[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 111 ... 251 Laatste
Acties:
  • 1.226.283 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10 15:20
LankHoar schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 16:22:
nieuws: Europese cryptovalutawet komt er definitief en gaat volgend jaar in

De MiCA is dus een feit. Lijkt me niet per se positief. We gaan allemaal rekt nu vrees ik.
Dat van stable coins is wel positief. Dat delen van wallets tja, anonimiteit is fijn om bv niet te conformeren aan eventuele belastingen of transacties, maar snap de insteek wel.

Ik ben wel voor de strengere regulaties om excessen zoals de Luna Celsius en al die meuk meer aan banden te leggen. Dan pas kan je echt wat meer vertrouwen in defi gaan krijgen. Dat het niet positief is voor mensen die liever onder de radar opereren of af en toe wat shit coin Casio a bezoeken is natuurlijk ook te billijken. Overall neig ik toch naar positief.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eEhoyDpgT-ocbGahrDfSZk2jFo0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KH3eOtlTk2N98VqFzjGXmibs.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is dan wel weer gaaf:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P4O3Z_BMe2NoWALcDh1PzAnQRYk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IcqghlqOvVSOav4ZKXvjoUi9.png?f=fotoalbum_large

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee.

Wat denk jij dat het is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:49
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 16:39:
[...]

Geen idee.

Wat denk jij dat het is?
Ik heb ook geen idee....wie het weet mag het zeggen.... :+

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
De soep wordt nooit zo heet gegeten als het wordt opgediend...

Hoe ik het lees, je hebt de Ledger daadwerkelijk nodig om de seed eruit te halen.
Ik hoop dat de meeste van jullie de Ledger in een safe of iets dergelijks hebben liggen en niet in een keukenlade. Of (aangezien we Tweakers zijn) in een bakje met andere USB's, zodat het lijkt op een normale USB en men hem dan laten liggen :+

Ik praat het absoluut niet goed.
Mijn vertrouwen is ook geschaad bij Ledger en ik ben me nu aan het verdiepen in Trezor en wat de gevaren kunnen zijn van een open source cold waller. Want, mocht het mogelijk zijn, dan ben ik weg.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:16
volgende stap is KYC bij Ledger ;w

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Maar trezor zal vast ook zo'n optie hebben hoor.. wanneer je een HW wallet aan een computer kan hangen en dmw software updates uit kan voeren is er altijd kans op backdoortjes.

Heb wel iets gevonden waardoor de oudere Ledgers wellicht gespaard blijven.. 😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VTXCK6iJtlR4B5dIDrKFI8deUII=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9hXTGrIiiSfaolKJ1inVWll4.jpg?f=fotoalbum_large

Wat een geitenbende die digitale muntjes.. ga maar weer een oude sok tevoorschijn halen en cash stacken 🤡

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
zwembroek schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 16:41:
[...]

Ik heb ook geen idee....wie het weet mag het zeggen.... :+
Dan laat je je 24 woorden achter bij de plaatselijke shoarmatent. Worden alleen vrij gegeven als je je favo gerecht inclusief saus kunt opnoemen zonder na te denken. Werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
streamnl schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 16:42:
De soep wordt nooit zo heet gegeten als het wordt opgediend...

Hoe ik het lees, je hebt de Ledger daadwerkelijk nodig om de seed eruit te halen.
Ik hoop dat de meeste van jullie de Ledger in een safe of iets dergelijks hebben liggen en niet in een keukenlade. Of (aangezien we Tweakers zijn) in een bakje met andere USB's, zodat het lijkt op een normale USB en men hem dan laten liggen :+

Ik praat het absoluut niet goed.
Mijn vertrouwen is ook geschaad bij Ledger en ik ben me nu aan het verdiepen in Trezor en wat de gevaren kunnen zijn van een open source cold waller. Want, mocht het mogelijk zijn, dan ben ik weg.
Dat je ledger moet hebben is dus voldoende voor bv autoriteiten om toegang te krijgen bij confiscate om zonder bv de pin te hebben. Als het echt zo is dat dmv firmware die seeds geexposed kunnen worden zijn we gewoon keihard in de maling genomen omdat ledger aangaf dat de keys eenmalig ten tijde van initialiseren weer gegeven worden. En dat zou gewoon de enige veilige manier zijn. Anders heeft een ledger vrij weinig zin. Kan je net zo goed MetaMask gaan gebruiken oid.

Als je denkt dat de soep nu heter wordt gegeten, dan heb je denk ik weinig gevoel in je tong :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

PureLOOD schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 16:28:
[...]

Uiteindelijk is regulatie (en consumentenbescherming) nodig voor mass adoptie. Dus dit zou ook goed kunnen uitpakken
Ik vrees van niet, crypto gaat helemaal kapot gereguleerd worden. Speculatief gezien dan, en dat is wat mij betreft ook prima. De mate van hebzucht is te veel binnen deze smerige space.

Doet u mij maar een bakje Bitcoin, gewoon als betaalmiddel in plaats van 50k soorten speculatieve cryptografisch versleutelde hoerentroep.

De dag dat je kunt betalen met satjes, niet omdat het moet maar omdat het kan, komt dichterbij. Theoretisch gezien hebben we namelijk geen toestemming nodig van welke overheid dan ook om Bitcoin te bezitten en te spenderen.

