8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW
Gebruik je geen Goodluck? daar kan je deze dingen mee aanpassen naar eigen wens.W84 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 23:30:
Hier ook nog niet helemaal tevreden met UI8. Ook als je een foto, link etc. wil sharen staan er opeens allemaal random contacten, mails waarmee ik wil sharen. Kan ook de permissie van contacten, locatie en rest van meuk niet meer uitzetten van Quickshare. Fijn dat je zelf de controle hebt. Hopelijk weer een fix in 8.5.
Maar inderdaad, er zitten een paar bugs in One UI 8.0, het is maar weer wachten op een update die dit doet oplossen.
PSN : Geraedus
Welk toetsenbord gebruik je? Samsung, Swiftkey, Gboard, een andere? Zelf gebruik ik Gboard en heb nergens last van.Asprine schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 17:27:
Sinds ui8 update heb ik veel meer last van verkeerde onscreen toetsenbord aanslagen. Meer mensen die dit herkennen?
Dat is toch elke keer hetzelfde. Je leest hier enkel feedback van mensen die ergens last van hebben en die zijn er bij elke update. Ik heb hem eergisteren binnengehaald en heb geen enkel probleem.Elac schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 23:51:
Ben net terug dus had nog niet geüpdatet naar ui8 en as ik alles zo lees stel ik het nog maar even uit denk ik.
Gebruik het samsung toetsenbord.swhnld schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 06:42:
[...]
Welk toetsenbord gebruik je? Samsung, Swiftkey, Gboard, een andere? Zelf gebruik ik Gboard en heb nergens last van.
Had daar met OneUi 7 ook al veel last van.
Net voor de update veel meer gaan swypen i.p.v. los typen met Samsung Keyboard, en met swypen gaat het wel veel en veel beter.
Sindsdien swype ik dus een stuk meer.
[ Voor 92% gewijzigd door Theswitch op 12-10-2025 20:37 ]
Sorry voor de kick maar kan iemand mij toevallig helpen met bovenstaande?BootVluchteling schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 14:25:
2 vraagjes van mijn kant.
1) ik heb regelmatig dat er een app bovenin mijn taakbalk blijft hangen. Als ik bijvoorbeeld even naar BNR heb geluisterd en het dan sluit, staat er boven nog zo een "bubbel" met die zender. Als ik die dan wegsleep komt die een paar minuten later weer terug.. Hoe zorg je er voor dat hij niet vanzelf terug komt?
2) als ik naar links "swipe" vanuit mijn hoofdmenu kom ik in de Google nieuws site uit. Enig idee hoe ik daar de standaard browser instel? Ik word namelijk gek van de ads in al die artikelen.. ( en welke adblocker is dan handig om te gebruiken? )
BNR app, zul je toch echt de BNR app helemaal moeten afsluiten (en in de instellingen van die app kijken of je die hele bubbel kunt uitschakelen). Werkt dat niet, neem contact op met de maker.BootVluchteling schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 09:21:
[...]
Sorry voor de kick maar kan iemand mij toevallig helpen met bovenstaande?
Google News, dat is gelockt bij mijn weten om te zorgen dat Google geld verdiend met die 'service'. Die pagina kun je echter ook uitzetten. Dan kun je in jou favoriete browser naar elke gewenste nieuws site gaan of zelfs als standaard openingspagina instellen, inclusief ad blocker van die browser gebruiken.
Ander ding is wel wat jammer, de accu lijkt 25 - 30% minder lading te kunnen vasthouden.
Gaat net 10000 mWh in maar de accu is bijna 15000 mWh. Eens kijken of we het nog redden tot Januari voor een upgrade.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Lijkt erop dat de app op de achtergrond nog steeds draait. Heb je dus de app wel helemaal afgesloten?BootVluchteling schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 09:21:
[...]
Sorry voor de kick maar kan iemand mij toevallig helpen met bovenstaande?
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ja zeker. Dat was het eerste wat ik deed. Ik ga nog ff verder op onderzoek uit. Maar irritant is het in ieder geval wel..Juancho schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 11:36:
[...]
Lijkt erop dat de app op de achtergrond nog steeds draait. Heb je dus de app wel helemaal afgesloten?
Je kan ook op dat bolletje/melding drukken en ingedrukt houden. Dan komt er iets van meldingen beheren en daar kan je ook wat uitzetten.BootVluchteling schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 12:00:
[...]
Ja zeker. Dat was het eerste wat ik deed. Ik ga nog ff verder op onderzoek uit. Maar irritant is het in ieder geval wel..
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Settings, Algemeen Beheer, Taalpaketten en dan kiezen voor Wissen werkte hier beter.rindertb schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 15:43:
[...]
Probeer dit:
1. Installeer Arabisch.
2. Go to ‘Apps’ in settings, search for ‘TTS’ en zet Arabisch uit.
3. Go to language packs in general management, dan onder ‘wissen’ Arabisch verwijderen.
Kreeg die TTS waar je naar verwijst sowieso niet gevonden
Dat is stug. Je zoekt wel op ‘tts’ in submenu ‘apps’? Als ik alleen de door jou genoemde stap deed werd het pakket opnieuw in de store aangeboden.schumi2004 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 17:01: … Kreeg die TTS waar je naar verwijst sowieso niet gevonden
Mmm,rindertb schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 18:10:
[...]
Dat is stug. Je zoekt wel op ‘tts’ in submenu ‘apps’? Als ik alleen de door jou genoemde stap deed werd het pakket opnieuw in de store aangeboden.
Ik krijg er zelfs Indonesian bij
Zal eens proberen met adb te verwijderen.
