Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 22:43
Goedemorgen,

8 feb besteld en 22 mrt afgeleverd.

Misschien dat de kleur en type nog wat uitmaakt.
Wij hebben gekozen voor de comfort (kleiner scherm) en Sky White.

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannybloem
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 16-09 06:56
Thx!
Ja dat zou kunnen idd.

Wij de design uitvoering en Surfing blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scootoe
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 03:32
Atto in de design uitvoering eind oktober in de bestelling staan bij Justlease en 1 maart jl afgeleverd. Auto was op voorraad met een levertijd van 6-8 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannybloem
Wij ook via Just lease idd..eind november de goedkeuring gehad maar pas begin januari is deze daadwerkelijk besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scootoe
Bij het openen van het voertuig via de app op de smartphone is het mogelijk om met de auto te rijden zonder dat de keycard of sleutel aanwezig is.
Dit zou niet mogelijk moeten zijn volgens Louwman.
Hebben anderen dit ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-09 16:19
Scootoe schreef op zondag 31 maart 2024 @ 14:35:
Bij het openen van het voertuig via de app op de smartphone is het mogelijk om met de auto te rijden zonder dat de keycard of sleutel aanwezig is.
Dit zou niet mogelijk moeten zijn volgens Louwman.
Hebben anderen dit ook?
Dat kan gewoon en is een default functie, in Australië en China genoeg content te vinden die de app uitleggen.

Louwman vind ikzelf niet zo heel erg goed op de hoogte van de auto het “smart” gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-09 20:41
@Dannybloem Wij hebben aantal weken geleden Design in Exploring Green besteld, als het goed is staat die eind juni klaar. Design is zowiezo wat moeilijker leverbaar volgens mij.

Wij hebben zelf nog een lopend lease en daarom pas eind juni. Wel hebben we via BYD zelf besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannybloem
Ja hoorde zelfs van iemand dat als je nu besteld dat het zelfs september wordt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bob 2.0
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 21:01
Voor de tweede keer een proefrit gemaakt in de Atto 3, nu bij BYD Meppel, eerste keer bij Louwman Groningen.
Wederom prima rijervaring, enige wat ik echt mis is de regensensor. De auto rijdt prettiger en stiller dan mijn lease Cupra Born uit 2021. We gaan bestellen, nog onduidelijk wanneer precies. Mede afhankelijk van einde contract lease auto.
BYD Meppel is net open en behandeling is zeer prettig.
Levertijd van de Atto design zou ongeveer een maand zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowBigQ
bob 2.0 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 16:50:
Voor de tweede keer een proefrit gemaakt in de Atto 3, nu bij BYD Meppel, eerste keer bij Louwman Groningen.
Wederom prima rijervaring, enige wat ik echt mis is de regensensor. De auto rijdt prettiger en stiller dan mijn lease Cupra Born uit 2021. We gaan bestellen, nog onduidelijk wanneer precies. Mede afhankelijk van einde contract lease auto.
BYD Meppel is net open en behandeling is zeer prettig.
Levertijd van de Atto design zou ongeveer een maand zijn.
Hier ook na 2e proefrit contract aangevraagd. We rijden momenteel nog in Peugeot e-2008 van 2023. Maar Atto 3 voelde veel beter aan en stiller. Ook is de ruimte in auto veel groter. Voor ongeveer zelfde bedrag per maand was keus snel gemaakt bij ons.

Het is inderdaad wel jammer dat er geen regensensor op zit.

Wij gaan eind juni heel misschien eerste week juli Atto 3 rijden. Peugeot kan per 3 juni met maand opzegtermijn stopgezet worden. Erg blij met Flex Premium die bij lease zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videaux
  • Laatst online: 14-08 18:16
Ik kan ook de auto met de app openen en ermee rijden zonder sleutel of kaart.
Geprobeerd auto op een kilometer afstand te openen en ermee weg te rijden zonder sleutel
En kaart,dat gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
Videaux schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 04:30:
Ik kan ook de auto met de app openen en ermee rijden zonder sleutel of kaart.
Geprobeerd auto op een kilometer afstand te openen en ermee weg te rijden zonder sleutel
En kaart,dat gaat prima.
De app is geen fout, zo zou het eigenlijk met Apple CarKey ook kunnen werken. Maar er zit nog geen support op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvwees
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Ik stond op het punt om de atto 3 te bestellen, maar toen las ik hier problemen met de verwarming.

Is dat nog steeds zo ? Of is dat inmiddels opgelost?

De afwezigheid van een regensensor kom ik wel overheen en geen stuur verwarming ga ik ook wel aan wennen denk ik.
Verder vond ik het wel een fijne auto.

Ik ga nog andere merken/modellen een proefrit maken en dan ergens dit jaar mijn volgende auto bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-08 15:14
hvwees schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 19:26:
Ik stond op het punt om de atto 3 te bestellen, maar toen las ik hier problemen met de verwarming.

De afwezigheid van een regensensor kom ik wel overheen en geen stuur verwarming ga ik ook wel aan wennen denk ik.

