Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Panasonic Warmtepomp 101: Installatie en Optimalisatie #2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 91 92 Laatste
Acties:

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:08
Tromp.et schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 16:04:
[...]

Je hebt ook een T-Cap 12Kw R290, toch? Dus wellicht ook de vorstbeveiliging....
Klopt die heb ik, vreemde was dat ondanks ik de main switch had uitgezet hij toch vrolijk door bleef gaan :+

• ErikVers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 15:29

ErikVers

e-Duurzaam

Thoit schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 16:12:
[...]

Klopt die heb ik, vreemde was dat ondanks ik de main switch had uitgezet hij toch vrolijk door bleef gaan :+
Wees blij dat vorstbeveiliging werking niet op element maar iig op compressor ging. Tja de stand alone opstelling heeft een nogal heftige vorstbeveiliging. Zie eerdere berichten in deze en andere topic over hoge retourtemp icm stand alone M in vorstbeveiliging modus. Ik heb een all in one M draaien die blijft gewoon uit de gehele nacht bij de klsnt maar een stand alone kun je beter rustig door laten draaien.

Heat Geek Certified | WP Pana 5H - Solar 6m2 icm 300liter - PV 8970Wp: 27stuks Solar - Home Assistant - Cupra Tavascan |

• FransvWoerkom
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:50
Thoit schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 16:12:
[...]

Wat bedoel je precies met de "main switch" en eerder met "main power" ? Dat knopje rechts onder op de controller en het OFF commando in de weektimer? Dat is een standby schakelaar; bedrijf uit. Daar trekken de beveiliging, de week timer, heishamon of de smart cloud zich niks van aan. De hoofdschakelaar zit in je meterkast.

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:08
ErikVers schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 21:35:
[...]

Wees blij dat vorstbeveiliging werking niet op element maar iig op compressor ging. Tja de stand alone opstelling heeft een nogal heftige vorstbeveiliging. Zie eerdere berichten in deze en andere topic over hoge retourtemp icm stand alone M in vorstbeveiliging modus. Ik heb een all in one M draaien die blijft gewoon uit de gehele nacht bij de klsnt maar een stand alone kun je beter rustig door laten draaien.
Ik doe nu nachtverlaging maar twijfel om hem in de nacht maar gewoon uit te zetten. Vooral als er dagen zijn waar niemand thuis is de gehele dag. Ik ga het eens proberen :)
FransvWoerkom schreef op woensdag 19 november 2025 @ 00:35:
[...]

Wat bedoel je precies met de "main switch" en eerder met "main power" ? Dat knopje rechts onder op de controller en het OFF commando in de weektimer? Dat is een standby schakelaar; bedrijf uit. Daar trekken de beveiliging, de week timer, heishamon of de smart cloud zich niks van aan. De hoofdschakelaar zit in je meterkast.
Aan mijn WP zit een Heishamon aangesloten. Deze heeft de optie "main switch". Dat is hetzelfde als dat je op de afstandbediening het uitknopje drukt. Mijn verwachting was dat die dan zou stoppen, maar hij bleef toch een tijd door gaan.

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:14
Thoit schreef op woensdag 19 november 2025 @ 07:27:
[...]

Ik doe nu nachtverlaging maar twijfel om hem in de nacht maar gewoon uit te zetten. Vooral als er dagen zijn waar niemand thuis is de gehele dag. Ik ga het eens proberen :)

[...]

Aan mijn WP zit een Heishamon aangesloten. Deze heeft de optie "main switch". Dat is hetzelfde als dat je op de afstandbediening het uitknopje drukt. Mijn verwachting was dat die dan zou stoppen, maar hij bleef toch een tijd door gaan.
Ook hier maar ff :)
Het "uitzetten" via de controller en dus ook HeishaMon is meer een Standby functie.
Wat dan nog wel blijft werken is de vorstbeveiliging.

Als ie echt uit-uit moet -> werkschakelaar / stroomloos maken.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• zwollie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:37
Gister vorstbeveiliging gedeactiveerd en "thermo" was verdwenen in statusscherm.
Tot mijn verbazing zie ik deze morgen in statusscherm "thermo" weer aan??

Ik denk dat ie gister een koudje gevat heeft want weekschema (nachtverlaging) heeft ie ook niet opgevolgd. Blijft hangen op de dagverhoging.

• Pejdref
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Ter info en wellicht ten overvloede met betrekking op de vorstbeveiliging discussie. De modellen zonder backup heater hebben waarschijnlijk zo'n heftige vorstbeveiliging om genoeg energie in het systeem te houden voor een defrost.
Als je de beveiliging uitzet kun je dus in de situatie terecht komen dat je condensor bevroren is en je water te koud is om deze te ontdooien. (en daarbij het 'standaard' risico dat het water in je systeem kan bevriezen).

• FransvWoerkom
zwollie schreef op woensdag 19 november 2025 @ 09:23:
Gister vorstbeveiliging gedeactiveerd en "thermo" was verdwenen in statusscherm.
Tot mijn verbazing zie ik deze morgen in statusscherm "thermo" weer aan??

Ik denk dat ie gister een koudje gevat heeft want weekschema (nachtverlaging) heeft ie ook niet opgevolgd. Blijft hangen op de dagverhoging.
"Thermo" in het statusscherm is dat de thermostaat vraagt om verwarming. Met vorstbeveiliging heeft dat niks te maken. Ik zou de vorstbeveiliging trouwens nooit uit zetten.

• zwollie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:37
FransvWoerkom schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:32:
[...]

"Thermo" in het statusscherm is dat de thermostaat vraagt om verwarming. Met vorstbeveiliging heeft dat niks te maken. Ik zou de vorstbeveiliging trouwens nooit uit zetten.
oke duidelijk, thanks. Dacht iets van thermolint aansturing ofzo.

We gaan het zien. Ben niet zo heel bang voor bevriezen in dit geval.

• FransvWoerkom
Het zou me trouwens niet verbazen als Thermo verdwijnt als je geen thermostaat hebt geselecteerd, maar alleen op watertemperatuur stuurt.

Als je (in het Custom Menu) de backup heater uit zet, vergeet hij allerlei instellingen. En als je allerlei instellingen wijzigt, weet je niet meer welk gedrag welke oorzaak heeft.
Pagina: 1 ... 91 92 Laatste