Bitcoin - A weapon of mass disruption
Als anderen de fee betalen zoals in dit geval dan kijk je doorgaans niet op een paar honderdduizenden Euro's meer of minderGelukszoekr schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:05:
De Nederlandsche Bank verhuisde stiekem 15 miljard euro aan goud en geld naar Zeist
https://www.ad.nl/binnenl...geld-naar-zeist~a3aeaa1e/
Zal een aardige transferfee gekost hebben
Schijnt zelfs dat +-66% van het Nederlandse goud niet in Nederland ligt. Stel je voor dat je denkt dat 33% in de VS ligt, maar 10 andere landen denken hetzelfde en de VS heeft de daadwerkelijke hoeveelheid inmiddels mooi als onderpand voor iets anders gebruikt, of mag omdat ze dit goud "in bezit heeft" meer Dollars printen of iets dergelijks.... Nu ik het zeg: Zou maar zo de waarheid kunnen zijn

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP
volgens mij is dat ook gewoon zo. Ergens in de jaren 70 hebben veel landen geprobeerd het goud terug te krijgen, en daar werd dus geen gehoor aan gegeven. Volgens mij is dat nu niet andersTaro schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:30:
[...]
Als anderen de fee betalen zoals in dit geval dan kijk je doorgaans niet op een paar honderdduizenden Euro's meer of minder
Schijnt zelfs dat +-66% van het Nederlandse goud niet in Nederland ligt. Stel je voor dat je denkt dat 33% in de VS ligt, maar 10 andere landen denken hetzelfde en de VS heeft de daadwerkelijke hoeveelheid inmiddels mooi als onderpand voor iets anders gebruikt, of mag omdat ze dit goud "in bezit heeft" meer Dollars printen of iets dergelijks.... Nu ik het zeg: Zou maar zo de waarheid kunnen zijn
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Goud als onderpand voor dollars? Dat is al meer als 50 jaar niet meer het geval. Daar heeft Nixon in ‘71 al een eind aan gemaakt: Wikipedia: Nixon shockTaro schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:30:
[...]
of mag omdat ze dit goud "in bezit heeft" meer Dollars printen of iets dergelijks....
Dollars zijn derhalve ook niet meer inwisselbaar tegen het goud uit de us goud reserve.
Dezelfde soort constructies worden gebruikt bij een breed scala aan andere financiële producten.Taro schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:30:
[...]
Als anderen de fee betalen zoals in dit geval dan kijk je doorgaans niet op een paar honderdduizenden Euro's meer of minder
Precies. Al paar keer aangehaald maar ‘van goud tot Bitcoin’ is echt een leestip ook qua geschiedenis.anti elppa schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:44:
[...]
volgens mij is dat ook gewoon zo. Ergens in de jaren 70 hebben veel landen geprobeerd het goud terug te krijgen, en daar werd dus geen gehoor aan gegeven. Volgens mij is dat nu niet anders
Deze 2 landen zijn in ieder geval al jaren aan het hamsteren in plaats van uitlenen of weggeven.
An important #gold fact that is often forgotten:
— Ronnie Stoeferle (@RonStoeferle) 15 mei 2023
"China and India have gone from representing a combined 28.7% of consumer gold demand in 2000, to now driving nearly half (48.4%) of global consumer demand in 2022, with a combined 1,600 tonnes of demand last year." #IGWT23
Ik ga eens proberen te shorten tot 0.00164Taro schreef op maandag 15 mei 2023 @ 17:06:
[...]
+21% vandaag volgens ByBit, maar sinds de aankoop is het percentage hoger.
De gisteren ingestelde sell orders zijn ook geraakt en inmiddels weer lager teruggekocht:
[Afbeelding]
Goud was heel lang world reserve currency gewoonweg simpel omdat er geen betere alternatief was.....en die is er nu wel 👍
nothing stops this train
Kol Nedra schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:59:
Bitcoin is niet voor niets superieur tegenover......ja alles eigenlijk!
