Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
justmike schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:04:
Ik ben op zoek naar een robot dweil/ zuig functie. Ik heb echter ook een hond in huis die dementerend en incontinent is en daardoor vaak in huis plast. ik verwacht niet dat de robot alle plasjes opkuist, maar hij moet wel overweg kunnen met eventuele plasjes op het moment dat hij aan het werk is.

Mijn huidige robot zuigt alleen en kan ik op dit moment niet meer gebruiken vanwege de smeerboel als hij een plasje tegenkomt.

alle tips zijn welkom.
Daar kan echt geen enkele robotstofzuiger mee overweg. Dat gaat een smeerboel worden waarbij de robot óf de urine opzuigt óf met een urinedweil je hele vloer besmeurd. De technologie is ver, maar urine/kots/poep fatsoenlijk ontwijken bestaat nog niet.

Helaas zelf ondervonden met een Roborock S7 MaxV, dus een model met RGB camera.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:42
Aangezien de glazenwasser hier een enorme *** is en we daarom niet meer met hem in zee willen, maar tegelijkertijd geen andere glazenwasser kunnen vinden omdat deze man blijkbaar andere glazenwassers intimideert zijn wij nu op zoek naar een vervanging in de vorm van een robot. In dit topic zijn de posts hierover op 1 hand te tellen, maar wellicht toch iemand die een recente ervaring heeft met dit soort robots?

Ik kwam deze van Ecovacs tegen, net nieuw, en de reviews van zijn voorganger (en ook deze) lijken veelal positief. Is een behoorlijke investering, maar tegelijkertijd kostte de glazenwasser hier ook 360 euro per jaar (1x per maand 30 euro). Iemand ervaring mee? Lijkt een mooi, veilig ding.

Ecovacs Winbot W2 Pro Omni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Laatst online: 19:13
stin00 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:12:
[...]

Dat gaat een smeerboel worden waarbij de robot óf de urine opzuigt óf met een urinedweil je hele vloer besmeurd. De technologie is ver, maar urine/kots/poep fatsoenlijk ontwijken bestaat nog niet.
Kots en/of poep zijn op dit moment gelukkig nog geen issue. Dat de robot de urine opzuigt lijkt me persoonlijk ook niet echt een probleem, das gewoon een kwestie van het reservoir vaker dan nodig leegmaken denk ik.

Dat opensmeren over de hele vloer, daar heb je wel een punt, dat wil ik ook liever vermijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:27
Kartmans1 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:21:
Aangezien de glazenwasser hier een enorme *** is en we daarom niet meer met hem in zee willen, maar tegelijkertijd geen andere glazenwasser kunnen vinden omdat deze man blijkbaar andere glazenwassers intimideert zijn wij nu op zoek naar een vervanging in de vorm van een robot. In dit topic zijn de posts hierover op 1 hand te tellen, maar wellicht toch iemand die een recente ervaring heeft met dit soort robots?

Ik kwam deze van Ecovacs tegen, net nieuw, en de reviews van zijn voorganger (en ook deze) lijken veelal positief. Is een behoorlijke investering, maar tegelijkertijd kostte de glazenwasser hier ook 360 euro per jaar (1x per maand 30 euro). Iemand ervaring mee? Lijkt een mooi, veilig ding.

Oh wow, ik wist niet dat dit bestond. Ik ga er eens naar kijken.

[ Voor 92% gewijzigd door monica66 op 21-02-2025 13:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
justmike schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:25:
[...]
Kots en/of poep zijn op dit moment gelukkig nog geen issue. Dat de robot de urine opzuigt lijkt me persoonlijk ook niet echt een probleem, das gewoon een kwestie van het reservoir vaker dan nodig leegmaken denk ik.

Dat opensmeren over de hele vloer, daar heb je wel een punt, dat wil ik ook liever vermijden.
Als je wilt dat je dure robotstofzuiger kapot gaat door vochtschade dan moet je hem vooral stelselmatig vloeistoffen laten opzuigen. Daar is hij niet voor gemaakt. Daarnaast al helemaal niet een stofzuiger met leegstation, dan wordt alle urine je dock ingezogen en krijg je een beste stank in huis na een tijdje :+

Kijk je moet het zelf weten hoor, het is uiteindelijk jouw geld. Maar ik zou er echt niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-10 14:18
Hier ook opzoek naar een robotstofzuiger.
even een aantal eisen waaraan het apparaat aan moet voldoen:

- Liefst een stofzuiger met goede zuiging voor eiken vloer.
- Dweilen hoeft niet goed te zijn, gaat ook niet gebruikt worden wss ivm eiken vloer
- Zwart van kleur
- Alleen de zuiger moet ook op 1e etage gezet kunnen worden
- goede obstakel herkenning
- prijs 500-550 euro

Ik zelf zit nu te kijken naar een Eufy X10 pro omni, ik zie op reddit alleen een negatieve review voor harde vloeren en het stofzuigen daarvan.
Wat is jullie ervaring daarin? Wat zou jullie advies zijn qua merk/type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Kartmans1 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:21:

Er is nu ook een mini-versie die zonder basisstation werkt en voor kleinere ramen bedoeld is. Die kost ca 268 euro.
Ecovacs winbot mini

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
Dirk0s schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:43:
Hier ook opzoek naar een robotstofzuiger.
even een aantal eisen waaraan het apparaat aan moet voldoen:

- Liefst een stofzuiger met goede zuiging voor eiken vloer.
- Dweilen hoeft niet goed te zijn, gaat ook niet gebruikt worden wss ivm eiken vloer
- Zwart van kleur
- Alleen de zuiger moet ook op 1e etage gezet kunnen worden
- goede obstakel herkenning
- prijs 500-550 euro

Ik zelf zit nu te kijken naar een Eufy X10 pro omni, ik zie op reddit alleen een negatieve review voor harde vloeren en het stofzuigen daarvan.
Wat is jullie ervaring daarin? Wat zou jullie advies zijn qua merk/type?
Wij hebben harde vloeren en zijn heel erg tevreden over Dreame. Bijvoorbeeld de L10s Ultra gen 2 is nu bij Amazon Spanje 529 euro. Daarna zit eigenlijk alles op wat je nodig hebt. Goede obtakelontwijking en prima zuigen (en dweilen).

Edit: niet goed gelezen. Hij is niet zwart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
drfruit schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 15:13:
[...]

Er is nu ook een mini-versie die zonder basisstation werkt en voor kleinere ramen bedoeld is. Die kost ca 268 euro.
Ecovacs winbot mini
ja had die ook al bekeken, maar die heeft zo ver ik kan zien geen accu, waardoor ik voor buiten met verlengsnoeren in de weer moet. Dus die met een dock lijkt gemakkelijker, maar lees er hier nog weinig over. Heb jij zo’n mini?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Kartmans1 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 15:42:
[...]
ja had die ook al bekeken, maar die heeft zo ver ik kan zien geen accu, waardoor ik voor buiten met verlengsnoeren in de weer moet. Dus die met een dock lijkt gemakkelijker, maar lees er hier nog weinig over. Heb jij zo’n mini?
Nee, te weinig reviews te vinden. Ik dacht dat er wel een accu in zat, want als de stroom uitvalt moet hij wel even blijven zitten.
Gebruikersreviews zijn erg gemengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
drfruit schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 16:49:
[...]

Nee, te weinig reviews te vinden. Ik dacht dat er wel een accu in zat, want als de stroom uitvalt moet hij wel even blijven zitten.
Gebruikersreviews zijn erg gemengd.
Ja die accu is puur voor ‘nood’. Als je hem uit het stopcontact haalt stopt hij met werken en blijft hij tot een half uur stilstaan op de locatie zonder te vallen.

Geschreven reviews lijken wel vrij positief. Wellicht vanavond de trigger overhalen voor de Omni Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 08:37
Geen reactie vanuit Roborock over PMF op WPA2.

Ik denk dat ik deze maar van de lijst af haal want heb het id dat security niet hoog in het vaandel is bij Roborock. Maarja niet verassend. Wel verontrustend voor iedereen met een camera in de woonkamer.

Iemand andere opties?