De werkelijke massale adoptie is niet die van speculatieve asset. De definitie van rijkdom is niet die van het vergaren van rendement in fiat. Brace yourselves, peak oil is coming. Met bijbehorend falen van de dominantie van Westerse economieën en welvaart. De hoogtijdagen zijn geweest.

En dat is goed. Want eerlijk is het nooit geweest.

Tijd voor verandering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
Vis schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 16:47:
Maar trezor zal vast ook zo'n optie hebben hoor.. wanneer je een HW wallet aan een computer kan hangen en dmw software updates uit kan voeren is er altijd kans op backdoortjes.

Heb wel iets gevonden waardoor de oudere Ledgers wellicht gespaard blijven.. 😅

[Afbeelding]

Wat een geitenbende die digitale muntjes.. ga maar weer een oude sok tevoorschijn halen en cash stacken 🤡
Een hardware limitatie kan je prima beschermen tegenover een software modificatie.

Ik heb niet zo lang geleden een nieuwe nano hersteld met mijn oude seed. Dus dan ben ik sowieso nat gegaan ondanks dat mijn wallets op een oude nano geïnitialiseerd zijn :+

[ Voor 10% gewijzigd door mannowlahn op 16-05-2023 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
mannowlahn schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 16:56:
[...]

Dat je ledger moet hebben is dus voldoende voor bv autoriteiten om toegang te krijgen bij confiscate om zonder bv de pin te hebben. Als het echt zo is dat dmv firmware die seeds geexposed kunnen worden zijn we gewoon keihard in de maling genomen omdat ledger aangaf dat de keys eenmalig ten tijde van initialiseren weer gegeven worden. En dat zou gewoon de enige veilige manier zijn. Anders heeft een ledger vrij weinig zin. Kan je net zo goed MetaMask gaan gebruiken oid.

Als je denkt dat de soep nu heter wordt gegeten, dan heb je denk ik weinig gevoel in je tong :+
Ze mogen gerust bij mij thuis zoeken. Een knappe persoon die mijn Ledger hier ergens kan vinden.
En geen Ledger, geen toegang.

Nogmaals, mocht het waar zijn, dan ga ik ook naar iets anders.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

streamnl schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 17:00:
[...]

Ze mogen gerust bij mij thuis zoeken. Een knappe persoon die mijn Ledger hier ergens kan vinden.

https://coldcard.com/

En voor de altcoins zou ik me niet te druk maken, die zijn uiteindelijk toch compleet waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konijn123
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22-01-2024
Maandag pizzaday :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Nice. Het is echter dinsdag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
Er is ook ergens een how to (op youtube) om een Trezor compleet open te sleutelen en zodoende te hacken. Gaat allemaal wel erg ver, met een Trezor zit je nog steeds goed als alternatief voor de Ledger. Ik heb beide maar ga de volgende firmware wel eens even goed bekijken waar ik allemaal toestemming voor geef. Ik zie het ook gewoon als een aanzetje voor hardware wallet KYC. Yikes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H_YCVvoF_7Us332BmaZPXgS_biw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MUjrKEUkxex82HgNV9q56h29.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:16
Ow jee, Ledger wil geld verdienen aan users die niet begrijpen wat ze eigenlijk kopen.

What's new? :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:08
Eens kijken hoe de situatie rondom Ledger zich verder ontwikkeld. Maakte in ieder geval geen gebruik van hun Ledger Live software. Wellicht scheelt dat.

Ondertussen maar eens kijken naar een goed alternatief, krijg van Trezor nou ook niet bepaald warme gevoelens om eerlijk te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
streamnl schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 17:00:
[...]

Waar voorheen volgens oude beloftes een ledger veilig was zou in theorie nu jouw ledger via software zijn seeds kunnen exposen. Bv malware. Nu heb je bv nog altijd je check op je ledger als je een transactie doet of te kijken of het adres klopt.

Maar als nu blijkt dat de ledger software matig zijn keys kan exposen na een firmware update, zou bv malware wat niks met ledger te maken heeft die ook daar gebruik van kunnen maken.

Of zelfs een malware in ledger software zelf.

Voorheen was dit compleet afgesloten van de ledger, de ledger creëerde zelf een Wallet zonder afhankelijk te zijn van software. Dit maakte het veilig.

Dus ja, dit is echt wel een dingetje. En waarom? Want not your keys not your coins.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SHcCVSSDgDrrnF7-YT8ORxf_xYg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l3wfNOScmabT9BAf2shHltCW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hJSmXGnu7w2t5E1PXmPrdTIeC8k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/A7OTM19CyVlzO6JzvMaFjC0l.gif?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:20

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-10 18:55
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/W0d0fXn/Screenshot-20230516-182352-Chrome.jpg

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

mannowlahn schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 17:48:
[...]

Dus ja, dit is echt wel een dingetje. En waarom? Want not your keys not your coins.
Gebruiksgemak boven absolute veiligheid. Verkeerde keus, waarom zou je anders een Ledger nemen. Toch maar eens kijken naar een Trezor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:51
Maar is het al 100% zeker dat je private seed automatisch verstuurd kan worden, of dat je de seed handmatig moet invoeren om van deze nieuwe functie gebruik te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Dacuuu schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 18:45:
Maar is het al 100% zeker dat je private seed automatisch verstuurd kan worden, of dat je de seed handmatig moet invoeren om van deze nieuwe functie gebruik te maken?
Het feit dat het überhaupt bereikbaar is na installatie is compleet onacceptabel.