Goud was heel lang world reserve currency gewoonweg simpel omdat er geen betere alternatief was.....en die is er nu wel 👍
:strip_exif()/f/image/C942Xpph1gLtF3kx2laRdqKC.png?f=user_large)
Klopt, maar bedoel ik nu niet. Zie het meer als het heen en weer schuiven van enkele miljarden USD stablecoins toen de crypto exchanges allemaal wilden aantonen dat ze alle userfunds daadwerkelijk in bezit hadden om het mooier te doen lijken dan het daadwerkelijk is. Kan mij zo maar voorstellen dat de VS het Nederlandse goud in hun voordeel gebruiken.Domino schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:47:
[...]
Goud als onderpand voor dollars? Dat is al meer als 50 jaar niet meer het geval. Daar heeft Nixon in ‘71 al een eind aan gemaakt: Wikipedia: Nixon shock
Dollars zijn derhalve ook niet meer inwisselbaar tegen het goud uit de us goud reserve.
Aan de andere kant is het wel fijn dat een deel daar ligt voor als Putin NL binnenvalt, dan kunnen ze het niet meenemen in die brakke tanks.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP
"The leading Dutch event for blockchain, crypto & web3"
https://dutchblockchaindays.nl/
Gaat daar nog iemand naar toe? Ik neem m'n boormachine mee denk ik
En, al geliquideerd?
Dat ging wel ff hard

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!
Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.
3, 2, 1 ...
📢 A long-dormant #Bitcoin whale from the Satoshi era resurfaces, transferring 139 $BTC to a new #SegWit address.
— Satoshi Club (@esatoshiclub) 15 mei 2023
💰 Originally purchased in June 2011 for $2,250, these 'ancient' coins now hold a staggering market value of approximately $3.5 million. pic.twitter.com/6wmTEItoeu
:strip_exif()/f/image/W6JTO0rskR4FgvMur5HPhs4V.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door Gipsy King op 16-05-2023 06:52 ]

Blijkbaar hebben meer mensen het idee gehad een Ethereum node aan te slingeren, de queue loopt verder op

Ik vraag me wel af hoe de staking pools, liquid staking / exchange staking partijen dit doen. Als jij nu bijvoorbeeld via LIDO of Binance je Ethereum in staking zet zal je direct rewards krijgen. Terwijl deze ETH dus ook technische gezien ruim een maand geen rewards zal genereren
Stel je voor dat de VS zelfs het beheerde goud van andere landen niet eens meer in bezit heeft. Soort van FTX zeg maar.Taro schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:30:
[...]
https://www.marketupdate....-slechts-5-ton-uit-de-vs/Als China maandelijks honderd ton fysiek goud kan importeren, hoe moeilijk is het dan voor de Bundesbank om dat volume in een jaar op te vragen? Dat er na één jaar nog maar vijf ton goud is opgevraagd uit de Verenigde Staten is koren op de molen van analisten die denken dat het goud bij de Federal Reserve er niet meer ligt. Dat het al lang uitgeleend of verkocht is en om die reden niet teruggegeven kan worden aan de Duitse Bundesbank.
Bij Kraken moet je iig wel wachten voordat je rewards krijgt..... duurt idd langGelukszoekr schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:01:
Duurt lang...
[Afbeelding]
Blijkbaar hebben meer mensen het idee gehad een Ethereum node aan te slingeren, de queue loopt verder op
[Afbeelding]
Ik vraag me wel af hoe de staking pools, liquid staking / exchange staking partijen dit doen. Als jij nu bijvoorbeeld via LIDO of Binance je Ethereum in staking zet zal je direct rewards krijgen. Terwijl deze ETH dus ook technische gezien ruim een maand geen rewards zal genereren
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qmHzMtnn4pHqCgHUP5YyMOdh.jpg?f=user_large)
nothing stops this train
— Shire LOVES 58K (@ShireH0DL) 16 mei 2023
nothing stops this train
[ Voor 66% gewijzigd door mike123456789 op 16-05-2023 09:40 ]
ehhh? ik ga niet terug naar fiatmike123456789 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:36:
Vind je staken niet risicovol? Zit je mooi vast bij een drop.
nothing stops this train
Ok ik wel hoor als er periodes zijn dat het echt naar beneden gaat. Maar goed nu in de bullmarkt kun je wel voor relatief korte termijnen staken. Wat krijg je qua % bij ETH?
Dat klopt. Het is meer voor een langere termijn. Het voordeel is wel dat je immuun bent voor boormachinesmike123456789 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:36:
4 tot 7%mike123456789 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:43:
[...]
