UberLurker Departement #GG.
Moet ergens een knopje op zitten (met een sneeuwvlokje), dan gaat hij koelen.Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 14:10:
[...]
Misschien offtopic, maar weet jij hoe dat koelen werkt met een pelletkachel? Heb hem vanmorgen en begin van de middag even aangehad maar het is hier nu 42°C in huis en het koelen lijkt niet echt te werken.
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 14:10:
[...]
Misschien offtopic, maar weet jij hoe dat koelen werkt met een pelletkachel? Heb hem vanmorgen en begin van de middag even aangehad maar het is hier nu 42°C in huis en het koelen lijkt niet echt te werken.
Ik had dat op 9.0 gedaan, 15 min later ging die naar 7.3...Chaes schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 12:50:
Zelf nog een sloot ATOM gekocht vandaag.. prima moment om GAK te verlagen.
Het is met 1 klik geupgrade hoorTaro schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 09:40:
Ontvang een "MetaMask" mailtje:
[...]
[Afbeelding]
Wel mooi gedaan en echt aandacht aan besteed, maar ik heb besloten er desondanks niet op in te gaan
Verwijderd
Ik kreeg op een ander forum de tip om de pijp los te halen om de koelfunctie in te schakelen, maar nu staat het hele huis blauw en inmiddels staan helaas ook de gordijnen en tafel in brand...Bushalte schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 14:12:
[...]
Moet ergens een knopje op zitten (met een sneeuwvlokje), dan gaat hij koelen.
Al 73°C binnen, schiet niet echt op zo...
Ben weer eens mooi genaaid met mooie verkoop praatjes.
Wordt je wel lekker low & slow gegaard.Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 14:17:
[...]
Ik kreeg op een ander forum de tip om de pijp los te halen om de koelfunctie in te schakelen, maar nu staat het hele huis blauw en inmiddels staan helaas ook de gordijnen en tafel in brand...
Ja en nee, als ik meer dan 10% in de min sta met crypto verkoop ik het ja, en 9/10 keer koop ik lager terug.roflexx schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 13:00:
[...]
Verlies pakken? Jjij verkoopt als je in verlies staat en koopt hoger weer terug?
crypto is redelijk voorspelbaar en ik heb de tijd
Tja ik leef al sinds 2017 onder een brug dus dan leer je vanzelf wel voorzichtig te wordenelektriekert schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 13:32:
[...]
10%![]()
In 2018 stond ik -80% en zelfs toen sliep ik nog niet onder een brug
Toevallig een Chinese mevrouw via Tinder die hem aan je verkocht heeft?Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 14:17:
[...]
Ik kreeg op een ander forum de tip om de pijp los te halen om de koelfunctie in te schakelen, maar nu staat het hele huis blauw en inmiddels staan helaas ook de gordijnen en tafel in brand...
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Verwijderd
Mijn laatste DCA bedrag staat nog te fermenteren op Bitvavo in Euro's.
Het begint nu best wel verleidelijk te worden om wat altcoins op te pikken nu.
Tenzij je natuurlijk een maxi bent en al 3 jaar geduldig wacht op de ondergang van alle shitcoins. Haha.
Ik schenk nog even een glaasje ijsthee in, daarna kijken of het een zesde keer lukt te ejaculeren op de rode double digits altcoin koersen.
Appeltje eitje voor jou. En daarna koop je braaf BTC ouwe stokert!Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 14:27:daarna kijken of het een zesde keer lukt te ejaculeren op de rode double digits altcoin koersen.
Verwijderd
Ben er nog niet uit, echt wel even twijfelen wat te doen.Domino schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 14:31:
[...]
Appeltje eitje voor jou. En daarna koop je braaf BTC ouwe stokert!
:strip_exif()/f/image/0c2cGdDosD7xHa7ZS4dZPoYS.jpg?f=fotoalbum_large)
Ohnee toch niet.
Sorry hoor maar het vertrouwen winnen met kleine bedragen en je daarna pakken met groter geld is zo oud als balletje balletje en soortgelijke eeuwenoude scams.
En daar tuin jij in....dat is dus gewoon de über definitie van standaard.
En ook al pakken ze geen extra geld, met je email-adres én id-bewijs én telefoonnummer én foto kunnen ze veel schade aanrichten.
Google eens op identiteit fraude.
Ik lul ook zomaar wat
In enkelvoud dit keer?Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 14:44:
[...]
Ben er nog niet uit, echt wel even twijfelen wat te doen.
[Afbeelding]
Ohnee toch niet.
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Verwijderd
Moet wat risico afbouwen volgens financiële experts op Twitter, dus koop nu nog maar 1 BTC per DCA.
Verwijderd
Als niemand de echte vraag durft te stellen hier dan doe ik het wel;Salvatron schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 13:06:
[...]
tinder bitcoin scam. Chinese vrouwen die een rijke oom hebben die insider-kennis heeft over bitcoin.
https://bravenewcoin.com/...nder-other-scams-to-avoid
According to a Reddit post, one version of this scam involves Asian women (or individuals posing as Asian women) gaining the trust of their victims on Tinder before moving the conversation to Whatsapp or WeChat. Then the conversation turns to investments and “an inside tip about a new crypto asset” or the girl’s rich uncle who is a blockchain investor etc. Once the victims transfer funds, their money is gone. Hundreds of Tinder users have shared their experience in this Reddit post and others - although none say they actually fell for it.
