Dat begon door te dringen toen ie net op 19 bleek te staan, tnx voor het bevestigen.ErikVers schreef op zondag 19 november 2023 @ 15:48:
[...]
Mooi man, zo helpen we elkaar hier!
Die 23 op controller moet je niet meer naar kijken. Is de afgeronden temp rond de controller maar symbool eronder zie je dat op extern staat en hij doet uiteraard niets met die waarde meer op de controller. Vaak is ook wat hoger omdat je er met je handen bij sensor zat.
Dat had ik gechecked.Stap 1 voor nu; gaat de flow wel aan als je de thermostaat (extern) juist lager zet? Zo ja dan op je thermostaat verkeerd om aangesloten.
Dat ook nog even nagegaan, zit ook gewoon goed. Ik zie ook dat de L stroom geeft, en de H zo goed als niks (spanningsmetertje, had ff geen multimeter bij de hand). Ik heb nog wat zitten pielen, en het ziet er naar uit dat mijn thermostaat m'n relais gewoon niet schakelt. Als ik de L en de H handmatig kortsluit, gaat ie gewoon netjes aan zoals het hoort.Op Pana is het gewoon L via thermostaat naar Heat
Dus dat wordt ergens deze week multimeter erbij zoeken, het relais nakijken en kijken of het relais wel goed is. Tot die tijd toch maar gewoon terug naar de CN4, dat werkt in ieder geval. Mocht blijken dat het relais niet werkt, dan ga ik denk ik even kijken wat ik met een Shelly1 kan die ik nog heb liggen. Wordt weer puzzelen hoe die aan te sluiten en te laten schakelen met alleen de L en de N (oftewel H, in dit geval, denk ik). Maar eerst maar eens aan de gang met het relais.
Tnx man, echt top dat je zo behulpzaam bent, net zoals vele anderen hier.
Nomen nescio