Ok ik wel hoor als er periodes zijn dat het echt naar beneden gaat. Maar goed nu in de bullmarkt kun je wel voor relatief korte termijnen staken. Wat krijg je qua % bij ETH?
uiteindelijk ga ik wel dca verkopen, maar dat is pas in de overbought fase
nothing stops this train
4-7% wel echt een mooi rendement in een maand ook.Kol Nedra schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:45:
[...]
4 tot 7%
uiteindelijk ga ik wel dca verkopen, maar dat is pas in de overbought fase
Yeah right, probeer maar eens aan je nocoiner gijzelaar verkocht te krijgen dat je je ETH echt niet kan versturen naar de zonet op z'n Android phone geinstalleerde shitwallet, omdat je een ETH PoS validator node draait. Levert je gewoon meer boorgaatjes op.Gelukszoekr schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:45:
Dat klopt. Het is meer voor een langere termijn. Het voordeel is wel dat je immuun bent voor boormachines
Slonzo schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:53:
[...]
Yeah right, probeer maar eens aan je nocoiner gijzelaar verkocht te krijgen dat je je ETH echt niet kan versturen naar de zonet op z'n Android phone geinstalleerde shitwallet, omdat je een ETH PoS validator node draait. Levert je gewoon meer boorgaatjes op.

Werkte vooral traanwellend bij mij, wanneer je zag hoeveel geld er door het putje ging doordat je niet tijdig kon unstaken. Staking is een beetje de nieuwe idiotentaks geworden.AlterBridge schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:52:
Mis het wel die staking rewards… Werkte verslavend
Per jaar natuurlijk. En nee, dat is niet zoveel als met je tradingbot harken.mike123456789 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:51:
[...]
4-7% wel echt een mooi rendement in een maand ook.
Je kan er wel wat via de Ledger stakenAlterBridge schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:52:
Ik heb sinds al het omval gedoe in de bear wel 70% op een Ledger staan hoor. Mis het wel die staking rewards… Werkte verslavend
Ok per jaar ja dat is niet eens inflatiedekkendGelukszoekr schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:57:
[...]
Per jaar natuurlijk. En nee, dat is niet zoveel als met je tradingbot harken.
[...]
Je kan er wel wat via de Ledger staken

Als je het echt op je ledger zet kan ik het nog wel begrijpen ja maar goed dan alleen met BTC en ETH, BNB ofzo.
We gaan het meemaken. Ik gok op een stijging van Ethereum over de komenden maandenSlonzo schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:56:
[...]
Werkte vooral traanwellend bij mij, wanneer je zag hoeveel geld er door het putje ging doordat je niet tijdig kon unstaken. Staking is een beetje de nieuwe idiotentaks geworden.
[ Voor 36% gewijzigd door Gelukszoekr op 16-05-2023 10:19 ]
Wat is tegenwoordig wel inflatiedekkend? Volgens mij zijn doorgewinterde investeerders blij met een rendament van 5%-7%. Natuurlijk zijn er kansen met een veel hoger rendament, en daarbij komt dan ook een hoger risico.mike123456789 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:04:
[...]
Ok per jaar ja dat is niet eens inflatiedekkend, dus zou voor mij echt een te groot risico/reward zijn dan.
Als je het echt op je ledger zet kan ik het nog wel begrijpen ja maar goed dan alleen met BTC en ETH, BNB ofzo.
[ Voor 16% gewijzigd door Gelukszoekr op 16-05-2023 10:19 ]
Kraken
Binance
ByBit
PCS
fantom foundation
Beefy Finance
Bitvavo
nothing stops this train
... en over dat laatste gaat het tenslotte allemaal. Welk % van je totale portfolio zit in die trading bot? En hoe heb je het risico dat je daar mee loopt afgedekt met andere (minder risicovolle) investeringen?Gelukszoekr schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:09:
[...]
Wat is tegenwoordig wel inflatiedekkend? Volgens mij zijn doorgewinterde investeerders blij met een rendament van 5%-7%. Natuurlijk zijn er kansen met een veel hoger rendament, en daarbij komt dan ook een hoger risico.