Ik ga nog andere merken/modellen een proefrit maken en dan ergens dit jaar mijn volgende auto bestellen.
Is niet echt een probleem, veel autos uit china hebben een andere instelling, 21 graden in euo auto is 25 in China auto, als je het warm wilt hebben moet je dus rond de 25/26 graden zoeken. Verder geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleiden
  • Laatst online: 17-10-2024
Hoe krijg ik de DAB+ zenderlijst verwijderd en kan ik weer opnieuw scannen? Kan niets hierover vinden in de handleiding.
Sinds ik terug ben van vakantie is de ontvangst zeer slecht en niet om aan te horen. Iemand anders heeft een paar keer in de auto gereden. Alleen van zender verwisselen en dan terug naar mijn favoriete zender helpt soms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fibrenl
henkleiden schreef op zondag 7 april 2024 @ 15:18:
Hoe krijg ik de DAB+ zenderlijst verwijderd en kan ik weer opnieuw scannen? Kan niets hierover vinden in de handleiding.
Sinds ik terug ben van vakantie is de ontvangst zeer slecht en niet om aan te horen. Iemand anders heeft een paar keer in de auto gereden. Alleen van zender verwisselen en dan terug naar mijn favoriete zender helpt soms.
Gewoon op vergrootglas drukken dan gaat hij opnieuw scannen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:06
Indien er Belgen zijn op dit forum: hebben jullie die premie van 5000€ reeds ontvangen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evjo
  • Laatst online: 19-09 18:08
etienne1 schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:34:
Indien er Belgen zijn op dit forum: hebben jullie die premie van 5000€ reeds ontvangen ?
wij nog steeds niet,heb naar 1700 gebeld en is nog steeds in onderzoek.nog afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esravanark
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-11-2024
Hi all,

Ik mocht van de baas een nieuwe auto uitzoeken dus heb ik een paar weken terug de Atto 3 Comfort in Exploring Green besteld. Kleurtje staat 'm erg goed, maar dat terzijde. Kan iemand mij vertellen met welk merk en type banden de Atto 3 wordt geleverd? Heb ik tijdens mijn laatste proefrit niet naar gevraagd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
esravanark schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 20:26:
Hi all,

Ik mocht van de baas een nieuwe auto uitzoeken dus heb ik een paar weken terug de Atto 3 Comfort in Exploring Green besteld. Kleurtje staat 'm erg goed, maar dat terzijde. Kan iemand mij vertellen met welk merk en type banden de Atto 3 wordt geleverd? Heb ik tijdens mijn laatste proefrit niet naar gevraagd...
Die van mij met Continental.

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 10:37
Standaard Continental Ecocontact 6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 12:54

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

hvwees schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 19:26:

Is al opgelost met V1.5
Warmtepomp blaast niet meer naar buiten na het uitzetten van je auto.
Rete irritant was dat.

Kijk ook naar de Seal U. (Grotere versie van de Atto 3) ;)

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• logix147
@crzyhiphopazn Als je de versie met het grootste scherm heb wil die dat nog wel eens doen maar dat kan je uitzetten. Dat heeft met de luchtzuivering te maken. Dat zie je dan overigens ook al je maar dat scherm gaat. Merk wel dat in de steden dat die dat meer doet dan buiten. Weer doet daarin ook wel wat. Of het alleen maar cijfertjes zijn weet ik dan weer niet heb nog geen deeltjesmeter in de auto gelegd om het te verifiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

logix147 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 14:06:
@crzyhiphopazn Als je de versie met het grootste scherm heb wil die dat nog wel eens doen maar dat kan je uitzetten. Dat heeft met de luchtzuivering te maken. Dat zie je dan overigens ook al je maar dat scherm gaat. Merk wel dat in de steden dat die dat meer doet dan buiten. Weer doet daarin ook wel wat. Of het alleen maar cijfertjes zijn weet ik dan weer niet heb nog geen deeltjesmeter in de auto gelegd om het te verifiëren.
Lucht zuivering kan je idd zelf aan of uit zetten.

BIj het uitzetten van de auto ging de warmte pomp zijn hete lucht naar binnen blazen waarom je ruiten besloegen.
Dat is nu niet meer zo.
Dat is in de software aangepast naar -> Doe maar niet meer naar binnen blazen oftewel Uit.

2 verschillende opties die bij mij beide uitstaan en ik heb er gelukkig geen omkijken meer naar.

Begin 2023 moest ik nog 5 min wachten en verwarming op standje sahara zetten voordat de ramen ontwazemd waren. 8)7

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
crzyhiphopazn schreef op woensdag 10 april 2024 @ 16:09:
[...]

Lucht zuivering kan je idd zelf aan of uit zetten.

BIj het uitzetten van de auto ging de warmte pomp zijn hete lucht naar binnen blazen waarom je ruiten besloegen.
Dat is nu niet meer zo.
Dat is in de software aangepast naar -> Doe maar niet meer naar binnen blazen oftewel Uit.

2 verschillende opties die bij mij beide uitstaan en ik heb er gelukkig geen omkijken meer naar.

Begin 2023 moest ik nog 5 min wachten en verwarming op standje sahara zetten voordat de ramen ontwazemd waren. 8)7
Welke 2 opties zijn dit exact?

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Optie warmtepomp blaast zijn warme lucht naar binnen in de auto -> staat uit af fabriek nu met Versie 1.5

Optie lucht zuivering doen in de auto staat ook uit bij mij (althans die doe ik nooit aan.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
crzyhiphopazn schreef op woensdag 10 april 2024 @ 16:45:
Optie warmtepomp blaast zijn warme lucht naar binnen in de auto -> staat uit af fabriek nu met Versie 1.5

Optie lucht zuivering doen in de auto staat ook uit bij mij (althans die doe ik nooit aan.)
Geen idee waar je het over hebt.
Ik ken wel de optie van de luchtzuivering, maar verder is er niets te zien wat op een warmtepomp instelling lijkt.
Kan je een foto sturen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

avdl72 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 19:45:
[...]

Geen idee waar je het over hebt.
Ik ken wel de optie van de luchtzuivering, maar verder is er niets te zien wat op een warmtepomp instelling lijkt.
Kan je een foto sturen?
Kan je ook niet zien deze is in de software van de boordcomputer uitgezet.
Niet zichtbaar voor de normale persoon.
Wel zichtbaar volgens mij op hun Tablet van BYD monteurs zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fibrenl
Zag dit bericht op Facebook, niet laden bij v3 en v4 tesla laders is dus geen hardware probleem maar software. Bevestigd door Byd Australië dus er wordt aan een OTA opdat gewerkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TTgrhgTt-qsQK3AqiM6STWK-e9Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tdkrct1JtEG6Jl0exRRqBVro.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20-09 10:59
Fibrenl schreef op donderdag 11 april 2024 @ 00:09:
Zag dit bericht op Facebook, niet laden bij v3 en v4 tesla laders is dus geen hardware probleem maar software. Bevestigd door Byd Australië dus er wordt aan een OTA opdat gewerkt.
Dat zou echt top zijn, als ze dat nou nog even fixen samen met een iets beter dimmende binnenspiegel…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fibrenl
awhatever schreef op donderdag 11 april 2024 @ 07:23:
[...]

