n.pouw1 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 13:48:
Ik heb nog wat vragen, die ik niet gemakkelijk beantwoord kreeg in de reacties die er tot nu toe, staan kon ze gewoonweg niet vinden. Heb deze vragen ook aan Sessy zelf gesteld. Mogelijk zijn er mensen hier die ook al antwoorden weten op mijn vragen.
Dan zie ik die uiteraard graag tegemoet.
Sessy’s staan parallel en ontvangen 3 fase spanning via de huis installatie gedurende het laadproces.
Als de zonnepanelen geen energie meer leveren zou de opgeslagen energie van de Sessy’s kunnen worden gebruikt voor het huis gebruik. Het lijkt mij niet de bedoeling dat zij energie aan het net gaan leveren. Hoe wordt voorkomen dat dat gebeurt en hoe wordt de Sessy energie gebruikt voor het huis gebruikt?
De Sessy’s leveren 3 fase energie, als de wasmachine of vaatwasser wordt gebruik wordt er maar een fase belast, wordt het de beschikbare energie van de andere fases ook gebruikt voor de wasmachine of de vaatwasser? De totale stroom van de Sessy’s is 16 Amp, dit is verdeeld over 3 fases, als er maar een fase wordt belast en er zou geen energie van de ander fases komen is de maximale stroom 16/ 3 is dat iets meer dan 5 Amp en dat is te weinig voor de wasmachine. Klopt dit?
Wordt het net automatisch afgeschakeld als de Sessy’s gaan leveren?
Mogelijk gaat dat Digitaal en is dat afhankelijk van de beschikbare energie?
Als de beschikbare energie van de Sessy’s te laag is wordt dan automatisch weer naar het net overgeschakeld? Worden de Sessy’s dan weer geladen via het net of wordt er gewacht totdat er weer zonne-energie beschikbaar is? Weer opladen via het net lijkt me niet interessant.
Als er overdag voldoende zonne-energie beschikbaar is en de Sessy’s zijn volledig geladen gaat dan de overige zonne-energie naar het net?
Sessy's hebben hun eigen smart dongle aan de onderzijde. Deze kunnen ook via een UTP aansluiting worden aangesloten op het internet als ik het goed heb. Ik houd van bedraad internet en zou deze optie ook graag benutten. Betekend dit dan ook dat ik twee UTP kabels nodig heb als ik twee Sessy batterijen parallel aansluit.
Tevens de P1 dongle heeft uiteraard ook internet nodig. Net als mijn homewizzard P1 dongle. Is het mogelijk deze P1 dongle van de sessie ook middels een UTP verbinding internet te geven i.p.v. via alleen via wifi en zo ja hoe is dit te organiseren. Ik lees dat wanneer je een homewizzard dongle en en Sessy P1 dongle wil gebruiken je een actieve p1 splitter nodig hebt omdat een passieve de spanning niet levert. Wat is hier de beste oplossing voor?
Mogelijk stel ik vragen die al eerder gesteld zijn, maar zoals geschreven ik kon de antwoorden niet gemakkelijk vinden op deze vragen.....
Dus vooraf mijn excuus als ik niet goed gezocht heb.....