Het zou moeten zijn zoals in deze review staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WhH2yf3Y_dUU_drvEdEihQsiSFs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MCeQVwtgr3ZpoGFkuZux8M8R.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Laatst online: 04:38
Hehe same hier. Wel stiekem even laten bezorgen met een adres foutje :+. Mensen die gegarandeerd dat pakketje een uur later hier komen brengen onder het mom van oeps je hebt denk ik iets fout getypt, deze is voor jou. Sta ik iig niet in die mooie database van ze.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

knakworst schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 18:48:
[...]

Het feit dat het überhaupt bereikbaar is na installatie is compleet onacceptabel.

[Afbeelding]
Ah kijk, dit geldt dus wel nog voor de Nano S, scheelt me weer een Trezor kopen dan..

Nano X en nieuwer? zou ik me zorgen maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:10

Darrell

Fiat moonboy

Ledger trolling the slowchat:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Vis schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 18:51:
[...]

Ah kijk, dit geldt dus wel nog voor de Nano S, scheelt me weer een Trezor kopen dan..

Nano X en nieuwer? zou ik me zorgen maken.
Totdat Ledger voor de Nano S ook de firmware updatet.

Edit: niet waar. Waarschijnlijk zit de backdoor nog niet in de S gebakken...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yzD-_rNQ0HJ-KInH_v3hU5thzSY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hmsgC79islN4OsZJ0eWbwKLv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door knakworst op 16-05-2023 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Wat is de beste hardwarewallet :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aAIJWNMxH2XJaxs-dKxG1NRerDY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GQlRGtwmVXNE4s9VJC0ck2c8.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Haha morgen komt er een bericht vanuit Ledger dat het toch anders zit. Ik vind het allemaal wat voorbarig om nu al een Trezor te kopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

zwembroek schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 19:03:
Haha morgen komt er een bericht vanuit Ledger dat het toch anders zit. Ik vind het allemaal wat voorbarig om nu al een Trezor te kopen.
Draadje van CEO. Niet overtuigend. Optioneel, peace of mind, blabla. Geen antwoord hoe het überhaupt mogelijk is. Als Ledger software het kan, kan malware het ook.

Het beste wat ze nu nog kunnen doen, is twee firmware versies, eentje waarbij je de seed kan sharen, en eentje waarbij dat niet kan. Allemaal verre van optimaal, maar lijkt nu nog de beste oplossing.

[ Voor 32% gewijzigd door knakworst op 16-05-2023 19:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszoekr
zwembroek schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 19:03:
Het is ook voorbarig. Maar nu koop je nog zo'n ding voor €58 incl. verzenden. Na morgen zijn ze ou of stock, en daarna €99 :p

Dit is crypto, je moet er vroeg bij zijn :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er weinig verstand van, maar Trezor is natuurlijk ook gewoon een commerciële moonspeculanten knakenwallet.

En ja, dat roep ik gewoon stellig zonder enige vorm van onderbouwing.

Als mijn Bitcoin positie meer dan de huidige €35,48 waard was geweest, zou ik absoluut zijn gegaan voor een Coldcard in combinatie met Spector desktop:

https://orangepill.blog/b...with-specter-desktop.html

Waarom? Ten eerste gebruiken ze een spookje van PacMan om de instructie website op te vrolijken. Ten tweede lijken alle zware Bitcoin nerds met een hoog IQ en laag EQ dat te gebruiken. En laten we eerlijk zijn, wanneer zulke mensen (met meer robot dan menselijkheid in hun ziel) er heil in zien dan moet het wel solide tech zijn.

Het enige voordeel is wel dat dit type cold wallet geen shitcoins ondersteunt. Daar kan ik verder persoonlijk niet wakker van liggen.

Maar om misverstanden te voorkomen: ik hou het wel bij mijn white trash Trezor wallet want heb echt geen zin om me te verdiepen in cold storage. Zo'n persoon wil ik niet worden, dan nog liever de boel gehacked en verkwanseld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 16:32
Misschien toch nu de knoop doorhakken en voor gridplus lattice1 gaan

[ Voor 3% gewijzigd door keepitfrosty op 16-05-2023 19:21 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 19:15:
Ik heb er weinig verstand van, maar Trezor is natuurlijk ook gewoon een commerciële moonspeculanten knakenwallet.

En ja, dat roep ik gewoon stellig zonder enige vorm van onderbouwing.

Als mijn Bitcoin positie meer dan de huidige €35,48 waard was geweest, zou ik absoluut zijn gegaan voor een Coldcard in combinatie met Spector desktop:

https://orangepill.blog/b...with-specter-desktop.html

Waarom? Ten eerste gebruiken ze een spookje van PacMan om de instructie website op te vrolijken. Ten tweede lijken alle zware Bitcoin nerds met een hoog IQ en laag EQ dat te gebruiken. En laten we eerlijk zijn, wanneer zulke mensen (met meer robot dan menselijkheid in hun ziel) er heil in zien dan moet het wel solide tech zijn.

Het enige voordeel is wel dat dit type cold wallet geen shitcoins ondersteunt. Daar kan ik verder persoonlijk niet wakker van liggen.

Maar om misverstanden te voorkomen: ik hou het wel bij mijn white trash Trezor wallet want heb echt geen zin om me te verdiepen in cold storage. Zo'n persoon wil ik niet worden, dan nog liever de boel gehacked en verkwanseld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ah7mYdouYc2M9tabvx7Fpga_020=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jQKGBhjeqMX4u4xGcaxPWS9z.jpg?f=fotoalbum_large

Al zou @Verwijderd ongetwijfeld voor de BTC Gold teeth edition gaan.

