[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 113 ... 251 Laatste
Acties:
  • 1.226.288 views

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Ledger Q&A

EDIT 20230520: naar aanleiding van informatie die aan het licht kwam, is het nu 200% afgeraden om de Recovery dienst ooit te gebruiken. Elke Ledger die ooit van Recovery gebruik gemaakt heeft (of een gedeelde seed ervan) dient onmiddellijk als compromised beschouwd te worden. Heb je de dienst toch gebruikt, maak dan meteen een volledig nieuwe wallet aan en verhuis al je crypto naar de nieuwe wallet.

Is mijn Ledger/seed nog veilig als ik de dienst nooit gebruikt heb?
Ja, indien je nooit gebruik gemaak hebt van de dienst, kan je je Ledger blijven gebruiken.
Heb je de sharding ooit toegestaan op de Ledger, dan is het aangeraden om een nieuwe wallet aan te maken en alles daarheen te verhuizen.

---------------------------------------------

Disclaimer: dit is allemaal samengepuzzeld van informatie op Reddit en de Ledger site, mogelijks heb ik zaken gemist, verkeerd geinterpreteerd, ... Ik heb mijn best gedaan om het zo accuraat mogelijk te maken, maar vertrouw deze Q&A ook niet zomaar als bron van de waarheid.

Waar gaat de hetze over?
Ledger brengt nieuwe firmware uit voor de Ledger Nano X waarbij de mogelijkheid ontstaat om je private key in 3 encrypted shards te exporteren.

Ben ik verplicht om dit te gebruiken?
Nee, als jij er niet voor kiest om dat te gebruiken (door het expliciet manueel toe te staan op de Ledger hardware), dan gebeurt er ook niets.

Wat is een encrypted shard in godsnaam?
Een shard is gewoon een andere naam voor 'een stuk', 'een deel'. Het gaat dus over je private key die in 3 stukken gehakt wordt, 3 zogeheten shards. Die shards worden individueel geencrypteerd zodat je private key niet zomaar te reconstrueren valt zonder de decryption keys.

Wie heeft de decryption keys voor die shards?
EDIT 20230520: De encryption/decryption keys voor de shards zijn blijkbaar in handen van Ledger of andere derde partijen. Dit is dus een absolute no-go.

Waarom 3 stukken?
Dit is gebaseerd op het principe van Shamir secret sharing, waarbij 3 stukken het minimum is.
Net zoals je dat voor je seed phrase kan doen. Deze techniek zorgt er voor:
- dat 1 partij nooit over de volledige secret beschikt
- dat je genoeg hebt met 2 stukken om de volledige secret te reconstrueren
- dat je dus eigenlijk 1 random stuk kan verliezen en toch je secret nog terug kan krijg
Van de 3 stukken wordt telkens 1 stuk bij 1 van de 3 relevante partijen gestald.

Hoe helpt zoiets mij?
Ledger koppelt de 3 shards aan je identiteit. Bij verlies van je seed phrase, kan je je identiteit bewijzen aan Ledger, waarna zij zorgen dat je je Private Key kan restoren op je Ledger.

!! LET OP: als de keys in het SE zitten, kan je enkel je Private Key restoren op de Ledger waar hij origineel al op stond !! Dus NIET op een nieuwe Ledger. Als dit toch het geval blijkt te zijn, dan zijn de shard encryption keys dus NIET alleen in jouw bezit en dienen alle Ledgers waar je de dienst op gebruikt effectief als compromised beschouwd te worden.

EDIT 20230520: interview met de Ledger CTO waarin hij bevestigt dat ze effectief kunnen decrypten als 2 v/d 3 bedrijven een encrypted shard lekken/aanleveren/whatever: https://www.thebigwhale.i...-totalement-irrationnelle
Si la justice ordonne à deux fournisseurs (Ledger, Coin Cover ou Tessi) de fournir les morceaux qu’ils stockent, peut-elle prendre le contrôle du wallet d’un client ?

Si des États le demandaient, d’un point de vue cryptographique, oui, c’est possible.
Het is dus TEN STERKSTE AFGERADEN om de dienst ooit te gebruiken.

Hoe wordt die Private Key dan gerestored?
Na bewijs van je identiteit aan Ledger voor te leggen, zorgen zij ervoor dat je Ledger 2 van de 3 encrypted shards terugkrijgt. Je Ledger beschikt over de decryption keys voor deze shards, waardoor hij je Private Key kan reconstrueren.

Is dat niet gevaarlijk?
De operatie waarbij je de Private Key gaat restoren uit 2 encrypted shards is op zich niet risicovol.
Alles gebeurt binnen de Secure Element chip, waardoor je de Private Key zelf nooit zou kunnen lekken.
De risico's over de encrypted shards zelf worden hieronder beschreven.

EDIT 20230520: JA, dit is gevaarlijk - de shard encryption keys blijken in handen te zijn van derde partijen, dus dit moet je NOOIT willen.

Ik wil mijn identiteit niet voorleggen aan Ledger.
Fair enough, ik ook niet. Dan gebruik je de dienst dus gewoon niet.

Iedereen kan dus zomaar mijn Private Key exporteren uit mijn Ledger?
Nee. Daarvoor is om te beginnen fysieke of softwarematige toegang nodig tot je Ledger. Daarnaast dien je deze actie manueel na te kijken en te bevestigen op de Ledger zelf. Net zoals je een transactie dient na te kijken en te bevestigen.

