Vervelende situatie Joene. Heel herkenbaar, ik heb ook enorm veel gezeur metr mijn installateur en veel stress van gehad.
Hier zijn vast mensen die je op weg kunnen helpen. Geef even aan hoe je verwarming thuis er uitziet. Vloerverwarming (m²) en aantal radiatoren. Welke cv ketel en welke thermostaat gebruik je? En wat was je oude gasverbruik. Met onder andere deze info kan de xtend misschien afgesteld worden.
Dat hij trouwens doorverwarmt klopt wel, omdat hij dus meestal de warmte die hij wil niet haalt. Bovendien gaat een warmtepomp met lage temperaturen niet uit totdat het te koud wordt dat de ketel het volledig overneemt.
- bovendien heb ik de indruk dat de installatie veel te veel stroom vreet (draait 18-20 uur per dag en verbruikt 15-20 kWh per dag), maar ik eigenlijk het geen referentiemateriaal om dit te beoordelen. Extern advies (oa van mijn eigen energieleverancier) geeft aan dat vergelijkbare huishoudens beduidend minder verbruiken;
15 tot 20 kw per dag hoeft niet veel te zijn. Met de huidige temperaturen staat dit gelijk aan ongeveer grofweg 6tot 10 kuub gas.
Een hoger stroomverbruik dan andere huishoudens is ook niet raar, als je gas dan in ieder geval maar lager is.
- inmiddels twee keer een betalingsherinnering gehad, maar uiteraard wordt er niets betaald tot de installatie 100% functioneert;
Pas wel op met niet betalen. Haal juridisch advies of stuur in ieder geval een in gebrekestelling. Je staat niet sterk als het echt een zaak wordt namelijk. Zij hebben namelijk bewijs dat jij je niet aan de overeenkomst houdt en kunnen daarom een incassobureau inschakelen. Maar jij hebt geen bewijs dat zij zich niet aan de overeenkomst houden. In een vergevorderd stadium kan alleen een onafhankelijke 3e partij dit doen. Stap 1 hiervoor is een ingebrekestelling met een ultimatum stellen.
Maar hopelijk is het alleen een kwestie van de warmtepomp afstellen.
[
Voor 12% gewijzigd door
VySio op 20-01-2024 07:21
]