[ Voor 18% gewijzigd door Dracster op 22-02-2025 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01:00

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Dracster schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 00:37:
Geen reactie vanuit Roborock over PMF op WPA2.

Ik denk dat ik deze maar van de lijst af haal want heb het id dat security niet hoog in het vaandel is bij Roborock. Maarja niet verassend. Wel verontrustend voor iedereen met een camera in de woonkamer.

Iemand andere opties?
Wat wordt er nou daadwerkelijk gescanned wat tegen je gebruikt kan worden? En denk je dat Apple, Android, de AIVD, etc niet dezelfde truuken uit halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracster
Xqlus1ve schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 01:31:
[...]

Wat wordt er nou daadwerkelijk gescanned wat tegen je gebruikt kan worden? En denk je dat Apple, Android, de AIVD, etc niet dezelfde truuken uit halen?
Naja het is altijd een soort van heb niets te verbergen maar ik heb ook niets te delen 😏

Maar tis gewoon apart dat als je gloednieuw apparaat koopt dat je er geen wpa3 in zet.

Maar ga wel even verder zoeken welke het wel ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01:00

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Dracster schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 10:40:
[...]

Naja het is altijd een soort van heb niets te verbergen maar ik heb ook niets te delen 😏

Maar tis gewoon apart dat als je gloednieuw apparaat koopt dat je er geen wpa3 in zet.

Maar ga wel even verder zoeken welke het wel ondersteund.
WPA3 gaat wel voorkomen dat er niets gedeeld wordt (oprechte vraag)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracster
Xqlus1ve schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 11:01:
[...]

WPA3 gaat wel voorkomen dat er niets gedeeld wordt (oprechte vraag)?
Oh nee dat was meer een reactie op ervoor.
Maar dat verandert inderdaad niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zensu
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 26-09 22:08
Drwho1 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 19:40:
[...]

Ecolab Maxx Magic 2, via een kennis van me. Ik heb het wel in een literbus, niet in de grote 5L. Waar je het als particulier best kan kopen, dat weet ik niet.

Edit16/08: ik had ook al een setje 'silver ion modules' besteld om in de schoonwaterbak van de Q Revo S te plaatsen, nadat ik er wat had over gelezen leek het me het proberen waard. Het gaat om deze op Amazon.
Module klikt mooi in de uitsparing voorzien in de waterbak. Effect ervan zal mij vermoedelijk ontgaan aangezien ik de Q Revo S niet lang genoeg gebruikt heb zonder die module.
Ondertussen ook nog op Reddit gelezen dat je evengoed een antimicrobiële zilveren spoel kan plaatsen die vaak gebruikt wordt in waterkoeling. Dit is zo'n voorbeeld, moet je dan gewoon los in de waterbak leggen. Valt ook iets voor te zeggen aangezien je dan minder afval hebt (lees: plastic).
Hey bedankt voor de aanbeveling van Ecolab. Ecolab Alkanet gebruik ik voor glas en interieur wat erg goed werkt! Gebruik je nog steeds de maxmagic voor je robotstofzuiger of heb je een andere merk gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:55
Zensu schreef op zondag 23 februari 2025 @ 23:23:
[...]

Hey bedankt voor de aanbeveling van Ecolab. Ecolab Alkanet gebruik ik voor glas en interieur wat erg goed werkt! Gebruik je nog steeds de maxmagic voor je robotstofzuiger of heb je een andere merk gevonden?
Ik ben ondertussen afgestapt van MaxMagic nadat mijn roborock flink strepen begon achter te laten, maar het rare is dat het maanden geduurd heeft voor ik dat resultaat kreeg. Qua dosering had ik niets gewijzigd, altijd mooi afgemeten met maatbekertje. Maar toch, ik wilde zeker zijn en heb dan de MM vervangen door gewone azijn (ook met maatbekertje 20-30ml op volle tank).

Het is beter, maar toch merk ik dat het strepen trekken nog niet is opgelost. Het vreemde is vooral dat hij het in de ene ruimte wel doet, in de andere niet. Nochtans is onze hele benedenverdieping met dezelfde tegels gelegd. Momenteel kan ik enkel nog de vloerverwarming verdenken van invloed te hebben op het slechte resultaat, wat 'variabelen' betreft met de robot ben ik voorlopig clueless... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driehoek
  • Registratie: September 2024
  • Niet online
Drwho1 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 08:39:
[...]

Ik ben ondertussen afgestapt van MaxMagic nadat mijn roborock flink strepen begon achter te laten, maar het rare is dat het maanden geduurd heeft voor ik dat resultaat kreeg. Qua dosering had ik niets gewijzigd, altijd mooi afgemeten met maatbekertje. Maar toch, ik wilde zeker zijn en heb dan de MM vervangen door gewone azijn (ook met maatbekertje 20-30ml op volle tank).

Het is beter, maar toch merk ik dat het strepen trekken nog niet is opgelost. Het vreemde is vooral dat hij het in de ene ruimte wel doet, in de andere niet. Nochtans is onze hele benedenverdieping met dezelfde tegels gelegd. Momenteel kan ik enkel nog de vloerverwarming verdenken van invloed te hebben op het slechte resultaat, wat 'variabelen' betreft met de robot ben ik voorlopig clueless... |:(
Bouw je na verloop van tijd geen film op die je niet wegkrijgt als je tussendoor niet met ander middel poetst? Stoomreiniger proberen en een nieuwe pad erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:30
Mijn iRobot Roomba Combo j7+ heeft het voor de derde keer begeven, toch maar tijd voor een upgrade :)

Begrijp dat de Roborock Saros 10R begin maart (3 maart?) uitkomt op de duitse shop. Shippen die doorgaans naar Nederland? Of zijn we aangewezen op een reseller?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
danslo schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:13:
Mijn iRobot Roomba Combo j7+ heeft het voor de derde keer begeven, toch maar tijd voor een upgrade :)

Begrijp dat de Roborock Saros 10R begin maart (3 maart?) uitkomt op de duitse shop. Shippen die doorgaans naar Nederland? Of zijn we aangewezen op een reseller?
Als je de officiële Duitse distributeur bedoelt, daar hebben ik en anderen onze Roborocks ook besteld en dat gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurianv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10 09:00
Ik twijfel tussen de Eufy C20 en de Xiaomi X20 pro/max. Is er iemand die zijn ervaringen met één van de 2/3 wil delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kartmans1
Kartmans1 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 16:53:
[...]

Ja die accu is puur voor ‘nood’. Als je hem uit het stopcontact haalt stopt hij met werken en blijft hij tot een half uur stilstaan op de locatie zonder te vallen.

Geschreven reviews lijken wel vrij positief. Wellicht vanavond de trigger overhalen voor de Omni Pro.
Om hierop terug te komen. De Ecovacs Winbot Omni pro W2 gekocht en vanavond zijn eerste ramen aan de binnenkant laten schoonmaken. Tot nu toe erg tevreden! Van het weekend eens proberen voor de ramen buiten maar verwacht dat dat ook goed gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
  • Laatst online: 24-08 21:02
Zojuist begonnen een Rowenta S75+ te gebruiken. Hiervoor had ik kort een Miele en ik merk dat de Rowenta met Lidar inderdaad een stuk beter navigeert, jammer dat de Miele geen Lidar heeft!

Wat ik via google of in de handleiding niet makkelijk kan vinden is het probleem waar deze beide robots last van hadden: je kan de kaart niet opslaan als de robot vindt dat de kaart nog niet klaar is. Maar, als de robot tussentijds vast loopt en je zet hem uit, dan is de kaart weer vergeten. Op deze manier is het me dus nog niet gelukt om een kaart aan te maken, zodat ik ook geen schoonmaak volgorde aan kan geven.

Weet iemand hoe je een kaart tussentijds kan opslaan? De foutmelding in de Rowenta app zegt: "the current map creation is incomplete and cannot be saved"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:09
Wij zijn voor de begane grond op zoek naar een robot stofzuiger met dweil functie. Het moet om kunnen gaan met kattenhaartjes en (lange) mensenhaar.

Gaat om +/- 50m2.

We willen de robot voornamelijk 's nachts laten draaien. Moet dus geen super luid ding zijn.

