Gisteravond de Hombli slimme thermostaatknoppen vervangen door de oude normale thermostaatknoppen. Deze hebben vannacht gewoon open gestaan en ze worden ook gewoon war,. Zie onderstaand de grafiek van vannacht. Behalve dat de lijn wat vloeiender is, is er eigenlijk niet zo veel veranderd dus. De omstandigheden zijn redelijk mild, dus ik zou meer dat rustige lijntje verwacht.
Qua instellingen heb ik eigenlijk niet echt iets veranderd, behalve P100 op geen backup, Alleen WP. Ik heb in december wel de settings voor P103, 104, 120 en 194 iets aangepast conform de suggestie van Lecenten, maar dat heb ik teruggezet naar de oorspronkelijke waarden.
Moet ik mij hier zorgen over maken? En zo ja, waar moet ik gaan zoeken?
Voor alle zekerheid;Xtend met Intergas kombi kompactCV Ketel, radiatoren,en verder niks. Vrijstaand huis in het buitengebied, jaren 30. Grotendeels van binnenuit na geïsoleerd (dak, wanden, HR++), behalve het voorhuis, daar zijn de wanden niet na geïsoleerd, dat is nog simpel (lege) in spouw gebouwd en daar is het dus altijd wat kouder.
Edit: ik zat nog even in de statistieken te kijken en daarbij viel dit mij op; retourtemp en streefwaarde van de cv ketel staan op 327,67 graden. Is het normaal dat er zulke waarden staan als P100 op alleen WP staat?
[
Voor 22% gewijzigd door
MakeItSo op 12-02-2026 10:05
]