Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:12
Abattery heeft bepaalde permissies nodig en daarvoor moet je Shizuku downloaden. Geen idee wat dat is maar het klinkt me als rotzooi dus dat gaan we niet doen. Bovendien kan het niet eens wat mijn Android versie is te nieuw.

Kan je niet gewoon via een fatsoenlijke Samsung/Android app die data van je batterij zien?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:00
Juancho schreef op zondag 9 november 2025 @ 21:11:
Abattery heeft bepaalde permissies nodig en daarvoor moet je Shizuku downloaden. Geen idee wat dat is maar het klinkt me als rotzooi dus dat gaan we niet doen. Bovendien kan het niet eens wat mijn Android versie is te nieuw.

Kan je niet gewoon via een fatsoenlijke Samsung/Android app die data van je batterij zien?
dat zijn van die apps die de hele dag in de achtergrond moeten draaien met allerlei reclame troep erbij..

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-11 21:12
ChiMan schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:32:
[...]

Ik heb de app gewoon via Google Play kunnen installeren.
Op één of andere manier had ik tussen de boeken zitten zoeken ipv in apps, foutje 8)7

The devil is in the details.

• Jan H.
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-11 08:49
Juancho schreef op zondag 9 november 2025 @ 21:11:

Heb idd Shizuku gecheckt, dat oogt idd op z'n minst twijfelachtig.
Ik kijk verder!
Jan H. schreef op zondag 9 november 2025 @ 22:15:
[...]
Heb idd Shizuku gecheckt, dat oogt idd op z'n minst twijfelachtig.
Ik kijk verder!
Gewoon met ADB doen dan. Dat is gewoon standaard tooling van Google.

ADB installeren op je PC, developer mode en USB debugging aanzetten op je telefoon, en dan telefoon inprikken en 'adb shell dumpsys battery'.

En dan volgens dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9O6KwL6oiMzWlUlRevw3Wjzd4iU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gjHLcTeqeKGsNhOrO882qrlk.webp?f=fotoalbum_large

Bron link: https://technastic.com/ch...level-cycle-capacity-adb/

Het veld mSavedBatteryAsoc is dus je health percentage, capaciteit ten opzichte van een nieuwe batterij.
En de cycles kan je uit de eerste 3 cijfers van mSavedBatteryUsage halen (wat er gebeurt bij meer dan 999 cycles is me niet duidelijk maargoed)

[ Voor 13% gewijzigd door Llopigat op 09-11-2025 23:39 ]

• Maloney
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-11 18:27
Hm, 90% op mijn S23. Vond de batterij al niet geweldig maar hij gaat ook wel behoorlijk achteruit vergeleken met anderen hier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5b4HFWgv6WRAo36Hw_Zw3sK62mw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uiBB6o5QaJs9qFyRh4G92r92.jpg?f=fotoalbum_large
Maloney schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:09:
Hm, 90% op mijn S23. Vond de batterij al niet geweldig maar hij gaat ook wel behoorlijk achteruit vergeleken met anderen hier.
Ja vreemd want ik heb 98% en een cycle count die hoger is dan die van jou, meer dan 500. Wel een manufacturing en first usage datum die 1 maand nieuwer is dan die van jouw in beide gevallen.

Heb je hem tot 100% geladen of tot 85/80% al die tijd?

Warmte is ook iets wat sneller laat verouderen maar waar ik woon is het nogal warm, ik hou het in de zomer ook in de gaten want soms wordt het echt te gek (woonkamer temperatuur van 35 graden dus hij kan zijn warmte dan ook gewoon niet kwijt).
Maloney schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:09:

[Afbeelding]
Het kan van alles zijn in je gedrag. Hang je de telefoon bijvoorbeeld regelmatig aan de 45 watt snellader, dan slijt deze harder dan wanneer je snelladen uit hebt staan. Laat je altijd tot 100% slijt de accu ook sneller door. Hangt de telefoon constant aan een lader of powerbank die hem op 100 procent pusht slijt die ook sneller.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
swhnld schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 10:25:
[...]
Het kan van alles zijn in je gedrag. Hang je de telefoon bijvoorbeeld regelmatig aan de 45 watt snellader, dan slijt deze harder dan wanneer je snelladen uit hebt staan. Laat je altijd tot 100% slijt de accu ook sneller door. Hangt de telefoon constant aan een lader of powerbank die hem op 100 procent pusht slijt die ook sneller.
Volgens mij lijkt dat in de praktijk heel erg mee te vallen: YouTube: Is Fast Charging Killing the Battery? A 2-Year Test on 40 Phones
De test bevestigd dat er een meetbaar, maar beperkt effect is.