Mij spreekt die Belgische Ngrave wallet ook wel aan.
Veel geld maar dan heb je ook wat.

https://www.bloovi.be/art...crypto-cold-wallet-ngrave

[ Voor 5% gewijzigd door Alpina op 16-05-2023 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
knakworst schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 18:48:
[...]

[Afbeelding]
Optie 1 totaal kut: klik op deze knop en je seed staat verdeeld over 3 cloud servers.

Optie 2 iets minder kut: voer nu je seed in op je leder of via het toetsenbord op je pc, en daarna verzenden we je key verteld naar 3 cloud servers.

Beide opties staan natuurlijk lijnrecht tegenover het not your keys principe. Maar her gaat er mij om.. Is de seed uit te lezen uit je ledger hardware, of moet je hem handmatig invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07:28
Ledgerdrama: Wellicht geldt ook hier, nu voor nóg een reden extra: spreid je risicos. Het zal nooit te vermijden zijn dat je enig vertrouwen hebt in de hardwareoplossing die je kiest. Waarom wedden op één paard? Ik was net een paar dagen aan het nadenken over /researcher van een Bitbox2 naast mijn huidige harde portemonnaie. Volledig open source en je weet zeker dat je zaad er vanaf kan want hij wordt op een sd kaart geback-upt. Interessante use cases, ondanks ver weg van een airgapped paper wallet en/of mijn huidige woordenbeveiliging.
En daar dan een deel opzetten zodat ook je hardwarerisico extra gespreid is. Ik bankier ook niet bij maar één bank.

Mooi hoe de wereld regelmatig mijn brain farts bevestigt.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

knakworst schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 19:07:
[...]

Draadje van CEO. Niet overtuigend. Optioneel, peace of mind, blabla. Geen antwoord hoe het überhaupt mogelijk is. Als Ledger software het kan, kan malware het ook.

[Twitter]
[Embed]

[Embed]
[Embed]

Het beste wat ze nu nog kunnen doen, is twee firmware versies, eentje waarbij je de seed kan sharen, en eentje waarbij dat niet kan. Allemaal verre van optimaal, maar lijkt nu nog de beste oplossing.
Haha, CZ zit er ook meteen weer lekker tussen te stoken om die muntjes naar zijn exchange te laten vloeien.

Wat een heerlijk misbakseltje is dat ventje toch.

Wel fijn, kan ik in ieder geval weer oordelen en mezelf beter voelen dan hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiley99 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 19:25:
Ledgerdrama: Wellicht geldt ook hier, nu voor nóg een reden extra: spreid je risicos. Het zal nooit te vermijden zijn dat je enig vertrouwen hebt in de hardwareoplossing die je kiest. Waarom wedden op één paard? Ik was net een paar dagen aan het nadenken over /researcher van een Bitbox2 naast mijn huidige harde portemonnaie. Volledig open source en je weet zeker dat je zaad er vanaf kan want hij wordt op een sd kaart geback-upt. Interessante use cases, ondanks ver weg van een airgapped paper wallet en/of mijn huidige woordenbeveiliging.
En daar dan een deel opzetten zodat ook je hardwarerisico extra gespreid is. Ik bankier ook niet bij maar één bank.

Mooi hoe de wereld regelmatig mijn brain farts bevestigt.
Jij had toch een Coldcard i.c.m Spector desktop?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 19:27:
[...]

Haha, CZ zit er ook meteen weer lekker tussen te stoken om die muntjes naar zijn exchange te laten vloeien.

4

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9L_9U7frZCAJbU2L0oN5l84l_yA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RcikIS5pXxFkppAJyBIFQrys.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 19:27:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OjvltTQo9Z8GaX5QPT_-6c6koic=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bEw0Ktp5YEhq9zCcXJwahDdh.jpg?f=fotoalbum_large

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
knakworst schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 19:07:
[...]

[Twitter]
[Embed]

[Embed]
[Embed]

Hoeveelheid firmwares maakt niet uit. Als een software matig aanpassing the seed er uit kan halen is de ledger waardeloos. Het hele concept ervan is daarmee teniet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:10

Darrell

Fiat moonboy

En gelijk in de aanbieding voor de mensen die nog twijfelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
"Ledger Recover is an ID-based key recovery service that provides a backup for your Secret Recovery Phrase."
Bron: https://support.ledger.co...s/9579368109597?docs=true

Begrijp ik het nu goed dat ze de optie aanbieden om een ID veilig op te slaan met een ander ID?

Afbeeldingslocatie: https://www.durkotheek.nl/wp-content/gallery/cache/115__600x9999_kabouterwesley_turboturbo.png

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Darrell schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 19:55:

[Twitter]
F*ck nu is die geen 69 meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D7FhQYULSlPW9fJUTJ5LD-mvK-o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/71I9TOmVT9Lt8IjUFpcJfo3f.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

Zou echt mooi zijn als Trezor nu honderdduizenden exemplaren verkoopt en dan over een week of 3 een soortgelijke update als Ledger uitbrengt.

Iedereen vies genaaid. _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twit
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 20:19:
[...]

Zou echt mooi zijn als Trezor nu honderdduizenden exemplaren verkoopt en dan over een week of 3 een soortgelijke update als Ledger uitbrengt.

