psdata schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 18:04:
Zoek eens wat @
Sicos gebouwd heeft
Ja, hij is natuurlijk niet muis stil zeker als je er echt naast zit.
Wellicht een knop maken (via HA, Homey) of via de app "My Home Battery" ten tijde dat je er zit je Sessy op een lager pitje zetten.
[...]
Gewoon zoeken op @
Sicos
Dan hoef je niet meer te zoeken.... volgens mij was ik totaal iets van 250 euro kwijt voor alles. Dat was dus meubelplaat (inclusief op maat laten zagen, afwerking kanten en vervoerskosten ... aangezien zoiets echt niet in mijn Ford Fiesta past).
Meubelplaat komt hier vandaan --->
https://www.meubelpanelen...-gemelamineerd-w1000-st9/
Je kan de boel aan huis laten bezorgen maar dat kost natuurlijk wel wat.
De beugels om alles aan elkaar te laten te zetten had ik nog liggen maar je had ook een optie bij het bestellen van de meubelplaten om meteen pen gat verbindingen te laten maken. De volgende keer zou ik daar voor kiezen want alles aan elkaar lijmen en schroeven duurtje wel een uurtje of wat en achteraf was het gewoon veel makkelijker geweest om pen gat verbindingen te gebruiken. Ook zou ik de volgende keer alle kanten af laten werken (kost ook extra) maar ik had ervoor gekozen om de kanten die je niet ziet niet te laten afwerken. De volgende keer zou ik dat niet meer doen. Ik dweil bijvoorbeeld mijn vloer en die open kanten (hoewel min of meer watervast) zuigen toch wat vocht op en dan loop je de kans dat het plastic laagje van het hout afspringt. Bij mij is dat trouwens al een klein beetje gebeurd met het verschuiven van de kast (dus nog een reden om alle kanten af te werken).
De afzuig buis en ventielen waren ook niet echt duur... 40 euro volgens mij.... deze komen van
https://www.ventilatielan...ventilatieventielen/1061/
Het ventiel heeft totaal 7 standen waarmee je het debiet van afzuigen kan bepalen. Wanneer je een ongebruikte ingang van je ventielatie box gebruikt dan dien je je ventilatie box wel opnieuw in te regelen. Bij mijn Duco Box silent is er een optie om dat automatisch te doen. Officieel met je daarna wel met een debiet meter alle ingangen weer opnieuw afregelen maarja.... het is mijn eigen woonhuis dus ik heb gewoon een goedkoop flow metertje van ALI express gebruikt om te kijken wat het debiet is...
De ronde gaten in de meubelplaat heb ik gewoon met een super goedkoop gatenboor setje van bol.com gedaan... voor een enkel gebruik is dat prima -->
https://www.bol.com/nl/nl...9AvQ.4_24.35.ProductTitle
Om te voorkomen dat het plastic laagje op de meubel plaat gaat splinteren kan je deze het beste eerst goed afplakken met goede schilderstape... dan uitmeten waar het hart van het gat komt, deze voorboren en daarna met de gatenset voorzichting (dus langzaam) boren totdat je merkt dat je door de plastic bovenlaag bent. Daarna kan je gewoon op volle snelheid doorboren.
Ik ben totaal een kleine middag bezig geweest om alles in elkaar te zetten en aan te sluiten.
Aan de binnenkant van de kast heb ik een aquara temperatuur sensor geplaats die vanuit mijn Home Assistant wordt uitgelezen en als die merkt dat het te warm wordt in de kast de afzuiging een standje hoger zet.
[
Voor 33% gewijzigd door
Sicos op 08-03-2024 11:07
]