Leuk om constant op te scheppen over hoeveel rendement je haalt, maar zodra de bedragen wat hoger worden dan, zeg, 'een paar maandsalarissen' zul je toch echt na moeten gaan denken over risicomanagement. En dan kom je opeens niet meer aan 'inflatiedekkend zijn' omdat je toch ook wel wat wilt overhouden mocht de poep de ventilator raken...
Ter illustratie: 10k op een spaarrekening @ 1% moet je compenseren met een risicovol product dat 10%+ oplevert bij de huidige 5,4% inflatie. Dat ga je niet willen vanwege het hoge risico, maar je wilt ook je risicospreiding (het geld op je spaarrekening) houden, omdat dat nou eenmaal een gezonde manier van investeren is.
En dan heb ik voor het gemak de ~1% vermogensbelasting nog niet meegerekend.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Het is sowieso op dit moment niet te doen met de huidige inflatie. Maar het ligt aan je horizon. Als je 20 jaar aanhoudt bv dan zal in die periode je rendement de inflatie ook flink ontstijgen en compenseert dat tijden zoals nu. Om nu vanwege de hoge inflatie ineens meer risico te nemen en af te wijken van je initiële beleggings tactiek zou ook een wal hands mentaliteit zijn.MicroWhale schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:43:
[...]
... en over dat laatste gaat het tenslotte allemaal. Welk % van je totale portfolio zit in die trading bot? En hoe heb je het risico dat je daar mee loopt afgedekt met andere (minder risicovolle) investeringen?
Leuk om constant op te scheppen over hoeveel rendement je haalt, maar zodra de bedragen wat hoger worden dan, zeg, 'een paar maandsalarissen' zul je toch echt na moeten gaan denken over risicomanagement. En dan kom je opeens niet meer aan 'inflatiedekkend zijn' omdat je toch ook wel wat wilt overhouden mocht de poep de ventilator raken...
Ter illustratie: 10k op een spaarrekening @ 1% moet je compenseren met een risicovol product dat 10%+ oplevert bij de huidige 5,4% inflatie. Dat ga je niet willen vanwege het hoge risico, maar je wilt ook je risicospreiding (het geld op je spaarrekening) houden, omdat dat nou eenmaal een gezonde manier van investeren is.
En dan heb ik voor het gemak de ~1% vermogensbelasting nog niet meegerekend.
Ik beleg nu gewoon door in mijn index fondsen ondanks de inflatie. En die portefeuille is gewoon nog steeds het grootste percentage van mijn investeringen, los dan van een appartement die bijna afbetaald is. Dat laatste zou gezien de huidige tijd ook beter verkocht kunnen worden en in index fonds gestoken kunnen worden. Maar ja, spreiding en horizon.
De horizon is sowieso veel mooier vanuit een appartement dan van onder een brugmannowlahn schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 11:44:
[...]
een appartement die bijna afbetaald is. Dat laatste zou gezien de huidige tijd ook beter verkocht kunnen worden en in index fonds gestoken kunnen worden. Maar ja, spreiding en horizon.
Ja is ook zeker waar hoor maar ik probeer zelf toch nog wat hoger te zitten om echt progressie te boeken in het leven..Gelukszoekr schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:09:
[...]
Wat is tegenwoordig wel inflatiedekkend? Volgens mij zijn doorgewinterde investeerders blij met een rendament van 5%-7%. Natuurlijk zijn er kansen met een veel hoger rendament, en daarbij komt dan ook een hoger risico.
Hodl is wel saai. Binnenkort maar weer eens wat tijd in ruimen om te kijken of Binance nog werkt. Kan ik ook weer traden.
Heb voor mijn vrouw de Telegram terug gejat van de hacker en er 2FA opgezet. Ik had hem gister al gewaarschuwd...
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
[...]
... en over dat laatste gaat het tenslotte allemaal. Welk % van je totale portfolio zit in die trading bot? En hoe heb je het risico dat je daar mee loopt afgedekt met andere (minder risicovolle) investeringen?
Terechte vraag hoor. Ben begonnen met €20k en heb nu bijna $10k winst. Dus Euro/Dollar wel. Doe niet alleen crypto. Heb ook een stake in een lodge in Zuid-Afrika www.krugercliffs.com en een stake in een bedrijf voor koffiecursussen www.baristacursus.nl beide help ik qua SEO want dat is mijn eigen business. Webshops en websites hoger krijgen in Google voor mijzelf en andere klanten.
