Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marck1976
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-08 14:36
dixet schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 21:28:
[...]

Je kan in de Atto 3 tijdstippen instellen waarop hij mag laden.
Zonder bob 2.0 z'n onderwerp te willen kapen heb ik hier nog wel een vervolgvraag over.
Ik heb ook een dynamisch energiecontract (Next Energy), en deze hebben de functie "slim laden", waarbij je een eindtijd en een gewenst oplaadpercentage kan ingeven. Next Energy zorgt dan vervolgens dat de uren met hoge stroomprijzen worden overgeslagen (Voor zover dat binnen de tijd past natuurlijk).
Bij mijn vorige auto werkte dat prima.
Bij de Atto 3 zegt Next Energy dat deze auto (nog) niet aan de app gekoppeld kan worden.
Iemand een idee of de benodigde updates om dit te laten werken bij BYD of bij de energieboer vandaan moeten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:06
avdl72 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 16:27:
Ik weet niet of het komt doordat eerder al eens wat via sideloading geïnstalleerd heb, maar deze methode werkt bij mij met de v1.5 versie van BYD.
  1. In een FAT32 geformateerde USB stick maak je de map "SilentInstaller" aan.
  2. Hierin plaats je de APK files die van apkpure.net te downloaden zijn.
  3. Plaats de USB in je Atto3 en ga naar de bestandsverkenner (of hoe hij ook precies heet)
  4. Klik de apk file aan en installeer deze.
Is er enig gevaar om deze methode toe te passen ? Is er gevaar voor vastlopen van het systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:15
Marck1976 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 11:07:
[...]

Zonder bob 2.0 z'n onderwerp te willen kapen heb ik hier nog wel een vervolgvraag over.
Ik heb ook een dynamisch energiecontract (Next Energy), en deze hebben de functie "slim laden", waarbij je een eindtijd en een gewenst oplaadpercentage kan ingeven. Next Energy zorgt dan vervolgens dat de uren met hoge stroomprijzen worden overgeslagen (Voor zover dat binnen de tijd past natuurlijk).
Bij mijn vorige auto werkte dat prima.
Bij de Atto 3 zegt Next Energy dat deze auto (nog) niet aan de app gekoppeld kan worden.
Iemand een idee of de benodigde updates om dit te laten werken bij BYD of bij de energieboer vandaan moeten komen?
BYD zal informatie over de SoC beschikbaar moeten stellen aan derden, waarschijnlijk via een API.
Maar het sturen van laadtijden hoeft niet via je auto, veel laadpalen hebben ook (min of meer) slimme laadmogelijkheden.
Volgens Next Energy kan je ook de laadpalen van Wallbox, Easee en Zaptec koppelen. Als je zo'n paal hebt kan je slim laden met iedere BEV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marck1976
dixet schreef op maandag 4 maart 2024 @ 11:52:
[...]

BYD zal informatie over de SoC beschikbaar moeten stellen aan derden, waarschijnlijk via een API.
Maar het sturen van laadtijden hoeft niet via je auto, veel laadpalen hebben ook (min of meer) slimme laadmogelijkheden.
Volgens Next Energy kan je ook de laadpalen van Wallbox, Easee en Zaptec koppelen. Als je zo'n paal hebt kan je slim laden met iedere BEV.
Thanks! Ik zat het net te lezen bij de FAQ van Next Energy inderdaad. Het zijn nog niet zo heel veel modellen die dit ondersteunen.
Ik heb zelf geen paal (gebruik altijd de granny charger), dus ik hoop dat BYD het ooit nog eens aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
etienne1 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 11:16:
[...]

Is er enig gevaar om deze methode toe te passen ? Is er gevaar voor vastlopen van het systeem?
Uiteraard is er een risico.
Dit is voor de BYD niets anders dan software installeren op b.v. je eigen pc.
Daarom is raadzaam om de source apk files van een betrouwbare bron te downloaden, en goed te controleren op malware.

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
avdl72 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 12:19:
[...]

Daarom is raadzaam om de source apk files van een betrouwbare bron te downloaden, en goed te controleren op malware.
Tja wat is een betrouwbare bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkG
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 21:05
Marck1976 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 12:10:
[...]

Thanks! Ik zat het net te lezen bij de FAQ van Next Energy inderdaad. Het zijn nog niet zo heel veel modellen die dit ondersteunen.
Ik heb zelf geen paal (gebruik altijd de granny charger), dus ik hoop dat BYD het ooit nog eens aanpast.
Wat zijn je ervaringen daarmee? Dit is toch ontzettend langzaam?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
Marck1976 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 12:10:
[...]

Dan kan je als echte tweaker ook een slimme schakelaar (neem wel een zware die een continue belasting van 6A aankan zoals de Shelly Pro 1PM) er tussen zetten en de met je favorite smarthome systeem in- en uitschakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marck1976
HenkG schreef op maandag 4 maart 2024 @ 12:44:
[...]

Wat zijn je ervaringen daarmee? Dit is toch ontzettend langzaam?
Ik ervaar geen enkele beperking. Laadsnelheid is ongeveer 1,5 KW, dus dat is ongeveer 10 km range per uur laadtijd.
Van 19:00 tot 7:00 voeg je dan 120 km range toe. Maar het hangt allemaal erg af van je gebruik en kilometers natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marck1976
dixet schreef op maandag 4 maart 2024 @ 13:05:
[...]

Dan kan je als echte tweaker ook een slimme schakelaar (neem wel een zware die een continue belasting van 6A aankan zoals de Shelly Pro 1PM) er tussen zetten en de met je favorite smarthome systeem in- en uitschakelen.
Dank voor de tip! Dit vereist echter een continue monitoring van de tarieven van Next Energy :+ . Ik denk niet dat ik het dat waard vind.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-08 15:14
Vind het een beetje stil met OTA updates rggg hoop dat ze nog een update uitbrengen met aanpassing navi dat hij rekening houdt met accu status. Achteruitkijk spiegel in avond auto blenderen weer gefixt wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• td1977
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 16-09 23:47
etienne1 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 12:26:
[...]

Tja wat is een betrouwbare bron.
Meest betrouwbaar voor mij is:

App op mijn Android telefoon via google play store installeren en backup apk maken en deze op mijn Atto3 installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edhollan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 09:33
Fibrenl schreef op maandag 4 maart 2024 @ 15:57:
Vind het een beetje stil met OTA updates rggg hoop dat ze nog een update uitbrengen met aanpassing navi dat hij rekening houdt met accu status. Achteruitkijk spiegel in avond auto blenderen weer gefixt wordt
Zijn er nog meer wensen voor de volgende update ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
edhollan schreef op maandag 4 maart 2024 @ 16:42:
[...]

Draadloze CarPlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob 2.0
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 21:01
Voor mijn huidige Cupra gebruik ik de app Gridio om laden te sturen in de goedkope uren bij een dynamisch contract. Alleen BYD wordt nog niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
td1977 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 16:39:
[...]

