Nice! Goeie post inderdaadGelukszoekr schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 12:30:
Stel, je hebt nu iets van €15k in crypto zitten. Vooral wat altcoins om te proberen flink te winnen. Want laten we wel wezen, je bent hier om geld te "verdienen".
Stel, de bullrun van Bitcoin gaat weer exact zoals gepland met een top eind 2025. Je zit gelukkig in de juiste altcoins, Je muntjes gaan naar de maan. En dan besluit je ook nog eens goed te timen met verkopen. Na alles te hebben verkocht staat er ineens €250k op je bankrekening. Wat een rush.
Maar hoe nu verder? Wat ga je doen? Direct terug in crypto? En dan misschien toch meer Bitcoin nu deze voor je gevoel wel te betalen is? Spreiden naar aandelen, obligaties, goud? Ga je op reis, koop je een huis/auto?
Dromen mag altijd, en het wordt ook altijd aangeraden een plan te hebben met je investeringen. Misschien om tijdens deze saaie periode eens na te denken, waarom zit ik hier eigenlijk? En wat is je plan?
Heb daar ook over nagedacht. Sterker nog, dat doe ik nog steeds.
Niet om mijn hele rollercoaster hier weer neer te kalken. Maar had inderdaad beter naar jullie kunnen luisteren en voornamelijk BTC en ETH kopen. Maar goed niet gedaan dus jammer.
Heb mijn PF terug gebracht naar BTC/ETH en 2 altcoins. DOT en GLMR welteverstaan.
Mijn mening over DOT is niet verandert. Alleen weet ik inmiddels ook wel dat het helaas niet om de tech gaat maar om de hype.
Goed, stel mijn alts worden een ton waard ( want wachten tot het 250k wordt gaan mijn handjes niet halen ) dan haal ik deze coins eruit, zet deze om naar fiat en pleur het op de rekening.
Met een ton op de bank, sla ik mijn maandelijks sparen over en geef ik ‘alles’ lekker uit. Het is mij de afgelopen jaren wel helder geworden dat leuke dingen met kids en of voor mijzelf zoveel belangrijker is. Omdat ik niet weet als ik of 1 van mijn kids hier over 10 jaar nog wel rond waggel.
Mocht ik het wel ‘halen’. Dan gooi ik mijn spaarrekening op de kop en donder ik alles in mijn hypotheek ( dit alles over 15 jaar wanneer mijn hypotheekrente afloopt aangezien het mij nu 1.6% kost ) en stop ik met werken.
Hopelijk is dan alles goed geregeld voor mijn kids en kan ik eens beter voor mijzelf kijken.
Mijn BTC en ETH laat ik denk ik nog wat jaren staan.
Conclusie: het maandelijks makkelijker hebben en meer leuke dingen doen
UberLurker Departement #GG.