Dus probeer te verdelen en zo Fire te worden voor mijn 50e. (Nu 41)
Ha Ha sowieso, maar appartement om in te leven of als extra investering? Want dan is het wel een mooi moment om te verkopen ja.Gelukszoekr schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 11:47:
[...]
De horizon is sowieso veel mooier vanuit een appartement dan van onder een brug
Buitenlandse investeringen wel beter op het moment.
Ik zag het ja, logisch welNopheros schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 11:58:
@Gelukszoekr Geen idee hoe andere partijen dat doen maar bij Kraken mag je netjes 20 dagen wachten voordat je ETH wat oplevert.
Als je gaat staken d.m.v. je eigen node te draaien zoals @Gelukszoekr doet, dan heb je (hopelijk) wel een lange termijn visie en zit je er niet in voor even een "trade".mike123456789 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:36:
Je hebt natuurlijk gelijk dat je met je staked ETH vast zit en met dat kapitaal niet kunt anticiperen op actuele marktomstandigheden. Neemt niet weg dat je altijd nog kunt hedgen d.m.v. perps (short/long), opties en/of spot.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Crypto is uitgevonden om de tussenpersoon uit te schakelen.
Self custody for the win!
[ Voor 24% gewijzigd door Lazyke op 16-05-2023 12:58 ]
Oh ik dacht altijd dat ik niet ineens alles kwijt kan zijn terwijl ik dacht dat het onveilig was.Lazyke schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 12:56:
Staken op centrale exchanges is risocovoller dan de meeste mensen denken. Ineens kan je alles kwijt zijn terwijl je dacht dat het veilig was
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Je hebt gelijk hoor.Lazyke schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 12:56:
Staken op centrale exchanges is risocovoller dan de meeste mensen denken. Ineens kan je alles kwijt zijn terwijl je dacht dat het veilig was
Crypto is uitgevonden om de tussenpersoon uit te schakelen.
Self custody for the win!
Maar met een HEX logo komt dit toch een beetje cringe over
In het specifieke geval van Lido worden je rewards (tijdelijk) verwaterd en dat is zichtbaar in een lagere APR voor iedereen. Zodra de deposit queue afneemt zal de APR zich weer herstellen.Gelukszoekr schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:01:
In theorie zouden ze tijdelijk een stop kunnen zetten op de deposits of een wachtrij introduceren. Dat zou dan weer resulteren in een hogere prijs van stETH vs ETH. Want stETH genereert yield en je kunt het 1-op-1 omzetten naar ETH.
Overigens is Lido v2 gisteravond gelanceerd en dat betekent dat je nu je staked stETH kunt opnemen als ETH.
Dus iedereen die via Lido staked heeft "last" van de deposit queue...jvel92 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:25:
[...]
In het specifieke geval van Lido worden je rewards (tijdelijk) verwaterd en dat is zichtbaar in een lagere APR voor iedereen. Zodra de deposit queue afneemt zal de APR zich weer herstellen.
Verder duidelijk verhaal
Met de nieuwe firmware update voor de Nano X kan je je seed recoveren met ID als je daarvoor kiest voor $10 p/m.
Dat ze hier uberhaupt maar aan denken laat wel zien wat voor een incapable schijnveiligheid Ledger werkelijk bied..
Ja ik ga ook maar eens rondneuzen naar wat anders10mil.btc schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:41:
Wat een debielen daar bij Ledger.
Met de nieuwe firmware update voor de Nano X kan je je seed recoveren met ID als je daarvoor kiest voor $10 p/m.
Dat ze hier uberhaupt maar aan denken laat wel zien wat voor een incapable schijnveiligheid Ledger werkelijk bied..
Trezor one. Ook niet zoveel gekke opties dus gewoon ouderwets sats stack’n.keepitfrosty schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:47:
[...]
Ja ik ga ook maar eens rondneuzen naar wat anders
Verwijderd
Dit is alleen voor de ekte crypto gangsters.Alpina schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:54:
[...]
Trezor one. Ook niet zoveel gekke opties dus gewoon ouderwets sats stack’n.
Ik heb er zelf ook one.
nothing stops this train
Bist ook zo diep in the system doeVerwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:56:
[...]