De tweede video van dezelfde partij is ook leuk om te zien.
YouTube: Is Charging While Using Your Phone Killing the Battery?

Wat mij bijblijft is dat er blijkbaar een 4% afwijking zit in de meetgegevens (die zijn niet exact wat de telefoon rapporteerd), en het advies dat pas op 85% health de vervanging te overwegen omdat het dan merkbaar uitmaakt.
Plus dat met het type batterijen getest, de telefoon helemaal leeg trekken blijkbaar negatiever is voor de levensduur dan constant bijladen.

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 10:05
[...]

ik lees verschillende meningen over snelladen ,hier is een test die toch aanduid dat snelladen weinig effect heeft op de batterij na 500 oplaadcycli

https://www.notebookcheck...smartphone.1158661.0.html

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:51

13art

Moderator Mobile
Vincent91 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 11:55:
[...]

ik lees verschillende meningen over snelladen ,hier is een test die toch aanduid dat snelladen weinig effect heeft op de batterij na 500 oplaadcycli

https://www.notebookcheck...smartphone.1158661.0.html
Die link lijkt wel verdacht veel te verwijzen naar de reeds geposte video in het bericht boven je ;)

Overigens wel fijn dat er eens een keer iemand is geweest die het zo uitgebreid getest heeft. Gewoon dus laden op volle snelheid en de telefoon gebruiken zoals hij bedoeld is.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Vincent91 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 11:55:
[...]
Ja en ik heb met mijn 98% health wel altijd snelladen aan (25W want 45W is er niet op de gewone S23).

Het eerste jaar zette ik alleen snelladen aan als ik het nodig had maar je moet zo diep in het menu duiken en Samsung heeft er geen quick setting voor gemaakt dus ik werd het al gauw zat :P

En "45W" bij Samsung is effectief niet echt veel harder dan 25W. Het is alleen de maximale laadsnelheid en die wordt alleen in het midden van het laadproces gebruikt en de 45W haalt hij niet echt in tests.

En ja @13art: Notebookcheck is nog een van de weinige sites die nog echt uitgebreid technisch test en bijv. laptops altijd open maakt.

[ Voor 28% gewijzigd door Llopigat op 11-11-2025 15:18 ]

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:51

13art

Moderator Mobile
Llopigat schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 15:15:
[...]

Ja en ik heb met mijn 98% health wel altijd snelladen aan (25W want 45W is er niet op de gewone S23).

Het eerste jaar zette ik alleen snelladen aan als ik het nodig had maar je moet zo diep in het menu duiken en Samsung heeft er geen quick setting voor gemaakt dus ik werd het al gauw zat :P

En "45W" bij Samsung is effectief niet echt veel harder dan 25W. Het is alleen de maximale laadsnelheid en die wordt alleen in het midden van het laadproces gebruikt en de 45W haalt hij niet echt in tests.

En ja @13art: Notebookcheck is nog een van de weinige sites die nog echt uitgebreid technisch test en bijv. laptops altijd open maakt.
I know, alleen is dat volgens mij niet een test van notebookcheck zelf maar doen ze een uiteenzetting van het filmpje op youtube van het HTX kanaal.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-11 13:25

W84

Google Play system update blijft hier op Augustus hangen. Schiet ook wel lekker op. :p

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:51
Llopigat schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 15:15:
[...]

Ik heb een routine gemaakt die ik handmatig activeer voor snellader En batterijbescherming. Die zet ik aan voor dagen dat ik de batterij "echt" nodig heb.

• Maloney
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-11 18:27
[...]

Het is de simpelste S23 dus tot 25 watt snelladen en ook een kleinere batterij dan de plus en ultra. Laad hem eigenlijk altijd tot 100% op want anders kom ik de dag niet door. Zeker niet tijdens intensieve dagen zoals vakantie met hele dagen GPS en mobiele date aan en veel mapsgebruik. En dan heb ik hem ook nog vanaf dag 2 op de spaarstand staan omdat ik meteen al merkte dat de accuduur erg tegenviel.