We hebben geen water af/toe voer waar de station komt. Dus handmatig vullen/legen.

Ik kom dan o.a. bij de Dreame X40 Ultra Complete. Zijn er goede/betere alternatieven?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:03

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

c-nan schreef op zondag 2 maart 2025 @ 17:38:
Wij zijn voor de begane grond op zoek naar een robot stofzuiger met dweil functie. Het moet om kunnen gaan met kattenhaartjes en (lange) mensenhaar.

Gaat om +/- 50m2.

We willen de robot voornamelijk 's nachts laten draaien. Moet dus geen super luid ding zijn.

We hebben geen water af/toe voer waar de station komt. Dus handmatig vullen/legen.

Ik kom dan o.a. bij de Dreame X40 Ultra Complete. Zijn er goede/betere alternatieven?
Ik lees best wel veel problemen met de X40 op FB en reddit.
Zelf heb ik de L20 Ultra en de Roborock Qrevo S (de laatste doet de bovenverdieping).
Ze kunnen beide goed de kattenharen, mensenharen, stof en kattenbakgrit verwijderen.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:06
Zondagskindje schreef op zondag 2 maart 2025 @ 19:20:
[...]

Ik lees best wel veel problemen met de X40 op FB en reddit.
Zelf heb ik de L20 Ultra en de Roborock Qrevo S (de laatste doet de bovenverdieping).
Ze kunnen beide goed de kattenharen, mensenharen, stof en kattenbakgrit verwijderen.
Wij hebben de X40 nu bijna een jaar, werkt feilloos. 2 katten in huis, geen problemen met kattenharen of grit.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:09
Devian schreef op zondag 2 maart 2025 @ 19:24:
[...]

Wij hebben de X40 nu bijna een jaar, werkt feilloos. 2 katten in huis, geen problemen met kattenharen of grit.
Is internet verbinding een vereiste? Ik wil namelijk niet dat de camera beelden de cloud in upload.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
c-nan schreef op zondag 2 maart 2025 @ 19:56:
[...]

Is internet verbinding een vereiste? Ik wil namelijk niet dat de camera beelden de cloud in upload.
Voor sommige taken wel. Maar ze halen wel rare fratsen uit: https://dontvacuum.me/tal...1-vacuum-robots-final.pdf

Roborock z'n modellen zonder RGB camera kunnen ook gewoon camera beelden opnemen.. ondanks dat deze niet door de consument inzichtelijk zijn. Ze worden alleen gemarket als 'active AI' of als licht/infrarood sensoren.

Als je een veilige Dreame wil dan moet je Valetudo flashen zodat je geen Dreame servers meer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomox
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16:44
Trisjin schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 22:35:
Helaas moet ik mijn Roborock Q revo S retour gaan sturen naar Amazon met de volgens mij welbekende LiDAR error(niet meer draaiende LiDAR). Heb dat ding nog geen 6 maanden. Nu ga ik twijfelen om hem weer te kopen of toch iets anders te proberen.
Hoe is dat afgelopen? Hier hetzelfde probleem en op verzoek van Roborock ter reparatie opgestuurd (naar Roborock Polen)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trisjin
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:07
Thomox schreef op zondag 2 maart 2025 @ 20:18:
[...]

Hoe is dat afgelopen? Hier hetzelfde probleem en op verzoek van Roborock ter reparatie opgestuurd (naar Roborock Polen)....
Retour gestuurd en geld terug gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danslo
De Saros is sinds vandaag beschikbaar op de duitse shop, meteen maar een bestelling geplaatst. Ben benieuwd, in ieder geval een flinke upgrade t.o.v. onze huidige Roomba.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-10 14:05

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

danslo schreef op maandag 3 maart 2025 @ 09:59:
De Saros is sinds vandaag beschikbaar op de duitse shop, meteen maar een bestelling geplaatst. Ben benieuwd, in ieder geval een flinke upgrade t.o.v. onze huidige Roomba.
Ik ben ook geinteresseerd in een Saros 10 of 10R, en neig naar de 10R vanwege de roterende dweil. Welke heb jij gekozen en waarom? Is het in de Duitse Roborock shop gewoon mogelijk om naar een Nederlands adres te laten versturen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• danslo
-bolio- schreef op maandag 3 maart 2025 @ 10:46:
[...]

Ik ben ook geinteresseerd in een Saros 10 of 10R, en neig naar de 10R vanwege de roterende dweil. Welke heb jij gekozen en waarom?
Ook om die reden, slechte ervaring met vibrerende dweilen. Volgens de reviews dweilen ze allebei ongeveer even goed. En ook fijn dat hij geen uitstekende lidar heeft.
Is het in de Duitse Roborock shop gewoon mogelijk om naar een Nederlands adres te laten versturen?
Yep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:29
Emmavdv schreef op zondag 26 januari 2025 @ 07:56:
Bedankt voor de uitgebreide toelichting! Ik ga woensdag, als het pakket geleverd zou worden proberen het te weigeren (even goed de dame achter de balie op werk instrueren). En dan op zoek naar iets anders.
Ik vind het oprecht best wel lastig. Er is zo verschrikkelijk veel keuze!
Waar ik mij eigenlijk vooral druk om maak is een stukje privacy. Daarom zou ik bijvoorbeeld geen stofzuiger willen met een camera.
Kijkend naar hun schoonmaak prestaties, natuurlijk ook heel belangrijk, lijkt Roborock dan een goede keuze. Ik kan alleen niet echt goed vinden of zij bijvoorbeeld gegevens mogen verkopen die ze ophalen in jouw huis. In dat opzicht heb ik net wat meer vertrouwen in Koreanen dan in de Chinezen (al is dat ook eigenlijk meer een gevoel dan iets rationeels).
Qua schoonmaken is mijn woning zelf heel makkelijk. Alles gelijkvloers, geen drempels, en buiten de deurmat geen vloerkleden. Wel heb ik een vogel die los mag en dus ook overal kan poepen. Het zou fijn zijn als die robotstofzuiger met dweilen de poepjes die ik zelf gemist heb op de vloer kan weghalen. Budget is dus ongeveer €800 maximaal, en daarvoor wil ik graag zo veel mogelijk gemak.
Heeft iemand tips? Of misschien iets waar je makkelijk verschillende stofzuigers kunt vergelijken (de Consumentenbond is in deze dus kennelijk niet betrouwbaar)?
Ik ben ook op zoek en ik denk ongeveer vergelijkbaar.
Ook ik heb de test uit de CB-gids van januari gezien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tvukUWkuRjte2KHMostfKk9rJ7k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4t0igDAo4wEr1plMHI08eFsv.png?f=fotoalbum_large
En kwam daardoor uit op de Roborock S8, of de Samsung Jet Bot AI+.
Maar ik ben nu hier wat meer aan het lezen en ik heb echt geen idee wat een goede keuze voor mij zou zijn.

Waar ben jij op uitgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Ik heb een oude Neato Botvac (D85). Dus het wordt een hele upgrade voor me.
Op zich vond ik die Neato prima, simpel een programma instellen in de Neato zelf en verder geen apps of besturing.
- En eigenlijk is dat nog altijd wat ik zoek, dat het allemaal niet al te ingewikkeld is. (Of 1 keer wat meer moeite en daarna klaar.)
De robot mag gerust tegen dingen aan botsen om zijn weg te vinden, icm lidar.
Een camera is niet nodig en een (constante?) verbinding met een cloud is eerder onwenselijk.
- De 'huisdierenborstel' werkte altijd goed, en ik lees hier dat die voor veel modellen vrij makkelijk en goedkoop via Ali te verkrijgen is.
- Een dweilfunctie hoeft voor mij niet per se, zal ik niet op nauwelijks gebruiken.
- Een basisstation met stofreservoir lijkt me wel handig (maar is geen must).
- Als de bot meerdere verdiepingen kan doen, graag. Dit hoeft niet in één 'ronde', of acculading, maar als ik die gewoon neerzet op de andere verdieping, aan kan zetten en klaar (zoals ging met de Neato) zou dat fijn zijn. (Eenmalig inleren is ook nog niet zo'n probleem.)
- Liefst rond de €500, maar mag tot €1000 als dat extra geld ook daadwerkelijk voor toegevoegde waarde voor mij zorgt.

