Eens ik doelde ook meer richting de auteur om het juiste schema als referentie 😋FransvWoerkom schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 21:38:
[...]
CR02 en CR03 zijn geen algemeen bekende aanduidingen voor de bedrading. Bovendien zijn beide bruikbaar al moet je voor CR3 dan wel de L van de thermostaataansluiting betrekken. Dat heb ik, maar dan met een honeywellachtige drieweg van Poolse makelij. Aan de doorlaat van koppelingen en appendages wordt ook overdreven belang gehecht. Bijvoorbeeld die Tameson met een Kv van 16m3/uur heeft dus een drukval van maar 0,1bar bij 27L/min. Daar mag je installatie niet op hangen.
Ik ben erg huiverig gedetailleerde aanbevelingen in de TS op te nemen. Ten eerste zijn ze snel verouderd, ten tweede zijn er dan altijd wel dingen die er op lijken maar net iets anders zijn en ten derde zijn de meeste tweakers toch altijd op zoek naar iets soortgelijks voor de helft van de prijs. Ik vind het belangrijker dat tweakers zelf proberen te begrijpen hoe iets werkt en waar hij op moet letten. Zowel bij het kopen, bij het installeren als bij het gebruik.
WP Pana 5H - Solar 6m2 icm 300liter - PV 8970Wp: 27stuks Solar - Home Assistant - VW ID3 First 20” |