Iedereen vies genaaid. _O-
De hoeveelheid briljante (maar evil) business ideeen die jij er toch iedere week weer uitgooit haha. Meld het even mocht je ooit stoppen met je nachtdiensten en voor jezelf beginnen dan ga ik nóg meer opletten voor alles wat er in crypto land op de markt komt ;)

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Verwijderd

twit schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 20:36:
[...]

De hoeveelheid briljante (maar evil) business ideeen die jij er toch iedere week weer uitgooit haha. Meld het even mocht je ooit stoppen met je nachtdiensten en voor jezelf beginnen dan ga ik nóg meer opletten voor alles wat er in crypto land op de markt komt ;)
Ik zat te denken aan:

De Cryptocurrency Slowchat hardware wallet.

- Ondersteunt alleen PEPE.
- Is gewoon een software wallet + Chinese 512MB USB stick met Tweakers logo.
- Prijs €1337
- Wordt geleverd met gratis Tweakers.net sokken en 1 maand abbo.
- Voorgeïnstalleerde seedphrase.
- Werkt alleen op Linux.
- Gepushed op frontpage en pricewatch.
- Dumpt munten automatisch 24h na deposit in louche De-Fi liquidity pool combi's en staking rewards gaan naar mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Zojuist eentje besteld voor 58 euro (oftewel 0.7 LTC, want met crypto betalen was mogelijk 👍🏼)

Adoptie!

Oja die 0.7 LTC koop ik wel weer terug bij een dip :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Don Guacamole
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 07:54
Ah, ik lees zojuist wat ik met m’n ledger kan doen.. is ie toch nog nuttig..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fn9oJ9SRrrUrXNtxxvp0FcBm41U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ix6HsWXkzEvtaqThkElxF5XN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:08
Don Guacamole schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 21:14:
Ah, ik lees zojuist wat ik met m’n ledger kan doen.. is ie toch nog nuttig..
[Afbeelding]
Geloof dat Ledger een voorkeur heeft voor backdoors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:34
Slonzo schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 14:52:
[...]

Nou, nee, als ze dit kunnen betekent het gewoon dat de mogelijkheid altijd al in de hardware heeft gezeten. Dat kan je er niet uit patchen met een update. Zelfs als de firmware niet uitgebracht wordt, zou een bad actor met voldoende technische kennis die functionaliteit (in theorie) uit kunnen buiten. Dan hebben ze inderdaad hun eigen doodsvonnis getekend.

Maar goed, inderdaad nog even afwachten. Ik blijf nog even in de ontkenning en hoop op een goede verklaring dat het toch echt niet kan :+
Gaat het alleen om de nano X of ook om de S versie?

Edit: bekend

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

elektriekert schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 21:35:
[...]

Gaat het alleen om de nano X of ook om de S versie?
Ik lees overal dat de S versie is uitgesloten van de update. Godzijdank, meme still relevant.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b9-KYrb3p9evy63TopMr6BrdVsk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZPSJxWP7UgZBytgSItM345cp.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 18:56

troje

was here!

Zo, mooi die cryptomuntenwereld. Gisteravond vond ik het nog een beetje saai. En zie hier, Ledger besloot vandaag om de business fuck up van het jaar te zijn. Het is echt geen dag saai. Ik ben benieuwd hoe dat daar bij Ledger intern aan toegaat. Niemand die daar geprobeerd heeft om dit tegen te houden? Het lijkt erop dat de Nano X en Nano S plus al ontworpen zijn met deze functionaliteit in gedachten.

Affijn, Trezor besteld.

Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 21:40:
[...]

Ik lees overal dat de S versie is uitgesloten van de update. Godzijdank, meme still relevant.
[Afbeelding]
Ik zie het net voorbij komen, moest nog ff een paar pagina’s door :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twit
troje schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 21:43:
Zo, mooi die cryptomuntenwereld. Gisteravond vond ik het nog een beetje saai. En zie hier, Ledger besloot vandaag om de business fuck up van het jaar te zijn. Het is echt geen dag saai. Ik ben benieuwd hoe dat daar bij Ledger intern aan toegaat. Niemand die daar geprobeerd heeft om dit tegen te houden? Het lijkt erop dat de Nano X en Nano S plus al ontworpen zijn met deze functionaliteit in gedachten.

Affijn, Trezor besteld.
Misschien hebben ze daar zo’n moderne scrum master die het principe ‘fail quickly’ niet helemaal goed begrepen heeft 8)7 . Zelfs als blijkt dat het zwaar opgeblazen wordt nu en risico meevalt. Hoe kun je in godsnaam zo’n goede naam, merk, product lineup en hele mooie positie in deze markt zo ondoordacht te grabbel gooien en zo’n dienst lanceren. Bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Bij deze biedt ik mijn Nano S te koop aan, deze gaat heel schaars en gewild worden omdat hij niet kwetsbaar is voor de backdoor scam.

Bieden kan vanaf 1 BTC.

Ik bewaar desgewenst ook nog wel de seed als "extra backup" functionaliteit voor je.

Kom maar door met die biedingen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

elektriekert schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 21:50:
[...]

Ik zie het net voorbij komen, moest nog ff een paar pagina’s door :+
Als je bij bent en niets te doen hebt dan staan
er op https://www.reddit.com/r/ledgerwallet ook nog wel een paar leuke draadjes.