Ik lees voornamelijk over Roborock en Dreame.
Welke modellen zouden jullie me adviseren?
(Mag ook van andere merken waar ik nog niet zoveel over gelezen heb.)

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-10 20:55
Truus01 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:08:
[...]

Ik ben ook op zoek en ik denk ongeveer vergelijkbaar.
Ook ik heb de test uit de CB-gids van januari gezien.
[Afbeelding]
En kwam daardoor uit op de Roborock S8, of de Samsung Jet Bot AI+.
Maar ik ben nu hier wat meer aan het lezen en ik heb echt geen idee wat een goede keuze voor mij zou zijn.

Waar ben jij op uitgekomen?
Ik heb de Samsung, nog in de doos, terug gestuurd. De reserve onderdelen waren heel slecht verkrijgbaar, en wat er te krijgen was heel erg duur. Uiteindelijk ben ik redelijk op de gok voor de Roborock Qrevo Pro gegaan. Dit was de beste in de Qrevo serie die geen camera heeft, en de Qrevo is de enige serie van Roborock naar mijn weten met actief draaiende dweilen. Zowel de robot als de reserveonderdelen zijn een stuk goedkoper dan die van Samsung.
Wat mij betreft zijn de zuigkunsten van deze robot prima, ik heb weinig tot geen kruimels meer op de vloer, maar de robot kan (natuurlijk) niet overal even goed bij, dus af en toe zelf stofzuigen blijft wel een moetje, maar met eens per maand langs de randjes ben je dan wel een eind klaar. Qua dweilen had ik niet echt verwachtingen. Ik had de hoop dat de robot zelfstandig de poepjes van mijn grasparkiet zou opdweilen, maar als deze eenmaal een beetje opgedroogd zijn, moet ik daar nog wel echt even zelf langs met een doekje.
Verder heb je er eigenlijk weinig tot geen omkijken naar. De app vertelt je vanzelf als je iets aan de robot moet doen, zoals het water bijvullen bijvoorbeeld, en dit is allemaal erg gebruikersvriendelijk.
Terugkomend op het privacy deel, ik heb hier nog wel onderzoek naar gedaan, maar ik heb er eigenlijk weinig over kunnen vinden, buiten dat je data in een 'veilig' datacentrum wordt opgeslagen. Ik heb geen idee of er gegevens worden verkocht van mij. Eigenlijk vind ik dat heel vervelend, maar in deze heeft gemak het toch van privacy gewonnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laro
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-10 11:51
Wellicht overbodig, maar de L20 Ultra staat vandaag op IBood voor € 599,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
Emmavdv schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 18:02:
Uiteindelijk ben ik redelijk op de gok voor de Roborock Qrevo Pro gegaan. Dit was de beste in de Qrevo serie die geen camera heeft, en de Qrevo is de enige serie van Roborock naar mijn weten met actief draaiende dweilen.
Vooralsnog heb ik eigenlijk geen idee, maar deze staat nu in mijn lijstje.
(Eigenlijk op basis van positieve reviews in de Pricewatch.)
  • Roborock Q Revo €530
  • Roborock Q Revo Pro €700
  • Roborock Q8 Max+ €429
  • Roborock Q7 Max €250
  • Xiaomi X20+ €430
Als iemand me enig wegwijs kan maken tussen de verschillende types, waar de prijsverschillen vandaan komen (en of ze dat waard zijn) en wat met mijn voorkeuren 'beter' zou zijn, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Laro schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 14:00:
Wellicht overbodig, maar de L20 Ultra staat vandaag op IBood voor € 599,-
Die hebben wij. Prima ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:35
Na een maand of 3 de Roborock Q Revo Pro in huis te hebben gebruikt, heb ik vanochtend een volledige reset moeten uitvoeren en de map weggegooid.

Robot begon zijn cyclus en raakte daarna structureel in de war. Markeerde ook met AI allerlei objecten welke er niet stonden (logisch, want verkeerde plek op kaart). Raar, want hij begon dus wel goed. Sensors ervoor wel schoongemaakt, maar voor dfe zekerheid weer gedaan.

Lijkt te zijn ontstaan nadat ik de volledige beneden ruimte had opgedeeld in verschillende ruimtes.

Eens in de gaten houden komende tijd. Nu bezig met remappen van het huis. Overigens wel nog steeds super tevreden met de Q Revo. Doet zeer goed z'n werk. Heb al 3 maanden nauwelijks hoeven stofzuigen of dweilen. Wel vrij ideaal huis voor de Roborock. Keramische vloer (met vvw), grote openruimtes. Een van de beste aankopen ooit.

[ Voor 30% gewijzigd door STIMPPYYY op 06-03-2025 10:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danslo
Truus01 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:08:
[...]

• Roborock Q Revo €530
  • Roborock Q8 Max+ €429
  • Roborock Q7 Max €250
  • Xiaomi X20+ €430
Als iemand me enig wegwijs kan maken tussen de verschillende types, waar de prijsverschillen vandaan komen (en of ze dat waard zijn) en wat met mijn voorkeuren 'beter' zou zijn, graag!
Deze kwam ik tegen op Reddit, wellicht heb je er wat aan :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J1fstrZ2bhD-KGdHMAsCe59DD4Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bJhJth7KDQRyLndd3frtwilv.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Laatst online: 03-10 14:18
Truus01 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:08:
[...]

• Roborock Q Revo €530
  • Roborock Q8 Max+ €429
  • Roborock Q7 Max €250
  • Xiaomi X20+ €430
ik zelf ben ook licht orienterend voor een robotzuiger. geen idee waarom maar ik neig naar de Eufy X10 pro omni, waarom kijk jij hier niet naar?

Persoonlijk heb ik ook liever een zwarte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 14:38
Gisteren ook die dreame l20 ultra besteld bij ibood voor 608 inclusief verzending. Ben er benieuwd naar, heb nu nog een roborock s7 en die bevalt redelijk maar dweilen kan beter en een grote dock is minder werk lijkt mij.

Hoop ook dat er voor de l20 ultra ondersteuning komt in valetudo. Ik zou graag eens andere geluiden willen gebruiken zoals die stem in portal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Wij zijn voor een gezamenlijke ruimte met als ondergrond enkel tapijt, opzoek naar krachtige robotstofzuigers. Nu heb ik op youtube reviews zitten kijken, diverse websites afgestruind om inzicht te krijgen in de diverse modellen.. Het zijn er echter zoveel en voornamelijk een combi van dweil + zuigen, waardoor ik een beetje lost ben.

Voor onze doel is dweilen niet van toepassing en is met name zuigkracht vanwege het tapijt van belang. Nu kwam ik op coolblue de Ecovacs Deebot X5 Omni tegen die een behoorlijke zuigkracht (12000 Pa) zou moeten hebben of de iRobot Roomba Combo j9+.

Binnen de topic kom ik deze specifieke model niet tegen, is er echter iemand bekend met Ecovacs of dit model specifiek? Ook sta ik open voor andere suggesties, het hebben van een eigen leegstation is overigens een vereiste alsook een sterke zuigkracht vanwege het tapijt. Object avoidance is minder van belang.

Aangezien het een grote ruimte betreft willen we er overigens 2 aanschaffen, geen idee of dat iets is om rekening mee te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:20

Dennis1812

Amateur prutser

Hoe groot is je ruimte? En hoe groot is je budget?

iRobot zou ik per definitie al vermijden..

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Dennis1812 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 21:14:
Hoe groot is je ruimte? En hoe groot is je budget?

iRobot zou ik per definitie al vermijden..
Ik denk ca 200m2, budget is rond de 1000€ per apparaat, uiteraard geven wij liever niet onnodig het volledige budget uit maar zijn wij zoekende naar de "best-bang-for-buck".

Kwam overigens zojuist de Roborock Qrevo Curv tegen, welke een nieuwe type borstel heeft; duo, 2 halve borstels als het ware ipv 1 lange. Scoort hoog op het vlak van stofzuigen.

[ Voor 12% gewijzigd door beyazz06 op 07-03-2025 05:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Roborock scoort sowieso erg hoog en is echt een goed merk. Zie je hier ook heel veel aangeraden.

