@Playa del C. Je verhaal begint al ongebruikelijk: het is niet normaal dat bij een spanningsonderbreking automaten uitschakelen. Het zou kunnen gebeuren wanneer de stroomvoorziening wordt hersteld, door een inschakelpiek wanneer alles tegelijkertijd onder spanning wordt gezet, maar ik begrijp dat de automaten daarvoor al waren uitgeschakeld. Een automaat schakelt uit bij kortsluiting of overbelasting, niet bij een spanningsonderbreking.
Het klinkt voor mij alsof er kort voor de onderbreking misschien iets raars op het net is gebeurd zoals een hoge piekspanning, waardoor er een toestel is overleden wat toen kortsluiting heeft gemaakt. Draad en lasklemmen veroorzaken dit soort dingen niet, dus ben je heel zeker dat er geen toestellen meer zijn verbonden? Denk dan ook zeker aan vast aangesloten (buiten)verlichtingsarmaturen, rookmelder(s), elektrische vloerverwarming, stekkers in de keuken waar je misschien niet zomaar bijkomt zoals de afzuigkap of werkbladverlichting, misschien ventilatie in de berging o.i.d.?
Het klinkt voor mij alsof er kort voor de onderbreking misschien iets raars op het net is gebeurd zoals een hoge piekspanning, waardoor er een toestel is overleden wat toen kortsluiting heeft gemaakt. Draad en lasklemmen veroorzaken dit soort dingen niet, dus ben je heel zeker dat er geen toestellen meer zijn verbonden? Denk dan ook zeker aan vast aangesloten (buiten)verlichtingsarmaturen, rookmelder(s), elektrische vloerverwarming, stekkers in de keuken waar je misschien niet zomaar bijkomt zoals de afzuigkap of werkbladverlichting, misschien ventilatie in de berging o.i.d.?
edit:
Voor de duidelijkheid, we hebben het over een vrijstaande berging in de tuin? Want dit noemt men ook "berging"::strip_exif()/f/image/6BoFj2yCuI3hLiUcoVhOoEHe.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 12% gewijzigd door Xander op 27-01-2024 13:42 ]
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+