Meest betrouwbaar voor mij is:

App op mijn Android telefoon via google play store installeren en backup apk maken en deze op mijn Atto3 installeren.
Naar waar upload je uw apk bestanden ?
Google Drive ? Dropbox ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• td1977
etienne1 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 17:46:
[...]

Naar waar upload je uw apk bestanden ?
Google Drive ? Dropbox ?
nergens.

Ik kopieer ze naar een USB stick om daar vanaf te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-09 16:19
avdl72 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 12:19:
[...]

Ik wil hier even op melden dat je ook al “jailbreak” jouw Android BYD je alleen het OS van Android jailbreakt hiermee en niets van de auto of de werking ervan behalve de audio. Die werkt niet als je de tablet niet werkend hebt.

Je kan altijd een fabrieksreset doen alleen dan kan je niets meer daarna m.b.t. apps installeren. Zolang BYD nog niet third party toestaat heb ik liever de mogelijkheid om zelf apps te installeren. Je kan als je heel in de securityhoek zit zelf je apps kopiëren, daar een apk van trekken en dan installeren.

Maar zolang je geen vage apps installeert voor gratis volwassen sites bekijken of oneindigheid aan muntjes in je favoriete game dan zal het wel goed gaan.

Bron: in een gesloten groep zijn er een stel enthousiaste mensen bezig met een sentry mode voor de Atto3 die meer niet werkt dan wel werkt. Er zit schijnbaar ook zelfs een Applecar Key stukje in de code maar dit kan goed voor de Seal alleen zijn… dit is de enige BYD tot nu toe die daar ondersteuning voor heeft. Verwacht er geen enorme stappen op, dit zijn 2 gasten uit Azië en die hebben gewoon een voltijd job..

Ik heb er nu 5000 km op zitten en moet zeggen dat behalve de regensensor - de balans in de audio muziek/systeemdame er weinig te klagen is. Ik mis nog een duo modus voor de instellingen. Het is niet zo heel gek dat deze auto met 2 gebruikers rondrijdt - gek dat er nog niet in zit. Kijk in elk geval uit naar de update die na 1.7 komt. Die beviel mij niet zo dus heb v1.3(?) er nu weer op draaien. Die voor de BYD store toevoeging. Enige nadeel is dat ik voetmatig moet aangeven dat ik rem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
Wireless CarPlay is mogelijk via een dongel, die werken prima zeker icm wireless charging.

Die dongel die ik nu heb draaide eerder al in m’n VW, Nissan, Kia en Skoda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
logix147 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 18:22:
[...]

Wireless CarPlay is mogelijk via een dongel, die werken prima zeker icm wireless charging.

En welke dongel gebruik je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
logix147 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 18:22:
[...]

Je leest toch veel dat alles onstabiel loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
@Fibrenl @etienne1 ik heb een CPLAY2AIR en laatst geüpgraded naar een AI box met casting mogelijkheid om zo m’n MacBook te kunnen gebruiken. Ik ben redelijk veel onderweg en heb zo toch 2 schermen. Over die laatste kan ik niet zoveel zeggen maar die cplay2air gebruik ik al 4-5 jaar ongeveer naar wens. Soms moet je de stekker er eens uithalen en inpluggen, maar dat moet ik eens zo vaak op m’n pc doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• td1977
logix147 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 18:20:
[...]

Bron: in een gesloten groep zijn er een stel enthousiaste mensen bezig met een sentry mode voor de Atto3 die meer niet werkt dan wel werkt. Er zit schijnbaar ook zelfs een Applecar Key stukje in de code maar dit kan goed voor de Seal alleen zijn… dit is de enige BYD tot nu toe die daar ondersteuning voor heeft. Verwacht er geen enorme stappen op, dit zijn 2 gasten uit Azië en die hebben gewoon een voltijd job..
Er zijn voor zover ik heb kunnen testen al twee Chinese apps die sentry mode mogelijk maken op Atto3. Enig probleem is dat alles in het Chinees is. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
logix147 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 21:30:
@Fibrenl @etienne1 ik heb een CPLAY2AIR en laatst geüpgraded naar een AI box met casting mogelijkheid om zo m’n MacBook te kunnen gebruiken. Ik ben redelijk veel onderweg en heb zo toch 2 schermen. Over die laatste kan ik niet zoveel zeggen maar die cplay2air gebruik ik al 4-5 jaar ongeveer naar wens. Soms moet je de stekker er eens uithalen en inpluggen, maar dat moet ik eens zo vaak op m’n pc doen.
Waar heb je de adapter gekocht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 22:28
Marck1976 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 13:27:
[...]

Ik ervaar geen enkele beperking. Laadsnelheid is ongeveer 1,5 KW, dus dat is ongeveer 10 km range per uur laadtijd.
Van 19:00 tot 7:00 voeg je dan 120 km range toe. Maar het hangt allemaal erg af van je gebruik en kilometers natuurlijk.
Dat kan toch wel sneller?
Als je een mobiele lader hebt waarbij je de amp kunt wijzigen?

https://www.grodttrading....vOlDdRJkBQERoC7VMQAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marck1976
Ferry34 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 00:05:
[...]

Dat kan toch wel sneller?
Als je een mobiele lader hebt waarbij je de amp kunt wijzigen?

https://www.grodttrading....vOlDdRJkBQERoC7VMQAvD_BwE
Klopt! De lader die ik nu gebruik neemt 7 ampere vermogen op. De meegeleverde lader van BYD ook, maar die is onhandig kort.
Dus als er granny chargers zijn die je tot 16 ampere kunt instellen dan is er nog wel wat winst te behalen.
Wel even opletten dat er dan degelijk installatiedraad en wcd's zijn gebruikt, anders kan het behoorlijk warm worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fibrenl
[...]

Nou dat ze de app aanpassen dat je de dynamic range kan zien. En niet altijd die 420km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleiden
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 17-10-2024
Gebruik een grannycharger, bij Ali gekocht, die 16 ampère gebruikt.
Van de 3,7 Kw, theoretisch, blijft er voor de auto er maar 3,1Kw over. De rest is verlies op conto van de charger zelf en 30 meter kabel omdat de auto helaas niet dichterbij kan staan. (Maar ik heb eigen zonnepanelen, dus neem het verlies maar op de koop toe.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
henkleiden schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 17:09:
Van de 3,7 Kw, theoretisch, blijft er voor de auto er maar 3,1Kw over. De rest is verlies op conto van de charger zelf en 30 meter kabel omdat de auto helaas niet dichterbij kan staan. (Maar ik heb eigen zonnepanelen, dus neem het verlies maar op de koop toe.)
Kan je een link plaatsen van deze charger die je hebt?
Bedankt alvast.

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-08 11:56
Je bevestigd hier de Duitse tests die 15 tot 25 % systematisch verlies laten optekenen bij elke lading via granny.
Iets waar je ook rekening moet mee houden als je het terugbetaald kan krijgen via werkgever.
Eenheidsprijs per KWH hoog genoeg instellen.