Ik vraag mij af of hij de 200m2 niet alleen afkan. Al is 2 voor natuurlijk weer fijner, minder diepe ontladingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Dennis1812 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 23:27:
Roborock scoort sowieso erg hoog en is echt een goed merk. Zie je hier ook heel veel aangeraden.

Ik vraag mij af of hij de 200m2 niet alleen afkan. Al is 2 voor natuurlijk weer fijner, minder diepe ontladingen.
Zou best kunnen hoor, is niet per definitie uitgesloten. Ik vraag mij af de apparaten met een 12000 Pa zoveel slechter zijn dan de Roborock met 18500 Pa.

Het liefst heb ik een robot stofzuiger die enkel de functie van vacuum heeft, zonder dweil of "spring" functie voor drempels oid. Deze lijkt helaas niet te bestaan icm "empty bin".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Laatst online: 00:22
Na een bepaalde waarde is zuigkracht meer een marketing waarde. Denk dat na 7000/8000 PA meer zuigkracht weinig toegevoegde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:22

Boy

www.byoscoop.nl

De Eufy E20 staat nu wel voor een lage prijs bij CoolBlue: https://www.coolblue.nl/p...-3-in-1-e20-complete.html

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 03-10 14:51

TommyGun

Stik er maar in!

danslo schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:58:
[...]

[Afbeelding]
Mooi overzicht.

Ik heb vd week de Roborock Qrevo Edge gekocht. :*)

Twijfelde nog over de Saros (10R), maar ik zag toch wat mindere ervaringen met de nieuwe 'lidar'.

Mijn S7 begon helaas wat kuren te krijgen na bijna 1400 uur poetsen.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Dirk0s schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:38:
[...]

ik zelf ben ook licht orienterend voor een robotzuiger. geen idee waarom maar ik neig naar de Eufy X10 pro omni, waarom kijk jij hier niet naar?

Die heeft maar 4 sterren hier bij de reviews...
En zwart of wit maakt mij niet heel veel uit. Op zich denk ik liever een zwarte, al was mijn oude wit, maar de witte zijn vaak best een stuk goedkoper. Dus ik denk dat het een witte wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
danslo schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:58:
[...]

[Afbeelding]
Ja, dankjewel!
Maar eigenlijk nee, nog meer keus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
beyazz06 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 21:53:
[...]

Ik denk ca 200m2, budget is rond de 1000€ per apparaat, uiteraard geven wij liever niet onnodig het volledige budget uit maar zijn wij zoekende naar de "best-bang-for-buck".

Kwam overigens zojuist de Roborock Qrevo Curv tegen, welke een nieuwe type borstel heeft; duo, 2 halve borstels als het ware ipv 1 lange. Scoort hoog op het vlak van stofzuigen.
En nu nog weer een interessante optie, de Q Revo Curv/Edge S5A...
(Die zit wel binnen jou en mijn budget. De 'gewone' Curv/Edge is €1500...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:26
Dennis1812 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 23:27:

200m2 moet geen probleem zijn, en diepe ontlading zou ik me geen zorgen over maken, als de accu rond de 25% is gaat mijn Roborock naar zijn station om op te laden en gaat daarna vanzelf verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Pffff...

Als ik nu kijk en vergelijk, dan denk ik op basis van prijs en kwaliteit de keuze te vallen op de Roborock Q Revo Pro Zwart €660
Oh wacht, die heeft ook maar 4 sterren bij de reviews hier.

Misschien dan toch maar de Q7 Max, die is maar €250, maar ook maar 4200Pa...

Jeej, wat lastig zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lays526
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:30
Truus01 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:45:
Pffff...

Als ik nu kijk en vergelijk, dan denk ik op basis van prijs en kwaliteit de keuze te vallen op de Roborock Q Revo Pro Zwart €660
Oh wacht, die heeft ook maar 4 sterren bij de reviews hier.

Misschien dan toch maar de Q7 Max, die is maar €250, maar ook maar 4200Pa...

Jeej, wat lastig zeg!
meeste mensen laten alleen slechte reviews achter, want waarom zou je iets de hemel in prijzen, we zijn nederlanders (en belgen) we klagen liever :)

dat is voor alles, niet alleen stofzuigers.
reviews zeggen ook niet alles, kwam ooit een dyson wasmachine tegen in prachtige paarse kleuren, alleen maar 10en op kieskeurig, 2 jaar later was het cijfer iets lager. mensen zijn blij met een nieuw apparaat en geven het meteen de max score, tijdje later als ze na maanden van gebruik alleen maar problemen hebben komen de lagere cijfers die de hoge wel naar beneden trekken, maar meestal niet genoeg.
heb zelf bruingoed (audio appratuur) gerepareerd, consumentbond vondt dat een akai homecineme set toch wel de beste keus was, daar dachten wj anders over, wat een rommel, wel goedkoop

oftewel, een review/score zegt mij niet zo veel, behalve als het alleen maar slecht is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 03-10 00:17
stin00 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 20:05:
[...]

Voor sommige taken wel. Maar ze halen wel rare fratsen uit: https://dontvacuum.me/tal...1-vacuum-robots-final.pdf

Roborock z'n modellen zonder RGB camera kunnen ook gewoon camera beelden opnemen.. ondanks dat deze niet door de consument inzichtelijk zijn. Ze worden alleen gemarket als 'active AI' of als licht/infrarood sensoren.

Als je een veilige Dreame wil dan moet je Valetudo flashen zodat je geen Dreame servers meer gebruikt.
Interessante link, dank. In de Xiaomi X20+ zit een sensor die nergens aangeduid wordt als camera, maar waarvan het alle schijn heeft dat het er een is.
Ik laat de stofzuiger hoofdzakelijk zijn ding doen als ik niet thuis ben en heb niets in huis wat mij zou kunnen schaden mocht een robot het filmen. Echter het idee dat mogelijk toch een camera door het huis sjokt vind ik geen prettige.

Dacht eerst aan kijken of ik de externe verbinding van de stofzuiger er uit kan halen, maar dan lijkt het dan hij een groot deel van de functies verliest. In dat geval is het flashen geen gek idee. Zijn er al mensen hier die dat gedaan hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Truus01 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:19:
[...]

En nu nog weer een interessante optie, de Q Revo Curv/Edge S5A...
(Die zit wel binnen jou en mijn budget. De 'gewone' Curv/Edge is €1500...)
Die kwam ik toevallig vanochtend tegen, waar tevens de keuze op is gevallen; Qrevo Curv S5X

Zodra die binnen is zal ik het laten weten ✌️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
lays526 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 12:20:
oftewel, een review/score zegt mij niet zo veel, behalve als het alleen maar slecht is
Ja. Oftewel, nog meer keuze...

Ik denk nu dat ik ga voor of de Roborock Q7 Max of de Roborock Q5 Max+
Het enige waar ik een beetje mee zit is dat er een zak in het dock moet. Maar met beide maar zo'n €250, denk ik dat dat voor mij een betere keuze is, dan om nu een robotstofzuiger te kopen die gelijk meer dan het dubbele kost.

En ik neig dan iets meer naar de Q5 Max+ dan de Q7 Max, omdat die 'n iets hogere zuigkracht heeft (5500 Pa vs 4200).

Maar ik twijfel nog.
En dat zal ik ook blijven doen, totdat ik er een bestel. (En dan is dat natuurlijk de beste keuze voor mij! ;) )
En ik heb nog even. Nog ongeveer een maandje, voordat ik er pas echt een zal bestellen. Kan ik zolang alles nog proberen te onderzoeken en overal over twijfelen. Ha!

(Bij de vorige, die Neato, was het een stuk eenvoudiger. Er was nog niet heel veel concurrentie, niet heel veel verschillende modellen (of met maar net een klein verschil, ik bedoel Q5 vs Q7 vs Q7 Max vs Q7 Max+...). En op alle sites was te vinden dat die als beste uit de test kwam.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lays526
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:30
Truus01 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 10:12:
[...]

Ja. Oftewel, nog meer keuze...