Dit is alleen voor de ekte crypto gangsters.
Ik heb er zelf ook one.
Verwijderd
Hallo, ik ben Henk en ik zit nog niet zo heel lang in Crypto, wat is rendement?Kol Nedra schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:30:
zolang je risico spreid kun je met staking een mooi rendement halen.... zo stake ik bij:
Kraken
Binance
ByBit
PCS
fantom foundation
Beefy Finance
Bitvavo
Hattrick: Thorgal Eagles
Verwijderd
Rendement is hetgeen dat iedereen binnen crypto nastreeft maar bijna niemand weet te behalen omdat het gewoon een smerige ponzi is.bregweb schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 14:05:
[...]
Hallo, ik ben Henk en ik zit nog niet zo heel lang in Crypto, wat is rendement?
Hoeveel sats is dat? Of gwei?Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 14:04:
[...]
Sowieso maat. Maar ff serieus hoe kun je dit apparaat überhaupt niet kopen? Kijk die prijs.
[Afbeelding]
Fuck Ledger.
Als de key echt in een Secure Element zit, kan die nooit exportable zijn... Dus tenzij er een 100% sluitende uitleg volgt over hoe dat proces verloopt, en waarbij uitgesloten wordt dat de key uit de SE gehaald kan worden, is het inderdaad game over voor Ledger10mil.btc schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:41:
Met de nieuwe firmware update voor de Nano X kan je je seed recoveren met ID als je daarvoor kiest voor $10 p/m. Dat ze hier uberhaupt maar aan denken laat wel zien wat voor een incapable schijnveiligheid Ledger werkelijk bied...

Voor wie niet op de hoogte is: https://www.reddit.com/r/.../13itm7u/comment/jkbyyfp/
/f/image/RUjWOtsZp7je8EcNAm8GQkpD.png?f=fotoalbum_large)
https://coinmarketcap.com/currencies/fart-coin/
Maar ik word er Farting Bullish van !
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OOUTpTjUYxkMXbaN1MIogxj2.jpg?f=user_large)
Only if you decide to use this service, and if you approve sending the encrypted seed shards from the device.10mil.btc schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:41:
Anders is er niets aan de hand. Maar wel een bizar besluit.
Nee, er is heel veel aan de hand.zwembroek schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 14:31:
Only if you decide you use this service, and if you approve sending the encrypted seed shards from the device. Anders is er niets aan de hand.
Dat jij in software kan kiezen om al dan niet van een dienst gebruik te maken, neemt niet weg dat de mogelijkheid om de key te exporten nog steeds in de hardware ingebakken zit. ELKE mogelijkheid tot key export neemt het nut van een hardware wallet volledig weg, en als niet 100% sluitend weerlegd kan worden dat deze mogelijkheid niet bestaat (bvb. doordat de user handmatig de seed opnieuw in dient te typen op de Ledger voor deze exportfunctionaliteit) dient elke Ledger gewoon als compleet compromised en waardeloos gezien te worden.
Nog los van de Ledgers die ik zelf zou moeten vervangen en waar ik erg van baal, is dit echt huge nieuws, en potentieel weer een dikke setback voor crypto.
Het gaat niet over Shamir secret sharing, dat is een beproefde methode om keys aan meerdere partijen uit te delen zonder dat 1 partij over de volledige key beschikt. Het gaat over de mogelijkheid dat er een key export in de hardware ingebakken zit. Dat mag gewoon niet mogelijk zijn, nooit. Dat is het hele punt van een Secure Element (of andere gelijkaardige chips). De key wordt gegenereerd in het SE en kan er NOOIT uitgehaald worden. Enkel het SE zelf heeft toegang tot de keys.zwembroek schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 14:37:
Wat denk je wat dit is?![]()
https://trezor.io/learn/a/what-is-shamir-backup
[ Voor 33% gewijzigd door Slonzo op 16-05-2023 14:40 ]
Ik vind het best een heel mooi logoAlpina schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:05:
[...]
Je hebt gelijk hoor.
Maar met een HEX logo komt dit toch een beetje cringe over
Wat denk je wat dit is?Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 14:04:
[...]
Sowieso maat. Maar ff serieus hoe kun je dit apparaat überhaupt niet kopen? Kijk die prijs.