Dat zou echt top zijn, als ze dat nou nog even fixen samen met een iets beter dimmende binnenspiegel…
Ja de niet dimmende spiegel bedoel je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatriceC
  • Laatst online: 06-10-2024
Nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Dat is een aanzienlijk bedrag. Wij krijgen €2950 bij aankoop.
Het proces is wel beter. Na tekenen koopcontract kan je aanvraag doen, en na goedkeuring wordt het bedrag gereserveerd. Zodra de auto op kenteken wordt gezet heb je het geld binnen enkele weken binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
avdl72 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 08:31:
Dat is een aanzienlijk bedrag. Wij krijgen €2950 bij aankoop.
Het proces is wel beter. Na tekenen koopcontract kan je aanvraag doen, en na goedkeuring wordt het bedrag gereserveerd. Zodra de auto op kenteken wordt gezet heb je het geld binnen enkele weken binnen.
Je krijgt het hier toch per maand uitgekeerd niet in een keer? Wij ontvangen 61 euro 48 maanden lang.

[ Voor 4% gewijzigd door Fibrenl op 12-04-2024 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
Fibrenl schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 14:10:
[...]

Je krijgt het hier toch per maand uitgekeerd niet in een keer? Wij ontvangen 61 euro 48 maanden lang.
Vermoed private lease vs. koop. Ik krijg het ook per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semaj
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 11:28
Atto 3 design levering weer met 2 maanden uitgesteld. Besteld half december bij LeasePlan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Fibrenl schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 14:10:
[...]

Bij private lease wordt het de eerste 3 jaar verrekend met je maand bedrag. Als je koopt (wat ik gedaan hebt) dan krijg je het bedrag ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
avdl72 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 16:41:
[...]

Bij private lease wordt het de eerste 3 jaar verrekend met je maand bedrag. Als je koopt (wat ik gedaan hebt) dan krijg je het bedrag ineens.
👍👍👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudleest
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 04-06 13:57
Heb sinds januari byd atto3 gekocht in zaventem . Ik kan de byd app op mijn gsm niet verbinden met de wagen . Om te verbinden moet er ergens een QR code zijn op het infoteam scherm ,maar ik vind fit niet. Wanneer ik de QR code scan op de voorruit geeft de app teljens aan dat de code vervallen is . Help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evjo
Ruudleest schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 10:09:
Heb sinds januari byd atto3 gekocht in zaventem . Ik kan de byd app op mijn gsm niet verbinden met de wagen . Om te verbinden moet er ergens een QR code zijn op het infoteam scherm ,maar ik vind fit niet. Wanneer ik de QR code scan op de voorruit geeft de app teljens aan dat de code vervallen is . Help
die QR werkt niet, je zou via je mailadres een code moeten krijgen van BYD. staat je chassisnr. al in de app.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
semaj schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 16:24:
Atto 3 design levering weer met 2 maanden uitgesteld. Besteld half december bij LeasePlan.
Dat is wel erg lang. Wij hebben via Louwman zelf besteld, en konden die vrij snel krijgen eigenlijk. Maar wij hebben zelf gekozen voor levering in laatste week van juni of eerste week van juli, omdat we per 2 a 3 juni onze huidige lease kunnen opzeggen.

Lees best veel over leverproblemen bij LeasePlan. Ook dat ze totaal niks laten weten en dat mensen zelf achteraan moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkG
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 21:05
avdl72 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 16:41:
[...]

Correctie: bij private lease krijg je 4 jaar lang 61,45 uitgekeerd. Niks verrekenen, je bedankt het volledige maandbedrag aan de leasemaatschappij en ontvangt van RVO.NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
Ruudleest schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 10:09:
Ik heb dit ook gehad maar toen merkte ik plots dat ik ingelogd was met mijn telenet mailadres. Ik had echter mijn gmail gebruikt in de communicatie met BYD. Toen ik inlogde met mijn gmail was alles ok en had ik verbinding met de wagen via de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poedy
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-09 12:45
Ik heb een dashcam (aliexpress) geinstalleerd, werkt prima.
Maar nu krijgt het kuren, het beeld wordt erg donker tijdens het riiden, raak ik dan met een vinger de lens aan is het 5 seconden goed en wordt het weer donker. Als ik stop en raak ik de lens aan blijft het beeld goed totdat ik weer ga ridendan is het na 5 seconden weer donker.
Wie oh wie heeft een oplossing hiervoor,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonkeyShot NL
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-05 20:12
logix147 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 21:26:
@HenkG voordeel aan het door de dealer in je aankoop te laten aanbrengen is dat het wel mag blijven zitten na het inleveren. Folie kan best een ding zijn om te verwijderen na X naar zon. Ik vond die optie ook overigens te duur daarom voor horren gekozen. Dat had ik in m’n Leaf ook al - werkte prima.