Ik denk nu dat ik ga voor of de Roborock Q7 Max of de Roborock Q5 Max+
Het enige waar ik een beetje mee zit is dat er een zak in het dock moet. Maar met beide maar zo'n €250, denk ik dat dat voor mij een betere keuze is, dan om nu een robotstofzuiger te kopen die gelijk meer dan het dubbele kost.

En ik neig dan iets meer naar de Q5 Max+ dan de Q7 Max, omdat die 'n iets hogere zuigkracht heeft (5500 Pa vs 4200).

Maar ik twijfel nog.
En dat zal ik ook blijven doen, totdat ik er een bestel. (En dan is dat natuurlijk de beste keuze voor mij! ;) )
En ik heb nog even. Nog ongeveer een maandje, voordat ik er pas echt een zal bestellen. Kan ik zolang alles nog proberen te onderzoeken en overal over twijfelen. Ha!

(Bij de vorige, die Neato, was het een stuk eenvoudiger. Er was nog niet heel veel concurrentie, niet heel veel verschillende modellen (of met maar net een klein verschil, ik bedoel Q5 vs Q7 vs Q7 Max vs Q7 Max+...). En op alle sites was te vinden dat die als beste uit de test kwam.)
Kijk dan wel of je die zuigkracht ook nodig hebt. Heb je alleen harde vloer, dan kun je met beperkte zuigkracht (en minder herrie) toe. Heb je tapijt, vloerbedekking, etc dan is een hogere zuigkracht misschien handiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02:08
Gewist

[ Voor 100% gewijzigd door Maxwp op 09-03-2025 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:23
Dirk0s schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:38:
[...]

Ik heb de Eufy X10 sinds eind december, maar vooralsnog alleen maar problemen door een slechte update.
Sinds afgelopen vrijdag een update van de app en firmware gekregen. Hopelijk gaat het nu beter. Zoniet ga ik proberen de koop te ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
lays526 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 12:36:
[...]

Kijk dan wel of je die zuigkracht ook nodig hebt. Heb je alleen harde vloer, dan kun je met beperkte zuigkracht (en minder herrie) toe. Heb je tapijt, vloerbedekking, etc dan is een hogere zuigkracht misschien handiger
Haha, ja, geef me nog meer twijfel! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-10 14:05

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

danslo schreef op maandag 3 maart 2025 @ 11:13:
[...]

Ook om die reden, slechte ervaring met vibrerende dweilen. Volgens de reviews dweilen ze allebei ongeveer even goed. En ook fijn dat hij geen uitstekende lidar heeft.

[...]

Yep!
Ik ben benieuwd of je de Saros 10R al ontvangen hebt en hoe hij bevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faece
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 08:59
-bolio- schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 07:42:
[...]

Zou ik ook wel willen weten. Staat ook op het lijstje (als hij nog een beetje zakt in prijs)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taatort
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:55
Zag toevallig een test bij onze oosterburen (consumentenbond)
De link verwijst naar de ARD mediatheek app
Misschien interessant voor diegenen die zich aan het oriënteren zijn
https://www.ardmediathek....TXzE0ODY5MC9zZWN0aW9uLzM/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danslo
-bolio- schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 07:42:
[...]

Faece schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 10:24:
[...]

Zou ik ook wel willen weten. Staat ook op het lijstje (als hij nog een beetje zakt in prijs)
Tot nu toe erg tevreden! We hebben een golden retriever die nogal wat verhaard, dat was echt een drama bij onze Roomba. Door dat Duo Divide systeem op de roborock totaal geen last van.

Obstacle avoidance is ook prima, we hebben 2 kleine kinderen en gaat netjes om alle zooi heen. Volgens mij heeft hij wel 1 of 2x een donkere plek op de vloer gezien als poep/afgrond, en is daar omheen gegaan. Maar de laatste paar keer dat ik hem heb gedraaid dan weer niet.

Ook best tevreden over de dweilresultaten, maar hij hoeft bij ons alleen een PVC vloer te doen. Voor de mat bij de voordeur laat hij de dweil achter op het basisstation. Water reservoir is wel aan de kleine kant.

Het is wel prijzig, dus hopelijk kunnen we weer een paar jaar vooruit :P

Heb nu ook voor 250 euro een Roborock Q5 Max+ gekocht voor de tweede verdieping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faece
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 08:59
danslo schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 12:25:
[...]

[...]

Het is wel prijzig, dus hopelijk kunnen we weer een paar jaar vooruit :P

Heb nu ook voor 250 euro een Roborock Q5 Max+ gekocht voor de tweede verdieping.
Ik vraag me af of het zijn prijs waard is.

Ik moet vooral een hele lage robot hebben, zodat ik hem kan inbouwen achter een plint...
Daarnaast moet hij ook vlot over een stuk kunstgras heen kunnen. Dat kan mijn roborock s6max V nu momenteel niet.

En voor de rest gaat het dwijlen enkel over gepolierde beton, zonder eetresren of iets dergelijks.

Moet wel heel goed zuigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Laatst online: 23:03

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Als ze betere stofzuigers afleveren kunnen ze weer meedoen in het spelletje.
Ze hebben al erg lang geen echt goed model op de wereld gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Hoewel irobot een van de eerste merken was. Liep ze betreft jaren achter.
Ze krijgen nu pas lidars, xiaomi en roborock hadden dit al in 2017.
Geen roterende of vibrerende mops.

Ik heb de afgelopen jaren niemand een ieobot geadviseerd. Ze teerden op hun naamsbekendheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijmen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-07 13:16
Vandaag de Eufy S1 Pro binnen gekregen, goeie deal op Bol.com. Met extra reinigings-set, 1059 flappen. Nu eens kijken hoe 'ie bevalt, will report back :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
danslo schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 12:25:
Oh, dan hoor ik over een tijdje graag hoe die bevalt! Die staat bij mij nu op 1...
En eigenlijk graag hoe die zich verhoudt tot die dure, natuurlijk. Want ik vraag me af in hoeverre dat de meerprijs allemaal waard is.
Is die Q5 Max+ nu met of zonder dweilfunctie, want dat is me niet helemaal duidelijk.
(Wel dat juist of die nieuwe dure de dweilfunctie goed/beter/best is (zou zijn).)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danslo
Truus01 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:06:
[...]

Oh, dan hoor ik over een tijdje graag hoe die bevalt! Die staat bij mij nu op 1...
En eigenlijk graag hoe die zich verhoudt tot die dure, natuurlijk. Want ik vraag me af in hoeverre dat de meerprijs allemaal waard is.
Is die Q5 Max+ nu met of zonder dweilfunctie, want dat is me niet helemaal duidelijk.
(Wel dat juist of die nieuwe dure de dweilfunctie goed/beter/best is (zou zijn).)
De Q5 Max+ heeft geen dweilfunctie, maar kan je geloof ik los er bij kopen. De Q5 Pro(+) heeft die wel standaard, maar ik heb gelezen dat die niet heel goed is. Ik koop hem echt alleen voor het stofzuigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
Ik heb die ook eigenlijk alleen voor zuigen nodig, maar wel goed om te weten. Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors86
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-10 16:54
Ik heb momenteel nog een zeer oude LG robot stofzuiger, deze is nodig aan vervanging toe.
Zelf twijfel ik tussen de Q Revo Pro of de Q Revo Master, ik heb nog even gekeken naar Eufy S1 Pro, maar die zou erg veel onderhoud nodig hebben. Dus toch maar kijken naar de Q revo, ik weet alleen niet of de Master echt reële pluspunten heeft ten opzichten van de pro (Automatic brush lifting?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
YouTube: Roborock Saros 10 vs. 10R: The Full Breakdown!