Ik ben hier dus ingetrapt. Dit lijkt misschien voor een buitenstaander naïef maar in mijn geval gebeurde het volgende:
Die vrouw had het over insider-informatie die ze van haar oom zou krijgen en stuurde me door naar een of andere website dat een soort cryptobeurs leek te zijn. Daar heb ik vervolgens 55€ naartoe gestuurd, en een kopie van mijn ID-bewijs wat nodig is als je crypto's wil withdrawen.
Die chinese vrouw zei vervolgens dat haar oom de bitcoin omhoog zou sturen op bepaalde momenten als het rustig was door heel veel bitcoins te kopen op een bepaald moment en ik zou dan 100% van mijn account moeten inzetten tegen 100% leverage. Er werd gehandeld op de 1 minuut grafiek.
Dus ik dat doen, en het leverde een paar keer winst op, zo'n 15% per keer als de fees eraf waren. die 55€ was toen circa 80€ waard. Toen werd die vrouw boos dat ik haar tijd aan het verdoen was omdat ik zo weinig geld inlegde, ze wilde dat ik 500€ inlegde. Dus die vrouw zei dat ze me geen signalen meer zou geven dat haar oom zou handelen.
Het bizarre is het volgende:
toen ik de helft van de crypto's terugvroeg (ik heb de helft nog steeds op die website staan, in dogecoins, nu zo'n 30€ waard) moest ik het volgende doen:
- code intypen die via sms werd verzonden
- code invoeren van de google authenticatie app
- code die via email werd verzonden
- speciaal wachtwoord gebruiken die voor withdrawals bestemd is
en nadat ik dus een kopie van mijn ID had opgestuurd.
Vervolgens kreeg ik daadwerkelijk de helft van het geld teruggestort na een dag (de transactie moest eerst worden gereviewed, dit kan een dag duren en ze kunnen het dus makkelijk tegenhouden), zo'n 35€.
Kan best zijn dat ik de rest van de crypto's inclusief de winst ook terug kan krijgen (nog niet geprobeerd) en dan zou ik dus met winst uit de scam komen.
Ik zie hier 2 mogelijkheden:
- de cryptobeurs waar die chinese vrouw me naartoe heeft gestuurd is echt, maar ze proberen via social engineering de controle te krijgen over mijn account. In dit geval is de vraag hoe die vrouw weet dat de koers van de bitcoin op de 1-minuut grafiek omhoog gaat op de tijden dat zij dat aangeeft.
- de cryptobeurs waar ze me naartoe leidde is fake, maar in dit geval is het bizar dat je maar liefst 3 codes (sms, email, google app) en een wachtwoord nodig hebt om het geld terug te krijgen, en dat je dat geld dan ook daadwerkelijk terugkrijgt inclusief de winst die je dankzij die vrouw hebt gemaakt. Maar misschien geldt dit alleen voor kleine bedragen en worden grote bedragen niet teruggestort.
Wat er precies aan de hand is weet ik niet, de vrouw is een scammer want inmiddels heb ik een andere chinese vrouw op tinder die met bijna hetzelfde verhaal aankomt over haar oom die veel van bitcoin afweet, en die wil me op binance hebben en me vervolgens overhalen om crypto's op mijn binance account over te maken naar een dubieuze website.
Dit is dus een serieus bizarre scam waarbij de winst die ik op die website zou maken ook daadwerkelijk bijgeschreven krijg, er mee kan handelen en zelfs kan terugvragen. Het zou kunnen dat ze op die manier je vertrouwen proberen te winnen: als het met kleine bedragen kan, dan kan het ook met grote bedragen. En als je dan een groot bedrag inzet verdwijnt je geld als sneeuw voor de zon. Maar ik zet alleen kleine bedragen in, dus wellicht gaat het bij mij om een mislukte scam: ze probeerden me te overtuigen om een groot bedrag in te zetten maar ik heb dat niet gedaan.
Ik zit nu nog steeds op die website met een paar tientjes aan crypto.
Sturen ze ook nudes?
Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Je moet ook niet naar buiten gaan.ByteMe_ schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 15:16:
De vraag op zaterdag die in mn hoofd speelt. Is het beeld van Kraken roder dan mijn huid van de laatste dagen zon? T hangt erom!
BtcMiki schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 15:23:
Ik heb nog wat us tether achter de hand gehouden voor dit soort momenten maar de keuzen maken wat te kopen blijkt ook lastiger dan gedacht
Even offtopic maar zijn die linkjes in je sig die art waar je het over hebt ?JDx schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 15:16:
Ha, ik krijg ook om de dag van die berichtjes op DeviantArt, hey man, I really like your art, are you interested in selling them as NFT en dan moet ik ze minten op een vage site wat 0.2 ETH per mint kost
bijvoorbeeld deze
https://www.deviantart.co...ralian-Shepherd-950700772
Geen idee hoe het gemaakt is allemaal maar het ziet er wel heel mooi uit
is die hond een plaatje van een photo ?
Verwijderd
Dit is het moment waarop ik, sinds het aanmaken van mijn account in 2018, heb gewacht.Slux schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 15:29:
[...]
Even offtopic maar zijn die linkjes in je sig die art waar je het over hebt ?
bijvoorbeeld deze
Geen idee hoe het gemaakt is allemaal maar het ziet er wel heel mooi uit![]()
Slux die onder zijn brug vandaan komt en een poging tot sociaal contact zoekt met een artiest om zijn hond te laten vereeuwigen.