Verwijderen heeft geen zin, die onzinnige taalpaketten blijven terug komen. Ik heb ze maar op negeren gezet, maar blijft irritant als je gaat controleren op updates dat ze erbij staan.schumi2004 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 18:30:
[...]
Mmm,
Ik krijg er zelfs Indonesian bij![]()
Zal eens proberen met adb te verwijderen.
Als iemand een echte oplossing heeft dan verneem ik het graag.
So far so good
note: TT is een gemodificeerde versie en blijft hier elke keer een update geven dus die moet je negeren.
[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 13-10-2025 21:38 ]
Er gebeurt helaas niks als ik het bolletje ingedrukt hou. Ook niet als ik het menu naar beneden schuif.Juancho schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 12:03:
[...]
Je kan ook op dat bolletje/melding drukken en ingedrukt houden. Dan komt er iets van meldingen beheren en daar kan je ook wat uitzetten.
Herkenbaar! Ik loop hier ook al een tijdje mee rond, helaas nog geen oplossing..BootVluchteling schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 09:37:
[...]
Er gebeurt helaas niks als ik het bolletje ingedrukt hou. Ook niet als ik het menu naar beneden schuif.
Ik ga zelf wel voor de S26 nadat ik de 24 en 25 overgeslagen heb. Niet perse nodig want de s23 is nog steeds erg goed en snel. Maar het wordt ook voor een flink deel door de werkgever vergoed + goede inruilkorting voor de s23.
Met de S26 kan ik dan weer een jaar of 3 voorruit. Als die tenminste net zo succesvol is als de s23. Want dat is by far de beste telefoon die ik ooit gehad heb.
Als ik de trends bekijk zakken de prijzen niet echt zo enorm nadat de nieuwe modellen uitkomen.Juancho schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 21:29:
Ik zou dan sowieso even wachten tot de lancering van de S26 begin 2026. Dan zakt de prijs vast nog meer van de s25.
S24 is ongeveer 80 euro goedkoper dan de S25 nu, en dit was ongeveer hetzelfde situatie met de S23 toen de s24 uit was.
S25 begint bij 699 euro bij Samsung, 100 euro eraf maakt dat 599, dan 10% korting kom je rond 540 euro.
In ieder geval, wie alsnog een S25 wil kan net zo goed deze nu scoren dan wachten, en anders kun je beter meteen voor de S26 series gaan.
[ Voor 13% gewijzigd door Mizgala28 op 21-10-2025 22:19 . Reden: typos ]
Ik wil ook upgraden maar wil niet het "shit, die S26 is toch wel ff wat fijner dan de S25" effect meemaken. De rumors zijn niet heel hoopgevend (zelfde camera layout) alleen dat privacy scherm zou ik wel een hele mooie upgrade vinden.Mizgala28 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 22:11:
[...]
In ieder geval, wie alsnog een S25 wil kan net zo goed deze nu scoren dan wachten, en anders kun je beter meteen voor de S26 series gaan.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Hier precies hetzelfde, en zeker die S23 (Ultra) is echt een pracht toestel. Alleen nu die al bijna 2.5 jaar oud is, begint de batterij toch wel zwak te worden. Dus zit nu te wachten op de S26 Ultra, maar als dat weer Exynos wordt, dan ga ik misschien toch maar 69 euro voor een nieuwe batterij betalen en wordt het een S27...Juancho schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 14:04:
Een upgrade van 1 versie hoger biedt toch vaak eigenlijk amper wat nieuws of verbetering? Ik haal al jaren niet meer elk jaar het nieuwe model. Volslagen onzinnig om zoveel geld uit te geven. Ik sla nu ook diverse versies over, mede omdat de S23 echt een absoluut topmodel is in mijn ogen. Ik neig nu wel naar de S26 maar als dat uiteindelijk mij alsnog iets te veel moet gaan kosten kan het maar zo zijn dat ik de S23 nog behoud en pas later in het jaar de S26 neem als die wat goedkoper is.
Ach ja, de vooroordelen over een processor voordat die op de pijnbank gelegd zijn. Doet me denken aan de AMD versus Intel discussie, of Ford versus Opel, of Samsung versus Apple, of....dehardstyler schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 14:09:
[...]
Hier precies hetzelfde, en zeker die S23 (Ultra) is echt een pracht toestel. Alleen nu die al bijna 2.5 jaar oud is, begint de batterij toch wel zwak te worden. Dus zit nu te wachten op de S26 Ultra, maar als dat weer Exynos wordt, dan ga ik misschien toch maar 69 euro voor een nieuwe batterij betalen en wordt het een S27...
Je kunt prima ergens fan van zijn, maar dat is wel oordelen uit gevoel in plaats van uit verstand.
Zelf heb ik een prima ervaring gehad met een Note 8 met Exynos processor, en nu een prima ervaring op mijn S23U met Snapdragon processor. Dus ik heb geen harde voorkeur of slechte ervaring die mij negatief beïnvloed jegens een van beide.
Overigens voor wie los wil gaan op hoe goed of slecht de beide processoren zijn, Tweakers heeft er een verzamel topic voor gemaakt, want bepaalde topics liepen helemaal vol over dat onderwerp: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
Ik heb een zeer slechte ervaring gehad met de S21+. Het is eigenlijk ook nooit een probleem geweest voor mij, maar merk nu met de S23 Ultra zo ongelofelijk veel verschil qua hitte ontwikkeling, zeker in COD Mobile / Delta Force, dat ik eigenlijk wel weer gewoon een Qualcomm wil.swhnld schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 15:02:
[...]
Ach ja, de vooroordelen over een processor voordat die op de pijnbank gelegd zijn. Doet me denken aan de AMD versus Intel discussie, of Ford versus Opel, of Samsung versus Apple, of....