Toch jammer dat de Roborock Saros 10 en 10R (wat een naamgeving weer...) nog steeds door oplaadkabels heen rijden. De innovatie voor objectontwijking stagneert al een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

De zakken die in bijvoorbeeld de Roborock Qrevo Master master gaan, zijn die eigenlijk ook herbruikbaar in plaats van vol weg te gooien en een nieuwe te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

sjors86 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:09:
Ik heb momenteel nog een zeer oude LG robot stofzuiger, deze is nodig aan vervanging toe.
Zelf twijfel ik tussen de Q Revo Pro of de Q Revo Master, ik heb nog even gekeken naar Eufy S1 Pro, maar die zou erg veel onderhoud nodig hebben. Dus toch maar kijken naar de Q revo, ik weet alleen niet of de Master echt reële pluspunten heeft ten opzichten van de pro (Automatic brush lifting?)
https://support.roborock....-Qrevo-Pro-and-Qrevo-MaxV

De Master heeft bijvoorbeeld wel de FlexiArm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors86
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-10 16:54
Dat is nu net de feature waar ik overal lees dat het niets voorstelde/slecht is uitgevoerd 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Hier toevallig mensen met vergelijking ervaring tussen de dweil capaciteiten van een S8 met de vibrerende "doek" en een Qrevo als de Master met roterende ronde pads?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
JBS schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 19:19:
Hier toevallig mensen met vergelijking ervaring tussen de dweil capaciteiten van een S8 met de vibrerende "doek" en een Qrevo als de Master met roterende ronde pads?
Volgens reviews is het resultaat vergelijkbaar. Maar tray Qrevo is makkelijker schoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

karakedi schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 19:33:
[...]

Volgens reviews is het resultaat vergelijkbaar. Maar tray Qrevo is makkelijker schoon te maken.
Je bedoelt dat het dweil resultaat met de vibrerende dweil van onder andere de S8 en de roterende ronde dweiltjes van bijvoorbeeld de Qrevo Master ongeveer hetzelfde is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Jah. Volgens mij betrof het een test op testsiegertv. Het was een vergelijking tussen de s8 ultra en qrevo. Misschien dat de roterende mops beter zijn geworden bij nieuwe q revo modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
We hebben de roborock nu 2 dagen draaien, maar echt tevreden ben ik niet;
- het apparaat had al direct moeite om een correcte map te maken;
- ondanks dat het een grote ruimte is met geen obstakels behalve een aantal pilaren, lijkt het apparaat allerlei obstakels te zien waardoor het eilandjes creëert en daardoor niet volledig de ruimte schoonmaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O8QJO3UCVP0jC0EWRWaukMNNSQk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ah0YYKjT27NDSKUwyf7y8NvZ.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals op de foto te zien is heb ik getracht de ruimte in 3e op te delen met de hoop dat het beter zou gaan, maar ook dat heeft niet mogen baten..

Last but not least, het apparaat kan met 1 accu lading niet de volledige ruimte stofzuigen. Dit komt waarschijnlijk mede doordat het geen goede map kan maken, waardoor ie heel vaak onnodig heen en weer gaat en sommige plekken 3 keer zuigt...

Nu zat ik een beetje te zoeken of er andere eenzelfde problemen ervaren en stuitte ik op het volgende:
https://forum.roborock.co...vo-massive-mapping-errors

Ongeveer dezelfde problematiek. Het antwoord van Roborock verbaast mij echter:
Our robot doesn't fit house with few furniture. The robot is using laser to recognize the plan of room. Therefore, it needs reference object to locate itself. If the place is clear without some objects or no objects at all, robot will not know where it is and it will cause a lot of issue like wrong map, recharge failure.
The robot is not defective. It's a product designed for ordinary house use only.

Say what?

Nu trouwens helemaal mooi, op 2 meter voor zijn oplaadstation lijkt ie "op" te zijn... Het lukt niet om m in zijn laadstation te krijgen, ondanks de 9%...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CPQ2mnsuE17MFFv0rRON598eyqU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XRC2lanMOaAYZEGMd7uOhNy8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door beyazz06 op 13-03-2025 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03:39
Ik heb nu 5 jaar een mi vacuum cleaner rondrijden en ik ben beniewd wat in de lagere budgetten met max 150 euro een mooie opvolger zou kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
beyazz06 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 23:14:
- ondanks dat het een grote ruimte is met geen obstakels behalve een aantal pilaren, lijkt het apparaat allerlei obstakels te zien waardoor het eilandjes creëert en daardoor niet volledig de ruimte schoonmaakt:
[Afbeelding]

Zoals op de foto te zien is heb ik getracht de ruimte in 3e op te delen met de hoop dat het beter zou gaan, maar ook dat heeft niet mogen baten..

Last but not least, het apparaat kan met 1 accu lading niet de volledige ruimte stofzuigen. Dit komt waarschijnlijk mede doordat het geen goede map kan maken, waardoor ie heel vaak onnodig heen en weer gaat en sommige plekken 3 keer zuigt...

Nu zat ik een beetje te zoeken of er andere eenzelfde problemen ervaren en stuitte ik op het volgende:

Our robot doesn't fit house with few furniture. The robot is using laser to recognize the plan of room. Therefore, it needs reference object to locate itself. If the place is clear without some objects or no objects at all, robot will not know where it is and it will cause a lot of issue like wrong map, recharge failure.
The robot is not defective. It's a product designed for ordinary house use only.

Say what?

Nu trouwens helemaal mooi, op 2 meter voor zijn oplaadstation lijkt ie "op" te zijn... Het lukt niet om m in zijn laadstation te krijgen, ondanks de 9%...

[Afbeelding]
Is hij niet gewoon defect? Hoe kan hij nou na zo weinig m² al een lege batterij hebben? Hier net 25m² in 25 minuten en de batterij komt nooit onder de 80 tot 85%.

In wat voor exotische ruimte staat hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
stin00 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 23:50:
[...]

Is hij niet gewoon defect? Hoe kan hij nou na zo weinig m² al een lege batterij hebben? Hier net 25m² in 25 minuten en de batterij komt nooit onder de 80 tot 85%.

In wat voor exotische ruimte staat hij?
Hij staat in een wietplantage, nee grapje 😄
Het is allesbehalve exotisch; het is een gebedsruimte met (volledig) tapijt als ondergrond (vlak, zonder hoogte verschillen)

Overigens was het apparaat met zen 2/3 run/oppervlakte bezig, de app laat dat echter niet lekker zien. Ook heb ik het apparaat op zijn hoogste stand laten draaien, alle 17000 Pa =p Dus het apparaat heeft denk zo tussen de 75m2 / 100m2 staan stofzuigen.

Ga er zodoende van uit dat het apparaat na 2 dagen niet defect is 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_muller
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:18
Iemand ervaring met het dweilen van een harde stenen vloer (belgisch hardsteen) waar voegen tussen zitten die wat verzonken/lager liggen?

We denken aan het aanschaffen van een robotstofzuiger met dweilfunctie maar vragen ons af of het wel goed gaat icm de voegen. Of dit wel goed schoongemaakt wordt en of er niet veel water in blijft staan.

[ Voor 23% gewijzigd door mister_muller op 14-03-2025 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:03
beyazz06 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 05:01:
[...]

Hij staat in een wietplantage, nee grapje 😄
Het is allesbehalve exotisch; het is een gebedsruimte met (volledig) tapijt als ondergrond (vlak, zonder hoogte verschillen)

Overigens was het apparaat met zen 2/3 run/oppervlakte bezig, de app laat dat echter niet lekker zien. Ook heb ik het apparaat op zijn hoogste stand laten draaien, alle 17000 Pa =p Dus het apparaat heeft denk zo tussen de 75m2 / 100m2 staan stofzuigen.

Ga er zodoende van uit dat het apparaat na 2 dagen niet defect is 😄
Vind het niet zo gek. De robot heeft geen referentie vanwege de grote ruimte. De laser ziet dus niets. Met alle rare gevolgen zoals niet goed kunnen navigeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

mister_muller schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 06:28:
Iemand ervaring met het dweilen van een harde stenen vloer (belgisch hardsteen) waar voegen tussen zitten die wat verzonken/lager liggen?

We denken aan het aanschaffen van een robotstofzuiger met dweilfunctie maar vragen ons af of het wel goed gaat icm de voegen. Of dit wel goed schoongemaakt wordt en of er niet veel water in blijft staan.
In onze PVC visgraat vloer zijn er ook 'naden'/'voegjes' die een fractie lager liggen dan de PVC strook zelf (omdat de stroken een zeer minimale schuine afloop hebben rondom), nauwelijks te voelen en al helemaal niet te zien, maar een vieze dweil doet daar wel viezigheid in 'ophopen' wat in een heel dun donkerder lijntje resulteert. De vibrerende dweil van m'n S8 krijgt dat vervolgens niet zelf school, handmatig gaat dat natuurlijk prima, en ook een Kärcher FC 7 poetst dat zo weg.

