Ethirty schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 15:15:
[...]
Kan je niet via Panasonic een in jouw regio gecertificeerd iemand vinden? Het is wel duidelijk dat dit bedrijf jou niet verder gaat helpen. Net als dat die van mij meerdere Panasonic's installeerde en ik alleen maar medelijden met die mensen kan hebben als ik zie hoeveel tijd het me kostte om het goed werkend te krijgen.
Ik weet niet of wij je voldoende kunnen helpen met je huidige situatie en of je eigen skillset groot genoeg is om te proberen het zelf op te lossen.
Waar ik in principe tegen aan loop:
- Ik vraag 22gr op de thermostaat. Als deze naar 21gr zakt gaat hij nog niet verwarmen, ondanks dat het pijltje al geruime tijd bij het zonnetje staat, blijft hij alleen maar aan het rondpompen (21gr water, dus in principe pompt ie rond om af te koelen, want ik vraag 22gr).
Nu weten we dat de thermometer van de thermostaat niet heel geweldig is, maar die staat al op -2.0 graden correctie (maximale).
De vraag die de installateur mij niet kan beantwoorden is dus, waarom krijg ik geen warm water door mijn leiding als mijn thermostaat zegt het is 21.0 graden, en ik wil het naar 22.0 stoken.
- Het lijkt mij efficienter als ik constanter 25 graden door de leiding pomp dan met pieken 29 graden en dan weer een tijdje niks ( wellicht kan iemand dit op tweakers bevestigen?) De installateur gaf aan dat ik dit kan aanpassen dmv de stooklijn.
Verder werkt het oké, maar ik vind het dus 'irritant' dat ik met pieken warm water door mijn VV krijg, ipv een meer constantere temperatuur en dat de compressor naar mijn mening te laat aangaat.
Ik denk dat ik hier maar veel over moet inlezen, zelf ben ik niet zo technisch aangelegd maar wil het wel begrijpen.
Het ongemak is dus ook weer niet zo groot dat ik wil betalen om een ander bedrijf in te schakelen.