De 36gr lijkt hoog maar met veel glas en mindere isolatie kan het kloppen. Normaal zit meer rond de 33kjoosten schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 17:29:
Ik heb nu ondertussen een paar maanden de volgende installatie draaien:
Panasonic KIT-ADC07K3E5
Binnenunit: WH-ADC0309K3E5
Buitenunit: WH-UDZ07KE5
De aansturing geschiet via WAR, die ik af en toe met de Panasonic-app bijstel. In de woonkamer is een ruimtethermostaat aangesloten op het systeem, maar die gebruik ik niet voor de aansturing. Ik heb geen buffer of boiler. Op 2 verdiepingen heb ik een vloerverwarmingsverdeler zonder pomp. De enige pomp die draait, is die van de WP. Deze kan zijn vermogen voldoende kwijt, omdat er standaard genoeg groepen open staan.
Na wat finetunen van de afstelling, kom ik op de volgende grafiek uit:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Voor mijn gevoel mag ik hier best tevreden over zijn. Heeft iemand van jullie nog een tip n.a.v. de grafiek? Alvast bedankt voor je reactie!
De ingestelde 23 is in mijn ogen echt een graad of drie te laag. Je zal daarmee vrijwel geen afgifte kunnen realiseren en dus pendelen krijgen.
Ook na een dhw run zal hij uren enkel water circuleren.
Wat betreft ext thermostaat. Die zorgt dat met 26gr water bij 10-15gr buiten hij je wp aftopt. Ook stopt vaker direct hiermee je stroomverbruik van water circulatie pomp (+/-50w)
WP Pana 5H - Solar 6m2 icm 300liter - PV 8970Wp: 27stuks Solar - Home Assistant - VW ID3 First 20” |