Je kunt prima ergens fan van zijn, maar dat is wel oordelen uit gevoel in plaats van uit verstand.
Zelf heb ik een prima ervaring gehad met een Note 8 met Exynos processor, en nu een prima ervaring op mijn S23U met Snapdragon processor. Dus ik heb geen harde voorkeur of slechte ervaring die mij negatief beïnvloed jegens een van beide.
Overigens voor wie los wil gaan op hoe goed of slecht de beide processoren zijn, Tweakers heeft er een verzamel topic voor gemaakt, want bepaalde topics liepen helemaal vol over dat onderwerp: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
Edit: ligt er ook een beetje aan wat je doet natuurlijk, weet niet of je mobiel gamed? Als je alleen mailt, websites bezoekt etc. dan vind ik het niet raar dat je het niet merkt bijvoorbeeld.
[ Voor 7% gewijzigd door dehardstyler op 22-10-2025 15:11 ]
Je wilt niet per se een Snapdragon, je wilt de betere CPU. Wat logisch is, maar mensen verwarren 'Snapdragon was beter dan Exynos tot nu toe' met 'Snapdragon is altijd de betere CPU'.dehardstyler schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 15:08:
[...]
Ik heb een zeer slechte ervaring gehad met de S21+. Het is eigenlijk ook nooit een probleem geweest voor mij, maar merk nu met de S23 Ultra zo ongelofelijk veel verschil qua hitte ontwikkeling, zeker in COD Mobile / Delta Force, dat ik eigenlijk wel weer gewoon een Qualcomm wil.
Edit: ligt er ook een beetje aan wat je doet natuurlijk, weet niet of je mobiel gamed? Als je alleen mailt, websites bezoekt etc. dan vind ik het niet raar dat je het niet merkt bijvoorbeeld.
Als de Exynos 2600 uitkomt en die is minstens net zo snel, net zo koel en net zo efficiënt als de nieuwste Snapdragon, dan zou ik niet weten waarom je per se een Snapdragon zou willen.
En zolang de Exynos 2600 nog niet uit is, kunnen we er niks over zeggen. Ook al heeft iedereen, inclusief ikzelf, bepaalde verwachtingen natuurlijk. Maar ik sluit nog niks uit tot de feiten op tafel liggen.
The devil is in the details.
Ik hou ook een slag om de arm, ik zeg immers "dan ga ik misschien toch maar". Als ik dan dat ingebouwde privacy scherm weer zien gaat het toch een beetje jeuken namelijk. En misschien ( <- he daar is die weer) vallen de reviews inderdaad mee. Toch heb ik na de S21+ een voorkeur voor Qualcomm.Hahn schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 15:15:
[...]
Je wilt niet per se een Snapdragon, je wilt de betere CPU. Wat logisch is, maar mensen verwarren 'Snapdragon was beter dan Exynos tot nu toe' met 'Snapdragon is altijd de betere CPU'.
Als de Exynos 2600 uitkomt en die is minstens net zo snel, net zo koel en net zo efficiënt als de nieuwste Snapdragon, dan zou ik niet weten waarom je per se een Snapdragon zou willen.
En zolang de Exynos 2600 nog niet uit is, kunnen we er niks over zeggen. Ook al heeft iedereen, inclusief ikzelf, bepaalde verwachtingen natuurlijk. Maar ik sluit nog niks uit tot de feiten op tafel liggen.
En daar mogen jullie mee doen wat je wil.
ik heb de s23 gekocht toen de s24 al een half jaar oud was omdat het prijsverschil 120 euro was en de specs nagenoeg hetzelfde. ik ben heel erg benieuwd wat de s26 gaat doen, anders koop ik lekker de s25 in februari
wel wil ik voor het eerst overstappen naar de + versie ivm grotere batterij en 45w snelladen (enige "grote" versie die ik ooit had was de s7 edge)
[ Voor 14% gewijzigd door giovanni2903 op 22-10-2025 22:27 ]
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
[ Voor 39% gewijzigd door dutchnltweaker op 22-10-2025 23:48 ]
Ik bel regelmatig via mijn Samsung Buds FE, en ervaar dit niet. Volume staat altijd op de waarde waar hij de laatste keer op stond zonder dat deze verspringt.dutchnltweaker schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 23:48:
Sinds de laatste One UI 8-update gaat het geluid automatisch op maximum wanneer ik iemand bel via oortjes. Dit gebeurt telkens opnieuw, ongeacht of ik bel via de gewone Telefoon-app, WhatsApp, Signal of een andere belapp. Als ik tijdens het gesprek van app wissel en daarna terugkeer naar de Bel-app, springt het volume opnieuw naar het maximum. Heeft iemand anders hier ook last van?
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Ik ga er vanuit dat je modes en routines al gecontroleerd heb?dutchnltweaker schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 23:48:
Sinds de laatste One UI 8-update gaat het geluid automatisch op maximum wanneer ik iemand bel via oortjes. Dit gebeurt telkens opnieuw, ongeacht of ik bel via de gewone Telefoon-app, WhatsApp, Signal of een andere belapp. Als ik tijdens het gesprek van app wissel en daarna terugkeer naar de Bel-app, springt het volume opnieuw naar het maximum. Heeft iemand anders hier ook last van?
Wat zou ik daar moeten zien? Heb daar niks ingesteld.Geraedus schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 07:31:
[...]
Ik ga er vanuit dat je modes en routines al gecontroleerd heb?
Doe eens een gok wat je daar zou kunnen vinden.dutchnltweaker schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 00:34:
[...]
Wat zou ik daar moeten zien? Heb daar niks ingesteld.
Als je het zelf nog nooit gebruikt hebt dan zal je daar niet speciaals vinden. Maar toch voor de zekerheid even checken.