Dat vertrouw ik niet.
Als je dat niet vertrouwt, moet je het signen van transacties ook niet vertrouwen.
Exact hetzelfde principe.

Wat als iemand de fysieke/manuele bevestiging weet te omzeilen en de 3 encrypted shards weet te exporteren?
Dat heb je 3 encrypted shards waar je de decryption keys niet van hebt.
Blijkbaar zijn de encryption/decryption keys in handen van derde partijen.
Als die onverhoopt lekken, samen met minstens 2 van je 3 shards, heb je een erg groot probleem.

Kan ik die decryption keys niet breken?
Misschien, ja. Daar hebben we nog niet genoeg details van.

Maar als ze hun werk goed doen, zal je per key een paar honderden of duizenden jaren nodig hebben om 'm te bruteforcen op je PC'tje thuis. De geldsom en de rekenkracht die je nodig hebt om een key op (relatief) korte termijn te kraken, is dusdanig groot dat die de waarde van je cryptocoins al snel zal overstijgen. Dat maakt het dus helemaal de moeite niet waard.

Als ze hun werk niet goed doen, dan kan het desastreus worden.

Is er een risico dat iemand custom firmware kan ontwerpen, met de juiste key kan signen en op een Ledger kan flashen?
Ja.
Dat risico is er altijd al geweest. En het is nog altijd even groot als gisteren, eergisteren, vorig jaar, ...

Wat als iemand er ondanks de beschermingsmechanismes TOCH in slaagt om custom firmware op het SE geflashed te krijgen?
In het zeer onwaarschijnlijke geval dat iemand daar in slaagt, zijn alle Ledgers op slag waardeloos.
Maar als je geen vertrouwen hebt in public/private key cryptografie, heb ik slecht nieuws voor je... :P

Kan ik Ledger Live nog gebruiken?
Ja, Ledger Live is gewoon een front-end voor je hardware wallet.
Je veiligheid (private key) ligt nog altijd bij je Ledger, niet bij Ledger Live.

Maar kan iemand bvb. een malware versie van Ledger Live uitbrengen?
Dat kan. Dat risico is er altijd al geweest, dat is niet veranderd.
Je dient nog steeds alle transacties manueel op de Ledger na te kijken en te bevestigen.
Merk je iets op dat niet klopt, dan weiger je de transactie en heb je nog steeds geen probleem.

Ik heb bovenstaande gelezen maar ik spring toch liever op de haat-trein.
Jij je ding. Choo choo.
Maar: opbokken, trut.

Reference quotes uit de Reddit sticky (in geval ze zich genoodzaakt zien hem te editen en ik hier complete onzin lijk te vertellen :P ) hieronder.
Let's clear up some misconceptions in this thread...

The secure element chip in the device is a little computer that is completely programmable. The program that runs on this chip can access and manipulate your seed, so obviously the security surrounding this code is very very important.

There are strong security mechanisms in place that ensure that only code that is written by Ledger can run on your device, and that any code with access to the seed cannot be modified by an attacker.

There are also mechanisms in place to ensure a rogue actor inside of Ledger cannot push firmware updates without buy-in from all key stakeholders within the company.

Ledger designs what the code can and cannot do with the seed, and this has always been the case. As always, we design this code meticulously and with true security in mind every step of the way.

The new 2.2.1 firmware contains new code that can manipulate the seed in order to split it into 3 separate encrypted shards.

This new sharding feature, as with every other interaction that touches your seed, requires your consent with a physical button press in order to create the encrypted shards of your seed. If you're worried about this feature, you could choose to never trigger or accept the seed sharding operation.

It's worth repeating: No sharding can happen without your explicit consent. It requires a physical confirmation on the device itself.

The rest of the Ledger Recover service, where the shards are transported to and held by 3 separate and independent companies, the KYC, and the rest, are all upstream of this. If you are not the kind of person to want a secure backup of your seed phrase, then it's totally your choice to never use this service and ignore that it exists.

When you see us saying "it's optional," I want to be clear this is what they mean. If you never click the button to create the shards, then the rest of the service can be totally ignored, and you can be confident you're not at all interacting with any of it.
Ledger Recover is an optional subscription for users who want a backup of their secret recovery phrase. You don’t have to use it, and can continue managing your recovery phrase yourself if that’s why you bought a Ledger.

This is not automatically enabled by any firmware updates. This is your choice.

For full FAQs:https://support.ledger.com/hc/articles/9579368109597?docs=true

But first and foremost, how is your Secret Recovery Phrase (SRP) generated? Ledger uses the BIP39 standard for the generation of the SRP on all of our devices.

This is generated by the secure element of your device and is ONLY ever shared with you. Never us.

More here: https://support.ledger.co...recovery-phrase?docs=true

If you choose to subscribe, Ledger Recover encrypts a version of your private key and splits it into three fragments (using Shamir Secret Sharing) - all of this happens on the Secure Element chip, so your Secret Recovery Phrase is not at risk.

These encrypted fragments are stored by 3 different parties on cryptographically-secure Hardware Security Modules.

Individually, these encrypted fragments are completely useless. When you want to restore your keys, 2 of these 3rd parties will send back their fragments to your Ledger device (and not us as an organization), which will be able to reconstitute your Secret Recovery Phrase.

Decryption can ONLY happen on a Ledger’s Secure Element chip, which has never been compromised. So why did we develop Ledger Recover? To provide full peace of mind to some of our users.

