Check sowieso even deze post: Juerd in "Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 2" je hebt nu EMAT aardlekautomaten (jakkes) voor PV en als ik @Juerd z'n post goed begrijp moet je dan niet de PV-installatie aan de 'load' kant hebben.rens-br schreef op woensdag 10 april 2024 @ 17:33:
Binnenkort komen er extra panelen op het dak en daarvoor wil ik een nieuwe Alamat plaatsen. Deze heb ik nu geplaatst, maar ik krijg de N en L niet fatsoenlijk doorgelust. Ik kan ze onder Q3 er wel bijproppen, maar dat lijkt me niet helemaal de bedoeling.
Nu heb zag ik deze aftakklem en die past er wel onder. Maar in de toekomst wil ik ook nog 3 fase aansluiten voor de garage maken. Hoe pak ik dat het beste aan?
Hieronder wat foto's van de meterkast:
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Tevens heb je twee verschillende diktes draad in o.a. je nul van die Hager rechtsonderin (als ik dat zo goed zie qua draaddikte), dat wil je niet omdat je ze nooit beiden goed op moment vast kunt draaien. Daarnaast bestaan er dubbele adereindhulzen met een reden, dus die toepassen i.c.m. met wat stukken VDS-draad i.p.v. VD-draad.
Je maakt nu best wel wat foutjes die niet wenselijk zijn. Ik wil je adviseren je erg goed in te lezen óf dit uit te laten besteden, NFI.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente