Vanmorgen helaas - weer - wakker geworden in een koud huis, ik snap er geen ene pepernoot van.
Gister was de monteur er ook even, en die gaf aan dat 'de warmtepomp niet aangaat, omdat het buiten te warm is (13C) ondanks dat het in de woonkamer onder he setpoint uitgekomen is..' Hij heeft de invloed van de thermostaat verhoogt, en de buitentemp grens verhoogt. Hij verwacht dat hij later de dag wel aan zal slaan.
Van het eerste deel van die beredenering vond ik wel iets.. Maargoed, heb het maar even gelaten.
Maar toch een koud huis de ochtend erop..
Symptomen :
Huiskamer temp 17.9 - 18.1
Waarnemingen
kWh meter voor de warmtepomp, geef aan dat er niet meer dan 8W is gevraagd. Ergo, de Xtend staat aan, maar gaat niet over tot verwarmen.
De Xtend geeft in het connections menu aan dat hij niet verbonden is met de gateway
De Comfort Touch gateway, is verbonden, en geeft lampjes 1tm4. Via MAC adres op de achterkant heb ik het IP adress gevonden en kan op het apparaat inloggen. Krijg een basic web interface, en de volgende gegevens terug.
Eventuele wijzigingen in temperatuur de app, zie ik
wel terug op de webinterface van de gateway. Verbinding met app -> gateway gaat dus goed.
Xtend knippert wit.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Room temperature 1: 18.01
Room setpoint 1: 19
Room setpoint override 1: 19
Node number:106
Heater temperature:58.7
Tap temperature:39.68
Pressure:1.7
Display code:standby
Error:-
Pump:off
Tap function:off
Burner:off |
Ziet er toch goed uit me dunkt, en toch slaat de WP niet aan.HIj knippert wit, aan / standby.
Ik verdenk echt dat de Xtend niet goed verbonden is met de wifi, terwijl hij wel aangeeft van wel. Ik zie ook nergens een arp record van een nieuw apparaat.