Anders ff je oortjes loskoppelen en opnieuw connecten. Iets ander probleem maar ik had na de update issues met Garmin en syncen tussen tussen watch en telefoon. Garmin watch even losgekoppeld en opnieuw geconnect en het werkte allemaal weer.dutchnltweaker schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 23:48:
Heb hem ook. Maar mijn Play-system blijft op 1 augustus hangen en dat zou de meest recente versie zijn.GtrCraft schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 07:27:
De oktober update rolt nu uit
Ik vind het toestel er qua snelheid niet op vooruit zijn gegaan, in tegendeel, ik merk sinds de grote update dat de S23 Ultra regelmatig hapert, traag reageert en gewoon regelmatig sloom aanvoelt.
Ik las ook een artikel dat Samsung de OneUI 8/Android 16 upgrade ook voor de S23 series wilde terugdraaien. Sterker nog, stel als je de upgrade nog niet hebt gehad, dat deze voor nu ook niet meer aangeboden wordt.
Ik hoop in ieder geval dat de november oktober update het e.e.a. gaat fixen.
Edit: ik heb deze update nog niet uitgevoerd en zie dat ik deze ook kan uitvoeren.GtrCraft schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 07:27:
De oktober update rolt nu uit
Hebben jullie deze ervaring ook na de upgrade?
Fingers crossed
[ Voor 18% gewijzigd door Dijkertje op 29-10-2025 09:26 ]
Ja de haperingen en traagheid op sommige momenten kan ik ook wel bevestigen. We gaan zien of met deze oktober update dit verminderd is.Dijkertje schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 09:23:
Mijn ervaring met OneUI 8 en Android 16 zijn niet per se vlekkeloos.
Ik vind het toestel er qua snelheid niet op vooruit zijn gegaan, in tegendeel, ik merk sinds de grote update dat de S23 Ultra regelmatig hapert, traag reageert en gewoon regelmatig sloom aanvoelt.
Ik las ook een artikel dat Samsung de OneUI 8/Android 16 upgrade ook voor de S23 series wilde terugdraaien. Sterker nog, stel als je de upgrade nog niet hebt gehad, dat deze voor nu ook niet meer aangeboden wordt.
[...]
Edit: ik heb deze update nog niet uitgevoerd en zie dat ik deze ook kan uitvoeren.
Fingers crossed
Even iets anders, verbruikt bij jullie Google Chrome ook veel batterij? Ik heb Chrome ongeveer 30 min gebruikt met een batterij verbruik van 6,5%. Heb alleen nieuws artikelen gelezen.
Kan me herinneren dat ik de update zag staan maar ik had mijn telefoon nodig dus ik dacht: doen we later wel. Maar toen was hij dus foetsie.Prosperot schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 09:06:
Mijn S23 (eux) heeft al een tijdje de play update van september
Kan niet met je meepraten over Chrome, aangezien ik Vivaldi gebruik. Eerlijk gezegd nooit fan geweest van Chrome, maar da's mijn persoonlijke mening.Geraedus schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 09:41:
[...]
Ja de haperingen en traagheid op sommige momenten kan ik ook wel bevestigen. We gaan zien of met deze oktober update dit verminderd is.
Even iets anders, verbruikt bij jullie Google Chrome ook veel batterij? Ik heb Chrome ongeveer 30 min gebruikt met een batterij verbruik van 6,5%. Heb alleen nieuws artikelen gelezen.
Tijdje ook nog Firefox gebruikt en dat vind ik ook wel nice i.c.m. de sloot aan beschikbare extensies, ook voor Android.
Wel gehad maar na Good Lock met Camera Assistnet niet meer echt gehad. Die haperingen kan je evt. opvangen met Good Lock met de Camera Assistent.SammeWim schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 09:45:
Iemand anders die haperingen ondervind bij het opnemen van videos bij een "cold start" van de camera app? Jammere is dat de hapering ook opgeslagen wordt
Bizar verschil! Bij mij is de telefoon sinds One UI 8 juist merkbaar sneller en soepeler geworden. Echt een wereld van verschil.Dijkertje schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 09:23:
Mijn ervaring met OneUI 8 en Android 16 zijn niet per se vlekkeloos.
[...]
Edit: ik heb deze update nog niet uitgevoerd en zie dat ik deze ook kan uitvoeren.
Fingers crossed
PSN: Mondaatje
Nou nee, sinds one ui 6.1 en 7.0 was het merkbaar minder dan met de 8.0.japie06 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 20:49:
Ik merk echt helemaal nooit iets na een update. Denk dat het allemaal maar tussen je oren zit.
Ik merkte ook nooit iets tot One Ui8. Toen een enorm verschil.japie06 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 20:49:
Ik merk echt helemaal nooit iets na een update. Denk dat het allemaal maar tussen je oren zit.
PSN: Mondaatje
Daar heb ik al langer last van en heb er nooit een oorzaak voor kunnen vinden.Maloney schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 01:59:
Merk alleen dat de wifi af en toe hapert. Wel verbinding met het netwerk maar geen internet terwijl andere apparaten nergens last van hebben.
Het is bij mij niet heel storend gelukkig. 1 a 2 keer per dag springt hij van wifi naar 5G en enkele seconden later terug op wifi.
Na de update naar UI8 verleden maand ook positief verschil gemerkt. Ik zou het omschrijven als 'soepeler'.
[ Voor 10% gewijzigd door chrpmm op 30-10-2025 07:20 ]
Wifi is bij mij altijd al een probleem geweest.Maloney schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 01:59:
Merk alleen dat de wifi af en toe hapert. Wel verbinding met het netwerk maar geen internet terwijl andere apparaten nergens last van hebben.