En hier de geniale move van Ledger in een promotie video:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twit schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 21:51:
[...]

Misschien hebben ze daar zo’n moderne scrum master die het principe ‘fail quickly’ niet helemaal goed begrepen heeft 8)7 . Zelfs als blijkt dat het zwaar opgeblazen wordt nu en risico meevalt. Hoe kun je in godsnaam zo’n goede naam, merk, product lineup en hele mooie positie in deze markt zo ondoordacht te grabbel gooien en zo’n dienst lanceren. Bizar.
Simpel: inkomsten. Ze willen groeien maar iedere OG cryptomotherfucker heeft al een Ledger.

Wat moet je dan? Origineel zijn natuurlijk.

Een exporteerbare seed phrase, dat hebben niet veel legale concurenten. Geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 22:00:
[...]

Simpel: inkomsten. Ze willen groeien maar iedere OG cryptomotherfucker heeft al een Ledger.

Wat moet je dan? Origineel zijn natuurlijk.

Een exporteerbare seed phrase, dat hebben niet veel legale concurenten. Geniaal.
Dan ga je toch gewoon net als wij de hele dag zoveel mogelijk maagdelijke tere zieltjes die nog in fiat geloven aan de crypto proberen te krijgen ;). Start de ledgercoin,, Stop daar je marketing budget in, en verkoop ze vervolgens nadat hun eerste shitcoins moon gaan ook een mooie ledger met €10 aan ledgercoin preinstalled. Of ga gwwoon met je poten omhoog op je bureau zitten, geld tellen en start af en toe een reorg zodat je je cijfers weer wat oppoetst. Maar dit |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
Darrell schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 19:55:

[Twitter]
Meteen gekocht, ze kunnen de vinkentering krijgen bij Ledger! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twit
elektriekert schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 22:15:
[...]

Meteen gekocht, ze kunnen de vinkentering krijgen bij Ledger! :+
Fees van het bitcoin verplaatsen, tijd verspillen om nieuwe wallet aan te maken, trezors aanschaffen en de nieuwe recovery seeds weer verdeeld door het hele land heenrijden. Hier ook gelijk besteld maar het is niet dat nu alle problemen in 5 minuutjes werk weer uit de wereld zijn. Knap vervelend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

twit schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 22:17:
[...]

Fees van het bitcoin verplaatsen, tijd verspillen om nieuwe wallet aan te maken, trezors aanschaffen en de nieuwe recovery seeds weer verdeeld door het hele land heenrijden. Hier ook gelijk besteld maar het is niet dat nu alle problemen in 5 minuutjes werk weer uit de wereld zijn. Knap vervelend.
Gewoon de seed van je Ledger importeren in de Trezor en klaar.

Veel veiliger, de Trezor is ook logger en groter dus er passen ook veel meer coins in!

Nee geintje, er passen meer coins OP natuurlijk. Iedereen weet tenslotte dat je coins erop staan en dat je ze er niet in stopt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 21:57:
[...]

er op https://www.reddit.com/r/ledgerwallet ook nog wel een paar leuke draadjes.

[YouTube: Introducing Ledger Recover]
Lijkt wel 1 april man. Dat filmpje :'(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 22:22:
[...]
Gewoon de seed van je Ledger importeren in de Trezor en klaar.
Dit is een geintje toch?

Als je je Ledger niet vertrouwd omdat de seed kan lekken, dan kan je je seed als onveilig beschouwen en doe je er verstandig aan opd e Trezor lekker opnieuw te beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukszoekr schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 22:23:
[...]

Lijkt wel 1 april man. Dat filmpje :'(
Ik geniet hier ook veel meer van dan zou moeten. Ik ga echt rechtstreeks naar de hel wanneer mijn lichtje ooit dooft...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukszoekr schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 22:24:
[...]

Dit is een geintje toch?

Als je je Ledger niet vertrouwd omdat de seed kan lekken, dan kan je je seed als onveilig beschouwen en doe je er verstandig aan opd e Trezor lekker opnieuw te beginnen
Goed punt. Even niet bij stil gestaan, was bloedserieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Gelukszoekr schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 22:24:
[...]

Dit is een geintje toch?

Precies , dat was ook mijn gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troje

troje

was here!

ik denk dat we de komende dagen nogal veel offchain actie gaan zien.

Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.P!nk
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t_42gG6JSYU2Z6vapQXcmi8g59g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Lx7vbgGmI0vwWFXKwEDZ66Jt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlterBridge
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 02-10 20:29
Hoe kan Ledger met zo’n specifiek product en marktaandeel nou zoiets doms doen als ik het allemaal goed begrijp…

Dus weer terug van mijn Ledger naar Nexo :9 ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien nog wel een heads up voor jou @Gelukszoekr:

https://www.reddit.com/r/..._how_my_entire_trezor_got

Sign alleen transacties, nooit interacties met smartcontracts etc.

Trezor en shitcoinerij gaan niet zo lekker samen, al meerdere van dit soort posts gezien daar. Aangezien je Ethereum betast tegenwoordig leek het me dus wel relevant.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

twit schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 22:26:
[...]

Precies , dat was ook mijn gedachte.
Ik dacht dat de grap wel over zou komen.

De coins staan er namelijk ook niet op :+

Wellicht iets te hoog gegrepen voor dit topic. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 21:57:
[...]