De dweil regelmatig wassen is natuurlijk de oplossing om dit uberhaupt te voorkomen, maar ik ben benieuwd of dit met de zelfreinigende roterende dweil pads van bijvoorbeeld een Qrevo Master uberhaupt automatisch voorkomen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beumer
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-07 11:23
Inmiddels het hele topic doorgespit bij het zoeken naar een robotstofzuiger, nog geen een in huis dus vergelijken doe ik vooral op basis van alles in dit topic. Als ik dat dan doorlees dan lijkt de afgelopen jaren vooral de zuigkracht (op papier) hard toegenomen te zijn en de dockingstations en het dweilen vooral verbeterd te zijn.

Ik wil hem op de begane grond laten rijden waar de vloer bestaat uit pvc, cementtegels en terrazzo. De laatste 2 zijn vrij kritisch over welk middel ik kan gebruiken om te dweilen dus dat doen we nog met de hand of alleen met water. Wel een huisdier in huis (kortharige teckel), +/- 65m2 en alleen een laagpolig tapijt in de woonkamer. Het hoeft van mij niet het meest geavanceerde model te zijn en het liefst een met minder camera's en microfoons ivm privacyzorgen. Ook geen dockingstation nodig want of ik nu de stofzuiger of het station moet legen is voor mij om het even. Prijsklasse rond de €500,-

Ik neig naar een van de roborock modellen die al even in oploop zijn (Q5 of Q8) maar ben benieuwd of dat nog een verstandige keuze is, al zal ik de enorme zuigkracht van nieuwere modellen niet nodig hebben met alleen harde vloeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01-10 16:05
beyazz06 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 23:14:
[Afbeelding]

Say what?

[Afbeelding]
Dit issue eigenlijk nooit tegengekomen. De robot werkt denk ik wel naar behoren. Alleen omdat het zo'n grote ruimte is, weet de robot niet zijn exacte locatie. Dit doet de robot doormiddel van Lidar, en de objecten die om de robot heen staan. In feite is de robot blind op het moment wanneer er geen objecten om de robot heen staan. Het zou mooi zijn als de robot zijn positie berekend doormiddel van WiFi, de motoren van de wielen en Lidar. Dan zou het eventueel werken. Het handigste is misschien de robot terugbrengen. En bij een andere webwinkel een andere robot (misschien duurdere) uit te proberen om te kijken of dat werkt.

In ieder geval succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_muller
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:18
JBS schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 11:55:
[...]
In onze PVC visgraat vloer zijn er ook 'naden'/'voegjes' die een fractie lager liggen dan de PVC strook zelf (omdat de stroken een zeer minimale schuine afloop hebben rondom), nauwelijks te voelen en al helemaal niet te zien, maar een vieze dweil doet daar wel viezigheid in 'ophopen' wat in een heel dun donkerder lijntje resulteert. De vibrerende dweil van m'n S8 krijgt dat vervolgens niet zelf school, handmatig gaat dat natuurlijk prima, en ook een Kärcher FC 7 poetst dat zo weg.

De dweil regelmatig wassen is natuurlijk de oplossing om dit uberhaupt te voorkomen, maar ik ben benieuwd of dit met de zelfreinigende roterende dweil pads van bijvoorbeeld een Qrevo Master uberhaupt automatisch voorkomen kan worden.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar hoe de nieuwere dweilende robots hiermee om gaan. Iemand? De review video's gaan helaas vaak uit van een harde vlakke vloer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Aasas schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 18:59:
[...]

Dit issue eigenlijk nooit tegengekomen. De robot werkt denk ik wel naar behoren. Alleen omdat het zo'n grote ruimte is, weet de robot niet zijn exacte locatie. Dit doet de robot doormiddel van Lidar, en de objecten die om de robot heen staan. In feite is de robot blind op het moment wanneer er geen objecten om de robot heen staan. Het zou mooi zijn als de robot zijn positie berekend doormiddel van WiFi, de motoren van de wielen en Lidar. Dan zou het eventueel werken. Het handigste is misschien de robot terugbrengen. En bij een andere webwinkel een andere robot (misschien duurdere) uit te proberen om te kijken of dat werkt.

In ieder geval succes!
Ik neig atm idd ook om het apparaat terug te sturen, of juist er nog 1 bij te kopen zodat de ruimte "kleiner wordt". Alhoewel ik mij twijfels heb of het gaat werken; ik zou de ruimte door gebruik te maken van "invisible walls" in tweeen kunnen splitsen met de hoop dat het dan beter gaat. Ik heb echter nu al weer dat ie zijn dock niet kan vinden..

Je hebt het over een ander, wellicht duurder, apparaat. Deze Roborock is volgens mij al een van de duurdere.. Een ander merk zou misschien kunnen, maar de logica blijft hetzelfde (Lidar) waardoor ik mij afvraag of het gaat werken..

Mocht iemand echter een merk/model weten die zoals je stelt de positie bepaalt, houd ik mij graag aanbevolen. Een robot stofzuiger is namelijk wel ideaal in onze situatie.. In theorie.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasring
  • Laatst online: 02-10 17:10
beyazz06 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 03:27:
[...]

Ik neig atm idd ook om het apparaat terug te sturen, of juist er nog 1 bij te kopen zodat de ruimte "kleiner wordt". Alhoewel ik mij twijfels heb of het gaat werken; ik zou de ruimte door gebruik te maken van "invisible walls" in tweeen kunnen splitsen met de hoop dat het dan beter gaat. Ik heb echter nu al weer dat ie zijn dock niet kan vinden..

Je hebt het over een ander, wellicht duurder, apparaat. Deze Roborock is volgens mij al een van de duurdere.. Een ander merk zou misschien kunnen, maar de logica blijft hetzelfde (Lidar) waardoor ik mij afvraag of het gaat werken..

Mocht iemand echter een merk/model weten die zoals je stelt de positie bepaalt, houd ik mij graag aanbevolen. Een robot stofzuiger is namelijk wel ideaal in onze situatie.. In theorie.. :)
Je zou kunnen proberen om wat objecten in de ruimte te zetten, bijvoorbeeld stoelen om te helpen om z’n positie te bepalen. Dat zou ik i.i.g. eerst testen, splitsen met invisible wall gaat denk ik niet werken als die geen referentie heeft waar die is op enig moment. Mogelijk werkt dat wel met die extra referentie punten zoals de voorgestelde stoelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karakedi
beyazz06 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 03:27:
[...]

Probeer bij vrienden/kennissen eentje te lenen. Dan wat je of het door de robot komt of ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
karakedi schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 09:09:
[...]

Probeer bij vrienden/kennissen eentje te lenen. Dan wat je of het door de robot komt of ruimte.
Dit is een goede tip! Thuis heb ik de Roborock S7, die kan ik eens meenemen om te kijken wat ie doet 👍
jasring schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 06:24:
[...]

Je zou kunnen proberen om wat objecten in de ruimte te zetten, bijvoorbeeld stoelen om te helpen om z’n positie te bepalen. Dat zou ik i.i.g. eerst testen, splitsen met invisible wall gaat denk ik niet werken als die geen referentie heeft waar die is op enig moment. Mogelijk werkt dat wel met die extra referentie punten zoals de voorgestelde stoelen.
De ruimte is op zich niet helemaal leeg, er staan 4 pilaren van ca 50 cm doorsnee verdeeld over de ruimte. Ik zou een poging met de stoelen kunnen wagen, het punt is echter dat ik niet elke dag in die ruimte kom en de stoelen niet 'vast' op een plek kunnen blijven staan.

Plaatje bij het praatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zKI-PjdYWM5NgLXNxRUen_RLjx8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iUsd6uclnyOZNHZ76Ji4mB6C.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 68% gewijzigd door beyazz06 op 15-03-2025 13:47 ]

Pagina: 1 ... 51 ... 62 Laatste