@Pascal77 ja magneet horren - ik wacht nog op de achterruit maar zal als die binnen is een foto maken. Je hoeft bij deze niets te plakken, raam kan nog open, al is dat achter geen noodzaak in mijn geval en ze gaan er prima in/uit.
@logix147 Ik vroeg me af of je ondertussen alle horren binnen hebt en of een foto nog mogelijk is. Ik wacht nog op mijn Atto 3, maar ik vond echt jammer dat er geen privacy glass optie is. Dit is inderdaad een stuk goedkoper! Ik vraag me ook af of je er nog een beetje doorheen kan kijken. Anders worden het saaie ritten voor mijn kinderen :*)

Vast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
poedy schreef op donderdag 18 april 2024 @ 10:30:
Maar nu krijgt het kuren, het beeld wordt erg donker tijdens het riiden, raak ik dan met een vinger de lens aan is het 5 seconden goed en wordt het weer donker. Als ik stop en raak ik de lens aan blijft het beeld goed totdat ik weer ga ridendan is het na 5 seconden weer donker.
Sorry kan je niet echt helpen, behalve dat de dashcam bij mij al 6 maanden prima werkt. Defecte camera ?
Sommige hadden de verkeerde aansluiting gebruikt op de controller maar dan krijg je volgens mij helemaal geen beeld. Dit klinkt meer als een auto tune functie die niet correct werkt. Geloof niet dat je daar in de software iets aan kunt instellen, maar heb er nooit naar hoeven zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Ik heb ook geen idee wat het kan zijn. Bij mij werkt de camera perfect.
Dus vermoedelijk een slecht exemplaar.
Ik zou een filmpje maken van het probleem en een claim indienen bij AliEpress.
Mijn ervaring is dat ze goed omgaan met de afhandeling, en je een refund kan vragen. Meestal hoef je het product ook niet retour te sturen.
En dan zou je op Ali bij een andere aanbieder een nieuwe camera kunnen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
Misschien een hele stomme opmerking... maar weet je zeker dat de camera goed in de houder zit vastgeklikt?

Anders zie bovenstaande reactie mbt retourneren...

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dannybloem
Net onze byd atto3 opgehaald.
App werkt meteen!!
Ze hebben het proces veranderd daarin.
Gelijk de b stijl laten blinderen door Louwman is echt een toegevoegde waarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
Dannybloem schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:08:
App werkt meteen!!
Heel veel plezier met deze hele fijne auto!
Elke keer weer verheug ik me erop om met deze auto op pad te gaan!

Met welke lichtdoorlaat % heb je laten blinderen, ben zelf nog op onderzoek hoe donker/licht folie ik laat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannybloem
Ik weet niet hoeveel % het is maar is mooi donker iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Laatst online: 19-09 15:36
Dannybloem schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:08:
App werkt meteen!!
Tof! Veel veilige kilometers!

Ik mag hm 2 mei gaan ophalen. Wat betaalde je voor het blinderen? Ik heb telefonisch gecheckt of dit een optie was voor ons, want ik wilde het ook. Maar ze lieten hiervoor een extern bedrijf komen en ze wisten niet of dit zou lukken voor de aflevering. Kosten zouden €459 zijn meen ik. Maar we mochten het ook achteraf elders doen van ze. Ik moet daar nog eens voor gaan kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannybloem
Ja klopt 459 euro!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scootoe
Ik heb de B-stijl 20% lichtdoorlatend geblindeerd en was €200 kwijt. 20% komt overeen met het panorama dak.

Heb de Atto nu bijna 2 maanden in bezit en nog geen OTA update ontvangen. Is dit ook handmatig te forceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
Scootoe schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 20:31:
Ik heb de B-stijl 20% lichtdoorlatend geblindeerd en was €200 kwijt. 20% komt overeen met het panorama dak.

Heb de Atto nu bijna 2 maanden in bezit en nog geen OTA update ontvangen. Is dit ook handmatig te forceren?
Welke versie heb je nu? Met de BYD app winkel?
Die heb ik in mijn auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scootoe
SatScan schreef op woensdag 24 april 2024 @ 11:02:
[...]

Welke versie heb je nu? Met de BYD app winkel?
Die heb ik in mijn auto.
Heb versie 1.3, dit is zonder de Store app van BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
Scootoe schreef op woensdag 24 april 2024 @ 11:53:
[...]

Voor de aflevering werd mij gevraagd welke versie ik erop wilde, dus kunnen ze zo voor je updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scootoe
SatScan schreef op woensdag 24 april 2024 @ 12:43:
[...]

Voor de aflevering werd mij gevraagd welke versie ik erop wilde, dus kunnen ze zo voor je updaten.
Dat zou mooi zijn, heb je de auto bij Louwman Amsterdam opgehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Turenhout
  • Laatst online: 01-08-2024
Afgelopen maandag onze Atto 3 afgeleverd door Louwman Amsterdam.
Prima service. Namen alle tijd voor een duidelijke uitleg en alles werkte gelijk incl. app)

Als ik Android auto instel krijg ik een vast aantal apps van mijn telefoon te zien. Vraag me nu af of het ook mogelijk is om andere apps te tonen (die ik wel al op mn telefoon heb staan). Bijvoorbeeld Flitsmeister :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SatScan
Scootoe schreef op woensdag 24 april 2024 @ 13:28:
[...]

Dat zou mooi zijn, heb je de auto bij Louwman Amsterdam opgehaald?
Nee Eindhoven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatriceC
  • Laatst online: 06-10-2024
Ondertussen al iemand ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:15
Henk Turenhout schreef op woensdag 24 april 2024 @ 16:02:
Afgelopen maandag onze Atto 3 afgeleverd door Louwman Amsterdam.
Prima service. Namen alle tijd voor een duidelijke uitleg en alles werkte gelijk incl. app)

Als ik Android auto instel krijg ik een vast aantal apps van mijn telefoon te zien. Vraag me nu af of het ook mogelijk is om andere apps te tonen (die ik wel al op mn telefoon heb staan). Bijvoorbeeld Flitsmeister :)
Flitsmeister ondersteund Android Auto dus die zou je moeten zien, eventueel door te scrollen. Als je op je telefoon naar de instellingen van Android Auto gaat kan je kiezen welke apps je wel en niet wilt zien en op welke volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evjo
PatriceC schreef op woensdag 24 april 2024 @ 21:12:
[...]

wij nog steeds niets :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Turenhout
  • Laatst online: 01-08-2024
dixet schreef op woensdag 24 april 2024 @ 21:51:
[...]

