Thx! Ik gebruik nu al een tijdje naar tevredenheid de Homewizard kWh meter (ook verkrijgbaar in 3-fase uitvoering). Voor de professional wellicht een gruwel, maar voor mij voldoen ze prima. Dus geen interfaces en splitter nodig in de Meterkast dan?John245 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 20:27:
[...]
Ik zou ook je KwH meters al intekenen en bepalen welk protocol je wil gebruiken in vervand met eventueel benodigde interfaces in de meterkast. Je kan ook nog denken aan OSB's type 1, type 2 en type 3. Indien je meerdere P1 meters krijg wil je dan een splitter op DIN rail in de groepenkast. Allemaal zaken om over na te denken. Wat heb je nodig voor je accu? Een groepenkast zit zo vol (zelf heb ik plaats voor 270 modules).
Wat betreft OSB's heb ik nog geen plannen, laat ik eerst even over aan de installateur. Als ik er wel behoefte aan krijg, is het waarschijnlijk te laat?
Wat betreft de thuisaccu ben ik nog in de kennisopbouw fase. Wil nu eerst eens bescheiden starten met een Victron Multiplus 12/800, en een Volta batterij, maar die komen natuurlijk niet in de meterkast, maar in de berging in een nis direct achter de meterkast. Uiteindelijke installatie gaat waarschijnlijk naar 48V.
Nogmaals bedankt voor de tips, en hoor het graag als ik de verkeerde kant op hol
[ Voor 4% gewijzigd door Batilan op 27-04-2023 22:44 ]