H67 is wat ik zo snel zie dat er geen watertemperatuursensor op de aanvoer van zone 1 zit aangesloten. In de installatiehandleiding staat ook dat deze aangesloten moet zijn.Mcain schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 20:43:
Hi all,
Indien mogelijk had ik graag wat hulp.
Vandaag is mijn panasonic WH-MDC07J3E5 aangesloten.
Hij is aangesloten op een Alps Exclusive 150L RVS Buffervat
https://www.groenehoedduurzaam.nl/alps150lv2.html
Links zitten de aansluitingen naar het monoblock en rechts naar de huidige thuisverwarming.
[Afbeelding]
Dat bestaat uit Honeywell evohome systeem met 4 radiatorknoppen een 7 groepen verdeler voor vloerverwarming op de begane grond.
En 4 radiatoren boven waarvan 1 "woonkamer" werd genoemd omdat ik nog niet de vloerverwarming apart heb kunnen aansluiten.
Via de CV (aan/uit) ging dit vrij gemakkelijk als ik een kamer wilde verwarming ging dat gewoon open en werd gas verbruikt.
Omdat ik nog niet weet hoe ik de Honeywell aangesloten moet krijgen gebruik ik momenteel even de bijgeleverde thermostaat.
Nu blijf ik hier een H67 melding op krijgen.
Ik heb de tanksensor aangesloten op het moederbord.
[Afbeelding]
Mijn vraag is waarom blijf ik die melding krijgen?
En wie weet de beste mogelijkheid om het aan te sluiten op mijn Honeywell systeem.
Tevens heb ik wel de BDR91T1004 relay.
Je kunt ook gewoon met een buffer draaien zonder dat deze in de instellingen aan staat. Dan heb je die sensor ook niet nodig.
Zelf heb ik de evohome aan/uit ketelmodule met een 24 uur afvalvertaging aan de thermostaat ingang van de Pana hangen. De evohome schakelt veel te vaak, minimaal 1x per uur. Maar je kunt ook gewoon zonder draaien. Dan laat de WP gewoon onder een bepaalde buitentemp draaien, kan je zo in het menu instellen.
Ik neem aan dat je echt die buffer en naregeling nodig hebt. Zonder is efficiënter.