You need to approve the service on your Ledger, otherwise the backup is never created. This is why we have secure hardware and a secure screen - trust your device. There's no backdoor to a backup.

[ Voor 60% gewijzigd door Slonzo op 20-05-2023 19:40 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Don Guacamole
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19:07
Slonzo schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:49:
Ledger Q&A

Waar gaat de hetze over?
Ledger brengt nieuwe firmware uit voor de Ledger Nano X waarbij de mogelijkheid ontstaat om je private key in 3 encrypted shards te exporteren.

Nee, als jij er voor kiest om dat niet te gebruiken (door het expliciet manueel toe te staan op de Ledger hardware), dan gebeurt er ook niets.

Een shard is gewoon een andere naam voor 'een stuk', 'een deel'. Het gaat dus over je private key die in 3 stukken gehakt wordt, 3 zogeheten shards. Die shards worden individueel geencrypteerd zodat je private key niet zomaar te reconstrueren valt zonder de decryption keys.

Jij. Nou ja, je Ledger. Meerbepaald het Secure Element, de chip waar je Private Key ook leeft.
Als het goed is, kan je die Decryption Keys nooit uit het Secure Element krijgen.
Net zoals je je Private Key nooit (rechtstreeks) uit het Secure Element zou mogen krijgen.

Dus iedereen kan zomaar mijn Private Key exporteren?
Nee. Daarvoor is om te beginnen fysieke of softwarematige toegang nodig tot je Ledger. Daarnaast dien je deze actie manueel na te kijken en te bevestigen op de Ledger zelf. Net zoals je een transactie dient na te kijken en te bevestigen.

Dat vertrouw ik niet.
Als je dat niet vertrouwt, moet je het signen van transacties ook niet vertrouwen.

Wat als iemand de fysieke/manuele bevestiging weet te omzeilen en de 3 encrypted shards weet te exporteren?
Die decryption keys zitten nog steeds in het SE.

[b]Kan ik die decryption keys niet breken?[b]

Maar als ze hun werk goed doen, zal je per key een paar honderden of duizenden jaren nodig hebben om 'm te bruteforcen op je PC'tje thuis. De geldsom en de rekenkracht die je nodig hebt om een key op (relatief) korte termijn te kraken, is dusdanig groot dat die de waarde van je cryptocoins al snel zal overstijgen. Dat maakt het dus helemaal de moeite niet waard.

Is er een risico dat iemand custom firmware kan ontwerpen, met de juiste key kan signen en op een Ledger kan flashen?
Ja.
Dat risico is er altijd al geweest. En het is nog altijd even groot als gisteren, eergisteren, vorig jaar, ...

Wat als iemand er ondanks de beschermingsmechanismes TOCH in slaagt om custom firmware op het SE geflashed te krijgen?
In het zeer onwaarschijnlijke geval dat iemand daar in slaagt, zijn alle Ledgers op slag waardeloos.
Maar als je geen vertrouwen hebt in public/private key cryptografie, heb ik slecht nieuws voor je... :P

Je veiligheid (private key) ligt nog altijd bij je Ledger, niet bij Ledger Live.

Je dient nog steeds alle transacties manueel op de Ledger na te kijken en te bevestigen.
Merk je iets op dat niet klopt, dan weiger je de transactie en heb je nog steeds geen probleem.

Jij je ding. Choo choo.
Goeiemorgen, wat een goed verhaal. Jij hebt er verstand van.
Vraagje, weet je ook hoe ik het makkelijkst geld op binance kan krijgen? Ik vraag dit voor een vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:45

Jij je ding. Choo choo.
Je laatste zin is typerend en genoeg om verder discussie te laten passeren d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ledger Q&A

Waar gaat de hetze over?

Nee, als jij er voor kiest om dat niet te gebruiken (door het expliciet manueel toe te staan op de Ledger hardware), dan gebeurt er ook niets.

Jij. Nou ja, je Ledger. Meerbepaald het Secure Element, de chip waar je Private Key ook leeft.
Als het goed is, kan je die Decryption Keys nooit uit het Secure Element krijgen.
Net zoals je je Private Key nooit (rechtstreeks) uit het Secure Element zou mogen krijgen.

Dat vertrouw ik niet.

[b]Kan ik die decryption keys niet breken?[b]

Ja.

Jij je ding. Choo choo.
Klinkt goed. Misschien ook maar eens kijken voor een Ledger.

Iets in mij zegt namelijk dat er binnenkort wel een leuke aanbieding komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

mannowlahn schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:45:
Als jij zegt, ik vind dat geen probleem, dan prima maar ga dan niet impliceren dat het benoemen van een serieuze security breach onder de noemer desinformatie te plaatsen valt. Want dan ben ik wel getriggerd ja.
Ik begrijp de rest van je post niet goed, het is wartaal.
Je hebt de klok horen luiden maar je weet niet waar de klepel hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ledger Q&A

Waar gaat de hetze over?

Dat vertrouw ik niet.

Kan ik die decryption keys niet breken?

Ja.

Jij je ding. Choo choo.
Ja, leuk, maar dit zegt me nog steeds niets over wanneer er "dedecrypteerd" wordt en hoe hier toegang toe wordt verschaft :+

Moet ik m'n sinaasappelbillen scannen voor biometrische bevestiging voordat de drie stukken met fruitige inhoud weer bijeen kunnen komen?