Flitsmeister ondersteund Android Auto dus die zou je moeten zien, eventueel door te scrollen. Als je op je telefoon naar de instellingen van Android Auto gaat kan je kiezen welke apps je wel en niet wilt zien en op welke volgorde.
Instelling zat inderdaadi op de telefoon. Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piddybull
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-08 11:56
PatriceC schreef op woensdag 24 april 2024 @ 21:12:
[...]

Blijkbaar beginnen ze uit te betalen vanaf 15 mei !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
Vandaag toch wat vreemds...

Een grijze ford kuga, reed de adaptieve cruise control dwars door heen... meerdere keren getest en ging elke keer mis. Jullie dat ook al eens gehad.?

Andere auto's ging 2 uur lang goed, ook direct de volgende auto ging goed. Alleen deze auto werd door de camera blijkbaar genegeerd, ik dacht dat het een radar AC systeem is. Maar in dit geval kan het volgens mij alleen een camera fout zijn.

Nu 16k km gereden, en dit pas 1 keer meegemaakt. Hebben jullie zoiets al eens meegemaakt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xWJRJ2VtHVyHeJiQilxqZVOqxwI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/a3CoI05Hi3FT1rZ1caAUEIWs.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
awhatever schreef op donderdag 25 april 2024 @ 16:01:
Vandaag toch wat vreemds...

Een grijze ford kuga, reed de adaptieve cruise control dwars door heen... meerdere keren getest en ging elke keer mis. Jullie dat ook al eens gehad.?

Andere auto's ging 2 uur lang goed, ook direct de volgende auto ging goed. Alleen deze auto werd door de camera blijkbaar genegeerd, ik dacht dat het een radar AC systeem is. Maar in dit geval kan het volgens mij alleen een camera fout zijn.

Nu 16k km gereden, en dit pas 1 keer meegemaakt. Hebben jullie zoiets al eens meegemaakt?

[Afbeelding]
Nee nog niet meegemaakt. Zeker weten de de ACC aanstond? zie nl geen orange lijnen van lane-assist (of heb je die uitgezet?).
Probeer eens te spelen met de afstandsknoppen van ACC. Weet dat de ACC dynamisch is.
Keep it safe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
ja heel zeker, heb het op film. Ik was zo verbaast, dat ik het diverse keren opnieuw getest heb en uiteindelijk ben gaan filmen.

- Alle icoontjes groen
- text: "Acc activated"
- verschillende distances geprobeerd
- geen "auto" icoontje in het scherm

de software ziet deze auto gewoon niet.

Heb het wel 8x getest, elke keer mis. Letterlijk de volgende auto 1 minuut later werkte alles wel weer normaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LQwN2r-w1DXjrN-p5NGCtrLkNus=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kA9NJ0Zc06uzAQpYVFgpRX3c.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5WXVq7MHc5Vo8nsNOhoxnzlpvCU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PTHIZ92wR4GtinVCswqVoYtk.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door awhatever op 25-04-2024 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie1904
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-11-2024
Ben al 4 maanden een bijzonder tevreden berijder van de BYD Atto3. Echter sinds vanmiddag werkt DAB+ helemaal niet meer. In eerste instantie kreeg ik nog wel het DAB+ scherm, echter zonder stations. Gaf aan geen communicatie en kon ook niet scannen. Nu krijg ik alleen nog maar een zwart scherm, Wie oh wie kan mij helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
Birdie1904 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 15:41:
Ben al 4 maanden een bijzonder tevreden berijder van de BYD Atto3. Echter sinds vanmiddag werkt DAB+ helemaal niet meer. In eerste instantie kreeg ik nog wel het DAB+ scherm, echter zonder stations. Gaf aan geen communicatie en kon ook niet scannen. Nu krijg ik alleen nog maar een zwart scherm, Wie oh wie kan mij helpen??
Probeer eens een reset, hou de volume-aan/uit-knop op de midden-console een tijdje ingedrukt.

FFC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie1904
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-11-2024
SatScan schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 10:00:
[...]

Probeer eens een reset, hou de volume-aan/uit-knop op de midden-console een tijdje ingedrukt.

FFC
Top! Bedankt, het werkt na die reset weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
awhatever schreef op donderdag 25 april 2024 @ 22:31:
ja heel zeker, heb het op film. Ik was zo verbaast, dat ik het diverse keren opnieuw getest heb en uiteindelijk ben gaan filmen.

- Alle icoontjes groen
- text: "Acc activated"
- verschillende distances geprobeerd
- geen "auto" icoontje in het scherm

de software ziet deze auto gewoon niet.

Heb het wel 8x getest, elke keer mis. Letterlijk de volgende auto 1 minuut later werkte alles wel weer normaal.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Idd bizar dan! Welke versie van de firmware heb je in de auto?
Zou dit zeker melden bij BYD Europe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
Scootoe schreef op woensdag 24 april 2024 @ 11:53:
[...]

Ik zag/las op internet de mogelijkheid om zelf een nieuwere of oudere firmware te installeren.
Kwestie van usb stick aanmaken met bepaalde map structuur en de gewenste firmware in plaatsen.

Ben zelf van plan om 'even' terug te gaan naar 1.61 om wat apps te side-loaden en als dat naar mijn zin is weer de 1.7 erop te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinBMW
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:12
Is er iemand -liefst omgeving Tilburg- met een werkende BYD-dashcam? Ik heb er een besteld - en ontvangen - maar krijg alleen ruis als beeldAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ONPhTqab15diCpNw4Y7F-fHeKYY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XPmiYMBEDK4YjSSHjhWr73wp.jpg?f=fotoalbum_large
Een vervangend exemplaar geeft hetzelfde beeld... Om uit te sluiten dat het aan de kabel ligt zou ik graag bij iemand tijdelijk kamera willen ruilen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
martinBMW schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:59:
Is er iemand -liefst omgeving Tilburg- met een werkende BYD-dashcam? Ik heb er een besteld - en ontvangen - maar krijg alleen ruis als beeld[Afbeelding]
Een vervangend exemplaar geeft hetzelfde beeld... Om uit te sluiten dat het aan de kabel ligt zou ik graag bij iemand tijdelijk kamera willen ruilen....
Zoek even op "ruis", iemand eerder had exact dit probleem. Kabel verkeerd aangesloten.