Moet wel zeggen dat de update van oktober voor mijn toestel wonderen heeft gedaan.
Daarnaast draai ik altijd Galaxy App Booster uit het Good Lock pakket na iedere update.
Ja dat was al gepost 1 pagina terug. Maar een reminder is altijd welkom.swhnld schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 21:28:
Zie net de 1 oktober update binnen komen op mijn telefoon. Geen idee of iemand het al gepost had, zag het niet zo 1 2 3.
Is er iets met Bluetooth verbonden?Farabi schreef op zondag 2 november 2025 @ 16:07:
ik krijg geen geluidsmeldingen meer voor whatsapp, gmail en marktplaats. terwijl het geluid van de telefoon aanstaat. de meldinginstellingen van de apps staan goed. hoe komt dit?
hoi
[ Voor 21% gewijzigd door Juancho op 04-11-2025 12:56 ]
Herstart de telefoon eens tussendoor en kijk of dat impact heeft. Ik had eens de Play Store die maar actief bleef, na een herstart was dat weg.Juancho schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 12:55:
Ik merk toch ook wel sinds een week of 2 dat mijn S23 toch wat sneller leeggetrokken wordt. Verder niks geks, geen nieuwe apps of wat dan ook. Alleen de UI update gedaan. Ik zie verder ook geen applicaties staan die een enorme toename aan batterijverbruik hebben.
Kijk daarnaast eens in je batterij statistieken (in de instellingen) welke app mogelijk een hoger verbruik heeft. Het kan zijn dat het met een update van die app (check zowel Google Play store als de Samsung Galaxy Store op updates) oplost.
Kijk ook eens naar de helderheid van je telefoon, bij mij was die de laatste keer hoger dan ik hem normaal zet en heb ik die terug gezet. Dat scherm is altijd een stroomvreter.
Al vaker herstart gedaan maar hielp niks helaas. Wbt helderheid, die staat altijd op automatisch. Al jarenlang. Het is niet zo dat de batterij nu leeg vliegt hoor, daarniet van. Maar merk voor mn gevoel wel een verschil.swhnld schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 13:25:
[...]
Herstart de telefoon eens tussendoor en kijk of dat impact heeft. Ik had eens de Play Store die maar actief bleef, na een herstart was dat weg.
Kijk daarnaast eens in je batterij statistieken (in de instellingen) welke app mogelijk een hoger verbruik heeft. Het kan zijn dat het met een update van die app (check zowel Google Play store als de Samsung Galaxy Store op updates) oplost.
Kijk ook eens naar de helderheid van je telefoon, bij mij was die de laatste keer hoger dan ik hem normaal zet en heb ik die terug gezet. Dat scherm is altijd een stroomvreter.
[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 04-11-2025 14:52 ]
De S23 is bijna 3 jaar oud, wat betekent dat de batterijcapaciteit afgenomen is.Juancho schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 14:51:
[...]
Al vaker herstart gedaan maar hielp niks helaas. Wbt helderheid, die staat altijd op automatisch. Al jarenlang. Het is niet zo dat de batterij nu leeg vliegt hoor, daarniet van. Maar merk voor mn gevoel wel een verschil.
Als je je S23 tel intensief hebt gebruikt sinds begin en nog niet je batterij hebt vervangen: doen!ChiMan schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 19:47:
[...]
De S23 is bijna 3 jaar oud, wat betekent dat de batterijcapaciteit afgenomen is.
Kan het zeker aanraden.
Dijkertje schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 19:33:
[...]
Update 04-08: Einde middag langs geweest, batterij en usb c board is vervangen. Toestel laad weer makkie met 35W+.
Voor de zekerheid ook alle gegevens gewist van AccuBattery en alle instellingen gereset, zodat alles weer op "nul" staat.
Al met al erg tevreden. Ook gratis screenprotector gekregen bij de Experience Store.
Dit geintje kostte 85 euro, voor zowel batterij, usb c boardje en de "gratis" screenprotector.
Snap ik maar het viel me pas op na de laatste one ui update. Maar misschien is dat ook een beetje vertekent en was dat proces al wat langer bezig.ChiMan schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 19:47:
[...]
De S23 is bijna 3 jaar oud, wat betekent dat de batterijcapaciteit afgenomen is.
Verder geen ramp en ik ga zeer waarschijnlijk toch over een paar maand de s26 nemen of als die qua specs tegenvalt de s25 (of een ander Android toestel, maar liefst blijf ik bij Samsung).
Wat me erg stoort aan de S23 is dat Samsung de battery health verbergt. Zelfs met third-party apps en de juiste permissies via ADB wordt het verborgenW84 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 22:55:
Haal hier nog zo'n 7 tot 8u SOT met een normale S23. Na elke update weer anders en altijd even afwachten en na elke update doe ik een cache wipe. Ik haalde in het begin zo'n 9 tot 10u maar het is zeker niet slecht. De S10 hiervoor haalde na 2 jaar met moeite 4 tot 5u en uiteindelijk nog geen 2u meer met normaal gebruik.
Nieuwere Samsung telefoons hebben de optie gewoon in het menu zitten.
Ik heb de mijne altijd op 80% gebruikt dus hij is nog wel te doen momenteel, ik hou ook niet van het open laten maken van waterdichte apparaten. Dus ik wacht er zo lang mogelijk mee. Misschien ga ik wel voor de S25 als er een heel goede black friday deal komt. De S26 sla ik iig over als er inderdaad exynos in komt.
Ik heb voorlopig echter de OneUI 8 update overgeslagen vanwege:
- DeX is heel erg veranderd, nu gebaseerd op de Google desktop mode. Heeft onder andere geen onscreen toetsenbord. Ook kunnen sommige dingen als app pinning niet meer. Er zijn al enkele problemen opgelost dus hopelijk komt de rest ook.
