Ik heb een vraag mbt de debiet regeling van de xtend. Ik verwacht dat deze stuurt op een delta T van 5 graden. P86 staat op 5 C, en P88 op een standaard warmte pomp aansturing.
Gebruik home assistant om te monitoren. De warmtepomp past de debiet (veelal) niet aan. Hij blijft op max debiet van 18-20 L/min, terwijl delta T 2 C is.
Dit is mijn inziens niet goed. Ik verwacht dat er wordt bijgestuurd en debiet omlaag gaat om delta T richting 5 C te krijgen.
Ik heb op 18 januari spanning eraf gehaald en opnieuw opgestart.
Toen is er een paar uur op een debietregeling gedraaid met een Delta T 5 C, en werd de flow aangepast om op een delta T van 5 C te komen.
Helaas ging het daarna al weer gauw naar max 20 L/min (en delta T van 1 of 2 C), of naar minimum 6-7 L/min.
Ik heb nu P81 maar aangepast naar 60%, zodat ik een max debiet heb van 12.5 l/min (ipv 20). Daarmee had ik een Delta T op 4C weken met koude dagen (Jan-Feb).
Nu laatst weken bij mooier weer en hogere buiten temperatuur zou de flow eigenlijk verder naar beneden moeten. Nu bij een flow van 12.5 l/min een delta T 2 C.
Wat is normaal gedag mbt debietregeling? Flow moet zich aanpassen om op een delta T 5 uit te komen?
Als dit niet gebeurt wat kan er dan niet goed zijn? Parameter, software of hardware?
Ik heb firmware versie V0.91 en verwarm met radiotoren.
Gebruik home assistant om te monitoren. De warmtepomp past de debiet (veelal) niet aan. Hij blijft op max debiet van 18-20 L/min, terwijl delta T 2 C is.
Dit is mijn inziens niet goed. Ik verwacht dat er wordt bijgestuurd en debiet omlaag gaat om delta T richting 5 C te krijgen.
Ik heb op 18 januari spanning eraf gehaald en opnieuw opgestart.
Toen is er een paar uur op een debietregeling gedraaid met een Delta T 5 C, en werd de flow aangepast om op een delta T van 5 C te komen.
Helaas ging het daarna al weer gauw naar max 20 L/min (en delta T van 1 of 2 C), of naar minimum 6-7 L/min.
Ik heb nu P81 maar aangepast naar 60%, zodat ik een max debiet heb van 12.5 l/min (ipv 20). Daarmee had ik een Delta T op 4C weken met koude dagen (Jan-Feb).
Nu laatst weken bij mooier weer en hogere buiten temperatuur zou de flow eigenlijk verder naar beneden moeten. Nu bij een flow van 12.5 l/min een delta T 2 C.
Wat is normaal gedag mbt debietregeling? Flow moet zich aanpassen om op een delta T 5 uit te komen?
Als dit niet gebeurt wat kan er dan niet goed zijn? Parameter, software of hardware?
Ik heb firmware versie V0.91 en verwarm met radiotoren.
/f/image/vbzrOG6Bhibe3T8iyvyk2fpD.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HDDtGomLUuWTZyFhyqxOpDq2.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/0KcjSRYFfwsK43UNXyl8fT17.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/69hwJ8WHGGIoUeIFlsc7aWNU.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/7c5oigzCd3xJRBWN9Qlj3BTT.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/YbJK0P4xQhi5NPCN6mGGV5x6.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4zmsKnARc3VxJxXD0gqxJ6rV.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/3zuQliOqt2JJaWbeRipuJuqE.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/0P42aPuNETnh0tKXOQxTnNTc.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/jXWorLztWkA7hs4IQugbx3PM.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/T65owJJTdQvbTNnbBvyBOvfr.jpg?f=user_large)
/f/image/0MZe5fPdqQvYhpNC57lG1jwV.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/FA4AxyapLViLatFcLFnAkolB.png?f=fotoalbum_large)