[YouTube: Introducing Ledger Recover]
LOL: Damaging it. Kaart open en bloot glas wijn erover.
Not there when you need it. Ledger Live in vliegtuig :X

Het hele bedrijf te grabbel gooien in 1 dag. Ledger kan het.

Ik wist niet dat een hopium pijp roken zo slecht voor je gezondheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troje

troje

was here!

knakworst schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 22:42:
[...]

LOL: Damaging it. Kaart open en bloot glas wijn erover.
Not there when you need it. Ledger Live in vliegtuig :X

Het hele bedrijf te grabbel gooien in 1 dag. Ledger kan het.

Ik wist niet dat een hopium pijp roken zo slecht voor je gezondheid is.
Echt, dat filmpje is zo bizar slecht. Je seed phrase ligt open en bloot op de eettafel. Of je hebt je seedphrase nodig in het vliegtuig waar zo iedereen kan meekijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Numbers
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
Ondanks alle berichten hier over Ledger snap ik het toch niet helemaal. :?

Wanneer zouden ze via malware je sleutel kunnen achterhalen? Enkel wanneer de Ledger is aangesloten op je computer of zelfs al puur via de Ledger life software?

Trust me when I say this is only the beginning.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Numbers schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 22:45:

Wanneer zouden ze via malware je sleutel kunnen achterhalen? Enkel wanneer de Ledger is aangesloten op je computer of zelfs al puur via de Ledger life software?
Als de Ledger is aangesloten op je computer.

Maar het hele punt is dat hun eigen statement niet waar is.

And unless you’ve been hiding under a rock, you’ll know that Ledger’s entire mission is protecting your private keys by keeping them offline and securely in your device.

https://www.ledger.com/ac...ur-private-key-is-offline

HOE heeft dit ooit kunnen gebeuren, in een bedrijf waar honderden medewerkers werken. Ze kunnen in ieder geval geld verdienen aan een mooie Netflix documentaire.

[ Voor 9% gewijzigd door knakworst op 16-05-2023 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 22:34:
Misschien nog wel een heads up voor jou @Gelukszoekr:

https://www.reddit.com/r/..._how_my_entire_trezor_got

Sign alleen transacties, nooit interacties met smartcontracts etc.

Trezor en shitcoinerij gaan niet zo lekker samen, al meerdere van dit soort posts gezien daar. Aangezien je Ethereum betast tegenwoordig leek het me dus wel relevant.
Thanks! Al snap ik het nog niet helemaal.

Die post is best eng. Blijkbaar heeft ie interactie gehad met een malafide smart contract. Voor het aangaan van die Ethereum node is het wel noodzakelijk dat je rechten geeft voor het uitvoeren van een smart contract. En dat kan blijkbaar ook wel met de Trezor
https://www.reddit.com/r/...malicious_smart_contract/

In mijn geval zit m'n node wel "gekoppeld" aan de ledger in die zin dat het withdraw adres daarop uitkomt. Opzicht geen ramp, het zijn voorlopig enkel staking rewards die hier zullen binnenkomen. Zodra ik ga unstaken wordt het een kwestie van snel weer de ETH verhuizen lijkt me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 22:37:
[...]

Ik dacht dat de grap wel over zou komen.

De coins staan er namelijk ook niet op :+

Wellicht iets te hoog gegrepen voor dit topic. :P
Ik dacht laat ik het toch even benoemen. Dit is wel lastige materie en ik kan me zo voorstellen dat vele mensen dit alsnog zullen doen. Dat is, overstappen op een andere hardware wallet en dan klakkeloos de seed van de ledger importeren

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dacuuu

Ledger riep altijd... Je seed komt 1x bij het aanmaken van je seed op het scherm, bewaar je seed goed, want hierna kan je hem nooit meer terug zien, technisch hardware matig niet mogelijk bla bla.

Nu blijft dus met een software update je de seed kan exporteren naar 3 cloud tokos.

Het hele punt is dat ze altijd aangaven dat je die seed dus niet terug kon halen, nooit.

En nu kan dat na 1 software update notabene wel.

Zelf geven ze nog aan als argument dat je het nog op de ledger moet bevestigen dat je je seed de wijde wereld in stuurt, maar dat is het punt niet waar iedereen over valt.

Seed = terug te halen op de hardware..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Aan de andere kant. Er vanuitgaande dat ze met de huidige firmware nog niks kunnen. Wat niet uitgesloten is. Dan zou je kunnen overwegen om je seed mee te nemen naar een andere wallet, en de ledger simpelweg niet meer gebruiken.... toch... toch... TOCH??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Gelukszoekr schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 22:53:
Aan de andere kant. Er vanuitgaande dat ze met de huidige firmware nog niks kunnen. Wat niet uitgesloten is. Dan zou je kunnen overwegen om je seed mee te nemen naar een andere wallet, en de ledger simpelweg niet meer gebruiken.... toch... toch... TOCH??
Dan kun je net zo goed de Ledger niet updaten. Op zich zijn er tientallen miljoenen verkocht en er is geen actieve backdoor. Dat zegt wel wat. Maar installeer niet de nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 16:32
Gelukszoekr schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 22:53:
Of het zat er altijd al in maar zou een nog grotere shitstorm geven. Dus maar een placebo update die de functie “toevoegd” ……maybe just maybe

Acties:
  • +14 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik het interpreteer: Het gaat erom dat de seed los kan raken en uit de USB device kan vallen. Als de seed dan in contact komt met water kan hij ontkiemen en kan er een geldboom uit groeien (euro of dollar, hangt van je locatie af).

