog voor we de atto hadden, maar de update naar de nederlandstalige
bediening van de wagen komt er maar niet garage &BYD gebeld; na 3 weken nog niets??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleiden
  • Laatst online: 17-10-2024
Erik62 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 16:06:
Achterdeur rechts door onverlaat zo zwaar beschadigd dat deze vervangen moest worden. In de juiste kleur gespoten en ook de voordeur opnieuw gespoten i.v.m. eventueel kleurverschil. Ik moest wel 1 maand wachten maar had meer te maken met een volle agenda van de schadehersteller. Heb ze niet gehoord dat de deur niet op voorraad was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svensson097
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 15-09 09:22
evjo schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 18:32:
BIJ ons werkte de app nog voor we de atto hadden, maar de update naar de nederlandstalige
bediening van de wagen komt er maar niet garage &BYD gebeld; na 3 weken nog niets??
BYD moet nog even op cursus ;)
Ik heb half onthouden dat de Nederlandstalige bediening beschikbaar moest zijn per einde 1e kwartaal 2024, maar zou later kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Svensson097 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 21:01:
[...]

Ik heb half onthouden dat de Nederlandstalige bediening beschikbaar moest zijn per einde 1e kwartaal 2024, maar zou later kunnen zijn.
@evjo
Welke Nederlandstalige bediening bedoelen jullie?
Want het systeem is gewoon Nederlands. Alleen de spraakassistent nog niet.

En het blijft slordig dat Louwman auto’s uitlevert met oudere software. Voor hun een kleine moeite om die te updaten vanaf een laptop. Wat je ook wel mag verwachten van de extreem hoge afleverkosten.

• dixet
avdl72 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 22:58:
[...]
@evjo
En het blijft slordig dat Louwman auto’s uitlevert met oudere software. Voor hun een kleine moeite om die te updaten vanaf een laptop. Wat je ook wel mag verwachten van de extreem hoge afleverkosten.
Ik was wel blij dat ze niet de nieuwste software hadden geïnstalleerd. Kon ik nog mooi even de unrestricted package manager en aurora store sideloaden. Met een beetje mazzel kan ik dan na een software-update nog steeds m'n eigen apps bijwerken en nieuwe installeren.

• evjo
alles staat nog gewoon in het Engels:de bediening van het scherm.ook kan ok nog géén Waze of Google
maps installeren.

• Svensson097
avdl72 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 22:58:
[...]
@evjo
Welke Nederlandstalige bediening bedoelen jullie?
Want het systeem is gewoon Nederlands. Alleen de spraakassistent nog niet.
Ik bedoelde de spraakassistent

• evjo
denk dat de spraakassistent altijd engels blijft. iemand ervaring??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svensson097
evjo schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:41:
denk dat de spraakassistent altijd engels blijft. iemand ervaring??
Tijdens het afleveren van mijn auto werd genoemd dat BYD werkt aan een Nederlandse spraakassistent.

Zoals ik eerder al noemde:
Svensson097 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 21:01:
[...]

• timetraveler
  • Laatst online: 19:31
Accessoires voor de ATTO 3

Onlangs werd door @Marck1976 een front trunk ontvangen welke niet geschikt bleek voor de Europese LHD ATTO 3. Ik had er inmiddels zelf ook een besteld bij dezelfde leverancier "Accessoires BYD". Ik probeerde de bestelling te wijzigen maar kreeg als antwoord dat het al verstuurd was en dat ik op eigen kosten een retourzending kon uitvoeren. (Dat laatste is trouwens overeenkomstig de voorwaarden op hun website).
Over de status van de bestelling wordt geen enkele info verstrekt, het blijft gewoon "Processing", volgens Marck1976 tot enkele dagen na ontvangst.

Wat mij daarbij niet bevalt is dat er geen melding op de website staat dat de frunk niet geschikt is voor EU uitvoering.