Oplossing destijds: Verkeerde ingang camera kabel. 3 is vrij maar kabel moet in 2 😀

hopelijk is dat de oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videaux
  • Laatst online: 14-08 18:16
Hoi

Ik woon in baarle nasau met dash cam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orlando135
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 27-05 10:58
Hi All,

ik heb nu een maand een Atto 3 grey erg tevreden maar ik heb 2 vragen ik kan geen apps side loaden geeft namelijk niet de pop up dat je de wacht woord moet invullen lijkt wel of die de usb niet ziet maar dat hij wel.

2e vraag is kan ik met me auto door de was straat zoja graag uitleggen hoe want ik kan hem niet in N zetten en moet ik daarna nog sensoren uitzetten?

Graag advies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

orlando135 schreef op maandag 29 april 2024 @ 20:16:
Hi All,

ik heb nu een maand een Atto 3 grey erg tevreden maar ik heb 2 vragen ik kan geen apps side loaden geeft namelijk niet de pop up dat je de wacht woord moet invullen lijkt wel of die de usb niet ziet maar dat hij wel.

2e vraag is kan ik met me auto door de was straat zoja graag uitleggen hoe want ik kan hem niet in N zetten en moet ik daarna nog sensoren uitzetten?

Graag advies.
Sensoren inderdaad uit

in N(eutraal) zetten is eventjes op de plek van de N houden en en niet aantikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evjo
crzyhiphopazn schreef op maandag 29 april 2024 @ 20:32:
[...]

Sensoren inderdaad uit

in N(eutraal) zetten is eventjes op de plek van de N houden en en niet aantikken.
Hoe zet je de sensoren uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinBMW
awhatever schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:37:
[...]

Zoek even op "ruis", iemand eerder had exact dit probleem. Kabel verkeerd aangesloten.

Oplossing destijds: Verkeerde ingang camera kabel. 3 is vrij maar kabel moet in 2 😀

hopelijk is dat de oplossing!
Dank, ik wist dat ik een soortgelijk plaatje eerder tegen was gekomen maar kon het niet terug vinden. Ik ga het controleren.
<Aanvulling:>
Dashcam zit inderdaad in 3, maar 2 is ook vrij. Heb ik dan toch al de aansluitkabel? Het andere uiteinde heb ik nooit kunnen vinden...
Verder lukt het me niet om de kabels in 1 en 2 los te krijgen, aan het einde van de kamera lukt me dat wel :?

<Aanvulling2:>
Gelukt! met wat gepriegel met een punttang om de connectoren eruit te wrikken terwijl ik met een vinger de blokkering ophef. En inderdaad, nu doet de kamera het wel! Oftewel: ik heb een (naar nu blijkt niet defecte) kamera ter overname, vraagprijs €35 incl. verzendkosten.

[ Voor 37% gewijzigd door martinBMW op 30-04-2024 16:55 . Reden: Aanvulling na controle in de auto ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

evjo schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 09:51:
[...]

Hoe zet je de sensoren uit?
Linker rijtje heb je 2 sensoren en 1 auto handrem knopje.
1-tje is voor je parkeersensoren en de ander moet ook uit staan anders piept je auto constant.

Neutraal en met je handen NIET bij BEIDE P-knoppen komen is het beste.
Heb het 1 x gehad dat ik mijn hand op de vliegtuigpook had en per ongeluk de grijze P-knop indrukte zonder door te hebben.
Stond ik stil in de wasstraat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
martinBMW schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 13:02:
[...]

Dank, ik wist dat ik een soortgelijk plaatje eerder tegen was gekomen maar kon het niet terug vinden. Ik ga het controleren.
<Aanvulling:>
Dashcam zit inderdaad in 3, maar 2 is ook vrij. Heb ik dan toch al de aansluitkabel? Het andere uiteinde heb ik nooit kunnen vinden...
Verder lukt het me niet om de kabels in 1 en 2 los te krijgen, aan het einde van de kamera lukt me dat wel :?
Mocht je echt nog wat moeite hebben, dan kan ik mijn kap nog wel even loshalen voor een foto te maken, zowel boven als onder, maar die dashcam werkend krijgen is niet zo heel moeilijk.

Ik moet binnenkort toch mijn scherm demonteren en mijn zonneschermen netjes plaatsen.

@evjo :
YouTube: 2022 BYD ATTO 3 | shift into N Neutral gear.

Dat rijtje links naast de take-off hendel ervan zijn de sensoren die piepen :)

YouTube: BYD Atto 3 - What do all the buttons on your gearbox do?

[ Voor 22% gewijzigd door logix147 op 30-04-2024 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinBMW
logix147 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 16:55:
[...]

Mocht je echt nog wat moeite hebben, dan kan ik mijn kap nog wel even loshalen voor een foto te maken, zowel boven als onder, maar die dashcam werkend krijgen is niet zo heel moeilijk.

Ik moet binnenkort toch mijn scherm demonteren en mijn zonneschermen netjes plaatsen.
Dank, inmiddels gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Heeft er iemand ervaring met een andere luchtfilter voor het interieur?
Ik vindt dat de geur van buiten niet gefilterd wordt. En dat geeft als resultaat dat buitenlucht ruikbaar is, dus ook uitlaatgassen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannybloem
Goedenavond,

Weet iemand toevallig of het lampje bij de lader altijd moet branden als deze laad?Of gaat deze pas branden als hij volgeladen is?