- De fan van de DeX dock werkt niet meer in OneUI 8
Ik heb deze dingen van de SamsungDex reddit, het probleem met deze upgrades is dat je niet meer terug kan dus ik wacht even het nieuws af van de mensen die hem wel hebben. Ik gebruik DeX dagelijks dus voor mij is dit heel belangrijk. Misschien dat ik volgend jaar ergens de update doorvoer.
[ Voor 43% gewijzigd door Llopigat op 05-11-2025 15:15 ]
Een S25 heeft ook de OneUI 8 update, dus dan heb je hetzelfde probleem met DeX toch?Llopigat schreef op woensdag 5 november 2025 @ 15:11:
[...]
Wat me erg stoort aan de S23 is dat Samsung de battery health verbergt. Zelfs met third-party apps en de juiste permissies via ADB wordt het verborgen
Nieuwere Samsung telefoons hebben de optie gewoon in het menu zitten.
Misschien ga ik wel voor de S25 als er een heel goede black friday deal komt. De S26 sla ik iig over als er inderdaad exynos in komt.
Ik heb voorlopig echter de OneUI 8 update overgeslagen vanwege:
- DeX
En wat bedoel je met de optie van de batterij op nieuwe telefoons versus nu op de S23? Heb je een plaatje om te linken of zo? Want ik heb onder batterijstatus, meer gegeven, en dan ook de batterijstatus op normaal in OneUI 8? Of bedoel je iets anders?
Nou ik hoop dat die out of the box nog niet geinstalleerd is. Maar ja, inderdaad. Op de lange termijn is dat een probleem. Ik kan ook niet eeuwig de updates tegenhouden ivm beveiliging (maar een paar maanden kan natuurlijk prima, er zijn heel veel merken die maar eens in de 3 of 6 maanden updates uitbrengen, zelfs Samsung doet dit bij de goedkopere modellen).swhnld schreef op woensdag 5 november 2025 @ 15:58:
[...]
Een S25 heeft ook de OneUI 8 update, dus dan heb je hetzelfde probleem met DeX toch?
Nieuwere telefoons hebben een battery health. Als in percentage van de originele capaciteit. Ik zag het in de winkel.swhnld schreef op woensdag 5 november 2025 @ 15:58:
[...]
En wat bedoel je met de optie van de batterij op nieuwe telefoons versus nu op de S23? Heb je een plaatje om te linken of zo? Want ik heb onder batterijstatus, meer gegeven, en dan ook de batterijstatus op normaal in OneUI 8? Of bedoel je iets anders?
[ Voor 12% gewijzigd door Llopigat op 05-11-2025 16:12 ]
Met Android die out of the box soortgelijke functionaliteit biedt zou dat geen rare keuze zijn. Het is niet de eerste keer dat Android goede ideeën van fabrikanten overneemt, en de fabrikant hoeft het dan niet meer apart te onderhouden. Maar commentaar wat ik lees is de Android native oplossing nog niet van hetzelfde niveau.acale schreef op woensdag 5 november 2025 @ 20:01:
Ik dacht gelezen te hebben dat Samsung de ondersteuning van DeX ging stoppen... Of vergis ik mij?
Echter in OneUI 8 heet het nog wel Samsung Dex.
aBattery met shizuku(laat apps verbinden met ADB op telefoon zelf, vind google niet leuk) werkt hier prima en laat 92% capaciteit na 2 jaar zien, productiedatum accu en dergelijke. 728 cycles, al vraag ik me af wat een cycle precies inhoudLlopigat schreef op woensdag 5 november 2025 @ 15:11:
[...]
Wat me erg stoort aan de S23 is dat Samsung de battery health verbergt. Zelfs met third-party apps en de juiste permissies via ADB wordt het verborgen.
adb dumpsys laat ook al de informatie zien, vraag me dan ook af waarom samsung dit niet laat zien
[ Voor 4% gewijzigd door vrilly op 06-11-2025 10:32 ]
Ah interessant! Via aBattery kan ik idd zien hoeveel cycles de batterij heeft doorlopen. Ik zit op 97% met 364 cycles sinds mei '23. Best netjes vind ik. Ik laad mijn accu bijna nooit verder dan 80% en nooit onder de 20%.vrilly schreef op donderdag 6 november 2025 @ 10:31:
[...]
aBattery met shizuku(laat apps verbinden met ADB op telefoon zelf, vind google niet leuk) werkt hier prima en laat 92% capaciteit na 2 jaar zien, productiedatum accu en dergelijke. 728 cycles, al vraag ik me af wat een cycle precies inhoud
adb dumpsys laat ook al de informatie zien, vraag me dan ook af waarom samsung dit niet laat zien
Eén cycle is van 100% naar 0 en weer naar 100% opgeladen. Een halve cycle is van 100% naar 50% en weer naar vol. Of 4x van 50% naar 25% en weer naar 50% is ook één volledige cycle. Volgens mij gaan moderne telefoonaccu's zo'n 1000-2000 cycles mee voordat ze op 80% capaciteit zitten.
Maarrrr via github installeren werkt wel. Ik zit blijkbaar nog op 94%, na bijna 700 cycles, ook niet verkeerd na ruim 2 jaar.
[ Voor 48% gewijzigd door Prosperot op 06-11-2025 13:15 ]
Thanks!vrilly schreef op donderdag 6 november 2025 @ 10:31:
[...]
aBattery met shizuku(laat apps verbinden met ADB op telefoon zelf, vind google niet leuk) werkt hier prima en laat 92% capaciteit na 2 jaar zien, productiedatum accu en dergelijke. 728 cycles, al vraag ik me af wat een cycle precies inhoud
Net even gecontroleerd en bij mij is de batterij nog 96%. Wat me een beetje verbaasd aangezien ik in Augustus de batterij heb laten vervangen.