En bereid is daar 1+ Ethereum voor neer te leggen.
@JDx je pensioen is hier!
Haha nee het is allemaal Stable Diffusion, op wat 3D visualisatie na, maar dat zijn maar een paar, die heb ik veelal op Behance staan. Maar AI is natuurlijk wel geleerd van foto's.Slux schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 15:29:
[...]
Even offtopic maar zijn die linkjes in je sig die art waar je het over hebt ?
bijvoorbeeld deze
Geen idee hoe het gemaakt is allemaal maar het ziet er wel heel mooi uit![]()
Mensen betalen vooral voor custom requests, willen de raarste dingen, doe ook niet alles. En sinds ik gebanned ben op PayPal kan uitbetalen alleen via BitPay, dus krijg alles direct in BTC.
Kan overigens ook in andere currencies, maar ik ben 100% voor de BTC.
[ Voor 7% gewijzigd door JDx op 10-06-2023 15:40 ]
Deze kan ik beantwoorden: Nee.Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 14:51:
[...]
Als niemand de echte vraag durft te stellen hier dan doe ik het wel;
Sturen ze ook nudes?
Want dan ziet ‘ie dat ik geen Chinese vrouw ben.
Maktub
Maar maar, dat ziet ie toch ook wel met de kleren aanMrMrq schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 15:40:
[...]
Deze kan ik beantwoorden: Nee.
Skrunsies schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 15:48:
[...]
Maar maar, dat ziet ie toch ook wel met de kleren aan
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cErWgNnI0tC0wwYIg9UEs6Xa.jpg?f=user_large)
Could have fooled me
Ik lul ook zomaar wat
shovelhead1340 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 16:00:
[...]
[Afbeelding]
Could have fooled me
Edit; ik zie nu toch dat dit geen Chinees is
Ik lul ook zomaar wat
Dat is het ook..AlterBridge schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 16:05:
[Afbeelding]
Super blij met tig van dit soort transacties :’)…. Laaaaaaaaate to the party.
Maar serieus die aantallen van jullie tussen 4 en 8 cent zou ik achteraf gezien ook pijnlijk vinden hoor.
Zero.
Verwijderd
Slechts een enkeling koopt de absolute bodem en verkoopt de absolute top.
Crypto is gewoon een soort staatsloterij maar dan met blockchains en meer drama.
Verwijderd
jvel92 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 16:20:
Met een beetje mazzel kun je ADA weer voor 0,08 oppikken en verkopen voor 0,04.
Het was wel degelijk een chinese vrouw, ik heb haar via de webcam gesproken.MrMrq schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 15:40:
[...]
Deze kan ik beantwoorden: Nee.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Gefeliciteerd. Waren de Chinese vrouwen in de Benelux op?Salvatron schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 16:48:
[...]
Het was wel degelijk een chinese vrouw, ik heb haar via de webcam gesproken.
Zodra een online dame over geld begint, ben ik weg.
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
De grappen terzijde, kloten dat het je is overkomen! Iedereen denkt altijd, dat overkomt mij niet, maar er is altijd iemand de pineut. Knap en goed dat je het deelt. Hopelijk trapt de volgende persoon er door deze kennis niet inSalvatron schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 16:48:
[...]
Het was wel degelijk een chinese vrouw, ik heb haar via de webcam gesproken.
nee hoor, ik vind het vooral grappig. Ik ben niet naïef of dom en heb me continu afgevraagd of er sprake is van witwassen of oplichting. Daarom heb ik ook nauwelijks of geen geld verloren. Identiteitsdiefstal zal wel nog kunnen, dit moet ik nog bekijken.Numbers schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 16:57:
[...]
De grappen terzijde, kloten dat het je is overkomen! Iedereen denkt altijd, dat overkomt mij niet, maar er is altijd iemand de pineut. Knap en goed dat je het deelt. Hopelijk trapt de volgende persoon er door deze kennis niet in
Vind er weinig grappig aan?Salvatron schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 17:06:
[...]
Ik lees dingen als...geld verloren...Identiteitsdiefstal...
Gekocht op 8 cent en weer verkocht op. En flufje ETH gekocht en veel te vroeg verkocht...AlterBridge schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 16:05:
[Afbeelding]
Super blij met tig van dit soort transacties :’)…. Laaaaaaaaate to the party.
Maar serieus die aantallen van jullie tussen 4 en 8 cent zou ik achteraf gezien ook pijnlijk vinden hoor.
Geduld siert de mens nietwaar...
/f/image/s790gG8k0oT8fe1y0BmVvYJj.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 18% gewijzigd door BoulaMouzer op 10-06-2023 17:42 ]
Maar over 2 jaar is Bitcoin onderweg naar de 150k per coin, en dan denken we terug naar de momenten dat je ze nog voor €20k per stuk kon oppikken.
Want dan weet iedereen het zo goed; "Voor 20k had ik een lening afgesloten en een hele Bitcoin gekocht!"
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Gelukkig gaat het over een te overzien bedrag en laat ik vooropstellen dat ik het erg vind dat je gescammed bent. Maar, ik zie op meerdere punten in je bericht, incl. de regel die ik nu quote, toch nog wel erg veel naïviteit vanuit jouw kant. Volgens mij heb je geen idee op hoeveel punten je de mist in bent gegaan en nog steeds wordt genaaid (...).Salvatron schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 13:06:
[...]
Ik zit nu nog steeds op die website met een paar tientjes aan crypto.
Lees: Je hebt iets uitbetaald gekregen, maar dat is geen winst. Dat is een bedrag (deel van je eigen inzet) om je vertrouwen te winnen. Later krijg je nog meldingen over het moeten betalen van belasting (vooraf), voordat je over de rest van je geld kunt beschikken. Op een aantal andere punten gaan ook alle alarmbellen af, terwijl je die zelf nog niet lijkt te herkennen.
Probeer asap het restant eraf te krijgen, gaan ze moeilijk doen en vragen ze nog belasting, extra inzet, etc. laat het dan voor wat het is, nooit meer contact met die man (ja, man) hebben en door met je leven. Hopelijk heb je hier iets van geleerd.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
hoezo man?Taro schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 17:48:
nooit meer contact met die man (ja, man) hebben en door met je leven.
Zul je altijd zien dat ‘onderweg naar 150k’ de bull trap is van 600 dollar naar 700 dollar.Gelukszoekr schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 17:37:
Crypto is pijn.
Maar over 2 jaar is Bitcoin onderweg naar de 150k per coin, en dan denken we terug naar de momenten dat je ze nog voor €20k per stuk kon oppikken.
Ach, als we de toekomst toch eens konden voorspellen.
Maktub
Ik heb inmiddels voldoende oplichtingsfilmpjes gezien. Recent nog bij Kees van der Spek op TV: Een jongen die contact heeft met een meisje, ze tonen vooraf opgenomen video's in een Teams call, hij laat zijn broek zakken en denkt dat het een echte video is, maar achter de schermen zat een Nigeriaanse man hem gewoon op te lichten.
Maar goed, wees voorzichtig en twijfel aan alles, incl. de identiteit van de "vrouw" waar je mee denkt te praten.
Had hij ook wat geld, z'n paspoort, telefoonnummer en emailadres doorgestuurd?Taro schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 18:17:
[...]
Een jongen die contact heeft met een meisje, ze tonen vooraf opgenomen video's in een Teams call, hij laat zijn broek zakken en denkt dat het een echte video is, maar achter de schermen zat een Nigeriaanse man hem gewoon op te lichten.
Of was hij ook niet zo naïef?
Had je gelezen dat ik die vrouw op de webcam heb gezien? Ik had haar opgebeld via whatsapp en met haar gesproken?Taro schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 18:17:
[...]
Ik heb inmiddels voldoende oplichtingsfilmpjes gezien. Recent nog bij Kees van der Spek op TV: Een jongen die contact heeft met een meisje, ze tonen vooraf opgenomen video's in een Teams call, hij laat zijn broek zakken en denkt dat het een echte video is, maar achter de schermen zat een Nigeriaanse man hem gewoon op te lichten.
Maar goed, wees voorzichtig en twijfel aan alles, incl. de identiteit van de "vrouw" waar je mee denkt te praten.
Numbers schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 18:26:
[...]
Had hij ook wat geld, z'n paspoort, telefoonnummer en emailadres doorgestuurd?
Of was hij ook niet zo naïef?
Die hebben ze gelukkig weten te pakken, incl. zijn telefoon en daarbij de afbeeldingen van zijn paspoort verwijderd (zie de uitzending). Hopelijk valt het in dit geval mee met identiteitsfraude en afpersing. Maar ik vermoed dat het nog wel een staartje gaat krijgen.
-knip-
Oh wat een verschrikkelijke clickbait thumb... die had ik niet gezien nog.
Dan maar zo:
https://youtu.be/GhXstM8A-Fs?t=298
Als een dergelijke scammer mijn gegevens heeft of geld heeft zou ik er zo snel mogelijk van af willen, maar hoe, compleet ghosten? Gelukkig zitten ze vaak niet in eigen land en staan ze niet ineens voor je deur.
heb er zelf nooit mee te maken gehad hoor, kreeg dit filmpje toevallig laatst
[ Voor 85% gewijzigd door JDx op 10-06-2023 18:36 ]
Je bedoelt de vrouw die je verleid heeft tot het doneren van geld in haar eigen belang ipv alleen om jou als persoon te geven? Liefde draait toch niet om het investeren in Bitcoin en winst maken, maar om verliefd zijn op elkaar als persoon zonder enig financieel belang? Waarom betrekt ze dat er dan bij? Misschien in haar eigen belang zodat ze iemand die denkt een leuke vrouw te scoren kan misbruiken om er financieel beter van te worden?Salvatron schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 18:27:
[...]
Had je gelezen dat ik die vrouw op de webcam heb gezien? Ik had haar opgebeld via whatsapp en met haar gesproken?
Heb je gelezen dat ik aangeef dat je op heel veel andere punten ook nog steeds erg naïef bent en genaaid wordt? Het feit dat je uit mijn bericht alleen reageert op dit gedeelte bevestigt voor mij alleen maar dat liefde blind maakt.... Dude, je wordt enorm gescammed, gaan alle alarmbellen niet bij je af?
Sorry dat ik je droom kapot maak, maar als ik via een digitaal medium met iemand in contact zou komen en die zou beginnen over een oom die iets met Bitcoin doet en ik moet ergens geld naar overmaken, dan zou ik er direct mee kappen. Hopelijk leer je hier wat van, maar ik heb het idee dat je nog steeds op een roze wolk leeft ipv dat je doorhebt dat iemand je financieel probeert uit te melken.