Moet ik schriftelijk in drievoud een appel indienen?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

FijneKerst schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:23:
[...]

Schreeuw posts neem ik meestal met een korreltje zout....
Verstandig..

Dit geldt voor crypto posts in het algemeen wel een beetje 😅

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Stukfruit schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 15:01:
Ja, leuk, maar dit zegt me nog steeds niets over wanneer er "dedecrypteerd" wordt en hoe hier toegang toe wordt verschaft :+

Moet ik m'n sinaasappelbillen scannen voor biometrische bevestiging voordat de drie stukken met fruitige inhoud weer bijeen kunnen komen?

Moet ik schriftelijk in drievoud een appel indienen?
Fair enough, stukje toegevoegd:
Waarom 3 stukken?
Dit is gebaseerd op het principe van Shamir secret sharing, waarbij 3 stukken het minimum is.
Net zoals je dat voor je seed phrase kan doen. Deze techniek zorgt er voor:
- dat 1 partij nooit over de volledige secret beschikt
- dat je genoeg hebt met 2 stukken om de volledige secret te reconstrueren
- dat je dus eigenlijk 1 random stuk kan verliezen en toch je secret nog terug kan krijg
Van de 3 stukken wordt telkens 1 stuk bij 1 van de 3 relevante partijen gestald.

Hoe helpt zoiets mij?
Ledger koppelt de 3 shards aan je identiteit. Bij verlies van je seed phrase, kan je je identiteit bewijzen aan Ledger, waarna zij zorgen dat je je Private Key kan restoren op je Ledger.

Hoe wordt die Private Key dan gerestored?
Na bewijs van je identiteit aan Ledger voor te leggen, zorgen zij ervoor dat je Ledger 2 van de 3 encrypted shards terugkrijgt. Je Ledger beschikt over de decryption keys voor deze shards, waardoor hij je Private Key kan reconstrueren.

Is dat niet gevaarlijk?
De operatie waarbij je de Private Key gaat restoren uit 2 encrypted shards is op zich niet risicovol.
Alles gebeurt binnen de Secure Element chip, waardoor je de Private Key zelf nooit zou kunnen lekken.
De risico's over de encrypted shards zelf worden hieronder beschreven.

Ik wil mijn identiteit niet voorleggen aan Ledger.
Fair enough, ik ook niet. Dan gebruik je de dienst dus gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
Bij die Shamir backup kwam ik dus op het punt dat de kans groter is dat er door eigen onkunde iets mis zou gaan dan dat de standaard beveiliging voor mij voldoende was :+

Vind het verder wel een coole uitbreiding.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-mc3SjcntBl9msZYgMNu2ZJnJEk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sTF5IlxBBN10NPgJVNiMj0Hk.png?f=user_large

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Zie dat de Tangem packs van 2 en 3 in de aanbieding zijn. Misschien goedkoper dan 3 shards van ledger, en geen ID nodig, wel een post-adres ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Terug on topic.

Wen moon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
  • Laatst online: 13:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f-N9-md4N8tbqe4hmn2F4XlwT18=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YhgVFZoPlrob0WlYreildY16.png?f=user_large
Even de calculator erbij gepakt en dat bracht mij op zo'n 2500 bitcoin per maand (30k koers aangehouden).
Lambo, Moon, alles? :)

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:55
2Dutch schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 15:20:
Zie dat de Tangem packs van 2 en 3 in de aanbieding zijn. Misschien goedkoper dan 3 shards van ledger, en geen ID nodig, wel een post-adres ;)
Had jij die dingen niet al een tijdje? Bevalt het werken met nfc kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Laatst online: 10:45
Slonzo schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:56:
[...]

Ik begrijp de rest van je post niet goed, het is wartaal.
Je hebt de klok horen luiden maar je weet niet waar de klepel hangt.
Tegen beter weten in zal ik ik mij hier niet bepaald opmerkingen ontlokken. Ben je bereid op een fatsoenlijke manier te discussiëren? Want ik heb hetzelfde gevoel met die klok bij jou. Ik probeer serieus na te gaan op welk moment wij langs elkaar heen praten. Wellicht dat jij een cryptografisch expert ben en wellicht niet op mijn “leken” niveau kan communiceren, maar ik laat genoeg ruimte toe om mij daarin te updaten. Je denigrerende defensieve toon geeft mij wel een gevoel dat dit jou om iets anders te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-10 07:04
Feit is dat je met de Ledgers altijd al afhankelijk was van Ledger en hun firmware en Live applicatie en daarmee ook kwetsbaar voor scams en hacks met fake Ledger Live, firmware downloads enz. en kwetsbaarheden in die software.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

mannowlahn schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:01:
Tegen beter weten in zal ik ik mij hier niet bepaald opmerkingen ontlokken. Ben je bereid op een fatsoenlijke manier te discussiëren? Want ik heb hetzelfde gevoel met die klok bij jou. Ik probeer serieus na te gaan op welk moment wij langs elkaar heen praten. Wellicht dat jij een cryptografisch expert ben en wellicht niet op mijn “leken” niveau kan communiceren, maar ik laat genoeg ruimte toe om mij daarin te updaten. Je denigrerende defensieve toon geeft mij wel een gevoel dat dit jou om iets anders te doen is?
Ja sorry, ik krijg gewoon echt op geen enkele manier een consistent verhaal uit die post, een hoop zinnen zijn echt krom. Je mag gerust challengen wat ik zeg met een gefundeerde opmerking, maar ik heb een hoop andere info gepost die je lijkt te negeren omdat je liever voor FUD gaat. Van hieruit lijk je je zo intens tekort gedaan te voelen over dat ene 'the keys can never leave your device' zinnetje dat je de hele implementatie erachter gewoon van tafel veegt en je daarachter verschuilt.

Dit is geen simpele, rechtlijnige materie met one-size-fits-all conclusies. Het is niet altijd zwart of wit, in dit geval is het gewoon grijs. Lees de Q&A hierboven nog eens + de quotes die ik erbij gezet heb. En kom dan even met een gedetailleerde stelling over waar je het oneens mee bent, en waar die 'breach' nu juist zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

UniMatrix schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:16:
Feit is dat je met de Ledgers altijd al afhankelijk was van Ledger en hun firmware en Live applicatie en daarmee ook kwetsbaar voor scams en hacks met fake Ledger Live, firmware downloads enz. en kwetsbaarheden in die software.
Afhankelijk zeker niet. Want die 24 woordjes kun je in ieder willekeurige wallet gebruiken om bij je muntjes te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Laatst online: 02-10 07:04
Vis schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:19:
[...]

Afhankelijk zeker niet. Want die 24 woordjes kun je in ieder willekeurige wallet gebruiken om bij je muntjes te komen.
Ik snap je, niet echt 'afhankelijk', maar ik bedoel meer dat het altijd al mogelijk was dat er problemen in hun software / firmware zitten.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

UniMatrix schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:22:
[...]

Ik snap je, niet echt 'afhankelijk', maar ik bedoel meer dat het altijd al mogelijk was dat er problemen in hun software / firmware zitten.
Ja klopt, alles met software is in principe hackbaar en zal ooit lekken.
Denk dat een airgapped wallet voor je Bitcoin vooralsnog het meest veilige is.
100% veiligheid is onmogelijk.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e06OI6VoB6mlfSkZotjdeeQ8Ivc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/6woc8w353nl0so91zgwbLmRe.gif?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Guacamole
Vis schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:25:
[...]

Eens, ik heb zelf wel een hoop neergezet bij FTX, goeie hacker als je daar bij kunt, ben er bijna wel van overtuigd dat het daar niet meer weg komt! 🤡

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
You vill have no keys and be happy.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:05
Op hemelvaart richting heaven door de dampkring naar de maan... Met zon en bier. Im in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:05

knakworst

Get more sats!

kernie schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 15:29:
[Afbeelding]
Even de calculator erbij gepakt en dat bracht mij op zo'n 2500 bitcoin per maand (30k koers aangehouden).
Lambo, Moon, alles? :)
Bewaren ze het op een Ledger of Trezor :?

#transparency

Toen Do Kwon met btc begon was depeg imminent. This time it is different :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
knakworst schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:57:
[...]

Bewaren ze het op een Ledger of Trezor :?

#transparency

Toen Do Kwon met btc begon was depeg imminent. This time it is different :?
En een bult edelmetalen.

Na dit bericht zijn ze Bitcoin dus gaan opschalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:11
Vis schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:25:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y3U3wZHPHyiwqIVC6EXwDGzor6w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/exklbyZML5T2zNRneZWSohj3.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n817ePtXDC1_CZzJoK4olV4FWEI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PaKBVLRAJXQVl2BLJpJ3HlxL.png?f=user_large

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gipsy King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
Il Capo lijkt ook weer wakker , zie niks op zijn twitter terug

https://newsbit.nl/analis...zou-kunnen-dalen-tot-12k/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wouter79
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 19-11-2024
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:47:
[...]

Zou me verder trouwens ook niets verbazen als deze Ledger update is doorgedrukt door de Chinese 1% illuminati.
De illuminasi. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Domino schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 15:32:
[...]

Had jij die dingen niet al een tijdje? Bevalt het werken met nfc kaarten?
Heb inderdaad een tijd terug een 3 pack gehaald, maar ook vlak daarna de ledger. Het is een makkelijk te gebruiken product, ze knutselen ook leuk aan de app. Moet er weer eens voor gaan zitten en wat meer mee spelen eigenlijk, staat wat bnb op maar dat was het..for now. Met walletconnect kom je ook wel een eind. En het is niet "duur" zo'n setje kaarten, dus ook wel erg fijn voor een eerste kennismaking met crypto. Als je er maar rekening mee houdt dat alle kaarten weg = geld weg. Zorg dat je bij nog 1 over gauw nieuwe bestelt om backups te kunnen maken ;)

Knip, dergelijke hints kan je beter achterwege laten.

[ Voor 17% gewijzigd door Taro op 17-05-2023 19:01 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaes
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:10

Chaes

#HODL

Dit soort artikelen....