Niet verkeerd. Gebruik je tot 80*% laden, of gewoon 100?Prosperot schreef op donderdag 6 november 2025 @ 12:44:
Ik krijg bij shizuku de playstore melding dat het bedoeld is "voor een oudere versie van android"..
Maarrrr via github installeren werkt wel. Ik zit blijkbaar nog op 94%, na bijna 700 cycles, ook niet verkeerd na ruim 2 jaar.
Extra note : 900 cycles, dat kan toch niet kloppen na 3 maanden.Geraedus schreef op donderdag 6 november 2025 @ 16:12:
[...]
Thanks!
Net even gecontroleerd en bij mij is de batterij nog 96%. Wat me een beetje verbaasd aangezien ik in Augustus de batterij heb laten vervangen.
De informatie wordt niet op de akku opgeslagen, maar door de power management chip op de moederbord van de telefoon. Zou bij nieuwere generaties dan anders zijn en wellicht een van de redenen dat samsung het niet last zien op oudere telefoonsGeraedus schreef op donderdag 6 november 2025 @ 16:28:
[...]
Extra note : 900 cycles, dat kan toch niet kloppen na 3 maanden.
Bij een vervanging van de accu door derde partijen of eindgebruiker kan je dit resetten door de serienummer van de accu te scannen met de self repair assistant app
https://apps.samsung.com/...ung.android.app.repaircal
[ Voor 22% gewijzigd door vrilly op 06-11-2025 16:51 ]
Ik gebruik de 'basis batterijbescherming'lifeguard schreef op donderdag 6 november 2025 @ 16:21:
[...]
Niet verkeerd. Gebruik je tot 80*% laden, of gewoon 100?
Bedankt! Ik heb aBattery niet gebruikt maar wel gewoon dumpsys. Ik zit aan 98% health en 504 cycles. Niet slecht voor de originele batterij van 2,5 jaar oudProsperot schreef op donderdag 6 november 2025 @ 12:44:
Ik krijg bij shizuku de playstore melding dat het bedoeld is "voor een oudere versie van android"..
Nu heb ik hem wel altijd op 80% gehad tenzij ik een lange dag had en echt de 100% nodig had. Ook het eerste jaar weinig snelgeladen, ook alleen als ik het nodig had. Helaas biedt Samsung geen quick setting hiervoor en ik werd het een beetje zat om elke keer diep in het battery menu te duiken om het aan/uit te zetten dus de laatste tijd staat hij uit luiheid altijd aan.
Als ik zie hoe sommige mensen lagere health hebben en ikzelf en @japie06 hoge scores met de 80% beperking aan lijkt het me dat de 80% toch wel uitmaakt, iets waar ik wel een beetje mijn twijfels gehad. Nou was het in het begin wel 85% waar hij naartoe laadde met de beschermingsstand, dat is later een keer veranderd met een update.
De basis batterijbescherming gebruik ik niet want mijn leven is te ongeregeld om dat goed te laten werken (die stand probeert je tijden van opstaan en laden in kaart te brengen zodat hij pas net voor je opstaat tot 100% pakt maar bij mij is daar geen peil op te trekken).
Bedankt dat iedereen het even probeert, dat geeft best een aardig overzicht van accuveroudering in de praktijk. Misschien elke 6 maanden eens doen?
[ Voor 29% gewijzigd door Llopigat op 07-11-2025 01:28 ]
Batterijbescherming staat op basis. Tot 80% laden en voor de wekker tot 100%. Snelladen heb ik uit staan in de nacht, laad wel draadloos altijd.
Ben geen poweruser en meestal in de avond voor het slapen gaan nog 30% over, nog steeds tevreden met deze S23U. In februari wil ik weer eens overstappen naar de S26U...
Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black
Ik heb mijn vrouw haar toestel overgenomen en die doet alles behalve aan battery savings.
Net met aBattery gekeken en dan zit dit toestel sinds first usage date 02-04-2023 op:
Max Capacity: 93%
Cycle count: 594
Max capacity: 97%
Cycle count: 413
First usage: 2023-06-29
Ik laad mijn batterij altijd op tot 80% (met af en toe een uitzondering als ik weet dat ik mijn batterij veel ga gebruiken)
Ben bang dat de cycle count wel snel gaat toenemen want ik merk steeds vaker dat ik aan het eind van de dag onder de 20 procent zit. (toen ik mijn telefoon net nieuw had zat ik rond de 50 procent, en toen kon ik 2 dagen met een acculading doen). Wat dat betreft had ik een veel lagere Max capacity verwacht.
Loop eens een keer alles na op je telefoon. Ongemerkt installeer je in de loop der tijd nieuwe zaken en krijg je ook daar meer achtergrond gebruik van, geef je apps toestemming altijd je plaats te bepalen, gaat scherm helderder staan (ondanks auto display instelling kun je dat alsnog beinvloeden, maar lijkt na updates soms gereset), etc..avec_style schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 09:25:
Hierbij ook mijn waardes voor vergelijkingsmateriaal.
Ik laad mijn batterij altijd op tot 80% (met af en toe een uitzondering als ik weet dat ik mijn batterij veel ga gebruiken)
Ben bang dat de cycle count wel snel gaat toenemen want ik merk steeds vaker dat ik aan het eind van de dag onder de 20 procent zit. (toen ik mijn telefoon net nieuw had zat ik rond de 50 procent, en toen kon ik 2 dagen met een acculading doen). Wat dat betreft had ik een veel lagere Max capacity verwacht.