Ik ben een stille lezer. Kan altijd wel genieten van dit topic, reageren doe ik nooit.Salvatron schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 18:27:
[...]
Had je gelezen dat ik die vrouw op de webcam heb gezien? Ik had haar opgebeld via whatsapp en met haar gesproken?
Maar ik zit dus veelal in meme/shitcoins. Zodra je in veel groepen zit wil je niet weten hoevaak je een DM krijgt op TG.
Soms ga ik er op in om te zien wat die scammers nu weer hebben bedacht, just voor de fun.
Ik heb ook wel eens “gesproken” met “echte” mensen. Ze doen er simpelweg alles aan om je te overtuigen.
Wat dames wel niet doen voor 0,02 BNB is ongelooflijk.
Of het nou via Tinder is of via TG. Het is allemaal 1 pot nat.
“Doe je wel eens aan crypto” “ ik heb platform X waar ik leuke rendementen haal”.
Het begint allemaal langzaam en aan het einde van de rit willen ze dat je een handeling/transactie uitvoert. Die ik dus nooit doe, of doe alsof ik ze heb gedaan.
Die scams overkomen mij niet, wel zo af en toe een rugpull. Hoort erbij in de scene van meme/shitcoins als je heel vroeg instapt.
Zoals iedereen al heeft aangegeven; niks meer storten en hopen dat het met je ID met een sisser afloopt. Het is alleen lastig in de toekomst kijken, nu je ze je ID hebben. Hopen dat deze scammers net even te dom zijn om daar verder iets mee te kunnen doen.
Dat het allemaal “echt” lijkt maakt niet uit. Vraag dat maar aan de mensen die in FTX zaten.
Hoe denk je dat ze me financieel kan uitmelken? Ik heb slechts nog enkele tientjes op dat dubieuze platform staan?Taro schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 18:46:
[...]
Je bedoelt de vrouw die je verleid heeft tot het doneren van geld in haar eigen belang ipv alleen om jou als persoon te geven? Liefde draait toch niet om het investeren in Bitcoin en winst maken, maar om verliefd zijn op elkaar als persoon zonder enig financieel belang? Waarom betrekt ze dat er dan bij? Misschien in haar eigen belang zodat ze iemand die denkt een leuke vrouw te scoren kan misbruiken om er financieel beter van te worden?
Heb je gelezen dat ik aangeef dat je op heel veel andere punten ook nog steeds erg naïef bent en genaaid wordt? Het feit dat je uit mijn bericht alleen reageert op dit gedeelte bevestigt voor mij alleen maar dat liefde blind maakt.... Dude, je wordt enorm gescammed, gaan alle alarmbellen niet bij je af?
Sorry dat ik je droom kapot maak, maar als ik via een digitaal medium met iemand in contact zou komen en die zou beginnen over een oom die iets met Bitcoin doet en ik moet ergens geld naar overmaken, dan zou ik er direct mee kappen. Hopelijk leer je hier wat van, maar ik heb het idee dat je nog steeds op een roze wolk leeft ipv dat je doorhebt dat iemand je financieel probeert uit te melken.
Identiteitsfraude, zoek maar even op hoe ver ze hiermee kunnen. Ze kennen de helft van je persoonlijke gegevens dat je beter voor jezelf houdt…Salvatron schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 18:49:
[...]
Hoe denk je dat ze me financieel kan uitmelken? Ik heb slechts nog enkele tientjes op dat dubieuze platform staan?
Het stopt niet, nooit. Geloof me
ok, klinkt scaryMasstje schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 18:51:
[...]
Identiteitsfraude, zoek maar even op hoe ver ze hiermee kunnen. Ze kennen de helft van je persoonlijke gegevens dat je beter voor jezelf houdt…
Het stopt niet, nooit. Geloof me
Persoonlijk denk ik dat je het bericht van @Taro nog een paar keer moet gaan lezen. En dan doel ik op echt lezen..Salvatron schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 18:49:
[...]
Hoe denk je dat ze me financieel kan uitmelken? Ik heb slechts nog enkele tientjes op dat dubieuze platform staan?
Als het nou een meisje, jongen, transgender of what ever is. Dit is niet de definitie van liefde. En wanneer er voor ‘betaald moet worden’, zijn er ook wel andere mogelijkheden.
We willen je alleen maar helpen, discussies hebben niet zoveel zin.
Pas gewoon op!
Zo en nu bier
Omdat ze vond dat dat te weinig was en je (ik ga niet teruglezen) minimaal 500 USD over moest maken?Salvatron schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 18:49:
[...]
Als mijn "tinder date" een dergelijke houding aan zou nemen, dan wist ik direct dat het foute boel was. Het feit dat je dat niet ziet is de reden dat ik hier op mijn vrije zaterdag tijd aan besteed. Doe je ogen open, dump die "vriendin" en zoek een echte vriendin die om jou als persoon geeft ipv wil je dat 10x zoveel geld investeert in Bitcoin, wat heeft dat met jullie relatie te maken? Niets toch? Word wakker. Of ben je aan het trollen en trap ik er volledig in?
nee, ik heb geen contact meer met die vrouw. Ik moet alleen de schade nog zoveel mogelijk beperken.Taro schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 18:54:
[...]
Omdat ze vond dat dat te weinig was en je (ik ga niet teruglezen) minimaal 500 USD over moest maken?