16 A steeds 2,5 mm bekabeling gebruiken !
Ik heb er eentje van Vevor met 8,6 meter laadkabel.
Werkt subliem met bijgevoegde app.
Goedkoop (€125) maar beetje bedenkelijke naverkoop service.
Krijgen niks opgelost maar bieden direct korting aan.
Zo heb ik nu een goed werkend model voor netto $92 na tweemaal klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleiden
avdl72 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 17:54:
[...]

Kan je een link plaatsen van deze charger die je hebt?
Bedankt alvast.
Ik kan helaas niet meer achterhalen welke ik gekocht heb maar er is keuze genoeg op de site van AliExpress.
Kijk niet op een paar euro maar kies er een die al vaak verkocht is met een hoge waardering en let op dat de stekker een TYPE 2 is.
En als je een verlengsnoer moet gebruiken dan draaddikte inderdaad minstens 2,5 mm2. Anders heb je te veel verlies over het snoer. En afwikkelen in geval van een haspel.
De wandcontactdoos moet ook van een goede kwaliteit, lees kontakt tussen pennen stekker en doos, zijn, want deze kan anders gevaarlijk warm worden tijdens langdurig laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marck1976
Dit betekent dat er in je charger (en je 30 meter kabel) tijdens het laden 600W aan warmte geproduceerd wordt. Kun jij dit merken? Ik voel tijdens het laden wel eens aan het "blok", maar dan voel ik helemaal geen warmte.
Dergelijk laadverlies zou voor mij in ieder geval reden zijn om dit niet onbewaakt te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-08 11:56
Het zit hem in de combinatie van alle factoren.
Aantal meters bedrading en granny zelf.

https://www.adac.de/rund-...nQUCujpT9TQlgDCYha_THIzHA

Hoe zijn laadverliezen te verklaren?
Opladen via een huishoudelijk stopcontact
Omdat de tractiebatterijen van de elektrische auto alleen gelijkstroom kunnen opslaan , maar wisselstroom geleverd wordt vanuit het elektriciteitsnet, moet de boordlader deze stroom omzetten in gelijkstroom. Hier ontstaan ​​al aanzienlijke verliezen. Verdere relevante verliezen treden op in het 12 volt elektrische systeem . Reden: Tijdens het opladen zijn een aantal bedieningsapparaten actief . Alleen al voor de werking van componenten die het laadproces regelen, is 100 tot 300 watt nodig.

Ook een (lange) kabel naar het stopcontact op de parkeerplaats of garage kan in belangrijke mate bijdragen aan de verliezen . Overigens zijn in huisinstallaties tot vier procent laadverliezen toegestaan ​​(norm DIN VDE 0100). Hiermee moet rekening worden gehouden, vooral bij oudere huisinstallaties. Bij twijfel loont het de moeite om de huisinstallatie vooraf door een elektricien te laten controleren, om er zeker van te zijn dat de toevoerleiding naar het stopcontact geschikt is voor langdurig gebruik.

De kosten van de huisverdeler, de laadkabel , de HV-kabels in het voertuig en de HV-accu zelf zijn echter klein tot verwaarloosbaar.Voor het opladen aan het huishoudstopcontact is in de regel geen temperatuurmanagement van de accu nodig.

In totaal bedragen de laadverliezen aan het huishoudelijk stopcontact 10 tot 30 procent.

[ Voor 73% gewijzigd door Piddybull op 11-03-2024 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleiden
Marck1976 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:59:
[...]

Dit betekent dat er in je charger (en je 30 meter kabel) tijdens het laden 600W aan warmte geproduceerd wordt. Kun jij dit merken? Ik voel tijdens het laden wel eens aan het "blok", maar dan voel ik helemaal geen warmte.
Dergelijk laadverlies zou voor mij in ieder geval reden zijn om dit niet onbewaakt te doen.
Ik denk dat het grootste verlies door de kabel wordt veroorzaakt. De weerstand van het snoer bepaald het verlies. Dus hoe dikker het snoer des te minder de warmte ontwikkeling. De wandcontactdoos blijft koud. Het snoer voelt iets warmer aan en de charger zelf voelt ook iets warmer aan. Heb thuis maar een fase en voorlopig blijft dat zo.
Het verhaal over zuiniger laden met een 3 fase wallbox is mij bekend. Op het internet is hier inderdaad genoeg over te vinden. Maar je krijgt als particulier geen toestemming om zomaar een kabel in de grond te leggen voor een eigen wallbox bij de parkeerplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertspek
  • Laatst online: 29-05-2024
henkleiden schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 20:29:
[...]

Ik denk dat het grootste verlies door de kabel wordt veroorzaakt. De weerstand van het snoer bepaald het verlies. Dus hoe dikker het snoer des te minder de warmte ontwikkeling. De wandcontactdoos blijft koud. Het snoer voelt iets warmer aan en de charger zelf voelt ook iets warmer aan. Heb thuis maar een fase en voorlopig blijft dat zo.
Het verhaal over zuiniger laden met een 3 fase wallbox is mij bekend. Op het internet is hier inderdaad genoeg over te vinden. Maar je krijgt als particulier geen toestemming om zomaar een kabel in de grond te leggen voor een eigen wallbox bij de parkeerplaatsen.
Ik heb een granny charger van accu-machine.nl (volgens mij ook via ali). Die kan ik op 16a zetten. Ik heb een aparte groep laten maken in mijn meterkast en naar het stopcontact is een kabel gelegd van max 5 meter. Als ik de BYD oplaad vanaf 50% naar 100% zie ik in de app 3,3 kwh. Dus een laadverlies van 400watt. Ik weet niet wat voor verlies je bij 3 fase hebt, maar zelfs met het laadverlies is het een stuk goedkoper dan via een laadpaal van de gemeente.. dat is inmiddels 0.58kwh hier..

Voor mij is dit de goedkoopste oplossing. Een 3 fase paal laten plaatsen zou me €2200 kosten en die aparte groep met stopcontact was maar €120. Doordat ik zonnepanelen heb, een dynamisch contract en relatief weinig km maak. Laad ik vooral op bij zonnig weer of bij harde wind... in de zomer laad hierdoor gratis op en bij storm soms 15kwh. Koopje dus en die 400 watt verlies neem ik dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Verlies heb je altijd met AC laden. Zowel met een granny charger als een 3 fase publieke/privé laadpaal.
De vraag is ook hoeveel verlies de onboard charger van de Atto heeft. Want die moet toch AC omzetten naar DC.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3xeemooa7Y2groiZjFZUFiDXUVU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8A1c0PhWCJVnfavkbQitpQZU.jpg?f=fotoalbum_large

Wellicht is dit filmpje ook interessant YouTube: Aliexpress 32A (7kW) portable EV chargers ( EVSE ) Zencar, Khons

[ Voor 54% gewijzigd door avdl72 op 14-03-2024 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semaj
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 11:28
Ik ben nog in afwachting van mijn Atto 3 en vraag me af de berijdersstoel een geheugenfunctie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
semaj schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 10:46:
Ik ben nog in afwachting van mijn Atto 3 en vraag me af de berijdersstoel een geheugenfunctie heeft.
Nee, helaas niet en onbekend of dit eventueel gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
Het enige spijtige dat de Atto niet heeft. Mijn vorige wagen had dit wel en is heel erg handig als je met twee bestuurders bent ☹️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10:59
Iemand een idee wanneer de volgende software update komt? Ben wel klaar met de slecht dimmende binnenspiegel… (en dus vooral klaar met de slechte led koplampen van diverse auto’s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
awhatever schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 21:46:
Iemand een idee wanneer de volgende software update komt? Ben wel klaar met de slecht dimmende binnenspiegel… (en dus vooral klaar met de slechte led koplampen van diverse auto’s)
Slecht dimmende helemaal niet mee dimmend. Ja er vooral de Tesla’s daar wordt ik gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
Het heeft maar twee maanden geduurd, maar eindelijk doet de app het bij mij ook. Vandaag naar Louwman Amsterdam geweest waar ze een nieuwe update hebben geïnstalleerd (zelfde versienummer, dus geen nieuwe functionaliteiten).