De Oneplus 5 die ik hiervoor had, had nauwelijks degradatie van de batterij in de 5 jaar dat ik hem had. En die telefoon heb ik altijd op dezelfde manier gebruikt en geladen. Hiermee haalde ik altijd twee dagen op één lading.

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-11 17:50
Ik heb, nav de laatste posts, maar even AccuBattery geïnstalleerd op mijn S23+. Heb nooit echt gekeken naar het snel/traag laden, en van hoeveel naar hoeveel % hij gaat.
App geeft nu aan dat 'gezondheid batterij' 83%, ontwerpcapaciteit 4 565 mAh, geschatte capaciteit 3 769 mAh.
Telefoon is van 08/2023, dus iets meer dan 2 jaar.

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-11 09:15
AccuBattery (Pro) S23+ 2024 Q1 Health 92%
Capacity Design 4,565 mAh Estimated 4,206
SoC altijd tussen 20-85% (door Battery protect)

Draadloos laden op onze Zon

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-11 16:55
Weet iemand hoe je standaard de telefoon op 'USB voor bestanden overzetten' krijgt? Nu gaat hij standaard naar alleen laden en moet ik hem elke keer wijzigen. Heb het idee dat dit gedrag is gewijzigd na de 8.0 update.
Onedayflyer682 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 18:57:
Weet iemand hoe je standaard de telefoon op 'USB voor bestanden overzetten' krijgt? Nu gaat hij standaard naar alleen laden en moet ik hem elke keer wijzigen. Heb het idee dat dit gedrag is gewijzigd na de 8.0 update.
Kijk eens in de Developer opties (eerst 7 keer op build numner klikken om ze te activeren), of anders programmeer het via Standen en Routines.
Onedayflyer682 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 18:57:
Bij OneUI 7 (die draai ik nog vanwege de slechte DeX in OneUI 8 ) is dat inderdaad zo dat hij meteen naar file share springt. Wel is het zo dat je telefoon unlocked moet zijn terwijl je hem er in prikt.

Ik denk dat dit is veranderd in verband met malware in USB laders op publieke plaatsen. Dat komt best voor. Ze hadden al de bescherming ervoor dat je telefoon ontgrendeld moet zijn terwijl je hem er in prikt, maar ik denk dat sommige mensen dat niet wisten en toch onbedoeld in zo'n lader prikten terwijl ze aan het chatten waren. Dit is een betere voorzorg.

Maar of je dat kan veranderen weet ik dus niet want ik heb nog geen OneUI 8 (en voorlopig update ik ook niet)
Llopigat schreef op donderdag 13 november 2025 @ 02:18:
[...]
Bij OneUI 7 (die draai ik nog vanwege de slechte DeX in OneUI 8 )
Ik heb geen problemen met DeX op OneUI 8 na de oktober update. Eergisteren nog gebruikt. Kun je het niet testen met iemand in je omgeving die wel de upgrade geïnstalleerd heeft?
swhnld schreef op donderdag 13 november 2025 @ 08:15:
[...]
Ik heb geen problemen met DeX op OneUI 8 na de oktober update. Eergisteren nog gebruikt. Kun je het niet testen met iemand in je omgeving die wel de upgrade geïnstalleerd heeft?
Nee, maar ik volg de reacties op reddit. Er zijn nog een aantal problemen mee die nog niet opgelost zijn. Waaronder het onscreen toetsenbord. En apps schijnen niet meer borderless fullscreen te kunnen, ook iets dat ik nodig heb. Anderen zijn wel opgelost.

Het is technisch nogal anders geworden. Want DeX is nu alleen nog maar een laagje vernis rondom de google desktop mode. Samsung heeft jaren gewerkt aan verfijning (ik gebruik DeX al sinds de S8 toen het uitkwam en toen was het ook nauwelijks bruikbaar). Maar al die verfijningen zijn nu het raam uit gegooid en Google moet hetzelfde proces door gaan maken helaas.
Llopigat schreef op donderdag 13 november 2025 @ 09:54:
[...]
Nee, maar ik volg de reacties op reddit. Er zijn nog een aantal problemen mee die nog niet opgelost zijn. Waaronder het onscreen toetsenbord. En apps schijnen niet meer borderless fullscreen te kunnen, ook iets dat ik nodig heb. Anderen zijn wel opgelost.
Ik heb net getest voor je, maar ik kan apps gewoon full screen zonder randen openen via DeX, getest met Firefox, OneDrive en de Galerij app.