Als mijn "tinder date" een dergelijke houding aan zou nemen, dan wist ik direct dat het foute boel was. Het feit dat je dat niet ziet is de reden dat ik hier op mijn vrije zaterdag tijd aan besteed. Doe je ogen open, dump die "vriendin" en zoek een echte vriendin die om jou als persoon geeft ipv wil je dat 10x zoveel geld investeert in Bitcoin, wat heeft dat met jullie relatie te maken? Niets toch? Word wakker. Of ben je aan het trollen en trap ik er volledig in?
Zo heb ik jaren (10-12 jaar denk ik) geleden een tijdje contact gehad met een Marokkaans meisje vanuit Facebook volgens mij, ik wist dat ze te mooi was om waar te zijn, heb weken gezocht naar bewijs dat het nep was, maar nooit iets kunnen vinden, nooit gevraagd om geld of andere dingen, behalve dat ze zogenaamd niet het land uit kon ik daarheen moest komen. En opdringerig Koran gedoe.oski27 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 18:47:
[...]
Ik ben een stille lezer. Kan altijd wel genieten van dit topic, reageren doe ik nooit.
Maar ik zit dus veelal in meme/shitcoins. Zodra je in veel groepen zit wil je niet weten hoevaak je een DM krijgt op TG.
Soms ga ik er op in om te zien wat die scammers nu weer hebben bedacht, just voor de fun.
Ik heb ook wel eens “gesproken” met “echte” mensen. Ze doen er simpelweg alles aan om je te overtuigen.
Wat dames wel niet doen voor 0,02 BNB is ongelooflijk.
Of het nou via Tinder is of via TG. Het is allemaal 1 pot nat.
“Doe je wel eens aan crypto” “ ik heb platform X waar ik leuke rendementen haal”.
Het begint allemaal langzaam en aan het einde van de rit willen ze dat je een handeling/transactie uitvoert. Die ik dus nooit doe, of doe alsof ik ze heb gedaan.
Die scams overkomen mij niet, wel zo af en toe een rugpull. Hoort erbij in de scene van meme/shitcoins als je heel vroeg instapt.
Zoals iedereen al heeft aangegeven; niks meer storten en hopen dat het met je ID met een sisser afloopt. Het is alleen lastig in de toekomst kijken, nu je ze je ID hebben. Hopen dat deze scammers net even te dom zijn om daar verder iets mee te kunnen doen.
Dat het allemaal “echt” lijkt maakt niet uit. Vraag dat maar aan de mensen die in FTX zaten.
Uiteindelijk werd het contact verbroken (denk omdat ze door hadden dat er niets te halen viel). Weet de naam ook niet meer. Vrienden hebben ook nog geprobeerd erachter te komen, anoniem contact zoeken enzo, maar we zijn er nooit achter gekomen wat de precieze bedoeling was.
bears this week:pic.twitter.com/b6GQeiSQ2Q
— LilMoonLambo (@LilMoonLambo) 10 juni 2023
nothing stops this train
Oeh! Die ziet er lekker uitTaro schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 18:55:
[...]
Ik heb deze bewaard voor speciale momenten en denk dat dit zo'n moment is
[Afbeelding]
Al zit er nu wel een flinke wick omlaag op de 1H.
[ Voor 11% gewijzigd door JDx op 10-06-2023 19:04 ]
Don't jinx it, mooie rode candleJDx schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 19:03:
Hoe gaat het eigenlijk met BTC, ik kan morgen weer een zooitje uit laten betalen, zsm doen of zou het nog verder zakken? Denk eigenlijk niet dat het nog ineens heel ver een kant op schiet als ik uitzoom.
Hehe, had de post net ge-edit.
Ik heb vanmiddag mijn DCA vervroegd. Had begrepen dat dat gewoon mochtJDx schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 19:03:
Hoe gaat het eigenlijk met BTC, ik kan morgen weer een zooitje uit laten betalen, zsm doen of zou het nog verder zakken? Denk eigenlijk niet dat het nog ineens heel ver een kant op schiet als ik uitzoom.
Al zit er nu wel een flinke wick omlaag op de 1H.
Anyways
Ik ben er een ster in om te kopen op ‘verkeerde’ momenten. Dus wat dat aangaat, zou ik nog even wachten
~23.6k is gewoon next, al dan niet met wat vertraging.
In las dat Kucoin dit ook zal introduceren.Taro schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 19:08:
Mhm, sinds wanneer kan je op ByBit zowel een short als long open hebben staan met hetzelfde account? Ik wilde de positie aanpassen en wisselen, maar heb nu een 10x short en 14,5x long open in hetzelfde account. Mogelijk omdat de leverage afwijkt?
Klinkt wel als ‘leuk’, maar net moeilijk (verslavend) om hier doordacht mee om te springen…
Het is net als gokken, bij snelle winst wil je meer, bij verlies wil je het snel terugverdienen en ga je dat proberen met een een nog hogere hefboom, emoties nemen al gauw de overhand en dan kan het flink mis gaan.Masstje schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 19:14:
[...]
In las dat Kucoin dit ook zal introduceren.
Klinkt wel als ‘leuk’, maar net moeilijk (verslavend) om hier doordacht mee om te springen…
Ja het is net gokken dat crypto....JDx schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 19:32:
[...]
Het is net als gokken, bij snelle winst wil je meer, bij verlies wil je het snel terugverdienen en ga je dat proberen met een een nog hogere hefboom, emoties nemen al gauw de overhand en dan kan het flink mis gaan.
Zero.