Afbeeldingslocatie: https://www.slashfilm.com/img/gallery/captain-picard-facepalm-bust/intro-import.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Is er al een levendige handel in oude Ledgers? :P

[ Voor 92% gewijzigd door 2Dutch op 17-05-2023 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:08
Ik ga eens experimenteren met Bitbox2. 24 woorden wallet voor boormachine enthousiastelingen en 25 woorden voor het geheime deel. Dan is die SD kaart backup een trefzeker herstel met als grootste risico dat je je 24 woordenwallet verliest.
Weer eens wat anders dan mijn gespiegelde boeksleutel die ik nu heb voor mijn huidige ledg... euhm hardwarewallet. Spreid uw kansen.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Niet online
“Zou kunnen” is altijd waar, geweldige analyse 😆

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• AlterBridge
  • Registratie: September 2021
@Slonzo @mannowlahn en nog enkele anderen. Of jullie het nu eens zijn of niet, dikke pluim voor alle gedeelde kennis en alle uitleg over Ledger Gate d:)b O+ ! Daar leer ik en anderen met mij heel veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

2Dutch schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 19:03:
Is er al een levendige handel in oude Ledgers? :P
Je mag die van mij kopen, t/m zondag geef ik zelfs 15% korting. Nu dus tijdelijk voor maar 0.85 BTC.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Kol Nedra
alweer een nieuwe update :7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bzKEkTXyvR80bYAeNDFk-PSy-LE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AMSH4rlYFhTZwxmu6fPYD0kM.jpg?f=fotoalbum_large

nothing stops this train

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

AlterBridge schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 19:06:
@Slonzo @mannowlahn en nog enkele anderen. Of jullie het nu eens zijn of niet, dikke pluim voor alle gedeelde kennis en alle uitleg over Ledger Gate d:)b O+ ! Daar leer ik en anderen met mij heel veel van.
Graag gedaan kerel d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Henk en Ingrid bullmarkt start confirmed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
Vis schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 19:30:
[...]

Henk en Ingrid bullmarkt start confirmed
ja toch? ze vinden het wel heel leuk die usb met schermpje :)

nothing stops this train

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gipsy King
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7eqtVvofc3YCHqCYnzFFx3ZRokI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/eWmcGRWBQZL87ednkt3GiK3g.gif?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yk1rluj0oM5Ayw7daO3n1srvl5Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RIWpmiI25rXHivCOC8qnA6WF.jpg?f=user_large

Zero.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:54
LTC long gaat lekker! :)

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:02
Gelukszoekr schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:43:
[...]

Je hebt een Nano S Plus dan toch? Bij de normale S wordt is deze nieuwe functie simpelweg niet toepasbaar
Lijkt mij niet meer dan logisch dat de Nano S niet wordt ondersteund. Van de helft die een Nano S heeft gekocht liggen de NAW gegevens op straat door die hack 😂.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Bitcoin maxis gonna maxi.. 🤡

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZfEAUcX2TyYd7Xuqr4da0XGBtqA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oHRZoGiyWm4iuRFu0XV4gTtI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
Dit is @anti elppa toch?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kol Nedra
een goede reclame marketing team doet zijn ding wel :>

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zOybdtSYLSFsTxR6jUTsX4s2J9E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DCPlYtJ6wUgjahtMToeCBPR1.jpg?f=fotoalbum_large

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:54
Btc lekker moontje ook

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:17
Kol Nedra schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 21:01:
[...]

een goede reclame marketing team doet zijn ding wel :>

[Afbeelding]
Ik ken enkel Lagarde en JPow, wie zijn de andere 3?

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Don Guacamole
Let’s go!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QLkW0V5V0LljI2U29trzXHPPz08=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/ZJLeU2WusLuBlOhFYBWApCNw.gif?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Th1x4nG schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 21:19:
Ik ken enkel Lagarde en JPow, wie zijn de andere 3?
De linkse is @Verwijderd, de vierde is de vrouw van @Taro, en de vijfde is volgens mij Dennis Nedry uit Jurassic Park maar dan 30 jaar later.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online
Deze hele soap rondom Ledger is wel het ultieme scenario waarin mensen uit emotie gaan handelen. Nieuwe hardware wallets worden besteld (want aanbieding), experimenteren met nieuwe software, de SD kaarten en floppy disks worden weer uit de archiefkast getrokken.

Precies de omstandigheden waarin mensen fouten gaan maken en hierdoor de toegang tot hun crypto kwijtraken. Oftewel minder beschikbare supply op de markt om te verkopen. Ik zeg; number go up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:15
jvel92 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 21:29:
Deze hele soap rondom Ledger is wel het ultieme scenario waarin mensen uit emotie gaan handelen. Nieuwe hardware wallets worden besteld (want aanbieding), experimenteren met nieuwe software, de SD kaarten en floppy disks worden weer uit de archiefkast getrokken.

Precies de omstandigheden waarin mensen fouten gaan maken en hierdoor de toegang tot hun crypto kwijtraken. Oftewel minder beschikbare supply op de markt om te verkopen. Ik zeg; number go up
Haha dacht ik ook al aan. Bier en chips!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kol Nedra
wat ben ik blij dat ik 3 weken geleden een mooie stack LTC gekocht heb, let's goo LTC

3 weken voor halving neem ik mijn winst :)

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:02
DOT moon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Laatst online: 14:21
Vanaf morgen dus weer Bitcoin Miami 2023. Zal er nog wat nieuws komen?

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlanR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-09 06:02
Die volgt de btc, dot doet niks/weinig

Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Kol Nedra schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 21:41:
wat ben ik blij dat ik 3 weken geleden een mooie stack LTC gekocht heb, let's goo LTC

3 weken voor halving neem ik mijn winst :)
Om later weer duurder in te stappen?

HODL, 1k is programmed, then 10k :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
Vis schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 22:22:
[...]

Om later weer duurder in te stappen?