Lampje brandt namelijk niet bij het laadpunt.

Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Dannybloem schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 21:00:
Goedenavond,

Weet iemand toevallig of het lampje bij de lader altijd moet branden als deze laad?Of gaat deze pas branden als hij volgeladen is?

Lampje brandt namelijk niet bij het laadpunt.

Alvast bedankt
Ik weet niet exact welk lampje je bedoeld.
Maar bij de laadaansluiting van de auto zit bovenin een lampje die gaat wit branden en is bedoeld als bijverlichting in het donker. Dus niet voor de status van het laden.
De status van het laden wordt weergegeven op het cockpitschermpje achter het stuur. Hiervoor hoef je de auto niet te ontgrendelen als je tussendoor gaat kijken. Want hij detecteert de aanwezigheid van de sleutel en zal het scherm activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttoMaybe
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 23-12-2024
Data pack voor het infotainment systeem is kleiner geworden?

Goedemiddag, allemaal,

We hebben onze Atto 3 sinds begin November en zijn heel tevreden. Geen rare dingen, geen onaangename verrassingen, gewoon een leuke betrouwbare auto.

Vandaag is er wel iets raars gebeurd. We hadden altijd een data pack van 2 GB per maand. Het was aan de krappe kant, maar kwam meestal net goed uit. In maart maakten we een aantal langere ritten en gebruikten we de Spotify via de infotainment systeem vrij veel. Resultaat was dat onze 2 GB data pack was na ongeveer 3 weken op.

Ik heb toen contact opgenomen met de dealer (Amsterdam) om te vragen of het mogelijk was om meer data te kopen. Het antwoord was nee. Ok, prima.

Omdat vandaag een nieuwe maand begint, keek ik vanochtend naar de Data Monitor (Utilities ->Data Monitor) en wat denken jullie? Deze maand krijgen we 1 GB data ipv de 2 GB die we voorheen ontvingen.

Ik heb contact opgenomen met de dealer (Amsterdam) en hun vertegenwoordiger beweert stellig dat het onmogelijk is dat wij ooit een data pack van 2 GB hebben gehad en dat het is altijd 1 GB voor iedereen geweest. What the heck?

Ik heb een snel search van deze forum gedaan en zie een aantal keer dat andere mensen ook een data pack 2 GB hebben gehad en ik weet zeker dat wij echt 2 GB per maand hadden.

Hoeveel data per maand krijgen jullie? Is er nog iemand die minder data krijgt deze maand dan voorheen?

Dank alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedDevilHG
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 19-09 14:35
AttoMaybe schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 15:13:
Data pack voor het infotainment systeem is kleiner geworden?

Goedemiddag, allemaal,

We hebben onze Atto 3 sinds begin November en zijn heel tevreden. Geen rare dingen, geen onaangename verrassingen, gewoon een leuke betrouwbare auto.

Vandaag is er wel iets raars gebeurd. We hadden altijd een data pack van 2 GB per maand. Het was aan de krappe kant, maar kwam meestal net goed uit. In maart maakten we een aantal langere ritten en gebruikten we de Spotify via de infotainment systeem vrij veel. Resultaat was dat onze 2 GB data pack was na ongeveer 3 weken op.

Ik heb toen contact opgenomen met de dealer (Amsterdam) om te vragen of het mogelijk was om meer data te kopen. Het antwoord was nee. Ok, prima.

Omdat vandaag een nieuwe maand begint, keek ik vanochtend naar de Data Monitor (Utilities ->Data Monitor) en wat denken jullie? Deze maand krijgen we 1 GB data ipv de 2 GB die we voorheen ontvingen.

Ik heb contact opgenomen met de dealer (Amsterdam) en hun vertegenwoordiger beweert stellig dat het onmogelijk is dat wij ooit een data pack van 2 GB hebben gehad en dat het is altijd 1 GB voor iedereen geweest. What the heck?

Ik heb een snel search van deze forum gedaan en zie een aantal keer dat andere mensen ook een data pack 2 GB hebben gehad en ik weet zeker dat wij echt 2 GB per maand hadden.

Hoeveel data per maand krijgen jullie? Is er nog iemand die minder data krijgt deze maand dan voorheen?

Dank alvast!
Ik zal dadelijk even kijken hoeveel data ik heb volgens mijn Atto. Ik heb hem sinds maart 2023, ik begon ooit met 1GB en toen is BYD op gegeven moment gestart met een soort actie dat iedereen die de auto voor maand X had geregistreerd een extra GB data als cadeau kreeg. Het kan zijn dat deze actie is gestopt, ik kreeg hier altijd een melding over van de BYD app op mijn telefoon maar nu je het zegt heb ik deze al een tijdje niet meer voorbij zien komen.
Ik heb zelf maar 1 maandje echt alles (Spotify etc.) via de datapack gedaan omdat ik daar niet genoeg aan had. Sindsdien gebruik ik CarPlay en anders Spotify via telefoon en dan geluid via Bluetooth (ook zodat ik flitsmeister gewoon hoor in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttoMaybe
RedDevilHG schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 16:39:
[...]

Ik zal dadelijk even kijken hoeveel data ik heb volgens mijn Atto. Ik heb hem sinds maart 2023, ik begon ooit met 1GB en toen is BYD op gegeven moment gestart met een soort actie dat iedereen die de auto voor maand X had geregistreerd een extra GB data als cadeau kreeg. Het kan zijn dat deze actie is gestopt, ik kreeg hier altijd een melding over van de BYD app op mijn telefoon maar nu je het zegt heb ik deze al een tijdje niet meer voorbij zien komen.
Ik heb zelf maar 1 maandje echt alles (Spotify etc.) via de datapack gedaan omdat ik daar niet genoeg aan had. Sindsdien gebruik ik CarPlay en anders Spotify via telefoon en dan geluid via Bluetooth (ook zodat ik flitsmeister gewoon hoor in dat geval.
Dankjewel voor de snelle reactie. Ik heb ook geen melding ontvangen (ik krijg nooit meldingen via de BYD app, misschien moet ik iets instellen?).