Vanaf dat ik de auto heb opgehaald op 8 januari is de auto gekoppeld aan mijn account: ik zie in de app het VIN nummer en kenteken. De laatste refreshdatum stond sinds die tijd echter op 3 januari en de gegevens werden ook niet bijgewerkt. De auto zelf had wel een dataverbinding (spotify e.d. werkte prima)

Na veel heen-en-weer bellen en al een keer eerder een werkplaatsbezoek is twee weken geleden eindelijk de case doorgezet naar BYD en die zijn met deze update gekomen. Dat ging dus uiteindelijk best vlot.

Het lastigste was tijdens het eerste werkplaatsbezoek om de monteur bij Louwmans overtuigen dat het probleem niet lag aan de OBD2 dongle en ook niet aan alle gesideloadde apps ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
dixet schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 16:01:
Het heeft maar twee maanden geduurd, maar eindelijk doet de app het bij mij ook. Vandaag naar Louwman Amsterdam geweest waar ze een nieuwe update hebben geïnstalleerd (zelfde versienummer, dus geen nieuwe functionaliteiten).

Vanaf dat ik de auto heb opgehaald op 8 januari is de auto gekoppeld aan mijn account: ik zie in de app het VIN nummer en kenteken. De laatste refreshdatum stond sinds die tijd echter op 3 januari en de gegevens werden ook niet bijgewerkt. De auto zelf had wel een dataverbinding (spotify e.d. werkte prima)

Het lastigste was tijdens het eerste werkplaatsbezoek om de monteur bij Louwmans overtuigen dat het probleem niet lag aan de OBD2 dongle en ook niet aan alle gesideloadde apps ;)
De auto firmware staat los van de Android sideloaden. Dus dat stukje waar de app mee bedient wordt kan je niet bij vanuit Android.

Die beste monteur moet gewoon beter zijn lesstof bekijken - sideloaden kan nooit invloed hebben op processes die in de auto lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
avdl72 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 22:03:
Ik ken iemand bij Tesla die over de superchargers in Europa gaat en die gaat kijken hoe ze dit kunnen fixen. Hij vroeg ook of ik bereid was om met mijn BYD naar Tilburg te komen om in Tesla te testen waarom het niet werkt. Dus wellicht kunnen ze wat met de software in het supercharger netwerk doen.
Hey had jij nog wat gehoord, jij zou toch langs gaan zodat ze wat testen zouden doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Fibrenl schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 19:42:
[...]

Hey had jij nog wat gehoord, jij zou toch langs gaan zodat ze wat testen zouden doen?
Nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
Oké nog niet langs geweest of nog niets gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scootoe
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 03:32
Vanaf 1 maart ook in het bezit van de ATTO 3 in de kleur skiing white, design uitvoering en
software versie 1.3*
Wegens het maand bedrag, rappe ontwikkeling van de batterij technologie en restwaarde gekozen voor een private lease constructie.
De auto rijdt heerlijk comfortabel en ligt goed op de weg. Het sturen is niet zo direct maar dat past goed bij het comfortabel weggedrag. Ik ben zeer te spreken over de rijke (standaard) uitrusting waar je bij de andere modellen de hoofdprijs voor betaald.
Afgelopen week de achterruiten laten blinderen, ja dat maakt de auto wel af.

Gemis:
one pedal driving
regencensor
stuurverwarming
Stoelverwarming achter
subwoofer
boordcomputer

Pluspunten:
Zorgeloos tot100% laden
Afwerking en degelijkheid
Binnen ruimte
Veel auto voor het geld!!

*het side loaden van apps met een usb stick ging probleemloos. Tot op heden nog geen OTA update gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
@Scootoe ik zit zelf bewust nog op 1.3 - ben je wel bewust dat jouw remlichten zichzelf nog niet als “EV” gedragen dus pedal los is niet altijd remlicht aan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSchel
  • Registratie: Juni 2019
  • Nu online
Vorige week mijn nieuwe ATTO 3 opgehaald en tot nu toe erg tevreden. Heb zojuist wat apps geïnstalleerd via sideloaden. Bij Disney heb ik helaas geen beeld, wel geluid. Weet iemand welke versie van de apk wel werkt? Wil graag als ik sta te laden kunnen streamen. Dank!

[ Voor 19% gewijzigd door iSchel op 16-03-2024 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
Stekkertje zit zeer vast blijkbaar. Ik krijg het niet los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
etienne1 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 15:13:
[...]

Waarom zou je dat willen? Sinds een van de laatste updates kan je ook een "normaal" geluid kiezen in plaats van het spaceship sound uit die video. En hoor je het in de auto ook niet meer :)
Voor de veiligheid van je medeweggebruikers is het wel verplicht dat je auto geluid maakt bij het wegrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
dixet schreef op zondag 17 maart 2024 @ 16:43:
[...]

Waarom zou je dat willen? Sinds een van de laatste updates kan je ook een "normaal" geluid kiezen in plaats van het spaceship sound uit die video. En hoor je het in de auto ook niet meer :)
Voor de veiligheid van je medeweggebruikers is het wel verplicht dat je auto geluid maakt bij het wegrijden.
Ok waar kan ik dat instellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
etienne1 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 16:45:
[...]

Ok waar kan ik dat instellen ?
Vehicle settings -> Notification -> Vehicle Prompt Sound

Daar kan je kiezen tussen "brand" (= ruimteschip) en "standard" (= normaal geluid voor ons saaie europeanen)
Je veranderd daarmee zowel het geluid van je richtingaanwijzers als het externe veiligheidsgeluid. Die zijn helaas niet los van elkaar in te stellen.

Zie YouTube: How to change indicator sound/ turn signal sound on BYD Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
dixet schreef op zondag 17 maart 2024 @ 17:08:
[...]

Vehicle settings -> Notification -> Vehicle Prompt Sound

Daar kan je kiezen tussen "brand" (= ruimteschip) en "standard" (= normaal geluid voor ons saaie europeanen)
Je veranderd daarmee zowel het geluid van je richtingaanwijzers als het externe veiligheidsgeluid. Die zijn helaas niet los van elkaar in te stellen.

