m0ridin schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 10:14:
Denk dat reparatie in ieder geval de minst financieel aantrekkelijke optie is eigenlijk, 300 - 350 euro en dan evt in de toekomst kunnen verkopen voor misschien 400 max? Meh... Ach, luxeproblemen gelukkig en uiteindelijk gewoon stom en balen dat ik hem heb laten vallen. Maar shit happens.
Ik heb ook gebarsten glas, met onderliggend een onbeschadigd werkend scherm.
Werkt prima, mijn barsten lopen over het midden, niet over de camera, maar stoort me toch.
Toestel voldoet voor mij.
Heb ook zitten kijken naar een "betaalbare" upgrade, de 25 komt in de verkoop nu de 26 er aan komt.
Mocht je een beetje handig zijn dan is zelf repareren goed te doen en wat ik eigenlijk overweeg.
Samsung levert voor 270 euro
een nieuw scherm met frame en nieuwe accu, én benodigd gereedschap, een complete kit dus, met nieuwe bevestiging en schroeven.
Maar ook
alle andere onderdelen kan je zo simpel vervangen en je toestel weer als nieuw maken.
Ik geloof alleen dat de shop op zondag/weekend dicht is voor bestellingen, eerder gedurende de werkweek kon ik wel mijn kleur bestellen. Al was die niet op voorraad en zou levering iets langer duren.
Aan de hand van diverse video`s online of via hen (die is van een S22ultra, maar je kan ook instructies downloaden op SamsungSelfRepair), zie je hoe simpel de onderdelen uitwisselen is.
Twee goeie op YouTube,
met frame en
zonder frame
Via zijn Skool account krijg je toegang tot zijn onderdelenleverancier, bv een origineel scherm met frame en verzendkosten kost €229. Is je frame nog goed dan kan je alleen het scherm vervangen.
En ik begreep dat als het scherm niet defect is maar alleen het glas gebroken dat ze dat terugkopen voor $90, en na vervangen van het glas dan verkopen als "origineel refurbished".
Er zijn dus opties genoeg, daar kun je ook goedkope third party schermen kopen. (op Amazon ook)
Maar let er dus wel op dat alle benodigde adhesive er bij zit of dat je dat er bij besteld.
Ik vind SamsungSelfRepair handiger, maar dus een fractie duurder, al vervang je dan gelijk ook je accu.
Dat zit namelijk niet bij die 300-450 die je bij een reparatieshop betaald voor origineel.
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.