[Afbeelding]
Fuck Ledger.
https://trezor.io/learn/a/what-is-shamir-backup
:fill(white):strip_exif()/f/image/GA9zktTBFD4DsTdQuvckUknA.png?f=user_large)
[ Voor 56% gewijzigd door Kol Nedra op 16-05-2023 14:41 ]
nothing stops this train
Tja was natuurlijk ook al 102, vanochtend dus juist verkocht met mooie winst. Heb nog wel wat voor de lange termijn maar voor nu wel even mooie geweest.Kol Nedra schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 14:39:
Heeft iedereen al een zakje LTC? laatste kans om onder de $90 te kopen
Goedemiddag Henk en welkom bij deze zeer exclúsieve club. Onze club geeft elk kwartaal een gratis hint weg, de hint voor dit kwartaal is: Deze club is alleen op tweakers te vindenbregweb schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 14:05:
[...]
Hallo, ik ben Henk en ik zit nog niet zo heel lang in Crypto, wat is rendement?
Voor vragen geld het beleid: Netjes vragen geeft wellicht een antwoord, accuboormachines zijn hier niet gewenst en leiden tot een sanctietransactie van tenminste 100 PEPE. Andere coins zijn namelijk zo slecht dat die niet grappig zijn.
De kosten voor het lidmaatschap van de gewone barkruk is 1 goede grap/jaar, een upgrade naar de gouden barkruk is mogelijk na betaling van 1 kratje Hertog Jan bij Taro en/of @Verwijderd (aka Jaapio)
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Daar zit echt een luchtje aanGipsy King schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 14:26:
Nog Meer Rommel :
[Afbeelding]
https://coinmarketcap.com/currencies/fart-coin/
Maar ik word er Farting Bullish van !
[Afbeelding]
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Ze kunnen er nog vanaf zien toch? Het zou de ondergang van Ledger worden anders.Slonzo schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 14:35:
Nog los van de Ledgers die ik zelf zou moeten vervangen en waar ik erg van baal, is dit echt huge nieuws, en potentieel weer een dikke setback voor crypto.
Nou, nee, als ze dit kunnen betekent het gewoon dat de mogelijkheid altijd al in de hardware heeft gezeten. Dat kan je er niet uit patchen met een update. Zelfs als de firmware niet uitgebracht wordt, zou een bad actor met voldoende technische kennis die functionaliteit (in theorie) uit kunnen buiten. Dan hebben ze inderdaad hun eigen doodsvonnis getekend.zwembroek schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 14:47:
Ze kunnen er nog vanaf zien toch? Het zou de ondergang van Ledger worden anders.
Maar goed, inderdaad nog even afwachten. Ik blijf nog even in de ontkenning en hoop op een goede verklaring dat het toch echt niet kan
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Valt mee :-)Trackerfire schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 15:30:
NY dump incoming :-D
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Bij deze is de ledger met die firmware niet meer te vertrouwen dan10mil.btc schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:41:

Goed bezig ledger! Ik kan niet wachten op de verhalen van mensen waar de ledger leeg getrokken is. Met of zonder abo a 10 pmaand.
Even kijken hoe lang je het kan rekken om niet je firmware up te daten. Of gewoon afscheid nemen van ledger live
Eenmaal je die lambo gewoon bent onder je billen..
Yup, het meteen ontvangen van yield na deposit gaat ten koste van de yield van bestaande stakers op dit moment.Gelukszoekr schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:28:
[...]
Dus iedereen die via Lido staked heeft "last" van de deposit queue...
Verder duidelijk verhaal
Op zich niet zo'n probleem zolang je APR vergelijkbaar blijft met dat van de alternatieven. Op dit moment en ook historisch gezien biedt Lido een van de betere APR's wat betreft liquid staking door hun MEV boost.
Exact dit, maakt hele ledger volkomen nutteloos als dit het geval is. Wat een prutsers, kan mij haast niet voorstellen dat ledger dit zelf niet beseft. Als dit allemaal waar is, dan snappen ze hun domein ook totaal niet. Wederom bijna onvoorstelbaar. Maar goed, we zagen laatst dat Google de 2fa unencrypted verstuurd, dus wat dat betreft lijkt het wel gemeengoed tegenwoordig om dit soort fratsen uit te halen.Slonzo schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 14:52:
[...]