On screen toetsenbord is wel nog een issue mee denk ik.
swhnld schreef op donderdag 13 november 2025 @ 13:32:
[...]
Ik heb net getest voor je, maar ik kan apps gewoon full screen zonder randen openen via DeX, getest met Firefox, OneDrive en de Galerij app.

On screen toetsenbord is wel nog een issue mee denk ik.
Oh mooi, bedankt! Dat is dus opgelost. Ik las al op reddit dat er aan gewerkt wordt, veel problemen uit het begin zijn al opgelost (zoals dat je geen apps kon pinnen aan de taskbar).

De taskbar is dan dus ook weg? Kan het ook met remote desktop toevallig? Die gebruik ik het meeste fullscreen (heet nu de windows app geloof ik). En GeForce Now. Alleen voor het geval dat je die apps ook gebruikt natuurlijk.

Maar ja, ik heb echt onscreen toetsenbord nodig voor gebruik met mijn Xreal. Ik zag ook nog wel andere dingetjes die nog vervelend zijn maar die zijn niet echt dealbreakers. Maar ik kijk het wel een paar maandjes aan.

[ Voor 26% gewijzigd door Llopigat op 13-11-2025 13:54 ]

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-11 16:55
swhnld schreef op woensdag 12 november 2025 @ 19:47:
[...]

Kijk eens in de Developer opties (eerst 7 keer op build numner klikken om ze te activeren), of anders programmeer het via Standen en Routines.
Dank, er was inderdaad een ontwikkelaarsoptie waarmee ik de standaard heb kunnen aangeven!
Llopigat schreef op donderdag 13 november 2025 @ 13:40:
[...]

Oh mooi, bedankt! Dat is dus opgelost. Ik las al op reddit dat er aan gewerkt wordt, veel problemen uit het begin zijn al opgelost (zoals dat je geen apps kon pinnen aan de taskbar).

De taskbar is dan dus ook weg? Kan het ook met remote desktop toevallig? Die gebruik ik het meeste fullscreen (heet nu de windows app geloof ik). En GeForce Now. Alleen voor het geval dat je die apps ook gebruikt natuurlijk.

Maar ja, ik heb echt onscreen toetsenbord nodig voor gebruik met mijn Xreal. Ik zag ook nog wel andere dingetjes die nog vervelend zijn maar die zijn niet echt dealbreakers. Maar ik kijk het wel een paar maandjes aan.
Ja, de taskbar is dan ook weg.

Ik gebruik zelf die apps niet, en DeX heel weinig.

• vrilly
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-11 16:35
Kwakkel schreef op woensdag 12 november 2025 @ 10:27:
Ik heb, nav de laatste posts, maar even AccuBattery geïnstalleerd op mijn S23+. Heb nooit echt gekeken naar het snel/traag laden, en van hoeveel naar hoeveel % hij gaat.
App geeft nu aan dat 'gezondheid batterij' 83%, ontwerpcapaciteit 4 565 mAh, geschatte capaciteit 3 769 mAh.
Telefoon is van 08/2023, dus iets meer dan 2 jaar.
Accubattery gebruikt wel een andere meetmethode, omdat apps normaal niet alle informatie van de PMIC in de telefoon kan uitlezen zoals via ADB dumpsys.
De battery controller in de telefoon houdt een genormaliseerde waarde bij over alle charge cycles, waar accubattery op de achtergrond waardes pakt en daaruit probeert in te schatten wat de toestand is. Bij bepaalde laadstrategieen zal de inschatting in de app dan niet accuraat zijn
Pagina: 1 ... 59 60 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Levertijd & Prijzen
Berichten over accessoires ed mogen hier: [Samsung Galaxy S23-serie] Accessoires
Discussies over de Snapdragon vs de Exynos horen mogen hier: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos