Heb je Pana cloud? Dan kun je kijken wat ie gedaan heeft.Fr33z schreef op zondag 2 maart 2025 @ 12:30:
hier een verzoek.tot wat troubleshooting. hoop dat dit de goede plek is. Sinds gister zag ik op de condensor van mijn 9J een groot blok ijs staan. dit zat er vanochtend weer of nog steeds op. dus ff in de meetgegevens gedoken en ik schrik me rot. continu ~4kW elektrisch sinds gister en een COP van niks. mijn pana lijkt dus niet meer te kunnen ontdooien ? iemand zoiets eerder gehad?
ik heb dus een 9J, draait al 4 jaar probleemloos. systeem met vloerverwarming, controller van panasonic is ingesteld als ruimtethermostaat. instelling voor zijn ongewijzigd, heb een tijdschema staan met grootste deel vd tijd 20C temp in de woonkamer en tussen 13.00-14.00 maken van tapwater. toch zie je op de foto's een vrij duidelijk verschil tussen dit weekend en de rest vd week. gek genoeg geen errors of andere aanwijzigingen dat er iets niet in de haak is.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Het element staat aan denk ik.
PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4