[Embed: title]

HODL, 1k is programmed, then 10k :P
Ik verkoop zeker een deel LTC voor BTC.
iig zeker niet voor een stablecoin of fiat hoor, dan probeer ik te swingtraden tussen LTC en BTC, mocht het niet hitten dan vind ik het niet erg om die stack te hodlen, want longterm idd is LTC een keeper!

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
Lekker bezig Semafoor. d:)b

Zero.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19:50
Pelox schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 22:34:
[...]

Lekker bezig Semafoor. d:)b
Met zijn vriendje Bommel!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• YES
  • Laatst online: 18:37

YES

Moderator General Chat
Ah ja, Semafoor en zijn vriendje Bommel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l32831xRoIfMXccAW4GDfW5IC-0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mbaTTYuuQmobU0OjBkSL25pQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
YES schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 23:36:
[...]

[Afbeelding]
_O-

Zero.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19:50
YES schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 23:36:
[...]

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oopY1pNL2Big0QN6IkK0I8dN7uE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ukl7bwHL3occrUJoWQ5kT7hn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• YES
  • Laatst online: 18:37

YES

Moderator General Chat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Ouch... RIP Ledger...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5c9wFaIR_IyP2ABakdqt5UBaNUY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zEusosXr8PuswfpmuNHnNLms.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Vertrouw ze toch een beetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18:14
Maar… Is er al een overtuigende reden om aan te nemen dat andere hardware wallets de seed technisch niet kunnen vrijgeven? Hebben die een andere hardware architectuur?

Als reactie op Ledger schermt Trezor met haar O van open source firmware. Dat betekent dat ik de firmware beter kan vertrouwen - maar niet dat het bij Trezor onmogelijk is dat de seed het device verlaat (als het een hacker lukt om er andere firmware op te krijgen).

[ Voor 57% gewijzigd door MrMrq op 18-05-2023 08:04 ]

Maktub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

MrMrq schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 07:54:
Maar… Is er al een overtuigende reden om aan te nemen dit voor andere hardware wallets anders is?

Of hebben die een andere hardware architectuur?
Open source wallet Trezor (wat ze tot dusver beweren) heeft een plusje t.o.v Ledger (closed source).

Verder tja.. "trust us bro"

En heb je een oude Nano S thuis liggen? Dan ben je hoogstwaarschijnlijk safe. Nu maar hopen dat dat crappy schermpje en knopjes minimaal nog 10 jaar mee gaan.

[ Voor 17% gewijzigd door Vis op 18-05-2023 08:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18:14
En even iets anders….

Dit is mijn eerste berenmarkt. Ik verwachtte een uitgestorven SC en een jarenlange decline van alts.

Maar wat ik hier en op Twitter zie is een hoop levendigheid, en shit- en meme coins die exploderen.
Onder de gemiddelde post van Poppe barst een klein leger aan greater fools nog uit elkaar van de hopium.

A-typische berenmarkt?

[ Voor 6% gewijzigd door MrMrq op 18-05-2023 08:15 ]

Maktub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
MrMrq schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 08:15:
En even iets anders….

Dit is mijn eerste berenmarkt. Ik verwachtte een uitgestorven SC en een jarenlange decline van alts.

Maar wat ik hier en op Twitter zie is een hoop levendigheid, en shit- en meme coins die exploderen.
Onder de gemiddelde post van Poppe barst een klein leger aan greater fools nog uit elkaar van de hopium.

A-typische berenmarkt?
Voor mijn gevoel is berenmarkt al een paar maanden voorbij…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Guacamole
roflexx schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 08:39:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RDaaGkYAiGvuD5dJvMkzAVBZp24=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/UHqTlRTwV5ICXqb7lWC1bDnj.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h1h4cCJM-ROQn55ZqUu29H8GDds=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JSYiZw9yaVkT70lx5BKYjLl5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Uniswap naar Polkadot/ Moonbeam.

https://cointelegraph.com...lkadot-parachain-moonbeam

Guy over securities en Polkadot

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlterBridge
  • Registratie: September 2021
roflexx schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 08:39:
[...]

Het is hier altijd gezellig gebleven :P! Maar zeker wel rustiger teruglezen dan in de 2021 bull.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kol Nedra
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UaPHXpcE5-O6mXLH1XbmwV1FlDA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8trAmkFTNg0oxFXZVmFr6IQC.jpg?f=fotoalbum_large

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

XRP moon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Guacamole
Rndr gaat de laatste tijd ook lekker moon

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Darrell
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/06r4jYRIqF_kW_yKh9LlhkAaw7Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JP8ekODN42Q1cI8686fpRXmo.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
Don Guacamole schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 12:43:
Rndr gaat de laatste tijd ook lekker moon
Sterk muntje. Tao (nee niet Taro) lijkt ook de weg naar boven gevonden te hebben na de eerste exchange listing inclusief dump.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-10 22:30
Een nieuwe telefoon hier, Trustwallet erop gezet (was even zoeken naar de woordjes), maar ik krijg een lager bedrag te zien in mijn Wallet.

Vermoedelijk omdat LRC niet in de lijst staat.
Kan hem nergens vinden, dus moet denk ik handmatig toevoegen.
Maar met welke settings?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Laatst online: 18:30
Ik lees dat ik goud in handen heb met mijn klassieke Ledger die minder dan 20 keer is gebruikt.

Nu alleen hopen dat Ledger Live die oude meuk ook blijft supporten, dat ze je niet gaan dwingen om te upgraden.