De klantenservice vertegenwoordiger was zó stellig dat het onmogelijk was dat we ooit een 2 GB data pack hadden dat ik ging twijfelen ook weet ik zeker dat we gewoon elke maand 2 GB kregen. Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannybloem
avdl72 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 07:52:
[...]

Ik weet niet exact welk lampje je bedoeld.
Maar bij de laadaansluiting van de auto zit bovenin een lampje die gaat wit branden en is bedoeld als bijverlichting in het donker. Dus niet voor de status van het laden.
De status van het laden wordt weergegeven op het cockpitschermpje achter het stuur. Hiervoor hoef je de auto niet te ontgrendelen als je tussendoor gaat kijken. Want hij detecteert de aanwezigheid van de sleutel en zal het scherm activeren.
Ja idd dat lampje!thx voor je antwoord!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• logix147
AttoMaybe schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 17:16:
[...]

Dankjewel voor de snelle reactie. Ik heb ook geen melding ontvangen (ik krijg nooit meldingen via de BYD app, misschien moet ik iets instellen?).

De klantenservice vertegenwoordiger was zó stellig dat het onmogelijk was dat we ooit een 2 GB data pack hadden dat ik ging twijfelen ook weet ik zeker dat we gewoon elke maand 2 GB kregen. Zucht.
Deze kreeg ik net :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/af7mMAvfzQOpHX6HZdKk2KfM0gM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/n5Laer18XPdv4LPHX83dU17w.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• etienne1
Ik ook 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttoMaybe
Krijg je dat bericht in de app? Ik heb tot nu toe geen berichten via de app ontvangen over welk onderwerp dan ook. En eigenlijk ook geen emails of sms berichten.... 🧐Ik moet kijken naar de instellingen.

Wat ik niet snap is dat wij hebben sinds November gewoon elke maand 2 GB gekregen. Mei was de eerste maand waarin we maar 1 GB kregen.

Ik wilde sowieso een update hier plaatsen. Ik keek net naar de data monitor en et staat inderdaad nu 2 GB als monthly data pack, maar ik heb nog geen bericht van BYD over 'extra' data deze maand.

Heel raar allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fibrenl
Vond het wel lang duren voordat het laad probleem met de tesla laders wordt opgelost. Je zou denken hoeft geen maanden te duren toch. Zelfde geld voor ev routeplanning hoor je ook al een jaar dat ze er druk mee bezig zijn. Ben benieuwd wanneer we weer eens een OTA update krijgen, en achteruitkijkspiegel weer fixen met niet goed auto blenderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
Klopt. Deze melding krijg je maandelijks als je de auto langere tijd (ik dacht na de eerste maand) in bezit hebt.
Je krijgt eerst 512MB, daarna wordt dit 1GB. Plus dat je met deze melding dus maandelijks 2GB krijgt.

Vraag me niet waarom dit zo werkt ipv meteen 2GB als standaard op te geven. Maar zal wel te maken hebben met de roamingkosten van het Franse SIM kaart die in de auto zit. Ook van Louwman heb ik nooit een goed antwoord gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• logix147
avdl72 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:42:
[...]

Klopt. Deze melding krijg je maandelijks als je de auto langere tijd (ik dacht na de eerste maand) in bezit hebt.
Je krijgt eerst 512MB, daarna wordt dit 1GB. Plus dat je met deze melding dus maandelijks 2GB krijgt.

Vraag me niet waarom dit zo werkt ipv meteen 2GB als standaard op te geven. Maar zal wel te maken hebben met de roamingkosten van het Franse SIM kaart die in de auto zit. Ook van Louwman heb ik nooit een goed antwoord gehad.
Ik vermoed dat het goedkoper was voor BYD EU om een grote datapool aan te schaffen en deze te verdelen over de simkaarten dan elk abonnement te verhogen ;-) (zo doen wij dat ook met onze storingskaarten die kosten 0,50 p/mnd en pas als een klant storing heeft krijgt die een onbeperkte pool nadat we in portal toegang verlenen.)
Fibrenl schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:35:
Vond het wel lang duren voordat het laad probleem met de tesla laders wordt opgelost. Je zou denken hoeft geen maanden te duren toch. Zelfde geld voor ev routeplanning hoor je ook al een jaar dat ze er druk mee bezig zijn. Ben benieuwd wanneer we weer eens een OTA update krijgen, en achteruitkijkspiegel weer fixen met niet goed auto blenderen.
Die afdeling binnen Tesla is recent ontslagen volgens geruchten, dus dat zou de vertraging kunnen verklaren, los daarvan vind ik genoeg snelladers aan deze kant van de Oceaan en Atto3s kunnen niet zwemmen naar Amerika waar je dit probleem veel vaker tegen het lijf zou kunnen lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin1972
  • Laatst online: 30-06 08:05
Ik heb de auto sinds juni '23, ik heb 1 keer een berichtje ontvangen dat de data van 1 naar 2 gb per maand zou gaan.
Verder geen berichten meer ontvangen. Hij staat op 2 GB zoals je kan zien.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ioL1yilbqtcGU8YgjpSgJaEVsx8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vd6F1l4BBPZaqcwmxgh00U6u.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
Hoe kom je op dit scherm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin1972
  • Laatst online: 30-06 08:05
Mapje hupprogramma's en dan datastromen controlerenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ua2uswa3JE62nLb-2g4FeREeXlg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a6vQnmBFCVVAjDDIQRrPatOR.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6kdkfLo5O2_P8OFOZrBFyYlZJJY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cN5MNUB8rh4joIqnuJT4BQEY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
👍
Pagina: 1 ... 15 ... 37 Laatste