/f/image/KNQ3e9NONK6XCvOVRXAsUejJ.png?f=fotoalbum_large)
Voor mn gevoel is de batterij er veel slechter aan toe dan toen ik het toestel kocht, maar zit dus tussen de oren
Wel zie ik dat ik meer cycles heb in 1j5m dan sommigen hier in 2-2,5j 😅
[ Voor 8% gewijzigd door giovanni2903 op 07-11-2025 11:50 ]
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Als je niet gaat upgraden naar een nieuw toestel dan kan je in de toekomst 69 euro investeren in een nieuwe accu, dan kan je er gewoon een paar jaar er weer tegenaan.avec_style schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 09:25:
Hierbij ook mijn waardes voor vergelijkingsmateriaal.
PS: Dit is een algemene tip voor iedereen.
Dat verteld je iets over hoeveel je de telefoon gebruikt, maar ook niet alles. Met Flitsmeister en Android Auto en dan ook nog muziek aan rijden naar werk trekt de batterij zo leeg. Je kunt ook helemaal vol zitten met apps in de achtergrond en geen batterij beperkingen aan hebben staan, Maar het kan ook zo zijn dat je de hele dag op TikTok of andere socials zit. Daarom is het altijd lastig in te schatten als iemand denkt, mijn batterij loopt snel leeg door... Er zijn nu eenmaal heel verschillende verbruikszaken (los van bugs dat een Play Store in de achtergrond ineens open blijft staan bijvoorbeeld).giovanni2903 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 11:48:
Wel zie ik dat ik meer cycles heb in 1j5m dan sommigen hier in 2-2,5j 😅
Maar goed, bij een Samsung Experience center een nieuwe accu erin kost je ook niet de kop op moment dat je het nodig hebt. Dus lekker blijven gebruiken en van genieten.
Waarom zou je een nieuwe batterij nodig hebben als de huidige batterij nog een capaciteit van 97% heeft?Geraedus schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 11:49:
[...]
Als je niet gaat upgraden naar een nieuw toestel dan kan je in de toekomst 69 euro investeren in een nieuwe accu, dan kan je er gewoon een paar jaar er weer tegenaan.
PS: Dit is een algemene tip voor iedereen.
Is het probleem niet eerder te wijten aan de vele apps op het apparaat en de achtergrondprocessen die blijven draaien?
Idd, 97% is toch gewoon top na een paar jaar? Op het werk, in de auto, thuis... Je kan zo ff bijladen. En als je dan toch een keer een dag op pad bent zijn er prima kleine/dunne powerbanks waar je je telefoon zo 2 of 3x mee kan opladen. Bijv. Op een festival of weekendje weg etc. Zo'n ding zit bij mij dan standaard in de zak/tas.ChiMan schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 21:05:
[...]
Waarom zou je een nieuwe batterij nodig hebben als de huidige batterij nog een capaciteit van 97% heeft?
Is het probleem niet eerder te wijten aan de vele apps op het apparaat en de achtergrondprocessen die blijven draaien?
[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 07-11-2025 22:05 ]
Misschien had ik de tip die ik gaf beter niet moeten geven op iemand waarvan de batterij nog boven de 95% is.
[ Voor 3% gewijzigd door Geraedus op 08-11-2025 06:56 ]
aBattery klinkt ook niet echt als een heel betrouwbare app.Jan H. schreef op zondag 9 november 2025 @ 17:42:
Ik krijg aBattery niet geinstalleerd....
Ik zie heel de app 'aBattery' niet eens in de Play Store. Waarom wil je die app installeren, en waar vandaan? Staat wel in de Play Store, ik keek op de verkeerde plek.Jan H. schreef op zondag 9 november 2025 @ 17:42:
Ik krijg aBattery niet geinstalleerd. Ik krijg de melding dat een te installeren onderdeel niet draait op mijn versie van Android… Iemand een tip?
[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 09-11-2025 21:20 ]
Niet op play store maar wel open source. Of je doet een dumpsys vanaf een andere apparaat met adb of lokaal via termux+shizuku
Nog een interessante video onlangs uitgebracht:
YouTube: Is Fast Charging Killing the Battery? A 2-Year Test on 40 Phones
Een kleine test, die ook 0-100% laden vergelijkt met 20-80%. De proef concludeerd dat snelladen/batterijbescherming geen noemenswaardige verschillen veroorzaakt en het vrij zinloos is om hier veel aandacht aan te geven. Al is een sample van 40 telefoons niet zoveel voor een echte proef
Ik gok dat je niet veel ervaring hebt met proeven doen?vrilly schreef op zondag 9 november 2025 @ 19:28:
Al is een sample van 40 telefoons niet zoveel voor een echte proef
Natuurlijk zou 400 of 4000 nog beter zijn, maar je komt sneller op het punt van 'diminishing returns' (= de hoeveelheid meer moeite dat het kost is de extra opbrengst niet waard) dan je zou denken.
Ik heb de app gewoon via Google Play kunnen installeren.Hahn schreef op zondag 9 november 2025 @ 19:20:
[...]
Ik zie heel de app 'aBattery' niet eens in de Play Store. Waarom wil je die app installeren, en waar vandaan?
Prijzen en levertijden horen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Berichten over accessoires ed mogen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires
Discussies over de Snapdragon vs de Exynos horen mogen hier: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
:strip_exif()/f/image/xiVlDFMgGZJcJJ0Cin1GVvvH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3o9hxZwlrXpXWY0JHOqOWBWh.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/X2ls79lfRKuPbgcXl2uhX5hC.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/46pEihm5grjuUeyhuSyiVbE8.jpg?f=fotoalbum_large)