Edit:
Is deze al langs gekomen? 1M+ wallets met 1+ BTC, prachtige all time high!

https://www.lookintobitco...esses-greater-than-1-btc/

[ Voor 27% gewijzigd door BTC100K2021 op 18-05-2023 14:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:15

resusaapje

h less

NeutraleTeun schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 14:35:
Een nieuwe telefoon hier, Trustwallet erop gezet (was even zoeken naar de woordjes), maar ik krijg een lager bedrag te zien in mijn Wallet.

Vermoedelijk omdat LRC niet in de lijst staat.
Kan hem nergens vinden, dus moet denk ik handmatig toevoegen.
Maar met welke settings?
https://coinmarketcap.com/currencies/loopring/

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Darrell
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uPzt2cEeXqJUhbXs1q41olff4Fs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qTGYdknbpG1b3F7Txu9Myi71.jpg?f=fotoalbum_large

Zo. Hebben we die discussie ook weer gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
Darrell schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 15:03:
[Afbeelding]

Dus als ik het goed begrijp zijn we nu alles kwijt wat op onze ledger staat.. ;(

Of lees ik het verkeerd..

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Numbers
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
Het is waarschijnlijk als vloeken in de kerk, want tech, maar zodra mijn bank crypto bewaring aanbiedt ga ik direct over.

Scheelt een hoop gedoe. Bewijslast richting exchange, bank, belastingdienst wordt veel makkelijker. Geen zorgen over het bewaren en geen boormachine gaatjes ruilen voor Ledgers/ Trezors of andere wallets :+

Het wordt voor de echt vermogende in de wereld al aangeboden. Ben benieuwd wanneer dat ook voor de plebs beschikbaar komt.

Trust me when I say this is only the beginning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
Numbers schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 15:32:
Het is waarschijnlijk als vloeken in de kerk, want tech, maar zodra mijn bank crypto bewaring aanbiedt ga ik direct over.

Scheelt een hoop gedoe. Bewijslast richting exchange, bank, belastingdienst wordt veel makkelijker. Geen zorgen over het bewaren en geen boormachine gaatjes ruilen voor Ledgers/ Trezors of andere wallets :+

Het wordt voor de echt vermogende in de wereld al aangeboden. Ben benieuwd wanneer dat ook voor de plebs beschikbaar komt.
Mijn bank heeft dat ook:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EDkEVLXLUBpKBpFcvnedaMOge0k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VVflmGrGekPJx5OhylEWb6YA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Unexist
  • Laatst online: 02-10 21:11
Het is er al, en het heet NEXO!! :Y :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaes
  • Laatst online: 19:10

Chaes

#HODL

Darrell schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 15:03:
[Afbeelding]

Allemaal een storm in een glas water. Maar goed, de meute moet natuurlijk iets hebben om af te zeiken. Classic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Caballero
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:53
Ik heb soms ook wel eens heel kort die gedachte, maar zou je dat ook doen als de bank jouw crypto gebruikt om leningen te verstrekken aan klanten? Als er een limiet komt hoeveel crypto je per dag kan opnemen? Als je een fee betaalt van (omgerekend) €20 om crypto over te maken naar een rekening buiten Europa? Als je om wat voor reden dan ook naar Papoea-Nieuw Guinea wil verhuizen en daar je crypto niet kan gebruiken omdat de bank daar niet actief is? Als de bank niet alle crypto van al haar klanten beschikbaar heeft, mochten ze deze allemaal tegelijk opnemen? Er moet heel wat veranderen in het banksysteem voor ik een groot deel van mijn crypto daar stal..

[ Voor 6% gewijzigd door El Caballero op 18-05-2023 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Numbers
  • Niet online
El Caballero schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 16:08:
[...]

Ik heb soms ook wel eens heel kort die gedachte, maar zou je dat ook doen als de bank jouw crypto gebruikt om leningen te verstrekken aan klanten? Als er een limiet komt hoeveel crypto je per dag kan opnemen? Als je een fee betaalt van (omgerekend) €20 om crypto over te maken naar een rekening buiten Europa? Als je om wat voor reden dan ook naar Papoea-Nieuw Guinea wil verhuizen en daar je crypto niet kan gebruiken omdat de bank daar niet actief is? Als de bank niet alle crypto van al haar klanten beschikbaar heeft, mochten ze deze allemaal tegelijk opnemen? Er moet heel wat veranderen in het banksysteem voor ik een groot deel van mijn crypto daar stal..
Ik zou een zelfde soort constructie verwachten als met aandelen en daarbij doen ze dat ook niet. Zie er daarom geen issue in.

Bij een verhuizing naar Papoea-Nieuw Guinea zal die 50euro in de categorie wisselgeld vallen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Guacamole

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U6blhtV_b09DYll43mk-rv20rk4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/mkAFB48DECOCpptM5Nf4gQv1.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Mooie naald naar beneden..

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Mag nog wel even een stukje verder naar beneden, heb mijn DCA van vorige maand nog klaarstaan...

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Numbers
  • Niet online
Taro schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 17:07:
[...]

Mag nog wel even een stukje verder naar beneden, heb mijn DCA van vorige maand nog klaarstaan...
DCA politie incoming :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Die probeer ik iedere keer te triggeren, maar ze reageren niet meer :(

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Pagina: 1 ... 113 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Relevante & inhoudelijke berichten die ook voor anderen interessant zijn horen in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 (Zie ook dit bericht over SC vs NK topic).
  • Blijf on-topic.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!