Ja, tot max de ~26.5k + wickje, daarna verder rekt.Bushalte schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 19:40:
Moooooooooooooon!!!11
rektBushalte schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 19:40:
Moooooooooooooon!!!11
Schade beperk je door niets meer van contact te hebben met die 'vrouw' en die 'exchange'. Nieuwe wachtwoorden voor je belangrijkste accounts zoals email en iCloud heeft ook wel zin. Dat geld is weg.Salvatron schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 18:56:
[...]
nee, ik heb geen contact meer met die vrouw. Ik moet alleen de schade nog zoveel mogelijk beperken.
Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.
Net klaar met deze serie met Moon als hoofdkarakter. Dong-eun betekent denk ik Just-kidding.
[ Voor 16% gewijzigd door JDx op 10-06-2023 20:31 ]
Euh, well. Zoals je al kon lezen ging m’n Astr long gister al niet te best… je kan al raden wat het verdikt deze ochtend wasJDx schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 19:32:
[...]
Het is net als gokken, bij snelle winst wil je meer, bij verlies wil je het snel terugverdienen en ga je dat proberen met een een nog hogere hefboom, emoties nemen al gauw de overhand en dan kan het flink mis gaan.
Klein maandloon naar de vaantjes, maar anderzijds, mooie les voor me. Na tientallen goede trades 1 grote tegenslag doet me de voetjes terug op de grond zetten.
Ondertussen de schade aan het beperken met een short om rndr…
Ik klink net als je beschrijving
ID kaart met zogenaamde Google Authenticator bevestigingen op een vage capture website incl sms bevestigingen en er zijn gewoon onder water accounts aangemaakt bij financiële instellingen of bv telefoon contracten. En Salvatron heeft niets door.troje schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 20:27:
[...]
Schade beperk je door niets meer van contact te hebben met die 'vrouw' en die 'exchange'. Nieuwe wachtwoorden voor je belangrijkste accounts zoals email en iCloud heeft ook wel zin. Dat geld is weg.
Emails gaan natuurlijk niet naar zijn mail, maar op een gegeven moment staat er wel een deurwaarder. Of eventueel de wetshandhaving voor de deur omdat hij op zijn naam een bank account heeft die als geldezelrekening wordt gebruikt.
Maar hé, je hebt in ieder geval wel even lekker zitten videobellen.
Maar vooral denken dat je met een sisser bent ontsnapt. Hoop voor je dat je communicatie nog hebt. Kan je even langs de politie maandag om aangifte te doen van scamming.
[ Voor 13% gewijzigd door Barrycade op 10-06-2023 21:00 ]
ok, bedankt voor de waarschuwing.Barrycade schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 21:00:
[...]
ID kaart met zogenaamde Google Authenticator bevestigingen op een vage capture website incl sms bevestigingen en er zijn gewoon onder water accounts aangemaakt bij financiële instellingen of bv telefoon contracten. En Salvatron heeft niets door.
Emails gaan natuurlijk niet naar zijn mail, maar op een gegeven moment staat er wel een deurwaarder. Of eventueel de wetshandhaving voor de deur omdat hij op zijn naam een bank account heeft die als geldezelrekening wordt gebruikt.
Maar hé, je hebt in ieder geval wel even lekker zitten videobellen.
Maar vooral denken dat je met een sisser bent ontsnapt. Hoop voor je dat je communicatie nog hebt. Kan je even langs de politie maandag om aangifte te doen van scamming.
Wat ben ik toch een sukkel...
Dit hoort eigenlijk in een datingtopic, maar vooruit:Salvatron schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 18:27:
[...]
Ik heb als Tinder-date eens een vrouw ontmoet die mij binnen een half uur al passioneel achteruit duwde en toen plotseling zei dat ze nog even naar haar auto moest.
Ze wilde niet zeggen waarom en het moment ging heel snel. Wilde ze er voorbehoedsmiddelen bij pakken omdat ze erg snel wilde? Dat zou op dat moment een optie zijn geweest, ware het niet dat we in een omgeving waren waar je daarvoor niet naar je auto hoeft te rennen.
Een kwartier later ontdekte ik dat ze een redelijk bedrag in euro's uit m'n portomonee had gejat.
Dat je filmpjes ziet of met iemand spreekt is totaal geen aanwijzing dat de persoon "echt" is en daar voor jou zit.
Een andere keer, toen ik meer op m'n hoede was, heb ik eens iemand ontmoet die zelfs alleen maar een iets te enthousiaste eerste omhelzing gaf en vijf minuten later plotseling ergens om de hoek in een grote stad verdween. Daar bleek alleen m'n portomonnee met "ha, got ya! :-)"-briefje gestolen te zijn. Burn, scammer.
Er zijn er die echt enorme ballen hebben en ver durven te gaan. Stop geen fiat in je zak en koop Bitcoin met voorbehoedsmiddelen zoals een Ledger Trezor.
Dat zit wel Schnorr.
Ik reageer hier niet vaak maar lees wel (het meeste) mee.Salvatron schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 21:23:
[...]
ok, bedankt voor de waarschuwing.
Wat ben ik toch een sukkel...
Ik ben het absoluut eens met @Barrycade
Ga naar de politie en ga je melden voor indentiteitfraude.
Zij zullen je helpen en tips geven wat je moet doen. Zoals je bank informeren e.d.
Ook is het wijs (wat enkele dagen geleden hier ook gezegd werd) om meerdere mailadressen te gebruiken.
SimpleLogin, aanrader.
