Hoi allen,
ik meld mij in dit topic als toekomstig ervaringsdeskundige.
De CV (Nefit ecomline) die ik heb is 29 jaar oud en werkt nog goed, maar voordat het fout gaat, lijkt het mij goed om deze te vervangen. Heel wat partijen die ik gesproken heb en aangaf hoe oud de ketel is, waren verbaasd over de leeftijd
De keuze is gevallen op een hybride systeem met Xtreme 30 en Xtend met 20l buffervat en wordt over 1 maand geplaatst. In de tussentijd heb ik genoeg tijd om de ervaringen en tips in dit topic door te lezen
Huis is 2 onder 1 kap uit 1959 en 125m2. Houten vloer met vloerisolatie en spouwisolatie. Label B/C.
Woonkamer T22 150x40cm en convectorput. (En gaskachel).
Bijkeuken, gang en wc 3 kleine t11 radiatoren.
Slaapkamers met 3 radiatoren. Deze staan bijna nooit aan. Maar ga ik met warmtepomp denk ik allemaal op stand 1 zetten.
2 slaapkamers met airco.
Badkamer handoekradiator die altijd aanstaat.
Zolder lage brede radiator, die soms aanstaat als we daar werken.
Gas verbruik (feb/maart/april is geschat) is +-1200m3
(jan269, feb210, mrt100, apr50, mei30, jun21, jul15, aug14, sep17 ,okt93, nov165, dec207).
Electra verbruik +-1440 kWh
(jan231, feb190, mrt100, apr69, mei66, un50, jul60, aug74, sep89, okt130, nov193, dec193)
Zonnepanelen die +-2200 opwekken per jaar, dus heb een overschot.
Momenteel een dynamisch contract, maar lees dat een vast contract wellicht gunstiger kan zijn. Maar ik heb nog tot mei om daar over na te denken.
En stook nu best zuinig met 19 graden en soms gashaard aan.
Ik hoop conservatief op een 50% reductie van het gasverbruik. Wie bied meer of minder?
Apparaten besteld via warmtebeheer, goed en snel contact mee gehad. Hopelijk gaat dit ook zo met de monteur en levert hij goed werk af natuurlijk. de Vries installatietechniek uit lunteren, iemand toevallig ervaringen?