Zie YouTube: How to change indicator sound/ turn signal sound on BYD Atto 3
Bedankt !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sappige
  • Laatst online: 28-03-2024
Een vraag m.b.t. android auto atto3:

In mijn smartphone staat ingesteld dat de auto bepaald wanneer android auto gestart mag worden (en de laatste versie uiteraard).

Maar steeds als ik de auto inschakel komt automatisch android auto te voorschijn.
Dat wil ik niet, maar ik kan zo een twee drie niet vinden of android auto in de auto automatisch start.

Weet iemand dit?
Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• logix147
[...]

Ik zou goed opletten als je deze ontkoppelt - als je een ongeluk veroorzaakt <30 km/u en tegenpartij gooit het op ik hoorde niets dan wens ik je succes bij de verzekering. Dit is verplicht bij EVs en als een stekker los zit dan weet ik niet in hoeverre de boord computer dit wel/niet bij houdt.

Al met al niet echt heel verstandig voor beetje geluid dat je alleen maar stapvoets en tot 30km/u hoort. Maar ik rommel flink wat in m’n settings van m’n auto maar dit vind ik onverantwoord in het verkeer als je de speaker bewust uitschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
logix147 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 20:23:
[...]

Ik zou goed opletten als je deze ontkoppelt - als je een ongeluk veroorzaakt <30 km/u en tegenpartij gooit het op ik hoorde niets dan wens ik je succes bij de verzekering. Dit is verplicht bij EVs en als een stekker los zit dan weet ik niet in hoeverre de boord computer dit wel/niet bij houdt.

Al met al niet echt heel verstandig voor beetje geluid dat je alleen maar stapvoets en tot 30km/u hoort. Maar ik rommel flink wat in m’n settings van m’n auto maar dit vind ik onverantwoord in het verkeer als je de speaker bewust uitschakelt.
@dixet heeft uitgelegd hoe ik een iets soberder geluid kan instellen. Is nu ok voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
@etienne1 dat las ik ook alleen ik remind je dat je een auto bezit en geen fiets waarvan de bel niet werkt. Actie > gevolg… / geweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
[...]

Heb je niet de laatste update want Dan is het geluid echt minimaal. En het is van de ei niet toe gestaan om het spiekertje los te halen.

[ Voor 4% gewijzigd door Fibrenl op 18-03-2024 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
Fibrenl schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:28:
[...]

Heb je niet de laatste update want Dan is het geluid echt minimaal. En het is van de ei niet toe gestaan om het spiekertje los te halen.
Ik heb nu het standaard geluid ingesteld en dat is veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
etienne1 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:39:
[...]

Ik heb nu het standaard geluid ingesteld en dat is veel beter.
Oké mooi dacht al na laste update is geluid
Echt veel beter, hoor het zelf bijna niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkG
even een vraag voor de mensen die de Atto via Justlease hebben. Weten jullie of het vanuit de lease OK is om de ramen achter te laten blinderen?
ik vind de auto dat een stuk strakker eruit zien maar kon hier zo snel niets over vinden.
Ik ga mijn Atto vrijdag halen en wil dan snel daarna laten blinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
Uit de voorwaarden (NL)
23. Mag ik accessoires of andere wijzigingen of toevoegingen aanbrengen in het voertuig?
Dat mag als de leasemaatschappij u daarvoor schriftelijk toestemming geeft. De accessoires (zoals een trekhaak) moeten aangebracht en verwijderd kunnen worden zonder dat schade aan het voertuig ontstaat. Vóór inlevering van het voertuig moeten de accessoires verwijderd worden, behalve als de leasemaatschappij u heeft bericht dat dat niet nodig is.
Kosten van verzekering, onderhoud, reparatie en vervanging van door u zelf aangebrachte accessoires zijn voor uw eigen rekening.
Dus ja, dat mag. Met toestemming en voor inleveren weer netjes verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
@HenkG dat had je via de dealer moeten doen, nu ben je 2x geld kwijt - erop en eraf.

Ik heb vanuit China wat magneethoren laten komen, effect is praktisch hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkG
dixet schreef op maandag 18 maart 2024 @ 15:22:
Uit de voorwaarden (NL)

[...]

Dus ja, dat mag. Met toestemming en voor inleveren weer netjes verwijderen.
toch iets beter leren zoeken dus :-). Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkG
logix147 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:44:
@HenkG dat had je via de dealer moeten doen, nu ben je 2x geld kwijt - erop en eraf.

Ik heb vanuit China wat magneethoren laten komen, effect is praktisch hetzelfde.
nee hoor, want ik heb veel goedkopere adressen gezien dan wat ik bij Louwmans had moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal77
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 28-07 10:10
logix147 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:44:

Heb je foto's van die magneethorren? Hoef je geen beugeltjes te plakken? Lijkt me wel ideaal eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
@HenkG voordeel aan het door de dealer in je aankoop te laten aanbrengen is dat het wel mag blijven zitten na het inleveren. Folie kan best een ding zijn om te verwijderen na X naar zon. Ik vond die optie ook overigens te duur daarom voor horren gekozen. Dat had ik in m’n Leaf ook al - werkte prima.

@Pascal77 ja magneet horren - ik wacht nog op de achterruit maar zal als die binnen is een foto maken. Je hoeft bij deze niets te plakken, raam kan nog open, al is dat achter geen noodzaak in mijn geval en ze gaan er prima in/uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal77
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 28-07 10:10
logix147 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 21:26:
@HenkG voordeel aan het door de dealer in je aankoop te laten aanbrengen is dat het wel mag blijven zitten na het inleveren. Folie kan best een ding zijn om te verwijderen na X naar zon. Ik vond die optie ook overigens te duur daarom voor horren gekozen. Dat had ik in m’n Leaf ook al - werkte prima.

@Pascal77 ja magneet horren - ik wacht nog op de achterruit maar zal als die binnen is een foto maken. Je hoeft bij deze niets te plakken, raam kan nog open, al is dat achter geen noodzaak in mijn geval en ze gaan er prima in/uit.
Heb je een link? Dan kan ik even kijken.

Alvast bedankt voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin1972
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 30-06 08:05
Ik weet niet wat Louman rekent voor het blinderen, maar ik heb het laten doen voor € 250,00 met 10 jaar garantie.

Bij de laatste 2 auto's die ik geleaset heb zijn de ramen ook achteraf geblindeerd, heb ik bij inleveren niets van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilhorn
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-08 15:49
[...]

Het zou fijn zijn als de snelheidsindicarie van de cruise control een betere kleur krijgt of een zwarte border rond de groene cijfers. Ze zijn bij inschijnend zonlicht slecht te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Edwin1972 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 08:12:
Ik weet niet wat Louman rekent voor het blinderen, maar ik heb het laten doen voor € 250,00 met 10 jaar garantie.