Mocht er iets gebeuren, mailadres aanpassen en die andere verwijderen.
ja maar er is vooralsnog niks gebeurt, ik heb dus geen verhaal bij de politie?streamnl schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 22:10:
[...]
Ik reageer hier niet vaak maar lees wel (het meeste) mee.
Ik ben het absoluut eens met @Barrycade
Ga naar de politie en ga je melden voor indentiteitfraude.
Zij zullen je helpen en tips geven wat je moet doen. Zoals je bank informeren e.d.
Ook is het wijs (wat enkele dagen geleden hier ook gezegd werd) om meerdere mailadressen te gebruiken.
SimpleLogin, aanrader.
Mocht er iets gebeuren, mailadres aanpassen en die andere verwijderen.
ik lees net dit in een mail van het Centraal Meldpunt Identiteitsfraude:
Wil je aangifte bij de politie doen, maar kan dit niet, omdat er (nog) geen strafbare feiten zijn gepleegd?
Vraag de politie dan om een mutatie (melding) te maken in het systeem en vraag naar het nummer van de melding. Hier kan je dan later naar verwijzen, wanneer je alsnog aangifte gaat doen.
Bedankt voor alle goede adviezen, ik zal dit allemaal zo snel mogelijk regelen.
[ Voor 23% gewijzigd door Salvatron op 10-06-2023 22:21 ]
Als je een kopie van je identiteitsbewijs hebt gestuurd dan is er genoeg gebeurd om het aan te geven hoor.Salvatron schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 22:14:
[...]
ja maar er is vooralsnog niks gebeurt, ik heb dus geen verhaal bij de politie?
Anders krijg je aan het einde van het jaar weer cijfers van een blije VVD'er die trots zegt dat er zo weinig misdaad in dit land is en dat zijn beleid heeft geholpen
Ik zie nu je edit. Goed bezig!
[ Voor 4% gewijzigd door Stukfruit op 10-06-2023 22:26 ]
Dat zit wel Schnorr.
Morgenvroeg 24.9K wieeejjj
[ Voor 3% gewijzigd door JDx op 10-06-2023 22:59 ]
Vervang je paspoort/identiteitskaart
Vraag bij je gemeente zo spoedig mogelijk een nieuw identiteitsdocument (paspoort, identiteitskaart) aan als je fraude vermoedt met je huidige document (of met een kopie of het documentnummer ervan). Het nieuwe document bevat een nieuw documentnummer. Vraag de gemeente om het nummer van het oude document via het C7 formulier te laten signaleren in het Verificatieregister. Het Verificatieregister bevat de nummers van reisdocumenten (Nederlandse paspoorten en identiteitskaarten) die niet meer in omloop zijn. Instanties die het Verificatieregister of een afgeleide daarvan raadplegen (zoals banken, autoverhuurbedrijven en notarissen) kunnen dan zien dat het oude document niet meer geldig is en dat dus ook een kopie of het documentnummer ervan niet meer gebruikt mag worden voor transacties. Heeft de medewerker Burgerzaken vragen over het te gebruiken C7-formulier? Dan kan hij/zij contact met ons opnemen.
Ik heb daarnaast mijn id-bewijs opgegeven bij de gemeente als gestolen/vermist (gekopieerd voor fraude kan ik nergens vinden, dus daarom voor deze optie gekozen).
Dit is wat de gemeente geeft als antwoord: Door het afronden van deze aanvraag is uw reisdocument definitief ongeldig.
HollovVpo1nt schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 22:58:
Nou, benieuwd wat komende nacht biedt. Waarschijnlijk weer harder rekt want m'n kontgat heeft niet genoeg gehad laatste paar dagen
HollovVpo1nt schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 22:58:
Nou, benieuwd wat komende nacht biedt. Waarschijnlijk weer harder rekt want m'n kontgat heeft niet genoeg gehad laatste paar dagen
Maktub
What have I told you ?
— Doctor Profit 🇨🇭 (@DrProfitCrypto) 10 juni 2023
Hong Kong legislator said that crypto exchanges and all projects that are facing trouble in the USA due to the SEC can apply for a license in Hong Kong
So far OKX and Huobi and tons of coins were listed on the Hong Kong Stock Exchange pic.twitter.com/XYGPR8EqiH
[ Voor 64% gewijzigd door zwembroek op 11-06-2023 07:58 ]
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
BTC and Crypto are never gonna die... waar geld te verdienen is zullen er altijd mensen zijn die dat gaan faciliteren om er zelf ook geld aan te verdienen.
Zolang mensen de behoefte hebben aan illegale drugs, dan kan de overheid nog zo hard roepen, de politie nog zo zijn best doen om zoveel mogelijk aanbieders achter de tralies te krijgen, maar met diezelfde vaart poppen andere aanbieders weer op. Behoefte bepaald nou eenmaal
Excellence does not require perfection.
Dit topic is gesloten.
![]()
- Relevante & inhoudelijke berichten die ook voor anderen interessant zijn horen in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 (Zie ook dit bericht over SC vs NK topic).
- Blijf on-topic.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
:strip_exif()/f/image/wY9z21aYUdc6yOGmK7GlOi3u.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eWyvGmTkShLlbvobsSfymSgG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2XJy31Mh6RK8MCG0xkVEJYXE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ItavcaMtNAwNFvQZqQEXda7C.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vLf8793gZz1TD5LtFHUb4NQF.jpg?f=fotoalbum_large)