Nou, nee, als ze dit kunnen betekent het gewoon dat de mogelijkheid altijd al in de hardware heeft gezeten. Dat kan je er niet uit patchen met een update. Zelfs als de firmware niet uitgebracht wordt, zou een bad actor met voldoende technische kennis die functionaliteit (in theorie) uit kunnen buiten. Dan hebben ze inderdaad hun eigen doodsvonnis getekend.
Maar goed, inderdaad nog even afwachten. Ik blijf nog even in de ontkenning en hoop op een goede verklaring dat het toch echt niet kan
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Is dat niet gewoon van ‘hogere hand’?mannowlahn schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 15:57:
[...]
Exact dit, maakt hele ledger volkomen nutteloos als dit het geval is. Wat een prutsers, kan mij haast niet voorstellen dat ledger dit zelf niet beseft. Als dit allemaal waar is, dan snappen ze hun domein ook totaal niet. Wederom bijna onvoorstelbaar. Maar goed, we zagen laatst dat Google de 2fa unencrypted verstuurd, dus wat dat betreft lijkt het wel gemeengoed tegenwoordig om dit soort fratsen uit te halen.
‘Hee allemaal leuk en aardig jongens dat crypto maar we willen wel gewoon kunnen meekijken als het moet.’
(Zet alu hoedje af)
Bijzonder dom, meerendeel van ledger houders lezen deze berichten en ze zijn meteen van hun dominantie af.Alpina schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 16:06:
[...]
Is dat niet gewoon van ‘hogere hand’?
‘Hee allemaal leuk en aardig jongens dat crypto maar we willen wel gewoon kunnen meekijken als het moet.’
(Zet alu hoedje af)
Is mijn ledger nu niet veilig als ik er alleen Crypto opgooi zonder vanaf de ledger oid te staken en dat soort gerommel?
Gaat om een Nano Ledger S Plus
Jawel, uitleg is al gegeven. Feit dat erg geen hardware limitatie in zit is voldoende om de ledger als niet veilig te betitelen. Zolang je niet update heb je nog een half veilig ledger. Maar ook dat is dus vrij discutabel eigenlijk. Er zou maar een moment van key weergave moeten zijn, bij initialiseren en dat zou een write actie moeten betreffen en geen read. Als er een read mogelijkheid in zit kan dit geëxploiteerd worden, bij deze hebben ze dat nu bewezen met hun nieuwe service.Trackerfire schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 16:07:
Dit hele Ledger gedoe betekent toch niks als je er "niks mee wilt"?
Of alle Ledgers, dus de S en Plus etc ook?
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Yes.. sowieso stacken die Litecointjes! Zeer ondergewaardeerd qua fiat waarde momenteel.Kol Nedra schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 14:39:
Heeft iedereen al een zakje LTC? laatste kans om onder de $90 te kopen
[Afbeelding]
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
De MiCA is dus een feit. Lijkt me niet per se positief. We gaan allemaal rekt nu vrees ik.
[ Voor 6% gewijzigd door LankHoar op 16-05-2023 16:22 ]
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Zeg dat maar tegen deze NL Veteraan van XRP : https://twitter.com/MackAttackXRP
En hij wacht al braaf 2 jaar !!
If news comes out that Ripple will be able to settle the SEC lawsuit, you are too late. 😳
— 🇳🇱 MackAttackXRP® 🇳🇱 67K-XRP-Followers (@MackAttackXRP) 8 januari 2021
Bullish !
[ Voor 13% gewijzigd door Gipsy King op 16-05-2023 16:25 ]
Uiteindelijk is regulatie (en consumentenbescherming) nodig voor mass adoptie. Dus dit zou ook goed kunnen uitpakkenLankHoar schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 16:22:
nieuws: Europese cryptovalutawet komt er definitief en gaat volgend jaar in
De MiCA is dus een feit. Lijkt me niet per se positief. We gaan allemaal rekt nu vrees ik.
Dit topic is gesloten.
- Relevante & inhoudelijke berichten die ook voor anderen interessant zijn horen in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 (Zie ook dit bericht over SC vs NK topic).
- Blijf on-topic.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!