Bij de laatste 2 auto's die ik geleaset heb zijn de ramen ook achteraf geblindeerd, heb ik bij inleveren niets van gehoord.
Das een flink verschil. Gelukkig kreeg ik deze optie er gratis bij :*)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/59fG9I1yVthvBWu-pBUhRU0U29M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BESqrHQ6aRSrlL0i1VYcSkNT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack de Witte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-09 15:09
Hallo, ik heb sinds een paar dagen een Atto3 design. Ik woon in Spanje en ik weet dat hier net als in andere Europese het gebruik van een dashcam vanwege privacy issues niet is toegestaan.
In mijn vorige auto Audi Q5 heb ik 8 jaar met een dashcam gereden en nog nooit problemen mee ondervonden, sterker nog toen ik getuige was van een ongeval voor mij, waar ik zelf niet bij betrokken was, was de politie achteraf erg blij met mijn SD card waar alles op geregistreerd was, dus...........................

Ik was vanochtend bij de BYD dealer in Valencia omdat een BYD technicus een controle uit moest voeren en ik vroeg hem of hij wist waarom er geen bekabeling voor de dashcam aanwezig was, want dat er geen camera aanwezig was dat begreep ik wel en op veel sites is te zien hoe je de dashcam kan monteren en de bekabeling aan moet sluiten.

Hij zei dus wat ik al wist m.b.t. de camera en dat de Europese modellen ook geen kabelboom hebben.
Zo'n kabelboom achteraf monteren is eigenlijk teveel van het goede, maar hij vertrouwde me toe dat er op het internet een app is te vinden die de camera in voor grill kan bedienen en daardoor de dashcam overbodig maakt.
Ik vroeg hem uiteraard naar die App. maar dat kon en mocht en wilde hij niet zeggen en daar heb ik respect voor te hebben.
Nu dus mijn vraag / oproep, zijn er onder ons al Atto3 rijders die tegen hetzelfde "probleem" zijn aangelopen en de App al hebben gevonden en geïnstalleerd"?

Ik zou het fantastisch vinden als er iemand mee bezig is geweest of over de juiste informatie beschikt om deze App te installeren zodat de alternatieve dashcam gebruikt kan worden, ik zie met belangstelling uw reacties tegemoet en op voorhand bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack de Witte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-09 15:09
avdl72 schreef op maandag 18 december 2023 @ 16:48:
[...]

Wat ik heb begrepen heeft die bedrading alleen in de allereerste modellen gezeten die in de EU geleverd zijn.
Die van mij is geleverd in september en was de bedrading niet aanwezig. Maar met een 1 à 2 uurtjes heb je die er zelf zo ingelegd.
Hallo noline]avdl72, klopt van die kabel ik heb dezelfde ervaring.
Ik woon in Spanje en de dealer zei dat de Atto3 sinds november vorig jaar niet meer met een voor gemonteerde camera kabel wordt geleverd.

Ik heb verderop een bericht betreffende een alternatief geplaatst en hoop op een antwoord van één (of meerdere) forum leden.
Als dat niets oplevert, wil ik het op dezelfde manier doen als jij beschreven hebt, maar dan is mijn vraag zou je dan stapsgewijs kunnen beschrijven waar je begint met het weg werken van de die kabel?

Ik had de plastic console bij de achteruitkijk spiegel al gedemonteerd, dus ik weet hoe dat verder moet en zag toen ook dat de kabel er niet lag.
Groet, Jack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
  • Laatst online: 22:43

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
Kabel zelf installeren is niet heel veel werk, hij loopt alleen wel via de passagiers air back in de A stijl. Zoals ook in het filmpje te zien is. Dat is het enigste wat minder fraai is, je ziet de kabel geheel niet lopen en de camara werkt perfect. Installatie is 1 a 2 uur werk. Staan nog wat meer tips / ervaringen eerder in de forum volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDevilHG
  • Laatst online: 19-09 14:35
Hoi hoi, ik vroeg mij af of meer mensen problemen ondervinden met het geluid bij gebruik van Apple CarPlay. Het werkt allemaal wel, alleen apps geven geen geluid (de muziek gaat ten alle tijden gewoon door). Bijvoorbeeld Flitsmeister geeft geen geluid, Google Maps geeft geen geluid, en ook wanneer je belt hoor je geen geluid.

Iemand die hier ook last van heeft, of heeft gehad en dus mogelijk een oplossing heeft?

Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Deze video heb ik ook als voorbeeld gebruikt, echter komt die niet overeen met het model waar het stuur links zit.
@Jack de Witte begin vanaf de spiegel naar recht en via de A stijl naar beneden. Achter het dashboardkastje geleiden is mij niet gelukt, dus ik ben daar onder het tapijt doorgegaan.
Aansluiten op de computer doe je het makkelijkst vanaf de bestuurderskant. Er zit al een connector aangesloten en de camera komt daar meteen naast.

Kijk ook even naar deze post met foto’s van mij https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/77293346

[ Voor 7% gewijzigd door avdl72 op 21-03-2024 14:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• logix147
@Jack de Witte Doe jezelf een plezier

www.kies-je-favo-chinese-winkel.com

Check op je radio - deze aansluiting vind je op het EU-model naast je rechtervoet, dat paneel kan je loshalen en succes met je mobiel als snakecam. Hard trekken, kan niet stuk.

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/Sc4d66d6eb1ee4dc39644d15727f4d00fi/Voor-Byd-Act-3-Atto-3-Yuan-Song-Plus-Tang-Ev-Dolphin-Auto-Drive-Recorder-Dvr.jpg_.webp
Je mag bovenstaande stap overslaan:
Koop dit:
Trim removal kit
Dashcam EL-3776900 (Atto 3) + kabel

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/S4a433ad2e39d46d3988bf0f71c8d5930K/Voor-Byd-Atto-3-Ev-Dash-Cam-Adas-Gps-Camera-Auto-Dvr-Originele-Accessoire-Auto-Wegcamera.jpg_.webp

Na montage even de volume wheel indrukken tot je scherm herstart - dan krijg je vanzelf de app op je scherm erbij. De kabel kan je het beste vanaf de dashcam naar beneden beginnen te werken. Via de bestuurderskant. Onder bij je radio heb je een zee van ruimte waar je de restant kwijt kan. Boven onder de kap waarmee je de spiegel behuizing vastmaakt kan ook, maar dat is meh lastiger dan beneden in erbij proppen. Met die trimremoval kits breek je eerder de tool, dan je trim. Geduld en voorzichtig krachtzetten kom je een eind mee. Ik had achteraf gezien met die trimtools veel makkelijker de stijlen losgekregen, ik heb dat nu met een ifixit laptop kitje gedaan, geen aanrader.

Je dient ook nog een SD kaartje te kopen - let op - goedkoop = duurkoop met beeldmateriaal, dus die adviseer ik niet van je favo chinese winkel te halen.

Eventuele montage door mijzelf is mogelijk op locatie - zag dat je in Spanje woont, ik declareer wel reiskosten bij je ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
RedDevilHG schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 12:03:
Hoi hoi, ik vroeg mij af of meer mensen problemen ondervinden met het geluid bij gebruik van Apple CarPlay. Het werkt allemaal wel, alleen apps geven geen geluid (de muziek gaat ten alle tijden gewoon door). Bijvoorbeeld Flitsmeister geeft geen geluid, Google Maps geeft geen geluid, en ook wanneer je belt hoor je geen geluid.