Zeer ongewenst bij Bitcoiners.

Bij Trezor kan dit niet gebeuren omdat de lijm waarmee je seed bevestigd is in het device, gemaakt wordt door een inheemse stam uit El Salvador. De vrouwen van die stam kauwen 12 uur op een speciale gom gewonnen uit een inheemse kruidenmix. Hierdoor is de lijm supersterk en laat je seed nooit meer los.

Daarnaast is de seed van een Trezor ook waterdicht gemaakt zodat hij niet kan ontkiemen in aanraking met water, mocht hij toch om welke reden dan ook losraken. Dus echt veel en veel veiliger.

Tenminste, dat is wat ik er van begreep. Maar ben geen ster in de Engelse taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
knakworst schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 22:55:
[...]
Dan kun je net zo goed de Ledger niet updaten. Op zich zijn er tientallen miljoenen verkocht en er is geen actieve backdoor. Dat zegt wel wat. Maar installeer niet de nieuwe firmware.
Ja, maar dat is ook helemaal kut toch. Permanent met een grote balk in je scherm als je dat ding aansluit. "Warning. You do not have the latest firmware installed. Support is degraded" oid. Dat voelt ook niet helemaal veilig...
keepitfrosty schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 22:56:
[...]
Of het zat er altijd al in maar zou een nog grotere shitstorm geven. Dus maar een placebo update die de functie “toevoegd” ……maybe just maybe
Ja, ook mijn gedachte. Wie weet zat die functie er altijd al in maar nu ze het product helemaal hebben uitgewerkt doen ze alsof het ineens een nieuwe feature gaat worden.

Voor hetzelfde geld heeft Ledger al lang een database met alle seeds liggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Numbers
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
knakworst schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 22:55:
[...]

Welke moet je niet updaten? De software op de ledger of de Ledger Live op je computer? Ik ga uit van de Ledger, want die software zou de gegevens moeten vrij geven toch?

Waarom zou het voor de Nano S overigens niet van toepassing zijn?

Trust me when I say this is only the beginning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Numbers schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 23:05:
[...]
Welke moet je niet updaten? De software op de ledger of de Ledger Live op je computer? Ik ga uit van de Ledger, want die software zou de gegevens moeten vrij geven toch?

Waarom zou het voor de Nano S overigens niet van toepassing zijn?
Firmware. En Ledger S krijgt deze mogelijkheid niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yzD-_rNQ0HJ-KInH_v3hU5thzSY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hmsgC79islN4OsZJ0eWbwKLv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:44
Gelukszoekr schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 22:50:
[...]

Ik dacht laat ik het toch even benoemen. Dit is wel lastige materie en ik kan me zo voorstellen dat vele mensen dit alsnog zullen doen. Dat is, overstappen op een andere hardware wallet en dan klakkeloos de seed van de ledger importeren
Dit moet op zich geen probleem zijn toch, mits je de Ledger na de transacties direct vernietigt en ergens diep in de oceaan gooit. De kans dat je seed al compromised is lijkt mij echt enorm klein, want anders was je wallet al wel leeg getrokken :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Ik heb trouwens nog wel een NANO S liggen. Ik kan die natuurlijk wel restoren met dezelfde seed. Ik zie dat die nog gewoon updates krijgt maar qua hardware simpelweg niet z'n seed kan weggeven. Klinkt als een upgrade :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Wat een soap weer, speel ook ff geconcentreerd wat videogames op rustige avonden..

Denk dat ik mijn Tangem wallet wat harder ga waarderen nu :P

Relevant topic ter info: https://www.reddit.com/r/...ardware_wallet_is_better/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xI4q5XHLcjpYU-iMGRyiUZvWha8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QZav1Xflese1JY1qghqmsuyO.png?f=user_large
:P

[ Voor 28% gewijzigd door 2Dutch op 17-05-2023 00:23 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Oke, cool. Het oude beestje, de Nano S maar uit de kast getrokken. Gereset, en een restore gedaan van m'n seed. De Ledger Live terug gezet naar factory default. En een restore gedaan. De Nano S krijgt nog netjes nieuwe firmware, maar is dus technisch niet in staat deze nieuwe "feature" te ondersteunen.

Volgens mij ben ik er dan al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
mooi man!

nothing stops this train

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kol Nedra
mooie sum-up:

Ook een klein stukje over Trezor

[ Voor 94% gewijzigd door Kol Nedra op 17-05-2023 02:44 ]

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
court victory xrp?
Https://cointelegraph.com...ling-hinman-documents/amp

[ Voor 15% gewijzigd door Gipsy King op 17-05-2023 06:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Gelukszoekr schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 00:18:
Oke, cool. Het oude beestje, de Nano S maar uit de kast getrokken. Gereset, en een restore gedaan van m'n seed. De Ledger Live terug gezet naar factory default. En een restore gedaan. De Nano S krijgt nog netjes nieuwe firmware, maar is dus technisch niet in staat deze nieuwe "feature" te ondersteunen.

Volgens mij ben ik er dan al :)
Die seed had je toch bij drie verschillende familieleden? * knakworst stopt Makita in lader.
Pagina: 1 ... 111 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Relevante & inhoudelijke berichten die ook voor anderen interessant zijn horen in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 (Zie ook dit bericht over SC vs NK topic).
  • Blijf on-topic.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!