Inmiddels vond ik een andere website waar ook alle beschikbare accessoires en onderdelen voor BYD te koop worden aangeboden.
Deze website maak een zeer goede indruk, waarschuwt nadrukkelijk dat de frunk niet geïnstalleerd kan worden in EU uitvoering van onze ATTO 3. Bovendien krijg je ook alle andere info incl tracking, betalingen en YouTube video's over producten en montage van producten.

Aanleiding voor mij om eens te vragen of er binnen afzienbare termijn een aangepaste versie te verwachten is.

Helaas, de reactie van topbyd.com:

Hi NN,
I hope you are doing well.

Unfortunately, this product has been discontinued and there will be no subsequent updates.

Please feel free to contact me if you have any questions.

All the best,
TOP BYD Aftermarket Accessories Team

• Videaux
  • Laatst online: 14-08 18:16
Hallo

Ik heb hier ook trunk besteld en bleek niet te passen. Heb hem aangepast en zit er netjes in

Zou graag foto meesturen ken je kijken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Videaux
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6FFk8pkwWXX-5Mic8PQ5neJeZUE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A5UHBG3s5J1FCUVgcbClUiOz.jpg?f=fotoalbum_large

• Videaux
Hierbij foto

• Videaux
Bestellingen bij Accessoires BYD kunnen 50 dagen duren. Bij top byd ongeveer 10 dagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fableonian
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 20-12-2024
[...]

Ik ben ermee op wintersport geweest naar Oostenrijk.
Wat ik ermee geleerd heb is dat het breakpoint voormaximaal snelladen op 22 graden ligt
Daarvoor zal de snelheid lager zitten maar van 22 graden gaat deze naar de 88kw (op 21 graden zit hij rond de 70kw)
Als je op 100% start met een koude accu tegen de tijd dat je op 10/20% zit heb je die 22 graden al wel gehaald.
Daarnaast als je gaat superchargen en je bereikt de 45 graden, dan krijg je het fenomee rapidgaten zoals hier op het forum al eerder gepost is.
Dit dempt enorm je laadsnelheid en zakt terug naar 40/50kw. Dit is natuurlijk niet wenselijk en je staat erdoor langer te laden.
Maar ieder Nadeel heeft zijn Voordeel.
Doordat die Accu zo warm is rijd je echt superzuinig.
Om een voorbeeld te geven op de weg naar de wintersport.
Wij reden met 2 volwassenen en 2 kinderen, grote dakkoffer op het dak en achterin de bodemplaat eruit gehaald en tot de nok me kofferbak gevuld met spullen. Dus ja we waren afgeladen.
Heb ik 170km gereden met 62% verbruik en gemiddelde snelheid van 112km/h
Heb zoveel mogelijk gewoon 120km/h kunnen rijden hierdoor.
Laadstops waren rond 40 a 45 minuten door het trager laden.
Je begint met dan met 88kw omdat je accu temp gezakt is naar 30 / 35 graden en zodra deze weer 45 graden is krijg je die dip weer in je snelheid.
Voor een auto van deze prijsklasse is het mij reuze meegevallen.
Als we sneller willen zul we een EV moeten kopen van 70k+

Wat me wel tegengevallen is onderweg, op veel plekken wel 1 a 2 laadpalen defect of niet werken.
Vooral bij Ionity palen.
Nu waren er altijd wel genoeg vrij dus nooit problemen gehad (in drukke periode)
Maar hoop voor in de toekomst als er steeds meer EV's komen dat dit wel beter gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob 2.0
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 17:01
Is het mogelijk de Atto te laden vanaf een bepaald tijdstip. Ik heb een dynamisch stroomtarief en wil gebruik maken van de goedkope uren (en in de zomer van de zonnepanelen). Vandaag een proefrit gemaakt en vergeten te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
bob 2.0 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 20:18:
Is het mogelijk de Atto te laden vanaf een bepaald tijdstip. Ik heb een dynamisch stroomtarief en wil gebruik maken van de goedkope uren (en in de zomer van de zonnepanelen). Vandaag een proefrit gemaakt en vergeten te vragen.
Je kan in de Atto 3 tijdstippen instellen waarop hij mag laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
Pagina: 1 ... 13 ... 37 Laatste