Iemand die hier ook last van heeft, of heeft gehad en dus mogelijk een oplossing heeft?

Ik hoor het graag.
Ja ik heb dan met spotify geen geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online

Ik hoor het graag.
Dat herken ik niet. Zowel Spotify als Flitsmeister werken bij mij perfect, net als Apple Kaarten voor navigatie.
Wat ik wel ervaar is dat na het bellen via Spotify geluid doorgaat op de telefoon en niet in de auto. Dit is alleen te verhelpen door dan even de kabel los te halen.
Deze ervaring heb ik rechstreeks via de kabel als met een draadloze dongle van Buddi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvOi
  • Laatst online: 26-07-2024
Sappige schreef op zondag 17 maart 2024 @ 18:15:
Een vraag m.b.t. android auto atto3:

In mijn smartphone staat ingesteld dat de auto bepaald wanneer android auto gestart mag worden (en de laatste versie uiteraard).

Maar steeds als ik de auto inschakel komt automatisch android auto te voorschijn.
Dat wil ik niet, maar ik kan zo een twee drie niet vinden of android auto in de auto automatisch start.

Weet iemand dit?
Alvast bedankt
Ik ben ook wel benieuwd.

Hoor het ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 10:31

Backspace-NL

New and Improved!

Fibrenl schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 22:53:
[...]

Ja ik heb dan met spotify geen geluid.
Iemand hier een oplossing voor? Helft van de tijd geen geluid van Spotify via Apple CarPlay. Vooral als eerst de radio aan stond. Heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
logix147 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 22:35:
Voor draadloze CarPlay maak ik gebruik van een cplay2air
Heb er een besteld op website van cplay2air. Komt blijkbaar uit China met vervoersbedrijf Sendfromchina (SFC)
Ik zag via tracking dat het vliegtuig op 14 maart is aangekomen maar daarna geen info meer.
Hoe lang heb jij moeten wachten en welke vervoerder bracht de levering aan huis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renssie08
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 29-10-2024
RvOi schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 13:05:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd.

Hoor het ook graag.
Dit is in te stellen op je android telefoon. Zoek naar de android auto app en loop even door instellingen heen. Je kan het automatisch aanzetten bij bluetooth verbinding aan of uit vinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renssie08
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 29-10-2024

Ik hoor het graag.
Bijzonder irritant, zo kan ik me voorstellen. Ik heb geen enkel probleem gehad met apple carplay in mijn atto 3. Beschikt jouw Iphone over de laatste versie update? En de Atto3 ook?

Als je naar de instellingen van de auto gaat en dan naar systeem instellingen -> geluid -> staan alle 4 de volumes op een bepaald niveau? (Media/Telefoon/Spraak/Uitzend)

Hopelijk helpen deze basis checks iets, anders zou ik BYD een mail sturen of langs de dealer rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinBMW
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:12
Renssie08 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 09:38:
[...]

Dit is in te stellen op je android telefoon. Zoek naar de android auto app en loop even door instellingen heen. Je kan het automatisch aanzetten bij bluetooth verbinding aan of uit vinken.
Was het maar waar. Ik kan voor het starten van Android Auto kiezen (pixel 6, Android 14) uit Altijd, Indien gebruikt bij laatste rit, Standaard(ingesteld door de auto). Ik heb nu gekozen voor de tweede, maar moet in de praktijk aan het begin van iedere rit de verbinding met Android Auto verbreken.
Als iemand in de auto zelf de goede instelling vindt dan hoor ik dat ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
etienne1 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 18:54:
[...]

Heb er een besteld op website van cplay2air. Komt blijkbaar uit China met vervoersbedrijf Sendfromchina (SFC)
Ik zag via tracking dat het vliegtuig op 14 maart is aangekomen maar daarna geen info meer.
Hoe lang heb jij moeten wachten en welke vervoerder bracht de levering aan huis ?
Ik geloof dat ongeveer 10 dagen van bestellen tot leveren was. Ik had hem wel tijdens COVID besteld dus wellicht dat niet hielp. Meeste China bestellingen worden hier door GLS geleverd. Ali gaat via PostNL waar ze blijkbaar een goed contract hebben in 2024 want elke bezorging daar is een live tracking link… dat krijg ik van unifi EU niet eens.
Renssie08 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 09:47:
[...]

Bijzonder irritant, zo kan ik me voorstellen. Ik heb geen enkel probleem gehad met apple carplay in mijn atto 3. Beschikt jouw Iphone over de laatste versie update? En de Atto3 ook?

Als je naar de instellingen van de auto gaat en dan naar systeem instellingen -> geluid -> staan alle 4 de volumes op een bepaald niveau? (Media/Telefoon/Spraak/Uitzend)

Hopelijk helpen deze basis checks iets, anders zou ik BYD een mail sturen of langs de dealer rijden.
Voor de mensen met CarPlay audio issues: op je iPhone is het handig om in het Bluetooth menu de BYD als auto te classificeren.

Als je op je stuurwiel volume omhoog of omlaag draait is de audio van stem assistent: de rechter balk en de muziek de linker. De rechter kan je ook niet via stuurwiel bedienen.

Tot slot: probeer een draadje als je met draadloos aan het rommelen bent geweest.

Soms helpt tijdens gebruik van CarPlay ook om je systeem te herstarten. Dat doe je door de volume knop rechts naast de take off hendel even in te drukken tot je de reminder krijgt dat we de aarde met 1 graad aan het redden zijn.

If not working: bellen met BYD Europa, des te meer meldingen des te eerder iets gefixt word.

[ Voor 46% gewijzigd door logix147 op 24-03-2024 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hive
  • Laatst online: 30-08 15:18
Sinds gisteren eigenaar van Atto 3 . Uiteraard heel blij maar ik stoot op iets vreemds wat de updates betreft.

Ik zie duidelijk staan dat er is geupdatet naar versie 1.5 (zie figuur) maar:
Ik kan nog steeds sideloaden
Ik zie geen keuze voor dynamisch rijbereik
Ik zie geen browser of appstore

Klopt dit of is er nog een andere 1.5 versie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/83rF1UXiiivkO0q0IYvX7cg3AxA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kx35f1XQBW08riD7RCfDfOuo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
@Hive je echte versie nummer staat onder je pop-up. Je hebt net zoals in iOS 17.XYZ - je zal dus op v1.5 zitten alleen misschien een eerdere built? Vermoed ik..

Of je moet al anti sideload maatregelen genomen hebben. Zoals een unlocked versie ervan installeren. Dan werkt het uiteraard. Alleen dan zou je wel de apps moeten zien. Systeem herstarten met je volume knop zoals ik hierboven omschrijf… anders wachten tot 1.6/7

[ Voor 45% gewijzigd door logix147 op 24-03-2024 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hive
  • Laatst online: 30-08 15:18
logix147 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 14:31:
@Hive je echte versie nummer staat onder je pop-up. Je hebt net zoals in iOS 17.XYZ - je zal dus op v1.5 zitten alleen misschien een eerdere built? Vermoed ik..

Of je moet al anti sideload maatregelen genomen hebben. Zoals een unlocked versie ervan installeren. Dan werkt het uiteraard. Alleen dan zou je wel de apps moeten zien. Systeem herstarten met je volume knop zoals ik hierboven omschrijf… anders wachten tot 1.6/7
heb reeds herstart maar bleef hetzelfde. Ik vermoed idd een andere built. Heb zeker geen sideload maatregelen genomen. Maar goed er dan toch wel enkele apps opgezet terwijl het nog kan.

t zal wachten zijn op een volgende update zeker.

Wat bedoel je met onder de popup? Ik heb ook dit nummer gevonden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xtN0z8wcFqjMP86EHsIckmS6U3Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FwFPmRo2qSdSmnAMfEFXosib.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Hive op 24-03-2024 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDevilHG
  • Laatst online: 19-09 14:35
logix147 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 14:16:
[...]

Ik geloof dat ongeveer 10 dagen van bestellen tot leveren was. Ik had hem wel tijdens COVID besteld dus wellicht dat niet hielp. Meeste China bestellingen worden hier door GLS geleverd. Ali gaat via PostNL waar ze blijkbaar een goed contract hebben in 2024 want elke bezorging daar is een live tracking link… dat krijg ik van unifi EU niet eens.

[...]

Voor de mensen met CarPlay audio issues: op je iPhone is het handig om in het Bluetooth menu de BYD als auto te classificeren.

Als je op je stuurwiel volume omhoog of omlaag draait is de audio van stem assistent: de rechter balk en de muziek de linker. De rechter kan je ook niet via stuurwiel bedienen.

Tot slot: probeer een draadje als je met draadloos aan het rommelen bent geweest.

Soms helpt tijdens gebruik van CarPlay ook om je systeem te herstarten. Dat doe je door de volume knop rechts naast de take off hendel even in te drukken tot je de reminder krijgt dat we de aarde met 1 graad aan het redden zijn.

If not working: bellen met BYD Europa, des te meer meldingen des te eerder iets gefixt word.
Enorm bedankt voor de hulp dit aanpassen heeft het opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinBMW
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:12
Rdvr schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 15:52:
...

Wel twee vragen, wie-o-wie kan helpen:

1. Wanneer ik DAB+ aanzet en vervolgens de auto uit- en aanzet, dan springt hij weer terug op FM in plaats van DAB+. Iemand een idee?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9lzpgzFEPKgQJh0X-772G2bxRSc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eoubZw1iGzfBItPj4IM8ogvv.jpg?f=fotoalbum_large
Bij de systeeminstellingen vind je in het tabblad "Meer" het item "Geheugen afspelen". Volgens de online-hulp gaat het systeem dan verder met afspelen van digitale media (bluetooth, USB, SD-kaart) waar hij voor het uitschakelen gebleven was, in de praktijk zorgt het er ook voor dat DAB+ bij starten van de auto vanzelf weer aan gaat.

[ Voor 23% gewijzigd door martinBMW op 28-03-2024 11:13 . Reden: afbeelding toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
martinBMW schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:55:
[...]
Bij de systeeminstellingen vind je in het tabblad "Meer" het item "Geheugen afspelen". Volgens de online-hulp gaat het systeem dan verder met afspelen van digitale media (bluetooth, USB, SD-kaart) waar hij voor het uitschakelen gebleven was, in de praktijk zorgt het er ook voor dat DAB+ bij starten van de auto vanzelf weer aan gaat.
a top, die instelling zocht ik nog idd. ga ik strakjes direct testen. Merci!

Inmiddels even getest en werkt !

[ Voor 3% gewijzigd door awhatever op 28-03-2024 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
  • Laatst online: 22:43
Ondertussen is de onze ook afgeleverd. En zoals een ieder ben ik nog aan het uit-zoeken/proberen wat er allemaal mogelijk is en of ik iets merk van de verschillende instellingen.
Gelukkig werkte alles alles bij de aflevering en de app was een dag van tevoren al actief.

Het side-loaden van apps gaat helaas niet meer maar heb ik volgens mij wel de laatste SW versie erop staan, dus incl. de BYD app store met drie apps erin.

[ Voor 0% gewijzigd door SatScan op 29-03-2024 20:06 . Reden: typo ]

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
SatScan schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 11:05:
Ondertussen is de onze ook afgeleverd. En zoals een ieder ben ik nog aan het uit-zoeken/proberen wat er allemaal mogelijk is en of ik iets merk van de verschillende instellingen.
Gelukkig werkte alles alles bij de aflevering en de app was een dag van tevoren al actief.

Het side-loaden van apps gaat helaas niet meer maar heb ik volgens mij wel de laatste SW versie erop staan, dus incl. de BYD app store met drie apps erin.
Gefeliciteerd.
En volgens mij ben jij de eerste waarbij alles meteen werkt bij aflevering.
Top _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HenkG
avdl72 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 01:08:
[...]

Gefeliciteerd.
En volgens mij ben jij de eerste waarbij alles meteen werkt bij aflevering.
Top _/-\o_
Nee zeker niet.
Ik heb mijn Atto 3 vrijdag 22 maart opgehaald bij Louwman Amsterdam. Keurig geholpen en alles prima uitgelegd. Alles wat hier eerder langskwam (waarvoor dank) heb ik gecheckt,zoals bv spraak bij de nav, en alles werkte naar behoren. Ook de app deed het direct. Wat ik nog door heb gegeven is het gebrek aan/laffe luchtstroom voor de passagiers. Dit zou doorgegeven worden aan BYD.
Ik heb nu ruim 500 km gereden en ben zeer tevreden! Tot nu toe een gemiddeld verbruik van 17kwh/100km. Dit is een combi van in de stad en snelweg naar werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.amst63
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Hallo,

Het is dus mogelijk om de atto op te laden bij sommige tesla superchargers. Alleen de v2 laders met een max van 150kW herkennen de atto. De v3 laders met een max van 250kW niet.

Bijvoorbeeld de tesla supercharger in Badhoevedorp en Breukelen werken wel, die in Eemnes niet.
Aanmelden en registreren via de tesla app.

Groet Eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.amst63
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Vandaag snel geladen in Badhoevedorp voor 35 ct per kW.
Max was 59kW, niet super snel maar sneller dan die 9,8 kW max op straat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannybloem
  • Laatst online: 16-09 06:56
Goedemorgen,

Vraagje aan iedereen die net z'n Atto 3 heeft opgehaald:
Ten eerste:gefeliciteerd!
Ten tweede: Wanneer is jullie Atto 3 besteld?

Wij wachten namelijk al sinds begin januari terwijl de levertijd toen 8 a 10 weken zou zijn.
Alvast bedankt voor je antwoorden
Pagina: 1 ... 14 ... 37 Laatste